Actualitate
Mărturia polițistului care i-a scris ministrului de echipamentul ”cu găurele”
Silviu Văduva, un polițist de la Secția 7 din București, i-a scris zilele trecute o scrisoare ministrului de Interne Lucian Bode, în care i-a vorbit de condițiile proaste în care lucrează polițiștii din întreaga țară. Tânărul spune că Poliția Română nu are bani nici măcar pentru reparațiile mașinilor, iar agenții sunt nevoiți să le plătească din propriul buzunar.
Reporterii GÂNDUL au vorbit cu Silviu Văduva, agent de poliție de doi ani și jumătate. El povestește din propria experiență că, uneori, un echipaj de Poliție poate prelua şi 12 intervenţii sesizate la 112 în timpul unei ture de opt ore.
Nu i-a fost teamă de superiori atunci când i-a scris ministrului Lucian Bode și speră că, în sfârșit, cineva se va trezi: „Dacă toți oamenii care ne-au condus în acești 30 de ani au făcut cumva un război cu sindicatele și au zis că ăștia de la sindicat sunt nebuni, poate cine știe, ei vor reclama și alte chestii. Dar acum nu mai spun sindicatele, o spun eu, un simplu polițist”.
Viața unui polițist în 2021 este interpretabilă de la caz la caz, aș putea spune. Pentru colegii care au prins vremuri mult mai grele decât acestea, probabil ar fi mai ușoară, colegii în prag de pensie. Pentru noi, cei veniți mai recent, care sperăm la lucruri mai bune, la o îmbunătățire a serviciului polițienesc, nu este chiar așa plăcut. Desigur, există părți bune și părți rele, spune agentul de poliție Silviu Văduva, într-un interviu pentru GÂNDUL.
”Arătăm ca niște comuniști”
Tânărul polițist spune că uniforma este „depășită” și nu corespunde nevoilor reale ale oamenilor legii. Înainte de a intra în sistem, Silviu mărturisește că nici el nu înțelegea toate problemele cu care se confruntă polițiștii.
„După cum puteți vedea, eu nu prea am nimic din uniforma oficială. Probabil ați văzut pe toate drumurile polițiști îmbrăcați în nuntași, aș putea spune, ca să folosim un termen mai apropiat, pentru că în nicun caz aceea nu este uniforma de intervenție. Sincer vă spun, nu mi se pare adaptată la vremurile actuale. Arătăm ca niște comuniști cu acea caschetă comunistă, cu cămașa care încinge în ultimul hal, pantofii care mi-au dat dureri groaznice de picioare și de spate”, spune agentul.

Cât îl costă pe polițist uniforma
Agentul de poliție spune că piesele uniformei sunt cumpărate de el și că fiecare polițist alege cum să-și completeze uniforma. El, și-a luat pantalonii de la o firmă oarecare, dar ghetele tactice, în care nu mai pătrunde apa, l-au costat în jur de 850 de lei. Și-a completat echipamentul și cu mai multe obiecte necesare la intervenții, inclusiv cătușe.
Bastonul telescopic, deși nu l-am primit în dotare, este prevăzut și aparent îl putem purta. O centură tactică mult mai bună față de ceea ce am primit noi, cu inner belt, nu se mișcă sus-jos, un toc de pistol cu acțiune rapidă, o lanternă, o borsetuță în care bag ceva lucruri, gen măști de rezervă, mănuși și alte chestii, dezinfectant. Niște cătușe de mai bună calitate, 350 de lei au costat, nu mă zgârii eu în ele, nu îl rănesc nici pe cel încătușat, pot să fac asta mult mai rapid și multe altele. Mănuși tactice, de asemenea, un pix tactic, aș putea spune, cu un sistem de spart geamuri, spune agentul Silviu Văduva.

În borsetă, Silviu ține un briceag micuț cu sistem de tăiat centuri și spart geamuri.
„Închipuiți-vă o speță în care mergem la o persoană spânzurată. Persoana nu a murit, ce o să facem atunci? Îl lăsăm să moară pentru că Ministerul nu ne-a dotat cu un cuțit sau pentru că ministerul nu a zis: «Băi, puteți purta cuțite». Ne dotăm singuri. Fiecare își alege cum să se doteze”, spune Silviu Văduva.
”Ministrului i-am făcut o invitație la o cafea”
După ce mesajul său trimis ministrului de Interne, Lucian Bode, a fost postat și pe Facebook, Silviu a primit sute de încurajări de la colegii săi din țară, nu și o invitație la discuții de la cel căruia îi era adresat apelul săi.
„Toți mă susțin, inclusiv colegii din secție, chiar se bucură că am făcut treaba asta. Cineva trebuia să o spună. Și conducerea secției mă susține și sunt conștienți de aceleași probleme, vă dați seama. Nu este o secție tocmai ușoară”, mai spune polițistul.
Singurul răspuns primit de Silviu este că a greșit adresa și a trimis sesizarea pe un mail ”dedicată strict comunicării interinstituționale”. Privit ca orice cetățean, deși semnalează probleme din interiorul poliției, Silviu Văduva este sfătuit să folosească formularele on-line de pe site-ul MAI, să trimită petiția prin poștă sau să sune la linia tel verde a MAI.
Încă mai așteaptă reacția ministrului Lucian Bode la problemele reclamate ”de un polițist aflat în stradă, în prima linie”, care în doi ani și jumătate a adunat multiple intervenții în forță, dar a fost nevoit să găsească singur și cu cheltuială proprie soluții la ”pantofii cu găurele și talpa de cauciuc” și la ”pantalonii la dungă specifici CFR, rupți între picioare”.
”Ministrului i-am făcut o invitație la o cafea pe capota Loganului, fac cinste și o să iau din aia bună, de la peco, cu 10 lei. Dacă nu vrea domnul să bea cu doi lei, sau dacă are domnul ministru cafea mai bună, nu știu, aștept invitația la Minister”, a adăugat Silviu Văduva.
Problemele din poliție au fost semnalate și de Avocatul Poporului, care, la capătul a doi ani de anchete și verificări, a găsit grave nereguli, printre care echipamente de protecție a polițistului insuficiente, deficit de personal, dosare nesoluționate. În unele zone din țară, polițiștii nu au veste reflectorizante, teste pentru stabilirea alcoolemiei, veste antiînjunghiere, arme noi și autovehicule suficiente sau adaptate terenului din zonă, a scris Avocatul Poporului într-un raport prezentat recent.
Actualitate
Vulturul Cenușiu: Aripile digitale care anticipează viitorul imprevizibil al războiului
Pe marginea abisului: O eră imprevizibilă cere soluții robuste
Armata Statelor Unite și partenerii săi globali se confruntă cu o eră mai imprevizibilă decât oricând în acest secol. Pe fondul unei instabilități geopolitice crescânde și al progreselor tehnologice galopante, întrebarea crucială este cum pot fi siguri că mișcările actuale sunt cele corecte pentru a pregăti viitorul? Un lucru rămâne constant, indiferent de tulburările vremurilor: nevoia de recunoaștere, supraveghere și achiziție de ținte (RST) și alte roluri vitale pe câmpul de luptă.
În acest context, General Atomics Aeronautical Systems, Inc. (GA-ASI) continuă să stabilească standardul cu platformele sale modernizate, Modernized Gray Eagle® Extended Range (ER) și Gray Eagle® Short Takeoff and Landing (STOL). Aceste două aeronave de top, cu anduranță mare și capabilități de zbor la altitudine medie, sunt proiectate să răspundă nevoilor operaționale atât ale Armatei SUA, cât și ale clienților internaționali. Ceea ce le face să se distingă este arhitectura lor modulară deschisă, un palmares impresionant de ore de zbor, adaptabilitatea la diverse sarcini utile și armament, precum și rolul indispensabil în recunoaștere și în logistica contestată – aspecte cruciale, în special în teatrele de operații din Pacificul de Vest.
Arhitectura deschisă modulară: Flexibilitate ca un smartphone
Modernized Gray Eagle ER și Gray Eagle STOL se bazează pe arhitectura modulară deschisă a sistemelor (MOSA), o filozofie de design modernă care prioritizează flexibilitatea și inovația. Această abordare asigură integrarea perfectă cu multiple sarcini utile, senzori și sisteme de date, permițând operatorilor să personalizeze configurațiile misiunilor rapid și eficient.
Mulți ofițeri generali și lideri de programe fac o pauză în discuția despre munca lor pentru a-și ridica smartphone-ul: „Așa ceva îmi doresc”, spun ei – un hardware care își poate modifica funcționalitățile cu simplitatea descărcării unei noi aplicații. Ei bine, aeronava Gray Eagle este exact acel tip de sistem.
Ceea ce face aceste platforme unice este capacitatea lor de a rămâne interoperabile cu cadrele existente de comandă, control și partajare a datelor. Arhitectura modulară permite, de asemenea, Armatei SUA și forțelor aliate să integreze noi tehnologii – cum ar fi sisteme radar avansate, capabilități de război electronic sau instrumente de luare a deciziilor bazate pe inteligență artificială – fără a necesita modificări costisitoare sau consumatoare de timp. Pe măsură ce amenințările evoluează, aceste sisteme aeriene fără pilot (UAS) pot evolua alături de ele.
Fiabilitate câștigată în peste 9 milioane de ore de zbor: Un palmares fără egal
GA-ASI a fost recunoscută de mult timp pentru contribuțiile sale la aviația de luptă, cu un palmares definitoriu pentru industrie, care se întinde pe mai mult de trei decenii. Aeronavele companiei, inclusiv Predator®, Reaper® și Gray Eagle, au depășit, în mod colectiv, peste 9 milioane de ore de zbor – o dovadă incontestabilă a fiabilității, anduranței și valorii lor operaționale.
Pentru Armata SUA, aceasta înseamnă că Modernized Gray Eagle ER și Gray Eagle STOL sunt platforme testate în luptă, cu o eficacitate operațională dovedită într-o multitudine de misiuni. Aceste aeronave și-au demonstrat capacitatea de a se adapta și de a prospera sub presiune. Clienții internaționali obțin acces la platforme susținute nu doar de tehnologie de vârf, ci și de decenii de experiență în operațiuni reale, insuflând încredere în capacitatea Gray Eagle de a oferi rezultate.
Versatilitatea misiunii: O multitudine de sarcini utile pentru fiecare scenariu
Unul dintre atributele remarcabile ale Modernized Gray Eagle ER și Gray Eagle STOL este adaptabilitatea sarcinilor utile. Aceste platforme pot fi echipate cu o gamă diversă de senzori, de la camere electro-optice/infraroșii la radar cu deschidere sintetică, module de război electronic și suite de informații de semnalizare. Această versatilitate permite seturi de misiuni care acoperă informații, supraveghere și recunoaștere (ISR); achiziție de ținte; lovituri precise; și multe altele.
Nicăieri nu este versatilitatea misiunii mai utilă decât în teatrul de operații din Indo-Pacific. Forțele americane și aliate trebuie să opereze pe distanțe vaste, adesea în zone cu acces limitat la suport logistic. Acest lucru recompensează o aeronavă eficientă, fiabilă, durabilă și persistentă în toate domeniile. Modernized Gray Eagle ER și Gray Eagle STOL se ridică la înălțimea situației.
Gray Eagle STOL: Pionierul logisticii contestate și al suportului aerian flexibil
Gray Eagle STOL, în special, adaugă un element crucial la această ecuație – capacitatea organică de decolare scurtă (STOL). Aceasta permite aeronavei să opereze de pe aerodromuri austere sau chiar de pe nave militare, eliminând dependența de bazele fixe mari, care ar putea fi țintite de adversari. Poate oferi suport indispensabil cu ISR susținut, reaprovizionare și lovituri, toate în cadrul aceluiași zbor.
Gray Eagle STOL ar putea decola dintr-o bază din zona din spate, încărcat cu provizii pentru forțele SUA sau aliate aflate într-o poziție avansată. Aeronava poate zbura la destinație fără risc pentru un echipaj uman la bord, poate folosi o pistă neamenajată sau improvizată pentru a ateriza și a livra hrană, medicamente și muniție, apoi redecola pentru a survola zona și a asigura supravegherea în timp ce forțele locale recuperează proviziile. Dacă rămân amenințări, Gray Eagle STOL poate fi desfășurat pentru a le angaja sau pentru a coordona cu alte forțe.
Inima recunoașterii și achiziției tintelor: O privire constantă asupra câmpului de luptă
Pentru Armata SUA și forțele armate globale, recunoașterea, căutarea și achiziția țintelor rămân fundamentale pentru războiul modern. Modernized Gray Eagle ER și Gray Eagle STOL s-au dovedit instrumentale în furnizarea de informații acționabile comandanților din multiple domenii – fie că este vorba de urmărirea mișcărilor inamice, monitorizarea țintelor de mare valoare sau securizarea punctelor critice maritime.
Aceste platforme excelează în furnizarea de capabilități ISR persistente, oferind o acoperire continuă a infrastructurii critice, a liniilor frontului și a zonelor contestate. Abilitatea lor de a furniza date aproape în timp real comandanților de la toate nivelurile asigură că luarea deciziilor este informată, rapidă și eficientă. În spațiile de luptă complexe, unde amenințările asimetrice, roiurile de drone și rachetele de croazieră care zboară la joasă înălțime se împletesc cu provocările tradiționale ale adversarilor statali, platformele Gray Eagle oferă o conștientizare situațională fără egal.
Deși noile sisteme mici alimentate cu baterii au un rol pe viitoarele câmpuri de luptă, doar platformele mari, cu aripi lungi, în stilul aeronavelor tradiționale, pot gestiona aceste cerințe esențiale în modul în care Armata SUA și partenerii săi au nevoie.
Avantajul GA-ASI: Liderii mondiali în sistemele aeriene fără pilot
În centrul succesului Modernized Gray Eagle ER și Gray Eagle STOL se află avantajul fundamental al GA-ASI. Cu o istorie de livrare a peste 1.100 de aeronave pe parcursul a trei decenii și avansuri pionierat în aviația de luptă, GA-ASI și-a consolidat reputația de lider mondial în dezvoltarea UAS. Fie că sprijină asistența umanitară, cercetarea științifică sau operațiunile de luptă, sistemele companiei au redefinit rolul platformelor fără pilot în războiul modern.
Pentru Armata SUA și aliații săi globali, Modernized Gray Eagle ER și Gray Eagle STOL de la GA-ASI rămân standardul de aur. Într-o eră definită de evoluția tehnologică rapidă și complexitatea operațională, aceste aeronave reprezintă o investiție vitală în securitatea și eficacitatea viitoare.
Actualitate
Schimbare de putere navală: China comisionează Portavionul Fujian, primul cu catapulte
Actualitate
Criza din Penitenciare: Soluția „salvarea rezerviștilor”, blocată în sertarele ANP?
-
Exclusivacum 4 zileMAFIA DIPLOMATICĂ: CUM MINISTERUL DE EXTERNE A DEVENIT FEUDA „SIRENEI” ȘI A „CONSULILOR” DE PLASTIC, CU PARLAMENTUL PE POST DE TEATRU DE PĂPUȘI!
-
Exclusivacum 5 zileValentin Matei: De la imputernicitul etern la ejectatul toxic – O cronică a incompetenței cu inimioare pe Instagram
-
Exclusivacum 3 zileJilava, pușcăria statului: Între clanuri, cadavre și caricatura justiției!
-
Exclusivacum 5 zileDezastru la Academia de Poliție: Reabilitare de 8,3 milioane de euro, mistuită de vânt și birocrație
-
Exclusivacum 14 oreI.P.J. PRAHOVA, DE LA DOREL LA CARACAL: MAEȘTRII CIRCULUI, SUB BAGHETA GONFLABILĂ A INCOMPETENȚEI! (VIDEO)!
-
Exclusivacum 5 zileInvestiție de peste 16 milioane lei ingropată într-un proiect IT nefuncțional la MAI: REN-FEC, un eșec costisitor?
-
Exclusivacum 2 zileȘefi din Poliția Română, sub lupa procurorilor
-
Exclusivacum 14 oreVălenii de Munte: Imperiul crăiesc al corupției și micul dejun ilegal al elitelor!



