Actualitate
Riscurile achiziționării vehiculelor importate

Cu toate că achiziționarea unei mașini second-hand ar putea părea provocatoare inițial, există o mulțime de lucruri pe care trebuie să le considerați, astfel încât să luați decizia cea mai bună. Ținând cont de câteva lucruri pe care le cunosc din experiență, precum și din cercetările efectuate, cam acestea ar trebui să fie lucrurile la care să fii atent atunci când iei decizia de a cumpăra o mașină second-hand din străinătate.
Falsificarea kilometrajului
Una dintre cele mai frecvente fraude în piața mașinilor second-hand este un mod clar de manipulare a odometrului. CarVertical chiar a făcut un studiu cu privire la acest lucru și a ajuns la concluzia că 1 din 7 mașini second-hand din România prezintă problema modificării kilometrajului. Această practică este mai des întâlnită în situația unor vehicule mai ieftine, unde în ceea ce privește manipularea kilometrajului, probabilitatea este mai mare, ea crescând cu 15.4%. Kilometrajul ascuns poate ascunde uzura reală a mașinii, lucru care duce în final și la niște costuri neasteptate.
Daunele ascunse
Daunele anterioare nedeclarate pot fi și ele problematice. Ele pot varia de la niște accidente minore, până la daune structurale masive. Acestea afectează siguranța vehiculului. În țara noastră un număr de aproximativ 40,9% dintre mașini cu prețuri care ajung până în 24.700 de lei au suferit daune sau chiar au fost implicate în diverse accidente. Problemele mecanice pot apărea așadar în momentul în care un istoric clar cu privire la reparații nu există.
Documente false sau vehicule furate
Există oricând și riscul acesta și nu vrem să te trezești că ai achiziționat un vehicul cu documente falsificate sau chiar furat. Imediat ce mașina trece granița, trecutul său este mai greu de verificat. Din păcate, multe persoane trec printr-o astfel de experiență pentru că achiziționarea unui astfel de vehicul poate duce la niște consecințe legale grave, lucru care în final rezultă în pierderea investiției.
Verificarea VIN este importantă
Dacă îți dorești să minimizezi foarte mult riscurile cumpărării unei mașini second-hand din străinătate, un lucru pe care trebuie să-l consideri este să efectuezi o verificare amănunțită din toate punctele de vedere a numărului de identificare al vehiculului și anume VIN-ul său. Aceasta verificare VIN consta in verificarea codului care are are 17 caractere, el oferind informații despre istoricul mașinii care te interesează. Printre aceste informații vei găsi lucruri precum:
- Accidente anterioare și anume detalii despre eventualele reparații, precum și daune pe care le-a suferit mașina
- Kilometrajul real al mașinii și anume înregistrări oficiale ale citirilor odometrului, astfel încât să se poată identifica în cel mai scurt timp dacă au apărut pe parcurs unele manipulări ale kilometrajului
- Statutul legal și anume dacă vehiculul a fost sau nu raportat ca furat sau dacă are unele probleme legale.
Dacă ai în vedere utilizarea unei platforme specializate precum carVertical, atunci această platformă îți va permite accesul de care ai nevoie la rapoarte detaliate, acestea fiind bazate pe colectarea de date dintr-o mulțime de surse internaționale. Vei avea în acest fel o imagine clară în ceea ce privește istoricul vehiculului tău. Astfel, vei ajunge să iei o decizie informată cu privire la acesta.
Cum mai poți verifica?
Pe lângă platformele care sunt destinate verificării VIN, mai poți avea în vedere și alte surse, astfel încât să obții o imagine completă a istoricului vehiculului tău. În acest fel te mai poți uita la lucruri precum:
- Rapoarte oferite de Dealeri Autorizați – În acest fel unele service-uri și dealeri oferă rapoarte detaliate în ceea ce privește starea tehnică pe care o are mașina ta.
- Baze de date internaționale – Dacă iei decizia de a accesa aceste baze de date oficiale, atunci vei ajunge la concluzia că vei putea obține toate informațiile suplimentare pe care le dorești despre vehicul.
Ce recomandări practice mai sunt?
De fiecare dată un lucru pe care ți-l recomand să-l faci este să soliciti documentația completă. În acest fel, vei putea fi sigur de faptul că vei primi toate documentele relevante în ceea ce privește mașina ta. Vei putea obține inclusiv certificatul de înmatriculare, cartea de service, dar și orice alte acte care atestă istoricul mașinii tale.
Nu ezita și să faci o inspecție tehnică. Chiar și în situația în care raportul VIN nu indică niciun fel de problemă, este foarte recomandat să efectuezi o inspecție tehnică mergând la un service autorizat. În acest fel vei putea identifica din timp eventualele defecțiuni ascunse ale mașinii și vei putea să te ocupi și de acestea.
Mai fii și foarte vigilent în ceea ce privește prețurile suspicioase de mici. Dacă prețurile sunt foarte mult sub media pieței, atunci acestea pot indica unele probleme ascunse în ceea ce privește mașina sau chiar unele tentative de fraudă.
Eu mă mai uit și la recenziile vânzătorului. Sunt o mulțime de platforme care îți oferă această posibilitate și poți profita de ea. În acest fel îți vei da seama rapid dacă un vânzător este sau nu de încredere sau dacă au existat în trecut probleme cu alte tranzacții. Apropo, vorbind despre tranzacții, încearcă să eviți pe cât posibil tranzacțiile grăbite. Dacă vânzătorul te presează să finalizezi achiziția cât mai repede ar trebui să fii atent la acest lucru. Ia-ți timpul de care ai nevoie pentru a analiza cu atenție toate detaliile.
Concluzie
Cumpărarea unei mașini second-hand din străinătate poate fi o opțiune de considerat, dar această opțiune vine la pachet și cu niște riscuri semnificative la care trebuie să fii atent. Dacă efectuezi o verificare cu atenție a numărului VIN, vei putea diminua riscurile și te vei asigura că totul este bine.
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală

Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
Actualitate
Baza Aeriană din SUA devine poligon de antrenament pentru Qatar: Un semnal geopolitic puternic
Actualitate
Germania și Japonia se aliază pentru rachete de croazieră cu rază extinsă
-
Exclusivacum 2 zile
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Exclusivacum 5 zile
Penitenciarul Ploiești: Comisarul Matei – De la „apt-limitat” la „infrat-nelimitat”?
-
Ancheteacum 2 zile
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 2 zile
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 5 zile
Pușcăria românească: Între reforme ‘pe hârtie’ și orgoliile umflate ale sefilor ANP – Va exploda sistemul?
-
Exclusivacum o zi
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 23 de ore
Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 2 zile
Spitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!