Connect with us

Exclusiv

In noul acord de serviciu la MAI, o taxa de smecherie, un bir asupra neafiliatilor sindicali, de 0,5% din salariul lunar, care sa fie impartita intre federatii?

Publicat

pe

Cum s-a transformat FSNPPC-ul lui Zelca in Federatia Haiducilor din MAI, dezvaluie Emil Pascut de la sindicatul Diamantul.
„Zelca si SNPPC incearca sa introduca, discret, in noul acord de serviciu la MAI, o taxa de smecherie, un bir asupra neafiliatilor sindicali, de 0,5% din salariul lunar, care sa fie impartita intre federatii.
Azi, vad ca toti federationistii care au ajuns sa reprezinte politistii la negocierea acordului de serviciu tac dubios, in timp ce Zelca si oamenii lui incearca sa se justifice ca lacomia snppcista este de fapt un gest de „normalitate”.
Ca SNPPC sunt lacomi, nu e nimic nou. Va mai amintiti ca in 2018, Coarna a incercat sa impuna o „taxa de smecherie” ( cred ca Andreica i-a dat denumirea asta) sindicatelor care participau impreuna la un protest? Scandalul atunci a fost mare si a umplut paginile ziarelor vremii. (Bagati pe Google „taxa de smecherie Coarna” si va apar articole din 2018).
Ce mi se pare dubios, chiar periculos si ma indeamna sa continui pe subiect nu este lacomia snppcista, ci mai degraba tacerea celorlalti, lipsa unei pozitii publice de dezaprobare a propunerii FSNPPC.
Daca tac, inseamna ca sunt tentati, ca este posibil sa le placa. Pentru ca in esenta, SNPPC le propune sa manance toti.
Hai sa vedem impreuna, cam ce „profit” ar putea iesi din asta.
Sunt in jur de 20 mii de neafiliati sindical. La un salariu brut de 7000 lei (cele mai multe au trecut de mult de pragul asta) 0,5% = 35 lei. Deci 35 lei l-ar costa pe un politist, dreptul sa NU faca parte din SNPPC sau un alt sindicat. ( Inteleg ca cea mai mare cotizatie sindicala, in prezent, e la SNPPC si ca ar fi tot 35 lei)
35x 20000=700000 lei
700000 lei= 140000 euro.
140000 euro /5 federatii=28000 euro pe luna.
Si acum sa ne inchipuim ca il avem pe Babus si cu Ciocan care ei sunt doi pensionari tineri, cu o federatie (cea construita pe SNAP, mort si ingropat) care mai exista doar pe hartie. Insa au hartie. Au federatie. Si combinatia lui Zelca le aduce 28000 euro pe luna. Ii vedeti voi pe Babus si Ciocan sa protesteze? Pai astia o sa voteze pentru, cu 4 maini. Si cu picioarele daca e nevoie. Si altii la fel. (Era unul care ne reprosa public ca noi, SPRD, suntem invidiosi ca noi nu am ajuns la „struguri” si el, baiat smecheros, s-a orientat si a ajuns.)
Pai Zelca vrea sa le dea „struguri” si lui si altora, de 28000-30000 euro pe luna si nu trebuie sa faca nimic pentru asta. Doar sa fie de acord cu japca propusa de SNPPC si sa aiba o hartie ca ei au federatie.
Deci, daca ideea SNPPC de biznis este clara, hai sa explic din nou de ce nu se poate introduce legal, asa ceva, in acordul colectiv.
Motivul este simplu. Nicio lege in vigoare nu sustine o astfel de posibilitate!
Nici macar in trecut, cand se baga birul asta in unele contracte colective la nivel de ramura nu exista vreo lege care sa sustina un astfel de bir sindicalist, pe spinarea neafiliatilor sindical.
De exemplu, prin 2010, Sanitas le lua 1% la membri, 0,6% la nemembri. Si altii aveau astfel de prevederi in contractele colective pe ramura, culmea, toate publicate in MO.
Insa prevederile respective erau ilegale si abuzive. Pentru ca nu exista o baza in lege. Insa pe vremea aia nu macanea nimeni dintre cei neafiliati. Se plangeau pe forumuri si atat.
Art.169 Codul Muncii stabileste ca „Nicio reţinere din salariu nu poate fi operată, în afara cazurilor şi condiţiilor prevăzute de lege.”
Iar „lege” in sensul articolului nu poate fi decat un act normativ de nivelul legii, nu un contract sau acord colectiv.
Pana si legea 367 din 2022 a dialogului social este in sensul ca organizatia sindicala poate primi cotizatie sindicala, de la membrul de sindicat, doar cu acordul acestuia.
Art. 24. alin 1 ” La cererea organizației sindicale și cu acordul membrilor acesteia, angajatorii vor reține și vor vira sindicatului cotizația de sindicat pe statele lunare de plată.”
Deci daca pentru proprii membri de sindicat, organizatia sindicala beneficiaza de cotizatie „cu acordul acestora”, uite cum Zelca propune sa fie praduiti tovaraseste, nemembrii de sindicat, fara lege si fara acordul lor.
E grav? E grav. In acelasi timp pe mine ma ia si rasul. Ca e si de ras.
Radem toti la bancurile cu lacomia evreiasca. Tot asa radem, dar mai stramb, la bancurile cu politisti.
De ce sa nu radem si de lacomia SNPPC?
Ma opresc aici. Le recomand celor din aparatul central sa aiba minte si sa dea ei un reject elegant la propunerea nefericita a lui Zelca, ca sa nu iasa un tambalau monstru din care reputatia MAI (care si asa e vai mama ei) sa iasa mai ciuruita ca o stropitoare de gradina!
Le recomand si celor neafiliati sindical sa nu stea de momai si sa trimita petitii de protest catre aparatul central al MAI. Ca nu am nici eu personal si nu are niciun sindicat vreo obligatie sa va protejeze. Ati decis ca va descurcati singuri, ca nu aveti nevoie sa fiti intrun sindicat. Nu-i asa?
Daca nu va miscati, daca o luati in gluma, riscati sa ajungeti sa platiti o cotizatie de minim 35 lei pentru dreptul de a nu fi membri de sindicat. Un coleg citeste in spatele meu ce scriu, rade si imi zice sa scriu ca e mult mai ieftin sa fii membru la Diamantul ( 20 lei cotizatie in prezent, o facem 25 lei din mai)”, mai precizeaza sursa citata. (Cerasela N.).

Exclusiv

Pârâul Dâmbu, salvat de la sufocare: Intervenția fermă a Poliției Locale Ploiești, Serviciul Protecția Mediului

Publicat

pe

De

O proprietară din Ploiești a fost sancționată drastic de către forțele de ordine, după ce a ales să transforme albia pârâului Dâmbu într-un depozit de moloz provenit din lucrări de renovare. Incidentul, care a atras atenția promptă a autorităților, subliniază nu doar o flagrantă lipsă de responsabilitate ecologică, ci și determinarea Serviciului Protecția Mediului din cadrul Poliției Locale Ploiești de a combate astfel de abateri.

O alertă, o acțiune rapidă: Serviciul Protecția Mediului la datorie

Situația alarmantă a ieșit la iveală în urma unei sesizări, care a mobilizat de urgență echipele Poliției Locale Ploiești. Conform comunicatului emis de instituție, Serviciul Protecția Mediului a acționat cu promptitudine pentru a identifica sursa poluării. Investigația amănunțită a condus rapid la locuința aflată în plin proces de renovare, unde molozul și resturile de construcții erau deversate direct în cursul de apă, afectând grav ecosistemul și integritatea pârâului Dâmbu.

Molozul în apă, amenzi usturătoare: Un semnal clar al legii

Proprietara responsabilă a fost imediat sancționată cu amenzi considerabile, menite să descurajeze pe oricine ar tenta să ignore legislația de mediu. Motivul amenzilor a fost dublu și explicit: 10.000 de lei pentru depozitarea ilegală a deșeurilor provenite din renovări direct în albia și pe malul pârâului Dâmbu, și încă 2.000 de lei pentru lipsa unui contract obligatoriu cu un operator autorizat pentru preluarea și gestionarea corectă a acestor deșeuri. Aceste acțiuni nu doar că poluează mediul, dar pot provoca și blocaje hidrologice, cu riscuri majore de inundații și degradare a calității apei, afectând întreaga comunitate.

Curățenie forțată sub ochii presei: Eficiența măsurilor

Eficacitatea intervenției Poliției Locale Ploiești, Serviciul Protecția Mediului, a fost confirmată și de observațiile directe. O echipă a ziarului Incisiv de Prahova, tranzitând zona afectată, a constatat cu propriii ochi modul în care dispozițiile autorităților au fost puse în aplicare. Șase persoane implicate în lucrările de renovare au fost surprinse adunând deșeurile abandonate anterior, sub stricta supraveghere, o dovadă concretă a faptului că nerespectarea legii atrage nu doar sancțiuni pecuniare, ci și obligația reparării daunelor.

Responsabilitate colectivă: Spre un mediu curat și sănătos

Acest incident, soluționat prin vigilența și acțiunea fermă a Serviciului Protecția Mediului din cadrul Poliției Locale Ploiești, reprezintă un puternic apel la conștientizare. Eliminarea necorespunzătoare a deșeurilor, în special a celor din construcții, rămâne o provocare. Este esențial ca cetățenii să înțeleagă importanța utilizării punctelor de colectare specializate și a respectării legislației în vigoare. Un mediu curat și sănătos este o responsabilitate comună, iar autoritățile, prin intervenții precum cea de la Pârâul Dâmbu, reconfirmă angajamentul lor ferm de a proteja patrimoniul natural al Ploieștiului. (Irinel I.).

Citeste in continuare

Exclusiv

Sistemul Antigrindină: Miliarde evaporate, zero rezultate și recole record fără rachete – Raportul Exclusiv care demască jaful secolului!

Publicat

pe

De

De ani de zile, așa cum am documentat în repetate rânduri , Sistemul Național Antigrindină (SNAG) a fost subiectul unor controverse aprinse, acuzat fiind de ineficiență crasă, sifonare a banilor publici și chiar de agravarea secetei. Ceea ce părea o „rețetă perfectă pentru un jaf cu aprobare guvernamentală”, transformând HG 256/2010 într-o „biblie a mafiei antigrindină” și un „bilet direct spre Maldive” pentru beneficiari, primește acum o confirmare zdrobitoare.

Ziarul nostru de investigații, Incisiv de Prahova, a obținut în exclusivitate un Raport preliminar de o acuratețe dezarmantă, care demonstrează, fără replică, că toate dezvăluirile noastre au fost nu doar exacte, ci și profetic de corecte. Datele oficiale, furnizate chiar de Direcția Agricolă Județeană Prahova (DAJ Prahova) pentru perioada 2015-2025, aruncă în aer narațiunea oficială a unui sistem funcțional, expunând o realitate crudă: milioane de euro aruncați pe fereastră pentru o tehnologie fără niciun efect detectabil, ba chiar suspectată de a fi contribuit la problemele climatice.

În timp ce unele publicații, locale sau naționale, își arogă acum, cu o întârziere demnă de analele presei autohtone, ‘exclusivitatea’ dezvăluirilor despre sistemul antigrindină – un scenariu familiar- după cum am documentat până la saturație (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici),  (aici), (aici), (aici),  (AICI), (aici),  (aici),  (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici) e (aici),  (aici),   (aici)(aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici), (aici),   (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici),  (aici) , etc. și în tot internetul care mai are curajul să spună adevărul), sistemul antigrindină a fost o mafie transpartinică, protejată de politicieni corupți și de foști securiști cu pensii nesimțite,  aidoma cazului WHITE TOWER (aici), unde abia în 2023 începeau să „descopere” ce Incisiv de Prahova documentase și publicase deja, cu acte (adevarate rechizitorii), încă din 2020 – noi le oferim indulgența noastră, deplângându-le, totodată, lipsa cronică de originalitate și de viteză.

„Scutul” fantomă: Când variabilitatea devine dovada ineficienței

Conform anexei 1 a HG 256/2010, ar fi trebuit să beneficiem de un sistem antigrindină ultramodern, rodul unor studii științifice și tehnologii inovatoare. Realitatea, așa cum o relevă datele DAJ Prahova, este complet diferită. Pe parcursul a nouă ani (2015-2024) în care sistemul antigrindină a funcționat „normal” în județul Prahova, suprafața medie afectată de grindină a fost de 560,32 hectare pe an. O cifră care, la prima vedere, ar putea părea acceptabilă. Însă, statistica nu minte și scoate la iveală adevărul brutal: abaterea standard a suprafețelor afectate este de ±738 hectare, adică mai mare decât valoarea medie însăși!

Ce înseamnă asta? Explicația este simplă și devastatoare pentru susținătorii sistemului: într-un sistem tehnic eficient, variațiile de la un an la altul ar trebui să fie minime, controlate. Aici, fenomenul grindinei rămâne complet aleatoriu, „sărind” dramatic, exact ca și cum sistemul nu ar exista. Verdictul statistic este clar: sistemul nu controlează grindina. Banii publici, alocați „studiilor fără rezultate, omologărilor fictive și programelor experimentale eșuate”

Sistemul Antigrindină: Miliarde evaporate, zero rezultate și recole record fără rachete – Raportul Exclusiv care demască jaful secolului!, nu au produs nimic concret, ci doar o vastă operațiune de sifonare a bugetului.

Paradoxul prahovean: Fără rachete, mai puțină grindină și recole istorice!

Dacă ineficiența statistică nu era suficientă, anul 2025 oferă dovada supremă a inutilității sistemului. În 2024, sistemul a funcționat doar parțial (aprilie-iulie), iar în 2025, a fost oprit complet. Logica ar fi dictat o creștere masivă a pagubelor. Realitatea, însă, contrazice flagrant această așteptare, confirmând, încă o dată, acuzațiile Incisiv de Prahova privind „sistemul fantomă pe banii noștri”:

  • 2024: 313 hectare afectate de grindină (sub media anilor cu sistem activ).
  • 2025: 459,84 hectare afectate de grindină (tot sub media anilor cu sistem activ).

Cu alte cuvinte, în absența rachetelor, grindina nu a devenit mai severă; dimpotrivă, pagubele au fost mai mici! Acest fenomen, bine cunoscut în știință, indică faptul că intervenția artificială nu avea, în realitate, niciun efect benefic.

Iar surprizele nu se opresc aici! Anul 2025, singurul sezon fără intervenții antigrindină, a înregistrat și cele mai mari producții agricole din întreg intervalul 2015-2025! Grâul a „explodat” de la 3.500-5.000 kg/ha la aproximativ 8.000 kg/ha; rapița a urcat la circa 4.500 kg/ha; floarea-soarelui a revenit la 2.500 kg/ha; iar porumbul a atins un nivel excepțional de peste 6.500 kg/ha. O creștere simultană pe toate culturile majore, exact în anul în care rachetele au tăcut, reprezintă un argument statistic irefutabil: oprirea însămânțărilor cu iodură de argint a coincis cu cel mai productiv an agricol al ultimului deceniu în Prahova.

Seceta: Adevăratul dușman ignorat, agravat de iluzii costisitoare

În timp ce statul român a investit zeci de milioane de euro într-un sistem antigrindină demonstrat acum ca fiind ineficient, a ignorat complet adevăratul flagel al agriculturii: seceta. O comparație a datelor DAJ Prahova este elocventă:

  • Grindină (media 2015-2024): 560,32 hectare afectate.
  • Secetă (media 2015-2024): 14.013 hectare afectate, adică de peste 25 de ori mai mult! În ani extremi, diferența a atins chiar și 50-100 de ori.

Cu toate acestea, finanțarea s-a concentrat exclusiv pe rachete, în timp ce seceta, responsabilă pentru peste 90% din pagubele agricole, a rămas complet neadministrată. Mai mult, analiza variabilității arată o abatere standard a secetei de 16.636 hectare, mult mai mare decât media, indicând un fenomen natural sever, pe care sistemul antigrindină nu doar că nu îl reduce, dar pare chiar să îl agraveze, coincizând anii cu consum mare de rachete cu anii de secetă severă (2020, 2024).

Și aici, anul 2025 aduce o altă revelație. În anul fără rachete, suprafața afectată de secetă a scăzut la 7.018 hectare, adică cu 50% mai puțin decât media ultimului deceniu. Astfel, în absența intervențiilor atmosferice, indicatorii agricoli s-au îmbunătățit drastic: mai puțină grindină, mai puțină secetă și producții record. Este pentru prima dată când datele oficiale arată simultan aceste trei tendințe pozitive, într-un an fără sistem antigrindină!

De La HG 256/2010 la salarii de nababi: Anatomia unei decepții de stat

Aceste descoperiri șocante amplifică acuzațiile noastre anterioare (sursa: Incisiv de Prahova) privind jaful din spatele Sistemului Național Antigrindină. HG 256/2010, prezentată drept fundamentul SNAG, s-a dovedit a fi „Hârtia ilegalității, biblia mafiei antigrindină”. Iar Autoritatea pentru Administrarea Sistemului Antigrindină (AASAG) continuă să funcționeze ca o „instituție-fantomă” , chiar și acum când activitatea sa principală este suspendată.

Cu 106 puncte de lansare inactive și o activitate „zero” de peste un an, AASAG continuă să plătească salarii de zeci de mii de lei. Directorul Dragoș Manole, plătit cu nu mai puțin de 20.000 de lei pe lună (sursa: Antena 3 CNN, Incisiv de Prahova), exemplifică perfect „școala tăcerii cu onoruri”, refuzând să detalieze în ce a constat „activitatea categorică” a instituției. Este o „orgie de sifonare a banilor publici”  care sfidează orice logică economică și morală, mai ales într-o perioadă de austeritate.

DNA și Ministrul Agriculturii: Ultimul tren spre transparență și justiție?

Aceste noi date, irefutabile, intensifică apelurile repetate ale Incisiv de Prahova către Direcția Națională Anticorupție (DNA) de a se autosesiza și a investiga modul în care a fost implementată HG 256/2010. Sunt necesare răspunsuri clare și transparente cu privire la respectarea procedurilor legale, studiile de impact reale, monitorizarea cheltuielilor și eventualele conflicte de interese.

Ministrul Agriculturii, deși a avut curajul să suspende sistemul, are acum o datorie morală și legală sporită. Nu este suficient să oprești sistemul; trebuie „să-i trimiți pe hoți la Bălăcăneanca și să te asiguri că nu vor mai avea ocazia să fure niciodată ploaia și viitorul României!” . Acum, cu dovezile statistice că absența sistemului aduce beneficii reale, cazul devine de-a dreptul exploziv.

Concluzie: Să curățăm grădina statului de buruienile costisitoare ale incompetenței și corupției

„Fermierii – eroi ai pământului”, mai buni decât orice detectiv 007, au pus APIA la colț și au adus în atenția publică un jaf colosal. Noile date de la DAJ Prahova nu fac decât să le valideze pe deplin avertismentele și să arate că „sistemul antigrindină a fost o mafie transpartinică, protejată de politicieni corupți și de foști securiști cu pensii nesimțite” .

Acest episod jenant nu este doar o știre, ci un simptom al unei boli profunde: corupția și incompetența la nivel înalt, protejate de un sistem inert. E timpul ca lopata să intre adânc în grădina statului, să scoatem la lumină toate aceste buruieni costisitoare și să le trimitem acolo unde le este locul: fie la Remat, ca rachetele, fie la Bălăcăneanca, ca pe toți hoții!

Vom reveni, pentru că această poveste este departe de a fi încheiată. (Cristina T.).

Citeste in continuare

Exclusiv

Circ la SAS! Când „Acțiunile Speciale” devin „acțiuni penale” orchestrate de psihologi-călăi și șefi cu „inel magic” – Totul la vedere, în fața Justiției!

Publicat

pe

De

Când spui Serviciul pentru Acțiuni Speciale (SAS), te gândești la mascați gata de orice, la elite, la „băieți buni”. Dar, după cum relevă un rechizitoriu jurnalistic Incisiv de Prahova (aici), (aici), (aici), etc și, mai nou, un document exploziv depus la Tribunalul București, realitatea e mai mult un film prost cu buget mare, regizat de incompetență și interpretat de birocrați cu epoleți, unde „special” înseamnă, de fapt, „special hărțuitor”. Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș, care a avut tupeul de a-i înfrunta pe „Dumnezeii” cu grade, ajunge acum în sala de judecată, iar ce se dezvăluie acolo e o comedie neagră cu iz penal, unde instituția însăși se auto-denunță!

„Inelul magic” al abuzului: Demascat în acte, nu doar în soapte!

Vă mai amintiți de șeful care îi spunea polițistului incomod: „Dacă aș avea un inel magic, aș roti de el ca tu să nu mai fii aici!”? Ei bine, magia s-a transformat în acte administrative cât se poate de palpabile, acum contestate în instanță! Plângerea depusă la Tribunalul București de agentul Bendriș, prin avocatul său, nu mai lasă loc de interpretări: două dispoziții, ca două gloanțe trase în cariera sa, sunt acum sub lupa legii.

Prima victimă pe lista neagră e Dispoziția Șefului SAS București nr. 85 din 21.07.2023, prin care agentul-șef a fost mutat, fără voia și acordul său, la munca de secretariat. Practic, de la acțiuni speciale, direct la „cărți și hârtii”, transformat în „Compartiment OPI – SAS” – o marginalizare cinică și o sfidare grosolană a procedurilor legale. De ce? Pentru că, se pare, polițistul incomod care a avut curajul să gândească liber despre „cazul Pian” și să-și ceară drepturile sindicale nu merita o fișă de post… ci o fișă de umilință.

A doua „bijuterie” a abuzului este Dispoziția Directorului General al DGPMB nr. 7481 din 03.08.2023, care a suspendat pur și simplu raporturile de serviciu ale lui Bendriș! Motivul invocat? Polițistul nu ar fi susținut o evaluare psihologică. Ironia, bat-o vina, e că această decizie a fost luată pe baza unei „Adrese a Biroului Psihologie” – un document secret, de „corespondență internă”, pe care victima nu a avut voie să-l vadă! E ca și cum te-ar condamna la închisoare pe baza unei dovezi secrete pe care judecătorul nu o poate citi, iar tu nu ai voie s-o vezi!

Psihologul-torționar și „dosarul secret”: Când sănătatea mentală devine armă albă

Partea cu adevărat scandaloasă vine din culisele „psihologiei” de la SAS. Polițistul Bendriș a detaliat în plângerea sa cum psihologul Horia Bejenaru ar fi refuzat o reprogramare a testării psihologice, justificată de o migrenă puternică (ulterior dovedită cu concediu medical!), și ar fi insinuat, cu o aroganță demnă de analele psihiatriei, că polițistul „s-ar fi alcoolizat la mare”!

Ce a omis conducerea SAS/DGPMB, conform documentelor din instanță, este că Bendriș NU A REFUZAT evaluarea. A cerut doar o reprogramare și schimbarea psihologului, invocând atitudinea „lipsită de profesionalism” a lui Bejenaru. O cerere legitimă, înregistrată oficial, și pur și simplu ignorată de o mașinărie instituțională setată pe eliminare. Astfel, o cerere de bună-credință a devenit „nesusținere”, și o migrenă s-a transformat în motiv de suspendare a veniturilor. Să râdem, să plângem?

Bomba ADN… adică, DNA! Când instituția se autodenunță pentru „fals și abuz în serviciu”!

Aici ajungem la cireașa de pe tort, un element trecut cu vederea în amploarea abuzurilor, dar acum, prin plângerea de la Tribunal, adus în prim-plan cu forță devastatoare. Serviciul Control Intern al DGPMB a depus o sesizare din oficiu la Parchetul de pe lângă Judecătoria Sector 3 pentru… fals intelectual și abuz în serviciu! (Vom reveni cu documente INCENDIARE!). Obiectul acestei sesizări? Chiar acea „Adresă a Biroului Psihologie nr. 214.756 din 31.07.2023” – exact documentul secret care a stat la baza suspendării polițistului Bendriș!

Tradus în limbaj de mahala: instituția l-a suspendat pe Bendriș pe baza unui document pe care nu i l-a arătat, iar apoi PROPRIA INSTITUȚIE a sesizat Parchetul că acel document ar putea fi FALS și ar constitui ABUZ în serviciu! Este ca și cum un judecător te-ar condamna, apoi s-ar autodenunța că sentința e bazată pe probe falsificate, dar tu, condamnatul, tot trebuie să execuți pedeapsa! Un monument de Kafka-isme și ipocrizie, unde absurdul e ridicat la rang de politică de cadre!

Concediul de creștere copil: O „pauză” de la abuz, pe spinarea justiției

Mai departe, DGPMB reușește să se întreacă pe sine în ridicol. Concediul legal de creștere a copilului pentru „luna tatălui” i-a fost inițial refuzat lui Bendriș, sub pretextul că era suspendat. Dar, în plină iarnă, în decembrie 2023, într-o mișcare demnă de un iluzionist de provincie, DGPMB își recunoaște eroarea: printr-o nouă dispoziție, recunoaște retroactiv concediul paternal și, culmea, SUSPENDĂ EFECTELE PROPRIEI DISPOZIȚII DE SUSPENDARE pe durata concediului!

Deci, un abuz instituțional se anulează singur, temporar, doar pentru a acoperi o ilegalitate și mai flagrantă, apoi revine în forță după ce „paternitatea” trece! O dovadă mai clară de arbitrar și de lipsă de coerență managerială greu de găsit. Întreaga situație a lăsat familia polițistului cu buzunarele goale timp de trei luni, cu doi copii mici de întreținut, și cu o imagine profesională șifonată.

„Interogatoriul tăcerii”: Polițistul cere răspunsuri, sefii transpiră

Prin plângerea sa, agentul Bendriș nu cere doar anularea abuzurilor și plata drepturilor salariale. El cere socoteală! Lista de interogatorii propusă instanței este o oglindă rece și dură a întrebărilor la care șefii DGPMB și SAS vor trebui să răspundă:

  • „Este adevărat că reclamantul s-a prezentat la 31.07.2023 la Biroul Psihologie?” (Adică, nu a refuzat!)
  • „Unde este înscrisul de unde rezultă refuzul explicit al reclamantului de a susține evaluarea psihologică?” (Adică, nu există!)
  • „Ce demersuri au fost efectuate pentru a stabili dacă dl Bejenaru Horia și-a depășit atribuțiile profesionale?” (Adică, ați mușamalizat reclamația?)
  • „În cursul anului 2023, la nivelul SAS, câte sesizări privind existenţa unor comportamente dezadaptative au fost înregistrate? Și câte au dus la suspendări?” (Adică, cât de sistematică este hărțuirea?)

Aceste întrebări nu sunt doar procedurale; sunt acuzații directe, sub masca legalității, menite să destrame pânza de minciuni și abuzuri țesută de ani de zile în inima unei instituții menite să apere legea.

Epilogul dezastrului: Justiția, ultimul SAS?

Cazul agentului-șef Bendriș nu este doar despre un polițist hărțuit. Este o radiografie dură a putrefacției instituționale, a unui sistem unde șefii joacă de-a „inelul magic” cu destinele subalternilor, unde psihologii devin călăi sub acoperire, iar controlul intern descoperă infracțiuni chiar la baza propriilor decizii. La SAS, se pare, „acțiunile speciale” s-au transformat în „acțiuni penale” împotriva propriilor angajați.

Rămâne de văzut dacă Justiția, acest ultim bastion al normalității, va reuși să spargă „inelul magic” al abuzurilor și să aducă la lumină adevărul, forțând o schimbare reală în acest Serviciu pentru Acțiuni Speciale… sau, mai bine zis, pentru Abuzuri Sistemice. Pamfletul se încheie aici, dar lupta pentru dreptate abia începe în instanță. Vom reveni. (Cristina T.).

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv6 ore ago

Pârâul Dâmbu, salvat de la sufocare: Intervenția fermă a Poliției Locale Ploiești, Serviciul Protecția Mediului

O proprietară din Ploiești a fost sancționată drastic de către forțele de ordine, după ce a ales să transforme albia...

Exclusiv14 ore ago

Sistemul Antigrindină: Miliarde evaporate, zero rezultate și recole record fără rachete – Raportul Exclusiv care demască jaful secolului!

De ani de zile, așa cum am documentat în repetate rânduri , Sistemul Național Antigrindină (SNAG) a fost subiectul unor...

Exclusiv16 ore ago

Circ la SAS! Când „Acțiunile Speciale” devin „acțiuni penale” orchestrate de psihologi-călăi și șefi cu „inel magic” – Totul la vedere, în fața Justiției!

Când spui Serviciul pentru Acțiuni Speciale (SAS), te gândești la mascați gata de orice, la elite, la „băieți buni”. Dar,...

Exclusiv16 ore ago

Labirintul juridic al MAI: Când „inteligența asimptomatică” dictează legea

În analele deja legendare ale absurdului administrativ românesc, Ministerul Afacerilor Interne (MAI) pare să-și fi asigurat un loc de cinste,...

Exclusiv16 ore ago

Mașina de poliție, „autoservire” personală pentru un sef

Sindicatul Europol denunță abuzuri fără precedent la Moldova Nouă Un nou scandal zguduie Poliția Română, scos la iveală de Sindicatul...

Exclusivo zi ago

„Ne ducem în cap!” Alerta ANP: Sistemul Penitenciar, la un pas de colaps din lipsă de personal

Un avertisment sumbru a fost lansat de la vârful Administrației Naționale a Penitenciarelor (ANP), unde directorul general, Bogdan Burcu, a...

Exclusiv2 zile ago

SAS, de la „echipă de intervenție rapidă” la „brigada psihologilor cu bâtă”: Când statul de drept e suspendat, iar abuzul e Lege!

Când te gândești la Serviciul pentru Acțiuni Speciale (SAS) al Poliției Capitalei, imaginea este clară: elită, disciplină, profesionalism. Realitatea din...

Exclusiv2 zile ago

Războiul secrete-transparență: Ordinul MAI S/108/2011, sub asalt juridic

Sindicatul „Diamantul” acuză MAI și IGPR de tergiversare în procesul de declasificare Un nou episod al luptei pentru transparență în...

Exclusiv2 zile ago

Scandalul interceptărilor ilegale de la IPJ Botoșani: Tentativă de ‘mușamalizare sistematică’ la nivelul instituțiilor cheie

Un scandal de proporții zguduie din temelii Inspectoratul de Poliție Județean (IPJ) Botoșani, aruncând o umbră serioasă asupra integrității unor...

Exclusiv2 zile ago

Scandal la rutiera Medgidia: Şeful „pârnăiaş” răzbună agentul umilit! Sindicatul Europol denunță o NOUĂ hărțuire!

Un nou episod șocant de abuz de putere zguduie Inspectoratul de Poliție Județean (IPJ) Constanța, dezvăluit de Sindicatul Europol. Cazul...

Exclusiv2 zile ago

Salarii de nababi pentru o instituție-fantomă: Antigrindina S.R.L. – Maldivele din bugetul românesc, ediția „zero activitate” și 20.000 de lei/lună pentru tăcere!

Fantoma cu salarii de aur bântuie bugetul României După ce fermierii prahoveni, adevărați detectivi în agricultura românească, au demascat sistemul...

Exclusiv2 zile ago

România, fabrica de absurdități: De la „igienă” economică la mita de un milion, justiția dansează!

Într-o țară în care serialul „Corupția fără sfârșit” bate toate recordurile de audiență și se reinventează cu fiecare zi, un...

Exclusiv2 zile ago

MAE: Academia de diplomație sau bârlogul faraonilor fiscali? Oana Țoiu „reformează” cu concursuri viciate și platforme piratate – Detalii exclusiv Incisiv de Prahova!

România, țara în care absurdul fiscal se transformă constant în tragicomedia birocratică, ne servește un nou episod halucinant. După ce...

Exclusiv3 zile ago

Transparența pe „sârmă”: Balerini la MAI și biliardul stricat – Sindicatul „Diamantul” intreabă, Ministerul răspunde evaziv

O corespondență cu ecouri: Întrebări arzătoare despre Centrul Cultural al MAI, răspunsuri reci și opace O corespondență recentă dintre Sindicatul...

Exclusiv3 zile ago

Tragedie fără ecou: Tânăr arestat preventiv, găsit spânzurat în Centrul de Reținere al IPJ Galați

Un incident socant aruncă o umbră asupra condițiilor de detenție preventivă Un eveniment tragic a zguduit ieri Inspectoratul de Poliție...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv