Anchete
Masinile avariate în misiune, reparate pe banii polițiștilor?
In cadrul așa-ziselor negocieri pentru semnarea Acordului colectiv privind raporturile de serviciu ale funcționarilor publici cu statut special-polițiști din Ministerul Afacerilor Interne au fost cooptate organizații sindicale nereprezentative cu scopul de a nu fi obținute alte drepturi favorabile polițiștilor față de vechiul Acord Colectiv, MAI-ul alături de aceste organizații opunându-se propunerilor pe care noi le-am prezentat, dezvaluie cei de la sindicatul Europol.
În multitudinea de propuneri ce au fost prezentate de către organizația noastră, am reliefat inclusiv necesitatea asigurării de fonduri în vederea încheierii de contracte de asigurare facultativă pentru mijloacele de mobilitate navală și terestră din parcul propriu. Pe scurt, Sindicatul EUROPOL a solicitat MAI-ului să asigure fondurile necesare pentru încheierea polițelor CASCO pentru mijloacele de mobilitate din dotare, astfel încât polițiștii să nu mai fie cercetați administrativ și să li se impute în mod abuziv plata reparațiilor diverselor mijloace avariate în misiune, reprezentanții ministerului opunându-se acestei propuneri.
În acest sens am prezentat situația unui coleg din cadrul IPJ Arad, care în timpul iernii a condus ”autospeciala” din dotare, respectiv un autoturism Dacia Duster, deplasându-se la un eveniment cu viteza de 25 km/h pe carosabil acoperit cu polei, fără a încălca vreo normă din Codul rutier, moment în care autoturismul în cauză a derapat părăsind partea carosabilă intrând în coliziune cu un obstacol aflat în afara drumului, ocazie cu care, din impact a rezultat avarierea ”autospecialei”.
Am precizat reprezentanților MAI faptul că în urma cercetării evenimentului rutier înregistrat la IPJ Arad s-a constatat faptul că polițistul-conducător auto nu a fost sancționat contravențional întrucât nu a încălcat niciuna din normele incriminate de art. 123 din HG nr. 1391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice:
Conducătorul de vehicul este obligat sa circule cu o viteză care să nu depăşească 30 km/h în localităţi sau 50 km/h în afara localităților, în următoarele situaţii:
- la trecerea prin intersecțiile cu circulație nedirijată;
- în curbe deosebit de periculoase semnalizate ca atare sau în care vizibilitatea este mai mică de 50 m;
- la trecerea pe lângă grupuri organizate, coloane militare sau cortegii, indiferent dacă acestea se află în mers sau staționează pe partea carosabilă a drumurilor cu o singură bandă de circulaăie pe sens;
- la trecerea pe lângă animale care sunt conduse pe partea carosabila sau pe acostament;
- când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheață, zăpadă bătătorită, mâzgă sau piatră cubică umedă;
- pe drumuri cu denivelari, semnalizate ca atare;
- în zona de acțiune a indicatorului de avertizare “Copii” în intervalul orar 7,00-22,00, precum şi a indicatorului “Accident”;
- la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, semnalizate prin indicatoare şi marcaje, când drumul public are cel mult o bandă pe sens, iar pietonii aflați pe trotuar, în imediata apropiere a părţii carosabile, intenţionează să se angajeze în traversare;
- la schimbarea direcției de mers prin viraje;
- când vizibilitatea este sub 100 m în condiţii de ceață, ploi torențiale, ninsori abundente.
Însă cu toate acestea, atât Comisia de cercetare administrativă și cea de soluționare a contestațiilor din cadrul IPJ Arad, precum și Comisia de Jurisdicție a Imputațiilor din cadrul MAI au stabilit că polițistul se face vinovat de prejudiciul cauzat prin avarierea ”autospecialei”, în ciuda faptului că acesta nu a încălcat nicio prevedere legală, comisiile invocând în acest sens prevederile art. 14 alin. 3 lit. g) din Normativul privind asigurarea tehnică de autovehicule a structurilor Ministerului Afacerilor Interne aprobat prin OMAI nr. 599/2008:
(3) Conducătorii auto au următoarele obligații principale:
g) să adopte un stil de conducere corespunzător condițiilor de drum, stării carosabilului și condițiilor climatice (caniculă, zăpadă, polei, vânt puternic, după caz).
Or, în situația dată, prin raportare la prevederile Codului rutier care statuează în mod explicit regulile de deplasare și viteză a vehiculelor, prevederea de la art. 14 alin. 3 lit. g) din Normativul sus-menționat este caducă, iar pe cale de consecință imputarea, în aceste condiții, în sarcina polițistului a plății contravalorii avariilor suferite de un autovehicul din flota MAI este ilegală, cu atât mai mult cu cât în cazul mai-marilor MAI, secretari de stat, șoferii acestora sau în cazul șefilor de arme care avariază limuzine de lux, Comisiile de cercetare administrativă analizează dacă aceștia au încălcat vreuna din prevederile Codului rutier, nicidecum pe cele ale Normativului din anul 2008.
Față de aceste aspecte, în cadrul discuțiilor ce au avut loc atât la data de 02.05.2022 cât și în data de 05.05.2022, reprezentanții MAI ne-au precizat că situația prezentată de organizația noastră va fi reglementată prin modificări ce vor fi aduse cu proxima ocazie la Normativul privind asigurarea tehnică de autovehicule a structurilor Ministerului Afacerilor Interne aprobat prin OMAI nr. 599/2008.
Total fals, întrucât am constatat că în data de 18 iulie 2022 a fost pus în Transparență decizională, pe site-ul Ministerului Afacerilor Interne Proiectul ordinului ministrului afacerilor interne pentru modificarea și completarea Normativului privind asigurarea tehnică de autovehicule a structurilor Ministerului Afacerilor Interne, aprobat prin Ordinul ministrului internelor și reformei administrative nr.599/2008, însă niciuna dintre modificările propuse nu au avut ca obiect reglementarea prevederii de la art. 14 alin. 3 lit. g) pe care Sindicatul Europol a supus-o dezbaterii.
După cum puteți observa, în conținutul proiectului de act normativ nu există nicio trimitere la situația invocată de organizația noastră, a cărei menire este aceea de a elimina nedreptățile la care sunt supuși polițiștii de către angajator, singurele modificări referindu-se la alte formule de calcul a normelor de consum de carburanți.
Este încă o dovadă a disprețului cu care Ministerul Afacerilor Interne își tratează angajații, deși prin intermediul muncii depuse de aceștia, miniștrii precum Marcel Vela sau Nicolae Bode se laudă în diferite conferințe de presă încercând să-și contureze un capital de imagine și să-și consolideze poziția în partid.
Având în vedere ”omisiunea” MAI de a proceda la modificarea actului normativ în sensul protejării angajaților împotriva abuzurilor, organizația noastră a transmis propuneri privind modificarea art. 14 alin. 3 lit. g) din Normativ, mai precizeaza sursa citata. (Sava N.).
CONSULTĂ AICI PROIECTUL DE ORDIN!
CONSULTĂ AICI REFERATUL DE APROBARE A PROIECTULUI DE ORDINI!
Anchete
Verdict final în cazul procurorului Alin Mocioi: Cariera în magistratură se incheie după decizia ÎCCJ!
Anchete
CSM își alege conducerea pentru 2026: Tradiția invinge suspansul, fără contracandidați
Anchete
Hidroelectrica, gigantul bursier, fără conducere permanentă: Selecția CEO, un eșec răsunător
Hidroelectrica, cea mai valoroasă companie listată la Bursa de Valori București, a confirmat miercuri seara, printr-un anunț oficial transmis investitorilor, eșecul procedurii de selecție pentru funcția de director general (CEO). Decizia validă informațiile anterioare vehiculate pe surse, inclusiv de către Mediafax, și subliniază dificultatea gigantului energetic de a identifica un lider pe măsura exigențelor.
Un proces riguros, un rezultat neașteptat
Procedura de recrutare, desfășurată conform rigorilor Ordonanței de Urgență a Guvernului 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice – o obligație legală pentru companiile cu capital majoritar de stat – a fost supervizată de un expert independent. Raportarea oficială arată că acesta a finalizat evaluarea candidaților fără a propune, însă, nicio persoană pentru numire în funcție.
Standarde inalte, niciun candidat la inălțime
Analiza detaliată a inclus declarații de intenție și interviuri, bazate pe criterii clar definite anterior. Cu toate acestea, în ședința din 26 noiembrie 2025, Consiliul de Supraveghere a Hidroelectrica a constatat că niciunul dintre candidații rămași în cursă nu corespundea pe deplin cerințelor funcției de director general, având în vedere contextul operațional și strategic actual al companiei. „Menținerea standardelor de competență este o obligație legală, nu o opțiune”, se arată în comunicatul transmis de companie, care reiterează angajamentul pentru o „guvernanță solidă, transparentă și performantă”. Menționăm că procesul inițial a vizat atât funcția de director general, cât și pe cea de director financiar, însă niciun candidat nu a îndeplinit criteriile impuse.
Pe muchie de cuțit: Reluarea de urgență și conducerea interimară
Ca urmare a acestui eșec, Consiliul a decis reluarea imediată a procedurii de selecție, într-o cursă contra-cronometru pentru identificarea viitorilor CEO și CFO. Pentru a asigura continuitatea operațională, Hidroelectrica va menține măsurile interimare de conducere, atât pentru poziția de director general, cât și pentru cea de director financiar, până la finalizarea noii proceduri. Decizia Consiliului a survenit cu doar două zile înainte de termenul oficial de finalizare a selecției, stabilit pentru 28 noiembrie. Potrivit informațiilor Mediafax, doi candidați rămăseseră în cursa finală: Mihai Aniței și Radu Ioan Constantin.
Context tulbure: Scăderi de producție și schimbări de management
Acest moment delicat se înscrie într-un context complicat pentru Hidroelectrica. Primele nouă luni din 2025 au marcat o scădere atât a producției, cât și a profitului net, rezultate influențate de condițiile meteorologice nefavorabile și de o serie de schimbări succesive de management. Aceste turbulențe au fost, de asemenea, corelate cu cerințele de reformă impuse prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), adăugând presiune suplimentară asupra companiei de stat, care rămâne un pilon strategic al economiei românești. (Irinel I.).
-
Exclusivacum 4 zileSINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!
-
Exclusivacum 2 zileCircul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 4 zileLegea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 3 zilePrahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!
-
Exclusivacum 9 oreIPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!
-
Featuredacum 4 zileScandal de proporții la vârful Poliției Române: Sindicatul Diamantul cere DNA să ancheteze o mușamalizare de patru ani
-
Exclusivacum 4 zileCIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!
-
Exclusivacum 4 zileJustiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!



