Connect with us

Actualitate

Decizie surpriză a lui Trump: Baza aeriană Selfridge primește avioane de luptă F-15EX, dar planurile inițiale sunt zdruncinate

Publicat

pe

La sfârșitul lunii aprilie, președintele Donald Trump a anunțat, în fața membrilor Gărzii Naționale din Michigan, că va înlocui avioanele A-10 Warthog operate de Escadrila 107 de Luptă a Bazei Aeriene Selfridge cu noile F-15EX produse de Boeing, care ar urma să sosească începând cu anul fiscal 2028.

„Michigan se temea pentru viitorul bazei”

„În ultimii ani, mulți din Michigan s-au temut pentru viitorul bazei”, a declarat Trump. „Au sunat pe toată lumea, dar singurul care conta era Trump. L-au sunat pe Trump și am rezolvat problema.”

Planuri inversate

Deși astfel de anunțuri sunt de obicei precedate de luni de evaluare de către Forțele Aeriene și de campanii din partea legislatorilor, decizia lui Trump a dat peste cap planurile inițiale ale serviciului, care prevedeau înlocuirea aeronavelor KC-135 și A-10 de la Selfridge cu avioane cisternă KC-46, lăsând baza fără un rol de luptă aeriană.

Victorie politică majoră

Obținerea avioanelor F-15EX a fost o victorie politică importantă pentru politicienii din Michigan, care au susținut mult timp trimiterea de avioane de luptă moderne la Selfridge ANGB, printre aceștia numărându-se guvernatoarea democrată Gretchen Whitmer.

Confuzie în Congres

Cu toate acestea, decizia a creat confuzie în rândul legislatorilor din alte state care reprezentau instalații militare aflate deja pe lista de așteptare pentru noile F-15 și care au cerut public explicații de la oficialii Forțelor Aeriene cu privire la planurile de viitor. Acești oficiali, la rândul lor, nu au avut prea multe de oferit.

Înțelegerea situației a generat o cursă frenetică

„Cred că toată lumea credea că Selfridge va fi bine cu aeronavele pe care le primea, iar acum primesc această misiune suplimentară”, a declarat un consilier al Camerei Reprezentanților pentru Breaking Defense sub protecția anonimatului. „Și nimeni nu este supărat din cauza asta, dar acum se desfășoară o cursă frenetică pentru a înțelege cum va arăta asta.”

Îngrijorări legate de precedent

O altă sursă din Congres a ridicat o întrebare mai importantă cu privire la posibilitatea ca acest lucru să creeze un precedent pentru ca președintele să schimbe unilateral deciziile privind bazele, indiferent de planurile existente ale serviciului – adesea stabilite cu ani în avans – cu privire la destinația echipamentelor.

„Care sunt limitele autorității Comandantului Suprem?”

„Principala preocupare este că, dacă se permite menținerea acestei decizii, care sunt limitele autorității Comandantului Suprem de a reatribui active fără a adera în vreun fel la planul strategic de bazare?”, au spus ei.

Planuri elaborate cu grijă

Planurile de bazare pentru echipamente sunt elaborate de-a lungul anilor, cu mulți factori, atât strategici, cât și politici, care intră în joc. Influența fiecărui membru al Congresului care dorește să-și apere teritoriul este cântărită cu atenție, iar problema este valabilă mai ales în cazul Gărzii, unde puternicii generali adjuncți pentru fiecare stat raportează guvernatorului și nu președintelui, ceea ce le oferă un nivel de autonomie pentru a riposta la decizii.

Tensiuni intre componente

Au existat repetate conflicte între componentele active și cele ale Gărzii pentru fiecare serviciu cu privire la echipamente, cu o explozie notabilă în 2013 și 2014 între Forțele Aeriene și Gardă cu privire la echipamentele pe care componenta activă le trimitea Gărzii. Această luptă, care a dus la o comisie mandatată de Congres, s-a încheiat în cele din urmă cu cele două părți într-un loc mai bun și mai comunicativ.

Victorie pentru Garda Națională

Decizia lui Trump pune, în cele din urmă, mai multe avioane de luptă în mâinile membrilor Gărzii, într-ceea ce generalul-maior în retragere Francis McGinn, președintele Asociației Gărzii Naționale a Statelor Unite, a numit „o mare victorie pentru întreaga Gardă Națională Aeriană” într-o declarație după decizie.

„Dar avem alte unități de luptă cu aeronave îmbătrânite care trebuie înlocuite”, a adăugat el.

Forțele aeriene se străduiesc să ințeleagă impactul

Într-o serie de audieri din ultima lună, oficialii Forțelor Aeriene au recunoscut că se străduiesc la fel de mult ca și legislatorii să înțeleagă efectele secundare, menționând în același timp clar că aceasta a fost o decizie prezidențială, nu ceva bazat pe un plan existent.

Gary Ashworth, pe atunci secretar interimar al Forțelor Aeriene, a declarat în timpul unei audieri din 6 mai în fața Comisiei pentru Alocări Bugetare a Camerei Reprezentanților că „președintele a luat decizia de a cumpăra F-15EX suplimentare” și de a le baza la Selfridge.

În timpul unei audieri separate din 6 mai în Congres, generalul-locotenent Adrian Spain, șeful adjunct al Statului Major al Forțelor Aeriene pentru operațiuni, a caracterizat-o ca pe o „acțiune și ordin prezidențial” care era „în afara planului strategic de bazare al Departamentului Forțelor Aeriene”.

Detalii în așteptare

Spain a menționat ulterior că Forțele Aeriene încă așteaptă să vadă detaliile ordinului președintelui, ceea ce ar ajuta la determinarea oricăror modificări ale costurilor sau a cronologiei de bazare a F-15EX pentru alte unități.

„Dar, deocamdată, nu știm cu adevărat impactul exact în timp ce așteptăm limbajul specific”, a spus el.

Îngrijorări din California

Politica avioanelor de luptă a fost puternic expusă în luna de după anunțul lui Trump, membrii folosind o serie de audieri pentru a întreba în mod specific despre unitățile lor.

Legislatorii care reprezintă state care nu sunt programate să primească F-15EX, inclusiv reprezentanții Marcy Kaptur, D-Ohio, și Don Davis, D-N.C., au ridicat, de asemenea, întrebări cu privire la decizie în timpul audierilor din ultimele săptămâni.

Poate că cele mai directe comentarii au venit din partea delegației din California, unde Aripa 144 de Luptă din Fresno fusese programată să primească F-15EX în intervalul fiscal 2026-2027, conform unui raport al Forțelor Aeriene către Congres privind recapitalizarea flotei Gărzii, trimis în aprilie.

Rep. David Valadao, R-Calif., a folosit audierea pentru alocări bugetare din 6 mai pentru a ridica „preocupări urgente” cu privire la impactul pe care bazarea la Selfridge ar putea să-l aibă asupra unității.

Întârzieri posibile

Ashworth a recunoscut în fața legislatorilor la momentul respectiv că anumite escadrile ale Gărzii ar putea fi afectate, inclusiv unitatea din Fresno, dar a indicat că vor primi în cele din urmă F-15EX-urile lor.

„Următorul nostru pas în acest proces este să facem planificarea detaliată a implementării”, a spus Ashworth. „Vom face un flux detaliat de unde vom pune F-15EX-urile după ce ies de pe linia de producție.

„Pot să vă spun chiar acum că există probabil un impact în aval asupra unor alte unități ale Gărzii Naționale Aeriene, inclusiv Fresno”, a spus el. „Dar, pe măsură ce trecem prin acest proces, mă angajez să vă spun că … vom reduce în primul rând la minimum timpul pe care îl putem reduce posibil acea întârziere în obținerea EX-urilor la Fresno și apoi vom atenua și acest lucru, în timp ce încercăm să ne asigurăm că avem cele mai bune F-15C-uri și D-uri pentru a continua acea misiune.”

Preocupări reiterate

Problema a reapărut în timpul unei audieri din 20 mai a subcomitetului pentru apărare al Comisiei pentru Alocări Bugetare a Camerei Reprezentanților, când Rep. Pete Aguilar, D-Calif, le-a spus oficialilor că este „îngrijorat de anunțurile recente care par să direcționeze unele dintre aeronavele F-15EX către Selfridge peste Fresno și New Orleans” și a întrebat ce se poate face pentru a atenua orice întârzieri de livrare.

Reprezentantul Californiei, Ken Calvert, președintele subcomitetului și unul dintre cei mai importanți legislatori din domeniul apărării din Congres, a făcut ecou preocupărilor lui Aguilar, menționând că „nu am avut o informare foarte bună despre asta”.

Louisiana așteaptă, de asemenea

Aripa 159 de Luptă a Gărzii Naționale Aeriene din Louisiana, din New Orleans, urma, de asemenea, să își înlocuiască F-15C/D-urile cu modelul F-15EX în intervalul fiscal 26-27. Deși nu au fost încă deosebit de vocali cu privire la preocupări, delegația statului se mândrește cu doi lideri congresionali extrem de puternici în președintele Camerei Reprezentanților, Mike Johnson, și liderul majorității Camerei, Steve Scalise.

Conditionarea efortului

Șeful Gărzii Naționale, Gen. Steven Nordhaus, a declarat în timpul acelei audieri că lucrează îndeaproape cu Garda Națională Aeriană, Forțele Aeriene și componenta de rezervă pentru a stabili cum arată planul de bazare a F-15EX, dar a oferit puține detalii despre modul în care decizia Selfridge ar afecta unitățile specifice programate să primească F-15EX.

„Pe măsură ce ne uităm la F-15EX și la tranziția modelului C acolo, ei lucrează foarte strâns la asta, astfel încât să nu existe lacune sau cusături, și încearcă să atenueze orice impact”, a spus Nordhaus.

Probleme potențiale de personal

Aguilar a continuat întrebând dacă Nordhaus are vreo preocupare cu privire la faptul că timpii de antrenament mai lungi pentru escadrilele A-10, cum ar fi Selfridge, pentru a trece la F-15EX ar putea cauza probleme de personal.

„Transmiteți vreo îngrijorare în lanț? Adică, aud ce spuneți, dar în mod clar, odată cu schimbarea de la Selfridge, aceasta ar putea fi o problemă”, a spus el.

Nordhaus a răspuns că bazele individuale ale Gărzii comunică direct cu Centrul de Pregătire al Gărzii Naționale Aeriene, care transmite informații directorului Gărzii Naționale Aeriene.

Capacitatea de producție a Boeing

O considerație cheie care ar putea influența exact când unitățile își primesc noile F-15-uri este capacitatea Boeing de a crește producția modelului EX. Gigantul aerospațial speră să ajungă la două avioane F-15EX pe lună până la sfârșitul anului 2026, conform Flight Global.

Nordhaus a indicat că urmărește îndeaproape producția de F-15EX.

„Vrem să înțelegem cum arată asta în viitor, iar apoi vom lua asta în considerare și vom minimiza orice lacune sau cusături, astfel încât să menținem războinicii aerieni zburând cu aeronave sănătoase pentru a urmări descurajarea adversarilor noștri”, a spus Nordhaus în timpul audierii.

O altă gură de hrănit

Consilierul Camerei și-a exprimat sentimente similare. „Tocmai am adăugat o altă gură de hrănit în amestec și nu este atât de mult pe care Boeing îl poate produce la un moment dat”, a spus consilierul, adăugând că au solicitat informații de la Boeing despre opțiunile de accelerare a producției.

Actualitate

Sardinia: Acolo unde piloții de vânătoare învață să gândească, nu doar să zboare

Publicat

pe

De

O schimbare radicală în pregătire pregătește aviatorii pentru cerințele cognitive ale războiului modern.

Timp de zeci de ani, pregătirea piloților de vânătoare s-a concentrat pe abilitățile fizice și pe măiestria mecanică. Dar, odată cu apariția aeronavelor de generația a cincea, precum F-35, este nevoie de un nou tip de războinic – unul care poate procesa cantități vaste de date, poate lua decizii în fracțiuni de secundă și poate opera ca un nod într-un sistem de luptă complex, în rețea. Așa cum subliniază Robbin Laird, un expert veteran în domeniul apărării, „Succesul în cabina de pilotaj nu mai depinde în primul rând de priceperea fizică… În schimb, factorul definitoriu a devenit capacitatea cognitivă.”

Decalajul cognitiv: un nou tip de provocare

Metodele tradiționale de pregătire a zborului au creat un „decalaj periculos”, lăsând piloții nepregătiți pentru cerințele cognitive ale războiului modern, afirmă Laird. Vechiul model, conceput pentru o eră în care noile capacități însemnau atașarea de noi componente hardware, pur și simplu nu mai este suficient într-o lume în care actualizările de software pot modifica fundamental capacitățile unei aeronave între misiuni.

Intră în scenă Școala Internațională de Pregătire pentru Zbor

La Școala Internațională de Pregătire pentru Zbor (IFTS) din Sardinia, Italia, această transformare nu este doar recunoscută; ea este abordată sistematic. Susținută de Leonardo în colaborare cu CAE, IFTS remodelează modul în care forțele aeriene occidentale pregătesc aviatorii pentru luptă.

Laird, care a vizitat Baza Aeriană Decimomannu, unde se află IFTS, notează că școala folosește avionul de antrenament avansat M-346, o platformă centrată pe software care oglindește arhitectura aeronavelor de luptă moderne. Acest lucru permite IFTS să „preia concepte operaționale și tehnici tactice direct de la escadrilele F-35 sau Eurofighter de primă linie și să le integreze în mediul de antrenament aproape imediat.”

„Mobilier mental”: redefinirea mentalității aviatorului

IFTS nu doar învață piloții să zboare; ei remodelează „mobilierul mental” al pilotului de luptă – cadrele cognitive și tiparele de luare a deciziilor care determină eficacitatea în lupta aeriană modernă. În aeronavele mai vechi, piloții dedicau resurse cognitive enorme controlului de bază al aeronavei. Sistemele moderne fly-by-wire gestionează automat aceste sarcini, eliberând lățime de bandă mentală pentru gestionarea informațiilor și luarea deciziilor.

Descărcarea antrenamentului: ecosistemul LVC

IFTS utilizează un ecosistem de antrenament Live Virtual Constructive (LVC) cu patru grupuri. Grupul unu oferă antrenament nelimitat, gratuit, folosind simulatoare care rulează software-ul real al aeronavei. Grupul doi introduce tehnologii de realitate augmentată și virtuală. Grupul trei avansează studenții la antrenamentul la nivel de misiune cu aeronave reale, piloți pe simulatoare și forțe generate de calculator.

Grupul patru funcționează ca o sală de integrare, injectând amenințări sintetice, rachete sol-aer și aeronave inamice în operațiunile aeronavelor reale, reducând consumul de combustibil și costurile.

Revoluția conductelor: armonizarea antrenamentului

Poate că cea mai importantă inovație a IFTS este armonizarea completă a întregului sistem de pregătire a piloților de vânătoare din Italia. Începând cu 2016, Forțele Aeriene Italiene au revizuit fiecare fază de pregătire, asigurându-se că fiecare se bazează pe cea precedentă.

Instructori din programul M-346, unități de conversie operațională și piloți de escadrilă operațională se întâlnesc la fiecare șase luni pentru a revizui procedurile și a ajusta programele de studiu pe baza experienței operaționale reale. Acest lucru creează o buclă continuă în care lecțiile operaționale se întorc în sistem.

Rezultate măsurabile

Studenții care absolvă faza 4 necesită acum cu treizeci la sută mai puțin timp de antrenament la unitatea de conversie operațională Eurofighter. Ei sosesc cunoscând deja tacticile, apelurile radio și procedurile, cu arhitectura lor mentală deja pusă la punct. Studenții italieni obțin în mod constant cele mai bune rezultate la programul de pregătire F-35 de la Baza Aeriană Luke.

Un motor de construire a coalițiilor

Cu douăsprezece forțe aeriene aliate care trimit studenți, IFTS a devenit un motor de construire a coalițiilor. Menținând transparența cu privire la curriculum și standarde, Forțele Aeriene Italiene construiesc încredere și interoperabilitate la nivelul pilotului individual.

Lecții pentru viitor

Modelul IFTS demonstrează principii cruciale: proprietatea militară asupra standardelor contează; armonizarea conductelor de pregătire elimină risipa; feedback-ul continuu menține pregătirea relevantă; iar sistemele de pregătire definite prin software se potrivesc cu platformele de luptă definite prin software.

Școala Internațională de Pregătire pentru Zbor creează aviatori al căror „mobilier mental” a fost creat pentru un viitor incert, în care software-ul determină capacitatea, dominația informațiilor determină rezultatele, iar integrarea coalițiilor definește succesul. „Aceasta este adevărata revoluție care se întâmplă în Sardinia”, conchide Laird, „nu învățarea piloților să zboare mai bine, ci învățarea lor să gândească diferit.”

Citeste in continuare

Actualitate

Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială

Publicat

pe

De

Startup-ul de inteligență artificială Shield AI a anunțat astăzi planuri de extindere în domeniul hardware-ului militar, dezvăluind un nou concept de dronă de luptă, denumită X-BAT, pe care compania intenționează să o piloteze cu software-ul său de autonomie intern.

Aripioară fără pilot de dimensiuni importante

Aripioara fără pilot este o dronă de Grupa 5, terminologia Pentagonului pentru cele mai mari sisteme fără pilot, care poate decola și ateriza vertical. Imaginile publicate de Shield AI arată teste cu un motor cu reacție mare, alături de o dronă cu suprafețe elegante concepute pentru a reduce semnătura radar a sistemului.

Un concept inspirat, potrivit președintelui Shield AI

„Este o aeronavă cu adevărat inspirațională”, a declarat președintele și co-fondatorul Shield AI, Brandon Tseng, în timpul unui eveniment de prezentare în Washington, marți, pentru noua dronă, unde a fost expus un model static unui public format din reprezentanți ai industriei și ai guvernului. „Și când o veți vedea, cred că vă veți gândi probabil: ‘La naiba, chestia asta e super cool.'”

Parteneriate viitoare pentru producția X-BAT

Evenimentul de marți a prezentat un model la scară al dronei, mai degrabă decât un model complet de producție. În timp ce Shield este proiectantul sistemului, oficialii companiei au declarat că un partener va fi implicat pentru a ajuta la producerea efectivă a X-BAT, Armor Harris, șeful unității de afaceri aeriene a firmei, spunând reporterilor că „vom anunța parteneriatele noastre în următoarele săptămâni”.

Motor de Clasa F-16, dar opțiuni multiple

În mod similar, Harris a declarat că furnizorul de propulsie cu care compania colaborează va fi anunțat „în următoarele săptămâni”. Cu toate acestea, el a descris X-BAT ca funcționând cu un „motor de clasa F-16” care dispune de un postcombustor și o duză de vectorizare a tracțiunii, care a fost „dezvoltat inițial pentru un program de vectorizare a tracțiunii F-15 de la sfârșitul anilor 1990”. El a declarat ulterior reporterilor că „sunt disponibile multiple opțiuni de motor”.

Un sistem complet, ghidat de inteligența artificială Hivemind

X-BAT este prezentat ca un sistem „complet”, a spus Harris, cu pilotul computerizat „Hivemind” al firmei în centrul aeronavei pentru a se asigura că drona cu reacție poate opera în medii cu comunicații întrerupte. (În timp ce Shield AI oferă X-BAT cu Hivemind ca pilot, drona poate suporta și software autonom de la furnizori externi.)

Citeste in continuare

Actualitate

Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală

Publicat

pe

De

Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.

Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.

Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă

Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.

„Nu mai putem aștepta”

„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.

„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”

Exemplu concret: O valvă de anvelopă

Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.

„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”

Progrese în imprimarea 3D la scară largă

Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.

În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.

„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”

Economii substanțiale și piese mai rezistente

Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.

„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.

„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.

El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.

Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă

În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.

De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.

„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv2 ore ago

Familia Teoroc: De la padoc de lux la circ de strada – Râsul plânsului în sistemul penitenciar! (Ediția cu polițiști santajați și vuvuzele sub frică)

Motto: În România, corupția e ca o telenovelă: nu se termină niciodată, dar măcar ne mai amuză (amar). Atenție, însă,...

Exclusiv2 ore ago

„Conduită infectă și abuzivă”: Sindicatul Diamantul denunță secretizarea cercetării disciplinare a lui Vitalie, invocând o comparație flagrantă cu o altă procedură

Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul a dezvăluit un fragment dintr-o analiză comparativă menită să demonstreze caracterul abuziv al secretizării...

Exclusiv12 ore ago

Circul Teoroc își joacă ultima reprezentație: Lacrimi sindicale pentru „Finu” și un grad de chestor confiscat de la obraz!

În lumea pestriță a sistemului penitenciar românesc, familia Teoroc, abonații de lux la robinetul puterii, ne oferă un nou spectacol...

Exclusiv14 ore ago

Update/Apocalipsa de plastic de la Aricestii Rahtivani: Fumul ne mântuiește!

Coseco Waste ne arată cum se face „reciclare” cu artificii și mult tupeu Un iPhone disperat ne anunță sfârșitul lumii...

Exclusiv15 ore ago

Ploieștiul în fierbere: Primarul Politeanu dezlănțuie infernul asupra viceprimarului Alexandru Săraru!

De la popriri ignorate la acuzații penale: Un scandal de corupție zguduie Primăria Ploiești! Prahova, tărâmul unde scandalurile politice și...

Exclusiv19 ore ago

Politeanu, Primarul-Paratrăsnet: Cum gunoiul imobiliar incearcă să murdărească imaginea unui oraș infrumusețat

De la nunta pe Bulevard la acuzații halucinante: Mafia imobiliară scoate artileria grea, dar Politeanu rămâne neclintit Prahova, județul unde...

Exclusiv20 de ore ago

De la „fofilica” la Prefectură: Ascensiunea halucinantă a unui combinagiu politic – Zoia, „mama” lui Matei, chiar ești bine?!

Atenție, cetățeni! În lumea pestriță a politicii românești, mai apare câte un personaj de te face să te întrebi dacă...

Exclusivo zi ago

Penitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi 

Apt limitat la muncă, nelimitat la inimioare pe Instagram și maestru într-ale concediilor strategice. Valentin Matei, un nume sonor în...

Exclusivo zi ago

Protestul sindical din 29 Octombrie: Circ cu ursul Bolo sau apărarea ultimă a barosanilor? 

Oare chiar le pasă liderilor sindicali de nenorocirile polițiștilor sau vor doar să-l vadă pe Bolo zburând de la Palatul...

Exclusivo zi ago

Coca-Cola: secretul murdar din Ploiești – Cum ne otrăvește „băutura fericirii” cu apa de canal, sub ochiul complice al autorităților!

De la zâmbet american la coșmar românesc, Coca-Cola a ajuns să fie sinonimă cu corupția și nepăsarea crasă. La Ploiești,...

Exclusiv2 zile ago

APIA, tremură sub ploaia de întrebări! Fermierii prahoveni, pe urmele hoților de la antigrindină: Cer date incendiare și miros a DNA mai rău ca iodura de argint!

De la tunurile antigrindină la tunurile cu subvenții: Prahova, epicentrul unui cutremur agricol cu replici penale! După ce au trimis...

Exclusiv2 zile ago

Sindicatul Diamantul pune sub semnul intrebării angajările de balerini la MAI

„De ce ne trebuie balerini la MAI?” – întrebarea care stârnește controverse Sindicatul Diamantul își exprimă nedumerirea cu privire la...

Exclusiv3 zile ago

Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!

Administrația Națională a Penitenciarelor (ANP) demască mascarada SNPP: Minciuni gogonate și manipulări grosolane în spatele unui protest de doi bani!...

Exclusiv3 zile ago

Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare

Un val de nemulțumire și dezaprobare se manifestă în rândul polițiștilor de penitenciare, în contextul protestului recent al Sindicatului Național...

Exclusiv3 zile ago

Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”

Jilava: Alcatrazul famigliei Teoroc se zguduie! Contra-atacul lui Burcu demască ipocrizia sindicatului și abuzurile „baroanei” – Unde câinii trăiesc ca...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv