Connect with us

Exclusiv

Poliția Română desființează singura structură specializată în cercetarea delincvenței juvenile, în loc să o dezvolte

Publicat

pe

Organizația Națiunilor Unite, prin Rezoluția 33/40 din 29 nov. 1985, a adoptat un set de reguli de uniformizare privind aplicarea justiției delincvenților minori, denumite și REGULILE DE LA BEIJING, reguli care – deși cu oarecare întârziere, caracteristică – capătă reflexe și în România. Principiul de bază, conform căruia ”interesul minorului primează”, s-a impus la noi acestui set de reguli și grație Convenției ONU privind drepturile copilului, adoptată în 1989 și ratificată un an mai târziu de România, apoi regăsit în Legea 272/2004 privind drepturile copilului și în alte norme, dezvaluie Vitalie Josanu de la sindicatul Diamantul.

Trebuie reținut, că pe lângă acest principiu, nu mai puțin importante sunt dispozițiile legate de nevoia specializării organelor judiciare, așa cum o găsim clar precizată la art. 6: ”Persoanele care o exercită vor trebui să fie special pregătite şi formate pentru a se folosi de această pregătire în mod judicios şi conform funcţiilor şi mandatelor respective”. Nu întâmplător, art. 41 din Legea 304/2004 privind organizarea judiciară reglementează judecarea cauzelor cu minori de către tribunale specializate.

Regula 12 de la Beijing (Regula 85 ONU pentru protecția copiilor privați de libertate), se referă direct și explicit la polițiști: ”Pentru a se achita mai bine de funcţiile lor, ofiţerii de poliţie care se ocupă frecvent sau exclusiv de minori sau care se consacră, mai ales, prevenirii delincvenţei juvenile trebuie să primească o instruire şi o formaţie specială. În marile oraşe, ar trebui să fie create în acest scop servicii speciale de poliţie. Dacă, în România, principiul specializării se regăsea la nivel de Parchete (până în 1989 a existat câte un procuror specializat în cauzele cu minori, renunțându-se în 1990 la această organizare), la Poliție aceste directive au fost aplicate prin personal specializat în cadrul serviciilor judiciar – care a urmat specializări – și a funcționat până prin 2005. Ulterior, această linie de muncă a dispărut.

Deși căzuta ca din cer, decizia ministrului Marcel Vela de organizare a unei structuri de Siguranță Școlară satisface întrucâtva aceste cerințe, dacă observăm că motivația sa era legată de ”combaterea infracționalității și violenței în școli și vecinătatea acestora”! https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/marcel-vela-anunta-infiintarea-directiei-pentru-siguranta-scolara-in-cadrul-politiei-romane-1365239 Faptul că nu s-a arătat preocupat de întreaga problematică a minorilor arată că inițiativa sudorului ajuns ministru de interne n-a avut ca izvor Regulile de la Beijing. A fost o măsură de PR și aceasta prost aplicată, astfel încât – încă de la ”facere” – scopul de combatere a infracționalității a fost uitat și Poliția Română s-a dotat cu o nouă structură de prevenire, intrând la concurență cu cea veche, care oricum își stabilise locul de acțiune în unitățile școlare. Apoi, dotată cu funcții atractive, structura de siguranță școlară a absorbit o mulțime de obligații, relații, nevoi, autosuficiențe.

Nu știu dacă reacția SPR Diamantul a avut vreun rol, cert este că după această poziție https://vestea.net/politia-scolara-raporteaza-dar-nu-ancheteaza/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR1nHyBnEFOqC7MSFHaVArjuhXzXTPA6lQD8pFsPbMwrGytviE585Tp1OJ0_aem_AYFDeOCMVqAWnwKvM6gWw1Y3C44vOuMo1CyV88ESHfLKbkD3SCDbFftG-JJUwYYINki9ojs4lcYzQynOmW1Xdmwa IGPR a decis extinderea atribuțiilor lucrătorilor de siguranță școlară și în domeniul cercetării judiciare, ce-i drept în variante restrânse, doar pentru un set dintre infracțiuni, obligatoriu cu autori cunoscuți și săvârșite în incinta unităților școlare. Bine și așa, decât deloc!? Doar că – între timp – câteva structuri județene care nu aveau încadrați polițiști cu experiență în cercetarea penală, fiind pline de ”ajutători de băgători în seamă”, s-au blocat în dosare și atunci – în loc să rezolve problema punctual – IGPR vine cu soluția radicală a ridicării avizului tuturor polițiștilor din cadrul acestor structuri, cam 200 de polițiști la nivel național! Între noi fie vorba, nici nu prea aveau cu cine rezolva, câtă vreme la Direcție funcționează ofițeri direcționali care nu știau cum arată un dosar penal.

Ca să înțelegem rostul deciziei de a ”scoate din producție” cca 200 polițiști, am cerut IGPR-ului câteva date, am și primit răspuns. Se pare că ne confruntăm cu unele probleme de analfabetism funcțional la prutătoarea de vorbe de la centru, Olga Menaev, la care vedem deja de mai multă vreme că întâmpină dificultăți în înțelegerea adreselor (solicitărilor) noastre, puncyeaza Vitalie Josanu. De aceea, ne vedem văduviți de posibilitatea corelării și interpretării unor date de interes. Am cerut, de exemplu, numărul total al polițiștilor cu aviz de poliție judiciară și numărul polițiștilor de siguranță școlară care pierd acest aviz, ca urmare a dispoziției din 1 martie 2024. Oricum ar fi, în condițiile crizei de personal, 200 de polițiști nu e un număr de neglijat iar dacă ne raportăm la necesitatea specializării polițiștilor în cauzele cu minori, numărul prezintă deja cu totul alte valențe! Putem vedea măcar din statistica privind infracțiunilor în care sunt implicați minori:

La întrebarea noastră legată de Nota de fundamentare și studiul de impact care au stat la baza deciziei de modificare a Dispoziției 118/2022 (speram să nu vorbim despre părerologi) Olga Menaev ne spune că ”Această modificare a avut în vedere consolidarea rolului de prevenire și prezență activă în unitățile de învățământ a polițiștilor din cadrul structurilor de siguranță școlară”. Mai pe românește, deși la nivelul fiecărei unități județene aveam câte o structură de prevenire (CAPC) cu 2-3 lucrători, la care se adaugă structurile județene MAI, Agenția Națională Antidrog și Agenția Națională Împotriva Traficului de Persoane, Inspectorul General crează o nouă mega structură de prevenire în care topește un lucrător de la poliția rutieră, cei 2-3 lucrători de prevenire și încă 5-6 lucrători de siguranță școlară! Cam 10 polițiști pe prevenire + 2 structuri specializate, una pe droguri și alta pe trafic de persoane: un adevărat lux, în condițiile în care criza de personal în structurile operative bate în 50%!

Din statistica pusă la dispoziție de IGPR, constatăm o creștere de la an la an a infracțiunilor la viața sexuală, un volum ce ar fi impus măsuri urgente, ce trebuiau să găsească pandant și în politicile de reorganizare. Or, în condițiile actuale, Poliția Română desființează singura structură specializată în cercetarea delincvenței juvenile, în loc să o dezvolte. Mai urât este că nu așează nimic în loc.

Am întrebat mai mulți șefi de diferite nivele, cu ce se vor ocupa cei 8-10 polițiști de prevenire în perioada vacanței – atâta vreme cât nu vor mai avea de lucru în dosare penale – și mulți dintre ei mi-au indicat activitatea în tabere. Doar că în fiecare județ se organizează maxim 3-4 tabere, iar într-o singură deplasare pe săptămână, un singur lucrător rezolvă satisfăcător nevoile de prevenire. Pentru ceilalți – în lipsă de idei – propunem IGPR achiziționarea de umbreluțe cu șezlong, pe care să le amplasăm în curtea inspectoratelor, ori măcar un set de undițe… găsim noi balta potrivită. Râdem-glumim, dar în mod vădit s-a comis o mare eroare: în loc să topească practic structurile de siguranță școlară în Compartimentele de Prevenire, conducerea Poliției Române avea prilejul să revadă Regulile de la Beijing și să organizeze o structură specializată în cercetarea cauzelor privind minorii.

Foarte probabil, din orgoliu, nu se va reveni niciodată asupra modificărilor Dispoziției 118/2022, chiar dacă multă lume – am văzut că, deși am fost primii, nu suntem nici singurul sindicat cu opinii critice – recunoaște că acestea au fost pripite, am zis-o și eu încă de la început https://sprd.ro/?p=2626. Faptul că mulți lucrători de siguranță școlară – avem și destui nemulțumiți – sunt satisfăcuți de perspectiva de a trage mâța de coadă, nu reprezintă un motiv serios al menținerii deciziei, câtă vreme îndepărtează Poliția Română de principiile convențiilor internaționale ratificate de România. Simt nevoia să repet: ”spețele privind minorii – chiar dacă nu sunt neapărat de o complexitate sporită – sunt de oarecare finețe procedurală și chiar tehnică. Audierea unui minor reprezintă mereu o provocare pentru organul judiciar, cu particularități ce impun abilități de comunicare aparte, niscaiva psihologie și câte ceva din științele educației, deprinderi care – odată intrat într-un mecanism continuu – ți le formezi, te specializezi, astfel încât să abordezi cu maximă eficiență orice provocare. Cercetările privind minorii confirmă constatările psihologilor potrivit cărora și minorul agresor are în spate probleme psihologice nerezolvate, ”mărunțișuri” care – dincolo de ”satisfacția” unei soluții – trebuie să antreneze prioritar măsuri de protecție/reinserție socială. Pentru asta, odată intrat în contact cu copilul – victimă sau agresor – trebuie să ai capacitatea „să-l citești”, să-i inspiri încredere, să empatizezi, într-un cuvânt să stăpânești o serie de abilități, ce definesc ”specializarea”!

Din nou, atrăgeam atenția în privința camerelor de audiere și nu dintr-o plăcere proprie de șicană (știam, desigur situația, dar gestul putea fi luat și ca un semnal de alarmă), ci în interesul urgentării organizării și dotării acestora. Extrem de importantă mi se pare și amenajarea unei camere de audiere pentru minori: ”importanța audierii unui minor într-un mediu cât mai familiar lui, evitând cât de mult poți, factori de stres care ar putea fi provocați de purtările cu mașinile poliției de la un sediu de poliție la altul, ambianța specifică unităților de poliție ori parchet, provocând un soi de intimidare, suficient cât să inhibe. Cele mai eficiente interacțiuni cu minorii sunt atunci când acestea se produc într-un spațiu prietenos, de aceea multe dintre Parchete – desigur, plasate la alt nivel de inteligență managerială – au amenajat spații speciale de audiere a minorilor, vopsite în culori blânde, cu jucării în preajmă… Acestea sunt însă prea puține, raportat la volumul solicitărilor, de aceea, soluțiile aflate la îndemâna Poliției Române constau în susținerea unor structuri de poliție judiciară specializate în cauzele cu minori (chiar cu varianta reorganizării, în această direcție, a Poliției Școlare) și dotarea acesteia cu tehnica audio-video care să le asigure mobilitate, astfel încât interacțiunile cu minorii să se petreacă în variante în care oficialitatea actelor de procedură penală să nu anuleze cu totul senzația minorului de familiaritate”.

Răspunsul primit, tot prin intermediul Olgăi Menaev e cât se poate de indiferent și lisit de perspectivă, tot din ciclul Radio Erevan. Ce întreb eu:

[pdf-embedder url=”https://www.incisivdeprahova.ro/wp-content/uploads/2024/05/adresa-IGPR.pdf”]

Și ce (vrea) să ne răspundă ”responsabilul” cu Legea 544/2001:

În mod vădit, aceste formulări evazive, arată că Poliția Română era total nepregătită la data de 01.03.2024 în ceea ce privește funcționalizarea camerelor de audiere. Să afirmi că ai cel puțin o cameră de audiere/județ, asta înseamnă să nu ai habar de volumul cercetărilor într-un județ. A… și să revenim la minori, cred că nu avem vreun naiv să găsească în acest răspuns și oarecare atenție acordată minorilor.

Acum, pe final, dacă nu se poate dezvolta din structura de siguranță școlară o structură specializată dedicată delincvenței juvenile, cu lucrători în subunități, măcar, într-o variantă de trecere/compromis, propun să se organizeze un compartiment specializat în cadrul Serviciului de Investigații Criminale, așa cum a funcționat până prin 2005. O variantă ar fi să absoarbă, cu tot cu funcții, polițiștii cu experiență în cercetarea penală din structurile de siguranță școlară, mai precizeaza Vitalie Josanu. (Sava N.).

 

Bibliografie:

Practici și norme privind sistemul de justiție juvenilă din România, Ministerul Justiției – UNICEF, 2003, 186 pp.

Ana Călin, Sorina Stanciu, manuela Roxana Iorga, Regulile de la Beijing cu privire la evaluarea de către serviciul de probațiune a minorilor care au săvârșit fapte penale, în EIRP Proceedings, vol. 3, 2008, pp. 137-143.

Regulile de la Beijing, https://anp.gov.ro/wp-content/uploads/sites/33/Documente%20utile%20pdf/AnsamblulregulilorminimealeNatiunilorUnitecuprivirelaadministrareajustitieipentruminori(Regulile%20de%20la%20Beijing).pdf

Exclusiv

Exclusiv: Curtea de Conturi, complice la furtul de ploaie? Fermierii prahoveni DEMASCĂ un audit-mascaradă!

Publicat

pe

De

În România, se fură la greu. Se fură bani publici, se fură păduri, se fură curent… și, mai nou, se fură și ploaia! Fermierii prahoveni, sătui să fie tratați ca niște cobai, au descoperit că sistemul antigrindină e o mega-țeapă și că până și Curtea de Conturi pare să închidă ochii la jaf.

Audit „pe surse” sau mână-n mână cu mafia rachetelor?

Se pare că până și Curtea de Conturi poate fi „orbită” de strălucirea rachetelor antigrindină. Un raport recent al instituției, care ar fi trebuit să verifice cum se cheltuie banii pentru protejarea culturilor, a fost contestat vehement de fermierii prahoveni. Motivul? Concluziile sunt blânde, omițând aspecte grave legate de impactul sistemului asupra mediului, agriculturii și utilizării fondurilor publice. Oare Curtea de Conturi a fost „plouată” cu șpăgi sau pur și simplu nu a vrut să vadă mizeria din sistem?

„Ne furați ploaia și ne mai și luați de proști!” – Reacția fermierilor, mai acidă ca o ploaie cu grindină

Fermierii prahoveni sunt furioși! Sătui să le fie distruse recoltele de un sistem care „sărăcește norii în apă și îi dispersează”, aceștia acuză Curtea de Conturi că ignoră evidențele. Mai mult, spun ei, auditul nu a investigat posibilele efecte adverse asupra mediului și nici faptul că autoritățile nu au realizat, în 17 ani, niciun studiu de impact. „Ne fură ploaia pe față și ne mai și iau de proști!”, tună fermierii, care au înaintat o plângere către conducerea Curții de Conturi, cerând o reevaluare a sistemului.

Formula „matematică” a hoției: Cum se umflă cifrele ca să pară că sistemul funcționează

Pentru a justifica cheltuielile uriașe cu sistemul antigrindină, autoritățile folosesc o formulă „matematică” care ar face invidioși până și pe iluzioniști. Fermierii acuză că se supraestimează suprafețele „protejate” și se folosesc indicatori de performanță construiți într-un mod ce permite cosmetizarea rezultatelor. Astfel, se ajunge la situații absurde, în care sistemul pare „extrem de eficient” doar pentru că grindina a fost slabă, nu pentru că a fost combătută. Oare Curtea de Conturi nu a fost în stare să deslușească această vrajeală matematică sau a preferat să închidă ochii la manipulare?

Electromecanica Ploiești, abonată la tunuri: Rachete de 10 ori mai scumpe, dar cine mai verifică?

Unul dintre cele mai grave aspecte, ignorat cu nonșalanță de Curtea de Conturi, este conflictul de interese legat de Electromecanica Ploiești. Această societate de stat, fără expertiză în fizica atmosferei, este furnizorul unic de rachete antigrindină, la un preț de 10 ori mai mare decât cel de pe piața europeană. Mai mult, Electromecanica este și operator al stațiilor de lansare din Prahova și autor al normelor tehnice ale sistemului. Practic, această firmă își legiferează propriile criterii tehnice, pe baza cărora tot ea furnizează produsele – un conflict de interese strigător la cer! Oare Curtea de Conturi nu a sesizat acest tun ordinar sau a preferat să nu se bage în „apele tulburi” ale industriei de apărare?

Barbu, „Ministrul Ploios”, singur împotriva tuturor?

În tot acest scandal, ministrul Agriculturii, Florin Barbu, alias „Ministrul Ploios”, pare să fie singurul care luptă împotriva mafiei antigrindină. Datorită lui, tragerile cu rachete au fost suspendate și tunurile financiare din sistem au fost demascate. Însă, se întreabă fermierii, va fi suficient pentru a învinge o mafie bine înrădăcinată în structurile statului? Oare „Ministrul Ploios” va reuși să facă dreptate?

Concluzie:

Sistemul antigrindină este o cloacă de corupție, în care se fură bani publici cu „acte-n regulă”. Fermierii prahoveni au făcut o treabă excelentă, demascând ilegalitățile și cerând o reevaluare completă a sistemului. Însă, întrebarea rămâne: va avea cineva curajul să facă curățenie în această mizerie sau vom continua să fim furați și mințiți pe față? Incisiv de Prahova va continua să investigheze și să dezvăluie toate aspectele obscure ale acestui scandal. Adevărul trebuie să iasă la iveală, iar vinovații trebuie să plătească! Rămâneți conectați! (Cristina T.).

Citeste in continuare

Exclusiv

Exclusiv: IPJ Prahova: Poliția criminalilor sau circ cu gonflabile? Declic cere capete, dar gașca incompetentă se ține scai!

Publicat

pe

De

În Prahova, poliția e mai degrabă un serial de comedie neagră decât o instituție care ar trebui să ne protejeze. De la crime ignorate până la păpuși gonflabile „asasinate” și „șefi” bețivi, circul e în toi, iar cetățenii plătesc bilet (aici).

Comunitatea Declic s-a săturat de bătaia de joc și a cerut demisii cu sânge, dar șefii IPJ Prahova par imunizați la orice urmă de rușine. Să vedem ce mai urmează în acest teatru grotesc!

Declic dă cu sânge-n ochi la IGPR: „Poliția, complice la crimă! Ginel Preda, afară!”

Comunitatea Declic a luat atitudine și a dus protestul până în fața IGPR, cu un manechin îmbrăcat în uniformă de polițist și pătat cu sânge. Un gest disperat, dar necesar, după ce o tânără din Lipănești a fost ucisă de partenerul ei, deși poliția știa de abuzuri. Peste 26.000 de oameni cer demisia șefului IPJ Prahova, Mihai-Ginel Preda, considerat direct responsabil pentru incompetența crasă a subordonaților săi. Oare IGPR va mai sta cu mâinile în sân sau va lua măsuri pentru a curăța mizeria din Prahova?

Anchete interne, praf în ochi: Poliția se spală pe mâini, dar sângele tot pe uniformă rămâne

Reprezentanții IGPR promit anchete interne și verificări, dar asta nu mai convinge pe nimeni. Cetățenii s-au săturat de scuze și promisiuni goale. Anchetele interne sunt doar o modalitate de a proteja imaginea instituției și de a-i scăpa pe vinovați. Sângele de pe uniforma polițiștilor din Prahova nu poate fi spălat cu anchete interne, ci doar cu demisii și condamnări!

De la Lipănești la chefurile cu interlopi: Prahova, județul unde infractorii sunt mai protejați decât victimele

Cazul de la Lipănești nu este unul izolat, ci doar vârful icebergului. În Prahova, poliția pare mai preocupată să protejeze infractorii decât victimele. Nu mai vorbim de chefurile comisarului Marcel Bălan cu interlopi, de „anchetarea” unei păpuși gonflabile sau de odrasla alcoolizată a unui șef din DGA. E clar că în Prahova legile se aplică doar pentru cetățenii de rând, nu și pentru „băieții deștepți” din poliție.

Bălan, „eroul gonflabil”, promovat pe cadavre: În Prahova, incompetența e rampa de lansare spre funcții

În loc să fie demis și anchetat pentru legăturile sale cu lumea interlopă, comisarul Marcel Bălan a fost promovat adjunct al șefului IPJ Prahova. Un gest revoltător, care demonstrează că în Prahova incompetența este recompensată, iar competența este pedepsită. Bălan, „eroul gonflabil”, a urcat pe cadavrele victimelor din Lipănești și a fost propulsat într-o funcție de conducere. Oare asta înseamnă meritocrație în Poliția Română?

MAI, oarbă, surdă și mută: Cine protejează gașca incompetentă de la IPJ Prahova?

Ministrul Afacerilor Interne pare să fie oarbă, surdă și mută la ce se întâmplă în Prahova. Cum este posibil ca o instituție atât de importantă să fie condusă de o gașcă de incompetenți și corupți? Cine îi protejează pe acești indivizi și de ce nu se iau măsuri pentru a face curățenie în IPJ Prahova? Cetățenii merită un răspuns!

Concluzie:

Situația de la IPJ Prahova este revoltătoare și inacceptabilă. Comunitatea Declic a făcut un gest curajos, cerând demisii cu sânge, dar asta nu este suficient. Este nevoie de o anchetă amplă și de măsuri ferme pentru a curăța mizeria din această instituție. Până când vom mai tolera ca polițiștii să fie mai periculoși decât infractorii? Până când vom mai fi obligați să aplaudăm acest circ grotesc? Incisiv de Prahova va continua să monitorizeze atent evoluția evenimentelor și să dezvăluie toate aspectele obscure ale acestui scandal. Nu ne vom lăsa intimidați și vom continua să luptăm pentru o Prahova mai sigură și mai dreaptă! Vom reveni! (Cristina T.).

Citeste in continuare

Exclusiv

Exclusiv: Tensiuni la Poșta din Timiș: Furtul de 10 milioane, anchetă internă blocată și influențe politice

Publicat

pe

De

Un angajat semnalează o situație stranie la Poșta Română: directorul filialei din Timiș, suspectat de implicare în furt, nu poate fi sancționat din cauza presiunilor politice.

Un angajat al Poștei Române, sub pseudonimul „Poștașul supărat”, a dezvăluit o situație tensionată la Oficiul Județean de Poștă Timiș, în urma furtului spectaculos de aproape 10 milioane de lei, petrecut în noaptea de 30 spre 31 mai.

Directorul filialei Timiș, vizat de anchetă

În urma anchetei interne, directorul Poștei din Timiș, Avram Nicolae, a fost identificat ca fiind unul dintre salariații vinovați. Comisia de cercetare disciplinară a propus desfacerea disciplinară a contractului său de muncă.

Decizia de sancționare, blocată de presiuni politice?

„Problema este că deși cercetarea disciplinară s-a încheiat cu propunerea comisiei de desfacere disciplinară a contractului de muncă a acestui Avram, nu se găsește cine să semneze Decizia de desfacere disciplinară”, susține „Poștașul supărat”. Angajatul acuză un anume „Freddy”, protectorul politic al lui Avram, că amenință direct conducerea regională, blocând astfel sancționarea directorului.

Acuzații de corupție și implicare în furt

„Poștașul supărat” aduce acuzații grave și la adresa lui Avram Nicolae, susținând că acesta ar fi implicat în alte fraude și că ar fi putut avea un rol „participativ” în furtul de la Poșta din Timișoara. „Se vorbește că nu este exclus ca, în cercetarile pe care le face poliția în acest caz de furt de la Posta din Timișoara, să-și fi adus contribuția și acest Avram”, se arată în denunțul angajatului.

Apel la Parchet: „Somn ușor, nu te deranja cu mărunțișuri”

„Poștașul supărat” își încheie mesajul cu o notă amară, ironizând lipsa de reacție a autorităților: „Somn ușor parchetule, nu te deranja cu mărunțișuri”. Rămâne de văzut dacă dezvăluirile angajatului vor determina o anchetă mai aprofundată și dacă cei responsabili vor fi trași la răspundere. (Cerasela N.).

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv20 de ore ago

Exclusiv: Curtea de Conturi, complice la furtul de ploaie? Fermierii prahoveni DEMASCĂ un audit-mascaradă!

În România, se fură la greu. Se fură bani publici, se fură păduri, se fură curent… și, mai nou, se...

Exclusiv20 de ore ago

Exclusiv: IPJ Prahova: Poliția criminalilor sau circ cu gonflabile? Declic cere capete, dar gașca incompetentă se ține scai!

În Prahova, poliția e mai degrabă un serial de comedie neagră decât o instituție care ar trebui să ne protejeze....

Exclusiv20 de ore ago

Exclusiv: Tensiuni la Poșta din Timiș: Furtul de 10 milioane, anchetă internă blocată și influențe politice

Un angajat semnalează o situație stranie la Poșta Română: directorul filialei din Timiș, suspectat de implicare în furt, nu poate...

Exclusiv20 de ore ago

Academia de Poliție, devastată de furtună: Sindicatul Europol denunță corupția și incompetența

Imagini șocante dezvăluie dezastrul de la Academia de Poliție, pus pe seama lucrărilor de mântuială și a lipsei de responsabilitate....

Exclusiv2 zile ago

Război pe Facebook! Sindicatele contraatacă „reforma” lui Burcu: Sistemul penitenciar nu e un Excel, opriți experimentul!

Declarațiile directorului general al Administrației Naționale a Penitenciarelor (ANP), Bogdan Burcu, despre „reforma” din sistemul penitenciar au stârnit un val...

Exclusiv2 zile ago

Exclusiv: Rachete antigrindină sau tunuri cu aer cald? Cum ne fură statul ploaia cu „acte-n regulă”!

Apocalipsa a venit, nu cu tunete și fulgere, ci cu rachete antigrindină! În România, ploaia nu mai e o binecuvântare,...

Exclusiv2 zile ago

Exclusiv: IPJ Prahova: De la păpuși gonflabile la alcool la volan – Circul incompetenței continuă!

Un nou scandal zguduie instituția, în timp ce Declic cere disperată demiterea eternului interimar Ginel Preda și șeful gonflabilelor, Marcel...

Exclusiv2 zile ago

Exclusiv: Aricestii Rahtivani, capitala infracțiunilor imobiliare: Primarul, Comisia și Prefectura, un triunghi al corupției! (III)

Exclusiv: Primăria Ariceștii Rahtivani, fortăreața infracțiunilor imobiliare: Continuăm dezvăluirile! (III) – (aici) si (aici). Incisiv de Prahova continuă investigația explozivă...

Exclusiv3 zile ago

Exclusiv: Antigrindină: Jaful național cu rachete

Antigrindina – Cum să furi ploaia cu acte-n regulă (sau aproape)! În România, ploaia nu mai cade de unde trebuie....

Exclusiv3 zile ago

Exclusiv: Prahova, tărâmul absurdului polițist: Petiții pentru eternul interimar de la I.P.J. Prahova, promovări pentru campionii gonflabilelor!

Un protest cu manechinul însângerat anunță sfârșitul lumii (polițienești) în Prahova? După ani de zile de haos și indolență crasă,...

Exclusiv3 zile ago

Exclusiv: Primăria Ariceștii Rahtivani, fortăreața infracțiunilor imobiliare: Continuăm dezvăluirile! (II)

Exclusiv: Primăria Ariceștii Rahtivani, acuzată de sabotarea retrocedărilor și exploatare ilegală a terenurilor (II) – (aici) După ce Incisiv de...

Exclusiv3 zile ago

Exclusiv: Coca-Cola Ploiești: „Legal”, dar letal – Paradisul toxic unde autoritățile se fac că „ploaia nu poluează”

Aer de Prahova, bun de pus în ramă (sau mai bine, în sicriu?) În Ploiești, aerul e atât de „curat”...

Exclusiv4 zile ago

Exclusiv: BOMBA de la Prahova: Fermierii prahoveni DEMASCĂ MIZERIILE din Sistemul Antigrindină! Cer DEMOLAREA mafiei din agricultură!

Sistemul Antigrindină e o ȚEAPĂ! Un cutremur zguduie din temelii agricultura românească! După dezvăluirile incendiare ale Incisiv de Prahova, fermierii...

Exclusiv4 zile ago

Exclusiv: Primăria Ariceștii Rahtivani, acuzată de sabotarea retrocedărilor și exploatare ilegală a terenurilor (I)

Nepăsare, dezinformare și contracte dubioase – rețeta unui scandal imobiliar de proporții Un scandal de amploare zguduie Primăria Ariceștii Rahtivani,...

Exclusiv4 zile ago

Exclusiv: Examen de atestare la Liceul UCECOM din Ploiești – Între rigorile legii și acuzații de copiat flagrant!

Un nou scandal zguduie sistemul de atestare profesională din România, chiar în inima Ploieștiului. Liceul UCECOM a fost scena examenelor...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv