Administratie
Șoferii agresivi rămân fără permis 120 de zile
Joi, 27.01.2022, Guvernul României a adoptat Ordonanța pentru modificarea și completarea O.U.G nr. 195/ 2002 privind circulația pe drumurile publice, fiind creat astfel cadrul legal ce permite polițiștilor să sancționeze abaterile comise la regimul rutier care au ca principală normă ruiteră incriminată – comportamentul agresiv la volan al conducătorilor auto.
Astfel, după sute de exemple mediatizate în care protagoniștii erau în cel mai rău caz dojeniți de către organele de poliție întrucât lipsea cadrul legal privind sancționarea acestora, iată că în cele din urmă, legiuitorul a definit comportamentul agresiv al conducătorilor de vehicule pe drumurile publice constând în efectuarea următoarelor manevre:
- deplasarea succesivă de pe o bandă de circulație pe alta sau de pe un rând pe altul, alternând din stânga în dreapta, în scopul depășirii unui șir de vehicule care circulă în același sens;
- întoarcerea vehiculului prin folosirea frânei de ajutor;
- pornirea vehiculului de pe loc prin patinarea excesivă, în gol, a roților motoare;
- circulația cu vehiculul la o distanță foarte redusă față de un alt vehicul, înaintea sau în spatele acestuia, cât și în lateral, ori reducerea bruscă a vitezei de deplasare fără motiv întemeiat, de natură a intimida conducătorul acestuia;
- folosirea repetată a semnalelor sonore și/sau luminoase de natură a obliga nejustificat conducătorul de vehicul care circulă în fața sa să elibereze banda de circulație;
- conducerea mopedului sau motocicletei având în contact cu partea carosabilă numai una dintre roți;
- mersul cu spatele cu vehiculul în scopul intimidării celorlalți participanți la trafic care circulă în spatele acestuia;
- realizarea intenționată a unui derapaj controlat al vehiculului în vederea întoarcerii
sau rotirii acestuia; - conducerea intenționată a unui vehicul prin accelerarea repetată a motorului, de natură a stanjeni persoanele aflate în zona drumului public.
În ceea ce privește măsurile pecuniare ce pot fi dispuse pentru adoptarea unor astfel de comportamente în traficul rutier, modificările legislative au adus cu această ocazie mai multe elementele de noutate, astfel:
-majorarea cuantumului amenzii, comportamentul agresiv al sunt reprezenDrept pentru care, conducătorilor auto fiind sancționat cu amenda prevăzută în clasa a II-a de sancţiuni (580 – 725 lei) şi cu aplicarea măsurii contravenţionale complementare a suspendării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 30 de zile;
-în cazul producerii unui accident de circulaţie din care a rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale, se stabileşte amendă prevăzută în clasa a III-a de sancţiuni (870 – 1.160 lei) şi cu aplicarea sancţiunii contravenţionale complementare a suspendării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 60 de zile;
-fapta de a circula nejustificat cu un autovehicul pe banda de urgenţă a autostrăzii se sancționează de această dată cu amendă cuprinsă între 1.305 – 2.900 lei, sancţiunea contravenţională complementară privind aplicarea a 3 puncte de penalizare pentru această faptă fiind înlocuită cu suspendarea exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 90 de zile.
O altă noutate privind sancționarea acestui tip de comportament rutier este reprezentată de înăsprirea sancțiunilor complementare ce pot fi aplicate în anumite situații, după cum urmează:
-suspendarea exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 120 de zile pentru executarea manevrei de întoarcere sau de mers înapoi pe autostradă, de a circula sau de a traversa de pe un sens de circulaţie pe celălalt prin zonele interzise, respectiv prin zona mediană sau racordurile dintre cele două părţi carosabile, de a circula în sens contrar direcţiei de mers pe calea unidirecţională.
-pentru nerespectarea regulilor privind trecerea la nivel cu calea ferată, măsura complementară de suspendare a exercitării dreptului de a conduce autovehicule a fost majorată de la 90 de zile, la acest moment perioada suspendării fiind de 120 de zile.
-nerespectarea regulilor referitoare la efectuarea manevrei de depăşire, se sancționează, ca urmare a modificărilor survenite, cu amendă cuprinsă între 870-1.160 lei, majorându-se sancţiunea contravenţională complementară de suspendare a exercitării dreptului de a conduce de la 30 de zile la o perioadă de 60 de zile;
De asemenea, se majorează sancțiunile ce vizează abaterile de la regulile privind depăşirea, dacă prin acestea s-a produs un accident de circulaţie din care a rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale, prin aplicarea clasei a IV de sancțiuni care în urma noilor modificări prevede amendă cuprinsă între 1.305 – 2.900 lei, majorând-se inclusiv sancţiunea contravenţională complementară de suspendare a exercitării dreptului de a conduce de la o perioadă de 60 de zile la o perioadă de 90 de zile;
În ceea ce privește contravențiile referitoare la nerespectarea regulilor privind acordarea de prioritate, cuantumul amenzii se majorează și va fi cuprins de această dată între 870 – 1.160 lei, majorând-se totodată și sancţiunea contravenţională complementară de suspendare a exercitării dreptului de a conduce de la o perioadă de 30 de zile la o perioadă de 60 de zile;
Cu privire la accidentele rutiere din care a rezultat doar avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale ca urmare a nerespectării regulilor privind acordarea priorității de trecere, cuantumul amenzii aplicate a fost majorat, conform noilor reglementări fiind cuprins între 1.305-2.900 lei, sancţiunea contravenţională complementară de suspendare a exercitării dreptului de a conduce fiind majorată de la o perioadă de 60 de zile la o perioadă de 90 de zile.
Un alt element de noutate adus prin modificările adoptate de Guvern este reprezentat de introducerea unui nou prag de viteză, astfel, în momentul depășirii limitei legale de viteză cu peste 70 km/h, se va aplica o perioadă majorată de suspendare a exercitării dreptului de a conduce, respectiv de 120 de zile.
Acestea sunt principale modificări ale legislației rutiere adoptate de Guvern și ne punem speranța că aplicarea acestor prevederi vor contribui la diminuarea riscurilor zilnice din traficul rutier, conchid cei de la sindicatul Europol. (Irinel I.).
Administratie
Captură spectaculoasă la Cernavodă: Poliția de Frontieră confiscă peste 1.000 de litri de combustibil de contrabandă!
Administratie
Restricții majore de circulație în București pe 26 octombrie 2025, de Zilele Catedralei Naționale
Administratie
UE accelerează pregătirile pentru apărare: Planuri ambițioase pentru 2030
Comisia Europeană lansează o foaie de parcurs strategică pentru a consolida capacitățile de apărare ale Uniunii, având în vedere amenințările tot mai mari.
În contextul geopolitic actual, marcat de conflicte și instabilitate, Uniunea Europeană își intensifică eforturile de consolidare a capacităților de apărare. Săptămâna trecută, Comisia Europeană și Înaltul Reprezentant au propus statelor membre un plan cuprinzător, Foaia de parcurs pentru 2030 privind menținerea păcii – pregătirea pentru apărare, menit să asigure un nivel de pregătire optim al Europei până la sfârșitul deceniului.
Consolidarea apărării europene: O prioritate absolută
La data de 15 octombrie, la Bruxelles, miniștrii apărării din statele membre s-au reunit pentru a discuta măsurile necesare pentru a atinge obiectivele stabilite pentru anul 2030 (Defence Readiness 2030), conform informațiilor furnizate de Comisia Europeană. Reuniunea a reprezentat o oportunitate pentru prezentarea elementelor principale ale viitoarei foi de parcurs, un document ce va fi prezentat Consiliului European din 23-24 octombrie.
Implicare consolidată și abordări comune
Miniștrii apărării au subliniat importanța unei implicări mai consistente a UE în implementarea obiectivelor din Carta Albă privind pregătirea europeană pentru apărare 2030, cu accent pe reducerea deficitelor critice de capabilități. Aceștia au susținut adoptarea unor abordări comune, coordonarea eforturilor în cadrul coalițiilor de capabilități și consolidarea mandatului Agenției Europene de Apărare.
Sprijin pentru Ucraina și inițiative europene de apărare
Înaltul Reprezentant al Uniunii Europene pentru afaceri externe și politica de securitate, Kaja Kallas, a prezentat o evaluare a sprijinului oferit Ucrainei, invitând statele membre să identifice oportunități suplimentare de conectare și integrare a acestui partener în inițiativele europene de apărare.
Patru inițiative emblematice pentru apărarea europeană
Pe 16 octombrie, Comisia a prezentat oficial Foaia de parcurs pentru 2030 privind menținerea păcii – pregătirea pentru apărare (Preserving Peace – Defence Readiness Roadmap 2030). Conform președintei Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, foaia de parcurs prezintă un plan clar, cu obiective comune și etape concrete către 2030, propunând patru inițiative emblematice europene:
- „Inițiativa europeană de apărare împotriva dronelor”
- „Eastern Flank Watch”
- „Scutul aerian european”
- „Scutul spațial european”
Obiective și etape clare pentru consolidarea apărării
Foaia de parcurs privind apărarea prezintă obiective și etape clare pentru eliminarea lacunelor în materie de capabilități, accelerarea investițiilor în domeniul apărării în toate statele membre și orientarea progreselor UE către pregătirea deplină pentru apărare până în 2030.
Finalizarea coalițiilor de capacități și zone de mobilitate militară
Foaia de parcurs invită statele membre să finalizeze formarea Coalițiilor de Capacități în nouă domenii cheie, precum apărarea aeriană și antirachetă, factorii facilitatori strategici, mobilitatea militară, sistemele de artilerie, sistemul cibernetic, inteligența artificială, războiul electronic, rachetele și munițiile, dronele și contradronele, forțele terestre și maritime. De asemenea, se dorește crearea unei zone de mobilitate militară la nivelul UE până în 2027, cu norme armonizate și o rețea de rute terestre, aeriene și maritime pentru a deplasa rapid trupe și echipamente în întreaga Europă. (Paul D.).
-
Exclusivacum 2 zileBurcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 3 zileANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 3 zilePenitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Administratieacum 16 oreBăicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Exclusivacum 2 zileProtest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 2 zileJilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 3 zileSpitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!
-
Exclusivacum 4 zileÎCCJ clarifică drepturile funcționarilor publici în cazul sancțiunilor disciplinare: Cercetare prealabilă și audiere obligatorii chiar și pentru „mustrarea scrisă”



