Connect with us

Actualitate

Mărturia polițistului care i-a scris ministrului de echipamentul ”cu găurele”

Publicat

pe

Silviu Văduva, un polițist de la Secția 7 din București, i-a scris zilele trecute o scrisoare ministrului de Interne Lucian Bode, în care i-a vorbit de condițiile proaste în care lucrează polițiștii din întreaga țară. Tânărul spune că Poliția Română nu are bani nici măcar pentru reparațiile mașinilor, iar agenții sunt nevoiți să le plătească din propriul buzunar.

Reporterii GÂNDUL au vorbit cu Silviu Văduva, agent de poliție de doi ani și jumătate. El povestește din propria experiență că, uneori, un echipaj de Poliție poate prelua şi 12 intervenţii sesizate la 112 în timpul unei ture de opt ore.

Nu i-a fost teamă de superiori atunci când i-a scris ministrului Lucian Bode și speră că, în sfârșit, cineva se va trezi: „Dacă toți oamenii care ne-au condus în acești 30 de ani au făcut cumva un război cu sindicatele și au zis că ăștia de la sindicat sunt nebuni, poate cine știe, ei vor reclama și alte chestii. Dar acum nu mai spun sindicatele, o spun eu, un simplu polițist”.

Viața unui polițist în 2021 este interpretabilă de la caz la caz, aș putea spune. Pentru colegii care au prins vremuri mult mai grele decât acestea, probabil ar fi mai ușoară, colegii în prag de pensie. Pentru noi, cei veniți mai recent, care sperăm la lucruri mai bune, la o îmbunătățire a serviciului polițienesc, nu este chiar așa plăcut. Desigur, există părți bune și părți rele, spune agentul de poliție Silviu Văduva, într-un interviu pentru GÂNDUL.

”Arătăm ca niște comuniști”

Tânărul polițist spune că uniforma este „depășită” și nu corespunde nevoilor reale ale oamenilor legii. Înainte de a intra în sistem, Silviu mărturisește că nici el nu înțelegea toate problemele cu care se confruntă polițiștii.

 „După cum puteți vedea, eu nu prea am nimic din uniforma oficială. Probabil ați văzut pe toate drumurile polițiști îmbrăcați în nuntași, aș putea spune, ca să folosim un termen mai apropiat, pentru că în nicun caz aceea nu este uniforma de intervenție. Sincer vă spun, nu mi se pare adaptată la vremurile actuale. Arătăm ca niște comuniști cu acea caschetă comunistă, cu cămașa care încinge în ultimul hal, pantofii care mi-au dat dureri groaznice de picioare și de spate”, spune agentul.

Cât îl costă pe polițist uniforma

Agentul de poliție spune că piesele uniformei sunt cumpărate de el și că fiecare polițist alege cum să-și completeze uniforma. El, și-a luat pantalonii de la o firmă oarecare, dar ghetele tactice, în care nu mai pătrunde apa, l-au costat în jur de 850 de lei. Și-a completat echipamentul și cu mai multe obiecte necesare la intervenții, inclusiv cătușe.

Bastonul telescopic, deși nu l-am primit în dotare, este prevăzut și aparent îl putem purta. O centură tactică mult mai bună față de ceea ce am primit noi, cu inner belt, nu se mișcă sus-jos, un toc de pistol cu acțiune rapidă, o lanternă, o borsetuță în care bag ceva lucruri, gen măști de rezervă, mănuși și alte chestii, dezinfectant. Niște cătușe de mai bună calitate, 350 de lei au costat, nu mă zgârii eu în ele, nu îl rănesc nici pe cel încătușat, pot să fac asta mult mai rapid și multe altele. Mănuși tactice, de asemenea, un pix tactic, aș putea spune, cu un sistem de spart geamuri, spune agentul Silviu Văduva.

În borsetă, Silviu ține un briceag micuț cu sistem de tăiat centuri și spart geamuri.

Închipuiți-vă  o speță în care mergem la o persoană spânzurată. Persoana nu a murit, ce o să facem atunci? Îl lăsăm să moară pentru că Ministerul nu ne-a dotat cu un cuțit sau pentru că ministerul nu a zis: «Băi, puteți purta cuțite». Ne dotăm singuri. Fiecare își alege cum să se doteze”, spune Silviu Văduva.

”Ministrului i-am făcut o invitație la o cafea”

După ce mesajul său trimis ministrului de Interne, Lucian Bode, a fost postat și pe Facebook, Silviu a primit sute de încurajări de la colegii săi din țară, nu și o invitație la discuții de la cel căruia îi era adresat apelul săi.

„Toți mă susțin, inclusiv colegii din secție, chiar se bucură că am făcut treaba asta. Cineva trebuia să o spună. Și conducerea secției mă susține și sunt conștienți de aceleași probleme, vă dați seama. Nu este o secție tocmai ușoară”, mai spune polițistul.

Singurul răspuns primit de Silviu este că a greșit adresa și a trimis sesizarea pe un mail ”dedicată strict comunicării interinstituționale”. Privit ca orice cetățean, deși semnalează probleme din interiorul poliției, Silviu Văduva este sfătuit să folosească formularele on-line de pe site-ul MAI, să trimită petiția prin poștă sau să sune la linia tel verde a MAI.

Încă mai așteaptă reacția ministrului Lucian Bode la problemele reclamate ”de un polițist aflat în stradă, în prima linie”, care în doi ani și jumătate a adunat multiple intervenții în forță, dar a fost nevoit să găsească singur și cu cheltuială proprie soluții la ”pantofii cu găurele și talpa de cauciuc” și la ”pantalonii la dungă specifici CFR, rupți între picioare”.

”Ministrului i-am făcut o invitație la o cafea pe capota Loganului, fac cinste și o să iau din aia bună, de la peco, cu 10 lei. Dacă nu vrea domnul să bea cu doi lei, sau dacă are domnul ministru cafea mai bună, nu știu, aștept invitația la Minister”, a adăugat Silviu Văduva.

Problemele din poliție au fost semnalate și de Avocatul Poporului, care, la capătul a doi ani de anchete și verificări, a găsit grave nereguli, printre care echipamente de protecție a polițistului insuficiente, deficit de personal, dosare nesoluționate. În unele zone din țară, polițiștii nu au veste reflectorizante, teste pentru stabilirea alcoolemiei, veste antiînjunghiere, arme noi și autovehicule suficiente sau adaptate terenului din zonă, a scris Avocatul Poporului într-un raport prezentat recent.

Actualitate

Vulturul Cenușiu: Aripile digitale care anticipează viitorul imprevizibil al războiului

Publicat

pe

De

Pe marginea abisului: O eră imprevizibilă cere soluții robuste

Armata Statelor Unite și partenerii săi globali se confruntă cu o eră mai imprevizibilă decât oricând în acest secol. Pe fondul unei instabilități geopolitice crescânde și al progreselor tehnologice galopante, întrebarea crucială este cum pot fi siguri că mișcările actuale sunt cele corecte pentru a pregăti viitorul? Un lucru rămâne constant, indiferent de tulburările vremurilor: nevoia de recunoaștere, supraveghere și achiziție de ținte (RST) și alte roluri vitale pe câmpul de luptă.

În acest context, General Atomics Aeronautical Systems, Inc. (GA-ASI) continuă să stabilească standardul cu platformele sale modernizate, Modernized Gray Eagle® Extended Range (ER) și Gray Eagle® Short Takeoff and Landing (STOL). Aceste două aeronave de top, cu anduranță mare și capabilități de zbor la altitudine medie, sunt proiectate să răspundă nevoilor operaționale atât ale Armatei SUA, cât și ale clienților internaționali. Ceea ce le face să se distingă este arhitectura lor modulară deschisă, un palmares impresionant de ore de zbor, adaptabilitatea la diverse sarcini utile și armament, precum și rolul indispensabil în recunoaștere și în logistica contestată – aspecte cruciale, în special în teatrele de operații din Pacificul de Vest.

Arhitectura deschisă modulară: Flexibilitate ca un smartphone

Modernized Gray Eagle ER și Gray Eagle STOL se bazează pe arhitectura modulară deschisă a sistemelor (MOSA), o filozofie de design modernă care prioritizează flexibilitatea și inovația. Această abordare asigură integrarea perfectă cu multiple sarcini utile, senzori și sisteme de date, permițând operatorilor să personalizeze configurațiile misiunilor rapid și eficient.

Mulți ofițeri generali și lideri de programe fac o pauză în discuția despre munca lor pentru a-și ridica smartphone-ul: „Așa ceva îmi doresc”, spun ei – un hardware care își poate modifica funcționalitățile cu simplitatea descărcării unei noi aplicații. Ei bine, aeronava Gray Eagle este exact acel tip de sistem.

Ceea ce face aceste platforme unice este capacitatea lor de a rămâne interoperabile cu cadrele existente de comandă, control și partajare a datelor. Arhitectura modulară permite, de asemenea, Armatei SUA și forțelor aliate să integreze noi tehnologii – cum ar fi sisteme radar avansate, capabilități de război electronic sau instrumente de luare a deciziilor bazate pe inteligență artificială – fără a necesita modificări costisitoare sau consumatoare de timp. Pe măsură ce amenințările evoluează, aceste sisteme aeriene fără pilot (UAS) pot evolua alături de ele.

Fiabilitate câștigată în peste 9 milioane de ore de zbor: Un palmares fără egal

GA-ASI a fost recunoscută de mult timp pentru contribuțiile sale la aviația de luptă, cu un palmares definitoriu pentru industrie, care se întinde pe mai mult de trei decenii. Aeronavele companiei, inclusiv Predator®, Reaper® și Gray Eagle, au depășit, în mod colectiv, peste 9 milioane de ore de zbor – o dovadă incontestabilă a fiabilității, anduranței și valorii lor operaționale.

Pentru Armata SUA, aceasta înseamnă că Modernized Gray Eagle ER și Gray Eagle STOL sunt platforme testate în luptă, cu o eficacitate operațională dovedită într-o multitudine de misiuni. Aceste aeronave și-au demonstrat capacitatea de a se adapta și de a prospera sub presiune. Clienții internaționali obțin acces la platforme susținute nu doar de tehnologie de vârf, ci și de decenii de experiență în operațiuni reale, insuflând încredere în capacitatea Gray Eagle de a oferi rezultate.

Versatilitatea misiunii: O multitudine de sarcini utile pentru fiecare scenariu

Unul dintre atributele remarcabile ale Modernized Gray Eagle ER și Gray Eagle STOL este adaptabilitatea sarcinilor utile. Aceste platforme pot fi echipate cu o gamă diversă de senzori, de la camere electro-optice/infraroșii la radar cu deschidere sintetică, module de război electronic și suite de informații de semnalizare. Această versatilitate permite seturi de misiuni care acoperă informații, supraveghere și recunoaștere (ISR); achiziție de ținte; lovituri precise; și multe altele.

Nicăieri nu este versatilitatea misiunii mai utilă decât în teatrul de operații din Indo-Pacific. Forțele americane și aliate trebuie să opereze pe distanțe vaste, adesea în zone cu acces limitat la suport logistic. Acest lucru recompensează o aeronavă eficientă, fiabilă, durabilă și persistentă în toate domeniile. Modernized Gray Eagle ER și Gray Eagle STOL se ridică la înălțimea situației.

Gray Eagle STOL: Pionierul logisticii contestate și al suportului aerian flexibil

Gray Eagle STOL, în special, adaugă un element crucial la această ecuație – capacitatea organică de decolare scurtă (STOL). Aceasta permite aeronavei să opereze de pe aerodromuri austere sau chiar de pe nave militare, eliminând dependența de bazele fixe mari, care ar putea fi țintite de adversari. Poate oferi suport indispensabil cu ISR susținut, reaprovizionare și lovituri, toate în cadrul aceluiași zbor.

Gray Eagle STOL ar putea decola dintr-o bază din zona din spate, încărcat cu provizii pentru forțele SUA sau aliate aflate într-o poziție avansată. Aeronava poate zbura la destinație fără risc pentru un echipaj uman la bord, poate folosi o pistă neamenajată sau improvizată pentru a ateriza și a livra hrană, medicamente și muniție, apoi redecola pentru a survola zona și a asigura supravegherea în timp ce forțele locale recuperează proviziile. Dacă rămân amenințări, Gray Eagle STOL poate fi desfășurat pentru a le angaja sau pentru a coordona cu alte forțe.

Inima recunoașterii și achiziției tintelor: O privire constantă asupra câmpului de luptă

Pentru Armata SUA și forțele armate globale, recunoașterea, căutarea și achiziția țintelor rămân fundamentale pentru războiul modern. Modernized Gray Eagle ER și Gray Eagle STOL s-au dovedit instrumentale în furnizarea de informații acționabile comandanților din multiple domenii – fie că este vorba de urmărirea mișcărilor inamice, monitorizarea țintelor de mare valoare sau securizarea punctelor critice maritime.

Aceste platforme excelează în furnizarea de capabilități ISR persistente, oferind o acoperire continuă a infrastructurii critice, a liniilor frontului și a zonelor contestate. Abilitatea lor de a furniza date aproape în timp real comandanților de la toate nivelurile asigură că luarea deciziilor este informată, rapidă și eficientă. În spațiile de luptă complexe, unde amenințările asimetrice, roiurile de drone și rachetele de croazieră care zboară la joasă înălțime se împletesc cu provocările tradiționale ale adversarilor statali, platformele Gray Eagle oferă o conștientizare situațională fără egal.

Deși noile sisteme mici alimentate cu baterii au un rol pe viitoarele câmpuri de luptă, doar platformele mari, cu aripi lungi, în stilul aeronavelor tradiționale, pot gestiona aceste cerințe esențiale în modul în care Armata SUA și partenerii săi au nevoie.

Avantajul GA-ASI: Liderii mondiali în sistemele aeriene fără pilot

În centrul succesului Modernized Gray Eagle ER și Gray Eagle STOL se află avantajul fundamental al GA-ASI. Cu o istorie de livrare a peste 1.100 de aeronave pe parcursul a trei decenii și avansuri pionierat în aviația de luptă, GA-ASI și-a consolidat reputația de lider mondial în dezvoltarea UAS. Fie că sprijină asistența umanitară, cercetarea științifică sau operațiunile de luptă, sistemele companiei au redefinit rolul platformelor fără pilot în războiul modern.

Pentru Armata SUA și aliații săi globali, Modernized Gray Eagle ER și Gray Eagle STOL de la GA-ASI rămân standardul de aur. Într-o eră definită de evoluția tehnologică rapidă și complexitatea operațională, aceste aeronave reprezintă o investiție vitală în securitatea și eficacitatea viitoare.

Citeste in continuare

Actualitate

Schimbare de putere navală: China comisionează Portavionul Fujian, primul cu catapulte

Publicat

pe

De

China a inaugurat oficial o nouă eră pentru capabilitățile sale navale prin comisionarea celui de-al treilea și cel mai avansat portavion, Fujian. Ceremonia, desfășurată la Baza Navală Yulin de pe insula Hainan miercuri, a fost onorată de prezența Președintelui Chinez Xi Jinping, semnalând importanța strategică a acestei noi achiziții pentru Marina Armatei de Eliberare a Poporului (PLAN).

Un salt în proiecția navală: Avantajul catapultei

Portavionul Fujian, cu o lungime de aproximativ 316 metri și o lățime de circa 76 de metri, are o deplasare estimată la 80.000 de tone la încărcare maximă, plasându-l printre cele mai mari portavioane din lume. Caracteristica sa cea mai semnificativă este, totuși, integrarea a trei catapulte electromagnetice pentru lansarea aeronavelor. Această tehnologie de ultimă generație sporește dramatic flexibilitatea operațională a portavionului, permițându-i să lanseze aeronave mai grele sau mai puțin puternice, cum ar fi vitalul avion de avertizare timpurie Xi’an KJ-600 (AEW), care erau anterior limitate de rampele de tip „ski-jump” de pe portavioanele mai vechi ale Chinei.

Poziționare strategică: Vizează regiuni maritime cheie

Denumit după provincia estică chineză situată direct vizavi de strâmtoarea Taiwan, locația de comisionare a Fujian la Yulin sugerează puternic desfășurarea sa în cadrul Flotei Mării de Sud a PLAN. Zona de responsabilitate a acestei flote include zone maritime critice, cum ar fi Marea Chinei de Sud, puternic disputată, și sensibila strâmtoare Taiwan. Baza Yulin este bine pregătită pentru această nouă adăugire, dispunând de un doc uscat nou construit, suficient de mare pentru a găzdui portavionul, și servind deja ca port de origine pentru un alt portavion chinez, Shandong. Mai mult, baza aeriană din apropiere de Lingshui a fost modernizată în ultimii ani pentru a găzdui și a desfășura antrenamente pentru aeronavele portavionului PLAN, indicând o strategie cuprinzătoare de integrare a Fujian în operațiunile regionale.

De la Șantier Naval la realitate operațională: Un calendar de dezvoltare rapid

Fujian a fost construit la șantierul naval Jiangnan Changxing din Shanghai și lansat inițial în iunie 2022. Drumul său către statutul operațional a fost rapid, mass-media de stat publicând clipuri cu doar două luni înainte de comisionare, prezentând aeronave ale PLAN efectuând operațiuni de zbor la bordul Fujian în timpul testelor pe mare. Acestea au inclus lansări reușite cu catapultă ale avioanelor de vânătoare avansate, cum ar fi Shenyang J-15T și J-35, precum și crucialul avion AEW KJ-600, demonstrând pregătirea și capabilitățile portavionului.

Comisionarea Fujian marchează un moment esențial în eforturile de modernizare navală ale Chinei. Fiind al treilea portavion care intră în serviciul PLAN, alături de Liaoning și Shandong, care sunt mai puțin capabile (ambele lipsite de catapulte și cu aripi aeriene mai mici), Fujian consolidează semnificativ capabilitățile de proiecție a puterii Chinei și subliniază ambițiile sale maritime în creștere în regiunea Indo-Pacifică și nu numai.

Citeste in continuare

Actualitate

Criza din Penitenciare: Soluția „salvarea rezerviștilor”, blocată în sertarele ANP?

Publicat

pe

De

O inițiativă crucială, menită să combată deficitul dramatic de personal din sistemul penitenciar românesc, pare să fie pe cale de a se pierde în hățișurile birocrației. Ministrul Justiției, Radu Marinescu, a propus o soluție pragmatică, aplaudată de sindicate, dar care, conform acuzațiilor, este ignorată de Administrația Națională a Penitenciarelor (ANP). Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor (FSANP) cere reacție rapidă, avertizând asupra riscului de colaps al sistemului.

O măsură salutară, ingropată în inerția instituțională?

Proiectul, asumat în „planul de guvernare Bolojan” și susținut de ministrul Radu Marinescu, vizează reîncadrarea fără concurs a polițiștilor de penitenciare pensionați în ultimii șapte ani. Această inițiativă, considerată de mulți cea mai concretă și aplicabilă măsură din ultimii ani pentru combaterea deficitului acut de personal, este, însă, departe de a deveni realitate. Potrivit FSANP, măsura „salvatoare a fost abandonată în sertarele Administrației Naționale a Penitenciarelor (ANP)”, deși instituția ar fi putut acționa rapid pentru transpunerea ei în practică.

Mecanismul „reîntoarcerii” – O propune cu dublu impact

Conform detaliilor puse în dezbatere, reîntoarcerea în activitate se va face la cerere, fără concurs, cu menținerea categoriei și a gradului profesional de la momentul pensionării. Polițiștii reîncadrați vor ocupa funcții identice sau inferioare celor deținute anterior. Pentru a stimula reintegrarea, salariului de bază i se va adăuga un procent de 15% din pensia actuală, venituri ce ar depăși media națională. Un alt avantaj important este posibilitatea recalculării pensiei de serviciu la o nouă încetare a activității, incluzând perioada suplimentară lucrată.

Deficit crunt de personal: Peste 3.000 de posturi vacante

Ministerul Justiției estimează că această măsură ar avea un dublu efect pozitiv. Pe de o parte, ar diminua cheltuielile bugetare prin reducerea plăților simultane de pensii și salarii. Pe de altă parte, ar ameliora semnificativ deficitul de personal, care, potrivit datelor oficiale ale Ministerului Justiției, depășește în prezent 3.000-4.000 de posturi vacante în rețeaua ANP.

Experiență prețioasă, pe loc, fără costuri suplimentare

Un argument forte al acestei inițiative este experiența vastă a foștilor angajați. „Oamenii s-au pensionat la 47-50 de ani, în plină putere de muncă,” a declarat ministrul Radu Marinescu. Acești rezerviști „știu deja meserie și nu mai necesită formare profesională”, reprezentând o soluție rapidă și imediat aplicabilă. Această abordare este vitală, mai ales în contextul suspendării recrutărilor din sursă externă prin ordonanță de urgență până în 2027.

O gaură de oxigen pentru sistem și prevenirea condamnărilor CEDO

Ministrul Marinescu subliniază și componenta strategică a proiectului: personalul pensionat ar crește capacitatea de intervenție în situații de criză, revolte sau urgențe medicale, unde experiența practică este crucială. Mai mult, reducerea deficitului ar contribui la evitarea unor condamnări la Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO), cauzate frecvent de lipsa de personal și de condițiile necorespunzătoare din penitenciare.

FSANP cere acțiune imediată: „Inerția ANP, pericol de colaps”

Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor (FSANP) consideră demersul ministrului Justiției ca fiind „un pas curajos și absolut necesar pentru deblocarea sistemului”. Sindicatul avertizează că reîncadrarea rezerviștilor ar reduce presiunea uriașă asupra polițiștilor activi, care acum efectuează milioane de ore suplimentare și lucrează la limita epuizării. FSANP solicită ANP „să depună efortul minim necesar pentru redactarea proiectului de lege promis de ministrul Radu Marinescu”, considerând „inadmisibil ca, din cauza inerției și indiferenței ANP, o măsură vitală pentru sistem să nu ajungă pe masa Guvernului chiar săptămâna viitoare.”

Un rezervist transmite: „O reformă reală, nu doar discursuri”

Un polițist de penitenciare rezervist, citat de FSANP, subliniază importanța măsurii: „Este o măsură pragmatică, gândită cu cap, care nu trebuie să rămână o promisiune electorală, deoarece l-ar decredibiliza maxim pe ministrul Marinescu. ANP trebuie să se miște rapid și să implementeze proiectul ministrului, altfel, riscăm ca Poliția Penitenciară să intre într-un colaps din care nu se mai iese doar cu discursuri despre reformă și atât. Acest demers înseamnă o reformă reală a sistemului penitenciar, nu tăieri de posturi.”

Implementarea rapidă a acestei inițiative ar putea transforma sistemul penitenciar românesc, trecând de la o stare de suprasolicitare la una de funcționare normală. Rămâne de văzut dacă Administrația Națională a Penitenciarelor va reuși să depășească inerția acuzată de sindicate și să pună în aplicare demersul ministrului Radu Marinescu, sau dacă va lăsa o măsură cheie să eșueze, subminând credibilitatea eforturilor de reformă. (Irinel I.).

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv6 ore ago

„Român contra român”: Cum operațiunea politică de dezbinare fragmentează societatea și transformă cetățenii în tinte vii

Într-o analiză incisivă a peisajului socio-politic actual, o voce critică din spațiul public trage un semnal de alarmă cu privire...

Exclusiv14 ore ago

I.P.J. PRAHOVA, DE LA DOREL LA CARACAL: MAEȘTRII CIRCULUI, SUB BAGHETA GONFLABILĂ A INCOMPETENȚEI! (VIDEO)!

Prahova fierbe, nu de la căldură, ci de la aburii unei incompetențe atât de crase încât a transformat onoarea legii...

Exclusiv14 ore ago

Vălenii de Munte: Imperiul crăiesc al corupției și micul dejun ilegal al elitelor!

Mai te miri de unde ți se trage? Iată rețeta! În Vălenii de Munte, acolo unde asfaltul se topește sub...

Exclusiv14 ore ago

Vălenii de Munte: Pălinca de prună și jecmăneala de om! Festivalul foamei „Împăratului”, Ediția XXVI!

Când sărăcia se pune pe „impărat”, jupoaie și micul comerciant! (aici), (aici), etc Vălenii de Munte. Un nume. Două realități....

Exclusiv2 zile ago

Șefi din Poliția Română, sub lupa procurorilor

Șefi din Poliția Română, sub lupa procurorilor: Liderul Sindicatului „Diamantul” denunță o „sesizare mincinoasă” cu tenta de abuz în serviciu...

Exclusiv3 zile ago

Jilava, pușcăria statului: Între clanuri, cadavre și caricatura justiției!

Benzi desenate? Nu, e realitatea cruntă din Penitenciarul Jilava, transformată într-un festin grotesc de abuzuri, teroare și o tăcere atât...

Exclusiv3 zile ago

IPJ Neamț, Mecca nepotismului: Justiția română, o pagină de bisericuță!

De la altar la tribunal, și de acolo, cine știe, poate direct la… pensie specială! În România anului de grație...

Exclusiv3 zile ago

IPJ Constanța: Academia de hărțuire, sub umbra epoleților grei!

În cel mai recent episod al serialului „Poliția Română: Oglinda Societății”, difuzat fără audiență dar cu un impact devastator, se...

Exclusiv4 zile ago

MAFIA DIPLOMATICĂ: CUM MINISTERUL DE EXTERNE A DEVENIT FEUDA „SIRENEI” ȘI A „CONSULILOR” DE PLASTIC, CU PARLAMENTUL PE POST DE TEATRU DE PĂPUȘI!

Când impostura își dă întâlnire cu sinecura, iar disprețul față de românii din străinătate devine sport național, nu e de...

Exclusiv4 zile ago

Miliarde de lei vărsați la buget: Sindicatul Diamantul demontează „minciunile” despre contribuțiile polițiștilor și militarilor

Sindicatul Național al Polițiștilor și Personalului Contractual „Diamantul” a rupt tăcerea cu privire la contribuțiile individuale ale polițiștilor și militarilor...

Exclusiv5 zile ago

Dezastru la Academia de Poliție: Reabilitare de 8,3 milioane de euro, mistuită de vânt și birocrație

Un proiect de reabilitare de peste 41 de milioane de lei (aproximativ 8,3 milioane de euro) la Academia de Poliție...

Exclusiv5 zile ago

Investiție de peste 16 milioane lei ingropată într-un proiect IT nefuncțional la MAI: REN-FEC, un eșec costisitor?

Un proiect IT cu o valoare de peste 16 milioane lei, menit să modernizeze sistemul de evidență a populației, pare...

Exclusiv5 zile ago

Valentin Matei: De la imputernicitul etern la ejectatul toxic – O cronică a incompetenței cu inimioare pe Instagram

„Breaking news de la Ploiești! După ani de „împuterniciri” care au sfidat logica și bunul simț, Valentin Matei, eternul și...

Exclusiv6 zile ago

Antigrindina S.R.L.: Cum să furi ploaia cu binecuvântarea Guvernului – Ediția fermierii detectivi!

Un memoriu exploziv dezvăluie jaful antigrindină și incompetența crasă a autorităților. Guvernul Boc, direct la Bălăcăneanca? HG 256/2010: De la...

Exclusiv6 zile ago

EXCLUSIV: Abuzuri și hărțuire în Serviciul pentru Acțiuni Speciale al Poliției Capitalei – Un polițist rupe tăcerea! (I)

Dezvăluiri șocante: Presiuni, intimidări și discriminare în unitatea de elită a Poliției Capitalei Un agent șef de poliție din Serviciul...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv