Exclusiv
Proteste în fața DGPMB și IGPR dupa ce seful Poliției Capitalei a reglementat sclavia la nivelul structurilor de ordine publică printr-o dispoziție care nu are nici o legătură cu legalitatea
La nivelul poliției capitalei, după orele de program, Berechet a emis o dispoziție ilegală prin care se reglementează programul de lucru la nivelul structurilor de ordine publică din cadrul secțiilor de poliție, dezvaluie cei de la sindicatul Europol.
Practic, Disp. 47 emisă în data 27.02.2024, cu efect tot de la aceeași dată, stabilește forma de organizare a programului de lucru în schimburi de 8 ore, dar cu mențiunea că se diminuează timpul de refacere a capacității de muncă și astfel, se legalizează posibilitatea de abuz asupra agenților de ordine și siguranță publică. Să nu mai vorbim despre faptul că fiind emisă pe ascuns, dispoziția a fost încălcată din prima zi, în condițiile în care nu exista timpul necesar să fie anunțați oamenii că nu mai lucrează în schimburi de 12 ore ci în schimburi de 8 ore. Berechet a semnat ca „primarul” iar efectele Dispoziției au debutat cu încălcarea ei pentru data de 27-29.02.2024, interval în care s-a lucrat în continuare în schimburi de 12 ore, mai precizeaza sursa citata.
După ce am ajuns în posesia acestei dispoziții, despre care nu am fost informați/consultați și nici nu le-a fost pus la dispoziție draft-ul pentru a formula propuneri/observații, așa cum prevede cadrul legal, sindicatul Europol a identificat următoarele elemente care contravin prevederilor legale:
1. prin stabilirea timpului de refacere a capacității de muncă mai mic de 16 ore sunt încălcate prevederile art. 26 alin. 3 din Acordul colectiv;
2. se instituie și legalizează „forțările”, respectiv posibilitatea planificării din schimbul 3 în schimbul 2, din schimbul 2 în schimbul 1, sau de ce nu, din schimbul 1 în schimbul 3 în aceeași zi;
3. Încălcarea dreptului la repausul săptămânal conform ART. 2 ALIN. 2 din Omai 577/2008 care prevede faptul că repausul săptămânal se acordă în zile consecutive;
4. instituirea unei suveici în sensul de a împărții personalul în 3 grupe iar fiecare să lucreze 10 zile schimbul 1, 10 zile schimbul 2, 10 zile schimbul 3. Această modalitate infantilă de proiecție managerială golește de conținut principiul utilizării resursei umane în funcție de analiza informațiilor cu privire la situația operativă existente în teren;
5. reglementarea abuzului reprezentat de renunțarea la drepturile minimale pe care orice angajat le are prevăzute conform Art. 38 din Codului muncii, prin aceea că se instituie posibilitatea ca polițiștii să renunțe la timpul de refacere a capacității de muncă sau la repausul săptămânal.
Cu alte cuvinte, șeful Poliției Capitalei, a reglementat sclavia la nivelul structurilor de ordine publică printr-o dispoziție care nu are nici o legătură cu legalitatea, exact la nivelul notei 7 pe care a luat-o la concursul organizat pentru funcția pe care o ocupă.
Suplimentar, este de precizat că în urmă cu aproximativ 3 săptămâni, Berechet a mimat, mai ceva ca actul sexual, o ședință de dialog social, la care, atenție, a trimis invitație către organizația noastră către o adresă de e-mail pe care nu o folosim în corespondența cu conducerea DGPMB. Astfel, nu am avut cunoștință despre ședință și implicit nici despre discutarea aspectelor referitoare la modificarea programului de lucru de la Secția 23, dezvaluie cei de la Europol. Convenabil, nu-i așa?
Iata ce mai dezvaluie sindicatul Europol:
„În urma acestei ședințe, Berechet se laudă că ar fi obținut acordul celorlalte sindicate pentru modificarea programului de lucru din schimburi de 12 ore în schimburi de 8 ore la Secția 23. Dacă informația se adeverește și este consemnată în procesul-verbal de ședință, este o situație gravă în condițiile în care niște sindicate s-au pronunțat împotriva intereselor polițiștilor pe o chestiune pe care nu privește atâta timp cât nu au membri la nivelul acestei unități. La fel de grav este și faptul că reprezentantul Corpului Național al Polițiștilor a fost de acord cu conținutul acestei dispoziții și a semnat-o, evident fără să-și treacă numele. Indicăm acest detaliu pentru a ști pe viitor dacă mai doriți să vă „reprezinte” interesele această organizație profesională.
Nu în ultimul rând, se impune să abordăm gândirea managerială a celui ce se dorește a fi șeful Poliției Capitalei. Deci, după ce emite dispoziția „noaptea ca hoții” și o postezi seara târziu, să nu o vadă nimeni, te aștepți ca ea să producă efecte de la momentul semnării. De parcă schimbarea planificării se putea realiza din pix, de la o oră la alta. Apoi, nu putem să nu constatăm lipsa de verticalitate și lașitatea a lui Berechet, care nici măcar nu și-a fundamentat această decizie, nemaivorbind despre faptul că nu a ajuns în fața colectivului Secției 23 pentru a sta de vorbă cu polițiștii față de care dispoziția va produce efecte. Micimea lui Berechet a devenit notorie și în rândul apropiaților săi care îl bârfesc spunând despre el că se apleacă mai tare ca trestia în bătaia vântului.
În fine, Sindicatul Europol a demonstrat încă de la prima tentativă, de anul trecut, că rezultatele colectivului Secției 23 se situează în prima treime în topul secțiilor și că nu există niciun motiv obiectiv care să justifice schimbarea formei de organizare a programului de lucru. Singurul motiv, de altfel subiectiv, se referă la faptul că tot mai mulți agenți de ordine publică, sătui de încălcarea drepturilor ce vizează timpul de lucru, au cerut schimbarea formei de organizare a programului de lucru de la 8 ore la forma de organizare a programului de lucru la 12 ore, formă care nu mai permite șefului de birou sau șefului secției să-și favorizeze apropiații sau deopotrivă să-i pedepsească pe polițiștii incomozilor.
Ne aducem și acum aminte ședința consiliului de conducere al DGPMB din vara anului 2023 în care, am cerut lămuriri cu privire la motivele pentru care se dorește schimbarea programului la Secția 23 iar împuternicit șeful Poliției Sectorului 3, comisar șef Nicolae ne-a dat un răspuns halucinant. Acesta a precizat, de față cu toți șefii din DGPMB, că polițiștii care lucrează în schimburi de 12 ore sunt vulnerabili pentru că li se murdărește uniforma mai tare decât celor care lucrează în schimburi de 8 ore. Nimic despre indicatorii de performanță instituționali. Nimic despre despre o viziune instituțională sau despre argumente care să implice incidența formei de organizare a programului de lucru în ceea ce privește performanța.
Reprezentanții Sindicatului Europol au sesizat deja Comisia Paritară cu privire la faptul că Dispoziția 47/27.02.2024 conține prevederi contrare Acordului colectiv. De asemenea, am solicitat suspendarea efectelor dispoziției în instanță și ne-am adresat conducerii IGPR, fără însă a avea vreo speranță din partea acestora că vor interveni, în condițiile în care nu au făcut-o nici în alte cazuri în care subiecții au fost șefi ce ocupă poziții înalte, cu puternice influențe politice.
Nu în ultimul rând, pentru încălcarea legislației europene și naționale cu privire la obligativitatea procedurii de informare și consultare pe care angajatorul trebuia s-o realizeze, prin asigurarea procesului de transparență decizională reprezentat de punerea la dispoziție a proiectului de Dispoziție, vom organiza proteste în fața DGPMB și IGPR”. (Cerasela N.).
Exclusiv
Ieșirea din ADI Deșeuri: O decizie potențial dezastruoasă, un risc care ar putea costa Ploieștiul scump
Ploieștiul incepe un nou drum? Ieșirea din ADI Deșeuri și provocările infruntării corupției
Un deceniu de mizerie și corupție
Ploieștiul a ieșit din ADI Deșeuri, structură care a menținut orașul într-o stare precară timp de un deceniu. Această perioadă a fost marcată de mizerie și gunoaie, iar drumul spre normalitate se preconizează a fi lung și dificil, precizeaza Primarul Ploieștiului, Mihai Polițeanu.
Promisiuni și independenta în serviciile de salubritate
Totuși, independența Ploieștiului în controlul calității serviciilor de salubritate constituie singura premisă de la care se poate progresa, reprezentând și o promisiune de campanie. Primarul Ploieștiului, Mihai Polițeanu, a mulțumit Consiliului Local pentru sprijin și pentru calitatea dezbaterilor pe această temă.
Revelații retardate: Presa și UWS (aici), (aici), (aici), etc
Se simte un gust amar observând că o parte din presă a descoperit abia acum problemele legate de UWS (United Waste Solutions) – fosta Rosal. Deși noi dezvăluiam ilegalitățile comise de această companie și lipsa bunurilor de retur, acea parte a presei promova UWS. Acum, după ce Ploieștiul a ieșit din ADI Deșeuri, chiar și această parte a presei a ajuns la concluziile pe care noi le-am expus si dezvaluit în ultimele luni.
Proiecte Europene: speranțe și provocări
De asemenea, cu tot respectul pentru Mihai Polițeanu și Consiliul Local Ploiești, considerăm necesar să facem unele precizări:
Este vital să ne amintim că se desfășoară în prezent un proiect finanțat de Uniunea Europeană intitulat „Sistemul de Management Integrat al Deșeurilor”, implementat la nivelul întregului județ Prahova.
Este important de notat că acest proiect este supus atât legislației naționale în vigoare, cât și directivelor comunitare referitoare la managementul deșeurilor, derularea sa având loc sub atentă coordonare a Ministerului Fondurilor Europene – Direcția Generală Programe Infrastructură Mare – Autoritatea de Management POIM.
Responsabilități legale și oportunități de imbunătățire
Conform Art. 10 alin. (11) din Legea nr. 51/2006: „Unitățile administrativ-teritoriale membre ale asociațiilor de dezvoltare intercomunitară, care au delegat împreună gestiunea utilităților publice aceluiași operator/operator regional, se pot retrage din asociație înainte de expirarea contractelor de delegare a gestiunii serviciilor doar cu acordul majorității celorlalte unități administrativ-teritoriale membre, exprimat prin hotărâri ale autorităților deliberative, precum și cu acordul scris al entităților finanțatoare, în cazul în care beneficiază de proiecte cofinanțate din fonduri europene.”
Art. 521 din Legea nr. 51/2006 stipulează: (1) Unitățile administrativ-teritoriale au responsabilitatea pentru neîndeplinirea angajamentelor asumate referitoare la utilizarea fondurilor, atât cele bancare cât și cele nerambursabile.
(2) Ministerul, având rolul de autoritate de management, trebuie să notifice unitățile deficiente și să le solicite remedierea situației în termen de 30 de zile.
(3) Dacă nu se iau măsuri, ministerul va solicita restituirea prejudiciului creat.
(4) În cazul nerespectării obligațiilor, ministerul va recomanda sistarea alimentării cu cote defalcate din impozitul pe venit.
(5) După recuperarea sumelor datorate, ministerul va comunica Ministerului Finanțelor Publice pentru ridicarea restricțiilor.
Nereguli și provocări în managementul deșeurilor
De asemenea, orice membru care se retrage sau este exclus din Asociație se obligă să plătească toate sumele aferente investițiilor și despăgubirile stipulate în Contractele de Delegare. Documentul de Poziție al aplicației de finanțare subliniază că „nicio parte nu va încheia individual un contract de delegare a gestiunii serviciilor menționate”.
Necesitatea unei anchete riguroase
Având în vedere toate aceste aspecte, considerăm că primarul Mihai Polițeanu și Consiliul Local Ploiești ar trebui să analizeze cu atenție consecințele retragerii din Asociație, deoarece aceasta ar putea implica obligații de plată.
Pentru a lua o decizie bine fundamentată, ziarul Incisiv de Prahova publică și Instrucțiunea nr. 04/04.01.2017 emisă de AM POIM.
Aceasta ar trebui să servească drept bază pentru o discuție deschisă și informată despre viitorul serviciilor de salubritate din Ploiești. Este esențial ca autoritățile și cetățenii să colaboreze pentru a găsi soluții viabile care să prevină reapariția neregulilor și să asigure o gestionare eficientă a deșeurilor, restabilind încrederea în sistemul public. Numai prin transparență și responsabilitate se poate construi un viitor mai curat și mai sigur pentru comunitate. Vom reveni. (Cristina T.).
Exclusiv
Sindicatul Europol solicită respectarea drepturilor polițiștilor
Exclusiv
AUTOSESIZAREA INSPECTIE JUDICIARE IN CAZUL JUDECATOAREI GROSU CRINA ELENA!!!
In mod normal, intr-o tara in care dreptatea si ocrotirea binelului public prin intermediul actului de justitie ar trebui sa primeze, Inspectia Judiciara ar trebui sa se autosesizeze cu privire la activitatea judecatoarei Grosu Crina Elena, cea care a reusit sa nu inteleaga pericolul public concret pentru ordinea publica a inculpatului Potra Horatiu.
Pericolul public și activitatea judecătoarei Grosu (aici)
Poate ca, inspectorii judiciari, aflati deja de aproximativ 10 zile la Judecatoria Ploiesti pentru efectuarea verificarilor privind sesizarea doamnei judecator Radulescu ar trebui sa extinda verificarile si cu privire la activitatea acestui judecator care pronunta hotarari in materia masurilor preventive care nu au niciun fundament legal, manifestand inconsecventa in solutiile dispuse.
Între verificări și responsabilitate
Bineinteles ca solutiile judecatorului nu pot face obiectul verificarilor, dar activitatea acestuia si modul de solutionare a cauzelor se pot verifica.
Macar atat, de restul se ocupa …binele public !!!
Impactul hotărârilor judecătorului asupra ordinii publice
Nu este corect ca solutia dispusa de catre Judecatoria Ploiesti sa de-a apa la moara infractorilor spagari ( narcoman si santajist Catalin Stavri) in discreditarea procurorului Mihaila Mihai, sugerandu-se ca luarea masurii preventive a controlului judiiciar, a treia ca si ordine a gravitatii, a avut la baza incompetenta profesionala a domnului procuror.
Opinie politică și influențe externe
Sau poate ca doamna judecator are aceeasi opinie politica exprimata si de un alt magistrat cu privire la votul ce urma sa fie exprimat la alegerile prezidentiabile recent anulate, turul doi……NU U.S.R.., adica nu Lasconi, adica pro Georgescu !!!
Mai bine la Ploiesti s-ar fi spus…NU ROMGAZ !!!
Nu Medias !!!
Evaluarea corectă a situației de către Tribunalul Sibiu
Solutia instantei este gresita si daca ne raportam la motivarea Tribunalul Sibiu, care intr-o actiune in contencios administrativ, solutionand o cerere a inculpatului Potra Horatiu, a motivat respingerea acesteia prin existenta unui pericol public pentru ordinea publica, apreceiind in mod corect ca nu se impune autorizarea acestuia sa poarte arme neletale.
Întrebări privind deciziile judecătorului
Atunci, doamna Grosu, cum ramane cu tot arsenalul gasit in autoturismul lui Potra Horatiu ???
Erati multumita daca acesta si grupul sau ajungeau in Bucuresti si provocau haosul care se preconiza ???
Se adeverea crezul …NU U.S.R. ???
Fraternizarea cu infractorii și consecințele asociate
Vorba protestatarului Marian Ceausescu: Cum dracu un magistrat, altul decat dumneavoastra semna acum cativa ani o petiitie publica prin care isi manifesta increderea in sistemul de justitie iar acum a ajuns sa spuna … NU U.S.R. .., in conditiile in care singura optiune mai era Georgescu ??? Sau lucrurile se schimba in mentalul deja afectat, din momentul fraternizarii cu infractorii ??? Prietenii stiu la ce facem referire.
Teama de represalii în rândul celor verificați
Norocul societatii este ca justitia nu este singurul stalp al acesteia, iar lucrurile se analizeaza cu adevarat si obiectivism in cu totul alta parte !!!
Asa ca, infractorule spagar, narcoman si santajist Catalin Stavri, nu este vina domnului procuror Mihaila Mihai ca sistemul de justitie din cadrul Republicii Ploiesti nu functioneaza corect.
Sfat pentru judecătoarea semnatară a comunicatului de presă
Apropo,
Domnilor inspectori, daca tot doriti sa aflati adevarul in cazul sesizarii doamnei judecator Radulescu, sa aveti in vedere faptul ca toate persoanele carora le-ati solicitat note de relatii priiind situatia de fapt nu au avut curaj sa spuna adevarul.
Desi verificarile au creat o stare de teama in randul celor verificati, cei chemati sa lamureasca situatia de fapt au ales varianta nesinceritatii din cauza eventualelor repercursiuni ulterioare.
-
Exclusivacum 5 zile
Afaceri intunecate. Un studiu de caz în Securitatea Națională: legături infracționale în Sistemul Național Antigrindină
-
Exclusivacum 2 zile
Controversă și scandal la Hidro Prahova: Demisii și ilegalități în conducerea UIP!
-
Exclusivacum 2 zile
Eșecul „resursizării” Poliției Penitenciare
-
Exclusivacum 3 zile
RABUFNIREA INCULPATULUI PSEUDO – JURNALIST NARCOMAN, SPAGAR SI SANTAJIST CATALIN STAVRI!
-
Exclusivacum 3 zile
Managementul lui Iorga Marian la Hidro Prahova: Pierderi de milioane și nemulțumiri în rândul angajaților
-
Exclusivacum 5 zile
S.R.I.: Geniul nevăzut al Securității Naționale
-
Exclusivacum 2 zile
AUTOSESIZAREA INSPECTIE JUDICIARE IN CAZUL JUDECATOAREI GROSU CRINA ELENA!!!
-
Exclusivacum 4 zile
Jafuri și corupție! Ziarul Incisiv de Prahova publică dovezile care ingroapă UWS (fosta ROSAL)!: Un Audit ce dezvăluie furturi masive