Se pare că norocul cetățenilor este de scurtă durată și că aceștia nu sunt niciodată singuri în fața provocărilor. Corupția și mafia din interiorul Poliției Române, în special la filiala Prahova, continuă să fie o problemă majoră. Problema poluării și a corupției a persistat mereu în Prahova, iar oamenii legii nu fac excepție. Inspectorul general adjunct al Poliției Române, Eduard Mirițescu, beneficiază de un nivel de protecție înalt, având control asupra unei structuri de crimă organizată care operează chiar din cadrul poliției. Această rețea mafiotă cuprinde polițiști de diverse grade, politicieni, dar și un jurnalist cunoscut pentru activitățile sale de șantaj.
Un cerc corupt de colaborare
Această grupare infracțională, specializată în criminalitate economico-financiară, fură bani publici prin amenințări și șantaje, sprijiniți fiind de polițiști corupți. Dacă acești protectori pot fura din fonduri publice, de ce nu ar profita și de pe urma bunurilor din interiorul structurilor IPJ Prahova?
Recent, am descoperit o a treia situație alarmantă în acest dosar: între persoanele prejudiciate de această grupare protejată de Eduard Mirițescu și chestorul Ginel Preda se numără judecători, procurori, avocați și ofițeri din servicii secrete din Prahova, care, din jenă, nu au avut curajul să depună plângeri. Procurorii au fost extrem de disperați, având în vedere numărul mare de plângeri venite din partea acestor persoane afectate. Este imperativ ca un sechestru asigurător să fie impus urgent asupra bunurilor acestor infractori pentru a preveni fuga lor, eventual în SUA, și a asigura recuperarea prejudiciilor.
Contextul scandalului White Tower
În acest context, scandalul White Tower din Ploiești a scos la iveală probleme sistemice legate de frauda imobiliară din România. Acesta a afectat grav numeroase familii, punând în evidență corupția și lipsa de integritate din sistemul judiciar. Această situație a fost intensificată de influențele externe și structurile interne care facilitează perpetuarea ilegalităților.
Detalii despre fraudele imobiliare
In scandalul White Tower, PFA Lupu Mărioara, condusă de Mărioara Lupu și fiul ei Mihai Lupu, a fost responsabilă pentru vânzarea acelorași apartamente mai multor cumpărători. Victimele, care au investit sume semnificative, au suferit pierderi considerabile, prejudiciul total ridicându-se la aproximativ 935.500 euro și 423.551 lei.
Complicitatea și abuzurile
Investigarea a scos la iveală o rețea complexă de complicități, care include notari, polițiști și avocați. De doi ani, polițiștii din IPJ Prahova au susținut în fața presei că nu există dovezi ale acestor fraude, în timp ce de patru ani, ziarul „Incisiv de Prahova” a expus această escrocherie.
Conexiunea cu Vlad Nichita
Vlad Nichita, cunoscut ca „Il capo” al corupției din sectorul imobiliar, a jucat un rol esențial în orchestrarea acestui tip de escrocherie. Relațiile sale cu dezvoltatorii imobiliari din Prahova, în special cu Lupu Mihai, au facilitat derularea acestor activități ilegale.
Implicarea escrocilor în fraude imobiliare
Pe 16 ianuarie s-au împlinit doi ani de la prima plângere penală depusă împotriva escrocilor din mafia imobiliară White Tower. De doi ani, polițiștii corupți din IPJ Prahova au comunicat în mod FALS ziarului nostru, „Incisiv de Prahova”, că nu există dovezi sau probleme.
Pe 22 ianuarie, a trecut un an de la „ridicarea” unor membri ai grupării care au fraudat sute de români.
Întrebarea rămâne: unii dintre aceștia sunt încă „protejati”?
Impact și consecințe
La data de 23 ianuarie se marchează ziua de naștere a Lupu Măriorei Domnica, un nume relevant în acest scandal, care împlinește 76 de ani.
Mesajul este clar: „La mulți ani… cu executare pentru această grupare de criminalitate economico-financiară organizată.
Aceasta este o chemare la acțiune pentru restabilirea ordinii și a justiției în fața corupției. Vom reveni. (Cristina T.).
Precizări: Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Publicația IncisivdePrahova.ro pune la dispoziția persoanelor interesate DREPTUL la REPLICA prin intermediul următorului email:
Subsemnatul/a, [nume și prenume], agent/ofițer de poliție în cadrul [denumirea postului de poliție], formulez prezenta sesizare cu privire la condițiile improprii de muncă și la riscurile pentru sănătate generate de lipsa serviciilor de curățenie și de existența unor toalete care nu respectă standardele minime de igienă.
Aspectele sesizate:
1. Lipsa personalului de curățenie
În cadrul postului de poliție în care îmi desfășor activitatea, nu este asigurat personal specializat pentru curățenie, iar această sarcină revine, în mod abuziv, polițiștilor, deși nu face parte din atribuțiile profesionale prevăzute de fișa postului. Această situație afectează grav igiena spațiilor de lucru și pune în pericol sănătatea polițiștilor care își desfășoară activitatea în aceste condiții.
2. Starea precară a toaletelor
Toaleta din cadrul postului de poliție este improprie utilizării, fiind situată în exteriorul clădirii (în curte) și neasigurând condițiile minime de igienă și securitate. Nu există sursă de apă curentă sau ventilație adecvată, iar utilizarea acestui spațiu reprezintă un risc major pentru sănătate.
3. Încălcarea legislației privind securitatea și sănătatea în muncă
Conform OMAI 32/2014, art. 13 alin. (1), Inspecția Muncii din cadrul D.G.M.R.U. are obligația de a controla și asigura respectarea cerințelor legale privind sănătatea în muncă și eliminarea riscurilor de îmbolnăvire profesională. Conform Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006, art. 6, angajatorul este obligat să asigure condiții de muncă sigure și sănătoase pentru personal. În lipsa unor măsuri urgente, sănătatea polițiștilor este expusă riscului de îmbolnăviri profesionale cauzate de condițiile insalubre din unitate.
Solicitudini:
Având în vedere cele expuse, solicit:
Efectuarea unui control de specialitate de către Inspecția Muncii din cadrul MAI pentru verificarea respectării cerințelor minime de igienă și securitate în muncă la postul de poliție [denumire].
Dispunerea măsurilor necesare pentru:
Angajarea personalului de curățenie sau externalizarea acestui serviciu.
Amenajarea unor grupuri sanitare moderne, cu acces la apă curentă și dotări conforme normelor de igienă.
În situația în care nu se iau măsuri urgente, îmi rezerv dreptul de a sesiza și alte instituții abilitate, inclusiv Inspectoratul Teritorial de Muncă, Avocatul Poporului și Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării, pentru încălcarea drepturilor fundamentale privind condițiile de muncă.
Data: [data] Semnătura: [semnătură]
Acest model de sesizare poate fi utilizat ca un instrument de comunicare oficială pentru a raporta condițiile de muncă necorespunzătoare către Inspecția Muncii, contribuind astfel la îmbunătățirea situației la locul de muncă. (Cerasela N.).
Într-o serie de critici formulate de ADI Deșeuri, se conturează o imagine sumbră cu privire la gestionarea resurselor financiare de către UWS/Rosal, actualmente Bin Go Solutions. Contractul încheiat cu această companie, evaluat la aproximativ 10 milioane de euro, ridică întrebări grave despre transparență și eficiența serviciilor de salubritate, având în vedere că bunurile care ar fi trebuit să fie livrate Ploieștiului la finalizarea contractului pe 15 ianuarie par să fie inexistente.
Promisiuni neîndeplinite și abuzuri în sistemul de salubritate
Printre bunurile promise se numără 43 de autospeciale pentru ridicarea și transportul gunoaielor, 2038 de pubele de 240 litri, 1122 de containere de 1,1 m3 și altele, toate esențiale pentru îmbunătățirea serviciilor de salubritate în oraș. Cu toate acestea, în ciuda faptului că aceste bunuri au fost deja plătite de cetățeni, realitatea arată o lipsă acută a acestora, lăsând Ploieștiul într-o situație precară.
Aceste nereguli ridică semne de întrebare cu privire la modul în care UWS/Rosal, actual Bin Go Solutions, își desfășoară activitatea și dacă sunt respectate angajamentele contractuale. S-a constatat, de asemenea, că președintele ADI Deșeuri, Cristian Ganea, nu a asigurat supravegherea necesară pentru ca aceste investiții să fie realizate.
Apel la responsabilitate și transparență
Cetățenii Ploieștiului merit să fie informați despre posibile abuzuri și neglijențe în gestionarea acestui contract. Ziarul Incisiv de Prahova își exprimă intenția de a aduce aceste probleme în atenția autorităților competente pentru a face lumină asupra situației.
Dacă afirmațiile despre lipsa bunurilor de predare se confirmă, vom solicita autorităților intervenția imediată, iar UWS/Rosal, actual Bin Go Solutions, trebuie trasă la răspundere pentru nerespectarea angajamentelor asumate, precizeaza primarul Ploieștiului, Mihai Polițeanu. Este inacceptabil ca serviciile esențiale de salubritate să fie compromise din cauza încrederii excesive într-o companie care nu a demonstrat capacitatea de a onora angajamentele contractuale.
Încrederea comunității în instituții trebuie să fie restabilită prin transparență și responsabilitate. (Cerasela N.).
Ziarul Incisiv de Prahova a obținut informații concrete referitoare la posibile abateri privind respectarea legislației în vigoare și a Hotărârilor Consiliului Local Ploiești, suspiciuni care ar putea afecta grav integritatea instituțională a Poliției Locale. În acest context, redacția a solicitat un punct de vedere oficial din partea conducerii Poliției Locale, având în vedere importanța transparenței în activitățile administrative.
Detalii despre abateri și nerespectarea legislației
Conform datelor disponibile, există indicii că amenzile emise de către șefii din structura Poliției Locale Ploiești ar putea fi rezultatul unor proceduri ilegale, inclusiv posibile nereguli în întocmirea Fișelor de Post ale angajaților. Acestea nu ar fi fost actualizate conform prevederilor legale, ceea ce ridică semne de întrebare asupra legalității și corectitudinii aplicării sancțiunilor prevăzute de legislația românească.
Ziarul nostru a identificat, de asemenea, un cumul de funcții în rândul unor lideri ai poliției locale, ridicând suspiciuni de conflict de interese. Astfel, este esențial să se verifice dacă aceste situații au condus la nerespectarea principiilor de transparență și responsabilitate în activitatea instituției.
Întrebări și solicitări către autorități
În cererea nr 111/12.02.2025 înaintată conducerii Poliției Locale, Incisiv de Prahova a solicitat următoarele informații pentru perioada 01.09.2021 și până în prezent:
Detalii despre toate amenzile emise de șefii serviciilor din cadrul instituției, inclusiv validarea proceselor-verbale de contravenție;
Un punct de vedere juridic cu privire la legalitatea acestor amenzi, în raport cu reglementările R.O.I. și hotărârile Consiliului Local Ploiești;
Clarificări privind eventualele încălcări legate de neactualizarea Fișelor de Post, precum și responsabilitatea pentru astfel de omisiuni.
Concluzie
Incisiv de Prahova va continua să urmărească acest subiect de mare interes pentru comunitatea ploieșteană și va publica informațiile primite de la autorități.
Este esențial ca instituțiile publice să opereze într-un cadru legal și transparent, iar angajații să fie protejați de eventuale abuzuri. Rămânem angajați în informarea cetățenilor și în promovarea responsabilității și corectitudinii în administrația publică locală. (Cerasela N.).
Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România.
Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național?
Garantăm confidențialitatea!
Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503
Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com
Departament Investigații - Secția Anticorupție