Featured
Prin această strategie deficitară, specialiștii din MAI nu fac altceva decât să contribuie cu succes la diminuarea bazei de selecție a cetățenilor ce doresc să devină polițiști,
În anul 2023 deficitul de personal în cadrul Ministerului Afacerilor Interne a atins praguri alarmante, sistemul polițienesc funcționând doar la cote de avarie și doar datorită dăruirii colegilor noștri din stradă pentru această profesie și a modului în care aceștia rezonează cu societatea civilă, dezvaluie sindicatul Europol..
Nu putem spune acest lucru și despre cei din conducerea ministerului, întrucât deși au primit un puternic semnal de alarmă în raport de concurența scăzută din ultimii 2 ani la sesiunile de admitere organizate la nivelul unităților de învățământ ale MAI constatăm că politica de resurse umane nu a înregistrat schimbări pozitive. Printre principalele cauze care au condus la dezastrul reprezentat de dezinteresul față de meseria de polițist:
- politizarea excesivă a structurilor din MAI;
- împuternicirile succesive concomitent cu refuzul de organizare a unor concursuri transparente (a se vedea sutele de concursuri cu 1 singur candidat);
- salarizarea precară, discriminatorie, inechitabilă și care este la cel mai scăzut nivel din ultimii ani în raport cu puterea de cumpărare;
- condițiile de muncă, inclusiv volumul de muncă, volumul activităților, lipsa logisticii;
- lipsa predictibilității carierei și lipsa unui sistem de recompensare a muncii, bazate pe criterii de meritocrație;
- lipsa legislației care să protejeze polițiștii și să le ofere instrumentele juridice necesare pentru a fi eficienți și a furniza siguranță pentru comunitate;
- atacurile constante ale politicienilor demagogi cu privire la sistemul de pensii militare de stat, etc.
Iar ca și când toate aceste cauze nu ar fi fost de ajuns, constatăm în aceste zile, ca urmare a sutelor de sesizări pe care le-am primit din partea candidaților la sesiunea aprilie-iunie 2023 pentru admiterea în școlile de poliție, că specialiștii în resurse umane din MAI în cadrul procesului de recrutare, în mod inconștient ori chiar din nepăsare, contribuie la posibilitatea de discriminare a celor ce au susținut proba de evaluare psihologică la sesiunea de admitere octombrie-decembrie 2022, o bună parte dintre aceștia aflându-se în imposibilitatea de a mai susține evaluarea în acest an, mai dezvaluie sursa citata.
Practic este vorba despre aproximativ 4000 de candidați care au fost programați să susțină evaluarea psihologică la sesiunea anterioară de admitere până la data de 11 noiembrie 2022 și au fost declarați inapt, o mare parte dintre aceștia care și-au depus sau își vor depune dosarele de recrutare în perioada 20 aprilie-05 mai 2023 nemaiputând să susțină evaluarea psihologică pentru sesiunea de admitere organizată în perioada aprilie-iunie 2023 deoarece conform modului precar de organizare a sesiunii de concurs din acest an, reprezentanții DGMRU au stabilit că în perioada 05-15 mai 2023 candidații vor susține proba de evaluare psihologică.
Modalitatea dezastruoasă de planificare a candidaților la proba de evaluare psihologică rezultă fără echivoc din conținutul Dispoziției directorului general al Direcției Generale Management Resurse Umane nr. II/11826 din 13.04.2023 privind organizarea și desfășurarea, în sesiunea aprilie – iunie 2023, a concursurilor de admitere în unitățile de învățământ postliceal ale Ministerului Afacerilor Interne, pe care o puteți consta mai jos.

Iar pentru a fi mai conciși vă prezentăm situația mai multor candidați de la sesiunea de admitere organizată în perioada octombrie-decembrie 2022 care au fost programați să susțină evaluarea psihologică în data de 10 noiembrie 2022 fiind declarați inapt, iar în acest an nu vor putea să susțină o nouă testare dacă și-au depus dosarele de recrutare în data de 20.04.2023 pentru sesiunea aprilie-iunie 2023 deoarece valabilitatea documentului ce cuprinde rezultatul evaluării psihologice efectuate în luna noiembrie 2022 este de 6 luni, conform prevederilor OMAI nr. 23/2015.
Articolul 11
Evaluarea psihologică în cadrul procedurilor de resurse umane urmărește selecționarea personalului MAI și se realizează în următoarele cazuri:
- admiterea candidaților în instituțiile de învățământ care realizează formarea inițială pentru nevoile MAI;
- încadrarea directă ca polițiști/cadre militare;
- reîncadrarea/rechemarea în activitate a polițiștilor/cadrelor militare;
- angajarea în muncă a funcționarilor publici/personalului contractual;
- ocuparea posturilor de conducere vacante;
- trecerea agenților de poliție/maiștrilor militari/subofițerilor în corpul ofițerilor de poliție/ofițerilor;
- transferul în MAI, conform legii.
Bineînțeles că reacțiile candidaților nu au întârziat să apară, aceștia manifestându-și în mediile online oprobriul referitor la modalitatea de organizare a sesiunii de admitere, așa cum puteți constata și voi în cele ce urmează.


Prin această strategie deficitară, specialiștii din MAI nu fac altceva decât să contribuie cu succes la diminuarea bazei de selecție a cetățenilor ce doresc să devină polițiști, motiv pentru care am solicitat reprezentanților Ministerului Afacerilor Interne, ca în ceea ce privește creșterea bazei de selecție în cadrul procedurii de recrutare a candidaților, să efectueze o analiză în vederea dispunerii unor măsuri de natură organizatorică astfel încât candidații declarați inapt la sesiunea octombrie-decembrie 2022 să fie programați pentru susținerea evaluării psihologice astfel încât prevederile art. 11 din OMAI nr. 23/2015 să nu producă efecte discriminatorii față de aceștia, mai ales că o astfel de măsură poate contribui la realizarea unui proces de recrutare eficient în contextul în care interesul față de profesia de polițist este în continuă scădere la acest moment, mai precizeaza sursa citata. (Cerasela N.).


Administratie
Alertă de apă ridicată în Șirna: Locuitorii din Tăriceni pot consuma lichidul vital fără griji!
Exclusiv
IPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!
Prahova fierbe, iar Poliția Română, în filială locală, pare să-și fi asumat rolul de cel mai fidel circ ambulant, oferind reprezentații gratuite de la baluri mascate cu interlopi la promovări scandaloase, culminând acum cu o nouă „bijuterie” managerială. Cetățenii se întreabă, pe bună dreptate: mai există vreo urmă de decență sau profesionalism în acest spectacol al absurdului, sau ne îndreptăm cu toții spre desființarea întregii instituții? (aici), (aici), (aici, (aici), etc
De la postul de doi bani la tronul Comandantului: Rețeta succesului la IPJ Prahova!
În vreme ce poporul român tânjește după o Poliție competentă și incoruptibilă, la IPJ Prahova, sub bagheta „vizionară” a domnului Ginel Preda – eternul interimar și a maestrului „gonflabilelor” – se pregătește o nouă „lovitură” de proporții, gata să dinamiteze și ultimele firimituri de încredere. Potrivit unor informații incendiare obținute de Incisiv de Prahova, cea mai mare subunitate de poliție din județ riscă să cadă pe mâinile unui personaj de o școala, de o școală… post-comunistă, și anume, domnul Vîrlan Florin.
Un nume nou în galeria „perlelor” prahovene, Vîrlan Florin este un fost subofițer de la obscurul Post de Poliție Tișița, Vrancea, catapultat în rândul ofițerilor în 2015 printr-un „simulacru de examen” derulat, culmea ironiei, prin intermediul Școlii de Subofițeri de Poliție Câmpina. De parcă promovarea lui Marcel Bălan, polițistul care dansa pe mese cu hoții și apoi a ajuns adjunct la IPJ Prahova, nu era de ajuns, iată că Ginel Preda ne arată că are încă ași în mânecă. Anul trecut, în 2024, domnul Vîrlan a fost deja împuternicit și titularizat în funcția de adjunct al șefului Secției de Poliție nr. 1 Ploiești. Acum, țintește mai sus, mult mai sus, într-un avânt demn de un acrobat al birocrației – adjunct la POLIŢIA MUNICIPIULUI PLOIEŞTI.
„Sifonul” instituțional și „antreprenorii” în uniformă: Cine să-i mai „vâre” la IPJ Prahova?
Se pare că această ascensiune meteorică nu este deloc întâmplătoare. Surse din interiorul sistemului ne șoptesc că Vîrlan Florin ar fi unul dintre „sifoanele” preferate ale lui Ginel Preda. Nu e de mirare, având în vedere că Ginel l-a mai „plimbat” și pe la Serviciul Rutier Prahova, de unde, cu sârg și devotament, „transmitea informații despre șefi și colegi”. Un fel de „ureche” cu uniformă, mereu la datorie, dar nu pentru cetățean, ci pentru… alte interese. Ne întrebăm retoric, la fel ca în cazul conexiunilor dubioase ale lui Mirițescu cu controversatul Anastasescu, oare cât de transparente sunt aceste legături ombilicale?
Și, dacă tot vorbim de interese, rămâne întrebarea arzătoare: oare SIPI Prahova are cunoștință despre „veleitățile antreprenoriale” ale personajului Vîrlan Florin și, mai ales, ale socrului acestuia? Dar DGA Prahova? Știu oare aceste instituții că domnul Vîrlan, fostul șef de post „vopsit” ofițer „la apelul bocancilor”, este o fire conflictuală și un „reclamagiu” notoriu? Sau, așa cum spunea Sindicatul Diamantului, „analfabetismul funcțional și idioțenia fudulă” au cuprins toate palierele, lăsând loc liber pentru astfel de „cariere” spectaculoase?
Tupeul nemărginit: Cazul remorcii fantomă și accesul ilegal în Sistem!

Că tupeul este moneda forte la IPJ Prahova o demonstrează un episod savuros din august 2024, când, culmea ironiei, domnul Vîrlan Florin, pe când era încă la Rutieră, și-a etalat măiestria în arta reclamagiului. Folosindu-se de funcția sa (adică, probabil, de „accesul ilegal la sistemul informatic de serviciu în interes personal”), a reclamat un vecin din Cartierul Eden (din spatele Spitalului Județean Ploiești) pentru o biată remorcă parcată pe… drumul public. Detaliul picant? „Drumul” era, în fapt, doar pământ și pietriș, o stradă care nici măcar nu exista! Ce mai, o operațiune de anvergură, demnă de cele mai lăudabile realizări ale IPJ Prahova, precum „rezolvarea” cazului păpușii gonflabile!
Această „acțiune” palidă, demnă de un „Dorel de la IPJ Prahova” care se crede mai presus de deciziile ICCJ, contrastează izbitor cu ignorarea „bona M.A.I. hoțomane dovedite video” (aici) sau a altor cazuri reale de infracțiuni, așa cum am relatat în repetate rânduri la Incisiv de Prahova.
Așadar, dacă un astfel de individ, cu un trecut dubios, veleități de „sifon” și tupeu nemărginit, ajunge să managerieze o subunitate-cheie, înseamnă că poliția prahoveană nu mai are niciun profesionist, ofițer de carieră, care să ocupe o astfel de funcție. Poate că, în aceste condiții, reorganizarea ar trebui să dispună direct desființarea întregului inspectorat!
Prahova, noul Caracal al absurdității: O „circoitecă” fără sfârșit!
Este timpul să ne întrebăm serios: ce credibilitate mai are o instituție care promovează în funcții de conducere personaje de calibrul lui Marcel Bălan (cel care chefuia cu interlopi) și acum, pare-se, pe „sifonul” Vîrlan Florin, „ofițerul” cu „simulacru de examen” și veleități de „reclamagiu”? Am văzut cum IPJ Prahova a găzduit cu brațele deschise un „fals polițist” de meserie, Costin Oprea, care a operat din interior un an și jumătate, în timp ce se laudă cu prinderea a doi „falși polițiști” de carton. Am râs (amar!) cu episodul „mașina la vale” de la Vălenii de Munte (aici) și am plâns de indignare la auzul aberațiilor „Dorelului” care nu recunoaște deciziile ICCJ.
Concluzia lui Emil Pascaut de la Sindicatul Diamantului, preluată și susținută de Incisiv de Prahova, rămâne crunt de actuală: „Suntem pierduți, condamnați la un viitor sumbru din cauza acestei armate de troglodiți cocoțați în funcții care le depășesc cu mult capacitățile intelectuale.” Iar „circoiteca” continuă la IPJ Prahova, cu Ginel Preda și Marcel Bălan în rolurile principale, iar acum cu Vîrlan Florin pe post de „viitor speranță.”
Cine plătește pentru acest circ grotesc, pentru incompetența crasă și abuzurile perpetrate? Banii noștri, siguranța noastră, viitorul copiilor noștri! Prahova rămâne, din păcate, noul Caracal al bunului simț și al legii.
Incisiv de Prahova promite să rămână cu ochii pe acești „cascadori” ai legii, până când „generațiile distruse moral și falsificate intelectual” vor dispărea din funcțiile publice. Până atunci, dragi cetățeni, luați loc și bucurați-vă de spectacol! Deși, e mai degrabă o tragedie antică în cheie comică, la care suntem cu toții spectatori și, din păcate, victime. Vom reveni! (Cristina T.).
Exclusiv
Circul ‘secretelor’ de la Neamț: Cum lenea mai-marilor MAI transformă legea într-o farsă comic-amară!
-
Exclusivacum 5 zileSINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!
-
Exclusivacum 2 zileCircul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 5 zileLegea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 11 oreIPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!
-
Exclusivacum 3 zilePrahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!
-
Featuredacum 5 zileScandal de proporții la vârful Poliției Române: Sindicatul Diamantul cere DNA să ancheteze o mușamalizare de patru ani
-
Exclusivacum 5 zileCIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!
-
Exclusivacum 5 zileJustiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!



