Actualitate
EXPLOZIV/Nivel 3 de protectie !/OFICIAL. Kovesi, filata de SPP!
Cu doar cateva zeci de ore in urma, generalul Sorin Deaconescu din Statul Major al Serviciului de Protectie si Paza a semnat si aprobat un halucinant ordin intern privind trecerea la Nivelul 3 de protectie pentru Laura Codruta Kovesi ! Gest fara precedent in istoria SPP-ului si cu atat mai surprinzator cu cat in documentatia oficiala nu exista nicio justificare informativa privind vreun pericol iminent care sa fi fost depistat prin mijloace specifice, in ultimele zile, la securitatea sau chiar viata sefei Directiei Nationale Anticoruptie! Iar asumarea unei asemenea operatiuni strict secrete socheaza cu atat mai mult cu cat, tot zilele trecute a fost declansat si „asaltul final” asupra Laurei Codruta Kovesi pentru ca omul lui Traian Basescu, Daniel Morar sa fie reinstalat in fruntea DNA! Culmea este insa ca Kovesi nu doar ca nu are nevoie de masuri sporite de securitate, dar se pare ca aceasta nici macar nu ar fi cerut acest lucru!
Mai ales ca de Nivelul 3 de protectie legal mai pot beneficia in Romania doar presedintii celor doua Camere – numai ca atat Calin Popescu Tariceanu, cat si Liviu Dragnea au renuntat oficial la serviciile SPP! – si fostii sefi de stat Ion Iliescu, Emil Constantinescu si Traian Basescu. Iar trecerea la acest nivel implica nu doar marirea numarului de aghiotanti la vedere, dar si folosirea de forte suplimentare din cadrul SEAMI pentru verificarea traseelor sau trimiterea drept „antemergatori”, cu doua-trei ore inainte, a unor ofiteri „civili” de la SDI-ul condus de fostul cadru de nadejde al Securitatii ceausiste, Costin Nedelea, la restaurantele, receptiile oficiale sau alte locatii unde se deplaseaza de acum inainte, in interes de serviciu sau in vizite private, Laura Codruta Kovesi! Cea care a ajuns astfel sa fie „invaluita” intr-o „panza de paianjen” informativa de dimensiuni inspaimantatoare, mai ales tinand cont de faptul ca generalul Lucian Pahontu ar juca la oricate capete posibile, numai sa-si asigure „plecarea controlata” din sistem pe care tocmai si-o negociaza intens. Iar „filajul total” facut la sefa DNA sub pretextul pueril si nejustificat oficial de crestere imediata a gradului de protectie la nivelul 3 este cu atat mai suspect cu cat a fost asumat de insusi generalul Sorin Deaconescu, cel a carui sotie este la randul sau tocmai ofiter in cadrul structurii informative SDI din SPP !

Pahontu joaca la doua capete
Iar ordinul de „protejare cu japca” intervine la ceva timp dupa ce dezvaluiam o alta tentativa de penetrare informativa a Laurei Codruta Kovesi, prin trimiterea ca aghiotant al acesteia a unui ofiter acuzat de hartuire sexuala, dar care in loc sa fie judecat in Consiliul de disciplina a fost „recuperat” personal de catre generalul Lucian Pahontu si trimis in misiune pe langa sefa DNA.
Nivel 3 de protectie !
Nivelul 1 de protectie este rezervat, prin lege, doar sefului statului ! Este „inelul zero” care se creaza de catre Serviciul de Protectie si Paza in jurul presedintelui Romaniei, indiferent cine ar fi acesta si care implica o intreaga „armata” nevazuta, in afara aghiotantilor si luptatorilor aflati oarecum la vedere. Apoi, Nivelul 2 se aplica in cazul premierului. Insa cum Viorica Dancila, spre deosebire de predecesorii Sorin Grindeanu si Mihai Tudose, a refuzat din start protectia SPP, acest Nivel 2 nu se aplica in momentul de fata in Romania! Urmeaza Nivelul 3 de protectie, de care pot beneficia doar presedintii Senatului si Camerei Deputatilor si ex-presedintii Romaniei. Numai ca atat Calin Popescu Tariceanu, cat si Liviu Dragnea „au rupt lantul” informativ creat in jurul lor prin posibilitatile oferite de mentinerea Nivelului 3. Ce-i drept, tot de Nivelul 3 de protectie mai pot beneficia din partea SPP si candidatii intrati in turul doi al alegerilor prezidentiale, dar aceasta chiar ca nu poate fi explicatia pentru care generalul Sorin Deaconescu tocmai ce a semnat zilele trecute ordinul secret de impunere a acestui nivel sporit pentru Laura Codruta Kovesi ! Care, astfel, beneficiaza practic de cel mai mare dispozitiv de securitate din Romania, dupa presedintele Klaus Iohannis !
Generalul Sorin Deaconescu, sotia si SDI-ul…
Generalul Sorin Deaconescu este unui dintre cei mai puternici oameni din SPP, el asigurand practic buna functionare a Statului Major a serviciului condus de bunul sau camarad Lucian Pahontu. De asemenea, influenta acestuia a fost extrem de puternica si in trecut, inca de pe vremea cand sotia sa, Alina Deaconescu era aghiotanta personala a fostei prime doamne Maria Basescu si considerata astfel cel mai prolific canal de comunicare neoficiala cu „partea nevazuta” a activitatii lui Traian Basescu, pe cand acesta era presedintele Romaniei. Iar „legendarea” influentei generalului Sorin Deaconescu a crescut exponential dupa incidentul armat in urma caruia sotia sa, pe atunci aghiotanta lui Maria Basescu ar fi impuscat in picior un sofer – luptator si nu a patit nimic, scandalul fiind musamalizat imediat! Insa si mai straniu este ca in timp ce sotul Sorin Deaconescu a semnat ordinul prin care Laurei Codruta Kovesi i se baga pe gat, sub pretextul pueril al cresterii nivelului de protectie personala, inclusiv ofiteri de informatii acoperiti de la SDI, structura condusa de Costin Nedelea, sotia sa Alina lucreaza in prezent tocmai la … SDI! Astfel ca Laura Codruta Kovesi este „instrumentata” in familie! Ce-i drept, nu de oricare, ci de familia Deaconescu, una extrem de influenta in lumea serviciilor secrete…
Tinta in miscare !
Si cum Laurei Codruta Kovesi probabil nu i s-a explicat si ce inseamna trecerea la Nivelul 3 de protectie, sefa DNA se poate interesa acum si va afla ca tocmai ce a devenit o veritabila „tinta” in miscare, fiind urmarita in permanenta de ofiterii de informatii din cadrul SPP, condusi de Costin Nedelea. Pentru ca, intrucat in urma dezvaluirilor noastre atat „acoperitii” lui Voroneanu si ai lui Paunica de la UM 0163 H si UM 0163 L au fost retrasi din misiunile sensibile, generalul Lucian Pahontu i-a pus pe cei de la SDI sa faca treburile murdare in locul lor. Oricum, de la semnarea ordinului de catre generalul Sorin Deaconescu, atunci cand „exista dubii”, SPP-isti care se ocupa de „obiectivul” Kovesi pot solicita forte suplimentare de la Sectiunea SEAMI, chipurile pentru verificarea traseelor pe care ar urma sa se deplaseze sefa DNA. Insa ceea ce trebuie sa stie Laura Codruta Kovesi si sa-si fereasca spatele intr-o perioada in care se cauta orice poate fi folosit compromitator impotriva sa este ca Nivelul 3 permite ca, pe baza unor simple „dubii”, ofiterii de informatii din cadrul SDI sa descinda si cu cate doua –trei ore inainte la locurile unde urmeaza sa se deplaseze sefa DNA si sa ramana incognito in zona, pentru „asigurarea perimetrului”. Indiferent ca este vorba despre o vizita oficiala la o alta institutie, de o receptie interinstitutionala sau de o iesire privata a acesteia la un restaurant sau la domiciliul unei rude sau prietene! Si toate aceste masuri, pe baza ordinului generalului Deaconescu se iau in secret, fara ca Kovesi sa mai fie instiintata ca are dupa ea o „armata” de ofiteri de informatii de la SDI…! (Catalin Tache).
Actualitate
NGA alocă 708 milioane de dolari Startup-ului Enabled Intelligence: Viziunea artificială, cheia noii generații de informații geospațiale!
Agenția Națională de Informații Geospațiale (NGA) a acordat startup-ului Enabled Intelligence un contract masiv, evaluat la până la 708 milioane de dolari pe o perioadă de maxim șapte ani. Parteneriatul strategic vizează antrenarea sistemelor de viziune computerizată bazate pe inteligență artificială, un pilon esențial pentru viitorul informațiilor geospațiale americane.
Programul Sequoia: Etichetarea datelor pentru ochiul AI din spațiu
Sub umbrela programului Sequoia, Enabled Intelligence va furniza servicii de etichetare a datelor. Această sarcină fundamentală permite sistemelor de inteligență artificială (AI) și învățare automată (ML) să discrimineze cu precizie între diverse obiecte în imagini. Concret, efortul implică învățarea sistemelor să proceseze imagini satelitare complexe și să identifice ținte de interes specifice, o capacitate crucială pentru monitorizarea globală.
O investiție record: Cel mai mare proiect de etichetare AI al Guvernului SUA
Efortul de etichetare a datelor reprezintă o capacitate fundamentală, în special pentru vastul program Maven al NGA. Oficialii NGA confirmă că acest contract reprezintă cel mai mare proiect de etichetare a datelor AI al guvernului american până în prezent. NGA a preluat gestionarea programului Maven de la Departamentul Apărării în 2022, integrând astfel această componentă vitală în strategia sa.
Contribuția NGA și parteneriatele strategice
„Contractul SEQUOIA va sprijini activitățile de etichetare a datelor pentru capabilitățile de AI și învățare automată (AI/ML) în domeniul informațiilor geospațiale (GEOINT) în cadrul mai multor programe și direcții din cadrul NGA și al membrilor comunității mai largi a Departamentului de Război (DoW) și a Comunității de Informații,” se arată într-un comunicat de presă emis luni de Enabled Intelligence. NGA, responsabilă cu colectarea și analiza imaginilor satelitare și aeriene, diseminează produse GEOINT, precum hărți 3D, către utilizatori din întregul guvern american, inclusiv lideri ai DoD și comandanți militari.
Un Startup specializat, in miezul securității naționale
Fondată în 2020 și finanțată prin capital de risc, Enabled Intelligence, cu sediul în Virginia, este specializată în etichetarea datelor AI pentru sistemele clasificate. Pentru programul Sequoia, firma a încheiat parteneriate strategice cu giganți precum BAE Systems, Vantor (fostul Maxar Intelligence), Whiteboard Federal și alți jucători importanți din industrie, consolidându-și astfel rolul esențial în modernizarea infrastructurii de informații a Statelor Unite.
Actualitate
Alertă de la supraveghetori: Programul naval de miliarde al Gărzii de Coastă, riscă blocaje și costuri exorbitante
Un organism de supraveghere guvernamental trage un semnal de alarmă serios cu privire la programul de construcție navală al Gărzii de Coastă, destinat să livreze o nouă clasă de nave esențiale pentru misiuni de aplicare a legii și de căutare-salvare. Biroul de Responsabilitate Guvernamentală (GAO) avertizează că decizia Gărzii de Coastă de a începe construcția înainte de a avea un design stabil al navelor Offshore Patrol Cutter (OPC) amenință cu „reparări costisitoare” și „întârzieri de program”.
Programul în cauză vizează înlocuirea vaselor învechite cu o nouă clasă de nave OPC, vitale pentru operațiunile de patrulare și siguranță maritimă. Pentru realizarea acestora, Garda de Coastă a contractat două companii: Eastern Shipbuilding Group din Florida pentru faza 1 și Austal USA din Alabama pentru faza 2.
Faza 2: Început sub amenințarea instabilității designului
Conform raportului GAO publicat marți, constructorul din faza 2, Austal USA, și Garda de Coastă au adoptat unele „bune practici” în timpul dezvoltării designului pentru faza a doua, inclusiv revizuiri colaborative care au facilitat decizii rapide. Însă, avertismentul principal al GAO este că „construcția OPC 5 a început în august 2024 fără un design stabil”. Continuarea construcției altor nave OPC din faza a doua înainte de stabilizarea designului, așa cum intenționează Garda de Coastă, „mărește riscul ca și faza a doua să se confrunte cu reparații costisitoare și întârzieri de program”.
Miliarde de dolari și intârzieri cronice
Programul de construcție navală, care prevede achiziționarea a 25 de nave OPC, va costa Departamentul de Securitate Internă (DHS) peste 17 miliarde de dolari. Raportul GAO a fost elaborat la solicitarea Comitetului pentru Transport și Infrastructură al Camerei Reprezentanților.
Anterior, în acest an, Garda de Coastă a oprit construcția a două dintre cele patru nave OPC pe care Eastern Shipbuilding le avea contractate ca parte a primei faze. Mai mult, programul pentru prima navă este întârziat cu cinci ani, conform GAO, semne îngrijorătoare ale problemelor structurale din program.
Faza 3: Decizii premature și lipsa de testare
Serviciul maritim plănuiește un contract pentru o a treia fază „după testarea dacă designurile existente îndeplinesc obiectivele de performanță ale OPC, ceea ce este în concordanță cu politica Departamentului de Securitate Internă”, se arată în raport.
Cu toate acestea, „este puțin probabil ca programul să aibă rezultatele testelor înainte de a începe activitățile de achiziție pentru faza 3, cum ar fi dezvoltarea cererii de propuneri”, se subliniază în noul raport. GAO sugerează că „încorporarea cunoștințelor dobândite din testare – precum și alte practici de vârf în construcția navală – în procesul de achiziție pentru faza 3 ar putea ajuta Garda de Coastă să ia decizii de investiții mai bune și ar putea îmbunătăți punctualitatea livrărilor viitoare de OPC.”
Reacția DHS: Respingere și flexibilitate asumată
Jeffrey Bobich, directorul de management financiar al DHS, a apărat decizia agenției de a autoriza construcția în faza a doua înainte de atingerea parametrilor de stabilitate a designului sugerați de GAO. El a susținut că Garda de Coastă a stabilit „cerințe minime suficiente pentru maturitatea designului înainte de construcție”.
De asemenea, Bobich nu a fost de acord cu o recomandare GAO de a stabili un acord formal privind modul în care atât Marina, cât și Garda de Coastă vor supraveghea activitățile de construcție ale Austal pe viitor. „Garda de Coastă menține că coordonarea existentă cu supraveghetorul de construcție, conversie și reparații este suficientă și prezintă un front unit contractorului”, conform unui răspuns scris inclus în raportul GAO.
Totuși, Bobich a fost de acord cu două recomandări separate: revizuirea obiectivelor de cost de bază ale programului și evaluarea planurilor pentru un contract de faza a treia, ținând cont de problemele apărute până în prezent. „Ca parte a acestei evaluări, orice planuri dezvoltate pentru Faza 3 trebuie să rămână flexibile pentru a ține cont de condițiile în evoluție ale programului”, a scris el.
Actualitate
Planul de pace Trump pentru Ucraina: Garanțiile de securitate, piatra de incercare a unui acord secret
Zvonurile privind un acord preliminar între Ucraina și Statele Unite pentru a pune capăt războiului cu Rusia au agitat scena internațională marți, însă marea întrebare rămâne forma viitoarelor garanții de securitate, potrivit analiștilor de la Atlantic Council. Săptămâna trecută, administrația Trump a șocat lumea, prezentând Kievului un „plan de pace” în 28 de puncte. Acesta includea cereri controversate, considerate de unii parlamentari americani drept o „listă de dorințe” a Rusiei, cum ar fi cedarea de către Ucraina a unor teritorii pe care Moscova nu le controlează în prezent și interdicția de a adera la NATO.
Haosul inițial și rafinarea diplomatică
O serie de activități diplomatice intense au urmat, culminând cu întâlniri la nivel înalt la Geneva și Abu Dhabi. Oficiali americani și ucraineni au semnalat că au depășit unele dintre cele mai spinoase puncte de divergență. Cu toate acestea, alte aspecte rămân de rezolvat, iar acest lucru se întâmplă înainte ca Moscova să-și exprime oficial punctul de vedere. Karoline Leavitt, secretarul de presă al Casei Albe, a declarat pe platforma X că „există câteva detalii delicate, dar nu insurmontabile, care trebuie soluționate și vor necesita discuții suplimentare între Ucraina, Rusia și Statele Unite.”
În timp ce negocierile continuă, experți de la Atlantic Council au oferit o actualizare a situației. Deși nimeni nu a văzut planul actual, redus la 19 puncte, în totalitate, există sentimentul că acesta ar putea reprezenta un moment de cotitură în război. Daniel Fried, fost ambasador american în Polonia și Asistent al Secretarului de Stat pentru Europa, a rezumat reacția inițială la plan: „Proiectul inițial a fost un haos total.” Totuși, el și-a exprimat speranța că „conturul unui acord sustenabil există. Haosul, graba, titlurile sunt distracții… nu este prima dată când o administrație americană se angajează într-o diplomație grăbită.”
Scepticismul Kievului și lipsa angajamentului Rusiei
Desigur, în ciuda modului în care s-au desfășurat negocierile, acesta nu este un plan de pace între SUA și Ucraina, ci unul între Ucraina și Rusia. În acest sens, a existat un scepticism generalizat că Moscova va accepta altceva decât capitularea totală la cererile sale. „Din perspectiva ucraineană, ei nu văd acest plan în 19 puncte ca pe ceva pe care Rusia îl va accepta,” a declarat Myroslava Gongadze, cercetător asociat în Ucraina, menționând că a petrecut noaptea într-un adăpost antiaerian din cauza atacurilor rusești. „Cu toate acestea, scopul acestui exercițiu nu a fost exact de a ajunge la un acord, ci de a respinge acel plan în 28 de puncte și de a include unele interese ucrainene într-o posibilă negociere și de a arăta că Ucraina este cu adevărat dispusă să discute pacea.”
Garanțiile de securitate: Nodul gordian al păcii
Cea mai mare întrebare, au convenit experții, a fost cum ar arăta o garanție de securitate dacă Ucraina nu poate adera la NATO. Este esențial ca aceasta să asigure o siguranță reală pentru Kiev, atât din partea SUA, cât și a Europei. Planul inițial de 28 de puncte discuta garanțiile de securitate pentru Ucraina, dar într-un mod vag. „Din perspectiva mea, întrebarea esențială pe care trebuie să o punem aici este cea a garanțiilor de securitate. Cine va oferi aceste garanții? Cine va fi responsabil?” a spus Gongadze. „Deci, dacă răspunsurile sunt slabe și nu clare, atunci Ucraina este pregătită pentru o nouă criză.”
Fried a subliniat că orice garanție de securitate trebuie să includă atât SUA, cât și Europa. „Indiferent dacă SUA lucrează cu Coaliția Celor Dispuși sau cu NATO, sau cu ambele, garanțiile de securitate vor trebui să fie definite într-un mod credibil,” a declarat Fried. „Putin le va urî. Va încerca să ia acest acord ostatic pentru a le elimina. Așadar, în cele din urmă, Trump va trebui să-l înfrunte pe Putin pentru a obține acordul său într-o formă decentă.”
Leslie Shedd, cercetător asociat al Consiliului, a menționat că, în funcție de modul în care este formulată o garanție de securitate, aceasta ar putea necesita ratificarea Senatului SUA. Chiar dacă nu este o cerință legală, ar trimite un semnal important dacă Congresul și-ar arăta sprijinul. „Implicarea atât a Camerei Reprezentanților, cât și a Senatului ar putea fi un mesaj chiar mai puternic decât simpla ratificare a unui tratat prin Senat. Cred că acesta este un pas crucial. Cred, de asemenea, că ar trece cu un sprijin bipartizan semnificativ în ambele camere,” a spus ea. „Rămâne o mare parte a oamenilor de ambele părți ale spectrului politic care sunt foarte frustrați de Rusia, care nu cred că Rusia este prietenul nostru, și, prin urmare, cred că ar exista sprijin pentru asta.” Potrivit Financial Times, acordul va plafona forțele militare ale Ucrainei la 800.000 de soldați. Deși un plafon al forțelor ar părea o victorie pentru Rusia, există întrebări serioase dacă Ucraina ar putea menține oricum o forță atât de mare pentru o perioadă lungă de timp în afara războiului activ.
Ascensiunea lui Dan Driscoll: Secretarul Armatei, jucător cheie neașteptat
De-a lungul acestui proces, Secretarul Armatei, Dan Driscoll, a apărut ca un interlocutor cheie, o apariție rară pentru un secretar de ramură. Driscoll a livrat planul Ucrainei, s-a deplasat la Geneva pentru negocieri cu națiunile europene, iar apoi a călătorit la Abu Dhabi pentru consultări directe cu rușii și ucrainenii. Rolul lui Driscoll în această negociere este puțin probabil să liniștească zvonurile din Washington care îl indică drept viitor secretar al apărării, dacă Pete Hegseth ar părăsi Pentagonul.
Shedd l-a numit pe Driscoll „o stea în ascensiune a administrației,” care a „câștigat încrederea președintelui” până la punctul în care este lăsat să participe la negocieri. „Sunt de acord că este cu siguranță neconvențional, dar Președintele Trump tinde să conducă un cabinet neconvențional, o administrație neconvențională. Și, știți, cred că adesea există părți foarte bune în asta,” a spus Shedd. „Nu vrei să trimiți aceiași oameni în mod repetat dacă simți că a existat un blocaj în negociere.” Fried a fost de acord că Driscoll pare să aibă influență în cadrul administrației și a declarat că, în cele din urmă, este un lucru bun că se află acolo. Cu toate acestea, „aș adăuga că ai nevoie de cineva ca Driscoll, care înțelege detaliile, deoarece rușii se pot aștepta să arunce diverse șiretlicuri deghizate în oferte tentante. Ai nevoie de cineva care să detecteze bombele mirositoare în ambalajul frumos.”
-
Exclusivacum 5 zileSINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!
-
Exclusivacum 2 zileCircul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 5 zileLegea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 3 zilePrahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!
-
Exclusivacum 10 oreIPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!
-
Featuredacum 5 zileScandal de proporții la vârful Poliției Române: Sindicatul Diamantul cere DNA să ancheteze o mușamalizare de patru ani
-
Exclusivacum 5 zileCIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!
-
Exclusivacum 5 zileJustiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!



