Administratie
Începând cu data de 31 martie a.c., ca de altfel și pe celelalte 16 aeroporturi, vor fi ridicate controalele de frontieră pentru cetățenii statelor Schengen.
De la această dată controalele la frontierele aeriene și maritime se elimină, iar persoanele se vor putea deplasa către sau dinspre alte state membre Schengen fără a fi supuse controalelor de frontieră.
În contextul adoptării Ordonanței de Urgență nr. 25 pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul străinilor și al frontierei, începând cu 31 martie anul curent, cetățenii care călătoresc în statele din spațiul Schengen nu vor mai trebui să treacă prin controlul de frontieră. Concret, nu se vor mai opri la filtrele de control ale Poliției de Frontieră pentru a le fi verificate documentele de călătorie, aceștia urmând să meargă direct către porțile de îmbarcare. În sarcina pasagerilor nu va fi nicio obligație suplimentară.
Însă, polițiștii de frontieră vor fi în continuare prezenți în incinta aeroporturilor și vor efectua acțiuni polițienești punctuale și inopinate pentru a verifica identitatea și situația legală a persoanelor, dar și pentru a preveni și combate posibile fapte ilegale.
Acțiunile polițienești se vor efectua în baza unei analize de risc sau a unei suspiciuni rezonabile. Într-un astfel de caz, polițistul va putea face demersuri pentru a stabili identitatea persoanei și verificări în bazele de date operative. Polițiștii vor avea în dotare dispozitive mobile de control cu care vor efectua aceste verificări.
În situația în care suspiciunile nu se confirmă, persoana își poate continua călătoria. Dacă acestea se confirmă, persoanei i se va întrerupe călătoria și se vor aplica măsuri legale.
Persoanele urmărite general sau internațional vor fi reținute și predate autorităților competente, iar celor care se constată că au comis infracțiuni – dețin substanțe interzise, documente false sau falsificate, sunt migranți ilegali – li se vor întocmi actele premergătoare cercetării penale.
În ceea ce privește cetățenii români minori, ca și în cazul adulților, aceștia nu vor mai efectua controlul de frontieră și vor merge de asemenea direct către poarta de îmbarcare. Aceștia NU vor avea nevoie de niciun aviz suplimentar, putând să călătorească în spațiul Schengen cu aceleași documente ca și până în prezent.
În acest context reamintim pe scurt, care sunt documentele necesare la ieșirea din țară în cazul cetățenilor români minori, în funcție de situație:
Dacă minorul călătorește însoțit doar de un părinte sau de o terță persoană sunt necesare:
- Document de călătorie valabil
- Acordul celuilalt părinte dacă călătorește însoțit doar de unul dintre părinți
- Acordul ambilor părinți când călătorește însoțit de altă persoană decât părintele
- Doar documentul de călătorie dacă se deplasează la domiciliu/reședință și face dovada în acest sens
- Doar acordul unuia dintre părinți când se deplasează la studii/concursuri/tratament medical și face dovada scopului declarat al călătoriei
Dacă minorul are peste 16 ani și călătorește neînsoțit va avea nevoie de:
- Document de călătorie valabil
- Acord din partea ambilor părinți
- Doar document de călătorie dacă face dovada domiciliului/reședinței în țara în care călătorește
Pentru a verifica dacă cetățenii români minori și însoțitorii acestora sunt în posesia documentelor amintite, polițiștii de frontieră pot efectua verificări punctuale în incinta aeroportului. Dacă se constată că aceștia nu sunt în posesia lor, nu li se va permite ieșirea din țară.
Însoțitorii minorilor, alții decât părinții sau reprezentantul legal, nu mai sunt obligați să prezinte certificatul de cazier judiciar în format fizic, acesta este consultat electronic de către polițistul de frontieră. Însă, dacă polițistul de frontieră constată că însoțitorul minorului a săvârșit anumite infracțiuni prevăzute de lege, acestuia nu i se va permite ieșirea din țară cu minorul.
Este vorba despre următoarele infracțiuni: omor; infracțiuni contra libertății și integrității sexuale; infracțiuni privitoare la traficul și exploatarea persoanelor vulnerabile; lipsire de libertate în mod ilegal; infracțiuni privind traficul de droguri sau precursori; trafic de țesuturi sau organe umane; infracțiuni de terorism.
Pentru deplasările către state non-Schengen, atât pentru adulți cât și pentru minorii români, condițiile de călătorie rămân neschimbate, iar verificarea documentelor se va face la filtrele de control ale Poliției de Frontieră.
Poliția de Frontieră Română este pregătită pentru integrarea în Spațiul Schengen pe cale aeriană și maritimă începând cu data de 31 martie. Pe lângă regândirea dispozitivului și a măsurilor de ordin organizatoric, care au ca scop protecția cetățenilor, în special a cetățenilor români minori, au fost dispuse măsuri și pentru facilitarea tranzitului frontierei de către cetățenii care călătoresc în statele non-Schengen.
Una dintre măsuri a constat în relocarea porților automate de control. Ele reprezintă o soluție modernă cu ajutorul căreia se poate procesa un număr mare de cetățeni europeni care se deplasează către state din afara spațiului Schengen într-un interval scurt de timp.
Acestea sunt de un real ajutor, având în vedere fluxul mare de călători de pe Aeroportul Internațional Henri Coandă. Numai anul trecut acesta a fost tranzitat de aproximativ 15 milioane de persoane, cu o medie de 43.000 de persoane pe zi în sezonul estival.
Acestea sunt modificările din Ordonanța de Urgență care vizează activitatea Poliției de Frontieră și modalitatea în care polițiștii de frontieră le vor pune în practică după data de 31 martie, mai comunica sursa citata. (Paul D.).
Administratie
Operațiune de amploare împotriva criminalității organizate în Constanța
Rețea de trafic de minori, trafic de persoane și proxenetism
Polițiștii Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Constanța, în colaborare cu procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism (DIICOT) – Serviciul Teritorial Constanța, au descoperit o rețea infracțională formată din 11 persoane, dintre care nouă bărbați și două femei, cu vârste cuprinse între 21 și 43 de ani. Aceștia sunt cercetați pentru infracțiuni grave, inclusiv trafic de minori, trafic de persoane, proxenetism și folosirea prostituției infantile.
Detalii despre activitățile infracționale
Cercetările au scos la iveală că, în cursul anului 2024, trei dintre persoanele implicate, membri ai aceleași familii, au recrutat în scopul exploatării sexuale trei victime cu vârste de 16, 17 și 20 de ani. Cu ajutorul unei femei, acestea le-ar fi adăpostit și transportat în diverse locații din județele Constanța și Brăila, determinându-le să practice prostituția. Sumele de bani obținute de victime ar fi fost aproape integral însușite de cei implicați.
Infracțiuni suplimentare și acuzații legate de droguri
Pe lângă acuzațiile de proxenetism, un bărbat din grup este acuzat că a condus vehicule pe drumurile publice fără a deține permis, în timp ce alte două persoane sunt investigate și pentru deținerea, fără drept, a drogurilor de risc pentru consum propriu.
Cu privire la alte acte infracționale, se menționează că un alt bărbat, cunoscând vârstele victimelor minore, ar fi întreținut relații sexuale cu acestea în perioada august-octombrie 2024. De asemenea, între 2017 și 2024, cei patru complici ar fi obținut foloase materiale de la două tinere care se ocupau cu prostituția, atât în România, cât și în Germania.
Percheziții și acțiuni judiciare
În cadrul acestei investigații, au fost efectuate 27 de percheziții domiciliare care au dus la descoperirea și ridicarea unor probe relevante. În locuințele a două suspecte, au fost găsite cantități de canabis, un grinder, un cântar electronic și alte obiecte cu urme de substanțe.
În urma acțiunilor, pe 10 și 11 decembrie 2024, procurorii au dispus reținerea a nouă persoane, iar instanța a decis arestarea preventivă a trei dintre aceștia. Alte patru persoane au fost plasate în arest la domiciliu, iar două sub control judiciar.
Concluzie și garanții legale
Toate acțiunile au fost întreprinse cu sprijinul polițiștilor din alte județe și a jandarmilor din cadrul Grupării Mobile de Jandarmi Constanța. Este important de menționat că, pe parcursul procesului penal, persoanele cercetate beneficiază de toate drepturile și garanțiile procesuale stipulate de Codul de procedură penală, inclusiv de prezumția de nevinovăție. (Sava N.).
Administratie
Acțiune a poliției Argeș împotriva comerțului ilegal cu articole pirotehnice
Administratie
Reacția Ministrului Justiției la decizia ÎCCJ în cazul Gheorghe Ursu
-
Exclusivacum 5 zile
Afaceri intunecate. Un studiu de caz în Securitatea Națională: legături infracționale în Sistemul Național Antigrindină
-
Exclusivacum 2 zile
Controversă și scandal la Hidro Prahova: Demisii și ilegalități în conducerea UIP!
-
Exclusivacum 2 zile
Eșecul „resursizării” Poliției Penitenciare
-
Exclusivacum 3 zile
RABUFNIREA INCULPATULUI PSEUDO – JURNALIST NARCOMAN, SPAGAR SI SANTAJIST CATALIN STAVRI!
-
Exclusivacum 3 zile
Managementul lui Iorga Marian la Hidro Prahova: Pierderi de milioane și nemulțumiri în rândul angajaților
-
Exclusivacum 5 zile
S.R.I.: Geniul nevăzut al Securității Naționale
-
Exclusivacum 2 zile
AUTOSESIZAREA INSPECTIE JUDICIARE IN CAZUL JUDECATOAREI GROSU CRINA ELENA!!!
-
Exclusivacum 4 zile
Jafuri și corupție! Ziarul Incisiv de Prahova publică dovezile care ingroapă UWS (fosta ROSAL)!: Un Audit ce dezvăluie furturi masive