Connect with us

Featured

O nouă lovitură pentru șoferi. Crește, din nou, RCA-ul

Publicat

pe

Ministerul Finanțelor cere o majorare de 6,8% pentru polițele RCA, într-un proiect de ordonanță care prelungește așa-zisa plafonare a tarifelor, invocând inflația. Pe de altă parte, transportatorii acuză că, pe timpul plafonării, asigurătorii au scumpit deja polițele cu 10% pentru persoanele fizice și cu 30% pentru persoanele juridice. Adevărata plafonare ar trebui să se facă la tarifele de referință stabilite de ASF, mai spun transportatorii.

(Preluare National – Claudia Marcu):

Ministerul Finanțelor cere, într-un proiect de ordonanță de urgență, înghețarea temporară, pentru 6 luni, a tarifelor de primă practicate de către asigurătorii RCA la nivelul tarifelor de primă proprii calculate și practicate de către aceștia la data de 28 februarie 2023, tarife care pot fi ajustate cu maximum 6,8%, reprezentând prognoza ratei anuale a inflației la sfârșitul trimestrului II 2024 publicată de către Banca Națională a României.

Prin aplicarea acestei măsuri se combate creșterea excesivă a preţurilor ce poate avea loc brusc pe fondul dezechilibrelor și stabilizarea graduală a pieței de asigurări RCA în vederea evitării propagării efectelor negative în alte sectoare ale economiei naționale, susține ministerul. Instituția consideră că situația actuală poate fi încadrată ca și situație de criză, dezechilibru major între cerere şi ofertă şi disfuncționalitate evidentă a pieței.

”Întrucât în luna decembrie 2023 au încetat de drept un număr de aproximativ 900.000 de contracte RCA,  fapt ce a determinat o presiune asupra pieței de asigurări RCA, mecanismul de cerere și ofertă a fost afectat și se estimează că această situație de criză va persista și se va manifesta inerțial și ulterior datei de 1 ianuarie 2024, în condițiile în care doar 6 societăți autorizate în România şi două sucursale înfiinţate în baza dreptului de stabilire desfăşoară în prezent activitate de asigurare RCA. Datele arată că numai în primele 6 luni din anul 2024 circa 50% (aproximativ 3,5 milioane) din contractele RCA în vigoare își vor înceta valabilitatea”, se arată în expunerea de motive a proiectului de ordonanță de urgență inițiat de Ministerul Finanțelor.

Bătaie de joc

Plafonarea nu are sens, atâta timp cât s-a făcut la tarifele practicate de fiecare asigurător în februarie 2023, semnalează reprezentanții transportatorilor.

”S-a dovedit că plafonarea nu a avut niciun efect, pentru că la persoane fizice tarifele au crescut cu 10%, iar la persoanele juridice, au crescut cu 30%. Acum Guvernul vine și spune că prelungește plafonarea, dar o ajustează cu inflația. Păi ce este asta, bătaie de joc? Și mărirea făcută de asigurători până acum ce a fost? Păi dacă dai plafonare, dă-o la tariful de referință stabilit de ASF și atunci poți să spui că e plafonare și ai venit în sprijinul asiguraților. Vă dau un exemplu. Tariful de referință la camioane era 8.000 de lei, iar asigurătorii au perceput tarif de 15.000 de lei. ASF ar fi trebuit să controleze firmele de asigurări dacă au respectat plafonarea la prețurile din februarie, dar este aproape imposibil, când fiecare asigurător are zeci de tarife, pe persoană, pe vârstă, pe mașină”, ne-a declarat Vasile Ștefănescu, președintele Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR).

Limitare, doar pentru firmele românești

Pentru a veni în sprijinul consumatorilor, comisionul de distribuție ce se reflectă în costul final al poliței RCA pe care aceștia urmează să îl plătească se va limita la un maximum de 8% din prima netă de cheltuieli de distribuție, se mai precizează în proiectul de act normativ al Ministerului Finanțelor. ”Pentru brokerii de asigurări, care sunt firme românești, nu au plafonat comisionul la nivelul lunii februarie 2023, ci le-au stabilit un comision fix, în schimb, pentru multinaționalele din asigurări, Guvernul a dat această facilitate. În plus, atât de plafonate au fost tarifele, încât au fost asigurători care aveau în portofoliul doar polițe RCA și au obținut profituri uriașe”, ne-a mai spus președintele COTAR, Vasile Ștefănescu.

Exclusiv

Ieșirea din ADI Deșeuri: O decizie potențial dezastruoasă, un risc care ar putea costa Ploieștiul scump

Publicat

pe

De

Ploieștiul incepe un nou drum? Ieșirea din ADI Deșeuri și provocările infruntării corupției

Un deceniu de mizerie și corupție

Ploieștiul a ieșit din ADI Deșeuri, structură care a menținut orașul într-o stare precară timp de un deceniu. Această perioadă a fost marcată de mizerie și gunoaie, iar drumul spre normalitate se preconizează a fi lung și dificil, precizeaza Primarul Ploieștiului, Mihai Polițeanu.

Promisiuni și independenta în serviciile de salubritate

Totuși, independența Ploieștiului în controlul calității serviciilor de salubritate constituie singura premisă de la care se poate progresa, reprezentând și o promisiune de campanie. Primarul Ploieștiului, Mihai Polițeanu, a mulțumit Consiliului Local pentru sprijin și pentru calitatea dezbaterilor pe această temă.

Revelații retardate: Presa și UWS (aici), (aici), (aici), etc

Se simte un gust amar observând că o parte din presă a descoperit abia acum problemele legate de UWS (United Waste Solutions) – fosta Rosal. Deși noi dezvăluiam ilegalitățile comise de această companie și lipsa bunurilor de retur, acea parte a presei promova UWS. Acum, după ce Ploieștiul a ieșit din ADI Deșeuri, chiar și această parte a presei a ajuns la concluziile pe care noi le-am expus si dezvaluit în ultimele luni.

Proiecte Europene: speranțe și provocări

De asemenea, cu tot respectul pentru Mihai Polițeanu și Consiliul Local Ploiești, considerăm necesar să facem unele precizări:

 Este vital să ne amintim că se desfășoară în prezent un proiect finanțat de Uniunea Europeană intitulat „Sistemul de Management Integrat al Deșeurilor”, implementat la nivelul întregului județ Prahova.

Este important de notat că acest proiect este supus atât legislației naționale în vigoare, cât și directivelor comunitare referitoare la managementul deșeurilor, derularea sa având loc sub atentă coordonare a Ministerului Fondurilor Europene – Direcția Generală Programe Infrastructură Mare – Autoritatea de Management POIM.

Responsabilități legale și oportunități de imbunătățire

Conform Art. 10 alin. (11) din Legea nr. 51/2006: „Unitățile administrativ-teritoriale membre ale asociațiilor de dezvoltare intercomunitară, care au delegat împreună gestiunea utilităților publice aceluiași operator/operator regional, se pot retrage din asociație înainte de expirarea contractelor de delegare a gestiunii serviciilor doar cu acordul majorității celorlalte unități administrativ-teritoriale membre, exprimat prin hotărâri ale autorităților deliberative, precum și cu acordul scris al entităților finanțatoare, în cazul în care beneficiază de proiecte cofinanțate din fonduri europene.

Art. 521 din Legea nr. 51/2006 stipulează: (1) Unitățile administrativ-teritoriale au responsabilitatea pentru neîndeplinirea angajamentelor asumate referitoare la utilizarea fondurilor, atât cele bancare cât și cele nerambursabile.

(2) Ministerul, având rolul de autoritate de management, trebuie să notifice unitățile deficiente și să le solicite remedierea situației în termen de 30 de zile.

(3) Dacă nu se iau măsuri, ministerul va solicita restituirea prejudiciului creat.

(4) În cazul nerespectării obligațiilor, ministerul va recomanda sistarea alimentării cu cote defalcate din impozitul pe venit.

(5) După recuperarea sumelor datorate, ministerul va comunica Ministerului Finanțelor Publice pentru ridicarea restricțiilor.

Nereguli și provocări în managementul deșeurilor

De asemenea, orice membru care se retrage sau este exclus din Asociație se obligă să plătească toate sumele aferente investițiilor și despăgubirile stipulate în Contractele de Delegare. Documentul de Poziție al aplicației de finanțare subliniază că „nicio parte nu va încheia individual un contract de delegare a gestiunii serviciilor menționate”.

Necesitatea unei anchete riguroase

Având în vedere toate aceste aspecte, considerăm că primarul Mihai Polițeanu și Consiliul Local Ploiești ar trebui să analizeze cu atenție consecințele retragerii din Asociație, deoarece aceasta ar putea implica obligații de plată.

Pentru a lua o decizie bine fundamentată, ziarul Incisiv de Prahova publică și Instrucțiunea nr. 04/04.01.2017 emisă de AM POIM.

Aceasta ar trebui să servească drept bază pentru o discuție deschisă și informată despre viitorul serviciilor de salubritate din Ploiești. Este esențial ca autoritățile și cetățenii să colaboreze pentru a găsi soluții viabile care să prevină reapariția neregulilor și să asigure o gestionare eficientă a deșeurilor, restabilind încrederea în sistemul public. Numai prin transparență și responsabilitate se poate construi un viitor mai curat și mai sigur pentru comunitate. Vom reveni. (Cristina T.).

 

Citeste in continuare

Featured

Federația Sindicatelor Democratice din România (F.S.D.R.) – creștere și reprezentativitate

Publicat

pe

De

Federația Sindicatelor Democratice din România (F.S.D.R.) a fost înființată în anul 2020 și este afiliată la Confederația Sindicatelor Democratice din România (C.S.D.R.), organizație reprezentativă la nivel național conform legii Dialogului Social. În perioada de activitate, F.S.D.R. a reușit să obțină reprezentativitate la nivelul Ministerului Finanțelor și, recent, și la nivelul grupului de unități din cadrul Ministerului Afacerilor Interne.

Decizia Tribunalului București

Pe 26 septembrie 2024, Tribunalul București a admis acțiunea formulată de F.S.D.R. prin Sentința civilă nr. 12/REP/2024, constatând că federația îndeplinește condițiile de reprezentativitate la nivel de grup de unități din Ministerul Afacerilor Interne. Aceasta s-a realizat datorită faptului că sindicatele afiliate, cum ar fi Sidepol (cu peste 30 de filiale și grupe sindicale), Meridian și Sidepol Olt, au atins procentul necesar solicitat de lege în raport cu numărul total de angajați.

Parcursul de dezvoltare al F.S.D.R.

Începutul acestei organizații sindicale a fost marcat de formarea sa în vara anului 2020, cu doar trei organizații sindicale care numărau aproximativ 1.500 de membri. De-a lungul timpului, F.S.D.R. a crescut și s-a dezvoltat, reușind să aducă în echipă alte organizații sindicale, atingând în prezent un număr impresionant de aproximativ 10.000 de membri. Această creștere continuă a fost susținută de implicarea și dedicarea echipei pentru rezolvarea problemelor cu care se confruntă membrii săi.

Componența sindicatului și deschiderea pentru noi organizații

F.S.D.R. include membri din Ministerul Finanțelor și unitățile subordonate acestuia, cum ar fi Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și Autoritatea Vamală Română, precum și din Ministerul Afacerilor Interne (I.G.P.R., I.G.P.F., I.G.I.) și alte structuri centrale.

Federația se angajează să sprijine sindicatele membre existente în abordarea problemelor specifice fiecărui domeniu de activitate. De asemenea, F.S.D.R. rămâne deschisă către dezvoltare și integrarea altor organizații sindicale din aceste domenii și nu numai, oferind un mediu dedicat muncii sindicale și colaborării eficiente.

Concluzie

F.S.D.R. continuă să crească pe baza valorilor fundamentale ale solidarității și cooperării, având ca scop îmbunătățirea condițiilor de muncă și promovarea drepturilor angajaților din diverse sectoare ale economiei românești. Această evoluție subliniază importanța sindicatelor în asigurarea unui dialog social constructiv și a protecției drepturilor lucrătorilor. (Cerasela N.).

Citeste in continuare

Exclusiv

Sindicatul Europol solicită respectarea drepturilor polițiștilor

Publicat

pe

De

Sindicatul Europol a evidențiat problema aplicării neunitare a legislației privind drepturile polițiștilor în cadrul Ministerului Afacerilor Interne (MAI) și structurilor subordonate acestuia, cum ar fi Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR). Aceasta a dus la neplata drepturilor bănești pentru polițiștii din diverse unități, inclusiv Brigada de Combatere a Criminalității Organizate, Brigada de Operațiuni Speciale, Unitățile Teritoriale de Analiză a Informațiilor, Secțiile Regionale de Poliție Transporturi și Brigada Autostrăzi.

Problemele întâmpinate de polițiști

Conform sindicaliștilor, lipsa de asumare și interpretarea legislației în defavoarea polițiștilor au dus la privarea angajaților acestor structuri de normele de hrană nr. 12 „B”. Argumentul adus de autorități este că aceste structuri nu se află în subordinea directă a IGPR, în ciuda sprijinului logistic și financiar oferit de inspectoratele județene de poliție, conform dispozițiilor din anii 2008, 2014 și 2016.

Acțiuni în instanță și decizii recente

Pe parcursul acestei perioade, au fost intentate peste 100 de acțiuni în instanță pentru recunoașterea acestui drept, atât pentru viitor, cât și retroactiv, pentru ultimii trei ani. O decizie relevantă a fost Decizia ICCJ nr. 77 din 18 noiembrie 2024, care a clarificat interpretarea H.G. nr. 65/2003 și a Ordinului M.A.I. nr. 136/2017, stabilind că Brigăzile de Combatere a Criminalității Organizate fac parte din IGPR.

Solicitarea Sindicatului Europol

Având în vedere această hotărâre, Sindicatul Europol solicită conducerii IGPR să includă în dispoziția pentru anul 2025 drepturile asociate normei 12 „B” pentru polițiștii din structurile menționate, inclusiv pentru perioada în care nu au benefiat de aceste drepturi din vina angajatorului.

Concluzie

Situația subliniază necesitatea unei aplicări coerente și unitare a legislației privind drepturile polițiștilor, asigurând astfel respectarea și protejarea intereselor acestora. Sindicatul Europol continuă să se angajeze în promovarea drepturilor membrilor săi, cerând o interpretare corectă a legislației în beneficiul tuturor polițiștilor din MAI. (Cerasela N.).

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv19 ore ago

Ieșirea din ADI Deșeuri: O decizie potențial dezastruoasă, un risc care ar putea costa Ploieștiul scump

Ploieștiul incepe un nou drum? Ieșirea din ADI Deșeuri și provocările infruntării corupției Un deceniu de mizerie și corupție Ploieștiul...

Exclusiv19 ore ago

Sindicatul Europol solicită respectarea drepturilor polițiștilor

Sindicatul Europol a evidențiat problema aplicării neunitare a legislației privind drepturile polițiștilor în cadrul Ministerului Afacerilor Interne (MAI) și structurilor...

Exclusiv2 zile ago

AUTOSESIZAREA INSPECTIE JUDICIARE IN CAZUL JUDECATOAREI GROSU CRINA ELENA!!!

In mod normal, intr-o tara in care dreptatea si ocrotirea binelului public prin intermediul actului de justitie ar trebui sa...

Exclusiv2 zile ago

Controversă și scandal la Hidro Prahova: Demisii și ilegalități în conducerea UIP!

Managementul lui Iorga Marian la Hidro Prahova: Pierderi de milioane și nemulțumiri în rândul angajaților (II) La nici o lună...

Exclusiv2 zile ago

Eșecul „resursizării” Poliției Penitenciare

Directorul Bogdan PUIANU se confruntă cu Comisia de disciplină din Ministerul Justiției (MJ), iar „resursizarea” poliției penitenciare s-a dovedit un...

Exclusiv2 zile ago

Doi ani de insistențe pentru desecretizarea regulamentelor

Se împlinesc doi ani de când SPR Diamantul insistă asupra desecretizării Regulamentelor de Organizare și Funcționare a Inspectoratelor Județene de...

Exclusiv3 zile ago

RABUFNIREA INCULPATULUI PSEUDO – JURNALIST NARCOMAN, SPAGAR SI SANTAJIST CATALIN STAVRI!

Contextul propunerii de arestare preventivă Odata cu respingerea de catre Judecatoria Ploiesti a propunerii Parchetului de pe langa Curtea de...

Exclusiv3 zile ago

ABUZURI, INDOLENȚĂ ȘI SUBIECTIVISM LA JUDECĂTORIA VALENII DE MUNTE

Din cauza faptului ca evenimentele cotidiene generate de concetatenii nostri ocupa o mare parte din timp, pentru o perioada scurta...

Exclusiv3 zile ago

Managementul lui Iorga Marian la Hidro Prahova: Pierderi de milioane și nemulțumiri în rândul angajaților

La nici o lună de la numirea sa în funcția de Director General al Hidro Prahova, Iorga Marian, acuzat de...

Exclusiv3 zile ago

Norma 12B: Polițiștii vor beneficia de drepturi suplimentare

Sindicatul Democratic al Polițiștilor SIDEPOL a anunțat că norma 12B, referitoare la hrana polițiștilor, va fi extinsă pentru mai mulți...

Exclusiv4 zile ago

Jafuri și corupție! Ziarul Incisiv de Prahova publică dovezile care ingroapă UWS (fosta ROSAL)!: Un Audit ce dezvăluie furturi masive

Corupție și abuzuri în gestiunea deșeurilor din Prahova: Moștenirea lui Silviu Prigoană și implicațiile Statului Paralel Desvaluirile ziarului Incisiv de...

Exclusiv4 zile ago

Despre „lantul” de OUG-uri și ipocrizia MAI

Critica la adresa ordonanțelor de urgență Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului Diamantul, a adus în discuție controversa legată de lanțul...

Exclusiv5 zile ago

Afaceri intunecate. Un studiu de caz în Securitatea Națională: legături infracționale în Sistemul Național Antigrindină

O investigație în contextul anchetelor jurnalistice: Sistemul Național Antigrindină și impactul asupra Siguranței Naționale a României Provocările post-electorale: Ce trebuie...

Exclusiv5 zile ago

S.R.I.: Geniul nevăzut al Securității Naționale

PATRIA A PRIORI! Mereu înaintea tuturor: Un omagiu pentru Serviciul Român de Informații Importanța S.R.I. în contextul național În contextul...

Exclusiv5 zile ago

MASS-MEDIA ÎN BOCCA DELLA VERITA: O analiză asupra rolului presei și al responsabilității jurnalistice

Contextul istoric al scrisului și al mass-mediei Într-un raport emis de Sindicatul Diamantul, Vitalie Josanu subliniază importanța scrisului și a...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv