Connect with us

Featured

Sierra Nevada dezvăluie sistemul secret de apărare aeriană BRAWLR, cu peste 400 de amenințări aeriene interceptate

Publicat

pe

Sierra Nevada Corp. a dezvăluit detalii noi despre un sistem de apărare aeriană secret, despre care susține că a ajutat deja la doborârea a sute de amenințări aeriene, deși nu a precizat unde.

Lansatorul adaptabil de rachete BRAWLR, vedeta conferinței AFA

La conferința anuală Air and Space Forces Association (AFA), compania a expus pentru prima dată public Lansatorul Adaptabil de Rachete Reconfigurabil (BRAWLR), care, potrivit SNC, poate transporta până la patru tipuri de rachete și proiectile simultan pentru a elimina drone inamice și rachete de croazieră de pe un camion pickup, o remorcă sau de la sol.

O soluție integrată pentru apărarea aeriană

Compania susține că sistemul oferă trupelor un instrument defensiv „all-in-one”, în loc să le forțeze să care mai multe lansatoare de arme fabricate de diferite companii.

Succesul BRAWLR pe câmpul de luptă

Sistemul a fost deja utilizat în acțiune. Compania a declarat pentru Breaking Defense într-un e-mail că BRAWLR a interceptat peste 400 de amenințări aeriene de la prima sa desfășurare în 2023, deși SNC a refuzat să ofere informații suplimentare despre utilizarea sa.

„SNC oferă o nouă generație de sisteme de apărare aeriană extrem de adaptabile”, a declarat compania într-o declarație trimisă prin e-mail. „Aceste sisteme sunt concepute pentru a-și forma propria rețea integrată de apărare aeriană sau pentru a se putea integra într-una existentă cu senzori și lansatoare suplimentare, îmbunătățind eficacitatea și relevanța tuturor elementelor.”

Proiectat la cererea Guvernului SUA

Sierra Nevada a proiectat BRAWLR în 2023, după ce guvernul SUA a abordat-o cu o cerere din partea unui client militar străin, a declarat un purtător de cuvânt al companiei pentru Breaking Defense. Firma din Nevada, specializată în integrarea de hardware și software disparate în echipamente militare personalizate, poate construi lansatoarele de rachete plug-and-play în termen de șase luni, conform unei fișe informative a companiei.

Versatilitate și putere de foc

BRAWLR, înalt de 2 metri, are patru stații de arme care pot fi schimbate pentru a deține muniții lansate pe șină sau tub, inclusiv rachete cu ghidare laser Advanced Precision Kill Weapon System (APKWS), care pot călători până la 6 km; rachete aer-aer AIM-9M Sidewinder, cu o rază de acțiune de 12 km; și racheta aer-aer cu rază scurtă de acțiune AIM-132 Advanced Short-Range Air-to-Air Missile, de fabricație britanică, pentru ținte aflate la o distanță de până la 15 km, a spus Sierra Nevada.

Când este configurat pentru „modul bestie”, fișa informativă arată că lansatorul poate utiliza până la 46 de rachete APKWS simultan. Sistemul poate suporta, de asemenea, rachetele aer-aer cu rază medie de acțiune AIM-120 și cu rază scurtă de acțiune IRIS-T, permițând trupelor să elimine ținte aeriene mobile. O singură persoană poate configura lansatorul în 10 minute, îl poate opera și îl poate demonta în doar trei minute, spune Sierra Nevada.

MAAWLR: O variantă mobilă montată pe camion

BRAWLR este piesa centrală a unui sistem de apărare aeriană montat pe un camion cu platformă diesel, numit Lansatorul Mobil de Arme Anti-Aeriene Reconfigurabil (MAAWLR), arată o altă fișă informativă a companiei. Această variantă necesită două persoane și 20 de minute pentru a fi configurată, operată și demontată și dispune de două radare în bandă X pentru a detecta obiecte mai mici, precum și de sisteme de imagistică electro-optică și cu infraroșu cu perspectivă frontală și un radio care se poate reconecta la rețele noi dacă semnalul său este blocat.

„Se așteaptă ca, în următorul an, să fie demonstrate capacități suplimentare de distrugere cinetică și non-cinetică, interoperabilitate cu sisteme suplimentare existente de comandă și control americane și automatizarea extinsă a sistemului”, a spus compania în declarația trimisă prin e-mail.

Este BRAWLR in Ucraina?

Sierra Nevada a livrat până acum câte 20 din fiecare sistem, cu încă 10 pe drum, conform fișelor informative. Un purtător de cuvânt al companiei a declarat că sistemul a fost livrat către „mai mulți” clienți.

Cu toate acestea, firma a refuzat să discute detaliile achiziției – inclusiv clienții, prețul contractelor și al fiecărei unități și ratele de succes ale mașinilor – spunând că informațiile sunt clasificate. Cu toate acestea, informațiile publicate de Sierra Nevada și guvernul SUA indică Ucraina ca posibil destinatar.

De exemplu, SNC a anunțat în fișa informativă că camionul MAAWLR poate trage cu AA-10, o rachetă aer-aer de fabricație rusească și ucraineană, cunoscută și sub numele de Vympel R-27, și poate călători cu avionul de transport C-17 Globemaster III al Forțelor Aeriene ale SUA sau cu transportorul aerian Antonov An-124. An-124, una dintre cele mai mari aeronave din lume, este folosită pentru zboruri charter de marfă, inclusiv de către Antonov Airlines din Ucraina.

Ucraina utilizează deja fiecare dintre munițiile care funcționează cu cele două lansatoare. Sistemele sunt, de asemenea, compatibile cu bazele de date de supraveghere americane și europene, conform fișei informative.

Un contract misterios pentru sprijinirea apărării aeriene ucrainene

În iulie, Agenția de Cooperare pentru Securitate în Domeniul Apărării a anunțat o tranzacție propusă, în valoare de aproximativ 180 de milioane de dolari, pentru a susține apărarea aeriană a Ucrainei de fabricație americană și pentru a furniza echipamente conexe. Deși comunicatul nu a identificat sistemul specific de apărare aeriană în cauză, o versiune inițială a comunicatului a menționat Sierra Nevada și V2X, cu sediul în Virginia, ca fiind principalii contractori, precum și două firme ucrainene.

„Vânzarea propusă va îmbunătăți capacitatea Ucrainei de a face față amenințărilor actuale și viitoare, echipând-o în continuare pentru a desfășura misiuni de autoapărare și de securitate regională cu o capacitate mai robustă de apărare aeriană”, a declarat DSCA în comunicat. „Ucraina nu va avea dificultăți în a absorbi aceste articole și servicii în forțele sale armate.”

Versiunea actuală a anunțului de pe site-ul web al DSCA nu mai specifică ce companii ar gestiona lucrările. Sierra Nevada a refuzat să comenteze cu privire la modificare, iar un purtător de cuvânt al Departamentului de Stat a refuzat să comenteze oficial. Pentagonul și Ministerul Apărării din Ucraina nu au răspuns la solicitările trimise prin e-mail despre sisteme.

Paralele cu alte cazuri recente

Există un precedent recent pentru ca firmele să lanseze echipamente la târgurile de apărare la câțiva ani după ce au început să fie utilizate în Ucraina – dacă acesta este într-adevăr cazul cu BRAWLR. Anul trecut, Aevex Aerospace a adus familia sa Phoenix Ghost de drone kamikaze la târgul anual masiv al Asociației Armatei SUA de la Washington, expunând-o la doi ani după ce au apărut primele știri că SUA trimite dronele de atac unidirecționale în Ucraina.

Ar putea BRAWLR să lupte pentru Statele Unite?

Când Breaking Defense a vizitat expoziția SNC pe 22 septembrie, comandantul Forțelor Aeriene din Pacific, generalul Kevin Schneider, și șeful Comandamentului de Luptă Aeriană, generalul Adrian Spain, s-au oprit și au discutat cu oficialii companiei în fața sistemului.

Sierra Nevada spune că este „implicată la toate nivelurile guvernamentale”, inclusiv la Departamentul Apărării și la Departamentul de Securitate Internă, precum și cu „numeroși aliați americani și parteneri străini”. Trupele americane au folosit BRAWLR în august pentru a contracara dronele în timpul Northern Edge, un exercițiu amplu de antrenament de luptă aeriană și maritimă desfășurat în Alaska cu forțe americane și internaționale o dată la doi ani. Sistemul a depășit obiectivele de testare, a spus Sierra Nevada, și va participa la mai multe experimente și exerciții conduse de SUA, dacă este disponibil suficient echipament.

Alte produse de apărare aeriană Sierra Nevada, inclusiv un subsistem pasiv de detectare cu infraroșu pe suprafață largă, un subsistem modular de detectare paletizat și un sistem integrat de apărare aeriană și antirachetă paletizat, pot participa, de asemenea, la aceste evenimente, a spus compania.

O parte a viziunii „Golden Dome”

Pe lângă protecția bazelor și utilizările pe câmpul de luptă, Sierra Nevada susține că BRAWLR s-ar putea conecta la o rețea militară mai largă ca parte a Golden Dome, viziunea președintelui Donald Trump a unui scut de apărare antirachetă de miliarde de dolari deasupra teritoriului SUA.

Comenteaza si tu

Notice: Undefined variable: user_ID in /home/incisivdeprahova/public_html/wp-content/themes/zox-news/comments.php on line 48

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Exclusiv

Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare

Publicat

pe

De

Prahova în flăcări și beton armat: Când incompetența dansează pe ruine și corupția ne lasă cu ochii-n soare

De la hoteluri carbonizate la blocuri bombe: Cum mafia imobiliară ne Țtne ostatici într-un coșmar urban

Prahova, județ binecuvântat de Dumnezeu, dar blestemat de politicieni și dezvoltatori imobiliari fără scrupule! În timp ce ne trăim viețile liniștite, sub nasul nostru se țes intrigi, se fură ca-n codru și se construiesc bombe cu ceas, gata să explodeze oricând. Ultimul exemplu? Un hotel transformat în crematoriu, din cauza neglijenței crase și a corupției generalizate.

Tatarani: Hotelul făcut scrum, vieți reduse la cenușă

În comuna Tatarani, un hotel s-a transformat într-un iad în flăcări. Două suflete nevinovate, găsite carbonizate. Motivul? Un amalgam de ilegalități: construcție fără autorizație, lipsa autorizației ISU, zero instalații de detectare a fumului sau hidranți. ISU Prahova, după ce a dat o amendă și a dispus închiderea unității, s-a spălat pe mâini. Dar cine plătește cu adevărat? Doi oameni transformați în scrum și o comunitate în stare de șoc.

„White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare

Ziarul nostru de investigații, Incisiv de Prahova, a tras un semnal de alarmă: complexele imobiliare White Tower, City Gate și Mărășești, construite de familia Lupu și acoliții săi (Vlad Nichita, Daniel Ștefănescu, etc), sunt focare de nereguli și potențiale tragedii.

  • White Tower: Un turn al minciunilor și al ilegalităților. Construit fără respectarea autorizației, cu etaj suplimentar (30 de apartamente!), fără autorizație ISU și fără utilități. Dar, hei, sute de oameni locuiesc acolo! Un adevărat coșmar locativ.
  • City Gate: Un oraș fantomă, cu apartamente ocupate abuziv. Oamenii aceștia, fără acte în regulă, pot provoca oricând o nenorocire. Responsabilii? Simona Manea (administrator Gersim Development) și acționarii Vlad Nichita și Daniel Ștefănescu.
  • Dar stați, nu plecați! Incisiv de Prahova a obținut imagini șocante: cabluri de alimentare cu energie electrică improvizate, aruncate pe jos, ca-n junglă! Noaptea, zeci de apartamente sunt luminate, semn că sunt locuite. Ziua, oameni se plimbă nestingheriți, ca și cum ar fi acasă. Dar sunt oare acasă? Sau sunt doar niște victime potențiale, așteptând o nenorocire?

  • Mărășești 178: Responsabilitatea morală și penală aparține tuturor celor care au închis ochii.

„Il Capo” și gașca: Cum transformăm betonul în aur și viețile în nimic

În spatele acestor afaceri dubioase stau personaje pitorești:

  • Vlad Nichita („Il Capo”): Maestrul fraudelor imobiliare, cel care trage sforile și împarte cărțile.
  • Lorenz Michael Nasturica („Nash”): Escroc internațional, fugit în Dubai cu milioanele furate. Un fel de Arsène Lupin autohton, dar mult mai periculos.
  • Mihai Lupu: Victima sau complice? Greu de spus. Cert e că și-a făcut o imagine de „afacerist de succes” pe spatele unor fraude și escrocherii.
  • Etc,

Justiția, oarbă și șchioapă?

De ce nu se face nimic? Simplu: justiția e oarbă, șchioapă și, uneori, complice. Numele infractorilor apar peste tot, dar ei rămân liberi, protejați de un sistem corupt până-n măduva oaselor. Creditele sunt armele lor, bilanțurile contabile – minciunile lor, iar Dubaiul – paradisul lor fiscal.

Concluzie: Prahova, un județ capturat de mafie? (acum vedem și de ce!)

Legături de o ambianță de mafie și conspirație (aici), (aici), (aici), (aici),   (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), etc.

Prahova a ajuns un județ capturat de mafie. Corupția a devenit sistem, iar sistemul – mafie. Dar nu e totul pierdut. Incisiv de Prahova ne arată clar ce se întâmplă. Dacă ne unim forțele, putem schimba această realitate cruntă. Să luptăm pentru un viitor în care siguranța și dreptatea să nu mai fie doar niște vorbe goale!

Ce-i de făcut? Să ne trezim!

E timpul să ne trezim! Să cerem socoteală autorităților, să demascăm mafia imobiliară și să luptăm pentru dreptate. Nu mai putem tolera ca viețile noastre să fie puse în pericol de niște infractori fără scrupule.

E timpul să facem curățenie în propria noastră casă. Să nu mai tolerăm corupția, incompetența și indiferența. Să construim o țară în care legea e lege pentru toți, nu doar pentru fraieri! (Cristina T.).

Citeste in continuare

Exclusiv

Formularul de evaluare a riscului în violența domestică: Formalitate birocratică sau instrument real de protecție?

Publicat

pe

De

O analiză aprofundată a eficienței acestui instrument în contextul tragic al femicidului din România, realizată de Vitalie Josanu de la Sindicatul Diamantul, scoate la iveală lacune sistemice și propune soluții pentru o protecție reală a victimelor.

România, o tară bântuită de violența domestică și femicid

În România, violența domestică a atins cote alarmante, cu peste 132.000 de intervenții ale poliției în 2024 și o creștere a infracțiunilor în domeniu, conform datelor Poliției Române. Cifrele sunt cutremurătoare: 34 de femicide în primele nouă luni din 2025 și 413 femei ucise între 2020 și 2023. Aceste statistici tragice demonstrează ineficiența mecanismelor de protecție existente.

Formularul de evaluare a riscului, teoretic o piatră de temelie, practic o formalitate

Formularul de Evaluare a Riscului, introdus prin ordin comun al ministerelor Afacerilor Interne și Muncii, este instrumentul principal pentru evaluarea riscului și emiterea Ordinului de Protecție Provizoriu (OPP). Teoretic, acest formular ar trebui să fie esențial, dar în practică devine adesea o simplă formalitate birocratică, subliniază Vitalie Josanu de la Sindicatul Diamantul.

Metodologie rigidă, aplicare superficială și sistem fragmentat

Eficiența formularului este subminată de o metodologie cantitativă rigidă, o aplicare superficială din cauza resurselor limitate și un sistem de protecție fragmentat și necoordonat. Cazul din comuna Spiridonești, județul Neamț, și eșecul din cazul lui Emil Ganj din Mureș sunt simptome ale unor deficiențe sistemice profunde.

Discrepanțe alarmante: OPP emise vs. ordine de protecție transformate de instanțe

În 2024, polițiștii au emis 13.274 de ordine de protecție provizorii, dar doar 5.268 au fost transformate de instanțe în ordine de protecție pe termen lung. Această prăpastie ridică semne de întrebare cu privire la eficiența sistemului în etapa de după emiterea OPP. Cazul Gânj arată cum presiunea și manipularea pot anula efectul evaluării inițiale, iar sistemul judiciar și social nu dispune de mecanisme robuste pentru a susține victima în perioada de vulnerabilitate maximă.

Structura și metodologia formularului: O deconstrucție critică

Formularul conține 21 de întrebări structurate, grupate în categorii precum indicatori de risc letal, de escaladare, de control coercitiv și factori agravanți. Cu toate acestea, metodologia de calcul este problematică, transformând evaluarea într-un exercițiu aritmetic. Anumiți factori de risc, precum strangularea sau amenințările de a ucide, sunt predictori mai puternici ai femicidului, dar modelul românesc ignoră această ierarhizare.

Anularea judecății profesionale a polițistului și erori fatale

Standardizarea excesivă anulează judecata profesională a polițistului, care devine un funcționar care aplică o formulă, fără a analiza contextul sau limbajul non-verbal al victimei. Astfel, formularul poate duce la subevaluarea riscului în cazuri cu indicatori puțini, dar gravi, sau supraevaluarea în cazuri cu mulți indicatori de gravitate redusă.

Cadrul legal și analiza comparativă cu modelul DASH

Modelul românesc pare a se inspira din chestionarul DASH (Marea Britanie), dar omite componenta esențială de management integrat și colaborativ al cazului. O comparație între indicatorii de risc din formularul românesc și DASH evidențiază lacune semnificative, cum ar fi lipsa unei întrebări specifice despre strangulare.

Studii de caz: Eșecul sistemului în situații reale

Cazurile tragice de femicid demonstrează modul în care formularul eșuează în practică. În cazul din Neamț, poliția s-a concentrat pe un incident minor (furtul unui telefon), ignorând contextul de violență domestică. Cazul Ganj ilustrează un colaps în lanț al sistemului, unde fiecare instituție și-a îndeplinit formal atribuțiile, dar victima este moartă. Cazul din Arad evidențiază eroarea externalizării responsabilității către victimă.

Factori sistemici și umani care subminează eficiența

Eficiența formularului este influențată de contextul uman și instituțional. Prejudecățile polițiștilor, criza de personal, birocrația și lipsa de comunicare interinstituțională afectează capacitatea de intervenție. De asemenea, răspunsurile victimei sunt filtrate prin frică și neîncredere.

Noile tehnologii și limitele implementării

Sistemul de monitorizare electronică („brățări electronice”) este limitat de subutilizare cronică, dependența de consimțământul victimei și iluzia siguranței. Investiția masivă în tehnologie riscă să devină o altă formalitate costisitoare.

De la formalitate la protecție reală: O reformă multi-nivel

Pentru o protecție reală, este necesară o reformă multi-nivel, care să vizeze instrumentul, formarea personalului, integrarea sistemică, cadrul legislativ și resursele umane.

Recomandări principale:

  • Revizuirea instrumentului: Trecerea la un model hibrid (scor numeric și evaluare calitativă), introducerea de indicatori ponderați (strangularea, tentativa de omor).
  • Formare și resurse: Instruire specializată obligatorie, în parteneriat cu ONG-uri, pentru recunoașterea tiparelor de control coercitiv.
  • Integrare sistemică: Crearea Conferințelor Multi-Agenție pentru Evaluarea Riscului (MARAC), flux informațional obligatoriu și automatizat către DGASPC.
  • Cadru legislativ: Revizuirea condiției consimțământului, incriminarea femicidului.
  • Abordarea crizei de resurse umane și a birocrației: Plan strategic de deblocare a posturilor și de recrutare, debirocratizare și digitalizare accelerată, implementarea programelor de suport psihologic pentru polițiști.

Vitalie Josanu de la Sindicatul Diamantul concluzionează că o reformă amplă este esențială pentru a transforma Formularul de Evaluare a Riscului dintr-o formalitate birocratică într-un instrument real de protecție a victimelor violenței domestice. (Cerasela N.).

Citeste in continuare

Exclusiv

Poliție în oglindă: 47 de „inspectori sanitari” pentru 120.000 de angajați — o farsă organizată

Publicat

pe

De

Când medicii fac și muncă de control, iar inspectorii… nu există în organigramă

„Soluția” improvizată: 47 de cadre medicale, obligate să facă și inspecție sanitară

Se spune că la 120.000 de angajați ai MAI există doar 47 de persoane care, oficial, realizează activități de inspecție sanitară. Realitate sau glumă proastă? Conform surselor interne, majoritatea sunt medici aflați în organigrama medicinii muncii (CMDTA) — cu atribuții clare — forțați însă să preia și sarcini de inspector sanitar, în afara fișei postului. Rezultatul: o activitate de control formală, superficială sau inexistentă.

Organigrama fantomă: „nu sunt prevăzute funcții distincte de inspector sanitar”

Oficial, la nivelul întregului minister „nu sunt prevăzute funcții distincte de inspector sanitar”. Asta explică de ce responsabilii se ascund în hârtii și transmiteri birocratice: dacă nu există funcție, cum poți cere responsabilitate? Traducere liberă: lipsă de voință administrativă sau lene managerială mascată în proceduri.

Conducerea MAI — experți în… orice altceva, mai puțin reformă

Atâta vreme cât în fruntea ministerului se află oameni „incapabili prăfuiți” — cu abilități care, în altă viață, i-ar fi recomandat pentru zugrăvit, sudură sau agricultură — nu e de mirare că reforma serviciului de poliție rămâne doar în PowerPoint. Problemele serioase cer lideri cu viziune, nu cu talent de barman de provincie.

Contabilul eroul economiilor: cum se fură… pardon, se „economisesc” salariile

Printre Circul de la etajul central tronează un contabil care raportează „economii” substanțiale la cheltuielile cu personalul — economii ce par să fie obținute din reducerea sau negarea drepturilor salariale ale polițiștilor. Exemple recente: recalculări intenționat dezavantajoase ale sporurilor pentru condiții grele în timpul concediilor, refuzul recunoașterii permanenței la domiciliu și neplata acesteia, neangajarea personalului pentru curățenie la posturi — toate măsuri care „taie” din salarii sub pretext de eficiență.

35 de milioane „salvate” — o realizare demnă de statuie?

Dl. Grecu, probabil mândru, a raportat 35 de milioane de euro economisite la personal. O sumă impresionantă, dacă e privită dinspre contabil. Din perspectiva celor afectați, e un calcul făcut pe spatele oamenilor. Ar merita poate o medalie, o stea, sau măcar un tablou pe holul ministerului — în glumă amară, bineînțeles.

Concluzie: reformă sau cosmetizare?

Când funcțiile lipsesc, când medicii sunt transformați în inspectori part-time, când economia bugetară înseamnă în realitate tăieri ale drepturilor și când conducerea pare ruptă de realitate, rămâne întrebarea: reformă reală sau doar cosmetizare de scenă? Iar până se schimbă conducerea și atitudinea, poliția va rămâne o structură care administrează problemele de la birou, nu de pe stradă. (Irinel I.).

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv20 de ore ago

Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare

Prahova în flăcări și beton armat: Când incompetența dansează pe ruine și corupția ne lasă cu ochii-n soare De la...

Exclusiv20 de ore ago

Formularul de evaluare a riscului în violența domestică: Formalitate birocratică sau instrument real de protecție?

O analiză aprofundată a eficienței acestui instrument în contextul tragic al femicidului din România, realizată de Vitalie Josanu de la...

Exclusiv20 de ore ago

Poliție în oglindă: 47 de „inspectori sanitari” pentru 120.000 de angajați — o farsă organizată

Când medicii fac și muncă de control, iar inspectorii… nu există în organigramă „Soluția” improvizată: 47 de cadre medicale, obligate...

Exclusiv2 zile ago

Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!

În România anului 2025, justiția imobiliară a devenit un spectacol grotesc, unde morții sunt victime sigure, iar cei vii se...

Exclusiv2 zile ago

Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?

Un cutremur anunțat: Ciuruitoarea revine, iar „Il Capo” tremură (doar un pic)? Zilele trecute, un fior rece a străbătut Ploieștiul,...

Exclusiv2 zile ago

Reducerea bugetului MAI, o lovitură pentru polițiști. Economii fictive, sporuri furate și finanțări discutabile

Emil Păscuț de la Sindicatul Diamantul trage un semnal de alarmă cu privire la reducerea bugetului Ministerului Afacerilor Interne (MAI)...

Exclusiv3 zile ago

Antigrindina S.R.L.: Rachete, minciuni, secetă: țara care și-a vândut ploaia pe nimic și a rămas cu seceta

Mafia rachetelor și a minciunilor: Rachete, minciuni și secetă: Cum ‘Antigrindina S.R.L.’ a secat fermierii de bani (AICI), (aici),  (aici),  (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici) e (aici),  (aici),   (aici), (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici), (aici), ...

Exclusiv3 zile ago

PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!

Radu Marinescu și Bogdan Burcu, Nemesis-ul șpăgarilor: „Vă vom curăța, până la ultimul!” „Tartorul” a crăpat! Festinul corupției, oprit brusc!...

Exclusiv3 zile ago

Comunicare defectuoasă în MAI: Haos și nesiguranță alimentate de lideri sindicali confuzi

MAI, campion la mesaje trunchiate și confuze Incapacitatea cronică a Ministerului Afacerilor Interne (MAI) de a comunica profesionist, transmiterea unor...

Exclusiv3 zile ago

Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!

România, colonie penală cu gust de Coca-Cola: O afacere murdară, unde apa de canal e la modă, iar politicienii locali...

Exclusiv4 zile ago

Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!

Când pușcăria devine groapa de gunoi a incompetenței Penitenciarul Ploiești, sub conducerea eternului împuternicit Valentin Matei, nu mai este doar...

Exclusiv4 zile ago

Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților

Emil Pășcuț, lider sindical, dezvăluie scenariile posibile și atrage atenția asupra privilegiilor nejustificate ale structurilor de suport. Declarațiile publice ale...

Exclusiv4 zile ago

Salvare pe ultima sută de metri: Polițiștii angajați în 2022 rămân în sistem încă un an datorită unei ordonanțe de urgență

Sindicatul Europol dezvăluie eforturile pentru evitarea pierderii a peste 100 de polițiști gata formați, angajați pe perioadă determinată. Zeci de...

Exclusiv4 zile ago

ANP: Paradisul pensionarilor sau infernul angajaților? Un sondaj socant dezvăluie realitatea din spatele gratiilor

Un studiu intern al ANP aruncă o lumină crudă asupra sistemului penitenciar românesc. Pensionări masive, moral la pământ și nemulțumiri...

Exclusiv5 zile ago

Prahova penală: Cum un sef de poliție transformă mita în… inșelăciune!

După Decizia ICCJ, corupția își găsește refugiu la IPJ Prahova După ce Înalta Curte de Casație și Justiție a mai...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv