Featured
Care sunt frontierele Ucrainei?/Este o întrebare legitimă
Nu s-a declarat război în Ucraina, dar indiciile – bombardamente, distrugeri materiale, pierderi de vieți, mobilizări – atestă un conflict armat grav. Intențiile mărturisite ne spun că avem de a face cu o operațiune militară în scopul eliminării celor ce-l resuscitează pe Stepan Bandera, care, după toate datele, proliferaseră, și pentru oprirea intrării Ucrainei în NATO, percepută ca pericol pentru securitatea Rusiei. De regulă, însă, și scopurile evoluează.
Cum s-a ajuns la incursiune, aflăm din SUA, unde are loc dezbaterea ce dă tonul discuției din lume. Ea opune astăzi curentul „realismului politic” – care invocă înțelegerile supraputerilor de la începutul anilor nouăzeci, și cel al „liberalismului politic” – care invocă încălcări ale dreptului internațional.
Fapt este că, în materie de drept internațional, contează Memorandumul de la Budapesta (1994), prin care Ucraina predă armele nuclearo-sovietice de pe teritoriu ei, recunoscându-i-se independența. Au existat, desigur, înțelegeri Gorbaciov-Bush-Kohl, prin care securitatea europeană și evoluția NATO au fost, într-un fel, legate. Dar puciul de la Moscova și plecarea lui Gorbaciov au schimbat lucrurile.
Stenograme, participanți la discuții și succesorul președintelui american au confirmat înțelegerile. Ele au stat la baza politicii germane, cu cancelarii Kohl, Schröder și Merkel și la baza altor luări de poziție. De ele țin cont voci din Franța și din alte țări, care propun să se ia în seamă opticile tuturor părților.
Explicația conflictului are componente ce țin de istorie. Nu le inventariem aici. Dar nu ar fi matur să nu aruncăm o privire și asupra decidenților.
Sub acest aspect, este lucid să observăm, între altele, fenomenul „imposturii ajunse”, care, din păcate, se repetă. Mai ales în Est, inși fără valoare sunt împinși din umbră la decizii și fac apoi orice pentru perpetuare, fie și sacrificându-și țara. Sub ei, mai totul se prăbușește în țara respectivă, dar se bat în piept, vezi Doamne, că sunt proeuropeni. Nefiind în stare să proiecteze democratizări și dezvoltări în țara lor, aceștia iau în brațe teme externe, în care controlul public este mai vag.
Mediocri și fără suport în realizări, acești inși persecută partide ale opoziției, lovesc în cei de altă opinie și instaurează dictaturi ridicole, din care Charlie Chaplin ar avea de învățat. Instrumentând serviciile secrete și alte instituții de forță, ei vând orice. „Mă sprijini, îți facilitez!” – cleptocrația este sport politic. Fără aprobare, își aruncă țările în conflict.
Ne mirăm și azi că un ziarist obscur ca Mussolini sau un caporal ca Hitler au putut duce țări la prăbușire și lumea la tragedii. Mediocrii ajunși azi la decizii desfigurează și ei statele și le duc la eșuare. Desigur, ziaristul Mussolini a introdus filosofia pragmatismului în Italia, iar dexteritatea frazării nu-i lipsea. Caporalul Hitler studiase ceva artă, iar oratoria l-a propulsat. Dar nu cumva Europa de azi îngăduie din nou ascensiuni dăunătoare, în primul rând sieși și proiectelor ei? Nu cumva ceea ce inspirați juriști au numit „președinție africană” (în care vârful instrumentează orice în scopul său meschin!) nu mai este o caracterizare suficientă? Când îi vezi pe acești „șefi de stat”, cum își zic sfidând Constituția, că nu pot ieși din cititul păginuțelor lemnoase scrise de alții fără a debita năzbâtii, nu poți ocoli întrebarea.
Se spune bine într-o carte, autorizată de armata americană, că responsabilii occidentali ar trebui să fie prudenți când susțin decidenți în alte țări (Sarah Chayes, Thieves of State. Why Corruption Threatens Global Security, W.W.Norton & Company, New York, London 2015). Altfel, sunt sprijiniți indivizi corupți, care le spun ceea ce vor să audă, dar care fac rău populațiilor și compromit democrația. După standarde occidentale, respectivii nu au de a face cu așa ceva.
Pe lângă fenomenul „imposturii ajunse” mai este un altul – „identificarea falsă”. Fenomenul constă în aceea că insul se dă ceea ce nu este nici capabil, nici pregătit și nici interesat. În definitiv, libertățile și drepturile fundamentale ale omului și cetățeanului, democrația, statul de drept democratic sunt fundamentele vieții demne de a fi trăită. Dar de aici nu rezultă că oricine se revendică din ele o face justificat. Nu orice individ care se revendică din aceste valori trebuie luat pe cuvânt. O declarație prodemocrație nu-l face altceva decât este.
Desigur, ascensiunea noilor impostori nu este întreaga explicație a conflictului. Situația internațională este sub controlul supraputerilor – mai exact, al geometriei variabile a relațiilor lor. Tabloul nu s-a schimbat în ultimii ani (vezi A. Marga, Ordinea viitoare a lumii, Niculescu, București, 2017). SUA, China, UE rămân supraputerile economice, SUA și China supraputerile politice, SUA, Rusia, China supraputerile militare, SUA, China și Europa, supraputerile culturale. Dar Germania urcă la statutul de supraputere ca urmare a anvergurii științifico-tehnologice, a solidității democrației ei și, desigur, a bugetului militar, cel mai mare din Europa.
Poziția supraputerilor față de ordinea mondială existentă este aceeași. SUA cer recunoașterea acesteia conform tratatelor semnate. China declară că nu a participat la crearea acestei ordini, dar o respectă și vrea o ordine întemeiată pe recunoașterea demnității națiunilor. Rusia vrea schimbări în ordinea actuală și acorduri cu SUA. Așa stând lucrurile, se pot produce și se produc tensiuni.
Ce poate interveni în viitorul apropiat? În cabinete se discută intenții cu implicații vaste.
Unii vor afectarea Rusiei, creând deocamdată, sub conducere britanică, o Piață comună cu Ucraina, Polonia și alte țări. Puterile europene clasice vor prezență la Marea Neagră și Marea Caspică. Desigur, pot fi acorduri, dar subestimarea Rusiei este periculoasă, cum au spus-o în primul rând voci americane. Rusia nu acceptă să devină obiect al tranzacțiilor.
Unii calculează slăbirea Rusiei spre a afecta China. Este însă un joc cu forțe uriașe, de care nimeni din afara acestora nu dispune și care poate fi lesne un bumerang. În orice caz, China nu rămâne detașată în chestiunea militarizării Ucrainei. În fapt, și securitatea ei a început să fie în joc.
Sunt și calcule aparent secundare, care devin tot mai importante. De pildă, Germania nu are cum să nu ia inițiativa. În fond, ea decontează deocamdată sancțiunile economice aplicate Rusiei și altor țări. Iar odată cu extinderea NATO spre Nord și Est, nu va fi doar apărată (față de cine?), ci și încercuită. Franța nu poate sta nici ea indiferentă, căci o afectare a Rusiei sau a Chinei o face internațional nesigură. Iar Turcia își caută calea ei. În orice caz, supraputerile emergente nu pot să nu-și facă calculele.
Rusia a anunțat că-și duce la capăt incursiunea militară din Ucraina, chiar dacă va dura ani. Diferite țări – Polonia, SUA, Marea Britanie – furnizează anumite arme. Nu se întrevede încă o oprire a spiralei. Ucrainienii ar trebui să observe că își distrug țara, dar acest argument nu are trecere la șefii lor de azi. Nu are trecere nici argumentul că încă nu au plătit multele zeci de miliarde ca despăgubiri pentru crimele din Al Doilea Război Mondial și că armamentele primite vor trebui plătite.
Ne îndreptăm spre un nou război? Dacă extrapolăm cursul actual, răspunsul este, din nefericire, afirmativ. Iar un război cu mulți actori nu va fi ca celelalte războaie postbelice. El poate fi nuclear.
Lucrurile se complică și în altă parte a lumii. Pe de o parte, cum am mai spus, China nu va sta neutră, căci, în definitiv, rachetele care ar putea fi amplasate în Ucraina se apropie de teritoriul chinez. Pe de altă parte, Congresul american a proclamat Marea Chinei de Sud zonă de „national interest”, iar Parlamentul Chinei a declarat aceeași zonă una de „core interest”. Acordul Nixon-Mao Zedong- Zhu Enlai (1972), care recunoștea „o singură Chină”, pare acum în paranteză. Actualul președinte american a anunțat sprijin militar pentru Taiwan. Autoritățile chineze au precizat că nu vor tolera amplificarea prezenței militare străine pe insulă. Cunoscătorii vorbesc deja de război.
Conflictul din Ucraina, spuneam într-o emisiune la TVR, se poate încheia în cinci minute cu un acord al liderilor celor mai mari puteri. Există un control al lumii din partea lor și ei pot schimba situația. Dacă, însă, nu se oprește înarmarea Ucrainei și supraputerile nu intră în discuții pentru un nou aranjament strategic, va fi criză acută. Să sperăm în mintea din ultimul minut!
Previziunile nu au încă precizia dorită. Dar, pe cât se poate anticipa, sunt în față încheieri diferite ale conflictului actual.
Poate fi război durabil. Dar la ce bun? Pentru ce? Un astfel de război va duce la scindarea lumii, fie și formală, între „euroamericanism” și „euroasiatism”. Se pregătesc deja valute fiduciare noi, declarații internaționale privind democrația și politica de urmat, competiții, sisteme de evaluare etc. Cine decontează, însă, scindarea? Nu trebuie subestimate experiența istorică a suferinței, patriotismul popoarelor din Răsărit și, desigur, acumulările lor.
George Soros cere război care să termine Rusia. Nu se înțelege că un război ar fi nimicitor pentru toți și nu are de a face cu democrația. De altfel, multe fapte fac, din această cerere, o aberație. Nimeni nu poate controla întreaga lume, asupra căreia nici nu există acum vreo teorie satisfăcătoare. Extinderea democrației în lume este de salutat, dar, așa cum se procedează, democrația este prima ruinată. Nimeni nu rezolvă probleme de acasă prin război. Nu există soluție fără politică.
Or, ignorarea faptelor, inflația propagandistică, rusofobia, antiasiatismul, sancțiunile, jalnicul oportunism al mediocrilor nu sunt politică. De fapt, tocmai decăderea de azi a politicii împiedică soluțiile. La urma urmelor, în locul rătăcirilor actuale, de ce nu s-ar lucra la a dezvolta democrații vibrante? Cui folosește desfigurarea democrației? De ce nu se preferă triumful valorilor civice?
O încheiere a conflictului ar fi ca ambele, Rusia și Ucraina, care pretind victorii, să consacre în acte situația în care s-a ajuns: Rusia ocupă partea de Răsărit, în care se află deja, cu populație este rusofonă, iar Ucraina nu pierde mai mult. Această încheiere ar stopa conflictul, dar ar fi o încheiere provizorie, care rămâne explozivă.
O încheiere durabilă ar fi reluarea înțelegerilor strategice de la începutul anilor nouăzeci. Stefen Walt, cu autoritatea profesională a titularului școlii de la Harvard, a spus-o cel mai simplu: „Ucraina ar trebui să ia inițiativa și să anunțe că intenționează să opereze ca o țară neutră ce nu va deveni membru al niciunei alianțe militare” („Foreign Policy”, January, 2022).
Ar mai fi, după părerea mea, două laturi de clarificat, deloc simple, dar inevitabile.
Se vorbește de dreptul internațional, dar se iau în seamă doar ultimele acorduri. Nu ignor importanța actelor semnate, dar dreptul internațional stă azi pe o înțelegere a suveranității ce include securitatea celuilalt. Toate documentele internaționale de după 1975 o includ. Nu este permisă violarea frontierei celuilalt stat, dar nici acumularea de arme și laboratoare biologice, și nici mobilizarea neobanderistă, inclusiv a mercenarilor prin silozuri antiatomice. O democrație demnă le exclude.
Subiect extrem de delicat, căci de la el au pornit războaie, situația teritoriilor a devenit acută după ce Ucraina aspiră la recunoașteri cărora nu le face față – politica ei față de alte etnii fiind prima probă categorică. Spus fără ocolișuri, cu probele oferite de istorici, Ucraina a inclus teritorii în mod accidental. În anii douăzeci, a fost vorba de efectul mobilizării ideologice de către Lenin a unor populații împotriva autoritarismului țarist, apoi de lupte în Biroul Politic al PCUS pentru succesiunea lui Stalin și, în cele din urmă, de aranjamentele unui Boris Jeltzin epuizat.
Care sunt, așadar, frontierele Ucrainei? Este o întrebare legitimă. Ucraina ca stat a inclus teritorii străine și o largă populație neucrainiană – ruși, polonezi, români, maghiari, evrei – chiar mai largă la un moment dat decât propria populație. Așa stând lucrurile, dacă se vrea pace durabilă în regiune, frontierele postconflict nu mai pot cele de dinainte. O declară deja și cei mai buni cunoscători și au dreptate.
Ceea ce este firesc să ne preocupe este Europa, care plătește costurile conflictului din Ucraina. Este nevoie aici de soluții vizionare de politică internațională, nu de reluarea politicii anilor treizeci pe Ucraina. Este nevoie de încheierea celui de Al Doilea Război Mondial, nu de prelungirea lui.
Din păcate, autoritatea morală a Uniunii Europene se irosește acum, căci, în loc să dea soluții, Comisia s-a agățat de cineva care nu are încă de a face cu democrația. Extinderea cu orice preț, în dauna integrării, nu o este soluție, cum deja Helmut Schmidt și mulți alții au avertizat. Democratizarea din afară, o spun azi cele mai bune analize germane, nu reușește – în Ucraina de azi, cu atât mai puțin.
Comisia Europeană privează acum Uniunea de cooperarea cu Rusia, cu bogățiile ei naturale enorme, cu creativitatea ei științifico-tehnică și cu contribuția ei incontestabilă la tezaurul cultural al umanității. De fiecare vor profita alte țări. Săracii Europei, dar și fiecare european vor plăti mai mult, zi de zi, pentru aproape orice, din cauza deciziilor eronate de la Bruxelles. Mai este de spus că slăbirea de azi a Europei nu avantajează nicio putere actuală, oricare ar fi aceasta.
Pe nesimțite, marea miză a vieții europene a devenit, surprinzător și stupid, înarmarea. Cu Delors și Prodi Uniunea Europeană reușise să fie cu totul altceva. Căutarea obstinată de arme este o eroare. S-a semnalat oficial, până la urmă, că armele care se trimit spre Ucraina devin periculoase în Europa ca urmare a comercializării lor. Din păcate, anii ce vin se vor umple cu temeri și din acest motiv.
Ceea ce trebuie să ne preocupe și mai mult este situația României. Am mai spus-o – România nu are ce căuta în conflictul din Ucraina. Deșteaptă și înțeleaptă este rămânerea la o cât mai mare distanță. O politică externă inteligentă, cu decidenți competenți și inovativi, ar putea să ducă, însă, în contextul actual, la recuperarea Bucovinei de Nord. Este acum o ocazie istorică. Rezervații majori s-au redus, iar ceilalți ar putea fi convinși. Istoria nu va repeta curând această ocazie.
E timpul ca România să-și rezolve problemele, încât să nu ajungă să se plângă că trenul a plecat deja din gară. Este ceea ce sugera Liviu Rebreanu. Celebrul romancier nu s-a înșelat asupra dezorientării din epoca sa, a distins între ideologie și optica geopolitică și a stigmatizat precaritatea celor care decid. „Nu s-a văzut nicăiri și de când lumea atâta lașitate, lingușire, Kriecherei, lipsă de caracter. E o emulație fără seamăn în lipsa de demnitate” (ediția Minerva, vol.17, p.296). Pe lângă incompetența decidenților, Liviu Rebreanu a socotit vinovată de neajunsuri degradarea morală ce începe de sus. „Cinstea, ca o conștiință proprie, nu contează. Cinismul scuză tot…. Numai proștii suferă. Sărăcia e o rușine. Dacă te îmbogățești prin furt devii boier, ți se deschid toate ușile” (p.404). Din păcate, evaluările lui Liviu Rebreanu se potrivesc situației de azi. Nu ar fi vremea unei deșteptări?
Andrei Marga
Administratie
Alertă de apă ridicată în Șirna: Locuitorii din Tăriceni pot consuma lichidul vital fără griji!
Exclusiv
IPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!
Prahova fierbe, iar Poliția Română, în filială locală, pare să-și fi asumat rolul de cel mai fidel circ ambulant, oferind reprezentații gratuite de la baluri mascate cu interlopi la promovări scandaloase, culminând acum cu o nouă „bijuterie” managerială. Cetățenii se întreabă, pe bună dreptate: mai există vreo urmă de decență sau profesionalism în acest spectacol al absurdului, sau ne îndreptăm cu toții spre desființarea întregii instituții? (aici), (aici), (aici, (aici), etc
De la postul de doi bani la tronul Comandantului: Rețeta succesului la IPJ Prahova!
În vreme ce poporul român tânjește după o Poliție competentă și incoruptibilă, la IPJ Prahova, sub bagheta „vizionară” a domnului Ginel Preda – eternul interimar și a maestrului „gonflabilelor” – se pregătește o nouă „lovitură” de proporții, gata să dinamiteze și ultimele firimituri de încredere. Potrivit unor informații incendiare obținute de Incisiv de Prahova, cea mai mare subunitate de poliție din județ riscă să cadă pe mâinile unui personaj de o școala, de o școală… post-comunistă, și anume, domnul Vîrlan Florin.
Un nume nou în galeria „perlelor” prahovene, Vîrlan Florin este un fost subofițer de la obscurul Post de Poliție Tișița, Vrancea, catapultat în rândul ofițerilor în 2015 printr-un „simulacru de examen” derulat, culmea ironiei, prin intermediul Școlii de Subofițeri de Poliție Câmpina. De parcă promovarea lui Marcel Bălan, polițistul care dansa pe mese cu hoții și apoi a ajuns adjunct la IPJ Prahova, nu era de ajuns, iată că Ginel Preda ne arată că are încă ași în mânecă. Anul trecut, în 2024, domnul Vîrlan a fost deja împuternicit și titularizat în funcția de adjunct al șefului Secției de Poliție nr. 1 Ploiești. Acum, țintește mai sus, mult mai sus, într-un avânt demn de un acrobat al birocrației – adjunct la POLIŢIA MUNICIPIULUI PLOIEŞTI.
„Sifonul” instituțional și „antreprenorii” în uniformă: Cine să-i mai „vâre” la IPJ Prahova?
Se pare că această ascensiune meteorică nu este deloc întâmplătoare. Surse din interiorul sistemului ne șoptesc că Vîrlan Florin ar fi unul dintre „sifoanele” preferate ale lui Ginel Preda. Nu e de mirare, având în vedere că Ginel l-a mai „plimbat” și pe la Serviciul Rutier Prahova, de unde, cu sârg și devotament, „transmitea informații despre șefi și colegi”. Un fel de „ureche” cu uniformă, mereu la datorie, dar nu pentru cetățean, ci pentru… alte interese. Ne întrebăm retoric, la fel ca în cazul conexiunilor dubioase ale lui Mirițescu cu controversatul Anastasescu, oare cât de transparente sunt aceste legături ombilicale?
Și, dacă tot vorbim de interese, rămâne întrebarea arzătoare: oare SIPI Prahova are cunoștință despre „veleitățile antreprenoriale” ale personajului Vîrlan Florin și, mai ales, ale socrului acestuia? Dar DGA Prahova? Știu oare aceste instituții că domnul Vîrlan, fostul șef de post „vopsit” ofițer „la apelul bocancilor”, este o fire conflictuală și un „reclamagiu” notoriu? Sau, așa cum spunea Sindicatul Diamantului, „analfabetismul funcțional și idioțenia fudulă” au cuprins toate palierele, lăsând loc liber pentru astfel de „cariere” spectaculoase?
Tupeul nemărginit: Cazul remorcii fantomă și accesul ilegal în Sistem!

Că tupeul este moneda forte la IPJ Prahova o demonstrează un episod savuros din august 2024, când, culmea ironiei, domnul Vîrlan Florin, pe când era încă la Rutieră, și-a etalat măiestria în arta reclamagiului. Folosindu-se de funcția sa (adică, probabil, de „accesul ilegal la sistemul informatic de serviciu în interes personal”), a reclamat un vecin din Cartierul Eden (din spatele Spitalului Județean Ploiești) pentru o biată remorcă parcată pe… drumul public. Detaliul picant? „Drumul” era, în fapt, doar pământ și pietriș, o stradă care nici măcar nu exista! Ce mai, o operațiune de anvergură, demnă de cele mai lăudabile realizări ale IPJ Prahova, precum „rezolvarea” cazului păpușii gonflabile!
Această „acțiune” palidă, demnă de un „Dorel de la IPJ Prahova” care se crede mai presus de deciziile ICCJ, contrastează izbitor cu ignorarea „bona M.A.I. hoțomane dovedite video” (aici) sau a altor cazuri reale de infracțiuni, așa cum am relatat în repetate rânduri la Incisiv de Prahova.
Așadar, dacă un astfel de individ, cu un trecut dubios, veleități de „sifon” și tupeu nemărginit, ajunge să managerieze o subunitate-cheie, înseamnă că poliția prahoveană nu mai are niciun profesionist, ofițer de carieră, care să ocupe o astfel de funcție. Poate că, în aceste condiții, reorganizarea ar trebui să dispună direct desființarea întregului inspectorat!
Prahova, noul Caracal al absurdității: O „circoitecă” fără sfârșit!
Este timpul să ne întrebăm serios: ce credibilitate mai are o instituție care promovează în funcții de conducere personaje de calibrul lui Marcel Bălan (cel care chefuia cu interlopi) și acum, pare-se, pe „sifonul” Vîrlan Florin, „ofițerul” cu „simulacru de examen” și veleități de „reclamagiu”? Am văzut cum IPJ Prahova a găzduit cu brațele deschise un „fals polițist” de meserie, Costin Oprea, care a operat din interior un an și jumătate, în timp ce se laudă cu prinderea a doi „falși polițiști” de carton. Am râs (amar!) cu episodul „mașina la vale” de la Vălenii de Munte (aici) și am plâns de indignare la auzul aberațiilor „Dorelului” care nu recunoaște deciziile ICCJ.
Concluzia lui Emil Pascaut de la Sindicatul Diamantului, preluată și susținută de Incisiv de Prahova, rămâne crunt de actuală: „Suntem pierduți, condamnați la un viitor sumbru din cauza acestei armate de troglodiți cocoțați în funcții care le depășesc cu mult capacitățile intelectuale.” Iar „circoiteca” continuă la IPJ Prahova, cu Ginel Preda și Marcel Bălan în rolurile principale, iar acum cu Vîrlan Florin pe post de „viitor speranță.”
Cine plătește pentru acest circ grotesc, pentru incompetența crasă și abuzurile perpetrate? Banii noștri, siguranța noastră, viitorul copiilor noștri! Prahova rămâne, din păcate, noul Caracal al bunului simț și al legii.
Incisiv de Prahova promite să rămână cu ochii pe acești „cascadori” ai legii, până când „generațiile distruse moral și falsificate intelectual” vor dispărea din funcțiile publice. Până atunci, dragi cetățeni, luați loc și bucurați-vă de spectacol! Deși, e mai degrabă o tragedie antică în cheie comică, la care suntem cu toții spectatori și, din păcate, victime. Vom reveni! (Cristina T.).
Exclusiv
Circul ‘secretelor’ de la Neamț: Cum lenea mai-marilor MAI transformă legea într-o farsă comic-amară!
-
Exclusivacum 4 zileSINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!
-
Exclusivacum o ziCircul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 4 zileLegea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 3 zilePrahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!
-
Exclusivacum 7 oreIPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!
-
Featuredacum 4 zileScandal de proporții la vârful Poliției Române: Sindicatul Diamantul cere DNA să ancheteze o mușamalizare de patru ani
-
Exclusivacum 4 zileCIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!
-
Exclusivacum 4 zileJustiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!



