Featured
Senatul ar putea majora finanțarea apărării prin reconciliere bugetară

Președintele Comisiei Senatului pentru Forțe Armate avertizează asupra insuficienței fondurilor din proiectul de lege privind finanțarea apărării
În contextul în care Pentagonul se îndreaptă spre adoptarea unei rezoluții bugetare temporare (CR) pe un an, pentru prima dată în istorie, președintele Comisiei Senatului pentru Forțe Armate (SASC), senatorul Roger Wicker, a declarat că Congresul ar putea fi nevoit să majoreze finanțarea apărării printr-un proces paralel cunoscut sub numele de reconciliere bugetară.
Camera Reprezentanților a adoptat marți un proiect de lege provizoriu de cheltuieli, care expiră pe 30 septembrie, alocând 892,5 miliarde de dolari pentru apărare în anul fiscal 2025 – o sumă ușor superioară nivelurilor din anul fiscal 2024, dar inferioară celor 895 de miliarde de dolari permise de Legea privind Responsabilitatea Fiscală. Deși diferența pare nesemnificativă după standardele Pentagonului, senatorul Wicker susține că este necesară alocarea unor fonduri suplimentare prin procesul de reconciliere.
„Deficiența majoră a rezoluției bugetare temporare pe care o vom vota în această săptămână este că nu oferă suficienți bani, indiferent de anomalii sau creșteri minore”, a declarat Wicker în cadrul unei audieri a subcomisiei SASC pentru pregătire. „Pe baza conținutului acestei rezoluții, 150 de miliarde de dolari în proiectul de lege de reconciliere ar putea să nu fie suficienți, și aud asigurări de la administrație că și ei își dau seama de asta.”
Atât Camera Reprezentanților, cât și Senatul au adoptat rezoluții bugetare separate, deschizând calea pentru republicani să adopte o serie de priorități de finanțare ale administrației Trump prin reconciliere, un proces care permite partidului majoritar să adopte legi fără riscul filibusterului. Rezoluția bugetară a Senatului include 150 de miliarde de dolari suplimentari pentru apărare, în timp ce versiunea Camerei Reprezentanților include 100 de miliarde de dolari.
Wicker a menționat că administrația Trump a fost agresivă în efortul său de a reduce cheltuielile guvernamentale, adăugând că „cu toții dorim responsabilitate fiscală”. Cu toate acestea, a afirmat el, o creștere suplimentară a finanțării apărării prin reconciliere ar putea fi necesară pentru a aborda amenințările din partea Chinei, Rusiei, Iranului și Coreei de Nord.
Wicker, un susținător al cheltuielilor mari pentru apărare, a pledat pentru creșterea cheltuielilor pentru apărare ale Statelor Unite la 5% din produsul intern brut. Anul trecut, în calitate de principal republican al comisiei, a solicitat SASC să adopte un proiect de lege privind autorizarea apărării naționale (NDAA) care ar fi susținut un buget de 923 de miliarde de dolari pentru apărare (în conferință, comisiile Senatului și Camerei Reprezentanților au convenit asupra unui nivel de finanțare mai scăzut, conform restricțiilor FRA). În februarie, el a declarat pentru Breaking Defense că speră să obțină o creștere totală de 200 de miliarde de dolari pentru apărare prin procesul de reconciliere bugetară, fondurile urmând să fie utilizate în anii fiscali 2025 și 2026.
O rezoluție bugetară temporară este, de obicei, o măsură provizorie care prelungește finanțarea la nivelurile anului precedent pentru o perioadă scurtă de timp. Pentru a atenua impactul negativ asupra armatei americane, CR-ul pe un an luat în considerare include fonduri suplimentare – inclusiv 8 miliarde de dolari pentru Comandamentul Central al SUA și Comandamentul European al SUA, precum și creșteri pentru anumite programe de construcții navale. Include, de asemenea, prevederi menite să ofere Pentagonului o flexibilitate sporită, cum ar fi o prevedere care ar permite departamentului să inițieze anumite programe noi – o practică, de obicei, interzisă în cadrul unei rezoluții bugetare temporare.
În timp ce Camera Reprezentanților a reușit să adopte CR marți seara, în mare parte pe linii de partid, senatorii republicani vor avea nevoie de sprijinul unor democrați pentru a atinge pragul de 60 de voturi necesar pentru a permite Senatului să treacă la votul final asupra unui proiect de lege.
Pe punctul de a depăși termenul limită de 14 martie pentru adoptarea unei măsuri de cheltuieli și evitarea închiderii guvernului, membrii SASC de ambele părți și-au exprimat îngrijorarea cu privire la perspectiva votării unei rezoluții bugetare temporare pe un an întreg.
„Din punct de vedere al pregătirii, niciunul dintre noi nu crede că acest lucru este util”, a declarat senatorul Dan Sullivan, republican din Alaska, care conduce subcomisia pentru pregătire. „Ceea ce ar fi mai rău, în opinia mea, ar fi o închidere a guvernului.”
Mai târziu, în timpul audierii, senatorul Tim Kaine, democrat din Virginia, a declarat că este de acord cu declarația lui Sullivan, dar crede că o rezoluție bugetară temporară pe termen scurt ar fi fost preferabilă unei măsuri pe un an întreg.
„De ce trebuie să acceptăm, știți, o soluție compromisă în loc de o catastrofă?”, a întrebat el.
Un panel format din ofițeri superiori ai forțelor armate a declarat parlamentarilor că încă analizează impactul rezoluției bugetare temporare. Șeful de stat major al Armatei, James Mingus, a declarat că „gravitatea este necunoscută”, multe depinzând de limbajul specific al proiectului de lege și de faptul dacă acesta conține „anomalii” sau excepții de la restricțiile de finanțare legate de CR.
Șeful de operațiuni navale, amiralul James Kilby, a declarat că conturile de pregătire ale forțelor armate „sunt cele mai vulnerabile în timpul unei rezoluții bugetare temporare sau al sechestrării”, și că 11 nave riscă să rateze disponibilitatea pentru mentenanță în cazul unei rezoluții bugetare temporare pe un an întreg. Pentru Forțele Aeriene, o rezoluție bugetară temporară pe un an fără anomalii ar avea un impact de 4 miliarde de dolari asupra pregătirii, a declarat lt. gen. Adrian Spain, șeful adjunct de stat major al forțelor aeriene pentru operațiuni.
Mingus și Kilby au declarat că forțele armate ar beneficia de o mai mare flexibilitate bugetară, în special pentru elemente precum dronele sau sistemele anti-drone, care le-ar permite să aloce fonduri mai rapid sau să transfere acești bani către alte sisteme dacă amenințările se schimbă.
Generalul Christopher Mahoney, comandantul adjunct al Corpului de Marină, a avertizat că, deși anomaliile și flexibilitatea bugetară sunt utile, există o limită a ceea ce poate face Corpul de Marină cu un buget mai mic.
„Dacă există o limită a sumei totale de fonduri disponibile … vom lua de la un cont pentru a plăti pentru altul”, a declarat el.
Administratie
Apele Române: Control fără precedent dezvăluie deficiențe grave și activitate de inspecție blocată
Administratie
România obține amânarea inchiderii termocentralelor, salvând locuri de muncă și asigurând securitatea energetică
Administratie
Târgu Mureș: Ministerul Sănătății construiește un Centru Chirurgical Cardiovascular de top
-
Exclusivacum 2 zile
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 2 zile
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 3 zile
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Administratieacum 12 ore
Băicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Exclusivacum 2 zile
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 2 zile
Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 3 zile
Spitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!
-
Exclusivacum 4 zile
ÎCCJ clarifică drepturile funcționarilor publici în cazul sancțiunilor disciplinare: Cercetare prealabilă și audiere obligatorii chiar și pentru „mustrarea scrisă”