Connect with us

Actualitate

Noua echipă a Filialei Partidului Umanist Social Liberal Prahova (PUSL) va fi condusa de președintele Marius Constantin, valorosul primar al orașului Băicoi:”Fapte, nu vorbe!”

Publicat

pe

Cetățenii din Prahova ocupă un rol central în procesul democratic al Filialei Partidului Umanist Social Liberal Prahova (PUSL) și au dreptul de a vota la alegerile ce vor urma.

Una dintre sarcinile educaţiei în societățile democratice este să sprijine şi să încurajeze generaţia tânără ca să devină cetățene și cetățeni activi şi devotaţi, doritori și capabili să participe la luarea deciziilor care îi vizează în viața publică și cea politică. Intr-o atmosfera calda dar, in acelasi timp, incendiara, jurnalistii Incisiv de Prahova, au particpat, azi, la un eveniment important pentru PUSL.

Filiala Partidului Umanist Social Liberal Prahova (PUSL) și-a ales conducerea pentru următorii doi ani

Filiala Prahova a Partidului Umanist Social Liberal (PUSL) și-a desemnat, astăzi, în cadrul Conferinței de alegeri, conducerea cu care va intra în alegeri. Noua echipă este condusă de președintele Marius Constantin, valorosul primar al orașului Băicoi, un om care întruchipează perfect deviza umanistă ”Fapte, nu vorbe!”.

Lucrările conferinței, în cadrul căreia a fost ales Biroul Executiv Județean format din 33 de membri, au fost conduse de doamna deputat Grațiela Gavrilescu, președintele BEX PUSL.

De asemenea, au fost prezenți membrii Biroului Executiv PUSL, președintelui executiv al PUSL, Cristian Popescu Piedone, fiindu-i conferit, cu acest prilej, Titlul de Membru de Onoare al Filialei Prahova a PUSL, ”pentru exemplul pe care l-a oferit tuturor ca bun primar, extraordinar familist, adevărat creștin, om al FAPTELOR și, nu în ultimul rând, ca luptător, cu ONOARE, DEMNITATE ȘI CURAJ, pentru DREPTATE”.

La finalul evenimentului, prin rezoluție, PUSL Prahova a dat semnalul unității în fața forțelor populist-extremiste, printr-un ”Apel către clasa politică”:

 (… PUSL vă cheamă, astăzi, la trezirea sufletului nostru!

Să fim fermi în apărarea drepturilor noastre, cu demnitate, onoare și curaj, iar acestea, cu siguranță, vor fi respectate!

Dacă vrem respect din partea altora, trebuie, în primul rând, să ne respectăm pe noi înșine și între noi!

Astfel, ne vom putea  impune drepturile constituționale și acasă, și dincolo de granițe!

Dumnezeu să fie cu noi și cu România!”.

Deși data oficială a înregistrării este 28 septembrie 2015, partidul reprezintă doar o nouă expresie a uneia dintre cele mai vechi mișcări politice din România post-decembristă. Traversând, asemeni întregii națiuni, o istorie învolburată, această mișcare a luat naștere în 1991, odată cu fondarea Partidului Umanist Român. Ceea ce leagă, peste ani, PUSL de astăzi de partidul fondat în 1991 înseamnă un set de valori, o echipă formată din oamenii atașați de aceste valori și de acest proiect doctrinar. Dar mai ales este vorba despre un om: profesorul Dan Voiculescu, fondatorul PUR și al doctrinei umaniste.

În 1991, România se afla încă la începutul unui nou drum. Democrația și redescoperirea pluripartitismului au adus, inițial, o perioadă caracterizată mai degrabă de confuzie. Stânga se reformula, căutând în social-democrație o expresie mai modernă, dreapta renăștea prin partidele istorice, ideologii noi încercau să își găsească propria expresie politică. Pe scurt, o perioadă extrem de febrilă, din punct de vedere politică, în care apăreau și dispăreau formațiuni politice, fără a reuși să lase ceva notabil în istorie.

Fondarea Partidului Umanist Român însemna căutarea unei noi direcții. O direcția care nu duce nici spre stânga, cu ideile sale despre statul paternalist, nici spre dreapta care redescoperea virtuțile pieței și forța marelui capital. Discursul umaniștilor vorbea despre micul întreprinzător, despre întreprinderile mici și mijlocii, despre micul fermier sau despre cercetarea românească, dar și despre mecanisme de protecție socială care să stimuleze reinserția socială rapidă.

Toate aceste lucruri despre care vorbeau umaniștii defineau, deja, nu doar, așa cum spuneam, o nouă direcție, dar un sistem de valori și premisa unei noi arhitecturi ideologice. O ideologie care încă nu exista, care atunci începea să capete contur.

Prof. Dan Voiculescu, fondatorul PUR, a fost cel care a formulat pentru prima dată principiile umanismului pragmatic, care avea să devină temelia doctrinară a PUR de atunci și a PUSL de astăzi. Elaborarea fundamentului teoretic al doctrinei umanismului pragmatic a reprezentat un proces care a durat aproape trei decenii, căpătând o formulă tot mai elaborată, tot mai complexă, de la o lucrare la alta, până la forma complexă, prezentată în „Societatea umanistă” (Editura Intact – 2004). Lucrările ulterioare au adus noi precizări, lămuriri sau nuanțări, dar doctrina umanistă exista, iar PUR era un partid cu o identitate proprie, cu propria ideologie și cu propria viziune.

Prezent în cursa electorală în 1996, într-o alianță cu PDAR și Partidul Ecologist, numită Uniunea Națională de Centru, PUR dă candidatul pentru alegerile prezidențiale al alianței, în persoana prof.dr. Ioan Pop de Popa, care câștigă alegerile interne în cadrul UNC.  Candidatul UNC obține doar circa 60.000 de voturi, iar alianța nu reușește să atingă pragul electoral necesar intrării în Parlament.

În perioada 2000-2004, PUR deține portofoliul Ministerului pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii, în cadrul Guvernului Adrian Năstase. Silvia Ciornei, reprezentanta PUR, ocupă această poziție până în vara lui 2003. Prezența la guvernare a PUR a însemnat o serie de măsuri de stimulare a  IMM-urilor, partidul căpătând atunci supra-numele de „Partidul IMM-urilor”.

La alegerile din 2004, Partidul Umanist Român, care între timp își schimbase denumirea în Partidul Conservator, participă într-o alianță cu PSD. În urma alegerilor, PC își constituie propriile grupuri parlamentare, iar prof. Dan Voiculescu devine vicepreședinte al Senatului.

Prezența la guvernare în acea perioadă a adus și o însemnată contribuție a umaniștilor în procesul de finalizare a negocierilor pentru aderarea la UE și în procesul de aderare la NATO.

În urma unor îndelungi și complicate negocieri, PC acceptă participarea la guvernare alături de reprezentanții Alianței DA (PNL, PD). A fost o decizie greu de luat, controversată, dar asumată. Prelungirea negocierilor, a perioadei de instabilitate ar fi însemnat o lungă și complicată criză, pe care România nu și-o putea permite în condițiile în care se afla în plin proces de aderare la UE.

PC participă la Guvernarea Tăriceanu până în 2006, deținând următoarele portofolii: Ministru de stat pentru coordonarea activităților din domeniile mediului de afaceri și întreprinderilor mici și mijlocii (George Copos, apoi Bogdan Pascu), Ministrul economiei și comerțului (Codruț Sereș), Ministrul delegat pentru coordonarea activităților de control (Sorin Vicol).

Retragerea de la guvernare a fost motivată de lipsa de receptivitate a partenerilor de guvernare față de proiectele propuse de către umaniști. Practic, la acel moment, toate deciziile politice majore erau controlate de către noul președinte, Traian Băsescu. Un nou președinte care se autodefinise ca președinte-jucător, care ținea să își impună, dincolo de limitele constituționale, punctul de vedere în chestiuni care depășeau cu mult limitele mandatului său.

Frecventele încălcări ale Constituției, de către Traian Băsescu, abuzul de putere și excesele regimului său au dus, în 2007, la punerea în discuție a posibilității suspendării președintelui. Pe 28 februarie 2007, Parlamentul aprobă înființarea unei comisii de anchetă pentru suspendarea președintelui. Sunt exprimate 256 de voturi pentru, 78 împotrivă și se consemnează 21 de abțineri. Președinte al comisiei este ales liderul conservatorilor, vicepreședintele Senatului, prof. Dan Voiculescu.

Pe 21 martie, prof. Dan Voiculescu prezintă raportul comisiei de anchetă. Pe 19 aprilie propunerea de suspendare este votată în Parlament și este adoptată cu votul a 322 de parlamentari. Deși anterior anunțase că va demisiona „la cinci minute” după suspendare, Traian Băsescu nu demisionează. O amplă mobilizare a aparatului de propagandă al regimului are loc, iar la referendumul pentru demiterea președintelui este consemnat un vot majoritar împotrivă.

Tot în 2006, PUNR este absorbit de către PC.

Pe 9 ianuarie 2011, PNL și PC constituie Alianța de Centru Dreapta. Cele două partide convin asupra unui program comun și decid să participe pe liste comune la viitoarele alegeri.

Doar o lună mai târziu, pe 5 februarie 2011, se constituie Uniunea Social Liberală. Prof. Dan Voiculescu propune constituirea unei mari alianțe, alcătuite din PSD și ACD, o alianță care să ofere românilor o alternativă democratică la excesele regimului Băsescu. Propunerea liderului conservator, deși privită inițial cu relativ scepticism, capătă contur, negocierile inițiate și conduse de către acesta ajung la un bun rezultat, iar la alegerile locale din 2012 USL obține președinția a 36 de Consilii Județene,1292 de primării și 12.668 de locuri de consilieri,  în timp ce la alegerile parlamentare adună 58,6% din voturile pentru Camera Deputaților și 60,03% din voturile pentru Senat. Pe bună dreptate, USL a fost și continuă să fie socotită cea mai de succes alianță politică din România post-decembristă.

În Guvernul Ponta, format în urma alegerilor, PC deține, în prima formulă, portofoliul agriculturii. În urma remanieri, portofoliului agriculturii i se adaugă cel de Ministru delegat pentru întreprinderi mici și mijlocii, mediu de afaceri și turism, ocupat de Maria Grapini.

În februarie 2014 USL se rupe, iar PNL se retrage de la guvernare. PC sprijină în continuare Guvernul Ponta, păstrând ministerul agriculturii și obținând o poziție de vicepremier.

În 2015, conducerea de atunci decide fuziunea cu Partidul Liberal Reformator, formând ALDE. Mai mulți vechi membri ai formațiunii se opun fuziunii și abandonării propriei direcții ideologice.

Pe 28 septembrie 2015 este fondat Partidul Puterii Umaniste (social-liberal).

Deși partidul nu a participat la alegerile europarlamentare din 2019, europarlamentarul Maria Grapini, care candidase inițial pe listele PSD, a revenit la PUSL, reprezentând, în acest moment, partidul în Parlamentul european.

Partidul propune propriul candidat la alegerile prezidențiale din 2019, în persoana Ramonei Ioana Bruynseels. Campania electorală al Ramonei Bruynseels la alegerile prezidențiale s-a bazat pe scopul reformării clasei politice și a pus accent pe renunțarea la privilegiul imunității parlamentare. Candidata PPU (social-liberal) a obținut 2,65% din voturi, părăsind ulterior partidul.

Pe 25 iunie 2020 Pe 25 iunie 2020, în plenul Camerei Deputaților, a fost anunțată înființarea grupării umaniste în cadrul grupului parlamentar al PSD. Din aceasta fac parte deputații: Grațiela Gavrilescu, Alexandru Băișanu, Doru Oprișcan, Andrei Gerea, Eugen Durbacă, Steluța Cătăniciu și Dorel Căprar. Ulterior, la data de 7 iulie 2020 senatorul bistrițean Ioan Simionca s-a înscris în partid, devenind al doilea senator al umaniștilor.

Perspective

PUSL este astăzi un partid matur, cu o puternică și clară identitate doctrinară, are o echipă alcătuită din profesioniști cu experiență și propune un proiect politic viguros, proaspăt și coerent. Urmează ca, în 2024, să dea adevăratul examen de maturitate.

2024 înseamnă o agendă electorală foarte încărcată. Alegeri locale, alegeri europarlamentare, alegeri parlamentare și prezidențiale. Obiectivele umaniștilor, pentru 2024 sunt ambițioase, dar perfect realizabile.

Alegeri locale – PUSL are deja un primar de sector, mai multe primării și un număr important de consilieri locali și județeni. La alegerile din 2024 obiectivul este creșterea semnificativă a numărului de primării și numărului de consilieri.

Alegeri europarlamentare – în 2024 PUSL își propune să obțină cel puțin două mandate de europarlamentar, care să permită reprezentarea umanismului pragmatic la nivel european.

Alegeri prezidențiale – PUSL va avea propriul candidat la alegerile prezidențiale din 2024, iar obiectivul este acela de a intra în cel de al doilea tur.

Alegeri parlamentare – PUSL își propune ca în 2024 să obțină o cotă de reprezentare de 10-15%, atât la nivelul administrației locale, al reprezentării în PE, cât și la nivelul reprezentării în legislativul național.

Obiectivul fixat trebuie să aducă partidul în postura unui robust potențial de guvernare, ceea ce ar permite introducerea în programul de guvernare a viziunii umaniste și a proiectelor umaniștilor. Rămânând „partidul IMM-urilor”, PUSL propune un pachet concret de măsuri pentru stimularea inițiativei private, dar vine și cu o viziune proprie despre educație, sănătate sau administrație. Agricultura rămâne, în continuare, un domeniu important de interes pentru umaniști.

Istoric vorbind, umaniștii au fost întotdeauna disponibili la dialog, deschiși către proiecte comune cu alte formațiuni politice, câtă vreme acestea erau subordonate interesului național. Nici pentru orizontul lui 2024 PUSL nu exclude participarea la o posibilă formulă de alianță, în anumite condiții. Principalele condiții ar fi:

-o consistentă prezență în programul alianței a proiectelor umaniste;

-alianța trebuie să aibă drept obiectiv câștigarea alegerilor.

Posibilele alianțe și/sau parteneriate vor fi evaluate, desigur, cu pragmatism, dar fără a accepta compromisuri care ar putea afecta identitatea doctrinară a partidului sau care ar servi exclusiv aritmeticii politice și nu obiectivului superior al unei bune guvernări.

Umaniștii au o lungă și respectabilă tradiție în ceea ce privește egalitatea de oportunității pentru bărbați și femei. De-a lungul vremii, partidul umaniștilor a fost, probabil, formațiunea cea mai activă în promovarea femeilor în poziții importante. Prin Daniela Popa, PUR a fost primul partid din România condus de o femeie. PUSL a propus o femeie candidat la alegerile prezidențiale din 2019. În prezent, PUSL este reprezentat în PE de doamna Maria Grapini, iar doamnele continuă să fie bine reprezentate atât în conducerea partidului, cât și în grupul parlamentar.

Ceea ce merită subliniat este că succesul doamnelor care reprezintă partidul umaniștilor nu este rezultatul unui algoritm care își propune să bifeze un criteriu corect politic, ci al unei competiții interne serioase, în care doamnele au demonstrat competența, seriozitatea, capacitatea de muncă, onestitatea și integritatea pe care le așteptăm de la orice om politic. Prezența lor într-un număr atât de important, în poziții cheie este dovada că tratamentul egal și corect este modelul care ar putea fi urmat și de alții.

Procesul de întinerire a partidului nu este un proiect în sine, ci consecința interesului noilor generații pentru viziunea propusă de către umaniști. O arhitectură doctrinară care abandonează încremenita paradigmă „stânga dreapta”, o viziune care propune o Românie modernă și prosperă, un mesaj direct, limpede și pozitiv, toate acestea reprezintă factori de interes, motive pentru care tot mai mult tineri devin interesați de proiectul umanist.

Interesul tinerilor pentru dezbaterea politică nu este, de cele mai multe ori, acompaniat de un autentic interes pentru implicarea activă în politică. Pentru umaniști este important ca tinerele voci să fie prezente nu doar în dezbatere, ci și în elaborarea de proiecte și în mecanismele decizionale. Altfel spus este important ca tinerii să fie semnificativ reprezentați pe toate palierele statului, în toate zonele administrației publice.

La alegerile din 2024, tinerii vor avea o prezență importantă pe listele de candidați ale PUSL, pentru că este esențial ca atunci când tinerii doresc să ofere ceva, la rândul nostru să le oferim șansa de a-și împlini proiectele. Proiectul umanist, proiectul unei Românii prospere este un proiect al tuturor  generațiilor.

Pe plan internațional, PUSL își propune să devină factorul de agregare pentru o autentică Internațională Umanistă. Umanismul pragmatic, modern poate deveni o forță importantă în dezbaterea publică la nivel european și global, dar în egală măsură trebuie să reprezinte o prezență activă în luarea deciziilor cruciale pentru viitor. Acest lucru se poate realiza, în lumea de astăzi, doar prin coalizarea, la nivel european și global, forțelor politice care admit congruența de mesaj și viziune.

O Alianță Umanistă europeană, având ca pilon central PUSL ar putea spori influența României la nivelul UE și ar aduce viitoarei alianțe o necesară limpezime doctrinară, o certă delimitare de formulele stângiste, de inspirație neo-marxistă.

Umanismul pragmatic reprezintă o direcție ideologică nouă, care propune o nouă abordare. PUSL, ca vehicul al acestei noi viziuni, propune o nouă formulă de exercițiu politic, bazat pe deschidere, comunicare directă și onestă. O politică bazată pe programe, programe fundamentate pe proiecte, proiecte concepute pornind de la nevoile reale ale României și românilor. Altfel spus, abandonarea atitudinii business as usual, care a epuizat România și a adus această stare de totală lipsă de încredere în capacitatea politicii de a genera bunăstare.

Doctrina umanistă

Ceea ce individualizează PUSL pe scena politică de astăzi este fundamentul ideologic. Spre deosebire de alte forțe politice care fie își caută o astfel de identitate, fie și-o afirmă fără a o putea argumenta, PUSL este, în mod cert, un partid de doctrină.

Doctrina umanismului pragmatic reprezintă o construcție teoretică fundamentată de către prof. Dan Voiculescu vreme de trei decenii. Diferența fondatoare dintre umanismul pragmatic și celelalte doctrine vizibile astăzi este dată de însăși geneza acestei ideologii. În vreme ce ideologiile tradiționale au pornit de la enunțarea unui sistem de valori și rostire unui set de principii, pe care apoi au încercat să le impună, experimentând, iar și iar, diverse formule de modificare a matricei sociale, umanismul a parcurs o altă cale. Ideile fundamentale ale umanismului au fost enunțate pornind de la atenta observare a naturii umane, de la o îndelungă analiză a nevoilor și aspirațiilor umane și consemnarea unor evidente legități (până acum ignorate) care guvernează mecanismele profunde ale societății.

Neajunsul major al construcțiilor ideologice îl reprezintă încremenirea, incapacitatea acestora de a se adapta într-un ritm comparabil cu ritmul evoluției societății. Lumea modernă, a secolului XXI, nu are cum își găsi răspunsurile la marile întrebări în dogme împietrite, ale altor veacuri. Aceasta este premisa de la care am pornit atunci când am încercat să găsesc o expresie nouă pentru vechea gândire umanistă. Așa s-a născut ”Umanismul pragmatic”.

Prof. Dan Voiculescu

Umanismul pragmatic nu este o variantă românească a unor alte concepții umaniste existente în lume, ci este o concepție originală. Existența unor frământări comune, a unor întrebări comune sau a unui limbaj aparent similar nu înseamnă că toate concepțiile umaniste au un fond comun și nici nu anulează diferențele profunde dintre ele. Umanismul pragmatic are un profil propriu, inconfundabil, izvorât din examinarea atentă, științifică, a problemelor și dilemelor lumii contemporane, din analiza bilanțului proceselor recente din societate – globalizarea, transformările economiei mondiale, schimbările sociale și politice din ultimele decenii, crizele apărute pe plan intern și internațional, conflictele și tensiunile înregistrate în lume, modificarea raporturilor de putere și a echilibrelor strategice etc. – și din propunerea unui set coerent de răspunsuri la provocările lumii de azi.

Umanismul pragmatic nu este un exercițiu teoretic, nici un exercițiu intelectual steril. Doctrina umanistă a fost rezultatul analizei sistemului capitalist şi socialist care a avut drept concluzie faptul că ambele au o mare carenţă: nu ţin cont de natura umană.

Oamenii reacţionează din frică sau din interes, oamenii nu au limite în atingerea interesului lor şi sunt prea puţin preocupaţi de interesele societăţii.

Proiectul umanist nu este un  afiș de campanie electorală valabil în 2020 și revizuibill în 2024, ci reflectarea unei viziuni profunde, expresia programatică a unei ideologii născute din atenta observare a societății umane.

Succesul unei societăți depinde, în mod esențial, de capacitatea ei de a identifica, de a cultiva și de a utiliza valoare care există în propriile sale rânduri. Locul fiecărei națiuni e dat de valorile create de membrii săi de excepție, de aceea vâr­furile constituie o bogăție națională.

Societatea viitoare va fi o societate a cunoașterii. Prin însăși esența sa axiocratică, ea va recunoaște drept valoare supremă nu proprietatea, nu poziția socială, ci cunoașterea, capacitatea ei de a genera valoare nou creată. Aceasta este ideea fundamentală de la care pornește gândirea umanistă.

Atributele esențiale ale ființei umane, în viziunea umanistă sunt: Libertatea (cu cele trei expresii ale ei: libertatea de acțiune, libertatea de posesie și libertatea de exprimare) și Atributul creației. Dacă în concepțiile tradiționale individul și colecti­vitatea sunt tratate ca entități separate și uneori chiar antagonice, în concepția umanistă ele sunt nu numai complementare, ci chiar contopite organic.

Clasa de mijloc poate și trebuie să fie forța motrice a societății, a unei societăți în care omul este propriul său stăpân. Caracteristica principală a clasei de mijloc este independența, capacitatea de a asigura siguranța materială, prosperitatea sa și a propriei familii. Dacă definiția de până acum a prosperității presupunea o raportare la capital, în viziunea noastră triada inițiativă/capital/muncă reprezintă elementele necesare pentru o astfel de definiție.

Plecând de la această premisă, umanismul își propune descătușarea energiilor creatoare, iar instituțiile fundamentale ale societății ar trebui definite ținând seama de acest deziderat.

Guvernul, în viziunea umanistă, ar trebui să conțină:

  • Ministerul de Stat al Valorii, cu subdiviziunile sale axate pe Identificarea Valorii, Cultivarea Valorii şi Exploatarea Valorii.
  • Ministerul Achiziţiei şi Prelucrării Informaţiei, care va avea ca obiectiv micşorarea incertitudinii.
  • Ministerul Armonizării Producţiei cu Consumul, care va evita şi supra-producţia din capitalism, şi penuria din comu­nism.
  • Ministerul Anticorupţiei.
  • Ministerul Convecţiei Sociale, care va veghea la armo­nizarea dintre valoare şi responsabilităţile sociale pe de o parte, dintre merit şi recompensă pe de altă parte.

Spre deosebire de doctrinele clasice, care așază într-o irațională relație antagonică interesul public și pe cel individual, binele colectivității și binele personal, umanismul pragmatic consideră că individul și comunitatea alcătuiesc un binom esențial. Bunăstarea colectivă se află într-o strictă interdependență în raport cu bunăstarea colectivă. Altfel spus, noi considerăm că nu poate exista o societate prosperă fără cetățeni prosperi!

Iată de ce proiectul umanist acordă o atenție specială întreprinderilor mici și mijlocii, inițiativei private, celor care aleg să fie proprii lor stăpâni. În același timp, din perspectiva umanistă, investiția în educația și cercetare reprezintă garanția asigurării resurselor esențiale de inteligență necesare unei continue dezvoltări a României.

 Toate formele de umanism acordă personalității umane locul principal în lume, dar modul în care se explică această poziție diferă destul de mult. Atât umanismul clasic european, cât și unele teorii umaniste contemporane, pornesc de la premisa laicizării, acordând o anumită prioritate teoretică înlocuirii cultului pentru divinitate cu un cult al personalității umane. De aici urmează adesea anumite tente favorabile ateismului și liberei cugetări, mai mult sau mai puțin explicite.

Umanismul pragmatic, fiind o concepție economică, socială și politică, nu una teologică sau anti-teologică, nu subscrie acestor  tendințe și nu consideră că definirea unei poziții anti-religioase ar constitui o prioritate pentru omul contemporan. Prioritățile, în viziunea noastră, sunt cu totul altele: explicarea cauzelor crizei contemporane, elucidarea cauzelor marilor probleme cu care se confruntă oamenii, și definirea unui nou tip de societate sau a unei „a Patra Căi” susceptibile să conducă la depășirea acestor probleme. Umanismul pragmatic se concentrează așadar asupra acestor obiective majore, și nu adoptă o poziție ateistă programatică, care se poate dovedi contraproductivă mai ales în state cu o populație majoritar credincioasă sau, cel puțin,  respectuoasă față de religie, așa cum de altfel este și România (procente mari de încredere în Biserică).

Trăirea spirituală, ordonată de o religie organizată sau de un sistem individual definit de credințe, câtă vreme nu naște intoleranță, ține exclusiv de opțiunile individuale, iar umanismul e zidit tocmai pe credința în dreptul persoanei la propriile opțiuni.

În contrast cu revendicările tipice programelor socialiste din secolul XX, umanismul pragmatic se afirmă ca doctrină politică a secolului XXI, prin aceea că: nu are un caracter defensiv, de apărare a unor categorii de oameni aflați în dificultate, ci are un caracter proactiv, pledând pentru o schimbare a societății care să permită oamenilor capabili să contribuie la progresul economico-social și, pe această cale, să asigure bunăstarea și oportunitățile necesare pentru toate categoriile sociale; nu pledează pur și simplu cauza angajaților în fața angajatorilor, ci pledează pentru transformarea treptată, de masă, a angajaților („forța de muncă”) în mici proprietari și antreprenori independenți; nu se afirmă prioritar ca promotor al „clasei muncitoare”, și implicit ca un continuator al gândirii „de clasă” a secolelor trecute, ci ca purtător de cuvânt al tuturor oamenilor activi și capabili, dornici de a acționa atât pentru propriul bine cât și pentru interesul public, și, mai ales, ca promotor al clasei de mijloc, care trebuie să devină clasa majoritară, cu rol de echilibru, în societatea modernă; nu se rezumă la revendicări privind creșterea nivelului de trai în interiorul capitalismului actual, ci pledează pentru un nou tip de societate; nu cere gratuitatea locuințelor (locuințe de stat), ci extinderea proprietății individuale asupra locuințelor;  nu pune accentul pe confruntare între angajați și angajatori (promovând dreptul la grevă, la presiuni în economie), ci pe armonia socială și pe echilibru, obiective ce se pot atinge prin consens bazat pe înțelegerea nevoilor și priorităților generate de situația contemporană.

Într-un cuvânt, umanismul pragmatic refuză să privească societatea tăcută, dornică de schimbare dar căreia nu i se oferă accesul la politică, ca o masă amorfă, incapabilă, ce trebuie ajutată, refuză să îi privească pe cei nemulțumiți drept victime care trebuie apărate și recompensate cu mici beneficii suplimentare. El vede această parte a societății și aceste categorii sociale, care au nevoie de schimbare și o doresc, ca pe o forță activă, capabilă, bogată în înzestrări, căreia nu i s-au oferit oportunitățile necesare, și care, în cadrul unor aranjamente sociale noi, adecvate secolului XXI, va deveni categoria dominantă în societate, o clasă de mijloc independentă economic, stăpână pe propria viață, aptă să întreprindă și să acționeze fără ajutorul altcuiva și să împingă întreaga societate spre progres și prosperitate.

O serie de poziții ale diverselor partide umaniste și ale mișcării umaniste internaționale conțin o ideologie antimilitaristă cu unele accente anti-occidentale.  În general, pozițiile umaniste ale acestor mișcări din străinătate sunt îndreptate principial contra blocurilor militare, pentru nealiniere, pentru dezarmare imediată, pentru desființarea industriei de armament etc.

Revendicări ca: reducerea bugetelor militare, demilitarizarea, retragerea trupelor străine de pe teritoriul altor state etc. –  se află în prim planul programelor acestor mișcări umaniste din diverse țări – ceea ce nu este cazul cu umanismul pragmatic din România. Desigur că nici umanismul pragmatic nu pledează pentru militarism, pentru înarmare accelerată, pentru soluții militare, pentru dezvoltarea armamentului nuclear etc. – adică pentru strategii care țin de politicile confruntării de forțe. Dimpotrivă, umanismul pragmatic pledează pentru a lume a soluțiilor negociate, a căutării și găsirii consensului, a cooperării constructive.

Pe de altă parte însă, cunoașterea obiectivă a problemelor și a situațiilor de pe eșichierul internațional, înțelegerea surselor tensiunilor și conflictelor existente, indică în mod clar că politica simplelor revendicări pacifiste, a idealurilor de dezarmare neacordate cu realitățile geostrategice, a cererilor de anulare imediată a tuturor angajamentelor militare existente sau de desființare instantanee a alianțelor, este extrem de naivă și complet inaplicabilă.

Retragerea imediată a trupelor din diverse teritorii, dezarmarea imediată, desființarea rapidă a alianțelor nu pot fi și nu sunt printre prioritățile umanismului pragmatic. Și este evident de ce: așa cum indică și numele ei, doctrina noastră nu se inspiră din deziderate pioase și speranțe adolescentine, ci din realitățile practice, din experiența acumulată în viața reală, atât pe plan național cât și internațional. Din punct de vedere pragmatic, așadar, și având în vedere conflictele și tensiunile existente, este greu de văzut cum s-ar putea trece imediat la dezarmare, la desființarea alianțelor militare, la retragerea trupelor. Aici, se poate constata din nou că în rândurile altor mișcări umaniste se manifestă cu putere vechea tendință de stânga de a privi problemele internaționale în termeni de idealuri abstracte și doleanțe emoționale, fără atenția cuvenită realităților de pe teren, intereselor existente, riscurilor practice, etc. Umanismul pragmatic nu poate accepta asemenea puncte de vedere.

PROGRAMUL POLITIC AL

PARTIDULUI UMANIST SOCIAL LIBERAL:

România clasei de mijloc!

Partidul Umanist Social Liberal s-a născut din nevoia cetăţenilor României de a se regăsi, doctrinar şi organizatoric, într-o forţă politică puternică de centru, adresata clasei de mijloc, romanilor care in ultimii ani au suferit in tacere, au pierdut si au fost umiliti si sacrificati.

In egala masura, Partidul Umanist Social Liberal a apărut din necesitatea reevaluării rolului individului în societate, precum şi a relaţiilor dintre acesta şi instituţiile statului.

Partidul Umanist Social Liberal  promovează doctrina umanismului politic de orientare social-liberală. Această doctrină oferă repere teoretice şi practice pentru soluţionarea contradicţiilor majore manifestate în cadrul principalelor sisteme politice ale societăţii contemporane.

  • Partidul Umanist Social Liberal  este formaţiunea angajată pentru a-i reprezenta politic pe toţi aceia care cred în democraţie şi în valoare, în necesitatea împlinirii personalităţii şi afirmării demnităţii umane.
  • Partidul Umanist Social Liberal crede in capacitatea clasei de mijloc si lupta pentru recastigarea demnitatii si a drepturilor sale legitime.

Partidul Umanist Social Liberal este o entitate politică deschisă tuturor cetăţenilor români care împărtaşesc valori şi curente politice de sorginte umanista in conceptia careia valorile definitorii ale oricărei comunităţi sunt create de oameni pentru oameni, si NU impotriva lor.

Esenta doctrinei umaniste este aceea ca natura umana este la baza tuturor lucrurilor.

Membrii PUSL cred in manifestarea liberă a personalităţii umane, prin exercitarea deplină a drepturilor fundamentale ale omului, a demnitatii umane.

Partidul Umanist Social Liberal va determina o schimbare majora bazata pe principiile umaniste capabila sa asigure respectarea drepturilor fundamentale la viata, la un trai decent, la sanatate si educatie.

DOCTRINA UMANISTA este singura care poate determina, credibil si consistent, o schimbare fundamentala de sistem.

Aceasta doctrina, in esenta, are in vedere lipsa antagonismului dintre individ si colectivitate – intelegand ca individul nu se poate afirma in afara societatii, iar societatea este o suma a indivizilor.

In relatia cu cetatenii sai, statul poate fi abuziv, statul poate corupe, statul poate fi opresiv.

In conceptia Partidului Umanist Social Liberal, STATUL ESTE AL OAMENILOR, NU OAMENII AI STATULUI!

Partidul Umanist Social Liberal are ca scop asigurarea unui climat politic şi social favorabil dezvoltării fiecarui individ in parte prin îmbinarea valorilor morale ale binelui comun, ale justiţiei, ale corectitudinii între partenerii de dialog social, cu ideile doctrinei umaniste, generatoare de bunastare.

Având în vedere că personalitatea şi demnitatea umană se pot afirma numai în condiţiile existenţei unui anumit nivel de bunăstare, Partidul Umanist Social Liberal susţine interesele întreprinzătorilor particulari şi iniţiativa privată, pledează pentru solidaritate socială în folosul categoriilor defavorizate.

Partidul Umanist Social Liberal acţionează pentru dezvoltarea clasei de mijloc în România şi promovarea capitalului autohton.

Societatea umanista se bazeaza pe un tip nou de coeziune sociala care depaseste bipolaritatea antagonica dintre munca si capital, inlocuind-o cu triada INITIATIVA-CAPITAL-MUNCA.

Educaţia, instruirea, cunoaşterea sunt mijloace concrete de dobândire a libertăţii. Numai un om liber se poate exprima si afirma fara retineri in societate.

Partidul Umanist Social Liberal urmareste redescoperirea valorilor astfel incat criteriul valorii umane sa fie mijlocul de selectie in societate, inclusiv in politica.

  • Economia Romaniei poate fi prospera,
  • Sistemul de educatie poate fi competitiv, principala resursa de performanta a Romaniei,
  • Sistemul de sanatate poate fi modern si eficient,
  • Securitatea sociala a cetatenilor romani poate fi garantata,
  • Relatia dintre stat si cetatean poate fi regandita,
  • Sistemul de justitie trebuie sa fie in slujba omului si a apararii drepturilor sale,
  • Agricultura poate fi performanta,
  • Romania are potential economic si cultural semnificativ,
  • Romania are resurse uriase de inteligenta – locul fiecare natiuni e dat valorile create de membrii sai de exceptie, de aceea varfurile constituie o bogatie nationala.

Este insa necesar ca acest potential si asemenea resurse sa fie responsabil administrate.

Orice voce publica, care se va implica si va sustine acest demers, va contribui direct si concret la o schimbare fundamentala in destinul Romaniei.

 Partidul Umanist Social Liberal

România clasei de mijloc!

(Cerasela N.).

 

 

 

 

 

Actualitate

NGA alocă 708 milioane de dolari Startup-ului Enabled Intelligence: Viziunea artificială, cheia noii generații de informații geospațiale!

Publicat

pe

De

Agenția Națională de Informații Geospațiale (NGA) a acordat startup-ului Enabled Intelligence un contract masiv, evaluat la până la 708 milioane de dolari pe o perioadă de maxim șapte ani. Parteneriatul strategic vizează antrenarea sistemelor de viziune computerizată bazate pe inteligență artificială, un pilon esențial pentru viitorul informațiilor geospațiale americane.

Programul Sequoia: Etichetarea datelor pentru ochiul AI din spațiu

Sub umbrela programului Sequoia, Enabled Intelligence va furniza servicii de etichetare a datelor. Această sarcină fundamentală permite sistemelor de inteligență artificială (AI) și învățare automată (ML) să discrimineze cu precizie între diverse obiecte în imagini. Concret, efortul implică învățarea sistemelor să proceseze imagini satelitare complexe și să identifice ținte de interes specifice, o capacitate crucială pentru monitorizarea globală.

O investiție record: Cel mai mare proiect de etichetare AI al Guvernului SUA

Efortul de etichetare a datelor reprezintă o capacitate fundamentală, în special pentru vastul program Maven al NGA. Oficialii NGA confirmă că acest contract reprezintă cel mai mare proiect de etichetare a datelor AI al guvernului american până în prezent. NGA a preluat gestionarea programului Maven de la Departamentul Apărării în 2022, integrând astfel această componentă vitală în strategia sa.

Contribuția NGA și parteneriatele strategice

„Contractul SEQUOIA va sprijini activitățile de etichetare a datelor pentru capabilitățile de AI și învățare automată (AI/ML) în domeniul informațiilor geospațiale (GEOINT) în cadrul mai multor programe și direcții din cadrul NGA și al membrilor comunității mai largi a Departamentului de Război (DoW) și a Comunității de Informații,” se arată într-un comunicat de presă emis luni de Enabled Intelligence. NGA, responsabilă cu colectarea și analiza imaginilor satelitare și aeriene, diseminează produse GEOINT, precum hărți 3D, către utilizatori din întregul guvern american, inclusiv lideri ai DoD și comandanți militari.

Un Startup specializat, in miezul securității naționale

Fondată în 2020 și finanțată prin capital de risc, Enabled Intelligence, cu sediul în Virginia, este specializată în etichetarea datelor AI pentru sistemele clasificate. Pentru programul Sequoia, firma a încheiat parteneriate strategice cu giganți precum BAE Systems, Vantor (fostul Maxar Intelligence), Whiteboard Federal și alți jucători importanți din industrie, consolidându-și astfel rolul esențial în modernizarea infrastructurii de informații a Statelor Unite.

Citeste in continuare

Actualitate

Alertă de la supraveghetori: Programul naval de miliarde al Gărzii de Coastă, riscă blocaje și costuri exorbitante

Publicat

pe

De

Un organism de supraveghere guvernamental trage un semnal de alarmă serios cu privire la programul de construcție navală al Gărzii de Coastă, destinat să livreze o nouă clasă de nave esențiale pentru misiuni de aplicare a legii și de căutare-salvare. Biroul de Responsabilitate Guvernamentală (GAO) avertizează că decizia Gărzii de Coastă de a începe construcția înainte de a avea un design stabil al navelor Offshore Patrol Cutter (OPC) amenință cu „reparări costisitoare” și „întârzieri de program”.

Programul în cauză vizează înlocuirea vaselor învechite cu o nouă clasă de nave OPC, vitale pentru operațiunile de patrulare și siguranță maritimă. Pentru realizarea acestora, Garda de Coastă a contractat două companii: Eastern Shipbuilding Group din Florida pentru faza 1 și Austal USA din Alabama pentru faza 2.

Faza 2: Început sub amenințarea instabilității designului

Conform raportului GAO publicat marți, constructorul din faza 2, Austal USA, și Garda de Coastă au adoptat unele „bune practici” în timpul dezvoltării designului pentru faza a doua, inclusiv revizuiri colaborative care au facilitat decizii rapide. Însă, avertismentul principal al GAO este că „construcția OPC 5 a început în august 2024 fără un design stabil”. Continuarea construcției altor nave OPC din faza a doua înainte de stabilizarea designului, așa cum intenționează Garda de Coastă, „mărește riscul ca și faza a doua să se confrunte cu reparații costisitoare și întârzieri de program”.

Miliarde de dolari și intârzieri cronice

Programul de construcție navală, care prevede achiziționarea a 25 de nave OPC, va costa Departamentul de Securitate Internă (DHS) peste 17 miliarde de dolari. Raportul GAO a fost elaborat la solicitarea Comitetului pentru Transport și Infrastructură al Camerei Reprezentanților.

Anterior, în acest an, Garda de Coastă a oprit construcția a două dintre cele patru nave OPC pe care Eastern Shipbuilding le avea contractate ca parte a primei faze. Mai mult, programul pentru prima navă este întârziat cu cinci ani, conform GAO, semne îngrijorătoare ale problemelor structurale din program.

Faza 3: Decizii premature și lipsa de testare

Serviciul maritim plănuiește un contract pentru o a treia fază „după testarea dacă designurile existente îndeplinesc obiectivele de performanță ale OPC, ceea ce este în concordanță cu politica Departamentului de Securitate Internă”, se arată în raport.

Cu toate acestea, „este puțin probabil ca programul să aibă rezultatele testelor înainte de a începe activitățile de achiziție pentru faza 3, cum ar fi dezvoltarea cererii de propuneri”, se subliniază în noul raport. GAO sugerează că „încorporarea cunoștințelor dobândite din testare – precum și alte practici de vârf în construcția navală – în procesul de achiziție pentru faza 3 ar putea ajuta Garda de Coastă să ia decizii de investiții mai bune și ar putea îmbunătăți punctualitatea livrărilor viitoare de OPC.”

Reacția DHS: Respingere și flexibilitate asumată

Jeffrey Bobich, directorul de management financiar al DHS, a apărat decizia agenției de a autoriza construcția în faza a doua înainte de atingerea parametrilor de stabilitate a designului sugerați de GAO. El a susținut că Garda de Coastă a stabilit „cerințe minime suficiente pentru maturitatea designului înainte de construcție”.

De asemenea, Bobich nu a fost de acord cu o recomandare GAO de a stabili un acord formal privind modul în care atât Marina, cât și Garda de Coastă vor supraveghea activitățile de construcție ale Austal pe viitor. „Garda de Coastă menține că coordonarea existentă cu supraveghetorul de construcție, conversie și reparații este suficientă și prezintă un front unit contractorului”, conform unui răspuns scris inclus în raportul GAO.

Totuși, Bobich a fost de acord cu două recomandări separate: revizuirea obiectivelor de cost de bază ale programului și evaluarea planurilor pentru un contract de faza a treia, ținând cont de problemele apărute până în prezent. „Ca parte a acestei evaluări, orice planuri dezvoltate pentru Faza 3 trebuie să rămână flexibile pentru a ține cont de condițiile în evoluție ale programului”, a scris el.

Citeste in continuare

Actualitate

Planul de pace Trump pentru Ucraina: Garanțiile de securitate, piatra de incercare a unui acord secret

Publicat

pe

De

Zvonurile privind un acord preliminar între Ucraina și Statele Unite pentru a pune capăt războiului cu Rusia au agitat scena internațională marți, însă marea întrebare rămâne forma viitoarelor garanții de securitate, potrivit analiștilor de la Atlantic Council. Săptămâna trecută, administrația Trump a șocat lumea, prezentând Kievului un „plan de pace” în 28 de puncte. Acesta includea cereri controversate, considerate de unii parlamentari americani drept o „listă de dorințe” a Rusiei, cum ar fi cedarea de către Ucraina a unor teritorii pe care Moscova nu le controlează în prezent și interdicția de a adera la NATO.

Haosul inițial și rafinarea diplomatică

O serie de activități diplomatice intense au urmat, culminând cu întâlniri la nivel înalt la Geneva și Abu Dhabi. Oficiali americani și ucraineni au semnalat că au depășit unele dintre cele mai spinoase puncte de divergență. Cu toate acestea, alte aspecte rămân de rezolvat, iar acest lucru se întâmplă înainte ca Moscova să-și exprime oficial punctul de vedere. Karoline Leavitt, secretarul de presă al Casei Albe, a declarat pe platforma X că „există câteva detalii delicate, dar nu insurmontabile, care trebuie soluționate și vor necesita discuții suplimentare între Ucraina, Rusia și Statele Unite.”

În timp ce negocierile continuă, experți de la Atlantic Council au oferit o actualizare a situației. Deși nimeni nu a văzut planul actual, redus la 19 puncte, în totalitate, există sentimentul că acesta ar putea reprezenta un moment de cotitură în război. Daniel Fried, fost ambasador american în Polonia și Asistent al Secretarului de Stat pentru Europa, a rezumat reacția inițială la plan: „Proiectul inițial a fost un haos total.” Totuși, el și-a exprimat speranța că „conturul unui acord sustenabil există. Haosul, graba, titlurile sunt distracții… nu este prima dată când o administrație americană se angajează într-o diplomație grăbită.”

Scepticismul Kievului și lipsa angajamentului Rusiei

Desigur, în ciuda modului în care s-au desfășurat negocierile, acesta nu este un plan de pace între SUA și Ucraina, ci unul între Ucraina și Rusia. În acest sens, a existat un scepticism generalizat că Moscova va accepta altceva decât capitularea totală la cererile sale. „Din perspectiva ucraineană, ei nu văd acest plan în 19 puncte ca pe ceva pe care Rusia îl va accepta,” a declarat Myroslava Gongadze, cercetător asociat în Ucraina, menționând că a petrecut noaptea într-un adăpost antiaerian din cauza atacurilor rusești. „Cu toate acestea, scopul acestui exercițiu nu a fost exact de a ajunge la un acord, ci de a respinge acel plan în 28 de puncte și de a include unele interese ucrainene într-o posibilă negociere și de a arăta că Ucraina este cu adevărat dispusă să discute pacea.”

Garanțiile de securitate: Nodul gordian al păcii

Cea mai mare întrebare, au convenit experții, a fost cum ar arăta o garanție de securitate dacă Ucraina nu poate adera la NATO. Este esențial ca aceasta să asigure o siguranță reală pentru Kiev, atât din partea SUA, cât și a Europei. Planul inițial de 28 de puncte discuta garanțiile de securitate pentru Ucraina, dar într-un mod vag. „Din perspectiva mea, întrebarea esențială pe care trebuie să o punem aici este cea a garanțiilor de securitate. Cine va oferi aceste garanții? Cine va fi responsabil?” a spus Gongadze. „Deci, dacă răspunsurile sunt slabe și nu clare, atunci Ucraina este pregătită pentru o nouă criză.”

Fried a subliniat că orice garanție de securitate trebuie să includă atât SUA, cât și Europa. „Indiferent dacă SUA lucrează cu Coaliția Celor Dispuși sau cu NATO, sau cu ambele, garanțiile de securitate vor trebui să fie definite într-un mod credibil,” a declarat Fried. „Putin le va urî. Va încerca să ia acest acord ostatic pentru a le elimina. Așadar, în cele din urmă, Trump va trebui să-l înfrunte pe Putin pentru a obține acordul său într-o formă decentă.”

Leslie Shedd, cercetător asociat al Consiliului, a menționat că, în funcție de modul în care este formulată o garanție de securitate, aceasta ar putea necesita ratificarea Senatului SUA. Chiar dacă nu este o cerință legală, ar trimite un semnal important dacă Congresul și-ar arăta sprijinul. „Implicarea atât a Camerei Reprezentanților, cât și a Senatului ar putea fi un mesaj chiar mai puternic decât simpla ratificare a unui tratat prin Senat. Cred că acesta este un pas crucial. Cred, de asemenea, că ar trece cu un sprijin bipartizan semnificativ în ambele camere,” a spus ea. „Rămâne o mare parte a oamenilor de ambele părți ale spectrului politic care sunt foarte frustrați de Rusia, care nu cred că Rusia este prietenul nostru, și, prin urmare, cred că ar exista sprijin pentru asta.” Potrivit Financial Times, acordul va plafona forțele militare ale Ucrainei la 800.000 de soldați. Deși un plafon al forțelor ar părea o victorie pentru Rusia, există întrebări serioase dacă Ucraina ar putea menține oricum o forță atât de mare pentru o perioadă lungă de timp în afara războiului activ.

Ascensiunea lui Dan Driscoll: Secretarul Armatei, jucător cheie neașteptat

De-a lungul acestui proces, Secretarul Armatei, Dan Driscoll, a apărut ca un interlocutor cheie, o apariție rară pentru un secretar de ramură. Driscoll a livrat planul Ucrainei, s-a deplasat la Geneva pentru negocieri cu națiunile europene, iar apoi a călătorit la Abu Dhabi pentru consultări directe cu rușii și ucrainenii. Rolul lui Driscoll în această negociere este puțin probabil să liniștească zvonurile din Washington care îl indică drept viitor secretar al apărării, dacă Pete Hegseth ar părăsi Pentagonul.

Shedd l-a numit pe Driscoll „o stea în ascensiune a administrației,” care a „câștigat încrederea președintelui” până la punctul în care este lăsat să participe la negocieri. „Sunt de acord că este cu siguranță neconvențional, dar Președintele Trump tinde să conducă un cabinet neconvențional, o administrație neconvențională. Și, știți, cred că adesea există părți foarte bune în asta,” a spus Shedd. „Nu vrei să trimiți aceiași oameni în mod repetat dacă simți că a existat un blocaj în negociere.” Fried a fost de acord că Driscoll pare să aibă influență în cadrul administrației și a declarat că, în cele din urmă, este un lucru bun că se află acolo. Cu toate acestea, „aș adăuga că ai nevoie de cineva ca Driscoll, care înțelege detaliile, deoarece rușii se pot aștepta să arunce diverse șiretlicuri deghizate în oferte tentante. Ai nevoie de cineva care să detecteze bombele mirositoare în ambalajul frumos.”

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv14 ore ago

IPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!

Prahova fierbe, iar Poliția Română, în filială locală, pare să-și fi asumat rolul de cel mai fidel circ ambulant, oferind...

Exclusiv14 ore ago

Circul ‘secretelor’ de la Neamț: Cum lenea mai-marilor MAI transformă legea într-o farsă comic-amară!

Asistați, dragi cititori, la o nouă reprezentație grotescă din teatrul absurdului românesc, acolo unde uniforma, mai-marele și… lenea crasă se...

Exclusiv2 zile ago

Circul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș

O poveste cu sânge, lacrimi și „rapoarte prealabile” pe post de ciocan, unde un luptător SAS e tăvălit de un...

Exclusiv2 zile ago

Opacitatea legală: Sindicatul polițiștilor denunță „reperele interne” ale MAI ca „perversitate și devianță mintală”

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) și Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) sunt ținta unor acuzații dure privind sustragerea de la...

Exclusiv3 zile ago

IGPR, acuzat de „inchiziție internă”: Proceduri secrete transformă polițiștii în „vite fără drepturi”

Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) este ținta unor acuzații extrem de grave lansate de Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului...

Exclusiv4 zile ago

Prahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!

Se spune că istoria nu se repetă, dar rimează. În Prahova, însă, istoria nu doar rimează, ci pare că își...

Exclusiv4 zile ago

MAI, templul incompetenței aprobate: De la principiul Peter la ‘pricipitul polițienesc’ – Când ierarhia e o farsă, iar bunul simț, o glumă proastă.

Când ierarhia devine o farsă și bunul simț o glumă proastă Cunoașteți, desigur, Principiul Peter, acea axiomă nemiloasă, formulată de...

Exclusiv4 zile ago

Reforma MAI sub lupă: Sindicatul Europol demască „demagogia” din spatele anunțurilor ministeriale

Vicepremierul și Ministrul Afacerilor Interne, Marian Cătălin Predoiu, a anunțat, pe 18 noiembrie, cu mare fast, ceea ce a descris...

Exclusiv5 zile ago

Legea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș

În culisele întunecate ale Serviciului pentru Acțiuni Speciale (SAS), unde „inelul magic” al abuzului continuă să rotească destinele, iar „psihologii...

Exclusiv5 zile ago

Justiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!

În România anului 2025, justiția a depășit granițele ridicolului, transformându-se într-un circ macabru unde clovnii, odinioară gardieni ai legii, se...

Exclusiv5 zile ago

CIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!

Cazul fostului Comandant Descarcerare Petrobrazi – Pop Ionuț-Costin (III) În analele deja supraîncărcate ale absurdului juridic românesc, dosarul domnului Pop...

Exclusiv5 zile ago

SINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!

În orașul unde legea pare să fie un simplu moft, iar democrația o glumă proastă, piesa de teatru absurd a...

Exclusiv5 zile ago

Penitenciarul Târgșor: UN NOU ÎNCEPUT DEZVĂLUIT! Interviu EXCLUSIV și reportaj incendiar cu Adrian Grigoroiu, liderul EQUITAS – Marca Incisiv de Prahova

Penitenciarul Târgșor: Răsăritul unei noi ere – O reformă jurnalistică de amploare Redacția Incisiv de Prahova vă prezintă o analiză...

Exclusiv6 zile ago

Verdict clar al justiției: Actele administrative Nu pot infrânge legea. Sindicatul Diamantul prezintă decizii fundamentale

Sindicatul „Diamantul” a dezvăluit recent o serie de „extrase bune de ținut minte” din jurisprudența înaltelor instanțe românești, care clarifică...

Exclusiv6 zile ago

Intervenție fulger la Mioveni: Studenta-polițist, alături de colegii săi, prinde criminalul unui taximetrist

O acțiune promptă și coordonată a trei polițiști, printre care și o elevă stagiară, a condus la prinderea rapidă a...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv