Actualitate
PNL a intrat oficial in competiția electorală de la Ploiești cu doctorul Bogdan Nica pentru funcția de primar/”Planul meu pentru Ploiești”
PNL a intrat oficial in competiția electorală de la Ploiești cu doctorul Bogdan Nica pentru funcția de primar și cu o echipa valoroasa pentru Consiliu Local condusă de doctorul Dan Oprea, Radu Simionescu inițiatorul proiectului “Ploiesti- Capitala Tineretului din România”, ziaristul Simona Popescu și avocații Valentin Marcu și Vlad Frusina!


Comentarii ale cetatenilor….
”Planul meu pentru Ploiești”:
”Stimați ploieșteni,
Sunt Bogdan Nica și am onoarea să candidez din partea Partidului Național Liberal pentru cea mai înaltă funcție din orașul nostru.
De ce ”Planul meu pentru Ploiești” și nu un program electoral convențional, așa cum mulți s-ar fi așteptat ?
Orașul nostru nu se află pe drumul bun. Vedem, simțim, trăim. Am fi putut fi departe, dar din varii motive au fost ratate fonduri importante. Nu este cazul să privim înapoi, în afară de învățămintele pe care le avem de asimilat din greșeli. Contează doar ceea ce va urma!
Ploieștiul este un oraș puternic, cu o economie care îi poate asigura un trai mai mult decât decent, un trai bun pe care ploieștenii îl merită. Administrația locală este obligată să vină în întâmpinarea mediului de afaceri, să fie deschisă comunicării, să asigure infrastructură modernă pentru dezvoltarea acestui mediu. Beneficiile se întorc spre comunitate, iar taxele plătite de ploieșteni constituie fondul din care dezvoltăm orașul.
Este timpul să avem un plan, să nu se mai lucreze ”după ureche”, să nu mai învinovățim pe nimeni pentru ceea ce un primar poate și trebuie să facă, așa cum îl obligă statutul, așa cum îl obligă obrazul în fața celor care îl plătesc. Primarul este angajatul oamenilor, nu invers!
Lansez în spațiul public documentul atașat acestui comunicat și doresc să îl analizați, să îl discutăm și să îl punem în practică pentru următorul ciclu administrativ. Aștept sugestiile și argumentele atât în mediul online, cât și la întâlnirile pe care le vom avea în toate cartierele Ploieștiului. Vă mulțumesc! Doctor Bogdan Nica”
Planul meu pentru Ploiești – Programul electoral al lui Bogdan Nica
Reparația pasajelor subterane din Bariera București. Termen de execuție: 12–24 luni de la preluarea mandatului;
Marcarea corectă a străzilor, înlocuirea indicatoarelor rutiere și creșterea vizibilității acestora. Termen de execuție: 3 luni;
Crearea unor noi drumuri pentru decongestionarea traficului rutier la intrarea și ieșirea din oraș. Termen de execuție: 12–18 luni;
Obligarea companiilor, care dețin guri de vizitare pe domeniul public, să rezolve problema aducerii capacelor de canal la nivelul asfaltului. Termen de execuție: 3-6 luni;
Refacerea trotuarelor și amenajarea de rampe de acces, pentru persoa- nele în dificultate, la toate instituțiile și companiile de interes public din Ploiești. Termen de execuție: 12 luni;
Reparația pasajelor rutiere care au fost expertizate și încadrate cu risc seismic, de exemplu podul de la Gara de Sud. Termen de execuție: 24–48 luni;
Implementarea unui sistem inteligent de semaforizare care să conducă la fluidizarea traficului. Termen de execuție: 18–24 luni.
Parcări
Demolarea tuturor construcțiilor ilegale de pe domeniul public și utilizarea spațiilor astfel elibe-rate pentru crearea de noi locuri de parcare. Termen de execuție: 3-6 luni;
Identificarea, în fiecare cartier, a spațiilor publice abandonate și transformarea acestora în parcări pentru rive- rani și spații de socializare. Termen de execuție: 6-12 luni;
Amenajarea, cu dotări decente și în zone accesibile, de spații, pentru parcarea mașinilor de serviciu (>3,5 tone), în scopul eliberării parcărilor din zona blocurilor. Termen de execuție: 3-6 luni; )
Eliberarea domeniului public de mașinile abandonate. Simplificarea procedurii de ridicare de către SGU. Reducerea termenului de ridicare de la înștiințare până la ridicarea propriu zisă. Termen de execuție: 6-12 luni.
Salubritate
Aplicarea de urgență a clauzei contractuale care obligă operatorul să mo-
dernizeze și să doteze platformele de gunoi din zona blocurilor, cu pubele noi. Termen de execuție: 6-12 luni;
Spălarea și igienizarea platformelor de gunoi, inclusiv a pubelelor, după fiecare ridicare a deșeurilor. Termen de execuție: 0-3 luni;
Implementarea sistemului de colectare a deșeurilor reciclabile de la populație (atât din zona blocurilor cât și de la case) astfel încât tariful să scadă cu cel puțin 30%. Termen de execuție: 3-6 luni;
Spații verzi și locuri de joacă
Reabilitarea tuturor parcurilor și spațiilor verzi din Ploiești. Termen de execuție: 12-18 luni;
Reamenajarea spațiilor verzi de la blocuri cu implicarea asociațiilor de proprietari. Termen de execuție: 9-12 luni;
„Înverzirea” tuturor spațiilor publice aferente infrastructurii rutiere: sensuri giratorii, scuaruri, etc. Termen de e- xecuție: 9-18 luni;
Toaletarea arborilor și înlocuirea celor uscați, astfel încât să fie eliminat riscul producerii unor accidente care se pot solda cu pagube mate-
riale și chiar cu victime, având în vedere fenomenele meteorologice din ce în ce mai violente. Termen de execuție: 6-12 luni;
Repararea, modernizarea și dotarea cu elemente noi a locurilor de joacă existente și înființarea unora noi în fiecare cartier. Termen de execuție: 12–18 luni;
Rezolvarea legală a problemei câinilor fără stăpân. Termen de implementare: imediat.
Mobilitate și reducerea poluării
Modernizarea parcului auto al orașului cu mij- loace de transport noi, de preferat fabricate în România. Termen de execuție: 18-24 luni;
Extinderea traseelor TCE în localitățile limitrofe, pentru crearea unui sistem de transport public metropolitan. Termen de execuție: 9-12 luni;
Încurajarea folosirii transportului public prin introducerea unui program al „zilelor de transport gratuit” pentru toți călătorii. Termen de execuție: 6–9 luni;
Crearea infrastructurii necesare pentru stimularea folosirii bicicletelor și a celorlalte mijloace de transport personal alternative, ca mijloace de transport sigur pe teritoriul întregului oraș. Termen de execuție: 18–24 luni;
Crearea rețelei kiss&ride în zonele tuturor unităților de învățământ. Termen de execuție: 12–24 luni;
Crearea de „păduri urbane” pe principalele axe/bulevarde ale orașului, prin plantarea de copaci și plante rezistente la poluare. Termen de execuție: permanent;
Încurajarea și susținerea campaniilor de plantări pentru crearea de „centuri verzi” ale orașului. Termen de execuție: permanent;
Cooptarea agenților economici cu potențial poluator, în activități comune, care să aibă ca scop implementarea de măsuri privind reducerea poluării. Termen de execuție: 6–9 luni.
Siguranța cetățeanului
Transformarea Poliției Locale dintr-o instituție birocratică (în prezent peste 50% dintre angajați sunt funcționari de birou) într-una în slujba cetățeanului. Termen de implementare: 6 luni – 12 luni;
Intensificarea patrulării polițiștilor locali în zona unităților de învățământ, în zonele aglomerate (piețe) și mijloacele de transport în comun. Termen de implementare: 3 luni;
Reparația și extinderea sistemului de monitorizare video (acesta există, dar nu funcționează) în intersecții și zonele aglomerate, pentru o intervenție rapidă în cazul unor accidente/incidente. Termen de execuție: 3-6 luni;
Instalarea de camere video în zona de intrare în școli și grădinițe. Termen de execuție: 3-6 luni;
Colaborarea cu Poliția Națională și Jandarmeria pentru intensificarea patrulării, mai ales pe timpul nopții, în zone unde cetățenii reclamă tulburarea liniștii și ordinii publice. Termen de implementare: 3 luni.
Anveloparea blocurilor și consolidarea clădirilor
Continuarea identificării clădirilor cu risc seismic și consolidarea lor. Termen de execuție: 12-36 luni
Continuarea programului de anvelopare a blocurilor: Termen de execu- ție: 12-48 luni
Termoficare
Plata la timp a facturilor Termo Ploiești a subvenției la apă caldă și căldură. Termen de implementare: imediat;
Investiții în infrastructura primară și secundară de distribuție a agentului termic. Termen de execuție: 24-48 de luni;
Modernizarea capacității de producție pentru reducerea consumului de gaze și, implicit, a costurilor. Termen de
execuție: 12-24 de luni;
Montarea de module termice la fiecare bloc, ceea ce va permite locatarilor să stabilească temperatura optimă și programul de furnizare a căldurii. În plus, va fi rezolvată problema apei calde de la etajele superioare, iar facturile pot scădea până la 30%. Termen de execuție: 24-48 de luni.
Apă și canalizare
Demararea negocierilor cu operatorul pentru reducerea tarifelor de racordare la apă, dar mai ales la canalizare. Termen de implementare: 3 luni;
Monitorizarea contractului cu operatorul astfel încât gradul de acoperire a rețelei de apă și canalizare să fie de 100%. Începerea discuțiilor pentru efectuare planificării: imediat;
Rezolvarea problemelor stației de epurare a orașului. Începerea acțiunilor: imediat;
Rezolvarea problemei canalizării cartierului Mitică Apostol. Începerea acțiunilor: imediat.
Mediu de afaceri
Acordarea de facilități activităților economice de pe teritoriul orașului. Termen de începere a planificării: imediat;
Sprijinirea dezvoltării unui antreprenoriat local în industria ospitalității și a restaurantelor, prin aplicarea principiului: „ploieștenii primii”, la toate manifestările organizate de Primărie. Termen de execuție: imediat;
Sprijinirea investitorilor prin dezvoltarea infrastructurii în zonele de dezvoltare a orașului, în coordonare cu necesitățile acestora. Termen de execuție: imediat;
Încurajarea participării mediului de afaceri la luarea deciziilor administrative. Termen de începere a planificării: imediat;
Amplificarea activității și multiplicarea punctelor de tip „Ghișeu Unic” în scopul reducerii la maximum a birocrației. Termen de începere a planificării: imediat.
Educație
Încurajarea colaborărilor între școli și Primărie prin identificarea și susținerea de proiecte comune. Termen de începere a planificării: imediat;
Susținerea de către Primărie a tuturor măsurilor propuse de unitățile școlare, care au drept scop optimizarea procesului educațional, pentru copiii și tinerii orașului. Termen de începere a planificării: imediat;
Încurajarea, susținerea și premierea performanței în școli prin acordarea de burse, finanțări și alte forme de sprijin pentru elevii, echipele și proiectele meritorii. Termen de începere a planificării: imediat;
Îmbunătățirea și/sau dezvoltarea bazei sportive a fiecărei unități de învățământ. Termen de începere a planificării: imediat;
Încurajarea și susținerea formelor asociative între unitățile de învățământ, în vederea realizării de proiecte educaționale comune. Termen de începere a planificării: imediat.
Universitate
Crearea unui plan pe termen lung pentru dezvoltarea unui parteneriat durabil cu Universitatea Petrol și Gaze, care trebuie să fie unul dintre motoarele puternice ale dezvoltării orașului. Termen de începere a planificării: imediat.
Sport și Timp liber
Restructurarea activității Clubului Sportiv Municipal în scopul servirii ideii de încurajare a sportului de masă, în special pentru copii și tineri. Termen de execuție: 12 luni – 18 luni.
Sprijinirea clubului de fotbal Petrolul Ploiești
prin apeluri către mediul de afaceri pentru susținerea activității echipei și alte măsuri care să asigure susținerea performanței spor- tive. Termen de implementare: permanent;
Susținerea inițiativei private în domeniul sportului. Termen de implementare: permanent;
Crearea unui departament de organizare și/sau coordonare a activităților de timp liber pe raza municipiului, care să exploateze armonios și eficient infrastructura constituită din: Parcul Constantin Stere, Stadionul Petrolul, Centrul Orașului, Sala Sporturilor, Parcul Municipal Vest și Hipodrom.
Sănătate
Rezolvarea de urgență a problemelor clădirilor celor două spitale administrate de Primărie: Pediatrie și Muni- cipal ”Schuller”, prin consolidarea acestora, într-o primă fază. Termen de începere a pla- nificării: imediat;
Identificarea unei soluții viabile pentru activitatea Spitalului de Pediatrie. Termen de începere a planificării: imediat;
Armonizarea activității medicale a spitale- lor de pe teritoriul întregului oraș, în scopul asigurării accesului la act medical de calitate pentru cât mai mulți beneficiari. Termen de începere a planificării: imediat;
Încurajarea dezvoltării parteneriatului Consiliului Județean cu Universitatea Carol Davila, în sensul deschiderii de noi secții și noi locuri pentru viitorii studenți, la Ploiești. Termen de începere a planificării: imediat.
Cultură și Artă
Sprijinirea de către Primăria Ploiești a tuturor activităților culturale și artistice care au loc pe teritoriul municipiului. Termen de începere a planificării: imediat;
Încurajarea artiștilor locali prin sponsorizări și încurajarea actelor de mecenat. Termen de începere a planificării: imediat;
Crearea unei galerii de artă în clădirea Primăriei, astfel încât artiștii orașului să-și poată expune lucrările într-un mediu cât mai adecvat. Termen de începere a planificării: imediat. (Sava N.).





Actualitate
NGA alocă 708 milioane de dolari Startup-ului Enabled Intelligence: Viziunea artificială, cheia noii generații de informații geospațiale!
Agenția Națională de Informații Geospațiale (NGA) a acordat startup-ului Enabled Intelligence un contract masiv, evaluat la până la 708 milioane de dolari pe o perioadă de maxim șapte ani. Parteneriatul strategic vizează antrenarea sistemelor de viziune computerizată bazate pe inteligență artificială, un pilon esențial pentru viitorul informațiilor geospațiale americane.
Programul Sequoia: Etichetarea datelor pentru ochiul AI din spațiu
Sub umbrela programului Sequoia, Enabled Intelligence va furniza servicii de etichetare a datelor. Această sarcină fundamentală permite sistemelor de inteligență artificială (AI) și învățare automată (ML) să discrimineze cu precizie între diverse obiecte în imagini. Concret, efortul implică învățarea sistemelor să proceseze imagini satelitare complexe și să identifice ținte de interes specifice, o capacitate crucială pentru monitorizarea globală.
O investiție record: Cel mai mare proiect de etichetare AI al Guvernului SUA
Efortul de etichetare a datelor reprezintă o capacitate fundamentală, în special pentru vastul program Maven al NGA. Oficialii NGA confirmă că acest contract reprezintă cel mai mare proiect de etichetare a datelor AI al guvernului american până în prezent. NGA a preluat gestionarea programului Maven de la Departamentul Apărării în 2022, integrând astfel această componentă vitală în strategia sa.
Contribuția NGA și parteneriatele strategice
„Contractul SEQUOIA va sprijini activitățile de etichetare a datelor pentru capabilitățile de AI și învățare automată (AI/ML) în domeniul informațiilor geospațiale (GEOINT) în cadrul mai multor programe și direcții din cadrul NGA și al membrilor comunității mai largi a Departamentului de Război (DoW) și a Comunității de Informații,” se arată într-un comunicat de presă emis luni de Enabled Intelligence. NGA, responsabilă cu colectarea și analiza imaginilor satelitare și aeriene, diseminează produse GEOINT, precum hărți 3D, către utilizatori din întregul guvern american, inclusiv lideri ai DoD și comandanți militari.
Un Startup specializat, in miezul securității naționale
Fondată în 2020 și finanțată prin capital de risc, Enabled Intelligence, cu sediul în Virginia, este specializată în etichetarea datelor AI pentru sistemele clasificate. Pentru programul Sequoia, firma a încheiat parteneriate strategice cu giganți precum BAE Systems, Vantor (fostul Maxar Intelligence), Whiteboard Federal și alți jucători importanți din industrie, consolidându-și astfel rolul esențial în modernizarea infrastructurii de informații a Statelor Unite.
Actualitate
Alertă de la supraveghetori: Programul naval de miliarde al Gărzii de Coastă, riscă blocaje și costuri exorbitante
Un organism de supraveghere guvernamental trage un semnal de alarmă serios cu privire la programul de construcție navală al Gărzii de Coastă, destinat să livreze o nouă clasă de nave esențiale pentru misiuni de aplicare a legii și de căutare-salvare. Biroul de Responsabilitate Guvernamentală (GAO) avertizează că decizia Gărzii de Coastă de a începe construcția înainte de a avea un design stabil al navelor Offshore Patrol Cutter (OPC) amenință cu „reparări costisitoare” și „întârzieri de program”.
Programul în cauză vizează înlocuirea vaselor învechite cu o nouă clasă de nave OPC, vitale pentru operațiunile de patrulare și siguranță maritimă. Pentru realizarea acestora, Garda de Coastă a contractat două companii: Eastern Shipbuilding Group din Florida pentru faza 1 și Austal USA din Alabama pentru faza 2.
Faza 2: Început sub amenințarea instabilității designului
Conform raportului GAO publicat marți, constructorul din faza 2, Austal USA, și Garda de Coastă au adoptat unele „bune practici” în timpul dezvoltării designului pentru faza a doua, inclusiv revizuiri colaborative care au facilitat decizii rapide. Însă, avertismentul principal al GAO este că „construcția OPC 5 a început în august 2024 fără un design stabil”. Continuarea construcției altor nave OPC din faza a doua înainte de stabilizarea designului, așa cum intenționează Garda de Coastă, „mărește riscul ca și faza a doua să se confrunte cu reparații costisitoare și întârzieri de program”.
Miliarde de dolari și intârzieri cronice
Programul de construcție navală, care prevede achiziționarea a 25 de nave OPC, va costa Departamentul de Securitate Internă (DHS) peste 17 miliarde de dolari. Raportul GAO a fost elaborat la solicitarea Comitetului pentru Transport și Infrastructură al Camerei Reprezentanților.
Anterior, în acest an, Garda de Coastă a oprit construcția a două dintre cele patru nave OPC pe care Eastern Shipbuilding le avea contractate ca parte a primei faze. Mai mult, programul pentru prima navă este întârziat cu cinci ani, conform GAO, semne îngrijorătoare ale problemelor structurale din program.
Faza 3: Decizii premature și lipsa de testare
Serviciul maritim plănuiește un contract pentru o a treia fază „după testarea dacă designurile existente îndeplinesc obiectivele de performanță ale OPC, ceea ce este în concordanță cu politica Departamentului de Securitate Internă”, se arată în raport.
Cu toate acestea, „este puțin probabil ca programul să aibă rezultatele testelor înainte de a începe activitățile de achiziție pentru faza 3, cum ar fi dezvoltarea cererii de propuneri”, se subliniază în noul raport. GAO sugerează că „încorporarea cunoștințelor dobândite din testare – precum și alte practici de vârf în construcția navală – în procesul de achiziție pentru faza 3 ar putea ajuta Garda de Coastă să ia decizii de investiții mai bune și ar putea îmbunătăți punctualitatea livrărilor viitoare de OPC.”
Reacția DHS: Respingere și flexibilitate asumată
Jeffrey Bobich, directorul de management financiar al DHS, a apărat decizia agenției de a autoriza construcția în faza a doua înainte de atingerea parametrilor de stabilitate a designului sugerați de GAO. El a susținut că Garda de Coastă a stabilit „cerințe minime suficiente pentru maturitatea designului înainte de construcție”.
De asemenea, Bobich nu a fost de acord cu o recomandare GAO de a stabili un acord formal privind modul în care atât Marina, cât și Garda de Coastă vor supraveghea activitățile de construcție ale Austal pe viitor. „Garda de Coastă menține că coordonarea existentă cu supraveghetorul de construcție, conversie și reparații este suficientă și prezintă un front unit contractorului”, conform unui răspuns scris inclus în raportul GAO.
Totuși, Bobich a fost de acord cu două recomandări separate: revizuirea obiectivelor de cost de bază ale programului și evaluarea planurilor pentru un contract de faza a treia, ținând cont de problemele apărute până în prezent. „Ca parte a acestei evaluări, orice planuri dezvoltate pentru Faza 3 trebuie să rămână flexibile pentru a ține cont de condițiile în evoluție ale programului”, a scris el.
Actualitate
Planul de pace Trump pentru Ucraina: Garanțiile de securitate, piatra de incercare a unui acord secret
Zvonurile privind un acord preliminar între Ucraina și Statele Unite pentru a pune capăt războiului cu Rusia au agitat scena internațională marți, însă marea întrebare rămâne forma viitoarelor garanții de securitate, potrivit analiștilor de la Atlantic Council. Săptămâna trecută, administrația Trump a șocat lumea, prezentând Kievului un „plan de pace” în 28 de puncte. Acesta includea cereri controversate, considerate de unii parlamentari americani drept o „listă de dorințe” a Rusiei, cum ar fi cedarea de către Ucraina a unor teritorii pe care Moscova nu le controlează în prezent și interdicția de a adera la NATO.
Haosul inițial și rafinarea diplomatică
O serie de activități diplomatice intense au urmat, culminând cu întâlniri la nivel înalt la Geneva și Abu Dhabi. Oficiali americani și ucraineni au semnalat că au depășit unele dintre cele mai spinoase puncte de divergență. Cu toate acestea, alte aspecte rămân de rezolvat, iar acest lucru se întâmplă înainte ca Moscova să-și exprime oficial punctul de vedere. Karoline Leavitt, secretarul de presă al Casei Albe, a declarat pe platforma X că „există câteva detalii delicate, dar nu insurmontabile, care trebuie soluționate și vor necesita discuții suplimentare între Ucraina, Rusia și Statele Unite.”
În timp ce negocierile continuă, experți de la Atlantic Council au oferit o actualizare a situației. Deși nimeni nu a văzut planul actual, redus la 19 puncte, în totalitate, există sentimentul că acesta ar putea reprezenta un moment de cotitură în război. Daniel Fried, fost ambasador american în Polonia și Asistent al Secretarului de Stat pentru Europa, a rezumat reacția inițială la plan: „Proiectul inițial a fost un haos total.” Totuși, el și-a exprimat speranța că „conturul unui acord sustenabil există. Haosul, graba, titlurile sunt distracții… nu este prima dată când o administrație americană se angajează într-o diplomație grăbită.”
Scepticismul Kievului și lipsa angajamentului Rusiei
Desigur, în ciuda modului în care s-au desfășurat negocierile, acesta nu este un plan de pace între SUA și Ucraina, ci unul între Ucraina și Rusia. În acest sens, a existat un scepticism generalizat că Moscova va accepta altceva decât capitularea totală la cererile sale. „Din perspectiva ucraineană, ei nu văd acest plan în 19 puncte ca pe ceva pe care Rusia îl va accepta,” a declarat Myroslava Gongadze, cercetător asociat în Ucraina, menționând că a petrecut noaptea într-un adăpost antiaerian din cauza atacurilor rusești. „Cu toate acestea, scopul acestui exercițiu nu a fost exact de a ajunge la un acord, ci de a respinge acel plan în 28 de puncte și de a include unele interese ucrainene într-o posibilă negociere și de a arăta că Ucraina este cu adevărat dispusă să discute pacea.”
Garanțiile de securitate: Nodul gordian al păcii
Cea mai mare întrebare, au convenit experții, a fost cum ar arăta o garanție de securitate dacă Ucraina nu poate adera la NATO. Este esențial ca aceasta să asigure o siguranță reală pentru Kiev, atât din partea SUA, cât și a Europei. Planul inițial de 28 de puncte discuta garanțiile de securitate pentru Ucraina, dar într-un mod vag. „Din perspectiva mea, întrebarea esențială pe care trebuie să o punem aici este cea a garanțiilor de securitate. Cine va oferi aceste garanții? Cine va fi responsabil?” a spus Gongadze. „Deci, dacă răspunsurile sunt slabe și nu clare, atunci Ucraina este pregătită pentru o nouă criză.”
Fried a subliniat că orice garanție de securitate trebuie să includă atât SUA, cât și Europa. „Indiferent dacă SUA lucrează cu Coaliția Celor Dispuși sau cu NATO, sau cu ambele, garanțiile de securitate vor trebui să fie definite într-un mod credibil,” a declarat Fried. „Putin le va urî. Va încerca să ia acest acord ostatic pentru a le elimina. Așadar, în cele din urmă, Trump va trebui să-l înfrunte pe Putin pentru a obține acordul său într-o formă decentă.”
Leslie Shedd, cercetător asociat al Consiliului, a menționat că, în funcție de modul în care este formulată o garanție de securitate, aceasta ar putea necesita ratificarea Senatului SUA. Chiar dacă nu este o cerință legală, ar trimite un semnal important dacă Congresul și-ar arăta sprijinul. „Implicarea atât a Camerei Reprezentanților, cât și a Senatului ar putea fi un mesaj chiar mai puternic decât simpla ratificare a unui tratat prin Senat. Cred că acesta este un pas crucial. Cred, de asemenea, că ar trece cu un sprijin bipartizan semnificativ în ambele camere,” a spus ea. „Rămâne o mare parte a oamenilor de ambele părți ale spectrului politic care sunt foarte frustrați de Rusia, care nu cred că Rusia este prietenul nostru, și, prin urmare, cred că ar exista sprijin pentru asta.” Potrivit Financial Times, acordul va plafona forțele militare ale Ucrainei la 800.000 de soldați. Deși un plafon al forțelor ar părea o victorie pentru Rusia, există întrebări serioase dacă Ucraina ar putea menține oricum o forță atât de mare pentru o perioadă lungă de timp în afara războiului activ.
Ascensiunea lui Dan Driscoll: Secretarul Armatei, jucător cheie neașteptat
De-a lungul acestui proces, Secretarul Armatei, Dan Driscoll, a apărut ca un interlocutor cheie, o apariție rară pentru un secretar de ramură. Driscoll a livrat planul Ucrainei, s-a deplasat la Geneva pentru negocieri cu națiunile europene, iar apoi a călătorit la Abu Dhabi pentru consultări directe cu rușii și ucrainenii. Rolul lui Driscoll în această negociere este puțin probabil să liniștească zvonurile din Washington care îl indică drept viitor secretar al apărării, dacă Pete Hegseth ar părăsi Pentagonul.
Shedd l-a numit pe Driscoll „o stea în ascensiune a administrației,” care a „câștigat încrederea președintelui” până la punctul în care este lăsat să participe la negocieri. „Sunt de acord că este cu siguranță neconvențional, dar Președintele Trump tinde să conducă un cabinet neconvențional, o administrație neconvențională. Și, știți, cred că adesea există părți foarte bune în asta,” a spus Shedd. „Nu vrei să trimiți aceiași oameni în mod repetat dacă simți că a existat un blocaj în negociere.” Fried a fost de acord că Driscoll pare să aibă influență în cadrul administrației și a declarat că, în cele din urmă, este un lucru bun că se află acolo. Cu toate acestea, „aș adăuga că ai nevoie de cineva ca Driscoll, care înțelege detaliile, deoarece rușii se pot aștepta să arunce diverse șiretlicuri deghizate în oferte tentante. Ai nevoie de cineva care să detecteze bombele mirositoare în ambalajul frumos.”
-
Exclusivacum 4 zileSINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!
-
Exclusivacum o ziCircul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 4 zileLegea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 3 zilePrahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!
-
Exclusivacum 8 oreIPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!
-
Featuredacum 4 zileScandal de proporții la vârful Poliției Române: Sindicatul Diamantul cere DNA să ancheteze o mușamalizare de patru ani
-
Exclusivacum 4 zileCIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!
-
Exclusivacum 4 zileJustiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!



