Connect with us

Exclusiv

„La cât de ușor a ajuns director, D.G. și chestor, până la mareșal nu mai are drum lung”/Condamările CEDO pentru România sunt mai multe decât pentru Rusia

Publicat

pe

Dezvăluiri cumplite de la vârful A.N.P

 Tot mai multe voci competente din sistem confirma dezvaluirile ziarului Incisiv de Prahova privind incompetența crasa a comisarului sef de politie penitenciara – Dan Halchin, precum si interesele obscure din spatele acestuia.

Dupa aproape 20 de ani de munca in cadrul Scolii Nationale de Agenti de Penitenciare de la Targu Ocna, plus alti cativa ani in IPJ Vaslui, comisarul-sef de penitenciare, vasluianul Gabriel Munteanu a iesit la pensie, in anul 2017. Munteanu, care a predat la aceasta scoala prin care au trecut mii de agenti de penitenciare din toata tara a efectuat o anailiza drastica a sistemului penitenciar din prezent.

Fostul comisar-sef de penitenciare, vasluianul Gabriel Munteanu:

‘Ministru=0; D.G.=0 => Speranțe=0
Primele două valori nule sunt date așa…, din politețe. Valorile adevărate sunt sub zero. De aia, cu tristețe spun, speranțe de mai bine nu prea sunt. Și la ce concurs de „limbi” e între directori la adresa minunatei din fruntea M.J., mă aștept la ce e mai rău. Au fost lingăi dintotdeauna, dar acum parcă prea e pe față. Și în unități, și la vârful sistemului. Cred că „Superman” al nostru chiar a luat în serios spusele lui Napoleon, alea cu bastonul de mareșal din ranița fiecărui soldat. La cât de ușor a ajuns director, D.G. și chestor, până la mareșal nu mai are drum lung”.
Am văzut ca în țară toate penitenciarele au activități care mai de care cu deținuții: de la mers la meciuri cu ei, la făcut pâine si/sau ca in cazul de la Ploiesti, la deseuri periculoase. Ce părere aveți despre desființarea unui loc de deținere? Mai există în România și în Uniunea Europeană legislație pentru așa ceva? Este vorba despre desființarea Secției Exterioare Cluj-Napoca. Aceasta are o capacitatea maximă de 204 locuri, în prezent având un efectiv de 180 de deținute, clasificate în toate regimurile și 2 puncte de lucru: la Delonghi 40 de detinute(beneficiarul a solicitat dublu) și Carmangeria Moldovan 3 deținute (solicitarea fiind la fel dubla). Secția Exterioară se află într-un corp din spate al Palatului de Justiție Cluj-Napoca cu acces facil la arest și sălile de judecată și al mașinilor care aduc deținuții, acolo unde președintă este Dana Gârbovan.  Cat de legala este această decizie în condițiile în care România și-a luat angajamentul în fața CEDO prin Memorandumul Rezmives ca vor mări capacitatea de cazare și vor îmbunătăți condițiile de detenție? De ce ai desființa un loc de deținere în care s-au investit peste 5 miliarde de lei vechi, un loc de deținere cu condiții bune spre foarte bune, raportat la alte locuri de deținere din țară? Noile locuri de cazare cu care se laudă  Dan Halchin, sunt ori ale beneficiarilor (cum a fost în cazul Penitenciarului Timișoara), ori fictive, ca și în cazul tabletelor pentru deținuți care cica au intrat în posesia deținuților încă din 20 octombrie 2023, în condițiile în care unele penitenciare rămăseseră în ultima lună din an și fără coli albe pe care să printeze cererile deținuților, sunt dezvaluiiri din interiorul sistemului. Știu, poate e mult de citit, dar puneți-vă și în locul polițiștilor de penitenciare care lucrează acolo. Toți au mers prin concurs, inclusiv șefa de secție care a dat concurs anul trecut. Toate funcțiile sunt ocupate prin concurs, cu munca și sudoare. Acum toate aceste funcții o să fie desființate. Oamenii vor fi nevoiți să facă naveta spre Gherla sau Aiud. Și oamenii ăia au familii, iar polițistele de acolo nu o să aibă cu cine să își lase copii sau cum să îi mai ducă la școli și grădinițe pentru ca o să fie nevoite să facă naveta. Și toate astea pentru ce, pentru niște parcări… Oamenii ăștia nu pot fi trași la răspundere de nimeni? Populația țării trebuie să știe pe ce se cheltuie banul public: pe orice și pe nimic. Facem un loc de detinere cu toate condițiile, perfect functional, care mai și produce prin punctele de lucru, pe bani publici, ai contribuabililor, după care ne trezim ca mai vrem parcări și îl desființăm!
Prin termenul de ,,relocare’’ Dan Halchin vrea să spună ca în podul de la Centrul Lotus au pus 3 ziduri din PVC, delimitand-ul în 3 camere a câte 20 de locuri. De când relocarea unui loc de detinere este în podul altui loc de detinere care se află la 50 de kilometri distanță? când 60 este egal cu 204, domnule chestor? Pe holurile Penitenciarului Gherla se spune ca așa v-ați luat gradul de chestor, prin asumarea desființării Secției Exterioare Cluj-Napoca, mai dezvaluie sursele din sistem.

Plictisiți de construit penitenciare, mai clar , de declarații politice despre construirea a incă 2 penitenciare, care au tot fost construite de cel putin 5 miniștri, și spoirea câtorva camere ce sunt trecute in acte ca obiective construite pentru extinderea spațiilor de cazare, șefii din Ministerul Justiției și Administrația Națională a Penitenciarelor au trecut la demolarea locurilor de deținere, mai precis, in acest an, vor desființa Sectia Exterioară Cluj Napoca, astfel că această miscare va diminua capacitatea de cazare cu 204 locuri ,in timp ce ritmul in care se construiesc noi spații de cazare este lent, in comparatie cu cresterea numărului de persoane incarcerate, iar România are o serioasă problemă din cauza imposibilității asigurării unor condiții minime ,decente, de detenție, cetățenii români suportând aceste decizii habarniste ce tot aduc condamnări de la CEDO, dezvaluie si cei de la FPP.

Pe scurt, deciziile acestea proaste sunt decontate de către cetățenii României, pentru că din bugetul țării sunt suportate aceste condamănări la despăgubiri.

România este in topul țărilor condamnate de CEDO pentru condiții improprii de detenție, această apreciere fiind făcută in anul 2022, an de la care nu s-au inregistrat progrese, din contra, numărul deținuților fiind in crestere.

CEDO a analizat 47 de țări iar numai la inceputul anului, impotriva României erau inregistrate 6 400 de plângeri, plângeri ce vor fi transformate in condamări ale României și implicit in prejudicii considerabile in bugetul țării.

Aritmetic, după un raport al populatiei, condamările CEDO pentru România sunt mai multe decât pentru Rusia.

Condamnările date României de către CEDO au fost pentru rele tratamente aplicate cetățenilor români in inchisorile din România, mare majoritate cu privire la spațiu insuficient.

In aceste condiții in care România dă bani multi pe un management ineficient al sistemului penitenciar pe care gașca de la ANP/ MJ il poleiesc ca să dea bine politic, statisticile externe, necorupte, dău alți indicatori, mult mai realiști despre starea sistemului penitenciar românesc.

Numărul deținuților este intr-o creștere alertă, acesta fiind efectul nefast al Legii recursului compensatoriu, iar desființarea unor spațiile de cazare este o decizie aberantă.

Pe de o parte șefii sistemului penitenciar și cei ai M.J.fac o intreagă paradă când mai conving un beneficar să ne mai culce pe la ei, 15-20 de deținuti, prezentând acest lucru ca o mare realizare insă, pe ascuns, departe de ochii presei, iși dau mână și, pe furiș, desființează 204 locuri de cazare doar ca să facă o parcare.

Ar fi maximă ca parcarea să fie privată și cu plată.

Ca să compensăm această pierdere de spații ar trebui să ne milogim si pe la alți beneficiari să ne mai culce pe la ei cam 204 deținuti.

Bună strategie, eficient management.

Din pacate toate tâmpeniile astea vor fi suportate tot din buzunarul contribuabilului român si nu de către cei care iau astfel de decizii, mai dezvaluie sursa citata. (Cristina T.).

Exclusiv

Emil Pascut: Critica managementului din MAI și reflexele regimului autoritar

Publicat

pe

De

Reflexe ale regimului comunist în MAI
Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului Diamantul, a declarat că Ministerul Afacerilor Interne (MAI) păstrează reflexe ale regimului autoritar comunist, evidențiind modul în care opiniile critice sunt etichetate ca „opinii politice” sau acte anti-sistem. Aceasta este o strategie de control social care transformă disidența într-o faptă pedepsibilă, subminând astfel principiile statului de drept și creând un climat de frică.

Caracteristicile regimurilor autoritare
Pascut a enumerat principalele trăsături ale regimurilor autoritare:

  • Centralizarea puterii
  • Represiunea disidenței
  • Controlul informației, inclusiv cenzura opiniilor critice și manipularea narativelor publice.

În aceste condiții, critica este percepută ca o amenințare la adresa stabilității regimului, indiferent de conținutul său.

Problemele din MAI
Pascut subliniază că la MAI există simptomele enumerate mai sus, facilitate de o legislație defectuoasă și de calitatea morală și profesională scăzută a unor funcționari de conducere. Legea 360/2002, de exemplu, este considerată un cadru normativ defectuos, utilizat pentru a suprima dizidența și opinile critice, fără o delimitare clară a „opiniilor politice” de cele care sunt pur critice.

Impactul Legii 360/2002
Lipsa unei definiții precise a „opiniei politice” permite o interpretare extinsă, astfel încât orice opinie contrară narativului oficial poate fi etichetată ca „opinie politică.” Pascut reamintește că înainte de cazurile recente, cercetările disciplinare pentru opinii politice erau rare, însă acestea au crescut în intensitate după evenimente recente, afectând grav activitatea sindicală și libertatea de exprimare a polițiștilor.

Distincția între critică și compromiterea imaginilor
Pascut evidențiază importanța de a face o distincție clară între critica legitimă, care abordează problemele structurale, și comportamentele care compromit imaginea instituției. Legislația existente, cum ar fi apreciația standardelor CEDO, ar trebui să ghideze sancționarea funcționarilor pentru exprimarea opinilor critice.

Jurisprudența CEDO ca fundament
Pascut face referire la cazuri relevante de la CEDO, precum „Vogt v. Germania” și „Baka v. Ungaria”, pentru a argumenta că sancțiunile aplicate funcționarilor publici trebuie să fie proporționale, legale și să demonstreze un impact real asupra reputației instituției, nu doar un discomfort.

Concluzie: Nevoia de schimbare
Misiunea MAI de a proteja drepturile cetățenilor și de a asigura transparența în activitatea sa este esențială. Pascut atrage atenția că o interpretare extinsă a legilor și penalizarea criticilor pot submina aceste valori fundamentale, fiind necesară o evaluare responsabilă și echilibrată a comportamentului funcționarilor publici.

Experiența acumulată pe parcursul a 18 ani de activitate juridică și observație critică a MAI îi oferă lui Emil Pascut autoritatea de a formula aceste concluzii esențiale pentru viitorul instituției și al societății românești. (Cristina T.).

Citeste in continuare

Exclusiv

Aroganta și ipocrizia în conducerea ANP: Întâlnire cu realitatea

Publicat

pe

De

Contextul discuțiilor pe fondul protestelor

Vineri, Bogdan Ivan, ministrul Economiei, s-a alăturat protestatarilor pentru a purta discuții despre soluții. Spre deosebire de el, Dan Halchin a ales să fugă de confruntare, o acțiune ce subliniază disfuncționalitățile din Administrația Națională a Penitenciarelor (ANP).

Comentariile lui Cosmin Dorobanțu despre aroganta conducerii

Cosmin Dorobanțu, președintele Federației Sindicatelor din ANP, a subliniat importanța unei atitudini respectuoase și deschise în leadership, afirmând: „Doar prostii adopta atitudine aroganta. Când nu ai nimic de spus, devii arogant pentru a nu fi întrebat de soluții la probleme.”

Lacrimi de frustrare în interiorul ANP: O reflecție asupra conducerii deficiente

Evidentizarea corespunderii cu neputința

Privind în curtea noastră, ne apucă plânsul. Ne întrebăm, cu ce am greșit de suntem conduși de „necalificați”? Fosta ministră a preferat să apară doar în poze alături de directorii agreați, lăsând în urmă un sistem corupt. În mandatul Alinei Gorghiu, abuzurile și mușamalizările s-au amplificat, iar secretarul de stat George Șerban părea mai preocupat să își plimbe soția în vizite oficiale decât să se ocupe de problemele reale.

Îngrijorări pentru viitorul Ministerului Justiției

Acum, întrebările se îndreaptă către actualul ministru al Justiției, Radu Marinescu. Acesta pare să fie grosolan dezinformat și ezită să recunoască urgența problemelor din sistemul penitenciar, în timp ce Dan Halchin, fostul director general, se eschivează de responsabilitate.

Corupția și incompetența din ANP

Halchin a fost acuzat că îi prezintă ministrului informații eronate despre construcția de noi locuri de detenție, evitând să discute despre neregulile din penitenciare. Această lipsă de transparență subminează serios credibilitatea sa și sugerează un eșec clar al mandatului său.

Reflecții asupra competenței și integrității

Rămân întrebările despre rolul Ioanei Morar, Claudiu Românu și Cătălin Luncașu. Ce toleranță pot avea aceștia față de incompetența și aroganța lui Halchin? Este inacceptabil ca ei să supraviețuiască în haosul creat și să nu aibă curajul să îi spună adevărul despre funcționarea defectuoasă a sistemului penitenciar.

Impactul umilinței asupra viitoarei generații

Întrebările persistă: cum va arăta viitorul vostru în fața celor pe care i-ați umilit în ultimii patru ani? Ați muncit din greu pentru reputația voastră, dar umilințele acumulate vor lăsa cicatrici adânci. Este o pledoarie pentru demnitate și integritate în fața provocărilor sistemului penitenciar.

Critica direcției ANP: O aroganta nejustificată

Dorobanțu a adus în discuție tipologii de conducători care manifestă aroganta, amintind despre Halchin și despre cum acesta a declarat că nu dialoghează cu subalternii săi. „Uiți, mă Dane, de unde ai plecat? Uiți că loveai gratiile pe secții cu capul?” a spus el, evidențiind ipocrizia conducerii în fața angajaților.

Contrast în leadership: Ivan vs. Halchin

În timp ce Bogdan Ivan a demonstrat curaj și disponibilitate de a se implica activ în dialog, Halchin s-a rezumat la a se ascunde de protestatari. Această diferență reflectă o problemă profundă în structurile de conducere ale ANP, unde lipsa de comunicare și colaborare poate conduce la deteriorarea relațiilor interne.

Problema incompetenței: O urgență ignorată

Dorobanțu subliniază, de asemenea, că aroganta în conducere provine adesea dintr-o lipsă de soluții concrete și din neputința de a recunoaște realitatea problemelor. Astfel, directorii ar trebui să își aducă aminte de originile lor și să manifeste empatie față de colegii lor, nu să îi ignore.

Perspective pentru viitor: Schimbări necesare

Întrebarea rămâne: ce direcție va lua ANP în urma acestor crize de conducere? Cu un lider ca Bogdan Ivan, care se implică și ascultă, există speranța unei schimbări pozitive. Pe de altă parte, critica lui Dorobanțu privind inadecvarea actualilor lideri ar trebui să fie un apel la acțiune pentru a restabili încrederea în sistem. (Cerasela N.).

Citeste in continuare

Exclusiv

A apărut proiectul de OUG pentru recalcularea salariilor și pensiilor militare

Publicat

pe

De

Detalii despre proiectul de ordonanță de urgență

Sindicatul Diamantul, reprezentat de Emil Pascut, a anunțat lansarea în consultare a proiectului de ordonanță de urgență privind recalcularea și plata retroactivă a majorărilor salariale pentru lucrări de excepție, în urma Deciziei Înaltei Curți de Casație și Justiție nr. 75/2024. Proiectul a fost publicat pe pagina Ministerului Apărării Naționale.

Principalele prevederi ale proiectului

Printre principalele prevederi ale ordonanței se numără:

  • Recalcularea majorărilor salariale: Acestea includ majorarea de până la 50% pentru perioada 1 ianuarie 2019 – 31 decembrie 2023, precum și recalcularea majorărilor prevăzute în Legea-cadru nr. 153/2017 începând cu 1 ianuarie 2019, aplicată la solda/salariul de funcție fără plafonare.
  • Plata diferențelor rezultate: Aceasta se va desfășura eșalonat pe o perioadă de 5 ani, începând cu 4 decembrie 2024, astfel:
    • 5% în primul an
    • 10% în al doilea an
    • 25% în al treilea an
    • 25% în al patrulea an
    • 35% în al fifth an
  • Revizuirea pensiilor militare de stat: Aceasta va viza pensiile deschise începând cu 1 ianuarie 2019, cu un termen de revizuire de 240 de zile de la intrarea în vigoare a ordonanței.
  • Alte prevederi importante: Diferențele plătite se vor actualiza cu rata inflației, iar orice procedură de executare silită va fi suspendată pe perioada plăților eșalonate.

Critici și probleme semnalate

Pascut a subliniat unele chestiuni neplăcute, cum ar fi termenul de 240 de zile și unele formulări din proiect care ar putea afecta pozitivitatea impactului asupra altor drepturi salariale. El a evidențiat, de asemenea, preocupările privind modul în care anumite articole ar putea beneficia pe cei care deja au fost considerați responsabili pentru problemele anterioare.

„Proiectul poate repara retroactiv, dar nu poate reconfigura retroactiv un element salarial,” a declarat Pascut, criticând modul în care anumite măsuri sunt structurate în vizarea documentului.

Probleme de transparență și nedreptate

Emil Pascut a menționat că primul care ar putea beneficia de ordonanță este chiar cel care a indus în eroare angajații, subliniind astfel un sentiment de nedreptate. „Culmea culmilor, primul profitor al ordonanței va fi cel care v-a înșelat pe toți! Va primi câteva zeci de mii de euro, poate chiar spre o sută de mii, premiu de incompetență!” a adăugat el, subliniind frustrările angajaților afectați.

Această dezvăluire subliniază nevoia de reforme reale și de transparență în gestionarea resurselor și a drepturilor salariale în rândul personalului militar și civil din România. (Cristina T.).

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv4 ore ago

Emil Pascut: Critica managementului din MAI și reflexele regimului autoritar

Reflexe ale regimului comunist în MAI Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului Diamantul, a declarat că Ministerul Afacerilor Interne (MAI) păstrează...

Exclusiv21 de ore ago

Aroganta și ipocrizia în conducerea ANP: Întâlnire cu realitatea

Contextul discuțiilor pe fondul protestelor Vineri, Bogdan Ivan, ministrul Economiei, s-a alăturat protestatarilor pentru a purta discuții despre soluții. Spre...

Exclusivo zi ago

A apărut proiectul de OUG pentru recalcularea salariilor și pensiilor militare

Detalii despre proiectul de ordonanță de urgență Sindicatul Diamantul, reprezentat de Emil Pascut, a anunțat lansarea în consultare a proiectului...

Exclusiv2 zile ago

Scandalul White Tower: Abuzuri imobiliare și corupție în România

Contextul scandalului Scandalul White Tower din Ploiești a scos în evidență o problemă sistemică a fraudelor imobiliare din România, evidențiind...

Exclusiv2 zile ago

Critici dure la adresa lui Dan Halchin în urma bilanțului de la Penitenciarul Iași

Probleme de leadership Dan Halchin, directorul general al Administrației Naționale a Penitenciarelor, a fost subiectul unor critici severe după discursul...

Exclusiv3 zile ago

Poliția sau mafia? Războiul politic care distruge afaceri in Cerasu/Rețeaua corupției de la Vălenii de Munte: între putere și abuz

Corupție și abuzuri în Vălenii de Munte: O rețea complexă de interese La data de 19 decembrie 2024, publicația noastră,...

Exclusiv3 zile ago

Corupție și intimidare: Adevărul din umbră al gestionării deșeurilor în Prahova

Corupție și complicitate: Marea escrocherie a companiei ROSAL și implicarea serviciilor secrete Silviu Prigoană a fost „forțat” să vândă compania...

Exclusiv3 zile ago

Sindicatul Polițiștilor „Diamantul” formularizează denunț penal impotriva conducerii Poliției Române pentru abuz în serviciu

Înregistrarea oficială a denunțului Sindicatul Polițiștilor din România „Diamantul”, persoană juridică cu personalitate legală, conform sentinței civile nr. 22(PJ)/23.11.2006 pronunțată...

Actualitate3 zile ago

Clinica stomatologică Joker Dent

Clinica stomatologică Joker Dent din Bacău își propune să ofere pacienților săi servicii de înaltă calitate, punând accent pe prevenție,...

Exclusiv4 zile ago

FSANP propune amendament pentru acordarea drepturilor salariale polițiștilor de penitenciare

Introducere și context Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor (FSANP) a înaintat un amendament la Legea Bugetului 2025, având...

Exclusiv4 zile ago

Proteste ale polițiștilor din Mehedinți impotriva tăierilor salariale

Nemulțumiri față de tăierile salariale Seria acțiunilor de protest continuă, iar ieri, polițiștii din cadrul IPJ Mehedinți, polițiștii de frontieră...

Exclusiv5 zile ago

Schelete în dulapul Ploieștiului: Corupția la nivel local

Înțelegeri ilegale și presiuni exercitate de primar În perioada aprilie-septembrie 2021, Andrei Liviu Volosevici, primarul municipiului Ploiești, ar fi adresat...

Exclusiv5 zile ago

Reflecții asupra structurilor de putere în MAI

Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului Diamantul, aduce în discuție o serie de aspecte legate de structurile de putere din cadrul...

Exclusiv5 zile ago

Apel la solidaritate: Salvarea Unității de Asistență Socială din Boldești-Scăeni

Îndemn către comunitate Salutare, prieteni ai orașului Boldești-Scăeni! Acest mesaj se adresează întregii comunități, indiferent de poziția avută în legătură...

Exclusiv6 zile ago

SE SPARGE FRATIA LA I.J.P. PRAHOVA? Majorările ilegale de 50% (OSCAR-uri) dispuse ilegal de chestorul Mirițescu Eduard (II)

Favoritisme nepotrivite În episodul anterior (aici) am prezentat situația generată la I.J.P. Prahova de către Mirițescu Eduard, care, contrar deciziei...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv