Featured
Creșterea semnificativă a bugetului pentru apărare: O oportunitate de transformare

Președintele a reitertat recent angajamentul său pentru „pace prin forță”, iar Congresul lucrează intens pentru a transforma acest angajament în realitate. Raportările inițiale din presă sugerează că Congresul ar putea majora cheltuielile pentru apărare cu până la 200 de miliarde de dolari, adică 100 de miliarde de dolari pe an pentru exercițiile financiare 2025 și 2026, ceea ce depășește cererea de buget de 849,8 miliarde de dolari propusă de Biden.
Odată cu aprobarea NDAA pentru FY25, în mod normal, orice fonduri suplimentare ar fi adăugate de către autoritățile competente în domeniul alocării. Totuși, dacă aceste fonduri sunt incluse prin procesul de reconciliere, atunci este posibil ca autorii, conduși de senatorul Roger Wicker, R-Miss., și reprezentantul Mike Rogers, R-Ala., să aibă un control mai mare asupra modului în care vor fi alocate aceste fonduri.
Mai mulți bani pentru Pentagon este, în general, un lucru pozitiv: departamentul are nevoie nu doar de suma solicitată, ci și de orice resurse suplimentare pe care Congresul le poate obține. Dar având în vedere că DoD are doar un singur numit confirmat de Trump, Congresul va avea nevoie de un ghid pentru a determina destinația acestor fonduri.
Din fericire, un ghid scris există deja sub forma planului lui Wicker din mai 2024, numit potrivit „Pace prin forță.” Desigur, acest plan a fost redactat având în vedere o altă creștere potențială a bugetului, astfel încât va fi necesară o „nouă matematică” pentru a evalua creșterea potențială. Această „nouă matematică” se va axa pe trei factori: planul de bază al lui Wicker, ajustările pentru inflație și ceea ce putem numi transformarea DOGE.
Începem cu planul original al lui Wicker, care prevedea o creștere de 110 miliarde de dolari pe parcursul a doi ani, adică 55 de miliarde de dolari anual. Aproape 85% din această sumă (Tabelul 1) ar urma să fie alocată agențiilor de Apărare/COCOM, Forțelor Aeriene și Marinei. Ceea ce este remarcabil este cât de puțini bani sunt alocați Armatei, Corpului Marin și Forței Spațiale.
Deși planul lui Wicker nu este detaliat pe capitole de cheltuieli, anumite estimări bazate pe descrierile individuale ale articolelor arată că acest plan alocă peste 91% din fonduri pentru cele trei conturi de investiții (Tabelul 2) și doar aproximativ 8% pentru operarea forței. Cu peste 14 miliarde de dolari alocați prin rezoluția continuării pentru submarinele nucleare, bani care au fost stabiliți după publicarea planului lui Wicker, suma de 3,2 miliarde de dolari alocată în planul lui Wicker pentru submarinele Virginia ar putea fi realocată, iar forțele terestre ar trebui să se îndrepte către Congres pentru a obține o parte din aceste fonduri.
Cu 110 miliarde de dolari din cele 200 de miliarde acum contabilizate, să privim inflația.
În prezent, armata se confruntă cu o rezoluție continuă care durează de șase luni, care, potrivit colegului meu de la AEI, Elaine McCusker, irosește miliarde de dolari în fiecare lună. În plus, inflația a erodat de cel puțin 3% din puterea de cumpărare a Pentagonului, ceea ce pare o sumă mică, până când efectuezi calculele și realizezi că aceasta reprezintă aproape 25 de miliarde de dolari, sau 2 miliarde de dolari pe lună în capacități și pregătire diminuate.
În FY24, din cauza Legii Responsabilității Fiscale, bugetul Pentagonului a fost de aproximativ 847 de miliarde de dolari,
astfel că cererea administrației Biden pentru FY25 de 850 de miliarde de dolari este, în realitate, o „tăiere” atunci când se ține cont de inflație. Presupunând o rată a inflației de 3%, bugetul de apărare pentru FY25 ar trebui să fie cu aproximativ 25 de miliarde de dolari mai mare doar pentru a avea aceeași putere de cumpărare ca în FY24. Privind spre FY26, bugetul Pentagonului ar necesita o adăugare suplimentară de 30 de miliarde de dolari pentru a menține această putere de cumpărare.
Prin urmare, aproximativ 55 de miliarde de dolari din cheltuielile autorizate (25 de miliarde de dolari în FY25 și 30 de miliarde de dolari în FY26) vor fi consumate pentru a ține pasul cu inflația. Nu este ideal, dar este ceea ce este realist.
Al treilea segment de finanțare este ceea ce rămâne din cele 200 de miliarde, adică 35 de miliarde de dolari. Și dacă administrația Trump se angajează serios în ceea ce privește DOGE și transformarea Departamentului Apărării, atunci Congresul ar trebui să aloce aceste fonduri pentru candidatul la funcția de Secretar Adjunct al Apărării, Stephen Feinberg.
Aceste fonduri vor permite administrației să schimbe rapid traiectoria achizițiilor de apărare. Sumele ar trebui utilizate pentru a executa o pivotare de 180 de grade de la platforme excepționale, mari și costisitoare, spre o viitoare producție de masă și personalizare în masă. Această schimbare s-ar putea manifesta printr-o îmbrățișare totală a autonomiei în aer, o adoptare masivă a autonomiei pe mare și o nouă infrastructură de tehnologie informațională. Dacă Ucraina poate produce patru milioane de drone pe an, atunci cu 35 de miliarde de dolari pe an, începând cu FY26, Statele Unite pot schimba traiectoria bazei sale industriale de apărare și pot sprijini eforturile firmelor de apărare non-tradiționale.
Se pare că există un acord bipartizan că este nevoie de mai mulți bani pentru apărare. Aceasta este o oportunitate unică pentru o generație. Cu Wicker clar în frunte, cele 200 de miliarde de dolari adăugate prin reconciliere vor permite națiunii să obțină cu adevărat „pace prin forță”. Tot ce este necesar este să urmeze calea stabilită înaintea sa.
Exclusiv
UWS/Rosal, actual Bin Go Solutions: Măști și promisiuni neîmplinite în salubritatea din Ploiești
Administratie
Revitalizarea Spitalului Modular de la Ploiești: Prioritate pentru Consiliul Județean Prahova
Exclusiv
Posibile incălcări ale legii și nerespectarea Hotărârilor Consiliului Local Ploiești: Incisiv de Prahova solicita clarificări
-
Exclusivacum 4 zile
Aroganta și ipocrizia în conducerea ANP: Întâlnire cu realitatea
-
Exclusivacum 14 ore
Controversa carierei a lui Dan Halchin: O analiză critică
-
Exclusivacum 3 zile
CALDE MULȚUMIRI CONDUCERII INTERIMARE A INSPECTORATULUI JUDEȚEAN DE POLIȚIE PRAHOVA SI AL SERVICIULUI DE INVESTIGAȚII CRIMINALE, SPECIAL DOMNILOR GINEL PREDA ȘI BĂLAN MARCEL !!!
-
Exclusivacum 2 zile
Era infractorilor a revenit: PSEUDO-JURNALISTUL SPAGAR SI SANTAJIST Cătălin Stavri: Controversele unui pseudo-jurnalist în fața justiției! (I)
-
Exclusivacum 5 zile
A apărut proiectul de OUG pentru recalcularea salariilor și pensiilor militare
-
Exclusivacum 19 ore
Zona Văleni de Munte- raiul evaziunii fiscale si a disprețului față de lege
-
Exclusivacum 19 ore
Managementul AMEPIP: Între provocări administrative și tensiuni sociale
-
Featuredacum 4 zile
Haos la Urziceni: Doi frați uciși într-un conflict violent