Actualitate
Olandezii achiziționează 12 elicoptere H225M Caracal pentru forțele speciale

Ministerul Olandez al Apărării a semnat astăzi un contract cu Airbus pentru achiziția a 12 elicoptere H225M Caracal, destinate echipării forțelor de operațiuni speciale (SOF) și înlocuirii elicopterelor vechi AS532 Cougar.
Acordul a fost semnat la târgul Euronaval de către vice-amiralul Jan Willem Hartman, șeful Agenției Olandeze pentru Materiale și IT (COMMIT), și Bruno Even, CEO-ul Airbus Helicopters.
Această înțelegere era anticipată, după ce Gijs Tuinman, secretarul de stat olandez pentru apărare, a scris o scrisoare legislatorilor în octombrie, explicând că propunerea inițială de achiziție a 14 aeronave a fost redusă la 12 din cauza lipsei de fonduri pentru a acoperi costurile modificărilor aeronavelor. Olanda a solicitat o configurație personalizată H225M pentru a susține cerințele SOF.
„Airbus Helicopters și RNLAF [Forțele Aeriene Regale Olandeze] vor colabora strâns pentru dezvoltarea H225M adaptat cerințelor utilizatorilor, îmbunătățind capacitățile și eficiența pentru succesul misiunilor de operațiuni speciale, printr-o comunicare tactică și un design unic de interacțiune a aeronavei și sistemelor sale,” a declarat producătorul într-o declarație.
În octombrie, Ministerul Olandez al Apărării a anunțat de asemenea că o nouă unitate, 300 Special Operations Squadron, cu sediul la Baza Aeriană Gilze-Rijen din sudul Olandei, a fost formal constituită pentru a susține flota viitoare de elicoptere.
Olanda intenționează să emită și alte contracte legate de H225M, inclusiv un acord cu Elbit Systems din Israel pentru sisteme de autoapărare — echipament deja instalat pe aeronavele olandeze Gulfstream G650ER și destinat integrării pe viitoarele aeronave tactice C-390. În plus, în conformitate cu programul de comunicații Foxtrot al Forțelor Armate Olandeze și cerința pentru radio de luptă, Airbus va integra radiouri L3 Harris pe platformele cu rotor.
La nivel de design, aeronava H225M dispune de „noi avionică, un cutie principală de viteze îmbunătățită, sisteme de comunicație aeronautică și poate fi echipată cu sistemul de arme HForce,” conform literaturii companiei Airbus.
Haga a propus anterior perioada 2030-2032 pentru livrările noilor elicoptere, dar aceasta s-a schimbat „parțial din cauza complexității tehnice” a integrării echipamentului de misiune specializat și „presiunii mari asupra liniilor de producție ale elicopterului Caracal din cauza comenzilor internaționale,” conform unei traduceri online a scrisorii lui Tuinman.
În răspuns la sugestia că linia de producție H225 întâmpină probleme în a răspunde cererii, un purtător de cuvânt al Airbus Helicopters a declarat pentru Breaking Defense: „Nu aș spune că ne confruntăm cu dificultăți, dar, de fapt, vor exista multe elicoptere de livrat în anii următori.”
El a adăugat: „Altfel, trebuie să luăm în considerare faptul că Olanda [NL] solicită o nouă configurație avansată a H225M care corespunde nevoilor lor specifice. Nu putem oferi detalii precise, dar va fi nevoie de muncă nouă de dezvoltare. Este întotdeauna cazul atunci când un client solicită noi tipuri de echipamente.”
Purtătorul de cuvânt a refuzat să ofere un program actualizat de livrare. Ministerul Olandez al Apărării a refuzat să comenteze.
În afara afacerii olandeze, doar în acest an Airbus a obținut comenzi noi pentru H225M de la Poliția Federală Germană (38 de aeronave), Ministerul Apărării din Irak (12 aeronave) și Garda de Coastă din Japonia (3 aeronave).
Alți clienți din domeniul apărării includ Brazilia, Franța, Ungaria, Indonezia, Kuweit, Malaezia, Mexic, Singapur și Thailanda.
Breaking Defense a raportat exclusiv anul trecut că Emiratele Arabe Unite au decis să anuleze o achiziție de 800 de milioane de dolari pentru elicopterul H225M, invocând costuri ridicate de ciclu de viață și limitări de design modular.
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală

Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
Actualitate
Baza Aeriană din SUA devine poligon de antrenament pentru Qatar: Un semnal geopolitic puternic
Actualitate
Germania și Japonia se aliază pentru rachete de croazieră cu rază extinsă
-
Exclusivacum 2 zile
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Exclusivacum 5 zile
Penitenciarul Ploiești: Comisarul Matei – De la „apt-limitat” la „infrat-nelimitat”?
-
Ancheteacum 2 zile
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 2 zile
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Administratieacum 9 ore
Băicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Exclusivacum 2 zile
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum o zi
Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 3 zile
Spitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!