Actualitate
EXCLUSIV/Romania, scena celei mai mari operatiuni de spionaj, si complicitatea CSAT (episodul 1)

Releele americanilor din sistemul MONSAT au scapat de sub control! De 13 ani MONSAT este folosit de corupti din SRI si DNA in scopuri ilicite!
Tot ceea ce se intampla, in prezent, pe scena judiciara a Romaniei (interceptari ilegale, filaje fara consimtamant judecatoresc, santaj, falsificare de probe etc) isi are inceputul in cateva Hotarari ale Consiliului Suprem de Aparare a Tarii. Hotarari luate in acelasi an: 2005, una dupa alta, bine ascunse de ochii cetatenilor, iar sub umbrela acestor Hotarari, ceea ce trebuia sa fie folosit numai in scopul monitorizarii teroristilor, a devenit cel mai cumplit instrument de spionaj in masa, in mana unor corupti din Serviciile Secrete ale Romaniei, si a unor corupti din Directia Nationala Anticoruptie! V-ati intrebat, desigur, de multe ori, cum de, in sute de cazuri, DNA si SRI au interceptat telefoanele atator romani fara a avea mandat de interceptare de la vreun judecator. In exclusivitate Incisiv de Prahova va dezvaluie in acest serial mecanismul ascuns, pe baza caruia Romania a fost, timp de 13 ani pana in prezent, scena celui mai oribil experiment de incalcare a Drepturilor Omului, si cine au fost beneficiarii acestui mecanism. Va vom prezenta, la sfarsitul acestui serial, si care este rolul jucat de trei cetateni americani prezenti pe teritoriul Romaniei si cu complicitatea carora s-au putut duce la indeplinire faptele de SPIONAJ savarsite de catre indivizi din institutii ale Statului Roman asupra propriilor conationali! Dar, mai ales, va vom prezenta, in exclusivitate, si pozitia transanta pe care Departamentul de Justitie al Administratiei Prezidentiale de la Casa Alba (intr-un mini interviu acordat in premiera unui ziar din Romania, respectiv ziarului Incisiv de Prahova) o are referitor la aspectele fara precedent pe teritoriul unei tari partenere cu SUA, semnalate de noi.
Anul 2005 se pare ca a fost un an extrem de fructuos pentru CSAT, daca e sa ne luam dupa puzderia de Hotarari luate de acesta. Atat de fructuos incat, probabil luat de valul “muncii”, Consiliul si-a incalcat, in multe dintre aceste Hotarari, atat statutul cat si propria Lege de Organizare si Functionare. De exemplu, prin Hotararea numarul S-117 din data de 4 octombrie 2005, CSAT se substituie Parlamentului Romaniei si isi baga nasul in organizarea OPERATIONALA a Serviciului de Informatii Externe, prin “Reconfigurarea structurala, conceptuala si operationala a SIE”! SIE functionand, precum se stie, printr-o Lege de organizare si functionare ORGANICA, si doar printr-o alta lege organica, emisa de PARLAMENT, putand fi operate modificari structurale, conceptuale si operationale, si nicidecum printr-o Hotarare (si-aia trecuta la “strict secret”) de catre CSAT care, prin lege, nu poate opera modificari in structura niciunui serviciu secret. Si “operationale” cu atat mai putin! Dar ce a contat, atata vreme cat consilierul pe probleme de Securitate Nationala al sefului CSAT (adica al Presedintelui Romaniei) era Stanisoara Mihai. Un apropiat al lui Coldea Florian. Care Coldea Florian tocmai ce fusese numit, tot printr-o Hotarare CSAT, mare adjunct al Directorului SRI, pentru merite si fapte de vitejie pe care nici pana in prezent cei care l-au numit in functie nu le pot explica.
Ce legatura este insa intre aceasta Hotarare CSAT si ceea ce se intampla acum in sistemul judiciar? Exista o legatura, asa cum exista intre cazul pe care il prezentam in acest serial, si alte Hotarari CSAT din anul 2005: Hotararea 01145 din 18 noiembrie 2005 (“Modificarea structurii organizatorice a Serviciului de Informatii Externe”), Hotararea nr 07, din 7 februarie 2005 (“Modificarea Regulamentului de functionare a retelei de telefonie speciala S si a telefoniei speciale TO pe teritoriul Romaniei si in Muncipiul Bucuresti”) – regulamentul privind functionarea retelei de telefonie speciala (STS) fiind inca o data modificat prin alta hotarare CSAT: Hotararea nr 033 din 25 aprilie 2005. Ce au comun toate aceste Hotarari ale CSAT, toate tinute la secret? Aceste Hotarari au in comun serverele SIE si STS (ale SRI deja erau conectate la ceea ce avea sa urmeze) care, prin actele de mai sus ale CSAT, au fost “reorientate” catre RASIROM, o companie (de interceptari) administrata chiar de SRI! Pentru ca RASIROM era, oficial, intr-o prima faza a proiectului NSA-ului american, proiectul MONSAT pentru Romania, unic beneficiar.
Despre MONSAT s-a mai scris, dar toti decidentii care l-au nasit in Romania au negat ca ar exista! Probabil bazandu-se pe faptul ca romanii nu sunt interesati sa intre in arhiva cu Hotararile CSAT, ca sa-l identifice. Am facut-o noi. Prin Hotararea CSAT din 18 mai 2005, avand numarul 045, dupa cum se vede in print-screenul pe care il prezentam mai jos, s-a dat liber la implementarea MONSAT pe teritoriul Romaniei, Hotararea CSAT 045 fiind “Realizarea sistemului national de monitorizare a comunicatiilor transmise prin satelit – MONSAT”! Sistem de monitorizare a comunicatiilor prin satelit insemnand, pentru cine nu stie, interceptarea atat a telefoanelor cat si a postei electronice a oricui, cat si pozitionarea in timp real a locului in care se afla o persoana, oriunde pe glob! Initial, sistemul MONSAT s-a implementat in SUA, serverul principal fiind in sediul NSA, imediat dupa atacurile teroriste din 2001 din SUA, si destinatia lui este stricta: monitorizarea oricarui individ cu potential terorist! Implementat printr-o Rezolutie a Congresului American, acest sistem este interzis a fi folosit de persoane neautorizate (persoanele autorizate fiind doar: seful oficial FBI din tara in care sistemul este implementat, seful oficial al biroului CIA din tara respectiva, si – atentie: atasatul militar al Ambasadei SUA din tara in cauza, cel care detine, de altfel, si codurile de intrare in sistem), si este interzis de a fi folosit pentru a monitoriza, intercepta, fila, alte persoane decat cele pentru care exista dovezi certe ca ar face parte dintr-o grupare terorista! Doar ca indivizi corupti din SRI au vazut in MONSAT cheia spre interesele lor personale, vendete, si, nefiind prea greu sa corupa cei trei americani despre care am facut referire mai sus, in complicitate cu CSAT, au deturnat misiunea pentru care a fost creat, si, ocolind insasi legislatia din SUA, au fentat partenerul strategic al Romaniei, si au facut ceea ce stiu ei mai bine sa faca: adica au emis inca o Hotarare CSAT, pusa la secret si ea, in care efectiv au schimbat beneficiarul initial si au trecut, ca beneficiari: SRI si DNA (proaspat infiintat si el, tot in 2005)! SIE, dupa ce ca fost ciuntit printr-o Hotarare ilegala a CSAT (despre care am facut vorbire la inceputul articolului), a ramas cu buza umflata, dar si cu terminalele serverului in mana… RASIROM a SRI-ului! Hotararea CSAT prin care SRI si DNA si-au dat liber la spionaj in masa, este Hotararea 0121 din data de 4 octombrie 2005 (numita “Hotarare de MODIFICARE a Hotararii CSAT din 18 mai 2005, avand numarul 045 privind Realizarea sistemului national de monitorizare a comunicatiilor transmise prin satelit – MONSAT”, prin introducere a noi beneficiari”). Practic, punand mana pe MONSAT, “beneficiarii” nici nu mai aveau nevoie de mandate de interceptare emise de vreun judecator, pentru a putea intra cu picioarele in vietile a mii de romani, impotriva carora au inceput o prigoana fara precedent, si e de remarcat un lucru si mai grav: persoanele intrate in vizorul si malaxorul SRI-DNA, din acel moment 2005 si pana in prezent, sunt, majoritatea, ofiteri sau fosti ofiteri detinatori de secrete de Stat. Prin urmare, corupti de la varful SRI si DNA au avut acces, prin MONSAT, si la documentele clasificate, pe diverse ramuri ale muncii operative, ale persoanelor pe care le-au interceptat si filat prin sistemul MONSAT!
Ce au facut, in ultimii ani, Coldea si Kovesi cu informatiile clasificate obtinute in acest mod? Veti afla in Episodul 2. Iar in ultimul episod al acestui serial, asa cum am precizat si la inceputul anchetei, Incisiv de Prahova va publica un interviu cu un inalt oficial din Departamentul de Justitie al Casei Albe, referitor la MONSAT si la cei pe mana carora a incaput, spre teroarea romanilor, MONSAT! Va urma! (Raisa Ekaterina Ivatenko).
Actualitate
Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală

Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
Actualitate
Baza Aeriană din SUA devine poligon de antrenament pentru Qatar: Un semnal geopolitic puternic
-
Exclusivacum 3 zile
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 3 zile
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 22 de ore
Băicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 3 zile
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 2 zile
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 2 zile
Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 3 zile
Spitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!
-
Exclusivacum 4 zile
ÎCCJ clarifică drepturile funcționarilor publici în cazul sancțiunilor disciplinare: Cercetare prealabilă și audiere obligatorii chiar și pentru „mustrarea scrisă”