Featured
Strategie americană pentru Insulele Pacificului: Provocarea Chinei
Fundația Heritage, cu sediul în SUA și asociată strâns cu mulți susținători ai fostului președinte Donald Trump, a publicat un raport în care subliniază competiția cu China ca fiind centrul politicii SUA în Insulele Pacificului, solicitând, de asemenea, alocarea unor fonduri suplimentare în această regiune pentru a asigura supremația intereselor americane.
„Decidenții americani ar trebui să considere Insulele Pacificului ca o regiune merituoasă de un angajament crescut din partea SUA și de alocare de resurse”, afirmă raportul. „În timp ce se concentrează pe argumentarea în favoarea intereselor americane, strategia încorporează, de asemenea, interesele și perspectivele insulelor din Pacific, aliatilor și partenerilor, pentru a sublinia interesele comune, zonele potențiale de cooperare și oportunitățile de angajament de lungă durată.” Paragraful se încheie cu afirmația că SUA ar trebui să „contracareze ambițiile chineze în Pacific”.
Raportul, intitulat sugestiv „Pivotul Pacificului: O strategie americană pentru Insulele Pacificului”, menționează că, de când fostul lider al Insulelor Solomon, Manasseh Sogavare, a semnat un pact de securitate încă secret cu China — surprizând astfel sistemul de securitate națională occidental — competiția pentru influență față de populațiile insulare și conducătorii lor a devenit mult mai acerbă.
„Insulele Pacificului ocupă o poziție esențială care este importantă pentru eforturile SUA de a proteja americanii și a nega ambițiile hegemonice regionale ale Chinei”, afirmă raportul.
Însă, această competiție mai mare pentru influență necesită o gestionare atentă, se spune în raport: „Dacă Statele Unite nu navighează cu grijă în aceste relații, riscă să cedeze influența și accesul către China, oferindu-i astfel Beijingului un posibil punct de sprijin în Indo-Pacific, care poate amenința interesele de securitate națională ale SUA și complica eventualele operațiuni militare viitoare în Asia, dacă și când va fi nevoie.”
Dincolo de competiția simplă pentru influență, raportul, semnat de Andrew Harding, subliniază locațiile strategice cruciale ale insulelor, așa cum s-a demonstrat atât de bine în timpul celui de-al Doilea Război Mondial. Ele se află pe căile maritime care transportă majoritatea comerțului global, acoperind vaste zone ale fondului de pescuit din Pacific, câmpurile de gaz și posibilele bogății minerale de pe fundul mării.
În ceea ce privește modul de a îndeplini obiectivele vizate de Fundația Heritage, America ar trebui să urmărească „cel puțin unul, dacă nu mai multe, dintre cele patru interese naționale vitale:
- Să protejeze America și poporul american;
- Să consolideze descurajarea față de China și, dacă este necesar, capacitățile de luptă;
- Să îmbunătățească bunăstarea economică a poporului american; și/sau
- Să întărească atitudinile și percepțiile regionale față de America, adică să sporească „puterea moale”.
Există loc pentru dezbatere rezonabilă cu privire la dacă acest interes național este „vital” sau comparabil cu celelalte trei.”
În conformitate cu tradiția Fundației Heritage, care este unul dintre cele mai susținute think tank-uri conservatoare din Washington, raportul se concentrează asupra teritoriilor americane din Pacific și asupra ceea ce consideră că sunt „portițe de imigrație” care „ar trebui închise”.
Însă perspectiva se lărgește atunci când raportul susține că principalul obiectiv al Statelor Unite în Pacific ar trebui să fie „să-și apere poporul, teritoriile și modul de viață”.
Deși laudă unele elemente ale strategiei administrației Biden pentru Insulele Pacificului, prima de acest fel, Fundația Heritage afirmă că aceasta „are două deficiențe principale”, care vor suna familiar celor care urmăresc îndeaproape activitatea lui Trump.
Strategia Biden „nu explică” modul în care beneficiază în mod concret America, afirmă raportul Fundației Heritage, subliniind că pune o mare accent pe schimbările climatice și efectele acestora asupra insulelor, un aspect pe care mulți experți au spus că a jucat un rol important în decizia Insulelor Solomon de a se îndrepta către China.
În loc să plaseze interesele americane pe primul loc în această regiune, strategia lui Biden „rankă interesele Insulelor Pacificului deasupra intereselor americane și nu articulează în mod explicit de ce sau cum oricare dintre obiectivele sau liniile de acțiune propuse beneficiază direct interesele americii sau ale poporului american”.
În concordanță cu viziunea puternic sceptică a Partidului Republican față de schimbările climatice, raportul citează ceea ce consideră a fi „supraaccentuarea strategiei Biden asupra combaterii efectelor schimbărilor climatice ca interes american vital”.
În schimb, Heritage susține că „o strategie mai puternică ar include o recunoaștere mai realistă și directă a amenințărilor pe care China le reprezintă pentru regiune și a oportunităților economice pe care SUA le-ar putea susține — chiar dacă acestea nu sunt exact ce și-ar dori regiunea să audă.”
Deși Heritage nu dictează ce ar trebui să facă republicanii din Congres sau o posibilă administrație Trump, niciun alt think tank nu are o influență atât de mare în aceste comunități. Documentul Project 2025 al Heritage este văzut pe scară largă ca un ghid pentru modul în care o administrație Trump ar guverna, iar un document recent al organizației s-a auto-biluit deschis drept „o revizuire preliminară a poziției nucleare (NPR) pentru o administrație prezidențială din 2025”.
Exclusiv
Ieșirea din ADI Deșeuri: O decizie potențial dezastruoasă, un risc care ar putea costa Ploieștiul scump
Ploieștiul incepe un nou drum? Ieșirea din ADI Deșeuri și provocările infruntării corupției
Un deceniu de mizerie și corupție
Ploieștiul a ieșit din ADI Deșeuri, structură care a menținut orașul într-o stare precară timp de un deceniu. Această perioadă a fost marcată de mizerie și gunoaie, iar drumul spre normalitate se preconizează a fi lung și dificil, precizeaza Primarul Ploieștiului, Mihai Polițeanu.
Promisiuni și independenta în serviciile de salubritate
Totuși, independența Ploieștiului în controlul calității serviciilor de salubritate constituie singura premisă de la care se poate progresa, reprezentând și o promisiune de campanie. Primarul Ploieștiului, Mihai Polițeanu, a mulțumit Consiliului Local pentru sprijin și pentru calitatea dezbaterilor pe această temă.
Revelații retardate: Presa și UWS (aici), (aici), (aici), etc
Se simte un gust amar observând că o parte din presă a descoperit abia acum problemele legate de UWS (United Waste Solutions) – fosta Rosal. Deși noi dezvăluiam ilegalitățile comise de această companie și lipsa bunurilor de retur, acea parte a presei promova UWS. Acum, după ce Ploieștiul a ieșit din ADI Deșeuri, chiar și această parte a presei a ajuns la concluziile pe care noi le-am expus si dezvaluit în ultimele luni.
Proiecte Europene: speranțe și provocări
De asemenea, cu tot respectul pentru Mihai Polițeanu și Consiliul Local Ploiești, considerăm necesar să facem unele precizări:
Este vital să ne amintim că se desfășoară în prezent un proiect finanțat de Uniunea Europeană intitulat „Sistemul de Management Integrat al Deșeurilor”, implementat la nivelul întregului județ Prahova.
Este important de notat că acest proiect este supus atât legislației naționale în vigoare, cât și directivelor comunitare referitoare la managementul deșeurilor, derularea sa având loc sub atentă coordonare a Ministerului Fondurilor Europene – Direcția Generală Programe Infrastructură Mare – Autoritatea de Management POIM.
Responsabilități legale și oportunități de imbunătățire
Conform Art. 10 alin. (11) din Legea nr. 51/2006: „Unitățile administrativ-teritoriale membre ale asociațiilor de dezvoltare intercomunitară, care au delegat împreună gestiunea utilităților publice aceluiași operator/operator regional, se pot retrage din asociație înainte de expirarea contractelor de delegare a gestiunii serviciilor doar cu acordul majorității celorlalte unități administrativ-teritoriale membre, exprimat prin hotărâri ale autorităților deliberative, precum și cu acordul scris al entităților finanțatoare, în cazul în care beneficiază de proiecte cofinanțate din fonduri europene.”
Art. 521 din Legea nr. 51/2006 stipulează: (1) Unitățile administrativ-teritoriale au responsabilitatea pentru neîndeplinirea angajamentelor asumate referitoare la utilizarea fondurilor, atât cele bancare cât și cele nerambursabile.
(2) Ministerul, având rolul de autoritate de management, trebuie să notifice unitățile deficiente și să le solicite remedierea situației în termen de 30 de zile.
(3) Dacă nu se iau măsuri, ministerul va solicita restituirea prejudiciului creat.
(4) În cazul nerespectării obligațiilor, ministerul va recomanda sistarea alimentării cu cote defalcate din impozitul pe venit.
(5) După recuperarea sumelor datorate, ministerul va comunica Ministerului Finanțelor Publice pentru ridicarea restricțiilor.
Nereguli și provocări în managementul deșeurilor
De asemenea, orice membru care se retrage sau este exclus din Asociație se obligă să plătească toate sumele aferente investițiilor și despăgubirile stipulate în Contractele de Delegare. Documentul de Poziție al aplicației de finanțare subliniază că „nicio parte nu va încheia individual un contract de delegare a gestiunii serviciilor menționate”.
Necesitatea unei anchete riguroase
Având în vedere toate aceste aspecte, considerăm că primarul Mihai Polițeanu și Consiliul Local Ploiești ar trebui să analizeze cu atenție consecințele retragerii din Asociație, deoarece aceasta ar putea implica obligații de plată.
Pentru a lua o decizie bine fundamentată, ziarul Incisiv de Prahova publică și Instrucțiunea nr. 04/04.01.2017 emisă de AM POIM.
Aceasta ar trebui să servească drept bază pentru o discuție deschisă și informată despre viitorul serviciilor de salubritate din Ploiești. Este esențial ca autoritățile și cetățenii să colaboreze pentru a găsi soluții viabile care să prevină reapariția neregulilor și să asigure o gestionare eficientă a deșeurilor, restabilind încrederea în sistemul public. Numai prin transparență și responsabilitate se poate construi un viitor mai curat și mai sigur pentru comunitate. Vom reveni. (Cristina T.).
Featured
Federația Sindicatelor Democratice din România (F.S.D.R.) – creștere și reprezentativitate
Federația Sindicatelor Democratice din România (F.S.D.R.) a fost înființată în anul 2020 și este afiliată la Confederația Sindicatelor Democratice din România (C.S.D.R.), organizație reprezentativă la nivel național conform legii Dialogului Social. În perioada de activitate, F.S.D.R. a reușit să obțină reprezentativitate la nivelul Ministerului Finanțelor și, recent, și la nivelul grupului de unități din cadrul Ministerului Afacerilor Interne.
Decizia Tribunalului București
Pe 26 septembrie 2024, Tribunalul București a admis acțiunea formulată de F.S.D.R. prin Sentința civilă nr. 12/REP/2024, constatând că federația îndeplinește condițiile de reprezentativitate la nivel de grup de unități din Ministerul Afacerilor Interne. Aceasta s-a realizat datorită faptului că sindicatele afiliate, cum ar fi Sidepol (cu peste 30 de filiale și grupe sindicale), Meridian și Sidepol Olt, au atins procentul necesar solicitat de lege în raport cu numărul total de angajați.
Parcursul de dezvoltare al F.S.D.R.
Începutul acestei organizații sindicale a fost marcat de formarea sa în vara anului 2020, cu doar trei organizații sindicale care numărau aproximativ 1.500 de membri. De-a lungul timpului, F.S.D.R. a crescut și s-a dezvoltat, reușind să aducă în echipă alte organizații sindicale, atingând în prezent un număr impresionant de aproximativ 10.000 de membri. Această creștere continuă a fost susținută de implicarea și dedicarea echipei pentru rezolvarea problemelor cu care se confruntă membrii săi.
Componența sindicatului și deschiderea pentru noi organizații
F.S.D.R. include membri din Ministerul Finanțelor și unitățile subordonate acestuia, cum ar fi Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și Autoritatea Vamală Română, precum și din Ministerul Afacerilor Interne (I.G.P.R., I.G.P.F., I.G.I.) și alte structuri centrale.
Federația se angajează să sprijine sindicatele membre existente în abordarea problemelor specifice fiecărui domeniu de activitate. De asemenea, F.S.D.R. rămâne deschisă către dezvoltare și integrarea altor organizații sindicale din aceste domenii și nu numai, oferind un mediu dedicat muncii sindicale și colaborării eficiente.
Concluzie
F.S.D.R. continuă să crească pe baza valorilor fundamentale ale solidarității și cooperării, având ca scop îmbunătățirea condițiilor de muncă și promovarea drepturilor angajaților din diverse sectoare ale economiei românești. Această evoluție subliniază importanța sindicatelor în asigurarea unui dialog social constructiv și a protecției drepturilor lucrătorilor. (Cerasela N.).
Exclusiv
Sindicatul Europol solicită respectarea drepturilor polițiștilor
-
Exclusivacum 5 zile
Afaceri intunecate. Un studiu de caz în Securitatea Națională: legături infracționale în Sistemul Național Antigrindină
-
Exclusivacum 2 zile
Controversă și scandal la Hidro Prahova: Demisii și ilegalități în conducerea UIP!
-
Exclusivacum 2 zile
Eșecul „resursizării” Poliției Penitenciare
-
Exclusivacum 3 zile
RABUFNIREA INCULPATULUI PSEUDO – JURNALIST NARCOMAN, SPAGAR SI SANTAJIST CATALIN STAVRI!
-
Exclusivacum 3 zile
Managementul lui Iorga Marian la Hidro Prahova: Pierderi de milioane și nemulțumiri în rândul angajaților
-
Exclusivacum 5 zile
S.R.I.: Geniul nevăzut al Securității Naționale
-
Exclusivacum 2 zile
AUTOSESIZAREA INSPECTIE JUDICIARE IN CAZUL JUDECATOAREI GROSU CRINA ELENA!!!
-
Exclusivacum 4 zile
Jafuri și corupție! Ziarul Incisiv de Prahova publică dovezile care ingroapă UWS (fosta ROSAL)!: Un Audit ce dezvăluie furturi masive