Connect with us

Featured

Congresul american se pregătește pentru bătălia bugetară: Va fi adoptat bugetul apărării pe 2026?

Publicat

pe

Hawks-ii din Congresul American continuă eforturile de a majora bugetul apărării pentru anul fiscal 2026. Însă, la întoarcerea parlamentarilor pe Capitol Hill în septembrie, aceștia se vor confrunta cu o întrebare și mai presantă: vor reuși să adopte un proiect de lege de finanțare pentru întregul an?

Eșecul din 2025 și temerile actuale

Congresul nu a reușit să adopte alocările bugetare pentru anul fiscal 2025 după ce negocierile dintre republicani și democrați au eșuat, rezultând în aprobarea unei rezoluții de continuare a finanțării pentru întregul an, în martie. A fost pentru prima dată când Departamentul Apărării a fost finanțat printr-o astfel de rezoluție pentru un an întreg.

Anul acesta, procesul bugetar a fost și mai tumultuos – chiar și cu controlul republican asupra ambelor camere – ridicând întrebări cu privire la perspectiva unei noi extinderi a finanțării pentru întregul an pentru Pentagon.

„Marele proiect frumos” și intârzierile Pentagonului

O mare parte din an, parlamentarii au fost ocupați cu adoptarea legislației de reconciliere, cunoscută sub numele de „Marele Proiect Frumos”, un mega-proiect susținut de Trump care conținea 150 de miliarde de dolari suplimentari pentru finanțarea apărării, precum și alte elemente prioritare.

Între timp, Pentagonul a întârziat prezentarea propriei solicitări bugetare pentru anul fiscal 2026, publicând unele documente bugetare la sfârșitul lunii iunie, în timp ce alte documente justificative mai detaliate urmează să fie publicate sau prezentate Congresului. (Apropriații din Camera Reprezentanților au redactat propria versiune a proiectului de lege privind apărarea pentru anul fiscal 2026 fără a fi văzut propunerea bugetară a Pentagonului.)

Cursa contra cronometru și scenarii posibile

Cu ceasul ticăind până la expirarea finanțării guvernamentale odată cu începerea noului an fiscal pe 1 octombrie, prima ordine de zi a Congresului la întoarcerea din vacanță va fi pregătirea și adoptarea unei rezoluții de continuare a finanțării pe termen scurt, care va oferi parlamentarilor timp pentru a elabora un acord de cheltuieli.

După aceea, Camera Reprezentanților și Senatul vor începe munca mai dificilă de elaborare a proiectelor de lege de alocare a fondurilor, cu Camera Reprezentanților promovând un proiect de lege care respectă cererea bugetară fixă de 848 de miliarde de dolari a Departamentului Apărării, iar Senatul pledând pentru o creștere a finanțării cu până la 22 de miliarde de dolari.

Între timp, nicio cameră nu a dus încă propria versiune a Legii de Autorizare a Apărării Naționale în plen, dar Senatul urmează să înceapă dezbaterea asupra NDAA-ului său imediat ce parlamentarii se vor întoarce în septembrie.

Unii experți spun că diferențele dintre diferitele proiecte de lege privind apărarea ar putea să nu conteze în cele din urmă.

„Cel mai probabil rezultat, în opinia noastră, pentru cheltuielile discreționare pentru anul fiscal 2026 este o rezoluție de continuare a finanțării pentru întregul an, similară cu ceea ce s-a întâmplat în anul fiscal 2025”, a declarat Byron Callan de la Capital Alpha Partners într-o notă din 1 august, după ce Comisia de Alocări Bugetare a Senatului a adoptat propriile versiuni ale proiectului de lege privind apărarea în afara comisiei. „Acest lucru ar menține cheltuielile discreționare ale DoD la același nivel ca și în anul fiscal 2025 pentru anul fiscal 2026, dar ne-am aștepta la mai multe anomalii pentru a permite creșteri ale ratelor și noi lansări.”

Diferențe cheie în abordările bugetare

În timp ce Capitol Hill se apucă de treabă, iată o privire asupra modului în care Pentagonul și fiecare comisie de apărare a Congresului abordează 12 probleme majore în acest sezon bugetar:

1. Bugetul general al apărării:

  • Bugetul președintelui: Departamentul Apărării a solicitat 848,3 miliarde de dolari în fonduri discreționare pentru anul fiscal 2026, la fel ca rezoluția de continuare a finanțării pentru întregul an fiscal 2025.
  • Reconciliere: Proiectul de lege de reconciliere a adăugat 150 de miliarde de dolari în fonduri obligatorii disponibile în timpul administrației Trump. Pentagonul intenționează să utilizeze 113,3 miliarde de dolari din această finanțare în anul fiscal 2026.
  • HASC NDAA: Autorizează 882,6 miliarde de dolari pentru cheltuielile de apărare, inclusiv 848,3 miliarde de dolari pentru Departamentul Apărării.
  • SASC NDAA: Crește cheltuielile pentru apărare cu 32 de miliarde de dolari, până la 913,9 miliarde de dolari pentru cheltuielile de apărare, cu 878,7 miliarde de dolari pentru Departamentul Apărării.
  • Aproprieri pentru apărare ale Camerei: Aderă la suma aprobată de OMB prin alocarea a 831,5 miliarde de dolari.
  • Aproprieri pentru apărare ale Senatului: Include 851,9 miliarde de dolari, crescând finanțarea apărării cu aproximativ 22 de miliarde de dolari.

2. F-35 Joint Strike Fighter:

  • Divergențe semnificative între propunerile Camerei și Senatului cu privire la numărul de aeronave achiziționate.

3. Golden Dome (Sistem de Apărare Antirachetă):

  • Senatul cere mai multe detalii despre costuri și strategie înainte de a aproba finanțarea.

4. F-15EX:

  • Casa adaugă fonduri pentru aeronave suplimentare, în timp ce Senatul urmează recomandările DoD.

5. E-7 Wedgetail:

  • Bugetul președintelui a anulat programul, dar ambele camere ale Congresului adaugă fonduri pentru a-l continua.

6. Retragerea A-10:

  • HASC a adoptat un amendament prin care se interzice retragerea oricărui A-10 în anul fiscal 2026.

7. F/A-XX:

  • Ambele camere adaugă fonduri pentru a continua dezvoltarea, cu intenția de a accelera capacitatea operațională inițială.

8. E-2D:

  • Senatul elimină 1,5 miliarde de dolari din program, descris în raportul comitetului drept „anulare E-2D”.

9. Landing Ship Medium:

  • Casa adaugă fonduri pentru o navă, în timp ce Senatul aderă la bugetul președintelui.

10. Joint Light Tactical Vehicle:

  • Camera include fonduri atât pentru armată, cât și pentru infanteria marină, în timp ce Senatul urmează recomandările DoD.

11. Improved Turbine Engine Program:

  • Casa adaugă fonduri, în timp ce Senatul nu include finanțare.

12. Ucraina:

  • Casa nu include bani pentru Ucraina în proiectul de lege privind cheltuielile.
  • Senatul adaugă 800 de milioane de dolari pentru USAI.

Aceste diferențe semnificative între abordările Camerei și Senatului vor complica procesul de aprobare a bugetului apărării pentru anul fiscal 2026. Rămâne de văzut dacă Congresul va reuși să depășească aceste obstacole și să adopte un buget complet pentru apărare sau dacă se va baza pe o rezoluție de continuare a finanțării, similară cu cea din anul fiscal 2025.

Exclusiv

„Lacrimile” mafiei antigrindină: Când „salvatorii” plâng de foame pe spatele fermierilor, Agro TV recidivează în trădare!

Publicat

pe

De

Caracatița plânge, grâul râde!

De ani de zile, țara arde – la propriu, sub secetă, și la figurat, sub jaful banilor publici. Sistemul Național Antigrindină (SNAG), prezentat drept scutul salvator al agriculturii românești, s-a dovedit a fi, conform investigațiilor Incisiv de Prahova, nimic altceva decât o farsă costisitoare, o „biblie a mafiei antigrindină” și un „măcel climatic sub acoperire” (sursa: Articolul 3, Incisiv de Prahova). Acum, după ce ministrul Florin Barbu a avut curajul să suspende această mascaradă, „șobolanii din sistemul antigrindină au intrat în fibrilații”  și s-au apucat să… plângă! Și cine altcineva să le țină isonul, dacă nu… Agro TV, „portavocea mafiei”!

În timp ce unele publicații, locale sau naționale, își arogă acum, cu o întârziere demnă de analele presei autohtone, ‘exclusivitatea’ dezvăluirilor despre sistemul antigrindină – un scenariu familiar- după cum am documentat până la saturație (aici),  (aici),  (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici),  (aici), (aici), (aici),  (AICI), (aici),  (aici),  (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici) e (aici),  (aici),   (aici)(aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici), (aici),   (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici),  (aici) , etc. și în tot internetul care mai are curajul să spună adevărul), sistemul antigrindină a fost o mafie transpartinică, protejată de politicieni corupți și de foști securiști cu pensii nesimțite,  aidoma cazului WHITE TOWER (aici), unde abia în 2023 începeau să „descopere” ce Incisiv de Prahova documentase și publicase deja, cu acte (adevarate rechizitorii), încă din 2020 – noi le oferim indulgența noastră, deplângându-le, totodată, lipsa cronică de originalitate și de viteză.

Agro TV: Cronica unei trădări anunțate (și recidivate) – (aici)

Am avertizat încă din prima clipă: Agro TV, odinioară pretins aliat al fermierilor, „a ales să se prostitueze în această campanie murdară și a devenit unealta de manipulare a mafiei antigrindină” . Ei bine, iată că „recidivează în trădare”, publicând un articol „subtil pentru unii, dar nu și pentru fermierii 007 sau pentru specialiști”, în care compania Intervenții Active în Atmosferă SA (IAA) – cea acuzată că „sifonează ilegal banii publici” – își varsă amarnic bocetul.

Sub pretextul „problemelor cu care se confruntă sistemul antigrindină”, Agro TV relatează cu un patos aproape tragic despre „demisii în bloc” la Centrul Zonal Antigrindină Iași. Nu mai puțin de 170 de angajați, inclusiv directorul zonal, ar fi plecat, vai și amar, pentru că… nu li s-au plătit contribuțiile sociale de peste un an de zile, iar salariile întârzie. O, drama, o, chin! Un „patrimoniu de milioane de euro” – adică lansatoare de rachete, sisteme de operare computerizate, clădiri, toate achitate, ghiciți de cine? – riscă să fie lăsat de izbeliște! Un scenariu de apocalipsă climatică, gata să smulgă lacrimi oricărui contribuabil naiv!

Lacrimile crocodilului și buzunarele publice: Anatomia unui plâns ipocrit

Aceste „lacrimi” ale IAA, transmise prin portavocea Agro TV, sunt, în limbajul „fermieri 007”, o „mostră de propagandă ordinară, bazată pe informații false, emoție ieftină și tăcere convenabilă asupra adevărului”. Să ne amintim: în timp ce se lăuda, IAA declara că „nu este doar un operator tehnic – este parte a unui sistem strategic național, construit cu resurse proprii” .

Acum, brusc, după ce ministrul Barbu a tăiat robinetul banilor publici, aceleași „resurse proprii” nu mai ajung nici măcar pentru contribuțiile sociale ale angajaților! Ce ironie crudă! Președintele IAA, Emil Sârbu, recunoaște cu un cinism demn de cauză „că plățile CAS și CASS-ul au, într-adevăr, o întârziere de 45 de zile, dar nu mi se pare că sunt motive pentru un om să-și dea demisia”. Adică, ce e 45 de zile la pensia unui om, când buzunarele erau pline până mai ieri?

Ei se plâng că sistemul e inactiv de un an, dar uită să menționeze că exact în anul fără rachete – 2025 – Prahova a înregistrat recolte ISTORICE de grâu, rapiță și porumb, cu mai puțină grindină și o reducere la jumătate a suprafețelor afectate de secetă!

Ograda statului: Fântână sărată pentru unii, izvor de aur pentru alții

În timp ce angajații IAA se confruntă cu „cuțitul la os” și presiuni să-și retragă demisiile, cineva tot râde ultimul! Directorul Autorității pentru Administrarea Sistemului Antigrindină (AASAG), Dragoș Manole, un exemplu luminos de „școală a tăcerii cu onoruri”, încasează lejer 20.000 de lei pe lună, chiar dacă instituția sa gestionează un sistem „inactiv de peste un an” și 106 puncte de lansare sunt „inactive” . Asta nu e doar incompetență, e o „orgie de sifonare a banilor publici” care „sfidează orice logică economică și morală” !

Așadar, „patrimoniul de milioane de euro” aflat în proprietatea Ministerului Agriculturii despre care plânge Agro TV nu e altceva decât o dovada a jafului secolului! Miliarde de lei au fost „evaporate” pe un sistem care nu doar că nu a funcționat, dar a coincis cu cele mai grave perioade de secetă, transformând România într-un „poligon de încercare pentru secetă”.

Apel la DNA: Să curățăm grădina de „plângăcioșii” cu gândul la buget!

Aceste noi dezvăluiri, sub forma unui lamentabil „apel la milă” din partea IAA, nu fac decât să confirme suspiciunile și acuzațiile repetate de către fermierii prahoveni, Incisiv de Prahova si ministrul „Ploios”. Este momentul ca Direcția Națională Anticorupție (DNA) să se autosesizeze și să investigheze nu doar „lipsa contribuțiilor” de la Iași, ci întregul sistem. Cui folosesc aceste „tunuri de furat bani publici și indus secetă”?

Ministrul Barbu a făcut un pas crucial prin suspendarea sistemului. Acum, datoria sa este să „trimită hoții la Bălăcăneanca și să se asigure că nu vor mai avea ocazia să fure niciodată ploaia și viitorul României!” . Nu ne interesează lacrimile crocodilului și jalea falsă a „specialiștilor” care se plâng de „lipsa de personal” când sistemul e, de fapt, oprit și inutil. Ne interesează adevărul și recuperarea fiecărui leu din „jaful colosal” . Vom reveni. (Cristina T.).

Citeste in continuare

Exclusiv

Tunul de miliarde pe Electrica: Cum „se fură” curentul în Prahova, pe banii oamenilor cinstiți! O „horă” intre hoți și gardieni (I)

Publicat

pe

De

Prahova, județul contrastelor și al curentului (furat). În timp ce cetățenii și operatorii economici onești își plătesc facturile cu sudoarea frunții, sub pretenția respectării legii, o caracatiță nevăzută, dar cu tentacule electrice, pare să sifoneze resurse prețioase. Ziarul „Incisiv de Prahova”  semnalează o situație de-a dreptul absurdă, unde furtul de energie electrică nu este doar tolerat, ci pare orchestrat cu o complicitate șocantă, iar nota de plată ajunge, ca de obicei, la cine nu trebuie.

Sifoanele pe Electrica: Conexiuni „dubioase” cu mâna ascunsă a rețelei

Nu e o noutate că unii încearcă să se conecteze ilegal la rețeaua de energie. Noutatea șocantă, conform informațiilor noastre, este că aceste „intervenții ilegale” la rețeaua electrică, observate pe diverse proprietăți din Prahova, nu sunt opera unor amatori izolați, ci poartă amprenta unei complicități interne. Așa-zisa companie de distribuție a energiei electrice, responsabilă cu integritatea rețelei, pare să fi intrat într-o „înțelegere tacit-benefică” cu hoții. Funcționari ai acestei companii, plătiți să asigure buna funcționare și integritatea sistemului, se pare că au închis ochii sau, și mai grav, au facilitat aceste acte de furt. Este o trădare flagrantă a încrederii publice și o sfidare la adresa oricărui principiu de etică și legalitate. Când gardianul devine complice, cine mai păzește sistemul?

Factura de onoare: Cinstitul plătește și pentru hoție, și pentru neatenție!

Dar absurdul atinge cote paroxistice. În loc să își asume responsabilitatea pentru propriile eșecuri și complicități, compania de distribuție are o soluție „inovatoare”: își recuperează prejudiciul – adică banii furați cu „colaborarea” funcționarilor săi – de la operatorii economici cinstiți. Ați citit bine! Firmele care își duc afacerile legal, care plătesc taxe și impozite, sunt acum bune de plată și pentru furturile altora, orchestrate, se pare, sub privirile complice ale angajaților distribuitorului. Este o taxă pe corectitudine, o amendă pentru cinste, o povară aruncată pe umerii celor care încearcă să respecte regulile într-un sistem putred. Este ca și cum victima ar plăti cauțiunea tâlharului!

Magia contorului: Când anii de „nefacturare” se transformă în miliarde peste noapte

Și, ca să încheiem tabloul cu o notă de geniu (malefic), „ultima găelniță” este de-a dreptul hilară, dacă nu ar fi tragică. După ce, ani la rând, anumite proprietăți au beneficiat de intervenții ilegale sau de o „amnezie” cronică a sistemului de facturare, compania de distribuție își amintește brusc de existența lor. Soluția? Schimbarea contorului și emiterea unor facturi retroactive de „miliarde”, sub pretexul că, vai, „ei nu au facturat de un an de zile”! Păi, stimabililor, ce ați făcut un an de zile? Ați meditat la frumusețea rețelei sau ați așteptat momentul „optim” pentru a da tunul cel mare? Această tactică miroase a șantaj pur și simplu, o încercare disperată de a acoperi găurile negre din buget, provocate de propria incompetență sau, și mai probabil, de complicitate. Cetățeanul e bun doar să plătească, indiferent dacă i se pune pe masă o „factură” pentru consumul inexistent sau pentru „recuperarea” prejudiciilor generate de alții.

Hora instituțiilor: O coregrafie electrică pe scena justiției prahovene

Însă spectacolul nu este doar un duet între hoți și distribuitori. „Incisiv de Prahova”  anunță un serial de dezvăluiri, un „tango electric” în care sunt prinse, într-o „horă” amețitoare, mai multe instituții ale statului de drept din Prahova. Când furtul de curent se transformă într-o schemă la nivel înalt, când cinstea este penalizată și ilegalitatea pare să prospere sub oblăduirea celor ce ar trebui să o combată, ne întrebăm: Cât de adânc este putregaiul? Câte astfel de „hore” se dansează în spatele ușilor închise, în timp ce justiția este mimată, iar cetățenii cinstiți sunt „electrocutați” de facturi absurde și de sentimentul impunității?

„Incisiv de Prahova” promite să taie nodul gordian al acestor complicități și să aducă lumină într-un sistem unde întunericul pare să fie monedă de schimb. Rămâne de văzut dacă instituțiile vizate vor avea curajul să iasă din această horă toxică și să reaprindă lumina justiției în Prahova. Daca…se va concretiza si aceasta „numire”! (Cristina T.).

Citeste in continuare

Exclusiv

SINAIA, O STATICĂ DE COMEDIE NEAGRĂ: Cum PNL Prahova resuscitează primari „suspendați” și „ingroapă” legea cu zâmbetul pe buze!

Publicat

pe

De

Un spectacol grotesc al impunității politice se joacă la Sinaia, având în rolurile principale un primar readus la butoane printr-o „eroare” de zile mari, un prefect care „uită” să aplice legea și o întreagă mașinărie liberală care pare să fi declarat război bunului simț și statului de drept. În culise? Președintele PNL Prahova, Mircea Roșca, dirijând, spun unii, o orchestră a complicității.

„Minunea” DNA: Oprea, de la reanimare, direct în fotoliul de primar!

Imaginați-vă scena: un primar, Vlad Oprea, aflat sub control judiciar și apoi în arest la domiciliu, o perioadă de aproape un an – din ianuarie până în iulie 2025, spun actele – este pur și simplu scos din joc. Orice stat normal ar fi constatat, conform art. 160 lit. g) din OUG 57/2019 (Codul Administrativ), încetarea de drept a mandatului său, dată fiind imposibilitatea de a-și exercita funcția timp de peste șase luni consecutive. Dar nu și în România de PNL!

Surpriză, surpriză! O „eroare” procedurală a DNA, o scăpare „inadmisibilă” într-un dosar de maximă vizibilitate, exact ca un iepure scos din pălărie, îl catapultează pe Oprea înapoi în primărie. Nu e vorba de un caz banal, ci de un dosar penal „extrem de vizibil, rezultat în urma unei anchete jurnalistice majore,” conform surselor noastre. O greșeală, o influență, o breșă de disciplină? Indiferent de etichetă, rezultatul e același: Vlad Oprea a fost reanimat politic și repus pe tron, sfidând orice logică legală și morală. Un adevărat manual de „Cum să Fentezi Legea” marca PNL!

Șeriful revine! (sau: Dictatura la primărie, ediția Sinaia)

Ce face un primar revenit din morții politici? Se apără în instanță? Se gândește la cetățeni? Nici vorbă! Imediat după „reîncarnare,” Oprea a pornit o „presiune agresivă” asupra secretarului general și a altor funcționari-cheie ai Primăriei Sinaia, transformând instituția într-un fief personal.

Momentul de glorie? Ședința de consiliu din 3 noiembrie, un veritabil circ în care „a încercat să rupă cvorumul, să scoată aparatul primăriei din ședință, să se opună în orice fel poate la adoptarea hotărârii care modifică comisiile de specialitate.” Strategia este clară, potrivit analizei noastre: „control total asupra instituției și eliminarea oricărei opoziții.” Scopul suprem? Declanșarea unor alegeri anticipate la Consiliul Local Sinaia, pe care, „știe că le poate controla prin influența pe care o menține asupra PNL Prahova.” Un plan diabolic, dar execuție de amatori, am spune!

Prefectul, papușa PNL: Când legea e opțională, nu obligatorie!

Aici intră în scenă un personaj cheie al farsei: prefectul Prahovei, Daniel Nicodim. Situația juridică a lui Vlad Oprea? Clară ca lumina zilei, confirmată de Înalta Curte și de o jurisprudență solidă (Curtea de Apel Alba Iulia, Decizia nr. 226/2020; Tribunalul Timiș, Sentința nr. 118/2021; Înalta Curte de Casație și Justiție, Decizia nr. 4532/2017 – toate arată că mandatul încetează de drept după 6 luni și că prefectul doar constată, nu decide!). În orice „stat normal,” ordinul de încetare a mandatului ar fi venit în 24-48 de ore. Dar suntem la Prahova, patria excepțiilor!

De mai bine de o lună, prefectul Nicodim – membru PNL, ce surpriză! – „refuză să își exercite obligația legală.” Asta nu mai e omisiune, e „complicitate,” strigă cetățenii exasperați. Potrivit unei plângeri penale formulate de un cetățean din Sinaia, prefectul este acuzat de „abuz în serviciu” (art. 297 alin. (1) Cod penal) și, după caz, de „favorizarea făptuitorului” (art. 269 Cod penal), pentru că „omisiunea de a emite ordinul a avut scopul de a-i permite primarului să revină în funcție.” Cineva ar trebui să-i amintească domnului prefect că legea nu este un meniu à la carte, din care alegi ce-ți convine!

Rețeaua PNL Prahova: Roșca, arhitectul impunității (cu „afaceri” la Sinaia!)

Și cine trage sforile acestei păpușării politice? Nimeni altul decât Mircea Roșca, președintele PNL Prahova! Nu e doar un simplu lider de partid, ci un personaj cu un trecut pătat, „el însuși inculpat pentru fapte de corupție, scăpat prin celebra prescripție – conceptul juridic care albește infractorii peste tot în România.” Un lup păzind stâna, ar spune unii!

Roșca, „cel care are grijă ca prietenul lui, Vlad Oprea, cel cu care are afaceri în orașul Sinaia să nu plece de la primărie,” este, conform acuzelor, „garantul că prefectul nu va semna nimic care să ducă la încetarea de drept a mandatului de primar.” Practic, „Mircea Roșca este cel care se asigură că legea nu este respectată în județul Prahova.” O declarație dură, dar susținută de mersul evenimentelor și de nemulțumirea publică. Acesta e PNL Prahova, domnilor: „Legile sunt pentru proști, noi avem priorități!”

DNA, o instituție „mută” la comandă?

Nici măcar DNA, instituția care ar trebui să fie vârful de lance al luptei anticorupție, nu scapă de sub tirul criticilor. „Faptul că dosarul extrem de vizibil al lui Oprea a fost ‘scăpat’ procedural exact într-un moment politic sensibil ridică semne de întrebare,” scriu sursele noastre. Mai mult, „nimeni din conducerea DNA nu își asumă nimic, nu clarifică și nu reacționează,” iar „procurorul-șef Voineag este în plină luptă pentru propriul nou mandat.”

Așadar, „când cariera șefului instituției depinde de votul politic, iar cel aflat în dosar este parte din partidul cu cea mai mare influență în stat, probabilitatea ca instituția să închidă ochii crește.” Nu sunt teorii, sunt „fapte,” spun sursele: o „eroare procedurală inexplicabilă,” „absența oricărei măsuri interne,” „niciun semn de reacție legală.” Verdictul este crud: „Instituțiile nu tac atunci când sunt atacate. Tac atunci când sunt CONTROLATE.” O fi DNA o filiala tăcută a PNL?

Bolojan, „orbul” de la centru: Tăcerea, un mesaj clar!

Și ca tacâmul să fie complet, avem și complicitatea tăcută a centrului! Ilie Bolojan, actualul prim-ministru, a fost „notificat oficial de grupul de consilieri anti-Oprea din Sinaia în urmă cu aproape o lună.” I s-au trimis „documente, dovezi, sesizări privind abuzurile administrative, nereguli flagrante din primărie, și poziția Prefectului care refuză să aplice legea.”

Ce a făcut domnul prim-ministru? Nimic! „Nu a reacționat, nu a trimis o echipă de control, nu a cerut Ministerului de Interne lămuriri, nu a făcut declarații.” Concluzia, la fel de rece ca o zi de iarnă în Prahova: „Tăcerea este un mesaj. Iar mesajul este clar: PNL Prahova își apără omul.” Oare domnul Bolojan a uitat că servește statul, nu partidul?

Cetățenii – Santinele ale legii: De la indignare la acțiune!

În tot acest balet grotesc al puterii și impunității, cetățenii din Sinaia par a fi singurii care mai cred în lege. „Plângerile penale” au curs – o plângere penală pentru uzurpare de funcție împotriva lui Oprea, o plângere pentru complicitate împotriva Prefectului, și o plângere pentru neemiterea ordinului legal.

„Aceste plângeri arată că cetățenii fac ceea ce instituțiile refuză: apără legea,” arată sursele. Ei își fac datoria, în timp ce „instituțiile statului, acaparate de politic, de PNL, nu.” Este o demonstrație elocventă că „sistemul își apără oamenii indiferent de costul pentru comunitate, lege sau democrație.” Dar, se pare, că „cetățenii din Sinaia nu stau cu mâinile în sân.”

Poate că de aici, de la vocea lor, va începe adevărata schimbare, cea care va șterge zâmbetele complice de pe fețele celor care cred că sunt mai presus de lege. (Paul D.).

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv46 de minute ago

„Lacrimile” mafiei antigrindină: Când „salvatorii” plâng de foame pe spatele fermierilor, Agro TV recidivează în trădare!

Caracatița plânge, grâul râde! De ani de zile, țara arde – la propriu, sub secetă, și la figurat, sub jaful...

Exclusiv7 ore ago

Tunul de miliarde pe Electrica: Cum „se fură” curentul în Prahova, pe banii oamenilor cinstiți! O „horă” intre hoți și gardieni (I)

Prahova, județul contrastelor și al curentului (furat). În timp ce cetățenii și operatorii economici onești își plătesc facturile cu sudoarea...

Exclusiv7 ore ago

SINAIA, O STATICĂ DE COMEDIE NEAGRĂ: Cum PNL Prahova resuscitează primari „suspendați” și „ingroapă” legea cu zâmbetul pe buze!

Un spectacol grotesc al impunității politice se joacă la Sinaia, având în rolurile principale un primar readus la butoane printr-o...

Exclusiv7 ore ago

Poliția Română: De la ordine publică, la orgii de incompetență și vulgaritate sub bagheta lui Despescu!

Capitala, și odată cu ea întreaga Românie, tremură sub asaltul unei noi ere: era „managerilor” cu „organul genital” la gură,...

Exclusiv7 ore ago

Panopticonul românesc: Gardienii, noile victime ale ochiului atotvăzător!

Capitala fricii și a controlului absolut își mută sediul, pare-se, direct în penitenciarele României! Un scandal de proporții mocnește sub...

Exclusivo zi ago

ANTIGRINDINA: Un măcel climatic sub acoperire, cu salarii de Nababi și recolte de râs! (adevărul care ne usucă)

Stimate contribuabil român, pregătește-te să-ți smulgi părul din cap (dacă nu ți l-a smuls deja seceta!)! Ani la rând, ți-am...

Exclusivo zi ago

EXCLUSIV: „Saga” agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș. Comedia neagră de la SAS! Poliția unde „Inelul Magic” împarte disciplinare, „Polițistul Incisiv” refuză hârțoagele, iar Controlul Intern se autodenunță (cu BONUS: 50% OSKAR pentru complicitate!)

Când spui Serviciul pentru Acțiuni Speciale (SAS), mintea îți zboară la eroi, la intervenții fulger și la un profesionalism de...

Exclusivo zi ago

Justiția „la volanul” birocrației oarbe: Cazul POP IONUT-COSTIN (fost Comandant Descarcerare Petrobrazi) și odiseea incompetenței teritoriale la Parchetul Sectorului 1! (I)

Într-o Românie unde justiția ar trebui să fie lumina farului în furtună, uneori pare mai degrabă un far stins, manevrat...

Exclusivo zi ago

„Camuflajul” eșuat: Un tânăr a crezut că poate inșela legea, dar a fost prins de polițiștii călărășeni

Un plan „ingenios” de a obține bani „ușor”, bazat pe un presupus „camuflaj” și pe subestimarea vigilenței polițiștilor, a eșuat...

Exclusivo zi ago

Reset urgent pentru ANP! De la „epoca de aur” a gardienilor la haosul oportuniștilor, prin ochii lui Cosmin Dorobanțu!

Dragii noștri cititori, pregătiți-vă pentru o călătorie fascinantă în adâncurile unui imperiu aflat pe butuci, o odisee a decăderii, direct...

Exclusiv2 zile ago

Scandal la DGPMB: Fularul Tricolor și Strigătul „Hoții”, declarații politice prin decizie de ofițer de Control Intern?

O controversă aprinsă zguduie structurile interne ale Poliției Române, aducând în discuție limitele libertății de exprimare și criteriile după care...

Exclusiv3 zile ago

IGPR, mașinăria de spălat rufe murdare: Cine mai apără legea când poliția se apără pe ea insăși?

La IGPR și MAI, o „cloacă” funcțională: Manualul iluziei! Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul trage semnalul de alarmă, iar...

Exclusiv3 zile ago

Scandal fără precedent în Poliția Română: Birouri sigilate și injurații de la vârf

 Sindicatul Europol denunță abuzurile Poliția Română se confruntă cu acuzații grave de abuz de putere și comportament inadecvat la nivel...

Exclusiv3 zile ago

Circ la Penitenciare! Reorganizarea „minune” a lui Burcu, un dezastru de râsul lumii!

Puşcăria, fabrică de absurdități: Cum „reorganizează” geniile de la ANP! Se pare că „reorganizarea” Administrației Naționale a Penitenciarelor (ANP) a...

Exclusiv4 zile ago

Pârâul Dâmbu, salvat de la sufocare: Intervenția fermă a Poliției Locale Ploiești, Serviciul Protecția Mediului

O proprietară din Ploiești a fost sancționată drastic de către forțele de ordine, după ce a ales să transforme albia...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv