Propunerea de buget pentru construcția navală a Marinei SUA pentru anul fiscal 2026 dezvăluie o imagine sumbră, cu doar trei nave de luptă incluse în bugetul de bază. Viitorul flotei americane pare să atârne de adoptarea unei legi de reconciliere în Congres, care ar putea adăuga încă 16 nave.
Dezvăluiri treptate, critici imediate
Elemente ale propunerii de buget a Pentagonului au fost dezvăluite treptat în acest an, pe măsură ce legislatorii au demarat audierile anuale de supraveghere înainte de prezentarea publică a administrației. Marina a început miercuri să publice documente care detaliază cererea sa, inclusiv o defalcare a navelor de luptă și auxiliare incluse în contul de construcție navală.
Planuri subțiri în bugetul de bază, speranțe mari în reconciliere
Documentele publicate indică faptul că bugetul de bază solicită un submarin din clasa Columbia, un submarin din clasa Virginia și o navă de supraveghere oceanică. Pe de altă parte, navele așteptate prin reconciliere includ un submarin din clasa Virginia, două distrugătoare din clasa Arleigh Burke, un amfibiu din clasa America, un amfibiu din clasa San Antonio, nouă nave de aterizare medii și două petroliere de reaprovizionare a flotei.
Frigatele Constellation, absențe notabile
Absența notabilă din listă este reprezentată de frigatele din clasa Constellation. Un oficial superior al Marinei a declarat reporterilor că decizia de a continua acest program este în așteptare la nivelul administrației. De asemenea, oficialul a menționat că serviciul nu intenționează să publice anul acesta o versiune a planului său anual de construcție navală pe termen lung.
Bugetul total: Un joc periculos cu reconcilierea?
Bugetul total de bază pentru construcția navală în cererea din acest an este de 20,8 miliarde de dolari, în timp ce proiectul de lege de reconciliere ar urma să adauge 26,5 miliarde de dolari, pentru un total de 47,4 miliarde de dolari. Dependența profundă de reconciliere, o plată unică din partea Congresului, a nemulțumit deja un grup bipartizan de parlamentari, inclusiv președintele Comisiei pentru Servicii Armate a Senatului, Roger Wicker, R-Miss., cunoscut drept un aliat al lui Trump și un susținător al creșterii construcției navale.
Critici vehemente din Congres
„Acest deficit reflectă eforturile de a manipula bugetul în anticiparea fondurilor de reconciliere ale Congresului, care au fost concepute ca suplimentare, nu ca un substitut”, a declarat acesta în timpul unei audieri din 10 iunie cu conducerea Marinei și a Corpului de Marină.
Incertitudini și riscuri pentru industria navală
O altă complicație a cererii de construcție navală este incertitudinea cu privire la momentul în care Pentagonul va executa contractele pentru navele din proiectul de lege de reconciliere. În mod tradițional, bugetul de bază impune Departamentului Apărării să utilizeze acele fonduri în anul prevăzut, cu excepția cazului în care este exclus în mod explicit. Regulile pentru reconciliere nu sunt la fel de stricte și oferă administrației câțiva ani pentru a utiliza finanțarea. Aceasta este o problemă pentru constructorii navali care se bazează pe un flux constant de lucru pentru a evita concedierea și reangajarea forței de muncă de la an la an.
Optimismul Secretarului Marinei, sub semnul intrebării
Întrebat despre anumite programe, secretarul Marinei, John Phelan, a declarat în mod repetat că „nu este îngrijorat” de semnalul de cerere către industrie, având în vedere numărul de nave pe care serviciul dorește să le construiască în următorii ani. „Am mai multe nave decât pot gestiona șantierele noastre navale în următorii 10 ani, fie că este vorba de un distrugător, un tanc petrolier sau un submarin. Așa că nu sunt îngrijorat de semnalul de cerere pe care îl avem”, a declarat el parlamentarilor din Camera Reprezentanților într-o audiere din 11 iunie.
Investiții suplimentare, dar nu în nave noi
Separat de contul de construcție navală, cererea Marinei include, de asemenea, 2,5 miliarde de dolari pentru investiții în baza industrială a submarinelor, 2,5 miliarde de dolari pentru „îmbunătățirea salariilor și a productivității constructorilor navali” și 2,7 miliarde de dolari pentru Programul de optimizare a infrastructurii șantierelor navale.