Exclusiv
Corupția și favoritismul din MEAT: Dezvăluiri socante

Revenim cu noi dezvaluiri despre concursurilor disimulate din MEAT (aici), (aici), etc
Avand in vedere articolele anterioare publicate in ziarul nostru Incisiv de Prahova se impune interventia urgenta a DNA pentru verificarea legalitatii si sanctionarea coruptiei in organizarea si sustinerea concursurilor din anii 2023 si 2024 pentru selectia membrilor in Consiliile de Administratie ale companiilor si societatilor nationale aflate in subordinea Ministerul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului – MEAT, respectiv a acelor concursuri de accedere pe poziții de funcționari publici in angajatilor din structura organizatorica a MEAT.
O rețea de corupție și favoritism
Astfel investigatiile jurnalistice ale ziarului nostru aduc in prim-plan o retea bine organizata de coruptie si favoritisme care controleaza MEAT, retea aflata sub coordonarea directa a lui Razvan Marian Pircalabescu, directorului de cabinet al ministrului economiei Stefan Radu Oprea, si cu sprijinul tacit al acestuia sunt materializate aceste practici ilegale ce pun in pericol functionarea institutiei si afecteaza grav transparenta administrativa.
Aroganța și abuzurile lui Pîrcălăbescu
Descris de colegii sai drept o persoana caracterizata printr-o aroganta si dorinta de parvenitism greu de egalat, Razvan Marian Pircalabescu (CV) (Facebook) (Linkedin) a reusit, potrivit unor surse din interiorul ministerului, sa puna monopol pe numirile in consiliile de administratie ale societatilor de stat din subordinea MEAT. Aceste numiri ar fi fost facilitate prin organizarea de concursuri trucate, transformand procesul într-o formalitate care mascheaza favoritismele si influentele politice, dupa cum deja am aratat in anchetele jurnalistice anterioare.
Un climat de teroare și intimidare
Uzand de pozitia sa de Director de Cabinet, Pircalabescu a instaurat un climat de teroare in MEAT, influentand deciziile critice si neutralizand orice tentativa de opozitie din partea functionarilor publici. Criticii sai subliniaza ca politica interna de integritate nu are nicio valoare juridica fiind ignorata de decidenti ministeriali, astfel ca pe langa abuzurile de putere, acesta se distinge printr-o lipsa evidenta de competente, alimentand nemultumirile si tensiunile din randul angajatilor profesionisti ai ministerului.
Aceste acuzatii tacite si raspandite prin cotloanele ministerului contureaza o imagine sumbra a modului in care influenta politica si interesele personale pot submina principiile meritocratiei si integritatii in institutiile relevante ale statului.
In acest context au aparut dezvaluiri cu privire la practicile cotidiene de intimidare si coercitie orchestrate de Pircalabescu, sens in care surse din anturajul acestuia comenteaza ca sus numitul cu acordul tacit al ministrului a creat un climat de frica si supunere fortata prin determinarea angajatilor sa accepte tacerea, pentru a nu fi supusi unor actiuni punitive, chiar si in fata unor nereguli grave privind administrarea patrimoniului public.
Conform informatiilor primite functionarii care nu mai suporta atmosfera toxica si doresc sa plece catre alte institutii prin transfer sunt adesea batjocoriti in mod deschis de Pircalabescu Marian, care pe acest fond ar manifesta o „placere macabra” in ai umili pe cei in cauza, de regula fara afiliere politica sau cu dificultati financiare, fie direct, fie prin remarci ironice. Printre afirmatiile sale preferate s-ar număra ideea ca el „nu muncește pentru bani, ci pentru tara” si ca toti angajatii ar trebui sa adopte aceeasi filozofie, o pozitie perceputa de multi drept o insulta în contextul unor salarii medii de aproximativ 5.000 de lei pentru majoritatea personalului MEAT.
In contrast izbitor, Razvan Pircalabescu beneficiaza de venituri financiare cumulate care depasesc 20.000 de lei lunar, din salariu si indemnizatii primite din consiliile de admnistratie din care face parte, alimentand perceptia despre lacomia si ipocrizia sa, astfel incat aceasta discrepanta financiara, corelata cu comportamentul sau abuziv, amplifica nemultumirile si frustrarea in randul colegilor sai.
Aceste vorbe de duh ce vibreaza pe culoarele MEAT subliniaza in fapt o problema sistemica existenta si perpetuata in minister, unde intimidarea si lipsa de responsabilitate par sa fi devenit norme, iar vocile care incearca sa denunte aceste practici sunt reduse la tacere.
Razvan Pircalabescu continua sa ridice semne de intrebare cu privire la integritatea si legalitatea activitatii sale, cu atat mai mult cu cat ar fi trebuit sa aiba raportul de serviciu suspendat de peste doi ani, acesta figureaza in continuare la Departamentul de Comert Exterior[1], cu adresa de e-mail oficiala activa (razvan.pircalabescu@dce.gov.ro).
Aceasta situatie ridica o intrebare esentiala: cum poate domnul Pircalabescu sa utilizeze adresa de e-mail a Departamentului de Comert Exterior dacă si-a suspendat raportul de serviciu, situatie ce poate ridica aspecte de utilizare fara drept a unor adrese de contact oficiale guvertamentale?
Desi Liviu Dragnea a fost condamnat pentru infractiuni similare, Ministerul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului (MEAT), sub conducerea lui Stefan Radu Oprea, pare sa fi dus la rang de arta sistemul de angajari ilegale si numiri controversate in consiliile de administratie. In ciuda interdictiilor stricte impuse de OUG 115/2023, care ingheata angajarile in institutiile de stat si din dispozitiile lui Razvan Marian Pircalabescu, Directorul de Cabinet al ministrului, aceste practici au continuat nestingherit.
Ca atare pana la finele anului 2024, inainte de schimbarea guvernului, se comenteaza prin minister ca Mioara Vaduva, directoarea Directiei Resurse Umane, a fost instruita sa demareze concursuri pentru ocuparea mai multor posturi publice,
sub semnatura ministrului Radu Oprea si coordonarea directă a lui Pîrcălăbescu, sens in care mai multe persoane au fost incadrate prin transferuri pe functii de personal contractual si, ulterior, au sustinut examene trucate pentru a obtine statutul de functionar public.
Discrepanțe financiare și consecințe asupra integrității
Printre numirile controversate se mai numara si membrii comisiilor de selectie a reperezentantilor ministerului in consiliile de administratie, care cu totul intamplator l-au desemnat castigator si pe Razvan Pircalabescu pentru pozitii importante membru, garantandu-i un mandat de patru ani, in societati din industria de aparare si nu numai.
Astfel, cel anterior nominalizat[2] conform declaratiei de avere semnata acum cateva luni si publicata pe site-ul MEAT, constatam ca este: presedinte CA la SN Plafar SA – Bucuresti, menbru CA la SC Carfil SA – Brasov, filiala a CN Romarm SA, suprageghetor la SC ARTROM ASSETS srl, administrator special la SC IOR SA, consilier la ARICE, organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului si coordonarea Prim ministrului si consilier la Senatul Romaniei[3].
Razvan Marian Pircalabescu, directorul de cabinet al ministrului Stefan Radu Oprea, a extins influenta sa in MEAT prin cooptarea fratelui sau, Cosmin Ilie Pircalabescu, persoana promovata rapid in functii bine remunerate inclusiv din fonduri PNRR, culminand recent cu castigarea unui concurs disimulat, pentru numirea sa ca reprezentant al Ministerului Economiei la Misiunea Permanenta a Romaniei de la Geneva. Mai mult Cosmin Ilie Pircalabescu, este cunoscut pentru pasiunea sa pentru jocuri de noroc și criptomonede, activitati care i-au generat venituri de peste 20.000 de lei anul trecut.
Aceasta situatie reflecta un model de operare care pare sa favorizeze membrii retelei, oferindu-le acces la functii si beneficii financiare consistente, fara a tine cont de meritocratie sau competenta, respectiv transparenta.
La nivelul Ministerul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului – MEAT, numirile in consiliile de administratie ale societatilor/companiilor nationale sunt aprobate sub semnatura ministrului Radu Oprea, dar la propunerea lui Constantin Alexie-Cotan Bodolan, imputernicit la conducerea Directiei Administrarea Participatiilor Statului (DAPS), persoana care cu totul intamplator si aprobarea ministrului a fost numit presedinte al Consiliului de Administratie al CN ROMARM SA. In plus, Cotan Bodolan[4] beneficiaza de remuneratie PNRR si detine mai multe pozitii importante, fiind membru al Consiliilor de Administratie ale SC METROM S.A[5]. și SC UA.MORENI[6].
Interesant este ca in data 20.12.2024 domnul Cotan Bodolan va participa la un concurs pentru ocuparea functiei de director la DAPS, pozite care spun gurile rele ca ii vine bine ca o manusa…
Pentru a crea iluzia unui proces de selecție transparent, Ministerul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului a angajat doua firme pentru recrutarea candidatilor: Pluri Consultants Romania SRL, o companie cu cinci angajati si o cifra de afaceri anuala aproape de un milion de lei, care va încasa 153.318 lei plus TVA din contractul cu MEAT, si Fox Management Consultants SRL, o firmă de mici dimensiuni, operand dintr-o garsoniera, cu un singur angajat, dar cu numeroase contracte cu statul pentru astfel de servicii[7].
Din mediul celor doua companii selectate a transpirat in spatiul public ca toate concursurile sunt, de fapt, o sceneta bine regizata si, deciziile legate de castigatori au fost dictate inca din faza initiala de selectie, de catre Constantin Alexie-Cotan Bodolan si Razvan Marian Pircalabescu.
Concursuri aranjate și manipularea procesului de selecție
Dupa finalizarea selectiei pentru consiliile de administratie, la ordinele lui Pircalabescu, doamna Mioara Vaduva, directoarea Directiei Resurse Umane din MEAT, a scos mai multe posturi de director la concurs, printre acestea, se afla si cel pentru Constantin Alexie Cotan Bodolan, cel de sef serviciu pentru Adriana Florina Stan, si cel de consilier debutant pentru fiica doamnei Stan, aspecte sesizate in articolele jurnalistice anterioare.
Mai mult, surse din Directia Resurse Umane a MEAT au dezvaluit catre terte persoane, ca functionarii publici implicati in reteaua de influenta coordonata de Razvan Pircalabescu si Alexie Cotan Bodolan vor fi definitivate pe functii pana la sfarsitul anului 2024, pentru ca noua putere executiva sa nu ii mai poata schimba de pe functiile ocupate asigurandu-se astfel pastrarea privilegiilor pentru urmatorii patru ani pana in anul 2028.
Acest proces se desfasoara prin concursuri „aranjate”, deja publicate pe site-ul MEAT, pentru care candidatii, spun tot gurile rele, au primit subiectele in avans.
De exemplu in cazul lui Cotan Bodolan practica utilizata de cei interesati implica, in fapt si nu de drept, organizarea concursului intr-o directie periferica din MEAT[8], cum ar fi concursul din data de 20.12.2024, Direcția Generala Turism, unde sunt doar trei candidati înscrisi, pentru a simula un concurs real si a nu atrage atentia DNA asupra concursului in cauza. Ce este interesant este ca dupa ce va castiga concursul de pe 20.12.2024, Bodolan urmeaza sa fie mutat cu functia consolidata pe o functie similara la Directia Administrarea Participatiilor Statului – DAPS, pentru a-si servi stapanii care i-au dat subiectele si functia pe tava, dupa cum se mustaceste pe alocuri in minister.
Lipsa unor procedurilor clare si a criteriilor de competenta in procesul de numire a membrilor consiliilor de administratie a permis un control total al deciziilor de catre Bodolan, care executa ordinele lui Pircalabescu. In același timp, ministrul Radu Oprea aproba fara a solicita evaluari concrete si detaliate, consolidand un sistem bazat pe recompensarea loialitatii si relatiilor personale. Bazinul de selecție al membrilor este limitat la cativa apropiati si de incredere din conducerea ministerului, excluderea unor candidati competenti fiind o practica frecventa.
In concluzie atragem atentia celor in drept a se sesiza despre aspectele mentionate ca la nivelul Ministerul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului sunt situatii de angajari ilegale si numiri arbitrare in consiliile de administratie, situatie care ridica semne de intrebare privind integritatea proceselor administrative ce pot afecta in mod direct si activitatea din domeniul industriei de aparare a tarii.
Aceste numiri nu doar ca pun in lumina abuzurile de putere, dar afecteaza grav functionarea industriei de aparare, unde lipsa pregatirii de specialitate a membrilor consiliilor de administratie poate avea consecinte directe asupra securitatii nationale.
Vom reveni. (Cristina T.).
[1] https://arice.gov.ro/1/wp-content/uploads/2023/09/Pircalabescu-Razvan-incetare-ARICE-anonim.pdf
[2] https://www.fanatik.ro/neveste-de-politicieni-si-copii-de-baroni-locali-cine-sunt-oamenii-din-noua-agentie-pentru-investitii-si-comert-exterior-20502629
[3] https://economie.gov.ro/wp-content/uploads/2024/08/DA-Pircalabescu-D.-Razvan-Marian-anual-pana-la-15-iunie.pdf
[4] https://economie.gov.ro/alexie-cotan-bodolan-c-constantin/
[5] http://metrom.ro/wp-content/uploads/2024/09/CV-Alexie-Cotan.pdf
[6] http://uamoreni.ro.c50.previewmysite.eu/wp-content/uploads/2024/04/Declaratie-avere-si-interese-ALEXIE-COTAN-BODOLAN-C.-CONSTANTIN.pdf
[7] https://www.catavencii.ro/transparenta-n-aparenta-ministerul-economiei-face-head-hunting-de-membri-in-ca-uri/
[8] https://economie.gov.ro/nunt-concurs-de-promovare-organizat-in-data-de-20-12-2024-proba-scrisa-in-vederea-ocuparii-functiei-publice-de-conducere-vacanta-de-director-general-grad-ii-la-directia-generala-turism/
Exclusiv
Fermierii aveau dreptate: Războiul cu natura a distrus câmpurile, sistemul antigrindină este o capcană periculoasă

Lupta inutilă cu cerul și falsele promisiuni de regenerare voalează în fața adevărului simplu: natura trebuie respectată, nu controlată
S-a dovedit în sfârșit: Sistemul Antigrindină — o capcană cu consecințe devastatoare (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), etc.
De ani de zile, fermierii din Prahova au fost mai sceptici decât oricine în privința sistemului antigrindină. Ei au spus adevărul: intervențiile artificiale, făcute cu tehnologii neomologate și fără studii clare, nu doar că nu au salvat cultura, ci au agravat criza agriculturii locale.
Acum, după ani de promisiuni neonorate și de pierderi uriașe, adevărul iese la iveală: sistemul antigrindină a fost un instrument distructiv, folosit probabil din motive obscure, sub pretextul “protejării culturilor”, dar cu un preț mult prea mare pentru țară și fermieri.
Ce s-a ascuns atât timp? De ce s-a forțat utilizarea unui sistem ilegal, care a distrus mai mult decât a salvat?
O schimbare de perspectivă: Ploaia naturală — răspunsul corect al naturii, nu a artificialului agresiv
De când s-au oprit rachetele și intervențiile artificiale, natură a început să-și facă treaba — și a făcut-o mai bine decât oricine s-ar fi așteptat. Plouă din nou în Prahova, iar culturile se regenerează, iar oamenii își recapătă încrederea.
Fermierii au avut dreptate: natura trebuie respectată și lăsată să-și facă treaba. Într-un an, în care au fost eliminate intervențiile agresive, agricultura a mai putut fi salvata.
Este clar: orice manipulație excesivă a vremii nu face decât să distrugă echilibrul natural, și chiar mai grav, să pună în pericol securitatea alimentară a națiunii.
Sistemul antigrindină, o încălcare a dreptului natural și o sursă de riscuri majore
Încă din 2024, fermierii au spus: acest sistem nu funcționează, e ilegal și periculos. Încă se încearcă justificarea lui cu promisiuni false, în condițiile în care studiile independente și experiența arată altceva: intervențiile artificiale nu numai că nu reduc pagubele, ci creează un haos climatic, generând inundații, secete locale și scăderi dramatice ale precipitațiilor în zonele învecinate.
Mai mult, utilizarea sistemului fără omologare și fără studii științifice riguroase e o încălcare flagrantă a legii și a interesului național. Iar aceste campanii obscure de manipulare trebuie să înceteze odată pentru totdeauna.
Este inadmisibil ca un sistem necontrolat, ilegal și dăunător să fie folosit în numele “protecției” agriculturii naționale.
Adevărul iese la lumină: Fermierii au avut dreptate, iar sistemul antigrindină trebuie demontat
Este timpul ca autoritățile să recunoască: fermierii au fost cei care au spus adevărul încă de la început. Sistemul antigrindină a fost o înșelătorie, o capcană, o unealtă pe care s-a manipulat opinia publică pentru interese obscure.
Acum, cu natura și culturile recâștigate, se impune dismantling-ul complet al acestei scheme periculoase și punerea în aplicare a unor soluții reale, bazate pe respectul pentru mediul înconjurător și pe știință.
Pentru ca agricultura românească să își revină, trebuie să spunem STOP manipulărilor și să ne întoarcem la soluțiile naturale, autentice și sigure.
În final: Prietenia cu natura, singura cale de a salva plantațiile și viitorul țării
Exclusiv
Critici dure la adresa Poliției Române: Lecții neînvățate după tragedia de la Onești
Exclusiv
Problemele din penitenciare: Critici acerbe la adresa DSDRP pentru lipsa de sprijin și coordonare

Documente interne scot la iveală tensiunile și dificultățile din sistemul penitenciar
Documente obținute din interiorul sistemului penitenciar relevă o serie de critici dure la adresa Direcției Siguranța Deținerii și Regim Penitenciar (DSDRP), acuzată de personalul din penitenciare de lipsă de sprijin și coordonare eficientă. Situațiile extreme din închisori, precum supravegherea insuficientă și interacțiunea cu deținuți cu probleme psihice, sunt intensificate de evaluările rigide și deconectate ale DSDRP, criticate pentru perspectiva limitată asupra realității din teren.
Proiecte fără cap și fără coadă: Agenții testează tehnologii fără direcție clară
Un program pilot privind introducerea tabletelor în cadrul secțiilor de detenție se desfășoară fără o coordonare clară, termen de finalizare sau instrucțiuni concrete din partea DSDRP. În ciuda implementării acestui proiect, agenții se plâng de lipsa de sprijin și direcție, în timp ce sunt criticați pe nedrept pentru orice eșec posibil al inițiativei. Aceasta, conform personalului, reflectă o tendință de a implementa soluții fără evaluare prealabilă a fezabilității în condițiile reale de detenție.
Critici la adresa managementului: Lipsa de inițiativă și sprijin în soluționarea problemelor practice
Angajații din penitenciare denunță managementul rigid al DSDRP, criticat pentru un focus exclusiv pe observații formale și ignorarea aproape totală a soluțiilor practice și adaptabile pentru provocările din unități. În condițiile în care agenții de teren se confruntă zilnic cu zeci de situații urgente și delicate, susținerea insuficientă din partea DSDRP și lipsa actualizării procedurilor sunt considerate aspecte care subminează grav eficiența și siguranța din penitenciare.
O voce din interiorul sistemului: Realitatea dură din spatele ușilor închise
Agenții supraveghetori, care adesea rămân singuri în fața provocărilor copleșitoare, critică maniera în care evaluările sunt realizate de persoane fără experiență recentă pe teren. Aceștia subliniază necesitatea unui sprijin real și al unei înțelegeri profunde a condițiilor de lucru, implicare esențială pentru orice reformă eficientă. Criticile se extind asupra întregului sistem, sugerând necesitatea imediată de revizuire a modului de management și implementare a politicilor de securitate și supraveghere în penitenciare.
Asemenea mărturii și concluzii ridică întrebări serioase cu privire la viabilitatea și sustenabilitatea actualei structuri administrative a DSDRP și deschid discuția asupra necesității reformelor urgente pentru a îmbunătăți condițiile de muncă și siguranța în penitenciarele din țară. (Sava N.).
-
Exclusivacum 3 zile
Jaf și corupție la nivel național: Incisiv de Prahova dezvăluie adevărul despre mafia deșeurilor din Prahova – autoritățile, complice sau ineficiente?
-
Exclusivacum o zi
Corupție și afaceri cu statul în Vălenii de Munte: Lumea ascunsă a ilegalităților și a înțelegerilor oculte
-
Exclusivacum o zi
Ploieștiul, orașul sfidării și al corupției: de la stalpi montati la mașini pe trotuar/O nouă fază a scandalului WHITE TOWER
-
Exclusivacum 3 zile
Electromecanica Ploiești: O promisiune minciunoasă? Cum Sistemul Antigrindină joacă la două capete, ignorând disperarea fermierilor
-
Actualitateacum 5 zile
Frauda electorală în Republica Moldova: o criză în plină desfășurare
-
Exclusivacum o zi
Scandalul Coca-Cola din România: Între practici ilegale, manipulare și protecție dubioasă
-
Exclusivacum 4 zile
Împuternicirea pe funcție: de excepție, aproape regulă în MAI
-
Ancheteacum 2 zile
Virusul periculos se apropie de România, iar autoritățile din UE sunt neclare privind intervențiile