Connect with us

Actualitate

Eficienta sistemului de transmisie la motociclete: Cum functioneaza si ce trebuie sa stii?

Publicat

pe

Sistemul de transmisie al unei motociclete joacă un rol crucial în transferul puterii generate de motor către roata din spate, permițând astfel deplasarea vehiculului. În cadrul acestui sistem, componentele esențiale, cum ar fi transmisia pe lanț și rulmenții de transmisie, asigură o funcționare fluidă și eficientă a motocicletei. În acest articol, vom analiza importanța unui sistem de transmisie bine întreținut, modul în care transmisia pe lanț influențează performanța și durabilitatea motocicletei, și rolul rulmenților de transmisie în menținerea eficienței acestui sistem.

Sistemul de transmisie la motociclete

Transmisia motocicletei este responsabilă pentru transferul cuplului și al puterii generate de motor către roata din spate, care propulsează vehiculul înainte. Sistemul de transmisie poate fi realizat prin lanț, curea sau arbore cardanic, dar transmisia pe lanț este cea mai comună, datorită eficienței sale și a costurilor relativ scăzute de întreținere.

Transmisia pe lanț: Cum funcționează?

Transmisia moto pe lanț constă dintr-un lanț care conectează pinionul motorului (pinionul de ieșire) cu un pinion montat pe roata din spate. Acest sistem permite transferul direct al puterii de la motor la roata din spate, oferind o accelerație rapidă și o eficiență ridicată în utilizarea energiei.

Principalele avantaje ale transmisiei pe lanț includ:

Eficiență ridicată: Transmisia pe lanț este unul dintre cele mai eficiente sisteme de transmisie, asigurând un transfer direct și minimizând pierderile de energie.

Accesibilitate: Sistemele de transmisie pe lanț sunt relativ ieftine de produs și de întreținut comparativ cu alte tipuri de transmisie, cum ar fi cele pe curea sau arbore cardanic.

Versatilitate: Schimbarea lanțului și a pinioanelor este destul de simplă, iar motocicliștii pot ajusta raportul de transmisie pentru a modifica performanța în funcție de preferințele lor, fie că este vorba despre accelerație sau viteză maximă.

Întreținerea transmisiei pe lanț

Pentru a te bucura de o performanță optimă și o durată de viață prelungită a transmisiei pe lanț, întreținerea regulată este esențială. Iată câteva aspecte de care trebuie să ții cont:

Ungerea lanțului: Un lanț bine uns funcționează mai eficient și are o durată de viață mai lungă. Lanțul trebuie uns periodic, mai ales după ploaie sau după o plimbare lungă, pentru a preveni uzura prematură și ruginirea.

Tensionarea lanțului: Un lanț prea strâns sau prea slăbit poate cauza probleme majore. Un lanț strâns în mod corect asigură un transfer optim al puterii și reduce uzura pinioanelor și a lanțului.

Curățarea regulată: Pe măsură ce motocicleta este utilizată, praful, noroiul și alte resturi se pot acumula pe lanț, afectând performanța. Curățarea regulată previne acumularea de murdărie care poate provoca uzură și reduce eficiența.

Rulmenții de transmisie: Componenta invizibilă dar esențială

În cadrul sistemului de transmisie, rulmenții de transmisie sunt componente esențiale care asigură o funcționare lină și eficientă a angrenajelor și a pinioanelor. Rulmenții reduc frecarea între piesele în mișcare, permițând lanțului și pinioanelor să se miște fără efort și să transfere puterea într-un mod eficient.

Rolul rulmenților de transmisie

Rulmenții de transmisie au următoarele funcții esențiale:

Reducerea frecării: Rulmenții minimizează frecarea dintre piesele în mișcare ale transmisiei, asigurând un transfer eficient de energie și prelungind durata de viață a componentelor.

Absorbția șocurilor: În timpul conducerii, transmisia este supusă șocurilor și vibrațiilor. Rulmenții ajută la absorbția acestora, protejând celelalte componente ale sistemului de transmisie.

Prevenirea supraîncălzirii: Prin reducerea frecării, rulmenții de transmisie contribuie la prevenirea supraîncălzirii componentelor, ceea ce poate afecta performanța motocicletei și poate duce la avarii costisitoare.

Întreținerea rulmenților de transmisie

Rulmenții sunt, de multe ori, neglijați în întreținerea unei motociclete, deoarece sunt ascunși și nu atrag imediat atenția. Cu toate acestea, menținerea rulmenților în stare bună este crucială pentru eficiența transmisiei:

Verificarea periodică: Chiar dacă nu sunt ușor vizibili, rulmenții trebuie verificați periodic pentru a detecta semne de uzură, cum ar fi jocul excesiv sau zgomote neobișnuite.

Lubrifierea adecvată: Rulmenții trebuie să fie bine lubrifiați pentru a funcționa corect și pentru a preveni uzura. Utilizarea unui lubrifiant de calitate este esențială pentru a proteja rulmenții de coroziune și uzură.

Înlocuirea la timp: Dacă rulmenții sunt deteriorați sau încep să dea semne de oboseală, trebuie înlocuiți imediat pentru a preveni deteriorarea altor componente ale sistemului de transmisie.

Cum influențează eficiența transmisiei performanța motocicletei?

Un sistem de transmisie eficient asigură că motocicleta răspunde rapid la comenzile tale și că motorul funcționează la capacitate maximă. O transmisie pe lanț bine întreținută și rulmenții de transmisie în stare bună contribuie la:

Accelerare rapidă și fluidă: Lanțul și rulmenții bine întreținuți permit un transfer rapid și eficient al puterii către roata din spate, rezultând o accelerație fluidă și promptă.

Reducerea consumului de combustibil: O transmisie eficientă minimizează pierderile de energie, ceea ce înseamnă că motorul trebuie să depună mai puțin efort pentru a atinge vitezele dorite, rezultând un consum redus de combustibil.

Durată de viață prelungită a componentelor: Întreținerea corectă a lanțului și rulmenților reduce uzura și prelungeste viața acestora, economisind bani pe termen lung.

Eficiența sistemului de transmisie la motociclete este esențială pentru performanța generală a vehiculului. Transmisia pe lanț și rulmenții de transmisie sunt două componente cheie care asigură un transfer eficient al puterii și o funcționare lină a motocicletei. Întreținerea regulată a acestor piese, precum ungerea, curățarea și verificarea, contribuie la o experiență de condus sigură și confortabilă, reducând totodată uzura și maximizând eficiența. Indiferent de stilul de condus, un sistem de transmisie bine întreținut este esențial pentru a te bucura de fiecare călătorie pe două roți.

 

 

Actualitate

Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală

Publicat

pe

De

Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.

Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.

Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă

Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.

„Nu mai putem aștepta”

„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.

„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”

Exemplu concret: O valvă de anvelopă

Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.

„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”

Progrese în imprimarea 3D la scară largă

Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.

În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.

„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”

Economii substanțiale și piese mai rezistente

Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.

„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.

„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.

El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.

Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă

În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.

De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.

„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”

Citeste in continuare

Actualitate

Baza Aeriană din SUA devine poligon de antrenament pentru Qatar: Un semnal geopolitic puternic

Publicat

pe

De

Noua facilitate de antrenament pentru Forțele Aeriene Qatareze găzduită într-o bază aeriană americană nu aduce doar beneficii practice pentru Qatar, ci și transmite un mesaj important despre consolidarea legăturilor dintre cele două națiuni, au declarat experții pentru Breaking Defense.

Anunțul privind înființarea bazei de antrenament a fost făcut inițial pe 10 octombrie de secretarul american al Apărării Pete Hegseth, la doar câteva săptămâni după ce Israelul a țintit o întâlnire a oficialilor Hamas la Doha, în timpul unei ceremonii de semnare cu ministrul Apărării din Qatar, Saoud bin Abdulrahman Al Thani.

„Sunt mândru să anunț semnarea unei scrisori de acceptare pentru construirea unei facilități a Forțelor Aeriene Qatareze la Baza Aeriană Mountain Home din Idaho. Această locație va găzdui un contingent de F-15 și piloți qatarezi pentru a ne îmbunătăți antrenamentul combinat, a crește letalitatea și interoperabilitatea”, a declarat Hegseth.

Ulterior, Hegseth a subliniat că „Qatar nu va avea propria bază în Statele Unite și nici ceva asemănător. Noi controlăm baza existentă, așa cum facem cu toți partenerii noștri”, în urma criticilor din partea unor voci interne.

Beneficii practice pentru Qatar: Mai mult spațiu aerian și antrenament avansat

Scopul principal al facilității, care va găzdui avioane Qatari F-15 QA, este de a oferi un spațiu de antrenament pentru piloții și personalul tehnic qatarez în ceea ce privește misiunile, operațiunile și întreținerea. Rashid Al Mohnannadi, cercetător la Middle East Council on Global Affairs, a declarat pentru Breaking Defense că, pentru Doha, această bază „rezolvă o constrângere simplă, cum ar fi spațiul aerian limitat de acasă, accelerând în același timp competența piloților pe un avion de luptă american de top, pe care l-au achiziționat în număr mare”.

Construcția facilităților, împreună cu sprijinul operațional pentru avioanele Qatari F-15, au fost realizate prin intermediul vânzărilor militare externe (FMS), potrivit unui oficial american.

Oficialul a menționat că facilitatea „va oferi oportunități avansate de antrenament și va stimula pregătirea operațională combinată”.

„Stabilirea unei locații permanente pentru avioanele Qatari F-15 la Baza Aeriană Mountain Home oferă Qatarului flexibilitate strategică pentru a opera și a întreține aeronavele de luptă avansate. Facilitățile de antrenament vor promova parteneriate de apărare mai puternice și vor îmbunătăți capacitățile operaționale comune. Acest efort va crește letalitatea forțelor noastre de luptă și va îmbunătăți interoperabilitatea între națiunile aliate și partenere”, a adăugat oficialul.

În 2016, Departamentul de Stat al SUA a aprobat o vânzare militară externă de 72 de avioane de luptă F-15 către Qatar, evaluate la 21,1 miliarde de dolari. Cu toate acestea, acordul final semnat în 2017 a fost pentru 36 de avioane, în valoare de 12 miliarde de dolari. Forțele Aeriene Qatareze au primit primul lot de aeronave în 2021.

Beneficii geopolitice: Un mesaj de solidaritate într-un moment fragil

Dincolo de antrenamentul îmbunătățit pentru piloții qatarezi, analiștii au interpretat anunțul public al facilității ca pe un mesaj geopolitic mai larg, care vine într-un moment fragil în Orientul Mijlociu.

„Înființarea noii baze aeriene în SUA este o mișcare strategică care sporește influența Qatarului în Statele Unite, menținând în același timp tensiunile politice potențiale cu administrația americană și consolidând legăturile personale cu [președintele american Donald] Trump”, a declarat Ali Bakir, profesor la Universitatea din Qatar, pentru Breaking Defense.

Bakir a menționat în continuare că „această inițiativă va ajuta Doha să-și consolideze imaginea pozitivă în cadrul actualei administrații americane. În plus, se așteaptă să creeze locuri de muncă în SUA, să îmbunătățească infrastructura și să consolideze legăturile militare cu Departamentul Apărării.”

După ce Israelul a lovit ținte Hamas la Doha la începutul lunii septembrie, Trump l-a determinat pe prim-ministrul israelian Benjamin Netanyahu să-și ceară scuze personal liderilor qatarezi. Trump a semnat, de asemenea, un ordin executiv prin care se stipulează că orice atac armat asupra teritoriului Qatarului este considerat o amenințare la adresa păcii și securității Statelor Unite.

Kristian Alexander, cercetător la Rabdan Security and Defence Institute din Emiratele Arabe Unite, a declarat pentru Breaking Defense că noul anunț este un „mesaj de împărțire a poverii”, care „subliniază valoarea Qatarului pentru Washington într-un moment în care rolul său de mediere și legăturile sale de apărare sunt ambele în centrul atenției”.

El a adăugat că acest acord acționează ca un „gest puternic de reciprocitate, consolidând statutul Doha ca „aliat major non-NATO”, o desemnare pe care a primit-o în 2022, și asigurând alinierea sa pe termen lung cu interesele SUA.”

Al Mohannadi a adăugat că „astfel de facilități ar ajuta forțele aeriene să dezvolte mai multă autonomie operațională. Iar atunci când aliații, cum ar fi statele din Golf, au mai multă autonomie operațională, aceasta se transformă în împărțirea poverii și reducerea amprentei americane în Orientul Mijlociu, pentru ca aceștia să se concentreze asupra teatrului din Asia de Est.”

Privind spre viitor, Bakir a menționat că acest acord ar putea determina Qatarul să cumpere mai multe arme fabricate în SUA.

„Națiunile din Golf își sporesc de obicei influența prin achiziționarea a mai multor arme americane, investind masiv în economia americană și în eforturile de lobby sau oferind oportunități comerciale și de investiții ample pentru SUA în regiune”, a spus el.

Citeste in continuare

Actualitate

Germania și Japonia se aliază pentru rachete de croazieră cu rază extinsă

Publicat

pe

De

În contextul dezvoltării tehnologice rapide a dronelor cu rază lungă de acțiune, țările intensifică eforturile și în domeniul rachetelor. Germania și Japonia sunt pe cale să colaboreze la dezvoltarea unei noi generații de rachete de croazieră cu performanțe superioare.

Parteneriat Kawasaki-Taurus pentru motoarele viitoarelor rachete germane

Potrivit unor surse din domeniul apărării, compania japoneză Kawasaki Heavy Industries negociază un parteneriat cu Germania pentru dezvoltarea motoarelor destinate rachetelor de croazieră Taurus, posibil legate de noua variantă Taurus NEO. Această colaborare ar putea marca un pas important în consolidarea capacităților militare ale ambelor țări.

Taurus NEO: rază extinsă, precizie sporită, capacitate distructivă crescută

Germania intenționează să achiziționeze aproximativ 600 de rachete Taurus NEO începând cu 2029. Taurus NEO reprezintă o variantă de nouă generație a rachetei de croazieră Taurus KEPD, cu o rază extinsă de acțiune (peste 1.000 km), o încărcătură explozivă mai mare, ghidare îmbunătățită și capacitatea de redirecționare în timpul zborului.

Modernizarea capacităților militare, o necesitate în contextul geopolitic actual

Actuala rachetă Taurus KEPD 350 are o rază de acțiune de peste 500 km și este concepută pentru a distruge ținte fortificate. Dezvoltarea variantei NEO și colaborarea cu Japonia reflectă eforturile Germaniei de a-și moderniza capacitățile militare și de a răspunde provocărilor geopolitice actuale. Achiziția a 600 de rachete Taurus NEO este estimată la aproximativ 2,1 miliarde de euro.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv4 ore ago

APIA, tremură sub ploaia de întrebări! Fermierii prahoveni, pe urmele hoților de la antigrindină: Cer date incendiare și miros a DNA mai rău ca iodura de argint!

De la tunurile antigrindină la tunurile cu subvenții: Prahova, epicentrul unui cutremur agricol cu replici penale! După ce au trimis...

Exclusiv5 ore ago

Sindicatul Diamantul pune sub semnul intrebării angajările de balerini la MAI

„De ce ne trebuie balerini la MAI?” – întrebarea care stârnește controverse Sindicatul Diamantul își exprimă nedumerirea cu privire la...

Exclusiv17 ore ago

Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!

Administrația Națională a Penitenciarelor (ANP) demască mascarada SNPP: Minciuni gogonate și manipulări grosolane în spatele unui protest de doi bani!...

Exclusivo zi ago

Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare

Un val de nemulțumire și dezaprobare se manifestă în rândul polițiștilor de penitenciare, în contextul protestului recent al Sindicatului Național...

Exclusiv2 zile ago

Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”

Jilava: Alcatrazul famigliei Teoroc se zguduie! Contra-atacul lui Burcu demască ipocrizia sindicatului și abuzurile „baroanei” – Unde câinii trăiesc ca...

Exclusiv2 zile ago

APIA, deschideți arhivele, că vă dăm pe toți la oile tunse! După ce au pus ANM la colț, fermierii 007 somează APIA să scoată cifrele jafurilor la lumină!

Alo, alo, APIA Prahova! Vă sună cunoscut? Nu? Poate vă treziți când vă vor suna fermierii la ușă, cu furcile...

Exclusiv2 zile ago

Spitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!

Un spital penitenciar fără medici, dar cu directori bine plătiți? Un paradox revoltător în sistemul penitenciar românesc! Director medical fără...

Exclusiv2 zile ago

Psihologii „polițiști” din MAI, o excepție europeană coruptă

Sindicatul „Diamantul” trage un semnal de alarmă cu privire la statutul psihologilor din Ministerul Afacerilor Interne (MAI), afirmând că modelul...

Exclusiv3 zile ago

ÎCCJ clarifică drepturile funcționarilor publici în cazul sancțiunilor disciplinare: Cercetare prealabilă și audiere obligatorii chiar și pentru „mustrarea scrisă”

Decizia ÎCCJ, un semnal de alarmă împotriva abuzurilor: respectarea procedurilor, esențială Înalta Curte de Casație și Justiție (ÎCCJ) a stabilit,...

Administratie3 zile ago

Cultura și moda se îmbrățișează la Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week: Ministerul Culturii susține designul românesc

Un parteneriat strategic pentru promovarea identității și inovației Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week a fost scena unui parteneriat important între Ministerul...

Exclusiv4 zile ago

Penitenciarul Ploiești: Comisarul Matei – De la „apt-limitat” la „infrat-nelimitat”?

O radiografie necruțătoare a unui sistem putred, unde „cina cea de taină” a devenit o farsă publică. „Cina cea de...

Exclusiv5 zile ago

Pușcăria românească: Între reforme ‘pe hârtie’ și orgoliile umflate ale sefilor ANP – Va exploda sistemul?

În sistemul penitenciar românesc, realitatea pare desprinsă dintr-un film prost: promisiuni de reforme, tăieri de bugete și șefi cu orgolii...

Exclusiv5 zile ago

Ploaia cu iodură de argint: Fermierii prahoveni cer ANM să explice ‘minunea’ care a secat județul! Sistemul antigrindină în corzi!

Ploaia e de vină, nu rachetele! Sau cum fermierii prahoveni au pus ANM la colț cu o cerere de date...

Exclusiv5 zile ago

FSANP avertizează: Absorbția Penitenciarului Brăila de către Galați, un experiment devastator pentru siguranța și bugetul ANP

Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor (FSANP) critică vehement decizia Administrației Naționale a Penitenciarelor (ANP) de a absorbi Penitenciarul...

Exclusiv5 zile ago

Dezvăluiri incendiare: Aceleași strategii in procese celebre, folosite acum in cazurile Canarau și Josanu

Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul atrage atenția asupra unor tactici de eschivare observate în procesele Canarau și Josanu, care...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv