Featured
Adio, importuri de mașini second-hand. Comisia Europeană le consideră epave

Propunerea Comisiei Europene, ajunsă acum în Parlamentul European, care vrea să scoată din circulație mașinile vechi, a stârnit controverse și indignare în statele UE. Multe dintre acestea, chiar și cele dezvoltate, au un parc îmbătrânit de vehicule, ceea ce ar însemna o reducere drastică a mobilității, pe fondul unei sărăcii generalizate. Una dintre prevederi este interzicerea înlocuirii motoarelor și a cutiilor de viteză, precum și a reparațiilor de tinichigerie.
(Preluare National – Claudia Marcu):

Regulamentul vehiculelor la sfârșitul vieții (ELV), propus de Comisia Europeană și ajuns pe masa Parlamentului European, va provoca un adevărat cutremur pe piața auto. Deși Comisia neagă că ar interzice circulația mașinilor vechi, în fapt, se va produce o eutanasiere forțată a autovehiculelor care nu mai corespund unui set riguros de norme. Practic, de la ITP, mașina va fi transferată direct la dezmembrări.
Mai mult de atât, propunerea de act normativ va interzice și importul mașinilor considerate la sfârșitul vieții, acestea fiind para-verificate la ieșirea din țară, dar și la intrarea în statul destinatar. Potrivit Comisiei Europene, un vehicul este considerat ireparabil din punct de vedere tehnic dacă îndeplinește unul sau mai multe dintre următoarele criterii: a fost complet ars până în punctul în care compartimentul motorului sau compartimentul pentru pasageri este distrus, a fost scufundat în apă până la un nivel deasupra planșei de bord, una sau mai multe dintre următoarele componente ale vehiculului nu pot fi reparate sau înlocuite: componentele de cuplare la sol (cum ar fi anvelopele și roțile), suspensia, direcția, frânarea și componentele lor de control; fixarea scaunelor și îmbinările; airbag-uri, dispozitive de pretensionare, centuri de siguranță și componentele lor periferice de funcționare, precum și carena și șasiul vehiculului.
Totodată, vehiculul va fi scos din circulație dacă repararea acestuia necesită înlocuirea motorului, cutiei de viteze, carcasei sau ansamblului șasiului, ceea ce duce la pierderea identității originale a vehiculului, dar și în cazul în care componentele sale structurale și de siguranță prezintă defecte tehnice care sunt ireversibile și le fac neînlocuibile, cum ar fi îmbătrânirea metalului, spargerile multiple ale grundurilor sau coroziunea excesivă prin perforare.
Daună totală
La fel ca în cazul firmelor de asigurări, care dau verdictul de daună totală, în propunerea de regulament UE, vehiculul este ireparabil din punct de vedere economic dacă valoarea sa de piață este mai mică decât costul reparațiilor necesare necesare pentru a-l readuce în Uniune la o stare tehnică care ar fi suficientă pentru a obține un certificat de stare tehnică în statul membru în care vehiculul a fost înmatriculat înainte de reparație.
Totodată, vor lua calea dezmembrărilor mașinile care nu au ușile atașate de acestea, care prezintă scurgeri de lichide, cum ar fi combustibil, lichid de frână, lichid antigel, acid baterie, lichid de răcire, prezentând un risc de poluare, și care au frânele și componentele de direcție uzate excesiv.
De asemenea, pot fi utilizate ca justificare suplimentară pentru a determina dacă un vehicul uzat este un vehicul scos din uz criterii precum absența mijloacelor care să permită identificarea unui vehicul, în special numărul de identificare a vehiculului, proprietarul acestuia este necunoscut sau nu a avut testarea tehnică tehnică națională necesară pentru mai mult de doi ani de la data la care aceasta a fost solicitată ultima dată.
Toate autovehiculele sunt vizate
Propunerea nu impune nicio cerință asupra vehiculului în funcție de vârsta, tipul, marca, modelul, originea sau forma de proprietate, susține Comisia Europeană, arătând că, de fapt, vrea să se asigure că mașinile aflate la sfârșitul vieții nu sunt exportate în mod fraudulos ca vehicule second-hand. Regulile propuse pentru a determina când vehiculele ajung la sfârșitul vieții în mod legal urmăresc în primul rând să abordeze activitățile operatorilor care scapă în mod intenționat de calea legală pentru manipularea ELV-urilor: unii oameni vând epave de mașini pretinzând că sunt mașini second-hand care pot să fie reparate, iar astfel de epave ajung în gropile de gunoi din afara Europei, în loc să fie gestionate în mod responsabil, susține Comisia europeană.
”Alte exemple de operațiuni ilegale sunt vânzarea de vehicule complet inundate, de vehicule nesigure cu defecte tehnice grave și vehicule pentru care identitatea inițială este ascunsă în mod deliberat din cauza furtului sau demontării (mai multor) vehicule noi în componente pentru reasamblare. Propunerea Comisiei protejează de fapt interesele legitime ale proprietarilor de vehicule de a li se trata vehiculele în mod corespunzător la sfârșitul ciclului de viață și fără a suporta costuri”, se precizează într-un comunicat al Comisiei Europene.
Exclusiv
Jilava, Mioveni – aceeași mizerie! Baroneasa Whatsapp și tunurile penitenciarelor românești

Spovedania unei „Baronese” nervoase: Jilava plânge după Mioveni!
Cristina Teoroc, supranumită „baroneasa” de la Jilava – penitenciarul cu o reputație sinistră, „al morților subite” – a erupt pe grupul de WhatsApp al directorilor de penitenciare. Motivul? Schimbările de strategie ale noii conduceri ANP, care au îndrăznit să atingă sacrosanctele „aranjamente” ale vechii găști. Se pare că „baroneasa” își varsă nervii pentru că un anumit director Sabăreanu – un apropiat al familiei sale și partener de drum sindical al soțului – a fost „decapitat” de la Spitalul Penitenciar Mioveni de către noul director general, comisar-șef Bogdan Geo Burcu. (Conform informațiilor publicate inițial de FSANP și preluate de diverse surse media).
𝐌𝐚𝐢 𝐞 𝐜𝐢𝐧𝐞𝐯𝐚 𝐭𝐫𝐞𝐚𝐳 𝐥𝐚 𝐨𝐫𝐚 𝐚𝐬𝐭𝐚?
Sabăreanu, cel îndepărtat din funcție, nu ar fi fost schimbat degeaba. Se vorbește tot mai insistent despre un tun de 200.000 de lei, orchestrat împreună cu dr. Costin Ștefan, consilierul bine-cunoscut al ministrului Sănătății, Alexandru Rafila, conform investigațiilor FSANP. Dar în loc să-și plece capul rușinat, Sabăreanu se victimizează: „Sindicatul schimbă directori prin reclamații!”. O victimizare clasică, desprinsă parcă din manualul infractorului bugetar de succes! Se pare că reacția promptă a Corpului de Control a stricat socotelile celor care sperau la o mușamalizare ca la carte.
De la pile și umbrele, la scaunul de director: Rețeta succesului în sistemul penitenciar
Sursele noastre sunt fără echivoc: Sabăreanu nu a ajuns în scaun prin merite sau competențe, ci prin protecție sindicală și sprijin politic. Un traseu tipic pentru mulți directori din sistemul penitenciar, unde pilele și umbrelele sunt mai importante decât rezultatele și munca cinstită. Oare cum ar reacționa ministrul Radu Marinescu dacă ar vedea cu ochii lui cum se fac numirile în sistem, dincolo de rapoartele cosmetizate?
Baronesele dau lecții de morală: Ipocrizie la nivel inalt
„Baroneasa” Teoroc, în timpul ăsta, dă lecții despre corectitudine și „dublu standard”, deși conduce un penitenciar, Jilava, care este un focar de probleme. Orice critică la adresa „baronesei” este imediat întâmpinată cu amenințări de proteste de către soțul sindicalist. Un adevărat scut familial împotriva oricărei forme de control sau responsabilizare!
Apel către Ministrul Justiției: Curățenie generală la Jilava și Mioveni!
Domnule ministru Radu Marinescu, vă îndemnăm să mergeți la Jilava nu doar în „vizită”, ci într-un control adevărat. Poate veți descoperi mai multe decât rapoartele cosmetizate și declarațiile sforăitoare de pe WhatsApp. E timpul să faceți curățenie în sistemul penitenciar, începând cu aceste două focare de corupție și incompetență!
Decență și gura mică!
Pentru doamna Cristina Teoroc și domnul Sabăreanu, mesajul nostru este simplu:
- Baroneaso, mai puțină morală de doi bani și mai multă decență! Nu mai da lecții de corectitudine, când conduci un penitenciar cu probleme grave!
- Sabăreane, gura mică! Ultimul om care ar putea da lecții despre integritate ești tu, cel acuzat de sifonarea banilor publici! (Cristina T.).
Exclusiv
Dezamăgire în Poliție: Tineri polițiști vor să renunțe din cauza presiunii, lipsei de sprijin și salarizării precare

Sindicatul Sidepol trage un semnal de alarmă cu privire la dezamăgirea și frustrarea tot mai mari resimțite de polițiștii tineri, mulți dintre ei dorind să părăsească sistemul din cauza presiunii, lipsei de sprijin, salarizării precare și a condițiilor de muncă improprii. Sindicatul dezvăluie un „caz real, problemă generală”, în care un polițist tânăr și-a exprimat dorința de a demisiona din cauza nemulțumirilor acumulate.
Stres, lipsă de sprijin și deficit de personal: Problemele majore ale polițiștilor
Potrivit Sindicatului Sidepol, principalele neajunsuri cu care se confruntă polițiștii sunt:
- Stres psihic acumulat prin tot mai multe atribuții acordate.
- Lipsa de sprijin din partea managerilor, adesea lipsiți de pregătirea necesară.
- Lipsa resursei umane (peste 25.000 de angajați lipsă), un coleg fiind nevoit să lucreze pentru 3-4.
- Salarizare incorectă și lipsa de predictibilitate a carierei, prin modificarea succesivă a legislației în defavoarea angajaților.
- Condiții de muncă improprii.
- Dotare precară și legislație care nu apără angajatul.
„Guvernul Bolojan nu face decât să adâncească criza”: Critici la adresa măsurilor guvernamentale
Sindicatul critică măsurile anunțate de Guvernul #Bolojan, care, în loc să îmbunătățească situația, „nu fac nimic altceva decât sa adâncească și mai mult criza din sistem”.
Cerințe concrete: Cariere predictibile, salarizare echitabilă și recunoașterea bolilor profesionale
Sindicatul Sidepol solicită măsuri imediate și concrete pentru îmbunătățirea situației polițiștilor:
- Un cadru predictibil al carierei polițistului.
- Salarizare echitabilă și motivantă.
- Recunoașterea bolilor profesionale și sprijin real pentru sănătatea polițiștilor.
- Suplimentarea resursei umane prin încadrări și școli adaptate nevoilor actuale.
- Dotare modernă și eficientă.
- Legislație care să apere angajatul în raport cu atribuțiile pe care le desfășoară.
„Polițiștii nu cer privilegii, ci doar respectul și condițiile minime”: Un apel la responsabilitate
Sindicatul subliniază că polițiștii nu cer privilegii, ci doar respectul și condițiile minime pentru a-și putea face datoria față de cetățeni și față de România. (Cerasela N.).
Featured
Agresorul polițistului lovit cu o sticlă, arestat preventiv după 3 zile. Complicele, sub control judiciar
-
Exclusivacum 4 zile
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
-
Exclusivacum 4 zile
Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!
-
Exclusivacum 12 ore
Dezamăgire în Poliție: Tineri polițiști vor să renunțe din cauza presiunii, lipsei de sprijin și salarizării precare
-
Exclusivacum 3 zile
Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!
-
Exclusivacum 3 zile
Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?
-
Exclusivacum 5 zile
Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților
-
Exclusivacum o zi
Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare
-
Exclusivacum 4 zile
Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!