Featured
Polonia ar putea fi dispusă să îşi arunce armata în teren
Weekendul trecut, am avut ocazia să vorbesc cu câţiva polonezi. Nu voi pretinde acum că aceştia mi-au vorbit în numele întregii ţări, însă sentimentul pe care mi l-au lăsat a fost că ei cred că un acord de pace cu Rusia ar fi o greşeală. Este de la sine înţeles faptul că mulţi polonezi sunt interesaţi de subiectul „Rusia”, dar nu sunt implicaţi direct din punct de vedere militar în războiul din Ucraina. Polonia a livrat nişte arme şi provizii, desigur, iar câţiva polonezi au ales să intre direct în luptă, însă Polonia este aţintită asupra unui război în care nu se află.
Polonia are doi inamici istorici: Germania şi Rusia. Pentru mai bine de un deceniu, unul (şi câteodată amândoi) a ameninţat existenţa ţării. Problema germană a fost rezolvată de cel de-al Doilea Război Mondial, însă conflictul a dus la ocupaţia ruşilor, care a durat până la destrămarea Uniunii Sovietice. Polonia a fost, astfel, obligată să nu creadă în noroc. SUA au asigurat securitatea Poloniei, dislocând multe trupe la graniţele sale, însă polonezii nu sunt deloc relaxaţi. Asta pentru că Washingtonul are propriile interese acolo, iar istoria a învăţat Polonia că cei care nu te atacă ori te trădează, ori te lasă baltă.
Este, astfel, deloc surprinzător că Polonia a fost pregătită să acţioneze în Ucraina la începutul conflictului şi că a fost dezamăgită când americanii au prevenit-o faţă de acest lucru. (Washingtonul nu a vrut ca războiul să se răspândească în alte părţi şi nu a vrut ca Moscova să fie mai paranoică decât este de obicei). De asemenea, nu este surprinzător că Polonia nu vrea un acord de pace. Varşovia vede acest moment ca pe unul istoric pentru Ucraina, iar susţinătorii Kievului, inclusiv Polonia, pot vedea slăbiciunea rusească drept o oportunitate pentru a distruge militar Rusia şi a securiza Polonia pentru multe generaţii de acum înainte. Pentru ei, racheta rătăcită lansată săptămâna trecută a fost o reamintire a ameninţării pe care Rusia încă o reprezintă.
În opinia mea, acest lucru nu este posibil nici din punct de vedere militar, nici politic. Forţele pregătite să lupte împotriva Rusiei sunt limitate la cele ucrainene. Armata ucraineană a luptat pentru teritoriul său – întotdeauna un motiv bun – şi a fost în defensivă strategică. Ruşii au fost în ofensivă, ceea ce înseamnă că linia lor de aprovizionare este insuficientă şi fragilă pe măsură ce avansează. Mai mult decât atât, operaţiile de ofensivă extinse pe mai multe zone creează dificultăţi de comandă şi control. Liniile de aprovizionare ucrainene au fost mai puţin tensionate, iar controlul forţelor ucrainene a fost mai puţin încordat şi mult mai eficient. (Ca să nu mai pomenim de liniile de aprovizionare americane paralele.) Drept urmare, ucrainenii au plătit un preţ mare, însă au fost răsplătiţi. Ruşii au plătit un preţ mare, însă au primit recompense mai mici. Chiar şi aşa, ruşii nu au fost înfrânţi. Trecerea la o postură de ofensivă strategică nu va aduce tipul de succes pe care ucrainenii l-au avut în apărarea strategică. Atacarea forţelor ruseşti într-o postură de apărare ar putea duce la eşec.
Polonia ar putea fi dispusă să îşi arunce armata în teren, însă armata poloneză nu are experienţă, nu este testată şi depinde de SUA pentru multe provizii esenţiale. Washingtonul nu este interesat de adoptarea unei posturi de ofensivă. Strategia sa este păstrarea Ucrainei ca o zonă tampon între Rusia şi Europa – una care să prevină un război european sau un nou război rece. Astfel, vrea să evite ocupaţia rusească unde forţele americane ar fi nevoite să lupte. Dacă forţele ucrainene nu reuşesc să îşi apere ţara, SUA au alte opţiuni militare, însă Ucraina este clar prima sa linie de apărare preferată.
O opţiune pe care Washingtonul nu o are este distrugerea permanentă a armatei ruseşti. Pur şi simplu nu are resursele necesare şi voinţa. Ruşii au avut performanţe slabe într-o ţară străină, însă trebuie luat în considerare faptul că şi-ar apăra bine ţara. Distrugerea armatei ruseşti presupune penetrarea Rusiei, iar SUA nu îşi vor folosi armata într-o acţiune care este posibil să eşueze, să nu mai spunem că ar activa un scenariu nuclear. (Nu degeaba, un atac asupra Rusiei ar fi o greşeală strategică. Dacă forţa atacantă ar fi distrusă, o deplasare spre vest ar putea funcţiona întrucât ar absoarbe provizii şi resurse umane).
Din punct de vedere politic, invazia Ucrainei a impus anumite costuri Rusiei şi, deşi opinia publică este diversă, oamenii nu văd în general acest conflict ca pe unul necesar. Atacarea Rusiei ar crea unitate politică acolo unde acum nu există, iar obiectivul politic ar trebui să fie crearea unui dezacord. Dezacordul actual de acolo (nota traducătorului: de la Kremlin) a slăbit motivaţia Rusiei de a lupta. Obligarea forţelor ruseşti de a lupta în afara ţării va păstra acest dezacord, în timp ce mutarea luptei în Rusia ar putea avea un efect opus.
Implicarea ruşilor într-o postură de ofensivă ar avea beneficii atât politice, cât şi militare. În vremuri în care Rusia pare fragmentată la nivel intern şi în care Ucraina este capabilă, cel mai mare pericol este să crezi că un succes anterior înseamnă unul viitor, o problemă pe care succesul militar o creează de obicei.
Dacă Moscova ar fi obligată să intre într-un acord de pace, beneficiul pentru Occident este unul politic. Un acord de încetare a focului ridică probleme despre prudenţa guvernului şi competenţa armatei sale. Având în vedere că distrugerea întregii armate ruseşti nu este o opţiune, un acord de pace creează o forţă politică în Rusia care trebuie lăsată să se maturizeze. Riscul pretinderii unei victorii generale este prea mare, mai mare decât pericolul păcii. Însă preşedintele Vladimir Putin înţelege şi această ecuaţie, deci pierderile ruseşti din Ucraina sunt esenţiale pentru pierderea controlului acestuia.
AUTOR: GEORGE FRIEDMAN
Exclusiv
Pârâul Dâmbu, salvat de la sufocare: Intervenția fermă a Poliției Locale Ploiești, Serviciul Protecția Mediului
Exclusiv
Sistemul Antigrindină: Miliarde evaporate, zero rezultate și recole record fără rachete – Raportul Exclusiv care demască jaful secolului!
De ani de zile, așa cum am documentat în repetate rânduri , Sistemul Național Antigrindină (SNAG) a fost subiectul unor controverse aprinse, acuzat fiind de ineficiență crasă, sifonare a banilor publici și chiar de agravarea secetei. Ceea ce părea o „rețetă perfectă pentru un jaf cu aprobare guvernamentală”, transformând HG 256/2010 într-o „biblie a mafiei antigrindină” și un „bilet direct spre Maldive” pentru beneficiari, primește acum o confirmare zdrobitoare.
Ziarul nostru de investigații, Incisiv de Prahova, a obținut în exclusivitate un Raport preliminar de o acuratețe dezarmantă, care demonstrează, fără replică, că toate dezvăluirile noastre au fost nu doar exacte, ci și profetic de corecte. Datele oficiale, furnizate chiar de Direcția Agricolă Județeană Prahova (DAJ Prahova) pentru perioada 2015-2025, aruncă în aer narațiunea oficială a unui sistem funcțional, expunând o realitate crudă: milioane de euro aruncați pe fereastră pentru o tehnologie fără niciun efect detectabil, ba chiar suspectată de a fi contribuit la problemele climatice.
În timp ce unele publicații, locale sau naționale, își arogă acum, cu o întârziere demnă de analele presei autohtone, ‘exclusivitatea’ dezvăluirilor despre sistemul antigrindină – un scenariu familiar- după cum am documentat până la saturație (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (AICI), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici) e (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici) , etc. și în tot internetul care mai are curajul să spună adevărul), sistemul antigrindină a fost o mafie transpartinică, protejată de politicieni corupți și de foști securiști cu pensii nesimțite, aidoma cazului WHITE TOWER (aici), unde abia în 2023 începeau să „descopere” ce Incisiv de Prahova documentase și publicase deja, cu acte (adevarate rechizitorii), încă din 2020 – noi le oferim indulgența noastră, deplângându-le, totodată, lipsa cronică de originalitate și de viteză.
„Scutul” fantomă: Când variabilitatea devine dovada ineficienței
Conform anexei 1 a HG 256/2010, ar fi trebuit să beneficiem de un sistem antigrindină ultramodern, rodul unor studii științifice și tehnologii inovatoare. Realitatea, așa cum o relevă datele DAJ Prahova, este complet diferită. Pe parcursul a nouă ani (2015-2024) în care sistemul antigrindină a funcționat „normal” în județul Prahova, suprafața medie afectată de grindină a fost de 560,32 hectare pe an. O cifră care, la prima vedere, ar putea părea acceptabilă. Însă, statistica nu minte și scoate la iveală adevărul brutal: abaterea standard a suprafețelor afectate este de ±738 hectare, adică mai mare decât valoarea medie însăși!
Ce înseamnă asta? Explicația este simplă și devastatoare pentru susținătorii sistemului: într-un sistem tehnic eficient, variațiile de la un an la altul ar trebui să fie minime, controlate. Aici, fenomenul grindinei rămâne complet aleatoriu, „sărind” dramatic, exact ca și cum sistemul nu ar exista. Verdictul statistic este clar: sistemul nu controlează grindina. Banii publici, alocați „studiilor fără rezultate, omologărilor fictive și programelor experimentale eșuate”
Sistemul Antigrindină: Miliarde evaporate, zero rezultate și recole record fără rachete – Raportul Exclusiv care demască jaful secolului!, nu au produs nimic concret, ci doar o vastă operațiune de sifonare a bugetului.
Paradoxul prahovean: Fără rachete, mai puțină grindină și recole istorice!
Dacă ineficiența statistică nu era suficientă, anul 2025 oferă dovada supremă a inutilității sistemului. În 2024, sistemul a funcționat doar parțial (aprilie-iulie), iar în 2025, a fost oprit complet. Logica ar fi dictat o creștere masivă a pagubelor. Realitatea, însă, contrazice flagrant această așteptare, confirmând, încă o dată, acuzațiile Incisiv de Prahova privind „sistemul fantomă pe banii noștri”:
- 2024: 313 hectare afectate de grindină (sub media anilor cu sistem activ).
- 2025: 459,84 hectare afectate de grindină (tot sub media anilor cu sistem activ).
Cu alte cuvinte, în absența rachetelor, grindina nu a devenit mai severă; dimpotrivă, pagubele au fost mai mici! Acest fenomen, bine cunoscut în știință, indică faptul că intervenția artificială nu avea, în realitate, niciun efect benefic.
Iar surprizele nu se opresc aici! Anul 2025, singurul sezon fără intervenții antigrindină, a înregistrat și cele mai mari producții agricole din întreg intervalul 2015-2025! Grâul a „explodat” de la 3.500-5.000 kg/ha la aproximativ 8.000 kg/ha; rapița a urcat la circa 4.500 kg/ha; floarea-soarelui a revenit la 2.500 kg/ha; iar porumbul a atins un nivel excepțional de peste 6.500 kg/ha. O creștere simultană pe toate culturile majore, exact în anul în care rachetele au tăcut, reprezintă un argument statistic irefutabil: oprirea însămânțărilor cu iodură de argint a coincis cu cel mai productiv an agricol al ultimului deceniu în Prahova.
Seceta: Adevăratul dușman ignorat, agravat de iluzii costisitoare
În timp ce statul român a investit zeci de milioane de euro într-un sistem antigrindină demonstrat acum ca fiind ineficient, a ignorat complet adevăratul flagel al agriculturii: seceta. O comparație a datelor DAJ Prahova este elocventă:
- Grindină (media 2015-2024): 560,32 hectare afectate.
- Secetă (media 2015-2024): 14.013 hectare afectate, adică de peste 25 de ori mai mult! În ani extremi, diferența a atins chiar și 50-100 de ori.
Cu toate acestea, finanțarea s-a concentrat exclusiv pe rachete, în timp ce seceta, responsabilă pentru peste 90% din pagubele agricole, a rămas complet neadministrată. Mai mult, analiza variabilității arată o abatere standard a secetei de 16.636 hectare, mult mai mare decât media, indicând un fenomen natural sever, pe care sistemul antigrindină nu doar că nu îl reduce, dar pare chiar să îl agraveze, coincizând anii cu consum mare de rachete cu anii de secetă severă (2020, 2024).
Și aici, anul 2025 aduce o altă revelație. În anul fără rachete, suprafața afectată de secetă a scăzut la 7.018 hectare, adică cu 50% mai puțin decât media ultimului deceniu. Astfel, în absența intervențiilor atmosferice, indicatorii agricoli s-au îmbunătățit drastic: mai puțină grindină, mai puțină secetă și producții record. Este pentru prima dată când datele oficiale arată simultan aceste trei tendințe pozitive, într-un an fără sistem antigrindină!
De La HG 256/2010 la salarii de nababi: Anatomia unei decepții de stat
Aceste descoperiri șocante amplifică acuzațiile noastre anterioare (sursa: Incisiv de Prahova) privind jaful din spatele Sistemului Național Antigrindină. HG 256/2010, prezentată drept fundamentul SNAG, s-a dovedit a fi „Hârtia ilegalității, biblia mafiei antigrindină”. Iar Autoritatea pentru Administrarea Sistemului Antigrindină (AASAG) continuă să funcționeze ca o „instituție-fantomă” , chiar și acum când activitatea sa principală este suspendată.
Cu 106 puncte de lansare inactive și o activitate „zero” de peste un an, AASAG continuă să plătească salarii de zeci de mii de lei. Directorul Dragoș Manole, plătit cu nu mai puțin de 20.000 de lei pe lună (sursa: Antena 3 CNN, Incisiv de Prahova), exemplifică perfect „școala tăcerii cu onoruri”, refuzând să detalieze în ce a constat „activitatea categorică” a instituției. Este o „orgie de sifonare a banilor publici” care sfidează orice logică economică și morală, mai ales într-o perioadă de austeritate.
DNA și Ministrul Agriculturii: Ultimul tren spre transparență și justiție?
Aceste noi date, irefutabile, intensifică apelurile repetate ale Incisiv de Prahova către Direcția Națională Anticorupție (DNA) de a se autosesiza și a investiga modul în care a fost implementată HG 256/2010. Sunt necesare răspunsuri clare și transparente cu privire la respectarea procedurilor legale, studiile de impact reale, monitorizarea cheltuielilor și eventualele conflicte de interese.
Ministrul Agriculturii, deși a avut curajul să suspende sistemul, are acum o datorie morală și legală sporită. Nu este suficient să oprești sistemul; trebuie „să-i trimiți pe hoți la Bălăcăneanca și să te asiguri că nu vor mai avea ocazia să fure niciodată ploaia și viitorul României!” . Acum, cu dovezile statistice că absența sistemului aduce beneficii reale, cazul devine de-a dreptul exploziv.
Concluzie: Să curățăm grădina statului de buruienile costisitoare ale incompetenței și corupției
„Fermierii – eroi ai pământului”, mai buni decât orice detectiv 007, au pus APIA la colț și au adus în atenția publică un jaf colosal. Noile date de la DAJ Prahova nu fac decât să le valideze pe deplin avertismentele și să arate că „sistemul antigrindină a fost o mafie transpartinică, protejată de politicieni corupți și de foști securiști cu pensii nesimțite” .
Acest episod jenant nu este doar o știre, ci un simptom al unei boli profunde: corupția și incompetența la nivel înalt, protejate de un sistem inert. E timpul ca lopata să intre adânc în grădina statului, să scoatem la lumină toate aceste buruieni costisitoare și să le trimitem acolo unde le este locul: fie la Remat, ca rachetele, fie la Bălăcăneanca, ca pe toți hoții!
Vom reveni, pentru că această poveste este departe de a fi încheiată. (Cristina T.).
Exclusiv
Circ la SAS! Când „Acțiunile Speciale” devin „acțiuni penale” orchestrate de psihologi-călăi și șefi cu „inel magic” – Totul la vedere, în fața Justiției!
-
Exclusivacum o zi„Ne ducem în cap!” Alerta ANP: Sistemul Penitenciar, la un pas de colaps din lipsă de personal
-
Exclusivacum 5 zilePoliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, subalternii patimesc! O poveste cu inel magic și psihologi „dotați”!
-
Exclusivacum 4 zileSAS, de la acțiuni speciale la acțiuni penale: Poliția „Elite” unde psihologii hărțuiesc, iar sefii joacă „inelul magic” cu carierele!
-
Exclusivacum 3 zileMAE: Academia de diplomație sau bârlogul faraonilor fiscali? Oana Țoiu „reformează” cu concursuri viciate și platforme piratate – Detalii exclusiv Incisiv de Prahova!
-
Exclusivacum 5 zileIPJ Prahova: Școala de falși polițiști, filiala „Gonflabila” – Absolvenți cu opt clase și mentori în uniformă!
-
Exclusivacum 2 zileSAS, de la „echipă de intervenție rapidă” la „brigada psihologilor cu bâtă”: Când statul de drept e suspendat, iar abuzul e Lege!
-
Exclusivacum 4 zileRomânia: „Sat fără câini” cu epoleți și „inelul magic” al corupției – Băsescu sună alarma, iar sistemul râde în haimanale!
-
Exclusivacum 2 zileRăzboiul secrete-transparență: Ordinul MAI S/108/2011, sub asalt juridic


Bomba ADN… adică, DNA! Când instituția se autodenunță pentru „fals și abuz în serviciu”!
Aici ajungem la cireașa de pe tort, un element trecut cu vederea în amploarea abuzurilor, dar acum, prin plângerea de la Tribunal, adus în prim-plan cu forță devastatoare. Serviciul Control Intern al DGPMB a depus o sesizare din oficiu la Parchetul de pe lângă Judecătoria Sector 3 pentru… fals intelectual și abuz în serviciu! (Vom reveni cu documente INCENDIARE!). Obiectul acestei sesizări? Chiar acea „Adresă a Biroului Psihologie nr. 214.756 din 31.07.2023” – exact documentul secret care a stat la baza suspendării polițistului Bendriș!
„Interogatoriul tăcerii”: Polițistul cere răspunsuri, sefii transpiră

