Anchete
Decizia privind desemnarea unor echipe de câte 8 observatori din partea ANP care să participe la procesul de evaluare, incalcă prevederile OMJ 3513/2020 si a generat ceva cheltuieli insemnate in bugetul ANP
De o perioadă de timp a inceput testarea semestrială a membrilor EOS, evaluarea ce a suferit unele modificari din dorința directorului DSDRP , Păun, care a si emis o adresă controversată prin care modificase componența echipei de evaluare, lucrul contrar ordinului de ministru 3513/2020, iar ca urmare a feedback-ului negativ primit, acestia au fost transformați in observatori, comisia rămânând ca in ordin, dezvaluie cei din FPP.
Având in vedere agitația creată , Federatia Polițistilor de Penitenciare a participat la aceste evaluări.
La centrul regional – Penitenciarul Iași, conform planificării pe regiuni, s-a susținut evaluarea semestrială a pregătirii specifice pentru siguranță personală, intervenție specializată și pregătire fizică a personalului de intervenție din cadrul unităților penitenciare care au structuri de intervenție specializată (Penitenciarul Iasi și Penitenciarul Botoșani).
Comisia a fost formată in acord cu ordinul de ministru, având alături de ei și observatorii specialiști, in acord cu vointa ANP; șefi ai detașamentelor de intervenție din alte penitenciare, dar și din partea Anp – coordonator Cristi Spătar.
Observator sindical, din partea Federatiei Politistilor de Penitenciare , a fost desemnat Vicepresedintele Chilarașu Răzvan.
Constatări:
- O parte a membrilor evaluati nu au avut o pregătire la nivelul cerintelor, ceea ce poate denota: ori lipsa de implicare a șefilor in asigurarea conditiilor pentru pregătirea fizică de 4 ore , ori multitudinea de sarcini stabilite in responsabilitatea EOS, ori nepăsare personala in pregatire.
- O parte dintre cei evaluati nu au reușit să promoveze probele si astfel s-a creat un moment tensionat, amplificat de adrenalina.Probele par accesibile , de bun-simț, raportat la importanță structurilor de intervenție in penitenciare .
- Comisia și-a desfășurat activitatea într-un mod obiectiv ceea ce este benefic pentru siguranța personalului și a locului de deținere, fiind acordat un feedback corect al nivelului de siguranța pe care grupele EOS il pot asigura personalului unitatilor.
Probele de evaluare au constat în:
- Evaluare teoretică (test grilă)
- Alergare de viteza: 100m plat (15.07 secunde pentru nota 5/admis)
- Alergare de rezistența: 1000 (4.05 minute pentru nota 5/admis)
- Flotări la sol (40 pentru nota 5/admis)
- Abdomene (50 pentru nota 5/admis)
- Genuflexiuni (55 pentru nota 5/admis)
- Tracțiuni (7 pentru nota 5/admis)
- Tehnici autoapărare
- tehnici acordare prim-ajutor
- Spețe tactice pe grupe (simulare baricadare/ luare de ostatici)
Ca o informatie generala , cam in toate zonele in care s-au desfăsurat aceste evaluari, au fost in medie 3-5 membrii care nu au trecut testarea.
La finalul procesului de evaluare ar fi corect ca ANP să ne prezinte o informare corectă a nivelului de pregatire al grupelor EOS, gradul de siguranța pe care acestea le pot oferi, cauzele esecurilor, acolo unde va fi cazul, cât și proiectele de viitor, mai precizeaza sursa citata.
Suntem la curent cu toate intentiile de reforme, unele mai futuriste decat altele, insa ne dorim masuri concrete, aplicabile, care să conducă la profesionalizarea acestor structuri , la cresterea gradului de siguranta, dar care să aibă in atentie acordarea timpului necesar pregatirii, cât si metode eficiente de pregatire al membrilor EOS.
Ce se intâmplă cu cei care nu au trecut evaluarea?
[pdf-embedder url=”https://www.incisivdeprahova.ro/wp-content/uploads/2022/10/43589_221005_150740.pdf”]
Ca o paranteză, decizia de mai sus, prin desemnarea unor echipe de câte 8 observatori din partea ANP care să participe la procesul de evaluare, incalcă prevederile OMJ 3513/2020 si a generat ceva cheltuieli insemnate in bugetul ANP.
La un calcul simplu avem:
9,10…2 nopti cazare Gherla,
11…o noapte Aiud,
12,13,14…3 nopti Timișoara,
15,16…2 nopti Craiova,
17,18…2 nopti Margineni,
19,20,21..3 nopti Bucuresti,
22,23,24…3 nopti Poarta Albă,
Total: 16 cazari x 250 lei=4 000 lei
Combustibil …1300 lei
Total cheltuieli cu 1 persoană= 5300 lei x 8 persoane (observatori+Anp)=42 400 lei.
Suma este destul de importantă si putea fi folosită pentru dotarea grupelor EOS care se plâng de slaba inzestrare.
Daca măsura era gândită cu cap, partea de observare putea fi făcută cu observatori sindicali si un reprezentant ANP cheltuielile fiind reduse semnificativ, insă se pare ca ANP stă pe grămezi de bani, asta până ii intrebi de ce nu decontează formarea profesională a specialistilor care activeaza pe baza avizelor de liberă practica.
OMJ 3513/2020 prevede ca evaluarea sa fie făcută de o comisie formata din sef detașament regional, ofiter instructor regional si lucrător resurse umane si formare profesionala, fără observatori din partea angajatorului, fără filmări, etc…directorul DSDRP dorind sa faca comisia din șefii de detașamente, prin decizia de director general, insa OMJ 3513/2020 prevede o comisie din specialisti clar precizati. (Sava N.).
Anchete
Verdict final în cazul procurorului Alin Mocioi: Cariera în magistratură se incheie după decizia ÎCCJ!
Anchete
CSM își alege conducerea pentru 2026: Tradiția invinge suspansul, fără contracandidați
Anchete
Hidroelectrica, gigantul bursier, fără conducere permanentă: Selecția CEO, un eșec răsunător
Hidroelectrica, cea mai valoroasă companie listată la Bursa de Valori București, a confirmat miercuri seara, printr-un anunț oficial transmis investitorilor, eșecul procedurii de selecție pentru funcția de director general (CEO). Decizia validă informațiile anterioare vehiculate pe surse, inclusiv de către Mediafax, și subliniază dificultatea gigantului energetic de a identifica un lider pe măsura exigențelor.
Un proces riguros, un rezultat neașteptat
Procedura de recrutare, desfășurată conform rigorilor Ordonanței de Urgență a Guvernului 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice – o obligație legală pentru companiile cu capital majoritar de stat – a fost supervizată de un expert independent. Raportarea oficială arată că acesta a finalizat evaluarea candidaților fără a propune, însă, nicio persoană pentru numire în funcție.
Standarde inalte, niciun candidat la inălțime
Analiza detaliată a inclus declarații de intenție și interviuri, bazate pe criterii clar definite anterior. Cu toate acestea, în ședința din 26 noiembrie 2025, Consiliul de Supraveghere a Hidroelectrica a constatat că niciunul dintre candidații rămași în cursă nu corespundea pe deplin cerințelor funcției de director general, având în vedere contextul operațional și strategic actual al companiei. „Menținerea standardelor de competență este o obligație legală, nu o opțiune”, se arată în comunicatul transmis de companie, care reiterează angajamentul pentru o „guvernanță solidă, transparentă și performantă”. Menționăm că procesul inițial a vizat atât funcția de director general, cât și pe cea de director financiar, însă niciun candidat nu a îndeplinit criteriile impuse.
Pe muchie de cuțit: Reluarea de urgență și conducerea interimară
Ca urmare a acestui eșec, Consiliul a decis reluarea imediată a procedurii de selecție, într-o cursă contra-cronometru pentru identificarea viitorilor CEO și CFO. Pentru a asigura continuitatea operațională, Hidroelectrica va menține măsurile interimare de conducere, atât pentru poziția de director general, cât și pentru cea de director financiar, până la finalizarea noii proceduri. Decizia Consiliului a survenit cu doar două zile înainte de termenul oficial de finalizare a selecției, stabilit pentru 28 noiembrie. Potrivit informațiilor Mediafax, doi candidați rămăseseră în cursa finală: Mihai Aniței și Radu Ioan Constantin.
Context tulbure: Scăderi de producție și schimbări de management
Acest moment delicat se înscrie într-un context complicat pentru Hidroelectrica. Primele nouă luni din 2025 au marcat o scădere atât a producției, cât și a profitului net, rezultate influențate de condițiile meteorologice nefavorabile și de o serie de schimbări succesive de management. Aceste turbulențe au fost, de asemenea, corelate cu cerințele de reformă impuse prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), adăugând presiune suplimentară asupra companiei de stat, care rămâne un pilon strategic al economiei românești. (Irinel I.).
-
Exclusivacum 5 zileSINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!
-
Exclusivacum 2 zileCircul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 5 zileLegea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 3 zilePrahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!
-
Exclusivacum 10 oreIPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!
-
Featuredacum 5 zileScandal de proporții la vârful Poliției Române: Sindicatul Diamantul cere DNA să ancheteze o mușamalizare de patru ani
-
Exclusivacum 5 zileCIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!
-
Exclusivacum 5 zileJustiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!



