Anchete
Plenul are pe ordinea de zi numirea procurorilor la noua SIIJ.
Stati cu ochii pe CSM marti, 23 aprilie 2024, dezvaluie Lumea Justitiei!
Plenul are pe ordinea de zi numirea procurorilor la noua SIIJ.
Mai exact, a procurorilor de la parchetele de pe langa curtile de apel care ancheteaza infractiuni comise de magistrati, in conformitate cu art. 3 alin. 2 din Legea nr. 49/2022 privind desfiintarea Sectiei pentru investigarea infractiunilor din justitie: „De la data intrarii in vigoare a prezentei legi sunt de competenta parchetului de pe langa curtea de apel si infractiunile savarsite de judecatorii de la judecatorii, tribunale, tribunale militare si de procurorii de la parchetele care functioneaza pe langa aceste instante”. (Irinel I.).
Anchete
Electrificarea transportului, prea scumpă pentru marea majoritate a oamenilor
Echivalarea prețurilor mașinilor cu motoare termice cu a celor electrice este departe de a se realiza, cel puțin în următorii 10-20 de ani. Astfel, singurii care își pot permite să cumpere vehicule electrice sunt cei cu venituri foarte mari și, evident, stabile, având în vedere că aceste mașini au o durată scurtă de viață, din cauza costurilor exorbitante ale bateriilor. Cu toate subvențiile acordate de stat, care au și început să dispară, prețurile rămân inaccesibile pentru muritorii de rând.
Analiza prețurilor de pe piața mondială a mașinilor electrice, realizată de experții de la Agenția Internațională a Energiei (IEA), arată că acestea au rămas foarte sus, fiind absolut inaccesibile pentru marea majoritate a oamenilor. Optimismul IEA, care speră într-o accelerare a concurenței cu consecințe directe în reducerea prețurilor și a marjelor de profit ale producătorilor, este estompat însă de incertitudini precum prețurile volatile ale mărfurilor, blocajele lanțului de aprovizionare și capacitatea producătorilor de automobile de a produce suficiente modele electrice mai ieftine.
Consumatorii pieței de masă sunt de obicei mai sensibili la preț decât cumpărătorii bogați, susține IEA, subliniind că acest lucru este valabil nu numai în economiile emergente și în curs de dezvoltare, care au costuri relativ ridicate ale capitalului și venituri relativ scăzute ale gospodăriilor și ale afacerilor, dar și în economiile avansate.
”În Statele Unite, de exemplu, sondajele sugerează că accesibilitatea era principala preocupare pentru consumatorii care iau în considerare cumpărarea unui vehicul electric în 2023. Alte estimări arată că, chiar și printre consumatorii de SUV și camionete, doar 50% ar fi dispuși să cumpere unul peste 50.000 de dolari”, se arată într-o analiză a IEA.
Teoria ca teoria
Teoretic, mașinile electrice ar trebui să devină mai ieftine pe măsură ce prețurile bateriilor scad, concurența se intensifică, iar producătorii de automobile realizează economii de scară. În majoritatea cazurilor însă, electricele rămân în medie mai scumpe decât echivalentele clasice. În unele cazuri, având în vedere și inflația, prețul acestora a stagnat sau chiar a crescut moderat între 2018 și 2022. Bateriile mari pentru distanțe mai lungi cresc prețurile mașinilor, la fel și cele suplimentare opțiuni, echipamente, tehnologie digitală și caracteristici de lux care sunt adesea comercializate deasupra modelului de bază.
Potrivit IEA, creșterea prețului mediu, care, adăugat la lipsa modelelor disponibile în piețe second-hand, limitează potențialul de se adresa unor categorii mai largi de oameni. ”Tensiunea geopolitică, comerțul și întreruperile lanțului de aprovizionare, creșterea prețurilor bateriilor în 2022 față de 2021 și creșterea inflației au afectat în mod semnificativ potențialul de reduceri suplimentare ale costurilor”, se precizează în analiza IEA. În SUA, datorită intensificării concurenței, marjele de profit au scăzut la minimum posibil.
Astfel, Tesla a redus prețul modelului Y de la 65.000-70.000 dolari, la 45.000-55.000 de dolari, în timp ce prețurile bateriilor pentru acesta a scăzut cu doar 3.000 de dolari. Și așa prețurile au rămas aproape duble față de modelele clasice.
Mici și scumpe
În 2023, cele mai ieftine mașini electrice din Franța, de exemplu, aveau prețuri între 22.000 euro și 30.000 euro (Dacia Spring, Renault Twingo E-Tech, Smart EQ Fortwo), în timp ce cele mai vândute modele mici clasice erau disponibile între 10.000 euro și 20.000 euro (Renault Clio, Peugeot 208, Citroën C3, Dacia Sandero, Opel Corsa, Skoda Fabia). De la jumătatea anului 2024, vor fi acordate subvenții de până la 4.000 euro pentru mașinile electrice cu prețuri sub 47.000 euro, cu o subvenție suplimentară de până la 3.000 euro pentru gospodăriile cu venituri mai mici. În alte țări europene, mașinile electrice au rămas mult mai scumpe decât echivalentele clasice. În Polonia, doar câteva modele de mașini electrice ar putea fi găsite la prețuri competitive cu mașinile clasice în 2023, sub 35.000 euro. Peste 70% din vânzările de mașini electrice în 2023 au fost pentru SUV-uri, sau modele mari sau mai luxoase, comparativ cu mai puțin de 60% pentru mașinile cu motoare cu ardere internă, susține IEA.
Anchete
Dragoste cu forța nu se face. Dar alianțe – da!/Stelian Ion trebuie să își ducă în spinare propria cruce, și propria alianță imorală – cea cu Claudiu Palaz
Traseist cu ștate vechi, îmbogățit în Epoca de Aur Mazăre-Constantinescu și actualmente reprezentant al partidului „anti-Binom” al lui Băsescu și Udrea, Palaz este probabil ultima persoană cu care Stelian Ion ar fi vrut să facă pereche. Dar soarta (și conducerea partidului) au vrut altfel…
(Preluare Dezvaluiri.ro):
Ai grijă ce critici, că s-ar putea să ți se întâmple chiar ție
Cam o dată pe săptămână, când Stelian Ion rămâne în pană de idei și teme de campanie, el scoate la defilare povestea despre cum el se bate cu balaurul cu două capete PSD-PNL, zis și „alianța imorală”.
Dacă ascultați cu atenție mesajul candidatului USR, o să auziți un ecou: În spatele vocii lui Stelian Ion se aude și vocea lui Claudiu Palaz – colegul lui Ion, în propria lor „alianță imorală”.
Stelian Ion e conștient de ridicolul situației și, cel mai probabil, dacă ar fi putut opta, ar fi ales să nu facă alianță cu Palaz. Dar, la fel cum i-a dat servit sloganul „lupt împotriva alianței imorale”, conducerea partidului i-a dat servită și alianța cu Palaz.
Eu și rechinul ne luptăm cu… rechinii!
Pentru cei care au deschis televizoarele mai târziu, trebuie menționat că Palaz este unul din cei mai străluciți traseiști politici și unul din îmbogățiți epocii Mazăre-Constantinescu.
Propulsat în politica mare în timpul unei guvernări PSD, el a fost promovat subprefect, apoi prefect de PNL și PD-L. Când toată lumea se aștepta să facă tandem cu Gigi Chiru pentru primărie-consiliu județean, Palaz a intrat în schimb în cursa pentru primărie, împotriva lui Chiru, din postura de candidat al partidului UNPR (vă mai aduceți aminte de partidul generalului Oprea?).
Cu Palaz atacându-l pe Chiru pentru a distruge orice șansă a Opoziției, Radu Mazăre a obținut fluierând al treilea mandat ca primar al Constanței.
Să scoatem corupții din funcțiile publice. Și să-i băgăm la noi în alianță!
Ulterior, Palaz a sărit la timona organizației constănțene a PMP – partid în care în mod surprinzător se mai află și acum. Practic, Stelian Ion ar trebui să se uite cu atenție în retrovizoare – pentru că USR este singurul partid important pe care Palaz nu a reușit (deocamdată) să și-l treacă în colecție…
În paralel cu cariera politică spectaculoasă a lui Palaz, familia sa a reușit să acumuleze și o avere frumușică. Cu concursul lui Radu Mazăre, Palaz și-a construit o vilă somptuoasă pe malul mării, în acest scop Mazăre desființând o stradă a orașului.
Iar Guvernul Adrian Năstase a dat pe nimic o halcă din port, ajunsă în proprietatea tatălui lui Palaz printr-un șir de licitații cu cântec – apoi revândută guvernului Tăriceanu – pentru un profit de 2,5 milioane de euro în familia Palaz! După 20 de ani de îmbogățire prin administrație și un traseu prin toate partidele posibile și imposibile, Palaz a devenit un personaj atât de toxic, încât și propriul său șef de partid (Traian Băsescu) trebuia să se chinuie să găsească ceva pozitiv de spus despre el…
Dragoste cu forța nu se face. Dar alianțe – da!
Aflat în evidentă pierdere de turație față de alegerile precedente, USR joacă la evitarea retrogradării și are nevoie disperată de voturi. Așa s-a născut alianța Dreapta Unită, iar Stelian Ion s-a procopsit cu Palaz în echipă.
Pentru Ion, e o situație cel puțin inconfortabilă: Cum naiba să te lauzi că te lupți cu PSD și PNL, când colegul tău de luptă e cel mai longeviv profitor al tuturor administrațiilor PSD și PNL – la nivel central sau local?
Este conștient Stelian Ion de această incompatibilitate? Răspunsul simplu este – da, așa cum se vede în fotografia următoare…
La ceea ce e prezentată ca fiind o reuniune a Alianței Dreapta Unită (USR+PMP+FD) sunt prezenți trei lideri: Stelian Ion (USR), Ludovic Orban (FD) și.. Bogdan Bola (FD)…
Iar dacă vreți să aflați cum a înghițit Stelian Ion propria alianță imorală și cât de mult îl apreciază pe Claudiu Palaz, încercați să găsiți o poză cu acesta pe pagina de Facebook a lui Stelian Ion…
Anchete
O lovitura importanta tocmai ce a fost data de DIICOT
Fara discutii DNA este vedeta parchetelor, insa nu trebuie omisa munca celorlalti procurori, mai ales a celor care se ocupa cu combaterea infractiunilor care ne afecteaza viata in mod mai direct decat coruptie si care sunt mult mai periculoase, dezvaluie Lumea Justitiei.
Aflam ca un cetatean strain, din cate se aude albanez (foto), a fost prins in Capitala cu o cantitate semnificativa de droguri. Mai exact, trei kilograme de cocaina, ambalata in trei pachete, ascunse in masina cu care se deplasa. Albanezul a fost dus la Tribunalul Bucuresti cu propunere de arestare preventiva. Bravo procurorilor DIICOT si politistilor care au lucrat la caz. Asteptam cat mai multe vesti de acest gen, caci Bucurestiul si intreaga Romanie sunt invadate de droguri. (Irinel I.).
-
Exclusivacum 4 zile
Primarul Volosevici ar urma să fie reținut de DNA/Virgiliu Nanu, fost șef la OCPI, fost prefect de Prahova din partea PSD și candidat la postul de șef al Consiliului Județean Prahova este implicat în tot felul de escrocherii care mai de care mai colorate
-
Exclusivacum 5 zile
WHITE TOWER (XXXI – b)/Sub protectia politistilor corupti, gruparea de criminalitate economico-financiar organizata (din dosarul WHITE TOWER) a pus „laba” si pe Termo Ploiesti!
-
Exclusivacum 2 zile
Odată cu căderea PSD-iștilor, Jandarmeria s-a ales și cu disprețul victorioșilor, mai ales a USR-Plus-iștilor, principalilii profitori, proletcultiști cu zel dar plini de teorii fără aplicații practice
-
Exclusivacum 5 zile
SECURITATEA PENITENCIARELOR ROMANESTI, ESTE GESTIONATĂ DE UN DIRECTOR CU O VECHIME DE DOAR TREI LUNI, INTR- O FUNCȚIE DE CONDUCERE, IN CADRUL UNUI PENITENCIAR !
-
Exclusivacum 21 de ore
Într-un gest de sinceritate, Virgiliu Nanu, fost șef la OCPI, fost prefect de Prahova din partea PSD și candidat la postul de șef al Consiliului Județean Prahova – isi recunoaste incompetenta si solicita sa NU fie VOTAT! (I)
-
Exclusivacum 4 zile
Un caz halucinant/În ce țară UE mai vezi șeful de secție să îi fie șofer subalternului, adică șefului de birou?
-
Exclusivacum 4 zile
SGR RETURO încalcă flagrant legea/ SGR nu livrează ce a promis (I)
-
Actualitateacum 5 zile
„Susținerea lui Iulian Dumitrescu nu vine doar din partea primarilor din județ și a susținătorilor lui din PNL, ci și a celor ce contează cel mai mult, a oamenilor care au beneficiat de proiectele implementate de Consiliul Judeţean”