Connect with us

Actualitate

MOJICIE SECURISTA/ Vărul lui Florian Coldea AMENINȚĂ: Ți-o iei în direct, rejecțiile ca voi trebuie trase în țeapă

Publicat

pe

Iti spun, ca sa ramana scris, asa cum va place voua, ca daca nu termini vin pana in Bucuresti si cu riscul unei amenzi penale ti-o iei in direct in fata la B1 sa te vada toata tara ce barbat esti tu umflatule, este mesajul transmis pe facebook de George Tudor Coldea, prezentat în presă în ultimii 10 ani drept vărul fostului șef operativ al SRI generalul Florian Coldea, jurnalistului Andrei Bădin, colaborator al FLUX 24.

Reacția lui George Tudor Coldea, care locuiește în Cluj,  a intervenit după ce Andrei Bădin a amintit în treacăt într-o emisiune la B1 despre contractele privilegiate pe sume imense pe care acesta le-a avut în industria farmaceutică. 

Suflet murdar ce esti, a mai continuat George Tudor Coldea către Andrei Bădin.

Asa iti educi si fata ???Umflatule, a mai scris George Coldea.

 

Vezi tu, toata mizeria asta care o emanati in poporul asta se va rasfrange intr-o zi pe voi si nu e departe ziua aia, a continuat cel prezentat în presă drept vărul lui Florian Coldea.

Ne trageți în țeapă? În curte la vărul?, l-a întrebat Andrei Bădin.

Nimic constructiv doar rejectii ca si voi, a răspuns George Tudor Coldea.

Într-o declarație pentru FLUX 24, Andrei Bădin a precizat că nu se poate cobori la nivelul numitului George Tudor Coldea.

Cred că observați referirea la fiica mea minoră. E o mizerie. Asta e vechea și noua Securitate. Apucăturile acestor golani care cred că EI SUNT STATUL, o clică care amenință în stânga și în dreapta. Mai mult nu am ce să comentez, a declarat Andrei Bădin pentru FLUX 24.

George Tudor Coldea a mai susținut că nu ar fi ,de fapt, văr cu Florian Coldea. 

Dezvăluiri despre cel prezentat drept văr al lui Florian Coldea apar însă în presă de circa 10 ani. Acesta nu le-a negat niciodată.

Generalul SRI în rezervă Florian Coldea are un văr primar care a încasat, prin contracte cu cu statul aproape 85 de milioane de euro.Firma condusă de George Tudor Coldea, vărul fostului adjunct al SRI, a primit în ultimii ani peste 5.000 de contracte de la stat. Mai bine de 4.000 dintre aceastea au fost atribuite direct între anii 2007-2016, scria Jurnalul Național.

Firma în cauză este acuzată că a derulat operațiuni economice generatoare de profit și că nu a depus la organele fiscale bilanțul contabil și nici nu a declarat aceste activități. Printre clienţii s-a aflat inclusiv SRI, generalul Coldea cumpărând consumabile şi servicii medicale de la propriul său văr.

“Vărul generalului SRI a vândut părțile sociale ale unei firme din Cluj către un offshore cu sediul în insula Seychelles. Este vorba despre o căsuță poștală deținută, în prezent, de un asociat al lui George Tudor Coldea într-o companie clujeană ce activează în domeniul consultanței pentru afaceri si management, asociat care a dispărut, odată cu intrarea firmei în insolvență.

Lichidatorul judiciar al fostei firme la care George Tudor Coldea a deținut acțiuni susține, în fața unei instanțe de judecată, că nu reușește să intre în posesia documentelor contabile ale societății și nici a inventarului bunurilor deținute de aceasta, întrucât reprezentantul offshore-ului din Seychelles a dispărut fără urmă.

In Medicare Technics SRL îl găsim la data de 5 martie 2008, ca reprezentant, în calitate de director general, pe Coldea George Tudor, din Cluj Napoca. Presa a scris că George Coldea este verișorul primar al adjunctului directorului SRI, generalul Florian Coldea și că cel din urmă ar fi cerut președintelui CJ Satu Mare ca spitalele din județ să dea contracte firmei condusă de vărul său, Medicare Technics SRL, afirma într-o declarație pentru FLUX 24 fostul ofițer SRI, Adrian Radu.

Medicare a avut legături și cu alt offshore, S.C. MEDITERRANEAN RADIOGICAL SUPPLINES LIMITED cu sediul social în Malta, MT MSD08 Pieta, Sqaq Nra2, Triq ix-Xatt 48, de la care a preluat o părticică din firma Eurorad 2008 SRL.

George Coldea a fost și directorul firmei AUTOTRANSILVANIA —S.R.L., pe când asociat era Călin Stoia, milionarul clujean arestat în lotul Apostu, urmare a scandalului de corupție care a zguduit Clujul în urmă cu câțiva ani. Merită subliniat că și în cazul firmei Medicare Technics SRL, în ciuda numărului mare de contracte cu statul și a unei cifre de afaceri cumulată de 203 milioane lei pentru intervalul 2005-2013, profitul cumulat în toți acești ani, a fost de doar 5,4 milioane lei. Asta înseamnă o rată de profit de 2,66%. Radu someaza DNA-ul sa raspunda public la implicarea verisorului super instelatului in coruptia din sistemul sanitar.

Zilele trecute, un articol cu noi dezvăluiri a apărut în Gazeta de Cluj: 

La începutul acestei luni, în presa centrală a apărut un articol care prezenta faptul că la Mioveni, judeţul Argeş, se construieşte cel mai modern spital din ultimii 25 de ani, investiţia ridicându-se la aproximativ 70 de milioane de euro. Însă, în cuprinsul articolului nu se sufla nici o vorbă despre firmele care edifică acest proiect şi care ”mustesc” de legături cu serviciile secrete. Este vorba despre asocierea italo-română Guerrato S.P.A., SC MEDICARE TECHNICS SA, ITAL TBS TELEMATIC & NBIOMEDICAL SERVICES S.P.A. (TBS GROUP S.P.A), SC EDITRONIC INTERNAŢIONAL SRL, SC EYECON MEDICAL SRL.

În 2015 administraţia locală din Mioveni a semnat contractul pentru construcţia unui spital cu consorţiul format din firmele Guerrato S.P.A., SC MEDICARE TECHNICS SA, ITAL TBS TELEMATIC & NBIOMEDICAL SERVICES S.P.A. (TBS GROUP S.P.A), SC EDITRONIC INTERNAŢIONAL SRL, SC EYECON MEDICAL SRL.

Valoarea lucrărilor se ridică la 68 de milioane de euro. La licitaţia de atunci s-au înscris două oferte, în Primăria Mioveni a declarat admisibilă o singură ofertă, cea a firmei Medicare Technics, care a câştigat contractul fiind reprezentata unui consorţiu format din mai multe societăţi din Italia şi România.

Firma Guerrato Spa este reprezentată în România de Gaetano Tedeschi, care a fost director la firmele  Italstrade SpA şi Astaldi SpA, două societăţi italiene care sunt abonate la contractele de infrastructură plătite din bani publici. De asemenea, Tedeschi a fost comisar în cadrul Ministerului de Interne din Italia, director general al RFI, reţeaua feroviară italiană şi ENEA, Agenţia Naţională pentru Tehnologii Noi, Energie şi Mediu, el fiind un personaj cu ”grade”.

În firma  EDITRONIC INTERNAŢIONAL acţionar şi administrator este MIHUŢOIU CRISTIAN care  activează de ani buni pe piaţa medicală. În 14 aprilie 2011, el a devenit proprietarul a peste 6000 de acţiuni la firma Medsim Limited, un off-shore înregistrat în Seychelles.

În SC Editronic International SRL mai este asociat şi Valentin Sisoe (acţionar minoritar), care şi el activează în industria medicală de la începutul anilor ’90, iar firmele sale sunt specializate în comerţul cu aparatură medicală.

Off-shore-ul cipriot a fost înfiinţat de Mossack Fonseca, o firmă de avocatură implicată în scandalul internaţional Panama Papers în care diferite state, societăţi comerciale şi oameni de afaceri spălau bani prin intermediul off-shore-urilor fondate de Mossack Fonseca.

Vărul Georgel

Firma Medicare Technics nu mai are nevoie de prezentări, contractele acestei societăţi ţinând paginile multor ziare. În cadrul acestei afaceri a lucrat clujeanul George Coldea, vărul fostului adjunct SRI, Florian Coldea.

Gazeta de Cluj a prezentat aspecte legate de implicarea vărului lui Coldea în afacerile medicale din România din primăvara anului trecut, iar în urma dezvăluirilor senatorul Valer Marian a făcut o interpelare care aşteaptă şi acum răspuns pentru că reprezentanţii Ministerelor Justiţiei şi Sănătăţii şi-au pasat răspunsurile de la unii la alţii, punând batista pe ţambal.

În afacerile lui George Coldea este implicată şi Lorina Sereş, soţia fostului ministru al Economiei, Codruţ Sereş, care a fost condamnat pentru acte de corupţie în dosarul Hidroelectrica.  Firmele respective au încheiat sute de contracte cu instituţiile medicale bugetate din România.

George Coldea a avut legături cu două societăţi care activează în domeniul medical: Medicare Technics şi Eurorad Invest, companie aflată în insolvenţă. Eurorad este administrată de cetăţeanul german DAUS HANS JURGEN, compania fiind deţinută de de două firme, una din Malta, cealaltă din Ungaria (MEDITERRANEAN RADIOLOGICAL SUPPLIES LTD, acţionar majoritar, şi EURORAD 2002 KFT).

Firma Medicare Technics îi are ca asociaţi sunt NECULAI MAZILU, GABRIEL CORNELIU ALBU, FANICA NICULESCU SANDRU, off-shore-ul COMPENIA ASSOCIATES LTD, BT LEASING TRANSILVANIA IFN SA şi firma românească DOMINION INVESTMENTS.

George Coldea mai este acţionar minoritar în cadrul firmei MEDICAL GAZPLUS SRL din Bucureşti alături de compania Ginza Invest. Societatea din urmă este administrată de SERES LORINA IOANA, soţia lui Codruţ Sereş. Firma Ginza a devenit acţionar majoritar după ce Coldea, care în 2014 deţinea 90% din firmă, a vândut un pachet de acţiuni lui soţiei lui Sereş.

 

Noroc cu SRI-ul

Începând din 2007 până anul trecut, Medicare Technics SA a primit aproape 5.000 de contracte cu statul, din care mai bine de 4.000 prin încredinţare directă. De pe urma lor firma a câştigat aproximativ 85 de milioane de euro.

Madicare a încheiat contracte şi cu SRI-ul, în situaţia în care firma era reprezentată de George Coldea, iar adjunctul SRI-ului era Florian Coldea. În 2014 SRI a atribuit cel mai mare contract acestei firme. Este vorba de UM 0521, prin Spitalul Clinic de Urgenţă „Prof. dr. Agrippa Ionescu”, care a cumpărat consumabile medicale în valoare de 223.865,83 de euro. Aceeaşi unitate a SRI achiziţiona în decembrie 2010 servicii de reparare şi întreţinere a echipamentului medical şi chirurgical de 135.284,88 euro, consumabile medicale de 107.093,09 euro în iulie 2012, săculeţe sau plicuri din hârtie pentru sterilizare în valoare de 88.818,2 euro în august 2010, iar lista poate continua. Tot din cadrul SRI au mai cumpărat echipamente şi servicii de la Medicare Technics SA UM 0929 şi UM 0510 (Policlinica SRI).

George Coldea a intrat în legătură cu această firmă în anul 2008 prin intermediul firmei în insolvenţă acum, Eurorad Invest.

George Coldea mai deţine, împreună cu soţia lui, Simina, firma Isis consulting din Cluj Napoca. În ultimii doi ani firma a mers destul de rău din punct de vedere financiar pentru că a înregistrat pierderi. În 2014 societatea a declarat o cifră de afaceri de zero lei.

Reporterii Gazeta de Cluj au încercat să obţină un punct de vedere din partea lui George Coldea, însă el nu a răspuns apelurilor telefonice.

 

Afaceri ca între rude de generali

În SC EYECON MEDICAL SRL administrator şi acţionar majoritar este CÂRSTOCEA IOAN RAZVAN, fiul generalului Benone Cârstocea (decedat în 2011 – n.r.), fost şef al Societăţii Române de Oftalmologie. Generalul Cârstocea a condus şi clinica de oftalmologie a Spitalului Militar Central, dar a înfiinţat şi clinica privată Laser Optics. La această clinică privată lucrează şi locotenent colonelul Ovidiu Muşat, oftalmolog la Spitalul Militar. Muşat a semnat mai multe lucrări ştiinţifice împreună cu Uliana Ochinciuc. Aceasta din urmă a fost soţia lui Dan Condrea, patronul firmei Hexi Pharma, companie implicată în scandalul dezinfectanţilor diluaţi. Dan Condrea a murit într-un accident de circulaţie în timp ce presa dezvăluia afacerile penale şi conexiunile cu serviciile secrete ale acestuia. Ioan Răzvan Cârstocea şi-a extins afacerile şi în Republica Moldova, unde a livrat ambulanţe pentru Serviciul de Asistenţă Medicală de Urgenţă de la Chişinău.

 

70 de milioane de euro pentru un spital cu aproape 300 de paturi

Potrivit conducerii Primăriei, spitalul va fi dotat cu 295 de paturi şi va avea aparatură medicală performantă: COMPUTER TOMOGRAF, echipament de Rezonanţă Magnetică Nucleară (RMN), ANGIOGRAF, ECHIPAMENT RADIOLOGIE (RX).

  • Valoarea totală a investiţiei se ridică la aproximativ 67 milioane de euro (la cheie).
  • Surse de finanţare: Bugetul Local al oraşului Mioveni, credit bancar.
  • Durata de executare a lucrării: 36 de luni de la data semnării contractului (Ec Adrian Radu).

 

Actualitate

Sardinia: Acolo unde piloții de vânătoare învață să gândească, nu doar să zboare

Publicat

pe

De

O schimbare radicală în pregătire pregătește aviatorii pentru cerințele cognitive ale războiului modern.

Timp de zeci de ani, pregătirea piloților de vânătoare s-a concentrat pe abilitățile fizice și pe măiestria mecanică. Dar, odată cu apariția aeronavelor de generația a cincea, precum F-35, este nevoie de un nou tip de războinic – unul care poate procesa cantități vaste de date, poate lua decizii în fracțiuni de secundă și poate opera ca un nod într-un sistem de luptă complex, în rețea. Așa cum subliniază Robbin Laird, un expert veteran în domeniul apărării, „Succesul în cabina de pilotaj nu mai depinde în primul rând de priceperea fizică… În schimb, factorul definitoriu a devenit capacitatea cognitivă.”

Decalajul cognitiv: un nou tip de provocare

Metodele tradiționale de pregătire a zborului au creat un „decalaj periculos”, lăsând piloții nepregătiți pentru cerințele cognitive ale războiului modern, afirmă Laird. Vechiul model, conceput pentru o eră în care noile capacități însemnau atașarea de noi componente hardware, pur și simplu nu mai este suficient într-o lume în care actualizările de software pot modifica fundamental capacitățile unei aeronave între misiuni.

Intră în scenă Școala Internațională de Pregătire pentru Zbor

La Școala Internațională de Pregătire pentru Zbor (IFTS) din Sardinia, Italia, această transformare nu este doar recunoscută; ea este abordată sistematic. Susținută de Leonardo în colaborare cu CAE, IFTS remodelează modul în care forțele aeriene occidentale pregătesc aviatorii pentru luptă.

Laird, care a vizitat Baza Aeriană Decimomannu, unde se află IFTS, notează că școala folosește avionul de antrenament avansat M-346, o platformă centrată pe software care oglindește arhitectura aeronavelor de luptă moderne. Acest lucru permite IFTS să „preia concepte operaționale și tehnici tactice direct de la escadrilele F-35 sau Eurofighter de primă linie și să le integreze în mediul de antrenament aproape imediat.”

„Mobilier mental”: redefinirea mentalității aviatorului

IFTS nu doar învață piloții să zboare; ei remodelează „mobilierul mental” al pilotului de luptă – cadrele cognitive și tiparele de luare a deciziilor care determină eficacitatea în lupta aeriană modernă. În aeronavele mai vechi, piloții dedicau resurse cognitive enorme controlului de bază al aeronavei. Sistemele moderne fly-by-wire gestionează automat aceste sarcini, eliberând lățime de bandă mentală pentru gestionarea informațiilor și luarea deciziilor.

Descărcarea antrenamentului: ecosistemul LVC

IFTS utilizează un ecosistem de antrenament Live Virtual Constructive (LVC) cu patru grupuri. Grupul unu oferă antrenament nelimitat, gratuit, folosind simulatoare care rulează software-ul real al aeronavei. Grupul doi introduce tehnologii de realitate augmentată și virtuală. Grupul trei avansează studenții la antrenamentul la nivel de misiune cu aeronave reale, piloți pe simulatoare și forțe generate de calculator.

Grupul patru funcționează ca o sală de integrare, injectând amenințări sintetice, rachete sol-aer și aeronave inamice în operațiunile aeronavelor reale, reducând consumul de combustibil și costurile.

Revoluția conductelor: armonizarea antrenamentului

Poate că cea mai importantă inovație a IFTS este armonizarea completă a întregului sistem de pregătire a piloților de vânătoare din Italia. Începând cu 2016, Forțele Aeriene Italiene au revizuit fiecare fază de pregătire, asigurându-se că fiecare se bazează pe cea precedentă.

Instructori din programul M-346, unități de conversie operațională și piloți de escadrilă operațională se întâlnesc la fiecare șase luni pentru a revizui procedurile și a ajusta programele de studiu pe baza experienței operaționale reale. Acest lucru creează o buclă continuă în care lecțiile operaționale se întorc în sistem.

Rezultate măsurabile

Studenții care absolvă faza 4 necesită acum cu treizeci la sută mai puțin timp de antrenament la unitatea de conversie operațională Eurofighter. Ei sosesc cunoscând deja tacticile, apelurile radio și procedurile, cu arhitectura lor mentală deja pusă la punct. Studenții italieni obțin în mod constant cele mai bune rezultate la programul de pregătire F-35 de la Baza Aeriană Luke.

Un motor de construire a coalițiilor

Cu douăsprezece forțe aeriene aliate care trimit studenți, IFTS a devenit un motor de construire a coalițiilor. Menținând transparența cu privire la curriculum și standarde, Forțele Aeriene Italiene construiesc încredere și interoperabilitate la nivelul pilotului individual.

Lecții pentru viitor

Modelul IFTS demonstrează principii cruciale: proprietatea militară asupra standardelor contează; armonizarea conductelor de pregătire elimină risipa; feedback-ul continuu menține pregătirea relevantă; iar sistemele de pregătire definite prin software se potrivesc cu platformele de luptă definite prin software.

Școala Internațională de Pregătire pentru Zbor creează aviatori al căror „mobilier mental” a fost creat pentru un viitor incert, în care software-ul determină capacitatea, dominația informațiilor determină rezultatele, iar integrarea coalițiilor definește succesul. „Aceasta este adevărata revoluție care se întâmplă în Sardinia”, conchide Laird, „nu învățarea piloților să zboare mai bine, ci învățarea lor să gândească diferit.”

Citeste in continuare

Actualitate

Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială

Publicat

pe

De

Startup-ul de inteligență artificială Shield AI a anunțat astăzi planuri de extindere în domeniul hardware-ului militar, dezvăluind un nou concept de dronă de luptă, denumită X-BAT, pe care compania intenționează să o piloteze cu software-ul său de autonomie intern.

Aripioară fără pilot de dimensiuni importante

Aripioara fără pilot este o dronă de Grupa 5, terminologia Pentagonului pentru cele mai mari sisteme fără pilot, care poate decola și ateriza vertical. Imaginile publicate de Shield AI arată teste cu un motor cu reacție mare, alături de o dronă cu suprafețe elegante concepute pentru a reduce semnătura radar a sistemului.

Un concept inspirat, potrivit președintelui Shield AI

„Este o aeronavă cu adevărat inspirațională”, a declarat președintele și co-fondatorul Shield AI, Brandon Tseng, în timpul unui eveniment de prezentare în Washington, marți, pentru noua dronă, unde a fost expus un model static unui public format din reprezentanți ai industriei și ai guvernului. „Și când o veți vedea, cred că vă veți gândi probabil: ‘La naiba, chestia asta e super cool.'”

Parteneriate viitoare pentru producția X-BAT

Evenimentul de marți a prezentat un model la scară al dronei, mai degrabă decât un model complet de producție. În timp ce Shield este proiectantul sistemului, oficialii companiei au declarat că un partener va fi implicat pentru a ajuta la producerea efectivă a X-BAT, Armor Harris, șeful unității de afaceri aeriene a firmei, spunând reporterilor că „vom anunța parteneriatele noastre în următoarele săptămâni”.

Motor de Clasa F-16, dar opțiuni multiple

În mod similar, Harris a declarat că furnizorul de propulsie cu care compania colaborează va fi anunțat „în următoarele săptămâni”. Cu toate acestea, el a descris X-BAT ca funcționând cu un „motor de clasa F-16” care dispune de un postcombustor și o duză de vectorizare a tracțiunii, care a fost „dezvoltat inițial pentru un program de vectorizare a tracțiunii F-15 de la sfârșitul anilor 1990”. El a declarat ulterior reporterilor că „sunt disponibile multiple opțiuni de motor”.

Un sistem complet, ghidat de inteligența artificială Hivemind

X-BAT este prezentat ca un sistem „complet”, a spus Harris, cu pilotul computerizat „Hivemind” al firmei în centrul aeronavei pentru a se asigura că drona cu reacție poate opera în medii cu comunicații întrerupte. (În timp ce Shield AI oferă X-BAT cu Hivemind ca pilot, drona poate suporta și software autonom de la furnizori externi.)

Citeste in continuare

Actualitate

Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală

Publicat

pe

De

Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.

Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.

Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă

Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.

„Nu mai putem aștepta”

„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.

„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”

Exemplu concret: O valvă de anvelopă

Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.

„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”

Progrese în imprimarea 3D la scară largă

Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.

În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.

„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”

Economii substanțiale și piese mai rezistente

Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.

„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.

„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.

El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.

Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă

În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.

De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.

„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv12 ore ago

Familia Teoroc: De la padoc de lux la circ de strada – Râsul plânsului în sistemul penitenciar! (Ediția cu polițiști santajați și vuvuzele sub frică)

Motto: În România, corupția e ca o telenovelă: nu se termină niciodată, dar măcar ne mai amuză (amar). Atenție, însă,...

Exclusiv12 ore ago

„Conduită infectă și abuzivă”: Sindicatul Diamantul denunță secretizarea cercetării disciplinare a lui Vitalie, invocând o comparație flagrantă cu o altă procedură

Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul a dezvăluit un fragment dintr-o analiză comparativă menită să demonstreze caracterul abuziv al secretizării...

Exclusiv22 de ore ago

Circul Teoroc își joacă ultima reprezentație: Lacrimi sindicale pentru „Finu” și un grad de chestor confiscat de la obraz!

În lumea pestriță a sistemului penitenciar românesc, familia Teoroc, abonații de lux la robinetul puterii, ne oferă un nou spectacol...

Exclusiv24 de ore ago

Update/Apocalipsa de plastic de la Aricestii Rahtivani: Fumul ne mântuiește!

Coseco Waste ne arată cum se face „reciclare” cu artificii și mult tupeu Un iPhone disperat ne anunță sfârșitul lumii...

Exclusivo zi ago

Ploieștiul în fierbere: Primarul Politeanu dezlănțuie infernul asupra viceprimarului Alexandru Săraru!

De la popriri ignorate la acuzații penale: Un scandal de corupție zguduie Primăria Ploiești! Prahova, tărâmul unde scandalurile politice și...

Exclusivo zi ago

Politeanu, Primarul-Paratrăsnet: Cum gunoiul imobiliar incearcă să murdărească imaginea unui oraș infrumusețat

De la nunta pe Bulevard la acuzații halucinante: Mafia imobiliară scoate artileria grea, dar Politeanu rămâne neclintit Prahova, județul unde...

Exclusivo zi ago

De la „fofilica” la Prefectură: Ascensiunea halucinantă a unui combinagiu politic – Zoia, „mama” lui Matei, chiar ești bine?!

Atenție, cetățeni! În lumea pestriță a politicii românești, mai apare câte un personaj de te face să te întrebi dacă...

Exclusivo zi ago

Penitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi 

Apt limitat la muncă, nelimitat la inimioare pe Instagram și maestru într-ale concediilor strategice. Valentin Matei, un nume sonor în...

Exclusivo zi ago

Protestul sindical din 29 Octombrie: Circ cu ursul Bolo sau apărarea ultimă a barosanilor? 

Oare chiar le pasă liderilor sindicali de nenorocirile polițiștilor sau vor doar să-l vadă pe Bolo zburând de la Palatul...

Exclusivo zi ago

Coca-Cola: secretul murdar din Ploiești – Cum ne otrăvește „băutura fericirii” cu apa de canal, sub ochiul complice al autorităților!

De la zâmbet american la coșmar românesc, Coca-Cola a ajuns să fie sinonimă cu corupția și nepăsarea crasă. La Ploiești,...

Exclusiv2 zile ago

APIA, tremură sub ploaia de întrebări! Fermierii prahoveni, pe urmele hoților de la antigrindină: Cer date incendiare și miros a DNA mai rău ca iodura de argint!

De la tunurile antigrindină la tunurile cu subvenții: Prahova, epicentrul unui cutremur agricol cu replici penale! După ce au trimis...

Exclusiv3 zile ago

Sindicatul Diamantul pune sub semnul intrebării angajările de balerini la MAI

„De ce ne trebuie balerini la MAI?” – întrebarea care stârnește controverse Sindicatul Diamantul își exprimă nedumerirea cu privire la...

Exclusiv3 zile ago

Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!

Administrația Națională a Penitenciarelor (ANP) demască mascarada SNPP: Minciuni gogonate și manipulări grosolane în spatele unui protest de doi bani!...

Exclusiv3 zile ago

Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare

Un val de nemulțumire și dezaprobare se manifestă în rândul polițiștilor de penitenciare, în contextul protestului recent al Sindicatului Național...

Exclusiv4 zile ago

Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”

Jilava: Alcatrazul famigliei Teoroc se zguduie! Contra-atacul lui Burcu demască ipocrizia sindicatului și abuzurile „baroanei” – Unde câinii trăiesc ca...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv