După reacțiile din industrie cu privire la cea mai recentă solicitare a Armatei sub politica sa de directivă software, oficialii din achiziții ai Armatei au declarat că își revisează planul pentru a include sugestii referitoare în special la includerea diverselor tipuri de contracte.
Cu toate acestea, oficialii doresc ca industria să se confrunte cu o realitate: că solicitarea finală nu va satisface pe toată lumea.
„Am primit multe feedbackuri, majoritatea destul de pozitive. Cred că un număr relativ mic de persoane care au avut o părere diferită au fost puțin mai vocale”, a declarat Doug Bush, șeful achizițiilor Armatei, reporterilor joi, în cadrul unei mese rotunde de presă la Pentagon.
„După cum am spus, desigur, vor exista mereu persoane care au îngrijorări, și este în regulă. Cred că am ascultat multe dintre acestea. Dar, știți, dacă unele companii nu doresc să liciteze pentru un contract, este o țară liberă. Nu licitați. Altele o vor face”, a spus el. „Scopul meu este pur și simplu să obțin capacitatea pentru Armată, nu să fac pe toată lumea fericită.”
Noua directivă software a serviciului, care este în vigoare din martie, revizuiește politica Armatei în ceea ce privește cerințele, testarea, achizițiile, susținerea și personalul. Obiectivul este de a deveni mai capabili în aplicarea practicilor digitale moderne pentru a sprijini viteza și agilitatea. Aceasta va servi ca ghid pentru achiziționarea tuturor software-ului pentru serviciu în viitor — iar limbajul contractului aflat acum în discuție servește ca prima sa testare majoră.
În mod specific, oficialii din achiziții ai Armatei au organizat această masă rotundă pentru a aborda îngrijorările industriei cu privire la o Cerere de Informații (RFI), emisă în mai și actualizată în august, care a solicitat inputul industriei pentru un contract multi-vendor pentru achiziția de software. Acesta este cunoscut oficial ca MSD MA IDIQ: Multiple Award Indefinite Quantity Indefinite Delivery Contract for Modern Software Development.
Criticii din industrie au exprimat anterior nemulțumiri cu privire la RFI, spunând că limbajul propus al contractului ar împinge industria să dezvolte software specific pentru Armată și sub contracte cost-plus complicate, mai degrabă decât să utilizeze software comercial existent, testat, la un preț fix, conform preferințelor celor mai multe companii.
Experții din industrie au susținut că modelul cost-plus funcționează doar pentru contractori tradiționali, mai mari, din apărare, obligând companiile comerciale să adopte procese de contabilitate costisitoare specifice Pentagonului, astfel descurajând cele mai inovatoare companii de software să încerce să vândă Armatei. În modelul cost-plus, guvernul plătește costul construirii sau dezvoltării produsului și, ulterior, plătește pentru costul forței de muncă plus un procent suplimentar, care este de obicei dependent de performanța lor. Acest tip de contract este adesea folosit atunci când lucrările sunt supuse modificărilor pe parcursul duratei contractului.
Chiar dacă câțiva experți din industrie au fost notabil de vocali în opoziția lor față de utilizarea contractelor cost-plus în cea mai recentă solicitare, Bush a declarat că RFI-ul Armatei a generat o cantitate copleșitoare de feedback pozitiv. El a adăugat că Armata nu avea intenția de a folosi doar contracte cost-plus pentru achiziția de software, dar, în schimb, a avut întotdeauna intenția de a utiliza o abordare hibridă atunci când se acordă contracte — o metodă pe care el a spus că va fi adaptată pentru fiecare contract specific. „Nu este o lume simplă a cost-plus versus preț fix. Astea sunt extreme pe un spectru. Între aceste lucruri se află o gamă vastă de abordări hibride care sunt adaptate pentru lucruri diferite. Așadar, acesta este un lucru foarte complicat care nu poate fi simplificat într-o narațiune binară cost sau preț fix,” a declarat Bush.
„Vreau să subliniez un lucru, vor exista momente când un contract de tip cost este adecvat pentru a proteja interesele guvernului. Nu mă voi scuza pentru asta. Aceasta este banii poporului american. Abordările noastre de contractare sunt gândite atât pentru a obține capacitatea, cât și pentru a ne asigura că fondurile nu sunt irosite,” a spus Bush.
În plus, Jennifer Swanson, inginerul șef de sisteme pentru biroul de achiziții al Armatei, a declarat reporterilor la masa rotundă de joi că Armata experimentează un program pilot care va lansa o solicitare fără a specifica tipul de contract dinainte, lăsând în schimb ofertanții să decidă care vehicul de contract ar fi cel mai potrivit.
„Nu spun că vom face cu siguranță acest lucru, dar lucrăm la aspectele legale și la posibilitatea de a folosi acest contract de dezvoltare software modern ca pilot pentru a vedea ce am face dacă nu am specifica tipul de contract dinainte în cerințele pentru ordini de lucru,” a spus Swanson.
„Vreau să mă asigur că este clar că motivul pentru care facem asta este pentru a putea considera toate soluțiile care există. Poate exista o soluție comercială de care nu suntem conștienți, și astfel aceasta ar permite unei companii să o aducă în față cu un tip de contract pe preț fix care ar avea sens pentru o soluție comercială, spre deosebire de ceea ce facem tradițional, când spunem că este fie comercial, fie nu. Așadar, acest lucru ne-ar permite mai multă competiție și o mai bună înțelegere a ceea ce există,” a adăugat ea.
Printre alte îngrijorări din industrie legate de modelul cost-plus este faptul că folosește un sistem strict de contabilitate creat de guvern, care este supravegheat de o multitudine de birocrații și cere contractorilor să monitorizeze costurile forței de muncă. Acest lucru poate fi considerat complicat în industria de software, deoarece coderii și dezvoltatorii tind să lucreze ore neregulate, așa că încercarea de a urmări orele facturabile poate fi o durere de cap.
Swanson a spus că o nouă RFI va fi lansată la începutul lunii viitoare, în încercarea de a rezolva acest proces adesea laborios și obositor de urmărire a fiecărui cost de forță de muncă, care vine cu cerințe adesea învechite, cum ar fi plata unei persoane în funcție de diploma pe care o deține.
„Unul dintre lucrurile pe care le vom actualiza este modul în care diferențiem costurile categoriilor de forță de muncă,” a afirmat ea. „Cum plătesc ei [industria] mai mult pentru un anumit nivel de persoană din software? Guvernul tinde să, am folosit întotdeauna diplomele pentru a diferenția, iar asta nu este chiar modul în care face industria lucrurile în zilele noastre, nici nu ar trebui.”
„Așadar, acest lucru va fi un lucru mare ce cred că se va schimba în proiectul actualizat, iar noi continuăm să primim și să abordăm feedback-ul. Vrem să ne asigurăm că facem acest lucru corect,” a adăugat ea.