Featured
F-35B: Dispariția involuntară și consecințele unui incident tehnic
Corpul Marinei Statelor Unite a dezvăluit astăzi că avionul de vânătoare stealth F-35B, care a captat atenția națională după ce a dispărut timp de o zi întreagă în septembrie 2023, a reușit să-și efectueze actul involuntar de dispariție din cauza unei defecțiuni electrice — deși serviciul a precizat că pilotul supraviețuitor a fost de vină pentru prăbușirea ulterioară a aeronavei.
Potrivit Marinei, pe 17 septembrie 2023, pilotul F-35 încerca să urce după o „aproach ratat în condiții meteorologice instrumentale și precipitații abundente în apropierea Bazei Comune Charleston, Carolina de Sud”, când s-a ejectat din avion.
Comunicatul menționează că a avut loc un „eveniment electric în timpul zborului” care a afectat mai multe sisteme de la bord și a existat „probabilitatea ca display-ul montat pe cască și display-ul panoramic al cockpitului să nu fi fost funcționale timp de cel puțin trei perioade distincte.” Cu toate acestea, din punctul de vedere al Marinei, avionul era zburabil.
„Pilotul a diagnosticat greșit o urgență de zbor necontrolat și s-a ejectat dintr-o aeronavă zburabilă, deși în timpul unei furtuni abundente și complicate de defecțiuni electrice și ale display-ului,” a declarat Corpul Marin.
Deși pilotul a reușit să se ejecteze și să aterizeze în siguranță, avionul a continuat să zboare singur timp de 11 minute și 21 de secunde datorită „sistemelor avansate de control automat al zborului” ale jetului, înainte de a se prăbuși „la 64 de mile nautice nord-est de aerodrom, în comitatul Williamsburg, Carolina de Sud.”
Acele peste 11 minute de zbor au reprezentat o problemă pentru militari, deoarece oficialii încercau să găsească avionul imediat după ejectarea pilotului. Baza Comună Charleston a apelat chiar la public pentru ajutor în localizarea acestuia. Așa cum era de așteptat, fiasco-ul a dus la o avalanșă de glume pe rețelele sociale, alături de declarații din partea oficialilor uimiți.
F-35 ar trebui să fie mascat de radar în condiții de luptă, dar atunci când zboară în circumstanțe precum cele ce au dus la prăbușire, luptătorul stealth zboară adesea cu un transponder care transmite locația sa. Defecțiunea transponderului, care a rezultat din problema electrică, stratul său de camuflaj radar și „coborârea sa ulterioară sub orizontul radarului de control al traficului aerian” au contribuit la pierderea contactului radar și dispariția prelungită, conform comunicatului Marinei.
„Incidentul nu a dus la răni legate de sol, dar a provocat daune materiale sub forma pierderii de terenuri împădurite și culturi” în zona rurală unde s-a prăbușit F-35B, se arată în comunicat.
Avionul era asignat Squadronei de Antrenament pentru Atac Aerian Marin (VMFAT 501) din cadrul celei de-a doua aripi de avioane marine, iar pilotul „era calificat și actualizat pentru a efectua zborul programat,” conform comunicatului serviciului. F-35B este versiunea cu decolare scurtă și aterizare verticală a luptătorului tri-variant.
Corpul Marinei a menționat că „nu au fost recomandate acțiuni punitive.” Military Times a raportat că pilotul a primit un nou comandament la aproape un an după incident, dar a fost eliberat din funcție la câteva luni după asumarea acesteia.
Investigația a concluzionat că defecțiunea electrică „nu era legată de activități de întreținere.”
Întrebat despre investigația prăbușirii, Russ Goemaere, un purtător de cuvânt al Biroului Programului Comun F-35, a declarat într-un comunicat că „sistemul electric al F-35 a funcționat conform așteptărilor, gestionând defecțiunea unui component electric, iar aeronava a rămas complet controlabilă pe parcursul întregului incident. F-35 rămâne sigur pentru zbor la nivel mondial.”
„Siguranța piloților F-35 este prioritatea noastră numărul unu și vom continua să colaborăm cu serviciile și partenerii noștri din industrie pentru a asigura siguranța luptătorilor noștri,” a adăugat Goemaere.
Producătorul F-35, Lockheed Martin, a îndrumat cererea de comentarii către Corpul Marinei și Biroul Programului Comun.
Exclusiv
Ieșirea din ADI Deșeuri: O decizie potențial dezastruoasă, un risc care ar putea costa Ploieștiul scump
Ploieștiul incepe un nou drum? Ieșirea din ADI Deșeuri și provocările infruntării corupției
Un deceniu de mizerie și corupție
Ploieștiul a ieșit din ADI Deșeuri, structură care a menținut orașul într-o stare precară timp de un deceniu. Această perioadă a fost marcată de mizerie și gunoaie, iar drumul spre normalitate se preconizează a fi lung și dificil, precizeaza Primarul Ploieștiului, Mihai Polițeanu.
Promisiuni și independenta în serviciile de salubritate
Totuși, independența Ploieștiului în controlul calității serviciilor de salubritate constituie singura premisă de la care se poate progresa, reprezentând și o promisiune de campanie. Primarul Ploieștiului, Mihai Polițeanu, a mulțumit Consiliului Local pentru sprijin și pentru calitatea dezbaterilor pe această temă.
Revelații retardate: Presa și UWS (aici), (aici), (aici), etc
Se simte un gust amar observând că o parte din presă a descoperit abia acum problemele legate de UWS (United Waste Solutions) – fosta Rosal. Deși noi dezvăluiam ilegalitățile comise de această companie și lipsa bunurilor de retur, acea parte a presei promova UWS. Acum, după ce Ploieștiul a ieșit din ADI Deșeuri, chiar și această parte a presei a ajuns la concluziile pe care noi le-am expus si dezvaluit în ultimele luni.
Proiecte Europene: speranțe și provocări
De asemenea, cu tot respectul pentru Mihai Polițeanu și Consiliul Local Ploiești, considerăm necesar să facem unele precizări:
Este vital să ne amintim că se desfășoară în prezent un proiect finanțat de Uniunea Europeană intitulat „Sistemul de Management Integrat al Deșeurilor”, implementat la nivelul întregului județ Prahova.
Este important de notat că acest proiect este supus atât legislației naționale în vigoare, cât și directivelor comunitare referitoare la managementul deșeurilor, derularea sa având loc sub atentă coordonare a Ministerului Fondurilor Europene – Direcția Generală Programe Infrastructură Mare – Autoritatea de Management POIM.
Responsabilități legale și oportunități de imbunătățire
Conform Art. 10 alin. (11) din Legea nr. 51/2006: „Unitățile administrativ-teritoriale membre ale asociațiilor de dezvoltare intercomunitară, care au delegat împreună gestiunea utilităților publice aceluiași operator/operator regional, se pot retrage din asociație înainte de expirarea contractelor de delegare a gestiunii serviciilor doar cu acordul majorității celorlalte unități administrativ-teritoriale membre, exprimat prin hotărâri ale autorităților deliberative, precum și cu acordul scris al entităților finanțatoare, în cazul în care beneficiază de proiecte cofinanțate din fonduri europene.”
Art. 521 din Legea nr. 51/2006 stipulează: (1) Unitățile administrativ-teritoriale au responsabilitatea pentru neîndeplinirea angajamentelor asumate referitoare la utilizarea fondurilor, atât cele bancare cât și cele nerambursabile.
(2) Ministerul, având rolul de autoritate de management, trebuie să notifice unitățile deficiente și să le solicite remedierea situației în termen de 30 de zile.
(3) Dacă nu se iau măsuri, ministerul va solicita restituirea prejudiciului creat.
(4) În cazul nerespectării obligațiilor, ministerul va recomanda sistarea alimentării cu cote defalcate din impozitul pe venit.
(5) După recuperarea sumelor datorate, ministerul va comunica Ministerului Finanțelor Publice pentru ridicarea restricțiilor.
Nereguli și provocări în managementul deșeurilor
De asemenea, orice membru care se retrage sau este exclus din Asociație se obligă să plătească toate sumele aferente investițiilor și despăgubirile stipulate în Contractele de Delegare. Documentul de Poziție al aplicației de finanțare subliniază că „nicio parte nu va încheia individual un contract de delegare a gestiunii serviciilor menționate”.
Necesitatea unei anchete riguroase
Având în vedere toate aceste aspecte, considerăm că primarul Mihai Polițeanu și Consiliul Local Ploiești ar trebui să analizeze cu atenție consecințele retragerii din Asociație, deoarece aceasta ar putea implica obligații de plată.
Pentru a lua o decizie bine fundamentată, ziarul Incisiv de Prahova publică și Instrucțiunea nr. 04/04.01.2017 emisă de AM POIM.
Aceasta ar trebui să servească drept bază pentru o discuție deschisă și informată despre viitorul serviciilor de salubritate din Ploiești. Este esențial ca autoritățile și cetățenii să colaboreze pentru a găsi soluții viabile care să prevină reapariția neregulilor și să asigure o gestionare eficientă a deșeurilor, restabilind încrederea în sistemul public. Numai prin transparență și responsabilitate se poate construi un viitor mai curat și mai sigur pentru comunitate. Vom reveni. (Cristina T.).
Featured
Federația Sindicatelor Democratice din România (F.S.D.R.) – creștere și reprezentativitate
Federația Sindicatelor Democratice din România (F.S.D.R.) a fost înființată în anul 2020 și este afiliată la Confederația Sindicatelor Democratice din România (C.S.D.R.), organizație reprezentativă la nivel național conform legii Dialogului Social. În perioada de activitate, F.S.D.R. a reușit să obțină reprezentativitate la nivelul Ministerului Finanțelor și, recent, și la nivelul grupului de unități din cadrul Ministerului Afacerilor Interne.
Decizia Tribunalului București
Pe 26 septembrie 2024, Tribunalul București a admis acțiunea formulată de F.S.D.R. prin Sentința civilă nr. 12/REP/2024, constatând că federația îndeplinește condițiile de reprezentativitate la nivel de grup de unități din Ministerul Afacerilor Interne. Aceasta s-a realizat datorită faptului că sindicatele afiliate, cum ar fi Sidepol (cu peste 30 de filiale și grupe sindicale), Meridian și Sidepol Olt, au atins procentul necesar solicitat de lege în raport cu numărul total de angajați.
Parcursul de dezvoltare al F.S.D.R.
Începutul acestei organizații sindicale a fost marcat de formarea sa în vara anului 2020, cu doar trei organizații sindicale care numărau aproximativ 1.500 de membri. De-a lungul timpului, F.S.D.R. a crescut și s-a dezvoltat, reușind să aducă în echipă alte organizații sindicale, atingând în prezent un număr impresionant de aproximativ 10.000 de membri. Această creștere continuă a fost susținută de implicarea și dedicarea echipei pentru rezolvarea problemelor cu care se confruntă membrii săi.
Componența sindicatului și deschiderea pentru noi organizații
F.S.D.R. include membri din Ministerul Finanțelor și unitățile subordonate acestuia, cum ar fi Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și Autoritatea Vamală Română, precum și din Ministerul Afacerilor Interne (I.G.P.R., I.G.P.F., I.G.I.) și alte structuri centrale.
Federația se angajează să sprijine sindicatele membre existente în abordarea problemelor specifice fiecărui domeniu de activitate. De asemenea, F.S.D.R. rămâne deschisă către dezvoltare și integrarea altor organizații sindicale din aceste domenii și nu numai, oferind un mediu dedicat muncii sindicale și colaborării eficiente.
Concluzie
F.S.D.R. continuă să crească pe baza valorilor fundamentale ale solidarității și cooperării, având ca scop îmbunătățirea condițiilor de muncă și promovarea drepturilor angajaților din diverse sectoare ale economiei românești. Această evoluție subliniază importanța sindicatelor în asigurarea unui dialog social constructiv și a protecției drepturilor lucrătorilor. (Cerasela N.).
Exclusiv
Sindicatul Europol solicită respectarea drepturilor polițiștilor
-
Exclusivacum 5 zile
Afaceri intunecate. Un studiu de caz în Securitatea Națională: legături infracționale în Sistemul Național Antigrindină
-
Exclusivacum 2 zile
Controversă și scandal la Hidro Prahova: Demisii și ilegalități în conducerea UIP!
-
Exclusivacum 2 zile
Eșecul „resursizării” Poliției Penitenciare
-
Exclusivacum 3 zile
RABUFNIREA INCULPATULUI PSEUDO – JURNALIST NARCOMAN, SPAGAR SI SANTAJIST CATALIN STAVRI!
-
Exclusivacum 3 zile
Managementul lui Iorga Marian la Hidro Prahova: Pierderi de milioane și nemulțumiri în rândul angajaților
-
Exclusivacum 5 zile
S.R.I.: Geniul nevăzut al Securității Naționale
-
Exclusivacum 2 zile
AUTOSESIZAREA INSPECTIE JUDICIARE IN CAZUL JUDECATOAREI GROSU CRINA ELENA!!!
-
Exclusivacum 4 zile
Jafuri și corupție! Ziarul Incisiv de Prahova publică dovezile care ingroapă UWS (fosta ROSAL)!: Un Audit ce dezvăluie furturi masive