Exclusiv
Nu stăm să numărăm orele care au trecut de când ,,ministrul” Bogdan Despescu, chestor general cu 4 stele, a ,,ucis” fără să-și dea seama limba română

Nu putem, pentru că domnia sa a punctat niște lucruri ce ne-au facut să scormonim puțin achizițiile poliției, iar surprizele nu s-au lăsat așteptate, dezvaluie cei de la sindicatul Europol.
Suntem convinși că foarte mulți dintre voi v-ați întrebat unde sunt toate acele dotări despre care a vorbit domnul Despescu, contractate în ultimele 3 săptămâni, motiv pentru care venim cu lămuriri suplimentare, astfel:
- 200 de autospeciale destinate muncii de poliție rutieră;
- 250 de complete pentru blocarea roților (spike-strips).
După cele 200 de autospeciale marca BMW, iată că ,,lupta cu infractorii de pe stradă” se mută aproape complet… pe stradă! Iar pentru a putea face asta IGPR-ul semnează noi și noi contracte de achiziție pentru mijloace de mobilitate și echipamente ,,tactice” necesare în munca de poliție… rutieră.
Probabil că tragedia de la 2 Mai a produs niște efecte puternice asupra conducerii MAI, iar ordinul a venit clar – cumpărați! Nu că nu ar fi necesare aceste achizitii, dar acest ,,galop” furibund nu va fi de bun augur.
Să o luăm metodic:
1. Se achiziționează 200 de autospeciale pentru poliția rutieră.Am dezvaluit despre faptul ca au fost contractate 300 de autospeciale pentru poliția rutieră și 400 pentru ordine publică – acorduri cadru. Primul contract subsecvent ,,lovește” în lotul de poliție rutieră cu 200 de autospeciale, Duster, cel mai probabil, complet echipate cu autocolant de tip nou și rampă girofar la un preț aproximativ de 23.000 de euro fără TVA/bucată.
Cu cele 200 de BMW-uri, facem 400 de bucăți, pe țară, pentru anul acesta. Mai puțin de 10/județ, dar suficiente ca polițiștii rutieri, care MAI există, să poată schimba în fiecare zi câte o mașină. Nu, nu este o glumă, poliția rutieră este pe cale de dispariție ușor, ușor. Și cea de ordine publică, dar aici ne salvează posturile de poliție și secțiile rurale, încă…
2. Din cele 349 de bucăți ,,complet pentru blocarea roților” denumite tehnic, spike-strips, deși nu ne-am dori să-l auzim pe domnul ”ministru” cum pronunță această denumire, s-au comandat 250 de dispozitive la preț unitar fără TVA de 750 lei/bucată, care cel mai probabil vor fi distribuite pe principiul 1 complet spike-strips/autospecială nouă.
Evident, așteptăm definitivarea procedurii pentru aparatele drug-test, al căror număr actual este insuficient, cât despre calitatea unora dintre aparate care înregistrează deficiențe majore în detectarea substanțelor psihoactive și cu privire la care de aproximativ 8 ani IGPR-ul și MAI-ul nu au depus eforturi pentru remediere, respectiv achiziționarea unui număr corespunzător în raport de realitatea operativă și de explozia pieței drogurilor. Încă se lucrează la aceste tipuri de achiziții, dar nu credem că vom trece de 15 octombrie fără ca acestea să fie contractate.
Așadar, la finalul acestui an, probabil în decembrie, pentru că mai repede este imposibil având în vedere că numai mâine nu este 1 octombrie, veți vedea pe străzi patrulând noile Dustere ale poliției rutiere, toate echipate cu etilotest, drugtest, spike-strips, autocolant nou și rampă optico-acustică.
Cât despre existența unor separatoare în habitaclul acestor autospeciale nici nu poate fi vorba că doar marele specialist Lucian Bode a afirmat că la structurile de poliție rutieră nu este necesar așa ceva. În opinia domniei sale, beneficiind probabil de girul celuilalt domn ”ministru”, șoferii sunt cuminți, chiar dacă uneori mai conduc afumați, prăfuiți și mai omoară și alte persoane din când în când, dar nu sunt violenți.
În ceea ce privește mijloacele de intervenție, constatăm că nu se dorește achiziționarea unor elemente esențiale activității operative, probabil tocmai din motiv că cei ce conduc MAI-ul nu înțeleg munca de poliție. Elementele la care facem referire și care sunt indispensabile muncii, fără a ne limita la acestea sunt următoarele:
- dispozitive de spargere a geamurilor auto pentru extragerea conducătorilor/pasagerilor;
- mijloace suplimentare de semnalizare și iluminare la fața locului;
- benzi pentru delimitarea și semnalizarea câmpului infracțional(ce lipsesc cu desăvârșire din dotarea autospecialelor de poliție-a se vedea inclusiv cazul tragediei de la 2 Mai, respectiv Crevedia, în momentul sosirii primelor echipaje la fața locului acestea s-au aflat în imposibilitatea semnalizării și delimitării corespunzătoare a câmpului infracțional);
- echipamente de unică folosință(mănuși, măști chirurgicale etc);
- kit-uri de prim-ajutor profesionale.
În raport de lipsa de viziune a conducătorilor MAI referitor la aceste dotări elementare constatăm existența unui simplu joc de imagine inclusiv prin prisma achizițiilor realizate și a cursurilor la care polițiștii sunt trimiși. Practic, colegii noștri urmează cursuri de prim-ajutor doar de formă, deoarece în momentul în care ar fi puși în situația de a interveni pentru acordarea primului ajutor vreunei persoane aflate în dificultate aceștia nu ar avea efectiv cu ce să o facă.
Ca aspect pozitiv putem constata doar că după o perioadă îndelungată s-a înțeles faptul că dotarea unei autospeciale de poliție este necesar a fi realizată în mod separat și că pentru prima dată după 20 de ani, din nefericire numai după înregistrarea unor tragedii, au fost demarate procedurile de achiziție pentru mijloace specifice de intervenție și cercetare la fața locului în cauzele accidentelor rutiere. Asupra acestui subiect vom reveni zilele următoare pentru a-l dezvolta deoarece este foarte interesant.
Cu privire la lupta contra fenomenului infracțional, considerăm că este constructiv faptul că în septembrie 2023 MAI-ul, prin vocea domnului Predoiu a realizat că ”lupta cu drogurile” este pierdută, dar îi sugerăm acestuia să-l întrebe pe celălalt auto-proclamat ”ministru”, Despescu, când a pierdut ”lupta cu strada”, pentru că din acel moment sistemul polițienesc a început să funcționeze în modul de avarie. Dacă nu este în stare să răspundă, îi dăm ministrului Predoiu un indiciu – se făcea că era anul 2014 când….
Puteți cumpăra tancuri, domnule Despescu, puteți cumpăra pistoale, puști și aruncătoare de grenade chiar și elicoptere – îi mulțumim domnului Arafat că din lotul de la DSU ne dă și nouă unul la poliție, păcat că nu i-ați spus că nu prea va fi folosit, cum nu vor fi folosite nici avioane, bărci sau submarine din cauza deficitului de personal generat de prostituția profesională la care ați supus întregul sistem polițienesc. În schimb știți ce nu puteți cumpăra? Oameni… Dar știți ce oameni? Vă spunem noi – polițiști adevărați. Că lucrători la poliție ați “cumpărat” destui și i-ați împuternicit/desemnat în funcții de conducere prin încălcarea Legii nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, mai dezvaluie sursa citata. (Cristina T.).
Exclusiv
Emil Pascut: Critica managementului din MAI și reflexele regimului autoritar

Reflexe ale regimului comunist în MAI
Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului Diamantul, a declarat că Ministerul Afacerilor Interne (MAI) păstrează reflexe ale regimului autoritar comunist, evidențiind modul în care opiniile critice sunt etichetate ca „opinii politice” sau acte anti-sistem. Aceasta este o strategie de control social care transformă disidența într-o faptă pedepsibilă, subminând astfel principiile statului de drept și creând un climat de frică.
Caracteristicile regimurilor autoritare
Pascut a enumerat principalele trăsături ale regimurilor autoritare:
- Centralizarea puterii
- Represiunea disidenței
- Controlul informației, inclusiv cenzura opiniilor critice și manipularea narativelor publice.
În aceste condiții, critica este percepută ca o amenințare la adresa stabilității regimului, indiferent de conținutul său.
Problemele din MAI
Pascut subliniază că la MAI există simptomele enumerate mai sus, facilitate de o legislație defectuoasă și de calitatea morală și profesională scăzută a unor funcționari de conducere. Legea 360/2002, de exemplu, este considerată un cadru normativ defectuos, utilizat pentru a suprima dizidența și opinile critice, fără o delimitare clară a „opiniilor politice” de cele care sunt pur critice.
Impactul Legii 360/2002
Lipsa unei definiții precise a „opiniei politice” permite o interpretare extinsă, astfel încât orice opinie contrară narativului oficial poate fi etichetată ca „opinie politică.” Pascut reamintește că înainte de cazurile recente, cercetările disciplinare pentru opinii politice erau rare, însă acestea au crescut în intensitate după evenimente recente, afectând grav activitatea sindicală și libertatea de exprimare a polițiștilor.
Distincția între critică și compromiterea imaginilor
Pascut evidențiază importanța de a face o distincție clară între critica legitimă, care abordează problemele structurale, și comportamentele care compromit imaginea instituției. Legislația existente, cum ar fi apreciația standardelor CEDO, ar trebui să ghideze sancționarea funcționarilor pentru exprimarea opinilor critice.
Jurisprudența CEDO ca fundament
Pascut face referire la cazuri relevante de la CEDO, precum „Vogt v. Germania” și „Baka v. Ungaria”, pentru a argumenta că sancțiunile aplicate funcționarilor publici trebuie să fie proporționale, legale și să demonstreze un impact real asupra reputației instituției, nu doar un discomfort.
Concluzie: Nevoia de schimbare
Misiunea MAI de a proteja drepturile cetățenilor și de a asigura transparența în activitatea sa este esențială. Pascut atrage atenția că o interpretare extinsă a legilor și penalizarea criticilor pot submina aceste valori fundamentale, fiind necesară o evaluare responsabilă și echilibrată a comportamentului funcționarilor publici.
Experiența acumulată pe parcursul a 18 ani de activitate juridică și observație critică a MAI îi oferă lui Emil Pascut autoritatea de a formula aceste concluzii esențiale pentru viitorul instituției și al societății românești. (Cristina T.).
Exclusiv
Aroganta și ipocrizia în conducerea ANP: Întâlnire cu realitatea
Exclusiv
A apărut proiectul de OUG pentru recalcularea salariilor și pensiilor militare

Detalii despre proiectul de ordonanță de urgență
Sindicatul Diamantul, reprezentat de Emil Pascut, a anunțat lansarea în consultare a proiectului de ordonanță de urgență privind recalcularea și plata retroactivă a majorărilor salariale pentru lucrări de excepție, în urma Deciziei Înaltei Curți de Casație și Justiție nr. 75/2024. Proiectul a fost publicat pe pagina Ministerului Apărării Naționale.
Principalele prevederi ale proiectului
Printre principalele prevederi ale ordonanței se numără:
- Recalcularea majorărilor salariale: Acestea includ majorarea de până la 50% pentru perioada 1 ianuarie 2019 – 31 decembrie 2023, precum și recalcularea majorărilor prevăzute în Legea-cadru nr. 153/2017 începând cu 1 ianuarie 2019, aplicată la solda/salariul de funcție fără plafonare.
- Plata diferențelor rezultate: Aceasta se va desfășura eșalonat pe o perioadă de 5 ani, începând cu 4 decembrie 2024, astfel:
- 5% în primul an
- 10% în al doilea an
- 25% în al treilea an
- 25% în al patrulea an
- 35% în al fifth an
- Revizuirea pensiilor militare de stat: Aceasta va viza pensiile deschise începând cu 1 ianuarie 2019, cu un termen de revizuire de 240 de zile de la intrarea în vigoare a ordonanței.
- Alte prevederi importante: Diferențele plătite se vor actualiza cu rata inflației, iar orice procedură de executare silită va fi suspendată pe perioada plăților eșalonate.
Critici și probleme semnalate
Pascut a subliniat unele chestiuni neplăcute, cum ar fi termenul de 240 de zile și unele formulări din proiect care ar putea afecta pozitivitatea impactului asupra altor drepturi salariale. El a evidențiat, de asemenea, preocupările privind modul în care anumite articole ar putea beneficia pe cei care deja au fost considerați responsabili pentru problemele anterioare.
„Proiectul poate repara retroactiv, dar nu poate reconfigura retroactiv un element salarial,” a declarat Pascut, criticând modul în care anumite măsuri sunt structurate în vizarea documentului.
Probleme de transparență și nedreptate
Emil Pascut a menționat că primul care ar putea beneficia de ordonanță este chiar cel care a indus în eroare angajații, subliniind astfel un sentiment de nedreptate. „Culmea culmilor, primul profitor al ordonanței va fi cel care v-a înșelat pe toți! Va primi câteva zeci de mii de euro, poate chiar spre o sută de mii, premiu de incompetență!” a adăugat el, subliniind frustrările angajaților afectați.
Această dezvăluire subliniază nevoia de reforme reale și de transparență în gestionarea resurselor și a drepturilor salariale în rândul personalului militar și civil din România. (Cristina T.).
-
Exclusivacum 3 zile
Poliția sau mafia? Războiul politic care distruge afaceri in Cerasu/Rețeaua corupției de la Vălenii de Munte: între putere și abuz
-
Exclusivacum 20 de ore
Aroganta și ipocrizia în conducerea ANP: Întâlnire cu realitatea
-
Exclusivacum 3 zile
Corupție și intimidare: Adevărul din umbră al gestionării deșeurilor în Prahova
-
Exclusivacum 2 zile
Scandalul White Tower: Abuzuri imobiliare și corupție în România
-
Exclusivacum 2 zile
Critici dure la adresa lui Dan Halchin în urma bilanțului de la Penitenciarul Iași
-
Exclusivacum o zi
A apărut proiectul de OUG pentru recalcularea salariilor și pensiilor militare
-
Exclusivacum 4 zile
FSANP propune amendament pentru acordarea drepturilor salariale polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 4 zile
Proteste ale polițiștilor din Mehedinți impotriva tăierilor salariale