Connect with us

Anchete

Un proiect de “Ordonanta de Urgenta privind reglementarea unor masuri din domeniul pensiilor publice” a fost pus in dezbatere publica de Ministerul Muncii

Publicat

pe

În urmă cu cinci zile, Ministerul Muncii a publicat pe site -ul instituției o ordonanță de urgență, cu privire la valabilitatea de până la 1 septembrie 2023, a cadrului legal al condițiilor deosebite de muncă.

Iată OUG:

Ordonanţă de Urgenţă privind reglementarea unor măsuri din domeniul pensiilor publice
Având în vedere obligaţia angajatorilor care deţin avize de încadrare a locurilor de muncă în condiţii deosebite de a elabora, până la data de 1 septembrie 2023, conform art. 29 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările şi completările ulterioare, planul de prevenire şi protecţie corespunzător locurilor de muncă încadrate în condiţii deosebite, care să asigure îmbunătăţirea nivelului securităţii şi al protecţiei sănătăţii lucrătorilor, astfel încât locurile de muncă să se încadreze în condiţii normale, Luând în considerare că, din cauza diminuării resurselor umane, materiale şi financiare, angajatorii nu au îndeplinit măsurile tehnice cuprinse în planul de prevenire şi protecţie corespunzător locurilor de muncă încadrate în condiţii deosebite, măsuri ce presupuneau
investiţii.
Având în vedere că toate avizele de încadrare a locurilor de muncă în condiţii deosebite îşi încetează valabilitatea începând cu data de 1 septembrie 2023, se impune adoptarea cadrului legal prin care să fie menținute valabilitatea acestora, pentru a permite angajatorilor să continue investiţiile pentru normalizarea locurilor de muncă,

Întrucât încetarea valabilității avizelor de încadrare a locurilor de muncă în condiţii deosebite are consecinţe şi asupra stagiului de cotizare realizat pentru un număr considerabil de lucrători care şi-au desfăşurat activitatea în aceste condiţii de muncă, Având în vedere că, locurile de muncă în condiții speciale de muncă prevăzute la alin. (1) lit. e) sunt supuse procedurii de reevaluare a încadrării în condiţii speciale, la intervale de 5 ani, printr-o procedură stabilită prin Hotărâre a Guvernului;
Luând în considerare că ultima procedură de reevaluare a fost stabilită prin Hotărârea Guvernului nr. 924/2017 pentru stabilirea procedurii de reevaluare a locurilor de muncă în condiţii speciale, reevaluate potrivit prevederilor art. 30 alin. (2) din Legea nr. 263/2010
privind sistemul unitar de pensii publice.
Luând în considerare solicitările partenerilor sociali potrivit cărora lipsa cadrului juridic în ceea ce privește prelungirea valabilității avizelor de încadrare în condiții deosebite de muncă ar putea avea consecinţe negative asupra unui număr considerabil de lucrători ale căror locuri
de muncă sunt încadrate în condiţii deosebite de muncă şi care nu au putut fi normalizate, Ținând seama că se propun reglementări de natură a îmbunătăți sistemul de protecție socială astfel încât persoanele care nu îndeplinesc condiția stagiului de cotizare pentru a accede la
pensia pentru limită de vârstă să contribuie la sistem prin plata contribuțiilor de asigurări sociale, pe o perioadă de 6 ani anterioară datei încheierii contractului de asigurare socială;
Dat fiind faptul că sunt avute în vedere numeroasele solicitări din partea unor cetățeni români din țară și străinătate care nu au fost asigurați la sistemul public din România în anumite perioade de timp;
Întrucât măsura prelungirii termenului de aplicare are drept consecință evitarea de la excluderea la sistemul de protecție sociala a unor categorii de persoane care nu ar putea accede la pensie pentru limită de vârstă în cadrul sistemului public de pensii întrucât nu
îndeplinesc condițiile prevăzute de lege cu privire la stagiul minim de cotizare, și care, în lipsa îndeplinirii acestor condiții ar apela la sistemul de asistență socială fapt ce ar împovăra bugetul de stat;
Având în vedere Planul Național de Redresare și Reziliență din cadrul R6. Reforma sistemului public de pensii, Investiția 10. Eficiență operațională și servicii electronice avansate pentru sistemul național de pensii prin digitalizare, Jalon 240 -Sistemul informatic din cadrul Casei Naționale de Pensii Publice și I9.

Susținerea procesului de evaluare a dosarelor de pensii aflate în plată, Jalon 239 -Toate dosarele de pensii recalculate ;
Dat fiind obiectivul Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP) care vizează Digitalizarea integrală a dosarelor de pensii, în număr de aproximativ 5 milioane de dosare de pensii aflate în plată, precum și necesitatea actualizării datelor acestor dosare din sistemele existente, în
scopul obținerii unor baze de date robuste, de încredere și actuale, ca fundament al oricăror proiecte și planuri de digitalizare ulterioară;
Ținând cont de necesitatea valorificării și organizării unitare, în mod digital, a tuturor surselor relevante de date în interiorul instituției, cum ar fi: documente, baze de date și aplicații insulare, în vederea creșterii capacității de adaptare a bazei de date a CNPP la modificările
legislative sau la cerințele de interoperabilitate naționale sau europene;
În vederea atingerii scopului propus prin PNRR referitor la digitalizarea operațiunilor în relația cu asigurații si pensionarii, prin modernizarea platformelor informatice ale CNPP în vederea oferirii de servicii electronice avansate, respectiv nivel sofisticare 5 – conform Strategiei Naționale privind Agenda Digitală pentru România 2020, în beneficiul cetățenilor și ai
potențialilor beneficiari ai sistemul public de pensii;
În scopul creării unei baze de date completă, complexă, fiabilă, eficientă, constituită din informații corecte;
Luând în considerare necesitatea derulării etapei de corelare a datelor aferente carnetelor de muncă procesate conform etapei I, respectiv Etapa de culegere a datelor din carnetele de muncă și etapa II respectiv, Etapa de scanare a carnetelor de muncă, cu etapa de interconectare a acestor etape cu baza de date deja existent;
În considerarea necesității stringente de preluare a informațiilor din arhiva electronică a carnetelor de muncă constituită urmare a parcurgerii etapelor I și II constituită în baza Hotărârii de Guvern nr. 1768/2005 privind preluarea din carnetele de muncă a datelor
referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, cu modificările și completările ulterioare, la baza de date deja existentă;
Întrucât este necesară asigurarea acurateței datelor stocate în format electronic, utilizate în procedura de stabilire a drepturilor potențialilor beneficiari ai sistemului public de pensii;
Având în vedere volumul de muncă semnificativ necesar în derularea etapei de corelare a datelor aferente carnetelor de muncă procesate conform etapelor I și II și de interconectare a acestora cu baza de date deja existentă;
Dat fiind complexitatea și intensitatea activității din punct de vedere al resursei umane cu atribuţii în manevrarea fondului arhivistic, culegerea, verificarea şi analiza datelor-sursă;
Ţinând seama că un angajat al casei teritoriale de pensii deserveşte aproximativ un număr de 1.800 pensionari, ceea ce în condiţiile actuale este peste limita de lucru şi generează întârzieri în soluţionarea dosarelor de pensii şi nemulţumiri în rândul beneficiarilor sistemului public de pensii,
Având în vedere obligațiile instituțiilor și autorităților publice instituite prin dispozițiile art. V din Ordonanța Guvernului nr. 17/2015 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare și modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, instituite în scopul creării cadrului legal pentru o etapă în procesul de simplificare, debirocratizare și digitalizare, ca urmare a promovării semnăturii electronice de către Uniunea Europeană ca mijloc de reducere a birocrației,
Ținând seama de faptul că Regulamentul (UE) nr. 910/2014 privind identificarea electronică şi serviciile de încredere pentru tranzacţiile electronice pe piaţa internă şi de abrogare a Directivei 1999/93/CE introduce un element nou în sfera semnăturii electronice și anume
sigiliul electronic, instrument care în mediul fizic joacă rolul unei ștampile, acesta putând înlocui chiar și semnătura olografă atunci când are la bază un certificat calificat. Sigiliul electronic servește drept dovadă că un document electronic a fost emis de către o persoană juridică, asigurând certitudinea originii, autenticității și integrității documentului,
Întrucât implementarea măsurilor de simplificare, debirocratizare și digitalizare la nivelul sistemului public de pensii constituie un proces complex și de anvergură;
Ținând seama că, documentele prezentate de către solicitanții unui drept acordat în sistemul public de pensii, trebuie să îndeplinească nevoile și cerințele de legalitate și regularitate, întrucât stau la baza angajării de cheltuieli pe seama bugetului general consolidat al statului,
Luând în considerare deficitul de personal de la nivelul caselor teritoriale de pensii raportat la numărul de pensionari aflaţi în evidenţa acestora, dar şi la complexitatea documentaţiei în raport cu care se stabilesc drepturile de pensie cu consecinţe în derularea procesului de evaluare a dosarelor de pensii absolut necesar în vederea recalculări pensiilor, potrivit Legii nr. 127/2019 privind sistemul public de pensii, cu modificările şi completările ulterioare;
Luând în considerare că neadoptarea acestor măsuri are consecinţe negative asupra beneficiarilor sistemului public de pensii, asigurați/angajatori/pensionari;
Având în vedere că elementele sus-menţionate constituie situaţii extraordinare care impun adoptarea de măsuri imediate, în vederea stabilirii cadrului normativ adecvat, se impune adoptarea de măsuri imediate pe calea ordonanţei de urgenţă,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă
Art. I
Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, publicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 852 din 20 decembrie 2010, cu modificările şi completările
ulterioare, se modifică după cum urmează:
1. La articolul 29, alineatele (11 ) şi (12 ) se modifică și vor avea următorul cuprins:
” Art. 29 – (11 ) Locurile de muncă încadrate în condiții deosebite de muncă, în baza avizelor a
căror valabilitate a fost prelungită până la data de 01.09.2023 sunt locuri în condiții deosebite
de muncă, potrivit legii, până la normalizarea, de către angajator, a condițiilor de muncă.”
(12 ) Perioada de activitate desfășurată în locurile de muncă pentru care au fost emise avize la care face referire alin. (11 ) constituie stagiu de cotizare în condiţii deosebite de muncă, pentru care angajatorii datorează contribuţia de 4% potrivit prevederilor art. 138 lit. b) din
Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.”
2. La articolul 30 alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:
„ Art. 30 – (2) Locurile de muncă prevăzute la alin. (1) lit. e) încadrate în condiții speciale de muncă în baza avizelor obținute ca urmare a parcurgerii procedurii de reevaluare stabilită prin Hotărâre a Guvernului sunt locuri de muncă în condiții speciale de muncă, potrivit legii.”
3. După articolul 165 se introduce un nou articol, art. 1651 cu următorul cuprins:
Art. 1651
– Adeverințele eliberate de angajatori sau de către deținătorii legali de arhive precum și documentele necesare stabilirii și/sau recalculării drepturilor de pensie emise potrivit dispozițiilor legale în vigoare, se autentifică prin ștampilă și semnătură olografă a conducătorului entității sau a persoanei delegate în acest sens.
Art. II Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 163/2020 pentru completarea art. 159 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, precum şi pentru adoptarea unor măsuri în domeniul asigurării unor persoane în sistemul public de pensii, aprobată
cu modificări prin Legea nr. 168/2021, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 883 din 28 septembrie 2020, se modifică după cum urmează:
1. La articolul II, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. II – (1) Până la data de 31 decembrie 2024, persoanele prevăzute la art. I pot încheia un contract de asigurare socială în vederea obţinerii pensiei pentru limită de vârstă, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1. Modelul actului adiţional la contractul de asigurare socială este prevăzut în anexa nr. 2.”
2. La articolul V, alineatele (1) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„Art. V – (1) Plata contribuţiei de asigurări sociale datorate se efectuează într-o singură tranşă sau eşalonat, în tranşe lunare, până la data de 31 decembrie 2024.
(3) În situaţia în care, la data de 31 decembrie 2024, contribuţia de asigurări sociale datorată nu este achitată în întregime, stagiul de cotizare se constituie corespunzător plăţii efectuate.”
3. Anexa nr. 1 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr.163/2020, aprobată cu modificări prin Legea nr. 168/2021, se modifică şi se înlocuiește cu anexa la prezenta ordonanță de urgență
Art. III – Ordonanţa de urgență a Guvernului nr. 90/2021 privind unele măsuri din domeniul pensiilor publice, aprobată cu modificări de Legea nr. 362/2022, se completează după cum urmează:
1. După articolul 4, se introduce un nou articol, art. 5, cu următorul cuprins:
“ Art. 5 -(1) Prin derogare de la prevederile art. 1, termenul de încadrare în categoria funcţiilor contractuale se prelungeşte până la data de 31 august 2024 personalul desfășurând activități în vederea recalculării pensiilor din sistemul public de pensii în vederea
eficientizării operaționale și serviciile electronice avansate pentru sistemul național de pensii prin digitalizare și recalcularea pensiilor din sistemul public de pensii conform Planului Național de Redresare și Reziliență din cadrul R6. Reforma sistemului public de pensii, Investiția 10., Jalon 240 -Sistemul informatic din cadrul Casei Naționale de Pensii Publice și I9. Susținerea procesului de evaluare a dosarelor de pensii aflate în plată, Jalon 239 -Toate dosarele de pensii recalculate.
(2) Activitățile prevăzute la alin.(1) au în vedere următoarele acțiuni:
a) determinarea stagiilor de cotizare și a numărului de puncte pentru perioadele de vechime în muncă realizate anterior datei de 1 aprilie 2001, în baza informațiilor existente în arhiva electronică, în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 1.768/2005 privind preluarea din carnetele de muncă a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, cu
modificările și completările ulterioare.
b) Emiterea deciziilor de pensii în sistem centralizat și transmiterea acestora către casele teritoriale de pensii în vederea verificării, îndosarierii, împlicuirii și transmiterii către pensionari.
c) Recalcularea dosarelor de pensii provenite din vechiul sistem al agricultorilor , prin determinarea numărului de puncte conform noii formule de calcul a pensiilor, emiterea și transmiterea deciziilor de pensii către pensionari.
IV. Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe, posturile contractuale vacante din cadrul caselor teritoriale de pensii, prevăzute la alin. (1), urmează aceeași procedură prevăzută la art. 2.
Prim Ministru
Ion – Marcel CIOLACU

Anchete

Țelul autentic al luptei sindicale vs. oportunismul: Un echilibru periculos

Publicat

pe

De

În esență, lupta sindicală are ca „adevărat țel” restabilirea echilibrului de putere inegal dintre angajat și angajator, apărarea necondiționată a drepturilor și intereselor angajatului, chiar și prin conflict direct cu angajatorul.

Alin Sebastian Rusu, Președinte SPRD-SPF Suceava, atrage atenția asupra unui model oportunist de sindicalism care se îndepărtează de acest țel fundamental.

Cum se îndepărtează sindicalismul oportunist de țelul autentic?

Modelul oportunist inversează prioritățile, punând pe primul plan supraviețuirea organizației sindicale și o relație de coabitare pașnică cu angajatorul, în detrimentul intereselor membrilor.

Strategii ale sindicalismului oportunist:

  • Evitarea conflictului: Conflictul, necesar pentru apărarea drepturilor, este văzut ca o amenințare la adresa statutului liderului sindical. Drepturile membrilor sunt sacrificate pentru a menține o relație confortabilă cu puterea.
  • Prioritizarea relației cu angajatorul: Puterea liderului sindical nu mai derivă din susținerea membrilor, ci din recunoașterea angajatorului ca „partener de dialog”. Evitarea supărării angajatorului devine mai importantă decât reprezentarea fermă a angajaților.
  • Capitalizarea victoriilor mici: Rezultate minore, obținute prin compromisuri mari, sunt prezentate ca realizări excepționale, creând o imagine falsă de eficiență, în timp ce problemele grave sunt ignorate.

„Sindicatul sistemului”: O parte a establishment-ului pe care ar trebui să-l conteste

Acest model de sindicalism devine parte a establishment-ului pe care ar trebui să-l conteste, pierzând din vedere misiunea de bază de a apăra drepturile și interesele angajaților. (Irinel I.).

Citeste in continuare

Anchete

„Degradarea statului de drept”: Guvernul nu mai respectă hotărârile judecătorești definitive, acuză fostul judecător Andi Malaliu

Publicat

pe

De

Într-o declarație alarmantă, fostul judecător Andi Malaliu de la Tribunalul București denunță „degradarea statului de drept” din România, acuzând Guvernul că nu mai respectă hotărârile judecătorești definitive, în special în ceea ce privește plata restantelor salariale pentru bugetari. Acuzațiile sunt formulate în contextul deciziei Guvernului de a amâna plata acestor restanțe, deși au fost acordate prin hotărâri judecătorești definitive.

„Cu Guvernul Bolojan a dispărut orice aparență de stat de drept”

Într-o postare pe pagina sa de Facebook, citată de publicația Lumea Justiției, Andi Malaliu afirmă: „Cu Guvernul Bolojan a dispărut orice aparență de stat de drept.” Fostul judecător susține că, deși guvernele anterioare eșalonau plata drepturilor salariale restante, nimeni nu și-a permis să nu aloce fonduri pentru plata sumelor restante și să nu le plătească, tocmai pentru că o hotărâre judecătorească definitivă, chiar nefavorabilă statului, trebuie respectată.

„Nu veți primi NIMIC”: Bugetarii cu hotărâri judecătorești definitive, lăsați fără drepturi?

Malaliu avertizează că bugetarii (profesori, militari etc.) care au hotărâri judecătorești definitive și speră să primească măcar o tranșă din restanțe, nu vor primi nimic anul acesta, banii urmând să fie dați, „dacă se vor da”, undeva în 2026.

Pasivitatea instituțiilor: „Avocatul Poporului e tot mai pasiv”

Fostul judecător critică și pasivitatea instituțiilor statului, susținând că „Guvernul știe că-și poate permite să încalce liniștit hotărârile judecătorești, deoarece nu prea are cine să atace la CCR respectiva ordonanță.” Malaliu menționează că teoretic, Avocatul Poporului ar putea ataca ordonanța la Curtea Constituțională, dar acesta este „tot mai pasiv într-o democrație tot mai hibridă și tot mai puțină.” (Irinel I.).

Citeste in continuare

Anchete

Suspans în magistratură: Un judecător a fost suspendat de CSM – Motivele rămân necunoscute

Publicat

pe

De

Măsura a fost luată joi, dar identitatea magistratului și cauzele suspendării sunt învăluite în mister. Speculații privind motive medicale.

CSM decide suspendarea, dar păstrează tăcerea asupra identității

O judecătoare a fost suspendată din funcție joi, 2 octombrie 2025, printr-o decizie a Secției pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii (CSM), dezvăluie publicația Lumea Justiției. Cu toate acestea, CSM nu a făcut public numele judecătoarei, alimentând speculațiile cu privire la motivele din spatele acestei măsuri neașteptate.

Motive medicale, cea mai plauzibilă explicație?

Absența informațiilor oficiale cu privire la identitatea judecătoarei și natura suspendării ridică semne de întrebare. Publicația Lumea Justiției speculează că ar putea fi vorba despre o suspendare pe motive medicale. În astfel de cazuri, CSM nu poate dezvălui numele magistratului, întrucât ar încălca reglementările privind protecția datelor cu caracter personal.

Excludem alte scenarii: Arestări sau sancțiuni disciplinare

Având în vedere că în ultimele zile nu a fost arestat niciun judecător și nici nu au fost pronunțate sancțiuni disciplinare care să implice suspendarea din funcție, ipoteza unei suspendări pe motive medicale pare cea mai probabilă. Rămâne de văzut dacă CSM va oferi clarificări suplimentare în viitorul apropiat. Până atunci, misterul planează asupra acestui caz delicat din interiorul sistemului judiciar. (Irinel I.).

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv4 minute ago

Jilava, Mioveni – aceeași mizerie! Baroneasa Whatsapp și tunurile penitenciarelor românești

Spovedania unei „Baronese” nervoase: Jilava plânge după Mioveni! Cristina Teoroc, supranumită „baroneasa” de la Jilava – penitenciarul cu o reputație...

Exclusiv5 minute ago

Dezamăgire în Poliție: Tineri polițiști vor să renunțe din cauza presiunii, lipsei de sprijin și salarizării precare

Sindicatul Sidepol trage un semnal de alarmă cu privire la dezamăgirea și frustrarea tot mai mari resimțite de polițiștii tineri,...

Exclusiv23 de ore ago

Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare

Prahova în flăcări și beton armat: Când incompetența dansează pe ruine și corupția ne lasă cu ochii-n soare De la...

Exclusiv23 de ore ago

Formularul de evaluare a riscului în violența domestică: Formalitate birocratică sau instrument real de protecție?

O analiză aprofundată a eficienței acestui instrument în contextul tragic al femicidului din România, realizată de Vitalie Josanu de la...

Exclusiv23 de ore ago

Poliție în oglindă: 47 de „inspectori sanitari” pentru 120.000 de angajați — o farsă organizată

Când medicii fac și muncă de control, iar inspectorii… nu există în organigramă „Soluția” improvizată: 47 de cadre medicale, obligate...

Exclusiv2 zile ago

Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!

În România anului 2025, justiția imobiliară a devenit un spectacol grotesc, unde morții sunt victime sigure, iar cei vii se...

Exclusiv2 zile ago

Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?

Un cutremur anunțat: Ciuruitoarea revine, iar „Il Capo” tremură (doar un pic)? Zilele trecute, un fior rece a străbătut Ploieștiul,...

Exclusiv2 zile ago

Reducerea bugetului MAI, o lovitură pentru polițiști. Economii fictive, sporuri furate și finanțări discutabile

Emil Păscuț de la Sindicatul Diamantul trage un semnal de alarmă cu privire la reducerea bugetului Ministerului Afacerilor Interne (MAI)...

Exclusiv3 zile ago

Antigrindina S.R.L.: Rachete, minciuni, secetă: țara care și-a vândut ploaia pe nimic și a rămas cu seceta

Mafia rachetelor și a minciunilor: Rachete, minciuni și secetă: Cum ‘Antigrindina S.R.L.’ a secat fermierii de bani (AICI), (aici),  (aici),  (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici) e (aici),  (aici),   (aici), (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici), (aici), ...

Exclusiv3 zile ago

PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!

Radu Marinescu și Bogdan Burcu, Nemesis-ul șpăgarilor: „Vă vom curăța, până la ultimul!” „Tartorul” a crăpat! Festinul corupției, oprit brusc!...

Exclusiv3 zile ago

Comunicare defectuoasă în MAI: Haos și nesiguranță alimentate de lideri sindicali confuzi

MAI, campion la mesaje trunchiate și confuze Incapacitatea cronică a Ministerului Afacerilor Interne (MAI) de a comunica profesionist, transmiterea unor...

Exclusiv3 zile ago

Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!

România, colonie penală cu gust de Coca-Cola: O afacere murdară, unde apa de canal e la modă, iar politicienii locali...

Exclusiv4 zile ago

Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!

Când pușcăria devine groapa de gunoi a incompetenței Penitenciarul Ploiești, sub conducerea eternului împuternicit Valentin Matei, nu mai este doar...

Exclusiv4 zile ago

Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților

Emil Pășcuț, lider sindical, dezvăluie scenariile posibile și atrage atenția asupra privilegiilor nejustificate ale structurilor de suport. Declarațiile publice ale...

Exclusiv4 zile ago

Salvare pe ultima sută de metri: Polițiștii angajați în 2022 rămân în sistem încă un an datorită unei ordonanțe de urgență

Sindicatul Europol dezvăluie eforturile pentru evitarea pierderii a peste 100 de polițiști gata formați, angajați pe perioadă determinată. Zeci de...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv