Administratie
Nicușor Dan și George Simion, contrapunere privind structura aparatului bugetar al României

Divergențe asupra implicării sectorului privat în eficientizarea administrației
Nicușor Dan, candidat la alegerile prezidențiale și susținător al unei colaborări cu firme private pentru creșterea eficienței în sectorul public, a afirmat la Euronews că statul trebuie să apeleze la specialiști și consultanți privați pentru a redefine politicile de personal în administrație. El a spus că sistemul public suferă de suprapopulare în anumite zone și deficit în altele, iar externalizarea competențelor către sectorul privat ar fi soluția.
„Astăzi, la concursurile pentru funcționari publici, concurentul trebuie să învețe pe de rost texte de lege. Aici și în alte zone, statul trebuie să colaboreze cu specialiști și firme de consultanță pentru a crea politici eficiente de management al resurselor umane,” a explicat Nicușor Dan.
Opinia contrară a lui George Simion
George Simion, candidat AUR, îl contrazice și consideră că situația actuală a gestionării banilor publici trebuie să fie criticată mai ales în privința cheltuielilor inutile și a angajărilor supradimensionate în anumite sectoare.
„Profund greșit, nu avem nevoie de firme de consultanță care să toace banii publici,” a spus Simion. „Nici nu am problema cu profesori, medici, militari, polițiști sau pompieri, ci cu cei care sunt paraziți, membri de partid sau angajați în administrație, care blochează funcționarea normală a sistemului,” a adăugat el.
El a precizat că în anii 2000 în sectorul bugetar erau circa 800.000 de angajați, iar azi sunt peste 1,3 milioane, ceea ce, după el, indică o creștere excesivă a personalului neproductiv. În același timp, Simion subliniază existența unui deficit de cadre medicale, profesori, militari, polițiști și pompieri, sugerând că în aceste domenii trebuie să fie investiți mai mulți oameni.
Întrebarea despre cei 500.000 de „paraziți”
Întrebat de Nicușor Dan unde sunt acești „paraziți”, George Simion a trecut în revistă mai multe exemple și a concluzionat: „Dumnealui (n.r.: Nicușor Dan) e un băiat bun, dar nu poate face nimic pentru reformarea reală a sistemului.”
Administratie
România se pregătește să devină centru de producție pentru elicopterele H215M, în parteneriat cu Airbus Helicopters

Anunț oficial despre noua generație de elicoptere produse în România
Ministrul Economiei, Bogdan Ivan, a confirmat că țara noastră va începe producția de H215M, noua generație de elicoptere multirol, dezvoltată în colaborare cu Airbus Helicopters. Anunțul a fost făcut după o vizită la IAR Ghimbav, una dintre cele mai vechi și importante platforme industriale aeronautice din România, cu o istorie remarcabilă ce datează din 1974.
O tradiție puternică în industria aeronautică românească
De-a lungul timpului, uzina din Ghimbav a produs peste 160 de elicoptere Puma, iar între 1974 și acum au fost construite și exportate în șase țări circa 200 de elicoptere IAR 316B. Peste o sută dintre acestea sunt în dotarea Armatei Române, demonstând experiența și soliditatea industriei locale în domeniul aviatiei.
Obiectiv: producție integrală în România pentru misiuni multiple
Bogdan Ivan a subliniat faptul că discuțiile s-au concentrat pe demararea producției de elicoptere H215M în România. Aceste platforme moderne, multifunctionale, vor fi realizate în totalitate în țară, având ca scop utilizarea pentru misiuni tactice, transport, sprijin aerian și operațiuni critice. În același timp, această inițiativă vizează și exportul elicopterelor, transformând România într-un centru important în industria aeronautică europeană.
Administratie
Programul Rabla 2025 pentru persoanele juridice de drept privat: start în 29 mai cu o alocare de 670 milioane de lei

Persoanele juridice pot participa în perioada 29 mai – 27 noiembrie
Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat că, în acest an, persoanele juridice de drept privat se pot înscrie în Programul Rabla 2025 în intervalul 29 mai – 27 noiembrie. Pentru acest segment, fondurile totale alocate sunt de 670 de milioane de lei.
Alocări financiare majore pentru vehicule ecologice
Conform AFM, vor fi disponibile:
- 60 de milioane de lei pentru achiziția de autovehicule cu sisteme de propulsie termică (motorizări pe benzină, GPL, GNC);
- 610 milioane de lei pentru autovehicule 100% electrice și plug-in hibride.
Președintele AFM, Florin Bănică, a declarat că în următoarele zile vor fi anunțate și perioadele de start pentru sesiunile de finanțare dedicate și persoanelor fizice, instituțiilor publice și unităților administrativ-teritoriale, pentru ca și acestea să beneficieze de sprijin în achiziționarea de vehicule eco-friendly.
Documentația necesară pentru înscriere
Pentru aprobarea finanțării, persoanele juridice trebuie să încarce în aplicație următoarele documente:
- Cerere de finanțare, completată digital și semnată (olograf sau cu semnătură electronică calificată);
- Cazier fiscal emis de ANAF pe numele solicitantului;
- Certificat de atestare fiscală pentru bugetul de stat, emis de ANAF;
- Certificat de atestare fiscală pentru bugetul local, emis de autoritatea locală unde are sediul solicitantul;
- Certificat de atestare fiscală pentru Fondul pentru Mediu, emis de AFM.
Toate aceste certificate trebuie să fie în termenul de valabilitate la momentul înscrierii și pot fi în format electronic, încărcate cu semnătura digitală a emitentului. Un solicitant poate face mai multe ecotichete printr-o singură cerere.
Cuantumul ecotichetelor și sumele alocate
Pentru ediția din 2025, cuantumul ecotichetelor este:
- 37.000 lei pentru autovehicule pur electric sau cu pilă de combustie cu hidrogen;
- 15.000 lei pentru autovehicule plug-in hibride sau motociclete electrice;
- 12.000 lei pentru autovehicule hibrid;
- 10.000 lei pentru autovehicule cu sistem termic (incluzând GPL și GNC) sau motociclete.
Suma totală alocată pentru sesiunea de înscriere din 29 mai este de 60 milioane lei pentru vehicule cu sistem de propulsie termică și hibride, și 610 milioane lei pentru vehicule electrice, plug-in hibride și cu pilă de combustie pe hidrogen.
Procesul de verificare și publicarea listelor finale
AFM va analiza documentele depuse pentru a verifica conformitatea și eligibilitatea, notificând solicitantul dacă este „propus spre aprobare” sau „propus spre respingere”. Listele finale vor fi publicate pe site-ul instituției.
Administratie
Victor Ponta avertizează: situația economică a României se află pe marginea prăpastiei
-
Exclusivacum 5 zile
Secția-fantomă de la Penitenciarul Târgșor: milioane risipite și o stare de criză repetată
-
Exclusivacum 3 zile
Scandalul imobiliar al secolului la Ploiești și București: mafie, escrocherie și impostură pe ruinele Legii!
-
Exclusivacum 2 zile
Poluare suspectă la Coca-Cola HBC Ploiești: Autoritățile, în alertă!
-
Actualitateacum o zi
Frauda electorală în Republica Moldova: o criză în plină desfășurare
-
Exclusivacum 4 zile
Un elev de poliție din Câmpina demonstrează curaj și responsabilitate în Târgu-Jiu
-
Ancheteacum 5 zile
Primul judecător de la Înalta Curte de Casă și Justiție care se pensionează după anunțul creșterii vârstei de pensionare
-
Exclusivacum 5 zile
Inspecția Muncii din IGPR, un exemplu de ineficiență și birocrație
-
Exclusivacum 3 zile
Organizarea ilegală a serviciului de permanență la Poliția de Frontieră: un abuz care încalcă drepturile angajaților