Exclusiv
Corupție la vârf: Poliția și autoritățile prahovene, complici în protejarea poluatorilor
Valea Călugărească: Dilema între moștenirea poluantă și viitorul ecologic
Moștenirea toxică a Romfosfochimului
Comuna Valea Călugărească din județul Prahova se află sub povara unei probleme ecologice deosebite. După închiderea combinatului de îngrășăminte chimice Romfosfochim în 1997, regiunea a rămas cu milioane de tone de deșeuri industriale. Autoritățile locale, județene și centrale au promis pentru mulți ani măsuri concrete de curățare a acestei zone grav afectate, însă progresele sunt departe de a fi satisfăcătoare. În ciuda angajamentelor, realitatea de zi cu zi este marcată de o poluare persistentă, care afectează atât sănătatea locuitorilor, cât și kalitatea mediului înconjurător.
Un nou început controversat: Depozitul de deșeuri
În ultimele un an și jumătate, tensiunea a crescut în comunitate odată cu începerea construcției unui nou depozit de deșeuri, amplasat în apropierea haldelor de cenușă piritică. Oamenii din Valea Călugărească, deja obișnuiți să conviețuiască cu praful roșu purtat de vânt, încep să-și exprime îngrijorarea cu privire la genul de deșeuri care ar putea fi depozitate acolo. Așteptările lor se îndreaptă acum spre posibilitatea unei poluări suplimentare, fiind conștienți că în zonă ar putea apărea substanțe toxice din alte regiuni.
Cei aproximativ 10.000 de locuitori ai Văii Călugărești își desfășoară activitățile zilnice la câțiva pași de „fantoma” fostului combinat Romfosfochim. Deși fabrica a fost închisă de mai bine de două decenii, izolația între comunitate și efectele negative ale industrializării este inexistentă. Pământul, aerul și apa din zona Văii Călugărești sunt grav afectate de poluarea lăsată de industria chimică. Dovada acestei moșteniri toxice sunt dealurile de deșeuri, constituite dintr-o combinație periculoasă de cenușă piritică și alte reziduuri rezultate din procesul de fabricare a îngrășămintelor.
Promisiuni guvernamentale: Măsuri fără efecte vizibile
Problematica poluării din Valea Călugărească a fost adusă în atenția liderilor politici încă din perioada imediat următoare evenimentelor din decembrie 1989. Guvernul condus de Nicolae Văcăroiu a adoptat încă în 1993 o hotărâre care prevedea investiții în lucrări de protecție a mediului în legătură cu Societatea Comercială Romfosfochim SA. Promisiunile de finanțare din bugetul de stat și din surse private nu au reușit să rezolve problema poluării, iar acum comunitatea se luptă cu perspectiva unui nou depozit de deșeuri.
Îngrijorarea comunității: Drumuri ascunse și lipsă de transparență
Locuitorii din Valea Călugărească au început să-și exprime temerile cu privire la construcția depozitului de deșeuri. Lucrările au fost inițiate fără o viziune clară și fără o comunicare adecvată cu cei afectați. Deși s-au efectuat lucrări de organizare a șantierului, aceste activități au fost mascate de rămășițele fostului combinat, iar oamenii din satele învecinate s-au văzut nevoiți să adreseze autorităților întrebări despre viitorul mediului înconjurător.
Legea versus realitate: Autorizații în suspans
Proiectul de construcție a depozitului de deșeuri a început în 2021, având ca antreprenor firma Ecowell Solutions SRL, care a obținut o autorizație integrată de mediu pentru „colectarea deșeurilor periculoase și nepericuloase” de la Agenția pentru Protecția Mediului Prahova. Acest lucru a fost precedat de achiziția de terenuri, în 2018, de la Primăria Valea Călugărească și de la Vir Company Internațional, în apropierea haldelor de cenușă piritică.
O asociație de mediu a alertat autoritățile locale privind riscurile depozitării deșeurilor periculoase, ceea ce a obligat Primăria să adopte o hotărâre care interzice astfel de activități în zonele mixte desemnate. Totuși, în ciuda acestei reglementări, lucrările de construcție continuă, iar comunitatea se întreabă dacă autoritățile vor reuși să protejeze mediul și sănătatea cetățenilor.
Ambiguități în gestionarea deșeurilor: O problemă de transparență
În ciuda modificărilor legislative, lucrările la depozitul de deșeuri dintre satele Arva și Pantazi continuă fără ezitare. Un alt antreprenor, firma Ecopark Energy SRL, a solicitat recent o nouă avizare pentru un proiect care se prezenta inițial ca fiind „parc industrial ecologic” dedicat exclusiv deșeurilor nepericuloase. Această ambiguitate a ridicat suspiciuni în rândul locuitorilor, care sunt nevoiți să trăiască cu incertitudinea impactului asupra sănătății și mediului.
Lupta primarului pentru o comunitate sigură
Primarul comunei, Ioana Neagu, a preluat mandatul în octombrie 2020, într-un context deja complicat. A început să investigheze actele legale care au dus la aprobarea proiectelor de depozitare a deșeurilor și a descoperit că avizul inițial al Consiliului Județean conținea prevederi referitoare la deșeuri periculoase. Această descoperire a determinat-o să acționeze rapid pentru actualizarea reglementărilor de urbanism pentru a preveni astfel de activități poluante în comună.
Răspunsul comunității: Mobilizarea pentru un viitor mai verde
Cu o comunitate hotărâtă să nu mai suporte problemele generate de poluare, primarul Neagu a solicitat sprijin din partea instituțiilor de mediu pentru a asigura un control constant asupra activităților de gestionare a deșeurilor. Ea subliniază necesitatea unor proceduri stricte pentru monitorizarea deșeurilor industriale, asigurându-se că acestea sunt verificată înainte de a fi depozitate.
De la deșeuri la revitalizare: Exemple de succes
O dovadă a angajamentului comunității pentru un mediu curat este reabilitarea fostei gropi de gunoi, lăsată de o veche balastieră. Eforturile autorităților locale au dus la transformarea acelei zone degradate într-un spațiu verde, unde au fost plantați salcâmi și s-au creat facilități pentru comunitate. Această reabilitare ilustrează potențialul de vindecare al mediului, atunci când există o mobilizare coordonată și un angajament ferm din partea autorităților și cetățenilor.
Managementul corupției în protejarea poluatorilor: De la MAI la afaceri dubioase
O rețea de protecție pentru poluatori
Se conturează un tablou îngrijorător în rândul actualilor și foștilor lucrători din Ministerul Afacerilor Interne (MAI), care se pare că ar proteja mari poluatori. Ginel Preda, un personaj notoriu cunoscut sub numele de „rezist”, a fost numit în fruntea unei unități menite să combată criminalitatea economică și financiară organizată. Cu toate acestea, se susține că adevărata sa misiune constă în tergiversarea și blocarea dosarelor penale, permițând astfel infractorilor să scape de consecințele legale prin prescrierea faptei. Preda este acuzat că susține polițiști corupți din subordinea sa, care îi facilitează aceste demersuri informale.
Trioul incriminat și acoperirea politică
În centrul acestui scandal se află un trio format din Ginel Preda, Chestorul principal de Poliție Eduard Mirițescu și noul șef al Direcției Generale Anticorupție (DGA) Prahova, comisarul Marcel Bălan. Aceștia sunt considerați a fi complici în protejarea practicilor ilegale și în ocultarea afacerilor dubioase ce implică poluarea mediului.
Tergiversarea autorizațiilor și acțiunile ilegale
Valea-Calugareasca-HCL-53-din-27-iunie-2024
În ciuda votului Consiliului Local Valea Călugărească, care s-a pronunțat împotriva funcționării gropii de deșeuri periculoase, o informație explozivă a ieșit la iveală: Instituția Prefectului Prahova a emis o dispoziție către Primăria Valea Călugărească, solicitând anularea hotărârii Consiliului Local care interzice depozitarea deșeurilor menajere și periculoase. Această acțiune este considerată nu doar ilegală, ci și profund imorală, având în vedere impactul devastator asupra comunității și mediului.
Implicarea APM Prahova: Florin Diaconu și dezvăluirile financiare
În cadrul acestor afaceri obscure, apare și numele lui Florin Diaconu, directorul Agenției pentru Protecția Mediului (APM) Prahova. Se susține că acesta are un rol activ în facilitarea acestor proiecte controversate. Întrebările se ridică în legătură cu sursele sale de venit, având în vedere numeroasele sale vacanțe în destinații precum Japonia și Polonia. Din informațiile obținute, se știe că în perioada 9-16 septembrie, Diaconu a fost plecat la Praga, iar în intervalul 24-25 mai a călătorit în Japonia, întorcându-se pe 4 iunie 2024. Aceste călătorii par suspecte, în special având în vedere că autorizația de apă a fost emisă de SGA Buzău, în loc de ABA Buzău, cum ar fi fost firesc.
Sancțiuni și corupție: Întrebări fără răspuns
Acordul de mediu furnizat lui Dorobanțu de la Ecopark, obținut în aprilie 2024, ridică întrebări legate de legăturile între acești actori. Este fezabil ca un bugetar să aibă atât de multe vacanțe și să își permită călătorii atât de costisitoare? Aceasta este o întrebare care stârnește suspiciuni și care ar trebui să fie investigată mai amănunțit.
Disimularea și manevrele de intimidare în fața justiției
Actorii principali implicați în protejarea poluatorilor, în special trioul format din Ginel Preda, Chestorul Eduard Mirițescu și comisarul Marcel Bălan, par să depună eforturi pentru a disimula responsabilitățile lor. Ei pocesc realitatea pentru a acreditează ideea că protecția poluatorilor ar fi realizată de terți, inclusiv persoane din servicii secrete, cu scopul de a îndepărta atenția de la faptele lor. Această tactică are rolul de a se feri de consecințele legale și de a intimida procurorii care ar putea să investigheze aceste activități ilegale.
Apel la transparență și corectitudine
În lumina acestor revelații alarmante, este esențial ca instituțiile relevante să intervină pentru a asigura transparența și integritatea în gestionarea mediului și în aplicarea legii. Este crucial ca cetățenii să fie informați și să cunoască adevărul despre modul în care se gestionază deșeurile și care sunt persoanele implicate în aceste afaceri. Comportamentele de acoperire și corupția nu ar trebui să aibă loc într-o societate democratică, iar responsabilizarea celor implicați trebuie să devină o prioritate.
Concluzie: O luptă pentru justiție
Povestea actuală din Valea Călugărească și implicarea persoanelor din MAI în protejarea poluatorilor evidențiază complexitatea și gravitatea corupției din instituțiile responsabile cu protecția mediului și aplicarea legii. Este imperativ ca cetățenii să rămână vigilenți, să-și exprime nemulțumirile și să solicite justiție. Lupta împotriva corupției necesită o mobilizare a comunității, iar transparența și integritatea ar trebui să fie fundamentul unei societăți sănătoase. Vom reveni. (Cristina T.).
Exclusiv
Ieșirea din ADI Deșeuri: O decizie potențial dezastruoasă, un risc care ar putea costa Ploieștiul scump
Ploieștiul incepe un nou drum? Ieșirea din ADI Deșeuri și provocările infruntării corupției
Un deceniu de mizerie și corupție
Ploieștiul a ieșit din ADI Deșeuri, structură care a menținut orașul într-o stare precară timp de un deceniu. Această perioadă a fost marcată de mizerie și gunoaie, iar drumul spre normalitate se preconizează a fi lung și dificil, precizeaza Primarul Ploieștiului, Mihai Polițeanu.
Promisiuni și independenta în serviciile de salubritate
Totuși, independența Ploieștiului în controlul calității serviciilor de salubritate constituie singura premisă de la care se poate progresa, reprezentând și o promisiune de campanie. Primarul Ploieștiului, Mihai Polițeanu, a mulțumit Consiliului Local pentru sprijin și pentru calitatea dezbaterilor pe această temă.
Revelații retardate: Presa și UWS (aici), (aici), (aici), etc
Se simte un gust amar observând că o parte din presă a descoperit abia acum problemele legate de UWS (United Waste Solutions) – fosta Rosal. Deși noi dezvăluiam ilegalitățile comise de această companie și lipsa bunurilor de retur, acea parte a presei promova UWS. Acum, după ce Ploieștiul a ieșit din ADI Deșeuri, chiar și această parte a presei a ajuns la concluziile pe care noi le-am expus si dezvaluit în ultimele luni.
Proiecte Europene: speranțe și provocări
De asemenea, cu tot respectul pentru Mihai Polițeanu și Consiliul Local Ploiești, considerăm necesar să facem unele precizări:
Este vital să ne amintim că se desfășoară în prezent un proiect finanțat de Uniunea Europeană intitulat „Sistemul de Management Integrat al Deșeurilor”, implementat la nivelul întregului județ Prahova.
Este important de notat că acest proiect este supus atât legislației naționale în vigoare, cât și directivelor comunitare referitoare la managementul deșeurilor, derularea sa având loc sub atentă coordonare a Ministerului Fondurilor Europene – Direcția Generală Programe Infrastructură Mare – Autoritatea de Management POIM.
Responsabilități legale și oportunități de imbunătățire
Conform Art. 10 alin. (11) din Legea nr. 51/2006: „Unitățile administrativ-teritoriale membre ale asociațiilor de dezvoltare intercomunitară, care au delegat împreună gestiunea utilităților publice aceluiași operator/operator regional, se pot retrage din asociație înainte de expirarea contractelor de delegare a gestiunii serviciilor doar cu acordul majorității celorlalte unități administrativ-teritoriale membre, exprimat prin hotărâri ale autorităților deliberative, precum și cu acordul scris al entităților finanțatoare, în cazul în care beneficiază de proiecte cofinanțate din fonduri europene.”
Art. 521 din Legea nr. 51/2006 stipulează: (1) Unitățile administrativ-teritoriale au responsabilitatea pentru neîndeplinirea angajamentelor asumate referitoare la utilizarea fondurilor, atât cele bancare cât și cele nerambursabile.
(2) Ministerul, având rolul de autoritate de management, trebuie să notifice unitățile deficiente și să le solicite remedierea situației în termen de 30 de zile.
(3) Dacă nu se iau măsuri, ministerul va solicita restituirea prejudiciului creat.
(4) În cazul nerespectării obligațiilor, ministerul va recomanda sistarea alimentării cu cote defalcate din impozitul pe venit.
(5) După recuperarea sumelor datorate, ministerul va comunica Ministerului Finanțelor Publice pentru ridicarea restricțiilor.
Nereguli și provocări în managementul deșeurilor
De asemenea, orice membru care se retrage sau este exclus din Asociație se obligă să plătească toate sumele aferente investițiilor și despăgubirile stipulate în Contractele de Delegare. Documentul de Poziție al aplicației de finanțare subliniază că „nicio parte nu va încheia individual un contract de delegare a gestiunii serviciilor menționate”.
Necesitatea unei anchete riguroase
Având în vedere toate aceste aspecte, considerăm că primarul Mihai Polițeanu și Consiliul Local Ploiești ar trebui să analizeze cu atenție consecințele retragerii din Asociație, deoarece aceasta ar putea implica obligații de plată.
Pentru a lua o decizie bine fundamentată, ziarul Incisiv de Prahova publică și Instrucțiunea nr. 04/04.01.2017 emisă de AM POIM.
Aceasta ar trebui să servească drept bază pentru o discuție deschisă și informată despre viitorul serviciilor de salubritate din Ploiești. Este esențial ca autoritățile și cetățenii să colaboreze pentru a găsi soluții viabile care să prevină reapariția neregulilor și să asigure o gestionare eficientă a deșeurilor, restabilind încrederea în sistemul public. Numai prin transparență și responsabilitate se poate construi un viitor mai curat și mai sigur pentru comunitate. Vom reveni. (Cristina T.).
Exclusiv
Sindicatul Europol solicită respectarea drepturilor polițiștilor
Exclusiv
AUTOSESIZAREA INSPECTIE JUDICIARE IN CAZUL JUDECATOAREI GROSU CRINA ELENA!!!
In mod normal, intr-o tara in care dreptatea si ocrotirea binelului public prin intermediul actului de justitie ar trebui sa primeze, Inspectia Judiciara ar trebui sa se autosesizeze cu privire la activitatea judecatoarei Grosu Crina Elena, cea care a reusit sa nu inteleaga pericolul public concret pentru ordinea publica a inculpatului Potra Horatiu.
Pericolul public și activitatea judecătoarei Grosu (aici)
Poate ca, inspectorii judiciari, aflati deja de aproximativ 10 zile la Judecatoria Ploiesti pentru efectuarea verificarilor privind sesizarea doamnei judecator Radulescu ar trebui sa extinda verificarile si cu privire la activitatea acestui judecator care pronunta hotarari in materia masurilor preventive care nu au niciun fundament legal, manifestand inconsecventa in solutiile dispuse.
Între verificări și responsabilitate
Bineinteles ca solutiile judecatorului nu pot face obiectul verificarilor, dar activitatea acestuia si modul de solutionare a cauzelor se pot verifica.
Macar atat, de restul se ocupa …binele public !!!
Impactul hotărârilor judecătorului asupra ordinii publice
Nu este corect ca solutia dispusa de catre Judecatoria Ploiesti sa de-a apa la moara infractorilor spagari ( narcoman si santajist Catalin Stavri) in discreditarea procurorului Mihaila Mihai, sugerandu-se ca luarea masurii preventive a controlului judiiciar, a treia ca si ordine a gravitatii, a avut la baza incompetenta profesionala a domnului procuror.
Opinie politică și influențe externe
Sau poate ca doamna judecator are aceeasi opinie politica exprimata si de un alt magistrat cu privire la votul ce urma sa fie exprimat la alegerile prezidentiabile recent anulate, turul doi……NU U.S.R.., adica nu Lasconi, adica pro Georgescu !!!
Mai bine la Ploiesti s-ar fi spus…NU ROMGAZ !!!
Nu Medias !!!
Evaluarea corectă a situației de către Tribunalul Sibiu
Solutia instantei este gresita si daca ne raportam la motivarea Tribunalul Sibiu, care intr-o actiune in contencios administrativ, solutionand o cerere a inculpatului Potra Horatiu, a motivat respingerea acesteia prin existenta unui pericol public pentru ordinea publica, apreceiind in mod corect ca nu se impune autorizarea acestuia sa poarte arme neletale.
Întrebări privind deciziile judecătorului
Atunci, doamna Grosu, cum ramane cu tot arsenalul gasit in autoturismul lui Potra Horatiu ???
Erati multumita daca acesta si grupul sau ajungeau in Bucuresti si provocau haosul care se preconiza ???
Se adeverea crezul …NU U.S.R. ???
Fraternizarea cu infractorii și consecințele asociate
Vorba protestatarului Marian Ceausescu: Cum dracu un magistrat, altul decat dumneavoastra semna acum cativa ani o petiitie publica prin care isi manifesta increderea in sistemul de justitie iar acum a ajuns sa spuna … NU U.S.R. .., in conditiile in care singura optiune mai era Georgescu ??? Sau lucrurile se schimba in mentalul deja afectat, din momentul fraternizarii cu infractorii ??? Prietenii stiu la ce facem referire.
Teama de represalii în rândul celor verificați
Norocul societatii este ca justitia nu este singurul stalp al acesteia, iar lucrurile se analizeaza cu adevarat si obiectivism in cu totul alta parte !!!
Asa ca, infractorule spagar, narcoman si santajist Catalin Stavri, nu este vina domnului procuror Mihaila Mihai ca sistemul de justitie din cadrul Republicii Ploiesti nu functioneaza corect.
Sfat pentru judecătoarea semnatară a comunicatului de presă
Apropo,
Domnilor inspectori, daca tot doriti sa aflati adevarul in cazul sesizarii doamnei judecator Radulescu, sa aveti in vedere faptul ca toate persoanele carora le-ati solicitat note de relatii priiind situatia de fapt nu au avut curaj sa spuna adevarul.
Desi verificarile au creat o stare de teama in randul celor verificati, cei chemati sa lamureasca situatia de fapt au ales varianta nesinceritatii din cauza eventualelor repercursiuni ulterioare.
-
Exclusivacum 5 zile
Afaceri intunecate. Un studiu de caz în Securitatea Națională: legături infracționale în Sistemul Național Antigrindină
-
Exclusivacum 2 zile
Controversă și scandal la Hidro Prahova: Demisii și ilegalități în conducerea UIP!
-
Exclusivacum 2 zile
Eșecul „resursizării” Poliției Penitenciare
-
Exclusivacum 3 zile
RABUFNIREA INCULPATULUI PSEUDO – JURNALIST NARCOMAN, SPAGAR SI SANTAJIST CATALIN STAVRI!
-
Exclusivacum 3 zile
Managementul lui Iorga Marian la Hidro Prahova: Pierderi de milioane și nemulțumiri în rândul angajaților
-
Exclusivacum 5 zile
S.R.I.: Geniul nevăzut al Securității Naționale
-
Exclusivacum 2 zile
AUTOSESIZAREA INSPECTIE JUDICIARE IN CAZUL JUDECATOAREI GROSU CRINA ELENA!!!
-
Exclusivacum 4 zile
Jafuri și corupție! Ziarul Incisiv de Prahova publică dovezile care ingroapă UWS (fosta ROSAL)!: Un Audit ce dezvăluie furturi masive