Administratie
După 22 de ani, Poliția Română cumpără primele „dube de poliție”
Câteodată stăm și ne întrebăm dacă factorii decidenți din I.G.P.R. vor realiza vreodată faptul că munca de poliție este realizată de către aceia care nici măcar nu au acces fizic în birourile lor și trebuie însoțiți dacă doresc să ajungă la vreun șef din unitatea centrală, precizeaza cei de la sindicatul Europol. Altfel nu putem să înțelegem, efectiv, motivele pentru care nu suntem consultați de către “specialiștii” Direcției Logistice în momentul în care pregătesc licitații de bunuri care vor fi folosite de cei din stradă.
Pe data de 5 mai, a fost lansată o mega-achiziție de aproximativ 300 milioane lei pentru „autospeciale” de poliție. De fapt, în cuprinsul specificațiilor tehnice IGPR recunoaște că de fapt sunt „autovehicule”, însă după ce se va proceda la aplicarea colantului cu POLITIA și a rampei acustice și luminoase, respectiv a numerelor de înregistrare cu MAI, brusc devin „autospeciale”.
Așadar, Inspectoratul General al Poliției Române dorește achiziționarea mai multor tipuri de autovehicule – motociclete, auto pentru ordine publică, pentru rutieră, pentru acțiuni speciale etc. Premierele acestor licitații însă sunt reprezentate de faptul că, după mai mult de 10 ani, se vor achiziționa:
– autolaboratoare criminalistice – ultima achiziție fiind realizată acum 12 ani;
– autoutilitare de transport persoane („dubele”, așa cum toata lumea le cunoaște) – ultima achiziție fiind efectuată acum 22 ani când au fost achiziționate microbuze Volkswagen Transporter care se află și azi în dotarea MAI;
Lista completă a licitației este partajată în 16 loturi de achiziție pentru următoarele tipuri de autovehicule:
1. Motocicletă – maxim 75 bucăți pentru un pret unitar maxim de 20.000 euro
2. Laborator criminalistic tip VAN – maxim 100 bucăți pentru un preț unitar maxim de 48.500 euro
3. Laborator criminalistic tip PICK-UP – maxim 100 bucăți pentru un pret unitar maxim de 27.000 euro
4. Autospeciala pentru grupele canine – maxim 100 bucăți pentru un preț unitar maxim de 17.800 euro
5. Autovehicule pentru munca de poliție rutieră – maxim 300 bucăți pentru un preț unitar maxim de 20.500 euro
6. Autovehicule pentru munca de ordine publică – maxim 400 bucăți pentru un preț unitar maxim de 20.200 euro
7. Autoutilitare tip 1 (neinscripționate) – maxim 50 bucăți pentru un preț unitar maxim de 13.500 euro
8. Autoutilitare tip 2 (neinscripționate) – maxim 50 bucăți pentru un preț unitar maxim de 31.000 euro
9. Autospeciala intervenție 7 locuri (2+3+2) – dube – maxim 300 bucăți pentru un preț unitar maxim de 53.500 euro
10. Auto misiuni speciale caroserie tip AA (berlina) – maxim 40 bucăți pentru un preț unitar maxim de 64.600 euro
11. Auto misiuni speciale caroserie tip AC (break) – maxim 5 bucăți pentru un preț unitar maxim de 66.600 euro
12. Autoutilitară transport persoane si/sau mărfuri – maxim 150 bucăți pentru un preț unitar maxim de 40.400 euro
13. Autospeciale transport și intervenție 2+3 locuri (acțiuni speciale) – maxim 85 bucăți pentru un pret unitar maxim de 44.500 euro
14. Microbuz 16+1 locuri – maxim 50 bucăți pentru un preț unitar maxim de 67.300 euro
15. Autobuz 44+1 locuri – maxim 5 bucăți pentru un preț unitar maxim de 320.000 euro
16. Autovehicul pirotehnic – maxim 17 bucăți pentru un preț unitar maxim de 65.600 euro
Ceea ce este important de precizat este faptul că aceste achiziții nu se vor realiza peste noapte. Modalitatea propusă de IGPR pentru cei interesați este de a încheia mai multe acorduri cadru pe o perioadă de 2 ani, prin care singura obligație a IGPR este de a achiziționa minim 1 unitate din fiecare mijloc de deplasare din lista de mai sus, iar în funcție de fondurile disponibile (aici este o întreagă altă discuție) să poată ajunge la numărul maxim din listă.
Partea bună este că în cuprinsul specificațiilor tehnice pentru fiecare autospe…autovehicul în parte este prevăzut aerul condiționat sau airbag-uri. Nu se va întâmpla ca la penultima achiziție de Logan-uri care nu au fost prevăzute cu airbag-uri frontale pentru pasagerul din față, din rațiuni de economie. Acesta este minimul necesar impus de normele UE, pentru că în ceea ce privește dotarea cu airbag-uri laterale, airbag-uri lombare sau inferioare pentru protecția membrelor sau alte elemente suplimentare de protecție ale caroseriei și habitaclului, nici nu se pune problema. Rezultă astfel că instituția își asumă riscul lipsei de protecție a polițistului în caz de accident, în care acesta își poate fractura picioarele sau coloana.
Încheiem prin a observa că în cuprinsul listei lungi de achiziții, în lotul 11, s-au introdus 5 autoturisme pentru „misiuni speciale” cu o valoare de maxim 66.500 de euro fără tva. Pentru simpli cititori, aceste autoturisme ar trece neobservate, însă noi, care mai știm cum merg treburile, nu putem să nu remarcăm faptul ca la vârful I.G.P.R. avem 1 funcție de inspector general și 4 de adjuncți ai inspectorului general, adică la fix pentru cele 5 autoturisme de lux. Rămânem astfel la principiul balcanic în care tălpașii sunt trimiși în stradă cu cele mai ieftine autoturisme iar șefii folosesc autoturisme de lux pentru confortul lor de la domiciliu la birou și invers. Ca o simplă comparație, 1 autoturism de lux destinat șefilor este echivalentul a 3 autovehicule de rutieră/ordine publică, sau cât două laboratoare criminalistice pick-up.
Pe măsură ce se va înainta cu această licitație, vă vom informa punctual cu privire la ofertele care vor exista pentru aceste loturi, deși în contextul actual, există o criză puternică în tot sectorul auto, care determină întârzieri foarte mari la comenzi, mai comunica sursa mentionata. (Irinel I.).
Administratie
Păulești se transformă: Primarul Tudor Sandu prezintă un Bilanț robust de un an, intre provocări și realizări concrete
Administratie
Păulești, în siguranță pentru iarnă: Primarul Tudor Sandu, un apel la prevenție pentru protejarea fiecărei familii
Administratie
Aer curat pentru Prahova: Președintele Virgiliu-Daniel Nanu, lider în lupta pentru sănătate și transparență!
Prahova merită să respire curat, iar acest deziderat devine o realitate palpabilă sub viziunea și determinarea Președintelui Consiliului Județean, Virgiliu-Daniel Nanu. Într-un efort continuu de a îmbunătăți calitatea vieții prahovenilor, leadershipul județului se angajează ferm în implementarea unui sistem de monitorizare a calității aerului modern, eficient și, mai ales, transparent.
Un angajament neclintit pentru sănătate: Președintele Nanu la dezbaterea cheie
Sănătatea publică și confortul cetățenilor sunt priorități absolute, iar Președintele Virgiliu-Daniel Nanu demonstrează acest lucru prin implicare directă. Ziua de ieri a marcat un moment important, prin participarea sa activă la dezbaterea publică organizată la Hotel Central din Ploiești, dedicată problematicii poluării olfactive. Acest subiect, de interes major pentru locuitorii municipiului și ai întregului județ, a găsit în Președintele Nanu o voce fermă și un susținător al soluțiilor concrete.
Viziunea viitorului: Un sistem de monitorizare inteligent și accesibil
În cadrul întâlnirii, Președintele Consiliului Județean Prahova a prezentat o viziune clară și strategică: necesitatea implementării unui sistem modern, precis și integrat de monitorizare a calității aerului. Un sistem capabil să identifice, în timp real, sursele care generează disconfortul olfactiv și să ofere o imagine fidelă a situației. „Deciziile administrative trebuie să fie fundamentate pe date corecte, verificabile și actualizate permanent,” a subliniat Nanu, evidențiind importanța unei abordări bazate pe știință și fapte concrete.
Transparență totală: Informațiile, la indemâna fiecărui cetățean
Un alt pilon central al strategiei sale este transparența totală. Virgiliu-Daniel Nanu a cerut, cu insistență, ca informațiile privind calitatea aerului să fie publicate într-un mod accesibil și ușor de urmărit de către cetățeni. Această măsură nu doar că sporește încrederea publicului, dar permite comunității să evalueze în mod direct eficiența măsurilor aplicate. O comunitate informată este o comunitate puternică, capabilă să participe activ la procesul de îmbunătățire a mediului.
Sinergie instituțională: Fără transfer de responsabilitate, doar soluții!
Conștient de complexitatea provocărilor de mediu, Președintele Nanu a reiterat importanța unei coordonări instituționale reale. „Este crucial să eliminăm orice transfer de responsabilitate între autorități,” a declarat el, pledând pentru proceduri clare, reacții rapide și intervenții bine documentate în gestionarea problemelor de mediu. Această abordare fermă asigură o colaborare eficientă între toate instituțiile implicate, transformând obstacolele în oportunități de acțiune coordonată.
Consiliul Județean Prahova, sub conducerea dinamică a Președintelui Virgiliu-Daniel Nanu, își reafirmă angajamentul de a sprijini implementarea unui sistem eficient și modern pentru monitorizarea calității aerului. Obiectivul final este clar: protejarea sănătății și asigurarea confortului prahovenilor, construind împreună un viitor în care aerul curat nu este doar un deziderat, ci o realitate palpabilă. Prahova merge înainte, spre un mediu mai sănătos și mai curat, ghidată de o viziune strategică și un leadership dedicat.
-
Exclusivacum 5 zileSINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!
-
Exclusivacum 2 zileCircul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 5 zileLegea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 16 oreIPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!
-
Exclusivacum 4 zilePrahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!
-
Featuredacum 5 zileScandal de proporții la vârful Poliției Române: Sindicatul Diamantul cere DNA să ancheteze o mușamalizare de patru ani
-
Exclusivacum 5 zileCIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!
-
Exclusivacum 5 zileJustiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!



