Featured
Transformarea capabilităților medicale ale Marinei SUA: Un nou accent pe asistența medicală distribuită
Capabilitățile medicale ale Marinei SUA suferă o transformare graduală, dar constantă, care schimă modul în care serviciul își îngrijește răniții pe câmpul de luptă — de la un accent pe navele spitalicești masive și discrete, la o abordare care se aliniază cu natura distribuită a războiului pe care conducerea serviciului l-a adoptat în ultimii ani. Această schimbare se concentrează pe furnizarea de echipamente medicale în mod eficient, în locurile și momentele în care sunt necesare.
Această transformare a fost dictată de schimbările mai ample introduse în concepția operațională a serviciului, „Operațiuni Maritime Distribuite”, care prevede în general dispersarea resurselor flotei pe o arie mai mare, pentru a face mai greu de detectat și angajat un anumit sistem de către un adversar.
„Când te gândești la ce trebuie să faci pentru a oferi îngrijiri medicale unui marinar rănit pe câmpul de luptă, există anumite funcții care sunt destul de comune,” a spus căpitanul Jonathan Haase, managerul de program pentru misiuni expediționare, într-un interviu acordat publicației Breaking Defense. „Întrebarea este: Cum poți obține de fapt acele [capabilități] în multe locuri la momentul potrivit cu persoanele pregătite corespunzător?”
Răspunsul, a declarat Haase, se reduce la două probleme esențiale: cât de ușor poate un corp medical sau un asistent medical să aibă acces la tot ce are nevoie pentru un anumit pacient și dacă un aparat este potrivit pentru utilizare în timp ce este transportat cu o barcă mică, elicopter sau vehicul terestru.
În ceea ce privește prima problemă, biroul lui Haase a dezvoltat suite de capabilități medicale, cum ar fi „Sistemul de Îngrijire în Trafic” (ERCS), care a fost desfășurat prima dată pe Grupul de Transportator Eisenhower în luna octombrie a anului trecut.
„ERCS constă dintr-un asistent medical de terapie intensivă și un tehnician de medicină de urgență, împreună cu o unitate mobilă de terapie intensivă integrată, care va fi un component al abilităților și pregătirii generale din cadrul departamentului medical de la portavionul USS Dwight D. Eisenhower (CVN 69),” afirma o declarație a Marinei despre ERCS.
Scopul unui sistem precum ERCS este de a oferi forțelor desfășurate un kit premade, plin cu echipamentele medicale de care au nevoie pentru a ajunge la un pacient și a oferi nivelul corect de îngrijire necesar înainte de a-l returna la o navă sau la o unitate stabilită. Până acum, responsabilitatea de a asambla acel kit revenea corpului medical în momentul în care acesta avea nevoie de el.
Această responsabilitate individuală devine problematică pe măsură ce forțele devin mai distribuite. De exemplu, Haase a explicat că un marinar ar putea necesita să fie pus pe un ventilator și transportat cu un elicopter. Dar este ventilatorul disponibil unui corp medical adecvat pentru utilizare într-un elicopter? Este o întrebare mai ușor de răspuns pentru inginerii din Washington decât pentru un marinar desfășurat în Indo-Pacific.
Asta ne duce la a doua problemă esențială ridicată de Haase: dacă un echipament este compatibil cu formele de transport ale Marinei. Multe dintre tranzițiile care au loc în cadrul Marinei nu au legătură cu dezvoltarea de noi proceduri sau dispozitive medicale.
Practicile Marinei reflectă în mare parte medicina civilă, dar un spital pe uscat nu trebuie să se confrunte cu stări de mare volatile care ar putea zgudui clădirea și ar face un pat mobil să alunece pe pardoseală. Un spital terestru nu trebuie să se îngrijoreze de cum un beep constant sau un ecran luminos ar putea fi perceput de un senzor inamic.
Exclusiv
Ieșirea din ADI Deșeuri: O decizie potențial dezastruoasă, un risc care ar putea costa Ploieștiul scump
Ploieștiul incepe un nou drum? Ieșirea din ADI Deșeuri și provocările infruntării corupției
Un deceniu de mizerie și corupție
Ploieștiul a ieșit din ADI Deșeuri, structură care a menținut orașul într-o stare precară timp de un deceniu. Această perioadă a fost marcată de mizerie și gunoaie, iar drumul spre normalitate se preconizează a fi lung și dificil, precizeaza Primarul Ploieștiului, Mihai Polițeanu.
Promisiuni și independenta în serviciile de salubritate
Totuși, independența Ploieștiului în controlul calității serviciilor de salubritate constituie singura premisă de la care se poate progresa, reprezentând și o promisiune de campanie. Primarul Ploieștiului, Mihai Polițeanu, a mulțumit Consiliului Local pentru sprijin și pentru calitatea dezbaterilor pe această temă.
Revelații retardate: Presa și UWS (aici), (aici), (aici), etc
Se simte un gust amar observând că o parte din presă a descoperit abia acum problemele legate de UWS (United Waste Solutions) – fosta Rosal. Deși noi dezvăluiam ilegalitățile comise de această companie și lipsa bunurilor de retur, acea parte a presei promova UWS. Acum, după ce Ploieștiul a ieșit din ADI Deșeuri, chiar și această parte a presei a ajuns la concluziile pe care noi le-am expus si dezvaluit în ultimele luni.
Proiecte Europene: speranțe și provocări
De asemenea, cu tot respectul pentru Mihai Polițeanu și Consiliul Local Ploiești, considerăm necesar să facem unele precizări:
Este vital să ne amintim că se desfășoară în prezent un proiect finanțat de Uniunea Europeană intitulat „Sistemul de Management Integrat al Deșeurilor”, implementat la nivelul întregului județ Prahova.
Este important de notat că acest proiect este supus atât legislației naționale în vigoare, cât și directivelor comunitare referitoare la managementul deșeurilor, derularea sa având loc sub atentă coordonare a Ministerului Fondurilor Europene – Direcția Generală Programe Infrastructură Mare – Autoritatea de Management POIM.
Responsabilități legale și oportunități de imbunătățire
Conform Art. 10 alin. (11) din Legea nr. 51/2006: „Unitățile administrativ-teritoriale membre ale asociațiilor de dezvoltare intercomunitară, care au delegat împreună gestiunea utilităților publice aceluiași operator/operator regional, se pot retrage din asociație înainte de expirarea contractelor de delegare a gestiunii serviciilor doar cu acordul majorității celorlalte unități administrativ-teritoriale membre, exprimat prin hotărâri ale autorităților deliberative, precum și cu acordul scris al entităților finanțatoare, în cazul în care beneficiază de proiecte cofinanțate din fonduri europene.”
Art. 521 din Legea nr. 51/2006 stipulează: (1) Unitățile administrativ-teritoriale au responsabilitatea pentru neîndeplinirea angajamentelor asumate referitoare la utilizarea fondurilor, atât cele bancare cât și cele nerambursabile.
(2) Ministerul, având rolul de autoritate de management, trebuie să notifice unitățile deficiente și să le solicite remedierea situației în termen de 30 de zile.
(3) Dacă nu se iau măsuri, ministerul va solicita restituirea prejudiciului creat.
(4) În cazul nerespectării obligațiilor, ministerul va recomanda sistarea alimentării cu cote defalcate din impozitul pe venit.
(5) După recuperarea sumelor datorate, ministerul va comunica Ministerului Finanțelor Publice pentru ridicarea restricțiilor.
Nereguli și provocări în managementul deșeurilor
De asemenea, orice membru care se retrage sau este exclus din Asociație se obligă să plătească toate sumele aferente investițiilor și despăgubirile stipulate în Contractele de Delegare. Documentul de Poziție al aplicației de finanțare subliniază că „nicio parte nu va încheia individual un contract de delegare a gestiunii serviciilor menționate”.
Necesitatea unei anchete riguroase
Având în vedere toate aceste aspecte, considerăm că primarul Mihai Polițeanu și Consiliul Local Ploiești ar trebui să analizeze cu atenție consecințele retragerii din Asociație, deoarece aceasta ar putea implica obligații de plată.
Pentru a lua o decizie bine fundamentată, ziarul Incisiv de Prahova publică și Instrucțiunea nr. 04/04.01.2017 emisă de AM POIM.
Aceasta ar trebui să servească drept bază pentru o discuție deschisă și informată despre viitorul serviciilor de salubritate din Ploiești. Este esențial ca autoritățile și cetățenii să colaboreze pentru a găsi soluții viabile care să prevină reapariția neregulilor și să asigure o gestionare eficientă a deșeurilor, restabilind încrederea în sistemul public. Numai prin transparență și responsabilitate se poate construi un viitor mai curat și mai sigur pentru comunitate. Vom reveni. (Cristina T.).
Featured
Federația Sindicatelor Democratice din România (F.S.D.R.) – creștere și reprezentativitate
Federația Sindicatelor Democratice din România (F.S.D.R.) a fost înființată în anul 2020 și este afiliată la Confederația Sindicatelor Democratice din România (C.S.D.R.), organizație reprezentativă la nivel național conform legii Dialogului Social. În perioada de activitate, F.S.D.R. a reușit să obțină reprezentativitate la nivelul Ministerului Finanțelor și, recent, și la nivelul grupului de unități din cadrul Ministerului Afacerilor Interne.
Decizia Tribunalului București
Pe 26 septembrie 2024, Tribunalul București a admis acțiunea formulată de F.S.D.R. prin Sentința civilă nr. 12/REP/2024, constatând că federația îndeplinește condițiile de reprezentativitate la nivel de grup de unități din Ministerul Afacerilor Interne. Aceasta s-a realizat datorită faptului că sindicatele afiliate, cum ar fi Sidepol (cu peste 30 de filiale și grupe sindicale), Meridian și Sidepol Olt, au atins procentul necesar solicitat de lege în raport cu numărul total de angajați.
Parcursul de dezvoltare al F.S.D.R.
Începutul acestei organizații sindicale a fost marcat de formarea sa în vara anului 2020, cu doar trei organizații sindicale care numărau aproximativ 1.500 de membri. De-a lungul timpului, F.S.D.R. a crescut și s-a dezvoltat, reușind să aducă în echipă alte organizații sindicale, atingând în prezent un număr impresionant de aproximativ 10.000 de membri. Această creștere continuă a fost susținută de implicarea și dedicarea echipei pentru rezolvarea problemelor cu care se confruntă membrii săi.
Componența sindicatului și deschiderea pentru noi organizații
F.S.D.R. include membri din Ministerul Finanțelor și unitățile subordonate acestuia, cum ar fi Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și Autoritatea Vamală Română, precum și din Ministerul Afacerilor Interne (I.G.P.R., I.G.P.F., I.G.I.) și alte structuri centrale.
Federația se angajează să sprijine sindicatele membre existente în abordarea problemelor specifice fiecărui domeniu de activitate. De asemenea, F.S.D.R. rămâne deschisă către dezvoltare și integrarea altor organizații sindicale din aceste domenii și nu numai, oferind un mediu dedicat muncii sindicale și colaborării eficiente.
Concluzie
F.S.D.R. continuă să crească pe baza valorilor fundamentale ale solidarității și cooperării, având ca scop îmbunătățirea condițiilor de muncă și promovarea drepturilor angajaților din diverse sectoare ale economiei românești. Această evoluție subliniază importanța sindicatelor în asigurarea unui dialog social constructiv și a protecției drepturilor lucrătorilor. (Cerasela N.).
Exclusiv
Sindicatul Europol solicită respectarea drepturilor polițiștilor
-
Exclusivacum 5 zile
Afaceri intunecate. Un studiu de caz în Securitatea Națională: legături infracționale în Sistemul Național Antigrindină
-
Exclusivacum 2 zile
Controversă și scandal la Hidro Prahova: Demisii și ilegalități în conducerea UIP!
-
Exclusivacum 2 zile
Eșecul „resursizării” Poliției Penitenciare
-
Exclusivacum 3 zile
RABUFNIREA INCULPATULUI PSEUDO – JURNALIST NARCOMAN, SPAGAR SI SANTAJIST CATALIN STAVRI!
-
Exclusivacum 3 zile
Managementul lui Iorga Marian la Hidro Prahova: Pierderi de milioane și nemulțumiri în rândul angajaților
-
Exclusivacum 5 zile
S.R.I.: Geniul nevăzut al Securității Naționale
-
Exclusivacum 2 zile
AUTOSESIZAREA INSPECTIE JUDICIARE IN CAZUL JUDECATOAREI GROSU CRINA ELENA!!!
-
Exclusivacum 4 zile
Jafuri și corupție! Ziarul Incisiv de Prahova publică dovezile care ingroapă UWS (fosta ROSAL)!: Un Audit ce dezvăluie furturi masive