Connect with us

Featured

Creșterea semnificativă a bugetului pentru apărare: O oportunitate de transformare

Publicat

pe

Președintele a reitertat recent angajamentul său pentru „pace prin forță”, iar Congresul lucrează intens pentru a transforma acest angajament în realitate. Raportările inițiale din presă sugerează că Congresul ar putea majora cheltuielile pentru apărare cu până la 200 de miliarde de dolari, adică 100 de miliarde de dolari pe an pentru exercițiile financiare 2025 și 2026, ceea ce depășește cererea de buget de 849,8 miliarde de dolari propusă de Biden.

Odată cu aprobarea NDAA pentru FY25, în mod normal, orice fonduri suplimentare ar fi adăugate de către autoritățile competente în domeniul alocării. Totuși, dacă aceste fonduri sunt incluse prin procesul de reconciliere, atunci este posibil ca autorii, conduși de senatorul Roger Wicker, R-Miss., și reprezentantul Mike Rogers, R-Ala., să aibă un control mai mare asupra modului în care vor fi alocate aceste fonduri.

Mai mulți bani pentru Pentagon este, în general, un lucru pozitiv: departamentul are nevoie nu doar de suma solicitată, ci și de orice resurse suplimentare pe care Congresul le poate obține. Dar având în vedere că DoD are doar un singur numit confirmat de Trump, Congresul va avea nevoie de un ghid pentru a determina destinația acestor fonduri.

Din fericire, un ghid scris există deja sub forma planului lui Wicker din mai 2024, numit potrivit „Pace prin forță.” Desigur, acest plan a fost redactat având în vedere o altă creștere potențială a bugetului, astfel încât va fi necesară o „nouă matematică” pentru a evalua creșterea potențială. Această „nouă matematică” se va axa pe trei factori: planul de bază al lui Wicker, ajustările pentru inflație și ceea ce putem numi transformarea DOGE.

Începem cu planul original al lui Wicker, care prevedea o creștere de 110 miliarde de dolari pe parcursul a doi ani, adică 55 de miliarde de dolari anual. Aproape 85% din această sumă (Tabelul 1) ar urma să fie alocată agențiilor de Apărare/COCOM, Forțelor Aeriene și Marinei. Ceea ce este remarcabil este cât de puțini bani sunt alocați Armatei, Corpului Marin și Forței Spațiale.

Deși planul lui Wicker nu este detaliat pe capitole de cheltuieli, anumite estimări bazate pe descrierile individuale ale articolelor arată că acest plan alocă peste 91% din fonduri pentru cele trei conturi de investiții (Tabelul 2) și doar aproximativ 8% pentru operarea forței. Cu peste 14 miliarde de dolari alocați prin rezoluția continuării pentru submarinele nucleare, bani care au fost stabiliți după publicarea planului lui Wicker, suma de 3,2 miliarde de dolari alocată în planul lui Wicker pentru submarinele Virginia ar putea fi realocată, iar forțele terestre ar trebui să se îndrepte către Congres pentru a obține o parte din aceste fonduri.

Cu 110 miliarde de dolari din cele 200 de miliarde acum contabilizate, să privim inflația.

În prezent, armata se confruntă cu o rezoluție continuă care durează de șase luni, care, potrivit colegului meu de la AEI, Elaine McCusker, irosește miliarde de dolari în fiecare lună. În plus, inflația a erodat de cel puțin 3% din puterea de cumpărare a Pentagonului, ceea ce pare o sumă mică, până când efectuezi calculele și realizezi că aceasta reprezintă aproape 25 de miliarde de dolari, sau 2 miliarde de dolari pe lună în capacități și pregătire diminuate.

În FY24, din cauza Legii Responsabilității Fiscale, bugetul Pentagonului a fost de aproximativ 847 de miliarde de dolari,

astfel că cererea administrației Biden pentru FY25 de 850 de miliarde de dolari este, în realitate, o „tăiere” atunci când se ține cont de inflație. Presupunând o rată a inflației de 3%, bugetul de apărare pentru FY25 ar trebui să fie cu aproximativ 25 de miliarde de dolari mai mare doar pentru a avea aceeași putere de cumpărare ca în FY24. Privind spre FY26, bugetul Pentagonului ar necesita o adăugare suplimentară de 30 de miliarde de dolari pentru a menține această putere de cumpărare.

Prin urmare, aproximativ 55 de miliarde de dolari din cheltuielile autorizate (25 de miliarde de dolari în FY25 și 30 de miliarde de dolari în FY26) vor fi consumate pentru a ține pasul cu inflația. Nu este ideal, dar este ceea ce este realist.

Al treilea segment de finanțare este ceea ce rămâne din cele 200 de miliarde, adică 35 de miliarde de dolari. Și dacă administrația Trump se angajează serios în ceea ce privește DOGE și transformarea Departamentului Apărării, atunci Congresul ar trebui să aloce aceste fonduri pentru candidatul la funcția de Secretar Adjunct al Apărării, Stephen Feinberg.

Aceste fonduri vor permite administrației să schimbe rapid traiectoria achizițiilor de apărare. Sumele ar trebui utilizate pentru a executa o pivotare de 180 de grade de la platforme excepționale, mari și costisitoare, spre o viitoare producție de masă și personalizare în masă. Această schimbare s-ar putea manifesta printr-o îmbrățișare totală a autonomiei în aer, o adoptare masivă a autonomiei pe mare și o nouă infrastructură de tehnologie informațională. Dacă Ucraina poate produce patru milioane de drone pe an, atunci cu 35 de miliarde de dolari pe an, începând cu FY26, Statele Unite pot schimba traiectoria bazei sale industriale de apărare și pot sprijini eforturile firmelor de apărare non-tradiționale.

Se pare că există un acord bipartizan că este nevoie de mai mulți bani pentru apărare. Aceasta este o oportunitate unică pentru o generație. Cu Wicker clar în frunte, cele 200 de miliarde de dolari adăugate prin reconciliere vor permite națiunii să obțină cu adevărat „pace prin forță”. Tot ce este necesar este să urmeze calea stabilită înaintea sa.

Exclusiv

UWS/Rosal, actual Bin Go Solutions: Măști și promisiuni neîmplinite în salubritatea din Ploiești

Publicat

pe

De

Investițiile care lipsesc: Avertismentele despre abuzurile de la UWS/Rosal (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), etc.

Într-o serie de critici formulate de ADI Deșeuri, se conturează o imagine sumbră cu privire la gestionarea resurselor financiare de către UWS/Rosal, actualmente Bin Go Solutions. Contractul încheiat cu această companie, evaluat la aproximativ 10 milioane de euro, ridică întrebări grave despre transparență și eficiența serviciilor de salubritate, având în vedere că bunurile care ar fi trebuit să fie livrate Ploieștiului la finalizarea contractului pe 15 ianuarie par să fie inexistente.

Promisiuni neîndeplinite și abuzuri în sistemul de salubritate

Printre bunurile promise se numără 43 de autospeciale pentru ridicarea și transportul gunoaielor, 2038 de pubele de 240 litri, 1122 de containere de 1,1 m3 și altele, toate esențiale pentru îmbunătățirea serviciilor de salubritate în oraș. Cu toate acestea, în ciuda faptului că aceste bunuri au fost deja plătite de cetățeni, realitatea arată o lipsă acută a acestora, lăsând Ploieștiul într-o situație precară.

Aceste nereguli ridică semne de întrebare cu privire la modul în care UWS/Rosal, actual Bin Go Solutions, își desfășoară activitatea și dacă sunt respectate angajamentele contractuale. S-a constatat, de asemenea, că președintele ADI Deșeuri, Cristian Ganea, nu a asigurat supravegherea necesară pentru ca aceste investiții să fie realizate.

Apel la responsabilitate și transparență

Cetățenii Ploieștiului merit să fie informați despre posibile abuzuri și neglijențe în gestionarea acestui contract. Ziarul Incisiv de Prahova își exprimă intenția de a aduce aceste probleme în atenția autorităților competente pentru a face lumină asupra situației.

Dacă afirmațiile despre lipsa bunurilor de predare se confirmă, vom solicita autorităților intervenția imediată, iar UWS/Rosal, actual Bin Go Solutions, trebuie trasă la răspundere pentru nerespectarea angajamentelor asumate, precizeaza primarul Ploieștiului, Mihai Polițeanu. Este inacceptabil ca serviciile esențiale de salubritate să fie compromise din cauza încrederii excesive într-o companie care nu a demonstrat capacitatea de a onora angajamentele contractuale.

Încrederea comunității în instituții trebuie să fie restabilită prin transparență și responsabilitate. (Cerasela N.).

Citeste in continuare

Administratie

Revitalizarea Spitalului Modular de la Ploiești: Prioritate pentru Consiliul Județean Prahova

Publicat

pe

De

Problemele administrative trebuie soluționate rapid

Președintele Consiliului Județean Prahova, Virgiliu Daniel Nanu, a convocat marți, 11 februarie, o ședință de lucru la sediul instituției pentru a discuta despre deblocarea și punerea în funcțiune a Spitalului Modular al Secției de Pneumologie din cadrul Spitalului Județean de Urgență Ploiești. Această unitate medicală, concepută pentru a suplimenta capacitatea spitalului județean, a rămas nefuncțională timp de aproape doi ani din cauza blocajelor administrative și tehnice.

Măsuri urgente pentru operabilitate

La întâlnire au participat reprezentanți ai tuturor instituțiilor implicate în implementarea proiectului, inclusiv antreprenori, specialiști în construcții și autorități din sănătate. Discuțiile s-au axat pe stabilirea unor măsuri concrete pentru a face spitalul modular funcțional, inclusiv realizarea expertizelor tehnice necesare, adoptarea măsurilor pentru conformitatea cu cerințele de securitate la incendiu și finalizarea documentației administrative.

Termenul stabilit pentru funcționare

Consiliul Județean a stabilit un termen clar: spitalul modular trebuie să fie complet funcțional până la sfârșitul lunii aprilie. Acest proiect, finanțat din fonduri europene prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, are rolul de a sprijini sistemul medical prahovean și de a îmbunătăți capacitatea de răspuns în situații de criză.

Angajamentul autorităților pentru sănătatea publică

„Monitorizăm personal implementarea tuturor măsurilor stabilite și mă voi asigura că spitalul modular va deveni funcțional. Sănătatea prahovenilor este o prioritate, iar acest proiect trebuie realizat fără întârziere!” a declarat Virgiliu Daniel Nanu.

Transparență în comunicare

Consiliul Județean Prahova s-a angajat să informeze constant opinia publică despre evoluția acestui proiect și măsurile luate pentru respectarea termenelor stabilite. Importanța revigorării spitalului modular se subliniază în contextul nevoii crescânde de servicii medicale adecvate, iar autoritățile locale continuă să lucreze pentru a asigura că acest obiectiv va fi atins cât mai curând posibil.

Aceste măsuri vin ca un răspuns favorabil la nevoile comunității, demonstrând angajamentul Consiliului Județean de a oferi acces la îngrijiri medicale de calitate și de a sprijini sănătatea publică în județul Prahova.

Citeste in continuare

Exclusiv

Posibile incălcări ale legii și nerespectarea Hotărârilor Consiliului Local Ploiești: Incisiv de Prahova solicita clarificări

Publicat

pe

De

Abaterile din cadrul Poliției Locale Ploiești

Ziarul Incisiv de Prahova a obținut informații concrete referitoare la posibile abateri privind respectarea legislației în vigoare și a Hotărârilor Consiliului Local Ploiești, suspiciuni care ar putea afecta grav integritatea instituțională a Poliției Locale. În acest context, redacția a solicitat un punct de vedere oficial din partea conducerii Poliției Locale, având în vedere importanța transparenței în activitățile administrative.

Detalii despre abateri și nerespectarea legislației

Conform datelor disponibile, există indicii că amenzile emise de către șefii din structura Poliției Locale Ploiești ar putea fi rezultatul unor proceduri ilegale, inclusiv posibile nereguli în întocmirea Fișelor de Post ale angajaților. Acestea nu ar fi fost actualizate conform prevederilor legale, ceea ce ridică semne de întrebare asupra legalității și corectitudinii aplicării sancțiunilor prevăzute de legislația românească.

Ziarul nostru a identificat, de asemenea, un cumul de funcții în rândul unor lideri ai poliției locale, ridicând suspiciuni de conflict de interese. Astfel, este esențial să se verifice dacă aceste situații au condus la nerespectarea principiilor de transparență și responsabilitate în activitatea instituției.

Întrebări și solicitări către autorități

În cererea nr 111/12.02.2025 înaintată conducerii Poliției Locale, Incisiv de Prahova a solicitat următoarele informații pentru perioada 01.09.2021 și până în prezent:

  • Detalii despre toate amenzile emise de șefii serviciilor din cadrul instituției, inclusiv validarea proceselor-verbale de contravenție;
  • Un punct de vedere juridic cu privire la legalitatea acestor amenzi, în raport cu reglementările R.O.I. și hotărârile Consiliului Local Ploiești;
  • Clarificări privind eventualele încălcări legate de neactualizarea Fișelor de Post, precum și responsabilitatea pentru astfel de omisiuni.

Concluzie

Incisiv de Prahova va continua să urmărească acest subiect de mare interes pentru comunitatea ploieșteană și va publica informațiile primite de la autorități.

Este esențial ca instituțiile publice să opereze într-un cadru legal și transparent, iar angajații să fie protejați de eventuale abuzuri. Rămânem angajați în informarea cetățenilor și în promovarea responsabilității și corectitudinii în administrația publică locală. (Cerasela N.).

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv4 ore ago

UWS/Rosal, actual Bin Go Solutions: Măști și promisiuni neîmplinite în salubritatea din Ploiești

Investițiile care lipsesc: Avertismentele despre abuzurile de la UWS/Rosal (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), etc. Într-o serie de critici formulate...

Exclusiv9 ore ago

Posibile incălcări ale legii și nerespectarea Hotărârilor Consiliului Local Ploiești: Incisiv de Prahova solicita clarificări

Abaterile din cadrul Poliției Locale Ploiești Ziarul Incisiv de Prahova a obținut informații concrete referitoare la posibile abateri privind respectarea...

Exclusiv14 ore ago

Controversa carierei a lui Dan Halchin: O analiză critică

Ascensiune fabricată în politica românească Într-o nouă scrisoare de la necunoscutul Q, se discută despre cariera lui Dan Halchin, subliniind...

Exclusiv19 ore ago

Zona Văleni de Munte- raiul evaziunii fiscale si a disprețului față de lege

Abuzurile poliției și ale parchetului Recent, am evidențiat abuzurile comise de Poliția Vălenii de Munte și de Parchetul de lângă...

Exclusiv19 ore ago

Managementul AMEPIP: Între provocări administrative și tensiuni sociale

De la înființarea sa, AMEPIP a fost subiectul mai multor articole în presa de specialitate, evidențiind evoluția domeniului guvernanței corporative,...

Exclusiv19 ore ago

Propunerea Sindicatului Polițiștilor din România „Diamantul” pentru majorarea salarială a polițiștilor

Contextul tăierilor salariale Pe 11 februarie 2025, Sindicatul Polițiștilor din România „Diamantul” a înaintat o propunere adresată prim-ministrului Marcel Ciolacu...

Exclusiv2 zile ago

Era infractorilor a revenit: PSEUDO-JURNALISTUL SPAGAR SI SANTAJIST Cătălin Stavri: Controversele unui pseudo-jurnalist în fața justiției! (I)

Cătălin Stavri, un individ autoproclamat ca fiind jurnalist, dar acuzat de fapte grave precum șantaj, corupție și narcomanie, se află...

Exclusiv3 zile ago

CALDE MULȚUMIRI CONDUCERII INTERIMARE A INSPECTORATULUI JUDEȚEAN DE POLIȚIE PRAHOVA SI AL SERVICIULUI DE INVESTIGAȚII CRIMINALE, SPECIAL DOMNILOR GINEL PREDA ȘI BĂLAN MARCEL !!!

Cu mâhnire constatăm că tot ce se întâmplă în I.J.P.Prahova are la bază caracatița construită de ceva ani de către...

Exclusiv3 zile ago

Sindicatul Diamantul dezvăluie problema revizuirii pensiei la Casa de Pensii MAI

Clarificările Casei de Pensii pentru pensionari Sindicatul Diamantul a adus în atenția publicului o serie de informații importante referitoare la...

Exclusiv4 zile ago

Emil Pascut: Critica managementului din MAI și reflexele regimului autoritar

Reflexe ale regimului comunist în MAI Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului Diamantul, a declarat că Ministerul Afacerilor Interne (MAI) păstrează...

Exclusiv4 zile ago

Aroganta și ipocrizia în conducerea ANP: Întâlnire cu realitatea

Contextul discuțiilor pe fondul protestelor Vineri, Bogdan Ivan, ministrul Economiei, s-a alăturat protestatarilor pentru a purta discuții despre soluții. Spre...

Exclusiv5 zile ago

A apărut proiectul de OUG pentru recalcularea salariilor și pensiilor militare

Detalii despre proiectul de ordonanță de urgență Sindicatul Diamantul, reprezentat de Emil Pascut, a anunțat lansarea în consultare a proiectului...

Exclusiv6 zile ago

Scandalul White Tower: Abuzuri imobiliare și corupție în România

Contextul scandalului Scandalul White Tower din Ploiești a scos în evidență o problemă sistemică a fraudelor imobiliare din România, evidențiind...

Exclusiv6 zile ago

Critici dure la adresa lui Dan Halchin în urma bilanțului de la Penitenciarul Iași

Probleme de leadership Dan Halchin, directorul general al Administrației Naționale a Penitenciarelor, a fost subiectul unor critici severe după discursul...

Exclusiv7 zile ago

Poliția sau mafia? Războiul politic care distruge afaceri in Cerasu/Rețeaua corupției de la Vălenii de Munte: între putere și abuz

Corupție și abuzuri în Vălenii de Munte: O rețea complexă de interese La data de 19 decembrie 2024, publicația noastră,...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv