Connect with us

Exclusiv

Scandalul Organigramei Politiei Locale Ploiesti: Alerta dată de fostul consilier al Primarului Volosevici

Publicat

pe

Fostul consilier onorific al primarului Volosevici, Gerard Georgescu, trage un nou semnal de alarmă:

„Opriți, nașii, finii și amantele, ultimele zile din mandatul ‘clanului’ distrug ce a mai rămas din Ploiești! Ploieștenii nu beneficiază de siguranță… asta vrem!!! Surse din interiorul Poliției Locale Ploiești mă atenționează că dimineața, nașul Albu, directorul PL, a pregătit o nouă lovitură după ce organigrama cu grave probleme legale a trecut de CL și nu putea fi aplicată!!! O nouă organigramă în care se statuează Serviciul Juridic, o aberație agreată de oamenii lui Volosevici care au pierdut toate procesele în instanță, dar care vor să își mai angajeze câteva amante!!! De asemenea, prevederile noii organigrame încalcă principiile de funcționare în care peste 10% din posturi nu sunt de polițist, ci de personal auxiliar. Un exemplu bun sunt posturile serviciului de achiziții, secretariat, etc., serviciul inventat pentru prietenii politici!!! În dese rânduri am făcut observații privind necesitatea ca Poliția Locală să aibă mai puține posturi auxiliare în condițiile în care instituția nu își respectă atribuțiile funcționale față de cetățeni!! Directorul Albu își trage Serviciului de Protecția Mediului deși legea îl contrazice!!! Care Mediu, care Protecție!??? Solicit Consiliului Local Ploiești, consilierilor din majoritate, care doresc să o treacă pe repede înainte, să nu fie de acord cu acest afront adus Ploieștenilor!!”.

Reamintim ca, in data de 27 iunie 2024, Ziarul Incisiv de Prahova a atras atentia asupra legalitatii acestui demers :

„Directorul Poliției Locale Ploiești, Cătălin Albu, pare să facă modificări semnificative în structura organizațională a instituției, generând controverse și critici. Printre aceste modificări, se include transformarea unor posturi de execuție în poziții de Șef Serviciu, atrăgând astfel la conducere oamenii de încredere de la alte departamente. De asemenea, se pare că au fost făcute schimbări discutabile, cum ar fi desființarea postului de execuție al unui angajat cu probleme legale și alipirea unor structuri distincte cu atribuții diferite.

Aceste acțiuni ridică semne de întrebare privind legalitatea și corectitudinea acestor modificări. De exemplu, conform Legii 296/2023 care prevede desființarea funcției publice de șef birou, Albu pare să opteze pentru înființarea unor poziții de Șef Serviciu, care aduc o creștere a cheltuielilor bugetare în loc de economii. Există claritate în lege cu privire la transformarea structurilor în compartimente funcționale sau servicii, în funcție de numărul de funcții publice de execuție pe care le au. Este esențial ca orice modificare în cadrul unei instituții să respecte întocmai prevederile legale și să aibă în vedere interesul public și buna funcționare a serviciilor oferite.

Organigrama prezenta care este si aceasta atacata in instanta

Astfel, inca directorul Politiei Locale Ploiesti – Catalin Albu – își „trage” un scaun de sef,  din biroul Protecția Mediului, post de Șef Serviciu, de la 6 posturi de execuție mai aduce 4 posturi , aducând-si astfel oamenii de încredere de la Ordine Publică și de la alte structuri. De la Ordine Publica sunt personaje agreate de finul sau, actualul primar, inca in functie (N.R – Chiar nu intelegem ce fac organele de cercetare penala…).

De la biroul Evidența Persoanelor, desființează postul de execuție al unui angajat dat afară, în urma unei evaluări nelegale, deși angajatul respectiv a contestat în instanță și se află pe rol iar în cazul câștigării procesului acesta să nu mai poată fi reîncadrat în postul avut, a atașat personalul contractual din cadrul biroului Dispecerat și si-a făcut serviciu, primind astfel postul de șef serviciu.

De asemenea, această mutare și alipire a biroului Dispecerat, structură cu personal contractual, la structura evidența persoanelor, structură cu funcții publice este ilegală deoarece funcția de șef a noului serviciu necesită modificarea cu peste 50% a atribuțiilor

Același lucru, cu modificarea atribuțiilor au făcut și la structura nou înființată : Serviciul Disciplina în Construcții -Afisaj stradal și Activități comerciale, amestecând atribuțiile structurii Disciplina în Construcții cu atribuțiile structurii Control Comercial

Structura Control Comercial a fost desființată și a fost comasată cu structura Disciplina în construcții și au format un serviciu struțo-camila cu atribuții amestecate

Hodorog Gabriel a fost recompensat și el cu un post de Șef Serviciu, înființând o altă structură struțo-camila alipind la structura financiar-contabilitate, structura Relații cu Publicul, Comunicare, Managementul Calității care a fost desființată și structura Proceduri, amestecând astfel atribuțiile

In loc să respecte Legea 296/2023 privind unele măsuri fiscal -bugetare prin care este desființată funcția publică de șef birou, și prin care se presupune că se va face o economie la buget, Catalin Albu înființează posturi de șef serviciu, mai bine plătite care duc la creșterea bugetului.

Legea este clară… funcția de șef birou dispare, iar structurile respective se transformă în compartimente funcționale. Dacă structurile au cel puțin 10 funcții publice de execuție acestea funcționează ca Servicii, dacă nu, devin compartimente. Deci, acesti baietasi „destepti” trebuie sa  devina funcționari publici de execuție, in nici un caz sa fie „inaintati” in functii de sefi de serviciu.

SMECHERIA – Organigrama propusa initial

Poliția Locală este formata din directori și șefi de servicii!!!”

Dar sa vedem ce zice legea

Acum au ramas probl;eme de legalitate la noua Organigrama, propusa azi!

Analiza succinta a dispozitiilor Legii nr 296 din 26 octombrie 2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung

Art XVIII din Legea nr 296/2023

(2) Personalul incadrat in functia publica de sef birou beneficiaza de toate drepturile legale odata cu eliberarea din functia publica, inclusiv prin ocuparea, in conditiile legii, a unei functii publice de conducere ierarhic superioare corespunzatoare vechimii, studiilor de specialitate sau a unei functii publice de executie vacante corespunzatoare vechimii, studiilor de specialitate de comun acord cu conducerea entitatii publice din care face parte. Daca nu exista o functie publica vacanta corespunzatoare, postul ocupat de acesta se transforma in functie publica de executie care corespunde studiilor de specialitate si vechimii in specialitatea functionarului public de conducere, de regula, la nivelul structurii de organizare din care a facut parte acesta. Functia publica de conducere de sef birou poate fi transformata intr-o functie publica de conducere superioara cu incadrarea in normativul de personal si procentul de functii de conducere prevazute de prezenta lege si personalul cu functie publica de sef birou o poate ocupa cu acordul acestuia, daca personalul care a detinut functia publica de sef birou indeplineste conditiile de vechime, experienta si studii de specialitate prevazute de lege pentru acea functie publica de conducere.

 Art XX din Legea nr 296/2023

  • La articolul 391 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr 57/2019 privind Codul administrativ, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr 555 din 5 iulie 2019, cu modificarile si completarile ulterioare, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„(3) Structura organizatorica a autoritatilor si institutiilor publice trebuie sa respecte urmatoarele cerinte:

  1. Pentru constituirea unui serviciu este necesar un numar de minimum 10 posturi de executie;
  2. Pentru constituirea unei directii este necesar un numar de minim 20 posturi de executie;
  3. Pentru constituirea unei directii generale este necesar un numar de minim 35 de posturi de executie”

 DIN ANALIZA celor doua texte de lege mai sus mentionate se desprind urmatoarele concluzii:

 Prin articolul XX se stabileste modul in care se modifica art 391 din O.U.G nr 57/2019 (pentru constituirea unui serviciu este necesar un numar de minimum 10 posturi de executie);

  1. Deci persoanele care ocupau functia de sef birou, IN MOMENTUL INTRARII in vigoare a Legii nr 296/2023, se mentin in aceasta functie pana la aprobarea noilor organigrame, state de functii, regulamente de organizare si functionare, pastrandu-si, prin mentinerea in functie, drepturile salariale corespunzatoare functiei de sef birou.
  2. Ulterior mentinerii in functie a persoanelor care ocupa functia de sef birou, dar NU MAI TARZIU de 30.06.2024 (termen prorogat de la data initiala de 31.12.2023), se vor adopta noi organigrame in care functia de sef birou va fi transformata in functie de conducere superioara de sef serviciu, daca pe baza organigramei in vigoare in momentul adoptarii Legii nr 296/2023 respectiva persoana indeplinea conditiile de vechime, experienta si studii de specialitate prevazute de lege pentru acea functie de conducere, dar mai ales conditia de a avea un numar de minim 10 posturi de executie in subordine (conform art XX).
  3. O interpretare CONTRARA a celei mentionate mai sus prin care s-ar considera ca in baza unor noi organigrame, adoptate ulterior intrarii in vigoare a Legii nr 296/2023, s-ar decide ce personal incadrat pe functia de sef birou beneficiaza de posibilitatea ca respectiva functie desfiintata sa fie transformata in functie superioara (sef serviciu), CONTRAVINE in mod direct si clar scopului reglementarii legale care a vizat diminuarea ponderii functiilor publice de conducere in totalul functiilor si a cheltuielilor cu sutinerea drepturilor salariale corespunzatoare.

 CONCLUZIE:

Doar personalului care ocupa functia de sef birou si avea in subordine un numeric de minim 10 posturi de executie in organigrama in vigoare la data adoptarii Legii nr 296/26.10.2023 i se poate transforma functia in una superioara (sef serviciu), prin noua organigrama. Infiintarea posturilor de sef serviciu prin comasarea unor departamente sau cresterea numericului pentru a se incadra in minimul stabilit de lege, prin transferarea unor posturi din cadrul altor departamente, ulterior intrarii in vigoare a Legii nr 296/2023 contravin scopului pentru care aceasta a fost adoptata. 

In concluzie, nasul edilului nu poate deveni sef de serviciu, dar este problema stricta a consilierilor locali. (Cerasela N.).

 

Exclusiv

Confruntările de putere în subteranele Administrației Locale din Neamț

Publicat

pe

De

Când Șoarecele se Crede Leu

Un grav accident în județul Neamț l-a pus într-o situație dificilă pe prefectul interimar – un eveniment neașteptat pentru mulți, iar acesta s-a implicat profund în conducerea IPJ Neamț. Agitația sa nu este determinată nici de compasiunea față de victime, având în vedere că au avut loc și alte decese pe drumuri, fie când era prefect fie când era șef al ATOP, nici de starea drumurilor. De fapt, problema este legată de „lezmajestate!”

Printr-un schimb de mesaje pe Facebook în miez de noapte cu socru-său, s-a evidențiat o frustrare profundă: deși deține funcția de prefect de câteva luni, singurul loc unde este recunoscut ca prefect al județului Neamț este propria sa pagină de Facebook. Parcă nimeni nu îi simte prezența sau lipsa, la fel ca atunci când era președinte al ATOP.

De ce era necesar să fie informat de către Poliție când deja avea raportul de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență? Nu cumva situația arată orgoliul unui șoarece care a fost lăsat să preia rolul unui leu și acum așteaptă să fie tratat conform propriilor sale dorințe? Este posibil să fie supărat că gestul său de apreciere către Ministerul Afacerilor Interne, făcut pe pagina sa de Facebook, nu a fost răsplătit cu recunoștință din partea conducerii IPJ Neamț?

Sursa captura: tvneamt.ro

Domnul Bourceanu, cu toată experiența sa ca șef ATOP, ar putea trece cu vederea această „scăpare” a conducerii IPJ Neamț, implicate activ în menținerea liniștii și ordinii publice în județ, cu resurse umane limitate și suprasolicitate din cauza factorului politic.

Frustrarea sa pare să fie amplificată de amenințarea de a demite colegi din motive discutabile. Chiar dacă unul dintre ei poate pleca oricând având pensia asigurată, funcția actuală reprezintă singurul motiv care îl ține în sistem. Celălalt coleg amenințat este titular, iar o demitere abuzivă ar fi greu de justificat din punct de vedere profesional.

Reacția domnului Bourceanu pe Facebook poate fi văzută ca un răspuns la provocarea socrului său, iar Sindicatul Polițiștilor din România „Diamantul” intervine menționând că doar el poate înțelege cu adevărat sensul expresiei „zen puturos”. (Cristina T.).

Citeste in continuare

Exclusiv

Controverse în Legislația Rutieră: Confuzie și Presiune Asupra Polițiștilor Rutieri, dezvăluite de Sindicatul Europol

Publicat

pe

De

Sindicatul Europol a atras atenția asupra unei situații tensionate din cadrul Ministerului Afacerilor Interne și IGPR, referitoare la neactualizarea procedurilor referitoare la depistarea șoferilor sub influența alcoolului sau a substanțelor psihoactive, în pofida unor reglementări legislative recente.

Deși au fost emise acte normative actualizate, inclusiv o Hotărâre de Guvern pentru aplicarea acestor reglementări, eșecul conducerii din Direcția Rutieră a MAI și din IGPR/MAI de a actualiza procedurile de depistare a conducătorilor auto sub influența substanțelor interzise a stârnit critici dure. Mai mult, conducătorii MAI și IGPR pare să apere fotoliile ocupate, lansând acuzații nefondate împotriva polițiștilor rutieri, sugerând că aceștia ar acționa ilegal în privința depistării șoferilor care conduc sub influența drogurilor.

În tentativa de a-și justifica poziția, autoritățile au început să promoveze interpretări discutabile ale unor studii, susținând că turbinele eoliene nu ar afecta sănătatea oamenilor și a animalelor, deși numeroase plângeri au fost formulate în sens contrar. Această atitudine a provocat tensiuni în rândul polițiștilor rutieri ce au fost învinuiți că ar acționa în neregulă în aplicarea legii, deși procedează în conformitate cu Codul de Procedură Penală și regulile existente.

Sindicatul Europol a făcut publice aspecte din legislația actuală care contrazic acuzațiile aduse polițiștilor rutieri. Prin detaliile prezentate, se subliniază că conform Codului Penal, conducerea unui vehicul sub influența substanțelor psihoactive reprezintă o infracțiune, necesitând întocmirea unui dosar penal.

Încercările de reinterpretare a legislației privind conduita polițiștilor rutieri au determinat o reacție vehementă din partea surselor oficiale considerate responsabile pentru aceste acțiuni, dar acestea par să ignore prevederile legale și protocoalele existente. Criticile aduse autorităților privește atitudinea de negare a realităților și presiunea pusă asupra poliției pentru a face modificări discutabile ale regulilor existente.

În concluzie, Sindicatul Europol avertizează cu privire la confuzia creată și presiunea injustificată exercitată asupra polițiștilor rutieri, atrăgând atenția asupra necesității respectării riguroase a legislației existente pentru asigurarea aplicării corecte a legii în domeniul rutier. (Cerasela N.).

Citeste in continuare

Exclusiv

Conflicte Sindicale și Lipsa Transparenței în Administrarea Financiară la SC Hale și Piețe SA Ploiești

Publicat

pe

De

Sindicatul Administrației Publice și Asistenței Sociale „Alexandru Ioan Cuza” (SAPAS), reprezentat legal de către Președinte – domnul Radu Florian Constantin, afiliat la Federația Publisind, reprezentată legal de Președinte – domnul Teoroc Stefan, organizație sindicală reprezentativă la nivelul SC Hale și Piețe SA Ploiești, prin încheierea civilă nr. 93/17.01.2024 pronunțată de Judecătoria Ploiești, sesizează încă o dată lipsa gravă de transparență a conducerii acestei instituții, atât în ceea ce privește modul de administrare și de întrebuințare a resurselor financiare, cât și în ceea ce privește modul de stabilire a salariilor angajaților.

Astfel, în contextul informațiilor publice referitoare la acordarea de prime substanțiale pentru personalul din conducerea SC Hale și Piețe SA Ploiești, SAPAS a solicitat în data de 16.07.2024, în temeiul dispozițiilor art. 98, alin. (4), lit. a) din Legea nr. 367/2022 privind dialogul social, cu modificările și completările ulterioare, comunicarea situației economico-financiare a unității la zi, precum și perspectiva de evoluție a acesteia pe următoarea perioadă contractuală, pentru a permite părții sindicale, conform normei legale invocate, realizarea unei analize a situației financiare a unității care a dus la acordarea unor prime substanțiale pentru conducerea instituției, dar care „nu permite” majorarea salariilor de bază ale angajaților din cauza unei reglementări legale în vigoare.

Înainte de aplicarea acestei măsuri de „premiere” a performanțelor personalului din conducerea SC Hale și Piețe SA Ploiești, SAPAS a solicitat în data de 25.06.2024 o nouă renegociere a clauzelor Contractului Colectiv de Muncă (CCM), ca urmare a adoptării Hotărârii de Guvern nr. 598/2024 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată. Solicitarea a fost reiterată în data de 11.07.2024, respectiv 16.07.2024, fără vreun răspuns din partea angajatorului în legătură cu cererea formulată.

Solicitarea părții sindicale, întemeiată pe dispozițiile art. 97, art. 98 și art. 116 din Legea nr. 367/2022 privind dialogul social, precum și pe clauzele stipulate în Contractul Colectiv de Muncă încheiat la nivel de unitate, respectiv art. 5 privind modificarea CCM-ului, a fost complet ignorată de către angajator. Drept consecință a acestui fapt, SAPAS a sesizat în scris toate instituțiile abilitate de control atât în domeniul dialogului social, cât și financiar-contabil.

În contextul aplicării măsurilor de austeritate impuse prin prevederile Legii nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung, context în care drepturile angajaților unității au fost limitate considerabil, în special drepturile salariale, sesizăm grave suspiciuni cu privire la respectarea cadrului legal în ceea ce privește acordarea primelor pentru persoanele din conducerea instituției, prime în cuantum de 50.000 lei.

De asemenea, sesizăm lipsa gravă de transparență a angajatorului în ceea ce privește modul de stabilire a salariilor angajaților, acesta amânând în mod nejustificat negocierea și stabilirea unei grile de salarizare la nivelul unității. Mai mult decât atât, procedura de informare și consultare nu este respectată de către angajator, acesta ne punând la dispoziția părții sindicale documentele solicitate conform prevederilor legale în vigoare.

comunicat presa SAPAS_240722_142924

În temeiul aspectelor expuse, SAPAS s-a adresat instituțiilor abilitate pentru adoptarea și aplicarea măsurilor corespunzătoare, în vederea restabilirii cadrului legal pentru desfășurarea dialogului social. Subliniem că dacă și la nivelul celorlalte autorități/instituții publice și operatori economici locali în cadrul cărora SAPAS deține membri, dialogul social s-a desfășurat inițial cu oarecare dificultate, în final acesta s-a reglementat, fiind derulat în prezent pe baze constructive pentru ambii parteneri sociali, atât pentru salariați, dar și pentru angajator. Acest fapt nu-l putem afirma și în cazul unității SC Hale și Piețe SA Ploiești, la nivelul căreia conducerea manifestă în continuare o atitudine total ostilă și netransparentă în dialogul cu partea sindicală. (Cerasela N.).

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv18 ore ago

Confruntările de putere în subteranele Administrației Locale din Neamț

Când Șoarecele se Crede Leu Un grav accident în județul Neamț l-a pus într-o situație dificilă pe prefectul interimar –...

Exclusiv18 ore ago

Controverse în Legislația Rutieră: Confuzie și Presiune Asupra Polițiștilor Rutieri, dezvăluite de Sindicatul Europol

Sindicatul Europol a atras atenția asupra unei situații tensionate din cadrul Ministerului Afacerilor Interne și IGPR, referitoare la neactualizarea procedurilor...

Exclusivo zi ago

Conflicte Sindicale și Lipsa Transparenței în Administrarea Financiară la SC Hale și Piețe SA Ploiești

Sindicatul Administrației Publice și Asistenței Sociale „Alexandru Ioan Cuza” (SAPAS), reprezentat legal de către Președinte – domnul Radu Florian Constantin,...

Exclusiv2 zile ago

„Alba neagra” privind drepturile și libertățile cetățenești/Intrigă la o Secție de Poliție dintr-un oraș din Prahova (V)

Avem informații detaliate conform cărora, pentru a acoperi posibile abuzuri ale agentului de poliție Picior Alexandru de la Poliția Boldesti-Scaieni,...

Exclusiv2 zile ago

Ancheta complexă: Scandalul implicării politice și economice la Șantierul Naval 2 Mai și cheltuielile bugetare sub semnul întrebării

Pe data de 04 iulie 2024, ziarul nostru, Incisiv de Prahova, a publicat un articol intitulat „Jocuri dubioase politico-economice: Oprea...

Exclusiv2 zile ago

Opacitatea sumelor: RetuRO și enigma mafiotă de spălare de bani a sistemului de Garanție-Returnare

Conform dezvăluirilor din serialul nostru de la Incisiv de Prahova (aici, aici, aici, si aici, ), Returo este o schemă subtilă...

Exclusiv2 zile ago

Clarificarea informațiilor despre rațiile militare etichetate în limba română și pregătirea pentru exercițiul național din septembrie

Contextul clarificărilor: Deputatul Dumitru Coarnă a adresat o interpelare Ministrului Apărării legată de informațiile apărute despre rațiile militare etichetate în...

Exclusiv2 zile ago

Semnalare de fapte suspecte în dosarul despăgubirilor imobilelor: se apelează la Integritatea Judiciară

D. Ș., cu domiciliul în Orașul Otopeni, ne atrage atenția noua si Inspectorului șef al Inspecției Judiciare asupra unor posibile...

Exclusiv2 zile ago

Turbulențe și incertitudini în privința aplicării ordonanțelor privind testările antidrog pentru polițiștii rutieri din România

In cadrul unei intervenții la Digi 24, Cosmin Andreica, reprezentant al Sindicatului EUROPOL, a subliniat încă o dată faptul că...

Exclusiv2 zile ago

Controverse și acuzații în mediul poliției Neamț: de la proteste la posibile acte de corupție

Se pare că verificările privind protestul considerat „neautorizat” în fața sediului IPJ Neamț sunt efectuate de către comisarul șef de...

Exclusiv3 zile ago

Despre comunicare și diferențiere în scrierea publică: o analiză a Comunicatului Poliției Române

Prin școala generală am învățat că există diferențe de limbaj – extindem termenul la noțiunea de ”comunicare” – pentru diverse...

Exclusiv3 zile ago

Nemulțumiri profunde ale Polițiștilor din Constanța: Protest major împotriva Reorganizării IPJ și a condițiilor de muncă

Polițiștii din Constanța anunță un protest masiv: nemulțumiri profunde privind reorganizarea IPJ și condițiile de muncă, dezvaluie Sindicatul Politistilor- Sidepol....

Exclusiv5 zile ago

Discuții la MAI privind acordarea sporului operațional: avertisment cu privire la evaluările semestriale

Reprezentanții Sindicatului Sidepol au participat la o ședință organizată la sediul Ministerului Afacerilor Interne pentru a discuta despre modalitatea de...

Exclusiv5 zile ago

Scandalul testelor antidrog: dezvăluiri explozive și critici aspre la adresa IGPR

Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul a dezvăluit un atac nemilos al IGPR îndreptat împotriva lui Andreica, considerat a fi...

Exclusiv5 zile ago

Sporul de performanță în discuție: dezvăluiri din interiorul MAI

Astăzi, la sediul Ministerului Afacerilor Interne, a avut loc o ședință cu tema majorării pentru creșterea capacității operaționale Sindicatul Europol...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv