Singapore a lansat prima dintr-o nouă clasă de nave de război multi-rol, care vor funcționa și ca baze plutitoare pentru sisteme fără pilot și sunt menite să fie cele mai mari nave din flota marinei sale.
Victory-Class: Un pas inainte pentru marina din Singapore
Ministrul apărării din Singapore, Chan Chun Sing, a oficiat marți lansarea navei principale din clasa Victory de Nave de Luptă Multi-Rol (MRCV) la șantierul naval aparținând contractorului local de apărare ST Engineering, care construiește cele șase nave pentru Marina Republicii Singapore (RSN).
Înlocuirea corvetelor cu rachete cu nave mai performante
Navele vor înlocui un număr similar de corvete cu rachete operate în prezent de RSN și vor purta toate aceleași nume ca și predecesorii lor.
MRCV: O navă de comandă și o platformă pentru sisteme fără pilot
Ministerul Apărării din Singapore a declarat într-un comunicat de presă că MRCV este o navă de luptă de ultimă generație, concepută pentru a funcționa ca o navă-mamă pentru sisteme aeriene, de suprafață și subacvatice fără pilot pentru desfășurarea de operațiuni navale și pentru a funcționa ca o navă de comandă.
Accent pe tehnologia fără pilot și pregătirea pentru viitor
Lt. Col. Auyong Kok Phai, directorul adjunct al programului MRCV al RSN, a declarat presei într-o sesiune de întrebări și răspunsuri în marja evenimentului că Singapore nu dorea o înlocuire similară pentru corvetele cu rachete mai mici, ci a căutat un design care să se bazeze pe tehnologia fără pilot și să fie pregătit pentru viitoarele progrese tehnologice.
„Sistemele fără pilot vor fi desfășurate pe MRCV și vor lucra concertat pentru a extinde capacitățile de supraveghere în jurul navei, crescându-i operaționalitatea, astfel încât o singură MRCV să poată face munca în domeniile aerian, de suprafață și subacvatic, care ar necesita acum mai multe nave cu echipaj”, a adăugat el.
Asigurarea accesului la liniile maritime de comunicare
Vorbind la ceremonia de lansare, la care au participat și șeful marinei, precum și înalți oficiali militari singaporezi și reprezentanți ai industriei, Chan a spus că Singapore, a cărui economie depinde în mare măsură de comerțul maritim global care se desfășoară prin porturile sale aglomerate, trebuie să apere apele mult mai departe de țărmurile sale, deoarece liniile sale de comunicații se extind dincolo de misiunea unei marine de coastă.
„Singapore va continua să lucreze cu parteneri cu vederi similare pentru a se asigura că liniile maritime de comunicare din această parte critică a lumii rămân deschise și accesibile tuturor partenerilor și părților interesate din această parte a lumii”, a adăugat el.
O navă mai mare pentru o mai bună navigație
Ca atare, îmbunătățirea capacității de navigație a MRCV este o parte a motivului pentru care Singapore a selectat o navă semnificativ mai mare, a spus Auyong. MRCV-urile se bazează pe coca fregatelor Iver Huitfeldt și Absalon din Odense Maritime Technology (OMT) din Danemarca și măsoară 150 pe 32 de metri (aproape 500 pe aproximativ 100 de picioare) și deplasează 8.000 de tone, semnificativ mai mari decât corvetele cu rachete de 65 de metri, 600 de tone pe care le vor înlocui.
Armament modern și senzori avansați
O fișă informativă separată emisă de minister a spus că navele vor transporta un amestec de rachete sol-aer Aster și Mica VL de la MBDA din Europa, tun naval Leonardo Strales de 76 mm și două stații de arme controlate de la distanță Rafael Mk 30-c care montează câte un tun automat de 30 mm.
Rachetele Aster și Mica-VL vor fi stocate și lansate din celule de lansare verticală, un model al navei la ceremonie arătând 32 de astfel de celule. Un puntea de elicopter va permite navei să opereze un elicopter de dimensiuni medii, cum ar fi Lockheed Martin Seahawk sau două aeronave fără pilot.
Fișa informativă a spus că senzorii de la bord includ un radar multifuncțional Thales, sonar montat pe coca și sistem electro-optic Safran. Auyong a refuzat să identifice modelul specific al radarului Thales, dar s-a raportat anterior că va fi Sea Fire 3D Active-Electronically Scanned Array cu patru panouri, pe care compania franceză spune că poate efectua căutări maritime și aeriene, precum și controlul focului.
Posibilitatea integrării rachetelor suprafață-suprafață Blue Spear
MRCV-urile vor fi echipate și cu rachete suprafață-suprafață, iar deși Auyong a refuzat să numească sistemul de rachete sau să dezvăluie câte astfel de rachete pot fi transportate, acestea ar putea fi Blue Spear dezvoltate de IAI și ST Engineering, deoarece au fost selectate pentru a înarma fregatele din clasa Formidable din Singapore, care sunt în prezent modernizate. Au existat puncte de montare pentru cel puțin patru lansatoare în zona de golf a rachetelor navei în timpul unui tur la bord la ceremonia de astăzi.
Un pod modular și o secțiune de misiune flexibilă
Navele vor fi echipate și cu un pod compozit proiectat și construit de Saab din Suedia, cu construcția și integrarea sistemelor efectuate de ST Engineering conform cerințelor stabilite de Agenția de Știință și Tehnologie pentru Apărare din Singapore, a spus Saab anul trecut. Navele vor fi, de asemenea, extrem de modulare și vor avea o zonă de misiune care poate conține până la opt containere standard de 20 de picioare pentru module de misiune pentru o varietate de misiuni, cum ar fi facilități medicale sau săli de control ale sistemelor fără pilot.
Singapore se așteaptă să comisioneze Victory în RSN în 2028 sau la începutul anului 2029.