Actualitate
Problemele de modernizare ale GPS-ului: intârzieri și provocări ale Pentagonului
După aproape două decenii de dezvoltare, efortul amplu al Pentagonului de a face semnalele GPS mai greu de blocat continuă să se confrunte cu întârzieri repetate în toate segmentele – spațiu, teren și echipamente utilizator, conform unui nou raport al Biroului de responsabilitate guvernamentală (GAO).
„Multe dintre programele care fac parte din efortul de modernizare a GPS-ului s-au confruntat cu provocări semnificative în dezvoltare, ceea ce a dus la depășiri de costuri și întârzieri de mulți ani în implementarea capacității M-code. Aceste întârzieri cresc riscurile pentru combatanți, întrucât adversarii continuă să dezvolte și să desfășoare tehnologie capabilă să compromită semnalele GPS,” afirmă raportul, intitulat „Modernizarea GPS-ului: Întârzieri continue în livrarea unor capabilități mai sigure pentru luptători,” publicat astăzi.
Pentru a agrava lucrurile, conform organismului de supraveghere guvernamental, Departamentul Apărării se confruntă acum cu o posibilă penurie de microcipuri și plăci de procesare, care să permită vehiculelor terestre, navelor și avioanelor să acceseze GPS-ul.
Forța Spațială este responsabilă pentru segmentul spațial și a făcut unele progrese în remedierera „câteva provocări tehnice și de producție” în dezvoltarea sateliților GPS III și GPS IIIF, destinați să înlocuiască versiunile mai vechi. Totuși, din cauza acestor remedieri, serviciul se apropie acum de limitele programului său. „Întârzieri suplimentare ar putea pune în pericol obiectivul DOD de a avea 24 de sateliți capabili de M-code în operațiune continuă până în anii 2030,” se menționează în raport. De asemenea, serviciul este responsabil pentru noul sistem terestru de comandă și control al acestor sateliți, numit Sistemul de Control Operațional de Generație Next (OCX). Dezvoltat de RTX (fostul Raytheon), OCX este necesar pentru a permite unor 700 de sisteme de armament din întreaga armată a SUA să acceseze pe deplin M-code. Totuși, programul a devenit un exemplu de achiziții eșuate, fiind planificat inițial să înceapă operațiunile cu mai bine de un deceniu în urmă, iar dezvoltarea sa continuă să creeze probleme Forței Spațiale, conform raportului GAO. Deși unele teste cheie au fost încheiate, data planificată pentru acceptarea operațională a OCX a fost retrasă acum până în decembrie 2025, de la obiectivul său recent din iulie 2025, în ciuda progresului realizat de Raytheon în testare.
Forța Spațială este, de asemenea, responsabilă pentru dezvoltarea microcipurilor și plăcilor de microelectronică care se interfacează cu semnalele M-code, deși fiecare serviciu individual este responsabil pentru construcția recepitoarelor/radiourilor specifice acestora. Incapacitatea DOD de a desfășura kitul utilizator M-code, dezvoltat în cadrul programului Echipamente GPS pentru Utilizatori Militare (MGUE), a fost una dintre problemele principale ale programului GPS de mai bine de două decenii, conform raportului repetat de GAO și al Biroului pentru Testare și Evaluare al Pentagonului.
„Deși Forța Spațială a făcut progrese în dezvoltarea echipamentului utilizator, riscurile semnificative rămân în livrarea capabilităților pentru combatanți. După ani de întârzieri, prima etapă de echipamente utilizator — microcipuri și plăci care procesează semnalele M-code — se apropie de ultimele teste. Totuși, descoperirea unor deficiențe suplimentare amenință programul,” găsește noul raport. Efortul MGUE are două părți. MGUE Increment 1 dezvoltă cipurile și plăcile ASIC unice pentru integrarea inițială cu vehiculele Stryker ale Armatei și vehiculele ușoare tactice ale Marinei, precum și pentru bombardierele B-2 ale Forței Aeriene și distrugătoarele de clasă DDG ale Marinei. MGUE Increment 2 dezvoltă un cip ASIC mai mic și mai puternic pentru utilizare în radiouri portabile și muniții ghidate de precizie, care „combină o serie de modele comerciale cu funcții militare sensibile care să fie adăugate în programare,” explică GAO.
Ambele eforturi sunt încă pline de riscuri, constată raportul.
„După ani de întârzieri, programul MGUE Increment 1 al Forței Spațiale se apropie de ultima serie de teste. Totuși, descoperirea unor deficiențe suplimentare ar putea adăuga un risc suplimentar la program. Deși două dintre contractanții MGUE Increment 2 au început revizuirea designului critic pentru plăcile lor receptor, programul este în pericol să depășească intervalul de 5 ani asociat cu programele care utilizează calea de achiziții de nivel mediu,” afirmă GAO.
Între timp, Consiliul de Supraveghere a Poziționării, Navigației și Sincronizării (PNT) al DOD încearcă să găsească soluții pentru „posibilele penurii de cipuri și plăci GPS,” adaugă raportul. „DOD se confruntă cu o potențială lacună în disponibilitatea plăcilor de recepție GPS, deoarece unele dintre plăcile actuale nu mai pot fi produsem iar înlocuirile care suportă M-code au fost amânate. În plus, oficialii Armatei au declarat că vânzările externe de echipamente GPS către aliați și parteneri străini epuizează de asemenea stocurile de plăci.”
În ceea ce privește dezvoltarea receptorilor, GAO constată că Armata și Marina au făcut progrese în direcția desfășurării, dar Forța Aeriană întâmpină întârzieri semnificative.
„Din cauza problemelor de dezvoltare, receptorii GPS M-code ai Forței Aeriene sunt semnificativ întârziți, întârziind desfășurarea capacității M-code pentru multiple platforme aeriene ale Forței Aeriene și Marinei. Pentru a atenua unele dintre aceste întârzieri, Marina și Forța Aeriană planifică o soluție intermediară care ar oferi capacitate M-code cu unele dintre recepțioarele lor actuale,” detaliază raportul.
„Armata face progrese cu receptorii săi pentru vehicule terestre, portabile și aviație, cu planuri de desfășurare în platforme în anii fiscali 2024 și 2025. Marina depinde de Forța Aeriană pentru dezvoltarea receptorilor săi pentru platformele aeriene, în timp ce planurile pentru receptorii maritimi vor finaliza testele operaționale în anul fiscal 2025. În cele din urmă, Corpul Marinar plănuiește să folosească receptorul M-code al Armatei pentru vehiculele sale terestre și nu a ales încă o opțiune pentru noile sale sisteme GPS portabile,” adaugă acesta.
Problema radiourilor portabile M-Code scoate totuși în evidență dificultățile pe care Pentagonul le-a avut în coordonarea diferitelor eforturi ale serviciilor. Forța Spațială a acordat în iulie 2023 un contract la Technology Advancement Group pentru prototiparea unei radiouri portabile folosind cipul și placa planificate MGUE Increment 2, în cadrul unui proiect estimate să coste 149,2 milioane de dolari în 2020, potrivit raportului GAO.
Aceasta, în ciuda faptului că cel mai mare client pentru radiourile GPS portabile, Armata, a declarat că nu are intenția de a achiziționa receptorul Forței Spațiale și urmărește propriile opțiuni, inclusiv apelarea la furnizori comerciali. De asemenea, un alt utilizator potențial cheie, Corpul Marin, a afirmat că dorește să aibă o competiție deschisă, conform raportului GAO. Astfel, agenția de supraveghere a recomandat anul trecut, având în vedere lipsa unui „caz de afaceri solid”, ca Forța Spațială să renunțe pur și simplu la prototip.
Pentagonul „a fost de acord cu această recomandare, dar a raportat o atribuție pentru receptorul portabil în iulie 2023, fără a fi stabilit mai întâi un caz de afaceri suficient. Prin urmare, am încheiat recomandarea având în vedere că nu mai era validă,” afirmă GAO.
Actualitate
ModSTAR: Inovația Lockheed Martin în crearea unui catalog Hardware pentru designul aeronautic
Cel mai mare contractor de apărare din lume, Lockheed Martin, își extrage arhivele vastă de date digitale de inginerie pentru a construi un „catalog hardware” cuprinzător al componentelor testate și dovedite, din care designerii săi pot beneficia, a anunțat compania luni.
Noua inițiativă, ModSTAR, va fi integrată în setul de instrumente de simulare ARISE, anunțat anul trecut. Această combinație este destinată să permită inginerilor Lockheed să efectueze teste detaliate ale proiectelor lor înainte chiar de a începe construcția unui prototip — ceea ce ar putea reduce lunar și anual timpii de dezvoltare.
„Folosim acest sistem pentru tot,” a spus Tim Cahill, președintele diviziei Missiles & Fire Control, în cadrul unei discuții cu jurnaliștii. „Licităm mai puține cicluri de design. Licităm programe de testare mai sigure. Licităm arhitecturi de sistem deschis și abilitatea de a schimba rapid componente cheie.”
Versiuni anterioare ale abordării digitale de design și testare virtuală au fost folosite pentru părți din programele de mare profil, precum PrSM (Precision Strike Missile) al Armatei, care este acum în desfășurare, și ARRW (Air-Launched Rapid Response Weapon) al Forțelor Aeriene, care se află în incertitudine programatică.
„Am folosit piese din acest sistem pentru PrSM și am reușit să livrăm PrSM într-un timp de dezvoltare mult mai scurt decât în mod normal,” a declarat Cahill. „Cu ARRW … oamenii tind să se concentreze pe unele probleme, dar acelea erau nimic în comparație cu ceea ce ai fi avut pentru dezvoltare fără a folosi unele dintre aceste instrumente.”
Ideea de bază este de a construi pe baza zecilor de ani de experiență în inginerie ale gigantului aerospațial, aplicând instrumente de inteligență artificială de vârf asupra datelor.
„Avem, de fapt, o sută de ani de experiență în acest domeniu [inginerie aerospațială], zeci de ani de experiență în rachete moderne și sisteme de control al focului, și toate acele date sunt disponibile,” a spus Cahill. „Prima dată când am fost PM [manager de program] — probabil acum 25-30 de ani — foloseam modele de inginerie pentru asamblarea completă. Pur și simplu nu aveam toate datele de inginerie pentru fiecare dintre componente.”
Dar astăzi, practicile de fabricație „build to print” au devenit norma atât în fabricile interne ale Lockheed Martin, cât și în rândul subcontractorilor săi. Această abordare necesită modele digitale ale tuturor componentelor, cu un nivel de precizie de milimetru și echipe de control al calității pentru a verifica produsele reale și a se asigura că se potrivesc cu specificațiile.
„Este un efort mare, dar se desfășoară de mulți, mulți ani, și de fiecare dată când avem o actualizare, o îmbunătățire sau un component obsolescent care este înlocuit, devine digital,” a explicat Cahill. „Sunt modele build-to-print, așa că nu sunt PowerPoint-uri, ci date de inginerie.”
Modelarea componentelor specifice cu această precizie și rigurozitate, la rândul ei, permite inginerilor să construiască așa-numitele „dubluri digitale”, replici virtuale ale mașinilor fizice. Aceștia pot then folosi „dublul” pentru a-l testa în simulări detaliate — încercând mult mai multe proiecte posibile, într-o gamă mult mai largă de condiții stresante, în mult mai puțin timp și la un cost mai mic decât ar fi posibil prin testare fizică.
Ceea ce îl entuziasmează în mod special pe Cahill este capacitatea ARISE de a aplica inteligența artificială pentru a analiza datele generate de aceste simulări. Chiar și cei mai experimentați și atenți ingineri umani pot detecta doar unele dintre problemele potențiale, a explicat el. Dar atunci când ai acești ingineri pregătind inteligența artificială cu ce să caute, dar atunci când ai acești ingineri pregătind inteligența artificială cu ce să caute, aceasta poate verifica acele modele și găsi deviații cu o acuratețe superioară celei umane.
„Puterea de calcul, stocarea și sofisticarea sistemelor software sunt toate pe un fel de curbă exponențială, iar lucrurile pe care poate că nu le-ai fi putut face acum trei, cinci sau chiar zece ani, le poți face astăzi,” a spus Cahill. „Sistemul … va continua să devină din ce în ce mai inteligent pe măsură ce îi furnizezi mai multe date și va continua să devină mai bun și mai bun în a prezice lucruri.”
Dar inteligența artificială este la fel de bună ca și datele pe care se bazează, ceea ce este motivul pentru care catalogul masiv de componente testate și certificate al ModSTAR este crucial. „Să presupunem că vrei să construiești ceva nou,” a explicat Cahill. „Ce ai dori să faci este să iei piese care sunt deja calificate și să le combini în vreo configurație … Putem lua rapid aceste modele digitale, să le montăm și să testăm aceste configurații diferite rapid.”
Această inițiativă promite să revoluționeze modul în care Lockheed Martin dezvoltă și testează tehnologia, folosind fiecare avans tehnologic disponibil pentru a asigura eficiență și inovație în produsele sale.
Actualitate
Avantajele unui Magazin Online pentru Afacerea Ta
1. Vânzări 24/7: Mai Multă Flexibilitate pentru Tine
Unul dintre cele mai mari avantaje ale unui magazin online este că funcționează fără pauză. În comparație cu un magazin fizic care are un program de lucru fix, un magazin online îți permite să vinzi non-stop. Clienții pot cumpăra în orice moment al zilei, indiferent de fus orar, oferindu-ți astfel o sursă de venituri constantă, fără să depinzi de orele de funcționare.2. Extindere Globală: Clienți din Toate Colțurile Lumii
Cu un magazin online, nu mai ești limitat la o zonă geografică. Poți ajunge la clienți din întreaga lume, crescând astfel vizibilitatea afacerii tale. O prezență online bine optimizată atrage vizitatori din diverse regiuni, oferindu-le acces rapid și ușor la produsele sau serviciile tale, indiferent de distanță. Aceasta îți oferă oportunitatea de a pătrunde pe piețe noi și de a-ți extinde afacerea.3. Automatizarea Proceselor: Fără Stres Administrativ
Un alt beneficiu esențial al unui magazin online este automatizarea proceselor, precum gestionarea comenzilor, a stocurilor sau a plăților. Acest lucru îți reduce semnificativ volumul de muncă și îți permite să te concentrezi pe strategii de dezvoltare, cum ar fi lansarea de noi produse sau îmbunătățirea serviciilor existente.4. Flexibilitate în Expansiune: Un Magazin care Crește cu Afacerea Ta
Pe măsură ce afacerea ta evoluează, magazinul online poate fi adaptat rapid la nevoile tale în schimbare. Poți adăuga noi categorii de produse, funcționalități sau metode de plată cu ușurință, fără a necesita resurse suplimentare semnificative. Astfel, magazinul tău va rămâne întotdeauna relevant și competitiv.5. Design Optimizat: Experiență de Navigare Impecabilă pe Orice Dispozitiv
Într-o eră în care majoritatea oamenilor navighează de pe dispozitive mobile, designul responsiv este esențial. Noi ne asigurăm că magazinul tău online funcționează perfect pe orice dispozitiv, fie el smartphone, tabletă sau computer. Această adaptabilitate îmbunătățește experiența de utilizare și crește probabilitatea ca vizitatorii să devină clienți fideli.6. Securitate Maximă: Protecția Datelor și Tranzacțiilor
Protejarea magazinului tău online și a datelor clienților este esențială. Noi implementăm măsuri de securitate cibernetică avansate, precum criptarea datelor și monitorizarea constantă a platformei, pentru a preveni orice potențiale amenințări. Astfel, te asiguri că datele și tranzacțiile sunt întotdeauna protejate, ceea ce crește încrederea și loialitatea clienților.7. Mentenanță și Suport: Ne Ocupăm de Tot ce este Tehnic
Lansarea unui magazin online este doar începutul. Noi îți oferim suport tehnic constant și servicii de mentenanță pentru a te asigura că magazinul funcționează optim în orice moment. Ne ocupăm de actualizări și rezolvăm rapid orice probleme tehnice, astfel încât tu să te poți concentra pe dezvoltarea afacerii tale. Un magazin online bine structurat nu doar că îți aduce mai mult trafic și vânzări, dar transformă vizitatorii ocazionali în clienți fideli. Cu soluțiile oferite de SecurMeNow, vei avea un magazin online care să-ți ajute afacerea să prospere și să îți deschidă noi oportunități. Contactează-ne acum și află cum îți putem transforma afacerea în mediul digital!Actualitate
Cum să te bucuri de un city break perfect în România?
Vrei să schimbi peisajul pentru câteva zile și un city break în România ar fi perfect ca plan pentru unul dintre weekendurile următoare? Perfect! Îți spunem noi în acest articol cum să te organizezi pentru a te bucura de o escapadă reușită pe meleagurile noastre, pe care, deși le cunoaștem din cărți, emisiuni și povești, nu mulți dintre noi le-am explorat cu adevărat.
Cum te pregătești pentru un city break în România?
Planificarea atentă este esențială pentru a te bucura de un city break reușit. Iată câteva sfaturi care te vor ajuta să profiți la maximum de escapada ta:
- Alege destinația potrivită
Gândește-te la ce fel de experiență îți dorești – poate un weekend relaxant într-un oraș istoric sau o combinație între explorarea orașului și natura din împrejurimi? România oferă multe opțiuni, fie că îți dorești o atmosferă culturală sau aventuri în aer liber.
- Fă rezervările din timp
Pentru a evita surprizele neplăcute, este important să-ți asiguri din timp cazarea, biletele la atracții și restaurantele pe care vrei să le încerci. O platformă de rezervări fără intermediari te poate ajuta să găsești cazări fără comision în București și alte orașe din țară. Verifică dacă muzeele pe care vrei să le vizitezi oferă posibilitatea achiziționării de bilete online.
- Împachetează inteligent
În România, vremea poate fi schimbătoare, așa că este bine să porți haine în straturi. Acest lucru îți va permite să te adaptezi ușor la temperaturile fluctuante. De asemenea, nu uita să iei cu tine o pelerină de ploaie – chiar și o ploaie neașteptată nu ar trebui să îți strice planurile.
- Explorează dincolo de oraș
De multe ori, adevăratele comori turistice se află în afara orașului. De exemplu, dacă te afli în Brașov, la doar o oră distanță se află impresionanta Cetate Rupea, un loc încărcat de istorie și peisaje pitorești. Sau, dacă vizitezi Timișoara, merită să faci o scurtă excursie până la Muzeul Satului Bănățean, situat la marginea pădurii de la Babșa. Fii pregătit să explorezi și dincolo de centrul orașului pentru experiențe unice!
- Pregătește un itinerariu flexibil
Deși e util să ai un plan, lasă loc și pentru descoperiri spontane. S-ar putea să găsești un loc de care nu știai sau o activitate care te atrage pe moment, așa că e bine să ai un program flexibil.
Destinații populare pentru un city break în România
Dacă vrei să explorezi destinații populare, Brașovul este o alegere excelentă, plin de istorie și aproape de atracții renumite precum Poiana Brașov și Castelul Bran. În Sibiu, te poți bucura de arhitectura medievală, poți savura langoși delicioși în Piața Mare, iar iarna te poți aventura la schi în Păltiniș. Vara, merită să vizitezi Ocna Sibiului pentru o zi de relaxare în lacurile sărate.
Cluj-Napoca îmbină perfect modernul cu tradiționalul, iar dacă ești pasionat de senzații tari, nu rata o vizită în pădurea Hoia, cunoscută pentru legendele sale legate de fenomene paranormale. Dacă te îndrepți spre vestul țării, după ce stabilești detaliile unei cazări în Timișoara, asigură-te că îți planifici și o vizită la Văliug și Lacul Trei Ape. Acolo te așteaptă peisaje splendide și oportunități pentru sporturi nautice, perfecte pentru o zi de relaxare în mijlocul naturii.
Ce poți face într-un city break?
Un city break nu înseamnă doar să vizitezi locuri noi, ci să te bucuri de fiecare moment petrecut acolo. În funcție de destinație, poți începe cu plimbări relaxante pe străduțele istorice, deoarece multe orașe din România au centre vechi pitorești care îți dezvăluie farmecul autentic al locului. Poți combina explorarea orașului cu o drumeție pe munte sau o plimbare cu barca pe un lac din apropiere.
Nu uita nici de gastronomia locală: fiecare zonă din România are preparate tradiționale unice pe care merită să le încerci. Oricum, cei mai buni cartofi prăjiți sunt cei pe care-i faci chiar tu acasă. Dacă te interesează cultura și istoria locală, vizitează obiectivele culturale, dar să știi că și atunci când iei pulsul urbei la o terasă sau într-un club unde interacționezi cu locuitorii orașului poți descoperi lucruri inedite despre locul în care te afli.
Fie că alegi o destinație cunoscută sau un colț mai ascuns al țării, vei găsi mereu ceva care să te încânte. Așadar, nu mai sta pe gânduri – planifică-ți următoarea escapadă și explorează România cu ochi noi!
-
Exclusivacum 2 zile
Corupție și imprumuturi ilegale în rândul poliției prahovene: un dosar penal incepe să se desfășoare
-
Exclusivacum 2 zile
Corupția din România: Scandalul White Tower și ilegalitățile dovedite
-
Exclusivacum 2 zile
Abuzuri și corupție în rândul Poliției: Cazul IPJ Prahova și rețeaua de ilegalități
-
Exclusivacum 2 zile
Criza din Penitenciare: Polițiștii de Penitenciare protestează impotriva condițiilor insalubre și a insecurității
-
Exclusivacum 2 zile
Cazul Tymbark: controversele grevei și implicațiile legale ale condițiilor de muncă
-
Exclusivacum 2 zile
Apel către magistrații români: curățați justiția de corupție!
-
Exclusivacum 3 zile
Un vis trăsnit la grătar: Emil Păscuț și soluții pentru pensiile militare
-
Exclusivacum 4 zile
Emil Pascut: Majorarea pensiei la Metrou ridică intrebări despre principiul contributivității în sistemul pensionării