Featured
Japonia face o curte asiduă Australiei pentru a vinde fregatele avansate Mogami: O afacere strategică în Indo-Pacific?

Ministerul Apărării japonez își promovează intens fregatele Mogami, subliniind beneficiile unei colaborări strânse cu Australia în domeniul apărării.
Japonia nu se sfiește să își exprime dorința de a transforma Australia în primul client pentru fregata sa avansată Mogami, Ministerul Apărării, de obicei conservator, făcând pasul rar de a invita jurnaliști cu sediul în Australia la Nagasaki, în această săptămână, pentru a promova capacitățile Mogami.
O campanie intensă de promovare
Reporterii au fost informați timp de trei zile despre sistemele navei, despre opinia fermă a Japoniei că ea și Australia ar beneficia de o relație și mai strânsă în domeniul apărării și industrial și despre faptul că constructorul naval Mistubishi Heavy Industry va include toată proprietatea intelectuală a programului și va furniza piese și asistență pentru durata de viață preconizată a navelor, de 40 de ani.
Implicare guvernamentală la nivel înalt
Ca semn al efortului guvernamental total, ministrul japonez al Apărării, Gen Nakatani, a participat la lansarea și denumirea celei de-a 11-a nave din clasă și a ținut să își prezinte cartea de vizită fiecărui reporter după ceremonia de lansare.
Un parteneriat strategic pentru securitatea regională
Dacă Australia ar cumpăra Mogami, a declarat Nakatani reporterilor, aceasta ar „crește susținerea și rezistența” în Indo-Pacific. El și aproape fiecare oficial din industrie și guvern cu care au vorbit reporterii au subliniat că aceasta este o „abordare guvernamentală totală japoneză” pentru a demonstra cât de pregătită și angajată este Japonia să exporte primul său sistem de arme majore de după cel de-al Doilea Război Mondial.
Concurență acerbă pentru un contract important
Japonia concurează cu ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS) din Germania pentru a vinde Australiei 11 fregate, construite parțial pentru a înlocui navele îmbătrânite din clasa ANZAC ale Australiei. Primele trei dintre noile nave vor fi construite în țara companiei câștigătoare, apoi Australia va construi următoarele opt în Australia de Vest, în șantierele navale Henderson, la nord de Perth. A patra navă ar putea fi construită în șantierul străin, în funcție de cât de pregătită va fi Henderson la momentul respectiv.
Evaluarea ofertelor și decizia finală
În prezent, Forța de Apărare Australiană și ministerul lucrează cu cele două companii în ceea ce este cunoscut sub numele de Reducerea Comprehensivă a Riscurilor, au declarat surse apropiate programului. O decizie cheie va fi luată – probabil luna aceasta – de Consiliul Național de Securitate după ce va fi informat de Departamentul Apărării. Aceasta va fi urmată de Cererea Oficială de Ofertă. O decizie finală cu privire la câștigător este așteptată până la sfârșitul acestui an. Livrarea primei nave este așteptată până la sfârșitul anului 2029.
Cerințe stricte și capacități avansate
Una dintre cerințele Australiei pentru competiție a fost ca participanții să fie nave care să poată fi cumpărate direct de pe raft.
Australia ar cumpăra o versiune îmbunătățită a Mogami, cu un sistem de lansare verticală cu 32 de celule, care ar dubla oferta inițială a TKMS. Ar avea, de asemenea, două motoare diesel pentru a furniza suficientă energie pentru sistemele sofisticate de război antisubmarin, război minier, radar AESA avansat și alți senzori. Acestea sunt montate pe garnituri mari de cauciuc pentru a reduce vibrațiile și alte zgomote. Nava, care poate naviga cu peste 30 de noduri, are o rază de acțiune suficientă pentru a ajunge la Djibouti din Japonia. Alimentarea primară este asigurată de o turbină cu gaz Rolls Royce MT30.
Tehnologie de vârf și protecție sporită
Printre caracteristicile pe care oficialii japonezi le-au subliniat s-a numărat Centrul avansat de Informații de Luptă (CIC) al navei, de unde căpitanul ar gestiona nava, înconjurat de până la 30 de ofițeri, deși în mod normal ar fi operat de un echipaj de 10 persoane. CIC este sub punte și este protejat de ceea ce oficialii au descris ca fiind blindaj de tanc, care necesită tehnici de sudură extrem de specializate pentru a fi atașat de structura navei.
Motivul protecției suplimentare este simplu, potrivit unui căpitan japonez aflat în prezent la comanda unui Mogami și confirmat de alți oficiali: dacă CIC este grav avariat sau distrus, atunci nava trebuie să se întoarcă în port, deoarece nu ar mai putea lupta. CIC este o parte a motivului pentru care Mogami are un echipaj de 90 de persoane, comparativ cu până la 160 de persoane pe nave comparabile din marinele japoneze și altele. Marina Regală Australiană a avut dificultăți în a recruta și a echipa suficienți marinari, astfel încât dimensiunea echipajului ar putea juca un rol în alegere.
Informații în timp real și monitorizare constantă
Printre datele pe care le afișează CIC se numără imagini video de oriunde din interiorul navei pentru evaluarea daunelor, citiri de la senzori purtabili (care arată ca ceasuri sport) care transmit date despre starea fizică și locația fiecărui marinar și imagini de înaltă definiție de la camerele navei.
Garanția livrării la timp: Un angajament guvernamental ferm
Oficialii japonezi au subliniat în mod repetat istoricul neîntrerupt de 35 de ani al Mitsubishi de livrare a navelor navale la timp. Osamu Nishiwaki, un oficial de rang înalt al Agenției de Achiziții, Tehnologie și Logistică (ATLA) din Japonia, a declarat reporterilor că guvernul său va garanta livrarea la timp.
„Noi, guvernul japonez, vom garanta că întregul proiect și toate contractele vor decurge fără probleme, astfel încât să nu existe nicio întârziere a proiectului”, a spus Nishiwaki. Pentru a face punctul său absolut clar, el a spus: „Putem garanta cu siguranță livrarea la timp”. Mitsubishi livrează în prezent două Mogami guvernului în fiecare an și se așteaptă să crească acest ritm la trei în curând.
Stealth și adaptabilitate: Avantajele ascunse ale Mogami
Un aspect interesant al designului navei pe care oficialii de aici l-au reluat în mod repetat este secțiunea transversală radar redusă și alte caracteristici stealth, cum ar fi semnăturile infraroșii și electromagnetice reduse.
Unghiurile îndoite ale corpului și suprastructurii seamănă oarecum cu avioanele stealth. Spre deosebire de majoritatea distrugătoarelor și fregatelor, antena navei este învelită într-un capac rotunjit, astfel încât să nu existe o pădure deasupra radarului. Sistemele din interior sunt modulare, astfel încât antena, care este probabil una dintre primele structuri de pe o navă care este avariată în luptă, poate fi pur și simplu îndepărtată și instalată una nouă, a declarat un oficial superior Mitsubishi.
Clasa Mogami poate andoca fără a folosi remorchere și se mândrește cu un pescaj mic, o cerință care a fost făcută după tsunami-ul din 2011 care a ruinat și a înfundat porturile din nord-estul Japoniei cu resturi.
Exclusiv
Penitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi
Exclusiv
Protestul sindical din 29 Octombrie: Circ cu ursul Bolo sau apărarea ultimă a barosanilor?
Anchete
Polițista Dana Cristina, erou în timpul liber: A salvat o femeie de 82 de ani pe centura Timișoarei
-
Exclusivacum 2 zile
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 3 zile
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 3 zile
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Administratieacum 14 ore
Băicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Exclusivacum 2 zile
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 2 zile
Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 3 zile
Spitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!
-
Exclusivacum 4 zile
ÎCCJ clarifică drepturile funcționarilor publici în cazul sancțiunilor disciplinare: Cercetare prealabilă și audiere obligatorii chiar și pentru „mustrarea scrisă”