Featured
Bugetul de apărare al Indiei crește cu 9.53%: Provocări și oportunități în securitatea națională

Creșterea record a bugetului de apărare
Bugetul de apărare al Indiei a fost anunțat cu o creștere de 9.53%, atingând un nivel record de 681.210 crore (78.8 miliarde de dolari) pentru anul 2025-2026, conform unei declarații recente din Delhi. Deși mai mult de un sfert din acest buget va fi alocat pentru echipamente noi, analiștii subliniază că țara trebuie să facă mai mult pentru a restructura cheltuielile militare, care sunt puternic orientate către pensii, pentru a se concentra asupra construirii de arme mai bune și mai eficiente, în contextul provocărilor la granițele cu Pakistanul, China și nu numai.
Provocările cheltuielilor pentru pensii
Conform unui raport al lui Harsh Pant și Kartik Bommakanti de la Observer Research Foundation, cheltuielile pentru pensii, salarii, întreținere și infrastructură constituie 72% din totalul bugetului de apărare. Aceștia menționează că guvernul nu poate ignora necesitatea de a evalua și de a determina cheltuielile pe baza amenințărilor și capabilităților militare ale Chinei și Pakistanului, precum și a cheltuielilor lor militare în comparație cu cele ale Indiei.
Ian Hall, profesor la Universitatea Griffith din Queensland, a adăugat că salariile și pensiile „consumă o parte semnificativă a bugetului”, evidențiind că, deși bugetul general este cu aproape 10% mai mare decât anul trecut, bugetul pentru arme a crescut cu doar 4.5%, în contextul unei inflații de cel puțin 5% în India.
Structura bugetului de apărare
Bugetul de apărare se împarte astfel:
- Total: 681.210 crore (78.8 miliarde dolari), o creștere de 9.53%.
- Pensii pentru apărare: 160.795 crore (18.6 miliarde dolari), o creștere de 14%.
- Cheltuieli de capital: 180.000 crore (20.8 miliarde dolari), o creștere de 5%.
- Cheltuieli de funcționare: 311.732 crore (36 miliarde dolari), o creștere de 10%.
Cheltuieli cheie pentru armament
- Aeronave și motoare de aeronave: 48.614 crore rupii (5.6 miliarde dolari).
- Alte echipamente: 63.099 crore rupii (7.3 miliarde dolari).
- Marină: 24.391 crore rupii (2.8 miliarde dolari).
Întrebările strategice majore
Conform lui Hall, întrebările strategice cheie sunt dacă India are ceea ce îi trebuie pentru a-și proteja poziția pe Linia de Control Actual (LAC) cu China și dacă poate susține desfășurările efectuate din 2020, precum și ce contribuție poate avea India în securitatea maritimă în Oceanul Indian și poate chiar mai departe. Aceasta face referire la conflictul care a izbucnit la granița cu China în 2020, unde India a suferit 20 de morți în Valea Galwan.
Hall subliniază că India „are probabil, dar abia”, controlul asupra liniei, adăugând că India are nevoie disperată de drone, sisteme de apărare aeriană, tancuri mai bune, vehicule de luptă, avioane de vânătoare și, în special, elicoptere. Pant și Hall sunt de acord că sistemul de achiziții al Indiei este lent și nu a livrat majore sisteme.
Colaborări și presiuni externe
Această situație ar putea trebui să se schimbe sub președinția lui Donald Trump, care a amenințat India cu taxe vamale, în timp ce îndeamnă puterea din Indo-Pacific să își sporească „achizițiile de echipamente de securitate fabricate în America și să treacă spre o relație comercială bilaterală echitabilă”. Se preconizează că multe dintre sistemele avansate de care India are nevoie vor continua să provină din țări străine.
Majoritatea bugetului pentru armament însă, cunoscut sub numele de bugetul pentru achiziții de capital, a fost alocat pentru sistemele produse local. Programul „Atmanirbhar Bharat” (Autonom în India) a reușit să crească volumul de arme și componente produse de companiile indiene.
„Sectorul de apărare al Indiei a trecut printr-o transformare remarcabilă din 2014, evoluând de la o forță militară în mare măsură dependentă de importuri la una din ce în ce mai concentrată pe auto-suficiență și producția internă”, se arată într-o declarație a guvernului publicată pe 1 februarie.
India consideră Oceanul Indian o cale navigabilă critică, care necesită patrulări regulate pentru a supraveghea și contracara submarinelor și navelor de suprafață chineze. Totuși, ritmul lent al achizițiilor de apărare a fost o piedică. „Din punct de vedere strategic, India are în prezent aproximativ 65 de nave la comandă, dar are nevoie de mai multe, mai rapid, și de submarine mai bune și cu un rază de acțiune mai mare, plus aeronave”, a spus Hall.
Astfel, bugetul de apărare al Indiei reflectă provocările cu care se confruntă țara pe fundalul amenințărilor regionale și subliniază necesitatea unei restructurări a cheltuielilor pentru a asigura o capacitate de apărare robustă, capabilă să facă față provocărilor geopolitice actuale.
Exclusiv
Oglinda abuzului: Cum hărțuirea afectează Poliția Română
Exclusiv
Incompetența și controversa conducătorilor din Poliția Română: Un sindicat dezvăluie realități ingrijorătoare

Structuri lipsă
Sindicatul Diamantul lansează acuzații grave la adresa conducerii Poliției Române, punând sub semnul întrebării competența lui Valentin Minoiu, conducător desemnat la DGMRU-Aparatul Central, și a lui Grecu Alexandru, conducător desemnat la DMRU-IGPR. Acești lideri par să fi lăsat gafe semnificative în urma lor, care afectează buna funcționare a instituției.
Asistență juridică controversată
În acest context, Alexandru Grecu beneficiază de ajutorul lui Marius – Claudiu IARU, șef al departamentului juridic din IGPR, cunoscut pentru experiența sa juridică dobândită într-o structură de arest. Sub îndrumarea lui Iaru, Grecu primește sfaturi în domeniul proprietății, împreună cu cei de la Direcția Control Intern, conduși de Bericica.
Ambiguitatea statutului
Iaru își asumă un rol de imputernicit pe diferite planuri, dar întrebarea rămâne: cum este posibil ca o astfel de persoană să funcționeze ca imputernicit din 2021 până în prezent? Prezentarea sa ca imputernicit pe pagina IGPR este considerată mincinoasă, generând îngrijorări cu privire la valorile și etica care guvernează Poliția Română.
Concluzie
Aceste situații ridică semne de întrebare grave asupra eficienței și integrității conducerii actuale a Poliției Române. Sindicatul Diamantul sugerează astfel că instituția are nevoie urgentă de reforme reale și de conducători competenți care să îmbunătățească imaginea și funcționarea sa. (Cristina T.).
Administratie
Acțiune comună împotriva traficului de persoane în Tălmaciu
-
Exclusivacum o zi
Când legea devine opțională: FSANP îi prezintă nota de plată lui Halchin
-
Exclusivacum 4 zile
Vălenii de Munte: Dovada video expune caracatița corupției – Un sistem putred până la maduvă
-
Ancheteacum 3 zile
ANP: O săptămână de transparență sub conducerea Ioanei Morar
-
Exclusivacum 4 zile
DSDRP: O direcție între îndrumare și haos – cazul Ilie și Spătaru
-
Exclusivacum o zi
WHITE TOWER: Percheziții, audieri și rețineri la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Ploiești
-
Exclusivacum 3 zile
Bombă ecologică cu ceas la Vama Ploiești: Ilegalități, corupție și un risc de dezastru iminent! (I)
-
Exclusivacum o zi
O nouă proba de corupție: Caracatița de la Vălenii de Munte își dezvăluie tentaculele
-
Exclusivacum 4 zile
Escrocheria White Tower & City Gate: „Cei Trei Muschetari Notariali” și rețeaua de corupție