Actualitate
Decizie surpriză a lui Trump: Baza aeriană Selfridge primește avioane de luptă F-15EX, dar planurile inițiale sunt zdruncinate
La sfârșitul lunii aprilie, președintele Donald Trump a anunțat, în fața membrilor Gărzii Naționale din Michigan, că va înlocui avioanele A-10 Warthog operate de Escadrila 107 de Luptă a Bazei Aeriene Selfridge cu noile F-15EX produse de Boeing, care ar urma să sosească începând cu anul fiscal 2028.
„Michigan se temea pentru viitorul bazei”
„În ultimii ani, mulți din Michigan s-au temut pentru viitorul bazei”, a declarat Trump. „Au sunat pe toată lumea, dar singurul care conta era Trump. L-au sunat pe Trump și am rezolvat problema.”
Planuri inversate
Deși astfel de anunțuri sunt de obicei precedate de luni de evaluare de către Forțele Aeriene și de campanii din partea legislatorilor, decizia lui Trump a dat peste cap planurile inițiale ale serviciului, care prevedeau înlocuirea aeronavelor KC-135 și A-10 de la Selfridge cu avioane cisternă KC-46, lăsând baza fără un rol de luptă aeriană.
Victorie politică majoră
Obținerea avioanelor F-15EX a fost o victorie politică importantă pentru politicienii din Michigan, care au susținut mult timp trimiterea de avioane de luptă moderne la Selfridge ANGB, printre aceștia numărându-se guvernatoarea democrată Gretchen Whitmer.
Confuzie în Congres
Cu toate acestea, decizia a creat confuzie în rândul legislatorilor din alte state care reprezentau instalații militare aflate deja pe lista de așteptare pentru noile F-15 și care au cerut public explicații de la oficialii Forțelor Aeriene cu privire la planurile de viitor. Acești oficiali, la rândul lor, nu au avut prea multe de oferit.
Înțelegerea situației a generat o cursă frenetică
„Cred că toată lumea credea că Selfridge va fi bine cu aeronavele pe care le primea, iar acum primesc această misiune suplimentară”, a declarat un consilier al Camerei Reprezentanților pentru Breaking Defense sub protecția anonimatului. „Și nimeni nu este supărat din cauza asta, dar acum se desfășoară o cursă frenetică pentru a înțelege cum va arăta asta.”
Îngrijorări legate de precedent
O altă sursă din Congres a ridicat o întrebare mai importantă cu privire la posibilitatea ca acest lucru să creeze un precedent pentru ca președintele să schimbe unilateral deciziile privind bazele, indiferent de planurile existente ale serviciului – adesea stabilite cu ani în avans – cu privire la destinația echipamentelor.
„Care sunt limitele autorității Comandantului Suprem?”
„Principala preocupare este că, dacă se permite menținerea acestei decizii, care sunt limitele autorității Comandantului Suprem de a reatribui active fără a adera în vreun fel la planul strategic de bazare?”, au spus ei.
Planuri elaborate cu grijă
Planurile de bazare pentru echipamente sunt elaborate de-a lungul anilor, cu mulți factori, atât strategici, cât și politici, care intră în joc. Influența fiecărui membru al Congresului care dorește să-și apere teritoriul este cântărită cu atenție, iar problema este valabilă mai ales în cazul Gărzii, unde puternicii generali adjuncți pentru fiecare stat raportează guvernatorului și nu președintelui, ceea ce le oferă un nivel de autonomie pentru a riposta la decizii.
Tensiuni intre componente
Au existat repetate conflicte între componentele active și cele ale Gărzii pentru fiecare serviciu cu privire la echipamente, cu o explozie notabilă în 2013 și 2014 între Forțele Aeriene și Gardă cu privire la echipamentele pe care componenta activă le trimitea Gărzii. Această luptă, care a dus la o comisie mandatată de Congres, s-a încheiat în cele din urmă cu cele două părți într-un loc mai bun și mai comunicativ.
Victorie pentru Garda Națională
Decizia lui Trump pune, în cele din urmă, mai multe avioane de luptă în mâinile membrilor Gărzii, într-ceea ce generalul-maior în retragere Francis McGinn, președintele Asociației Gărzii Naționale a Statelor Unite, a numit „o mare victorie pentru întreaga Gardă Națională Aeriană” într-o declarație după decizie.
„Dar avem alte unități de luptă cu aeronave îmbătrânite care trebuie înlocuite”, a adăugat el.
Forțele aeriene se străduiesc să ințeleagă impactul
Într-o serie de audieri din ultima lună, oficialii Forțelor Aeriene au recunoscut că se străduiesc la fel de mult ca și legislatorii să înțeleagă efectele secundare, menționând în același timp clar că aceasta a fost o decizie prezidențială, nu ceva bazat pe un plan existent.
Gary Ashworth, pe atunci secretar interimar al Forțelor Aeriene, a declarat în timpul unei audieri din 6 mai în fața Comisiei pentru Alocări Bugetare a Camerei Reprezentanților că „președintele a luat decizia de a cumpăra F-15EX suplimentare” și de a le baza la Selfridge.
În timpul unei audieri separate din 6 mai în Congres, generalul-locotenent Adrian Spain, șeful adjunct al Statului Major al Forțelor Aeriene pentru operațiuni, a caracterizat-o ca pe o „acțiune și ordin prezidențial” care era „în afara planului strategic de bazare al Departamentului Forțelor Aeriene”.
Detalii în așteptare
Spain a menționat ulterior că Forțele Aeriene încă așteaptă să vadă detaliile ordinului președintelui, ceea ce ar ajuta la determinarea oricăror modificări ale costurilor sau a cronologiei de bazare a F-15EX pentru alte unități.
„Dar, deocamdată, nu știm cu adevărat impactul exact în timp ce așteptăm limbajul specific”, a spus el.
Îngrijorări din California
Politica avioanelor de luptă a fost puternic expusă în luna de după anunțul lui Trump, membrii folosind o serie de audieri pentru a întreba în mod specific despre unitățile lor.
Legislatorii care reprezintă state care nu sunt programate să primească F-15EX, inclusiv reprezentanții Marcy Kaptur, D-Ohio, și Don Davis, D-N.C., au ridicat, de asemenea, întrebări cu privire la decizie în timpul audierilor din ultimele săptămâni.
Poate că cele mai directe comentarii au venit din partea delegației din California, unde Aripa 144 de Luptă din Fresno fusese programată să primească F-15EX în intervalul fiscal 2026-2027, conform unui raport al Forțelor Aeriene către Congres privind recapitalizarea flotei Gărzii, trimis în aprilie.
Rep. David Valadao, R-Calif., a folosit audierea pentru alocări bugetare din 6 mai pentru a ridica „preocupări urgente” cu privire la impactul pe care bazarea la Selfridge ar putea să-l aibă asupra unității.
Întârzieri posibile
Ashworth a recunoscut în fața legislatorilor la momentul respectiv că anumite escadrile ale Gărzii ar putea fi afectate, inclusiv unitatea din Fresno, dar a indicat că vor primi în cele din urmă F-15EX-urile lor.
„Următorul nostru pas în acest proces este să facem planificarea detaliată a implementării”, a spus Ashworth. „Vom face un flux detaliat de unde vom pune F-15EX-urile după ce ies de pe linia de producție.
„Pot să vă spun chiar acum că există probabil un impact în aval asupra unor alte unități ale Gărzii Naționale Aeriene, inclusiv Fresno”, a spus el. „Dar, pe măsură ce trecem prin acest proces, mă angajez să vă spun că … vom reduce în primul rând la minimum timpul pe care îl putem reduce posibil acea întârziere în obținerea EX-urilor la Fresno și apoi vom atenua și acest lucru, în timp ce încercăm să ne asigurăm că avem cele mai bune F-15C-uri și D-uri pentru a continua acea misiune.”
Preocupări reiterate
Problema a reapărut în timpul unei audieri din 20 mai a subcomitetului pentru apărare al Comisiei pentru Alocări Bugetare a Camerei Reprezentanților, când Rep. Pete Aguilar, D-Calif, le-a spus oficialilor că este „îngrijorat de anunțurile recente care par să direcționeze unele dintre aeronavele F-15EX către Selfridge peste Fresno și New Orleans” și a întrebat ce se poate face pentru a atenua orice întârzieri de livrare.
Reprezentantul Californiei, Ken Calvert, președintele subcomitetului și unul dintre cei mai importanți legislatori din domeniul apărării din Congres, a făcut ecou preocupărilor lui Aguilar, menționând că „nu am avut o informare foarte bună despre asta”.
Louisiana așteaptă, de asemenea
Aripa 159 de Luptă a Gărzii Naționale Aeriene din Louisiana, din New Orleans, urma, de asemenea, să își înlocuiască F-15C/D-urile cu modelul F-15EX în intervalul fiscal 26-27. Deși nu au fost încă deosebit de vocali cu privire la preocupări, delegația statului se mândrește cu doi lideri congresionali extrem de puternici în președintele Camerei Reprezentanților, Mike Johnson, și liderul majorității Camerei, Steve Scalise.
Conditionarea efortului
Șeful Gărzii Naționale, Gen. Steven Nordhaus, a declarat în timpul acelei audieri că lucrează îndeaproape cu Garda Națională Aeriană, Forțele Aeriene și componenta de rezervă pentru a stabili cum arată planul de bazare a F-15EX, dar a oferit puține detalii despre modul în care decizia Selfridge ar afecta unitățile specifice programate să primească F-15EX.
„Pe măsură ce ne uităm la F-15EX și la tranziția modelului C acolo, ei lucrează foarte strâns la asta, astfel încât să nu existe lacune sau cusături, și încearcă să atenueze orice impact”, a spus Nordhaus.
Probleme potențiale de personal
Aguilar a continuat întrebând dacă Nordhaus are vreo preocupare cu privire la faptul că timpii de antrenament mai lungi pentru escadrilele A-10, cum ar fi Selfridge, pentru a trece la F-15EX ar putea cauza probleme de personal.
„Transmiteți vreo îngrijorare în lanț? Adică, aud ce spuneți, dar în mod clar, odată cu schimbarea de la Selfridge, aceasta ar putea fi o problemă”, a spus el.
Nordhaus a răspuns că bazele individuale ale Gărzii comunică direct cu Centrul de Pregătire al Gărzii Naționale Aeriene, care transmite informații directorului Gărzii Naționale Aeriene.
Capacitatea de producție a Boeing
O considerație cheie care ar putea influența exact când unitățile își primesc noile F-15-uri este capacitatea Boeing de a crește producția modelului EX. Gigantul aerospațial speră să ajungă la două avioane F-15EX pe lună până la sfârșitul anului 2026, conform Flight Global.
Nordhaus a indicat că urmărește îndeaproape producția de F-15EX.
„Vrem să înțelegem cum arată asta în viitor, iar apoi vom lua asta în considerare și vom minimiza orice lacune sau cusături, astfel încât să menținem războinicii aerieni zburând cu aeronave sănătoase pentru a urmări descurajarea adversarilor noștri”, a spus Nordhaus în timpul audierii.
O altă gură de hrănit
Consilierul Camerei și-a exprimat sentimente similare. „Tocmai am adăugat o altă gură de hrănit în amestec și nu este atât de mult pe care Boeing îl poate produce la un moment dat”, a spus consilierul, adăugând că au solicitat informații de la Boeing despre opțiunile de accelerare a producției.
Actualitate
Sardinia: Acolo unde piloții de vânătoare învață să gândească, nu doar să zboare
Actualitate
Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală
Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
-
Exclusivacum 3 zileBurcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 4 zileANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 2 zileBăicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Exclusivacum 12 oreCircul Teoroc își joacă ultima reprezentație: Lacrimi sindicale pentru „Finu” și un grad de chestor confiscat de la obraz!
-
Administratieacum 4 zilePenitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 3 zileProtest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 3 zileJilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum o ziPenitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi



