Connect with us

Administratie

Cooperare judiciară internațională în baza unui acord comun de anchetă încheiat de către autoritățile din Germania, Serbia și România

Publicat

pe

Cooperare judiciară internațională pentru destructurarea unei grupări infracționale specializate în traficul transfrontalier de migranți!
Polițiștii Direcției de Combatere a Criminalității Organizate – Biroul de Combatere a Traficului de Migranți, împreună cu procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Structura Centrală, au pus în aplicare 11 mandate de percheziție domiciliară, în județele Timiș, Arad și Argeș, într-o cauză privind săvârșirea infracțiunilor de constituirea unui grup infracțional organizat, transfrontalier și trafic de migranți. Activitățile au fost desfășurate în baza unui acord comun de anchetă încheiat de către autoritățile din Germania, Serbia și România.
Documentarea activității infracționale a acestei grupări infracționale a presupus un efort substanțial din partea organelor judiciare române, materializat prin percheziții informatice și accesarea unor sisteme informatice reprezentate de dispozitivele mobile utilizate atât de către migranți, cât și de către persoanele bănuite, audierile migranților, efectuarea de expertize criminalistice, schimbul constant de informații cu autoritățile judiciare din Serbia, Germania, Turcia, Polonia, Bulgaria și Austria, atât în cadrul echipei comune de investigații, cât și prin cooperare polițienească judiciară și prin emiterea unor ordine europene de anchetă.
În cauză, s-a reținut faptul că, în perioada 2022 – 2023, mai multe persoane de naționalitate română și turcă, sub coordonarea din exteriorul țării a unor cetățeni turci și sirieni, au constituit un grup infracțional organizat transfrontalier având ca scop săvârșirea infracțiunii de trafic de migranți (de origine turcă și irakiană), pe ruta Turcia – Bulgaria/Serbia – România – Germania.
Organizarea grupării infracționale:
Pe teritoriul României, s-a constituit mai multe celule infracționale care au acționat în mod unitar, prin facilitarea trecerii frauduloase a frontierei sudice a României, atât cu Bulgaria, cât și cu Serbia, a grupurilor ilegale de migranți, recrutarea din rândul lucrătorilor străini aflați în legalitate pe teritoriul României cu vize de muncă și găzduirea temporară în diferite locații situate în zona de vest a României, în scopul trecerii frauduloase a frontierei de stat dintre România și Ungaria, cu destinația finală Germania. Aceste celule infracționale erau coordonate în permanență din exteriorul țării, liderii grupării fiind stabiliți în Turcia, Germania și Serbia.
Liderii grupării organizate au racolat mai multe persoane, cu preponderență cetățeni români, cu rol de transportatori locali, care, în scopul dobândirii unor câștiguri materiale importante, într-un termen scurt, au aderat la grupul infracțional organizat și a dezvoltat, la nivel național, propriile rețele de transportatori.
Pe palierul organizatoric, liderii grupului infracțional organizat au introdus ilegal migranți, în România, au recrutat migranți din rândul lucrătorilor străini aflați în legalitate pe teritoriul României cu vize de muncă și au procedat la concentrarea temporară a acestora în diferite locații, din municipiile Timișoara și Arad, prin închirierea unor spații sau utilizarea unor reședințe ale membrilor grupului, identificarea și utilizarea mijloacelor optime de transport în Germania, prin trecerea frauduloasă a frontierei de stat româno-maghiară, atât prin utilizarea unor conducători auto profesioniști și disimularea în mijloacele de transport ale acestora, cât și prin trecerea migranților pedestru, prin zonele situate între punctele de trecere ale frontierei de stat a României (cunoscută ca fiind zona verde).
Pentru transferul și transportul ilegal de migranți, bănuiții utilizau autovehicule pe post de antemergător, șoferii implicați fiind instruiți și coordonați, în permanență, de către organizatorii transporturilor, prin transmiterea locațiilor de îmbarcare/debarcare, comunicarea în timp real a riscurilor generate de prezența în trafic a unor echipaje de poliție, precum și gestionarea resurselor necesare transporturilor (cheltuieli ocazionate de consumul de combustibil, de achiziționarea vinietelor sau a alimentelor pentru migranți).
De asemenea, membrii grupului infracțional organizat utilizau autovehicule închiriate sau cumpărate special pentru îndeplinirea scopului infracțional, în numele unor persoane terțe sau prin utilizarea unor documente falsificate, iar de cele mai multe ori, persoanele traficate au fost transportate în condiții de risc, prin supraaglomerarea sau lipsa de ventilație a spațiilor disimulate.
În ceea ce privește găzduirea, persoanele bănuite au identificat locații, utilizate pentru adăpostul temporar al migranților, în momentul imediat al accederii ilegale pe teritoriul României, din Bulgaria sau Serbia. Locații de tip safe-house (supraaglomerate, fără posibilitatea de respectare a unor reguli elementare de igienă sau de prevenire a răspândirii unor afecțiuni medicale) din municipiul Timișoara și Arad au fost închiriate, gestionate și schimbate periodic, în vederea îngreunării descoperirii activității infracționale.
Pe parcursul documentării cauzei, pe teritoriul României, au fost identificați peste 300 de migranți traficați. Pentru fiecare transport erau percepute persoanelor vătămate sume cuprinse între 4.000 și 10.000 de euro, în funcție de segmentul de traficare (de exemplu, din România pentru Germania ar fi fost percepute sume cuprinse între 4.000 și 5.000 de euro). Pe parcursul perchezițiilor domiciliare, au fost depistați mai mulți migranți și au fost descoperite și ridicate autoturisme de lux și sume de bani în euro.
Concomitent, pe teritoriul Germaniei au fost efectuate două percheziții domiciliare și au fost puse în aplicare două mandate de aducere, bănuiții fiind audiați la sediul Bundespolizeiprasidium Potsdam. Totodată, în Serbia, a fost efectuat un control într-o locație de tip safe-house, utilizată de grupul infracțional organizat pentru adăpostirea temporară a migranților.
La activitățile desfășurate pe teritoriul României, au participat polițiști din cadrul Bundespolizeiprasidium Potsdam și o echipă a EUROPOL din cadrul European Migrant Smuggling Centre EMSC, iar la cele desfășurate pe teritoriul Germaniei a participat o echipă din cadrul Direcției de Combatere a Criminalității Organizate – Biroul de Combatere a Traficului de Migranți. Cooperarea judiciară a fost facilitată prin intermediul EUROJUST, fiind încheiat un acord privind constituirea unei echipe comune de anchetă cu autoritățile judiciare din Germania și Serbia.
Activitățile au fost efectuate cu sprijinul Direcției Operațiuni Speciale, brigăzilor de combatere a criminalității organizate Timișoara și Pitești și Inspectoratului General al Poliției de Frontieră – Serviciul Teritorial al Poliției de Frontieră Timișoara, cooperarea internațională fiind desfășurată prin intermediul EUROPOL și SELEC, transmite sursa citata. (Sava N.).

Administratie

Poliţiştii de frontieră au descoperit, în remorca unui ansamblu rutier condus de un cetățean bulgar, 9.900.000 de ţigarete, fără marcaje fiscale.

Publicat

pe

De

In Punctul de Trecere a Frontierei Turnu Măgurele, s-a prezentat pentru efectuarea controlului de frontieră, pe sensul de intrare în ţară, un cetăţean bulgar în vârstă de 65 ani, conducând un ansamblu rutier înmatriculat în Bulgaria.

Polițiștii de frontieră împreună cu inspectorii vamali din cadrul Biroului Vamal Turnu Măgurele-Direcția Regională Vamală Craiova au procedat la efectuarea unui control amănunțit asupra mijlocului de transport. Astfel, a fost descoperită, în remorca ansamblului rutier, o cantitate impresionantă de țigarete nedeclarate și fără timbru fiscal.

Camionul și bunurile descoperite au fost duse la sediul Biroului Vamal Slatina, județul Olt, iar în urma inventarierii a rezultat cantitatea totală de 9.900.000 de țigarete (495.000 de pachete), estimate la o valoare de 13.612.500 lei.

Șoferul mijlocului de transport a declarat faptul că este angajatul firmei de transport și nu are cunoștință despre existența țigaretelor.

Țigaretele au fost ridicate în vederea confiscării de către lucrătorii vamali,  ansamblul rutier a fost indisponibilizat la sediul Serviciului Teritorial al Poliției de Frontieră Teleorman, iar în cauză polițiștii de frontieră efectuează cercetării sub aspectul săvârșirii infracțiunii de contrabandă, precizeaza sursa citata. (Sava N.).

Citeste in continuare

Administratie

Perioada de înscriere pentru cele 2.880 de locuri scoase la concurs la școlile postliceale ale Ministerului Afacerilor Interne se prelungește cu două zile, până la data de 16 mai 2024.

Publicat

pe

De

În continuare, cererile de înscriere se vor transmite în format electronic la adresele de e-mail ale unităților de recrutare.

Odată cu prelungirea termenului de depunere a cererii de înscriere se va prelungi și perioada de depunere a dosarelor de recrutare, noua dată-limită de depunere a acestora fiind 24 mai 2024.

Persoanele interesate să se înscrie la concursul de admitere la una dintre cele șase instituții de învățământ ale MAI pot trimite cererea de înscriere la unitățile de recrutare ale inspectoratelor județene de poliție, de jandarmerie sau pentru situații de urgență, precum și la inspectoratele teritoriale ale poliției de frontieră și la structurile de resurse umane ale inspectoratelor generale de la nivel central, în funcție de opțiunea candidaților.

Persoanele care optează pentru locurile Poliției de Frontieră și nu au domiciliul într-un județ limitrof frontierei de stat, se pot adresa structurilor de resurse umane din unitățile subordonate Inspectoratului General al Poliției Române, potrivit domiciliului sau reședinței din cartea de identitate.

Precizăm că adresele de e-mail la care se transmit cererile de înscriere sunt postate pe site-ul oficial al unităților de recrutare, iar fiecare candidat se poate înscrie la o singură școală postliceală. De asemenea, tematica și bibliografia pentru proba de evaluare a cunoștințelor se publică pe site-urile unităților de învățământ pentru care candidatul s-a înscris.

Mai multe detalii pot fi regăsite pe pagina oficială de internet a Ministerului Afacerilor Interne, www.mai.gov.ro, secțiunea Cariera-Instituții de învățământ/formare profesională.

Informații de background

MAI organizează, în perioada aprilie – iulie 2024, sesiune de admitere la școlile postliceale în care se formează agenți de poliție, subofițeri și maiștri militari.

Defalcate pe instituții, cifrele de școlarizare pentru această sesiune sunt: Școala de Agenți de Poliție „Vasile Lascăr” Câmpina – 1.340 de locuri, Școala de Agenți de Poliție „Septimiu Mureșan” Cluj-Napoca – 300 de locuri, Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” Oradea – 240 de locuri, Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Grigore Alexandru Ghica” Drăgășani – 350 de locuri, Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Petru Rareș” Fălticeni – 350 de locuri, Școala de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldești – 300 de locuri.

La primirea cererii-tip persoana cu sarcini de recrutare atribuie candidatului un cod unic de identificare, precum și centrul zonal la care este arondat, după care o scanează și o transmite la adresa de e-mail indicată de candidat.

Pentru dosarul de recrutare candidații depun toate documentele solicitate până la data de 24 mai 2024. Evaluarea psihologică a candidaților și soluționarea eventualelor contestații se finalizează în acest termen.

De asemenea, în perioada 28-31 mai 2024, candidații vor avea de parcurs proba de evaluare a performanței fizice care se susține în centrele zonale de selecție potrivit arondării, indiferent de unitatea de învățământ pentru care au optat, astfel:

– Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” – pentru candidații din Municipiul București și județele Argeș, Călărași, Constanța, Giurgiu, Ialomița, Ilfov, Teleorman, Tulcea;

– Școala de Agenți de Poliție „Vasile Lascăr” Câmpina – pentru candidații din județele Brașov, Brăila, Buzău, Covasna, Dâmbovița, Galați, Prahova, Vrancea;

– Școala de Agenți de Poliție „Septimiu Mureșan” Cluj-Napoca – pentru candidații din județele Alba, Bistrița-Năsăud, Cluj, Harghita, Hunedoara, Maramureș, Mureș, Sălaj, Sibiu;

– Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” Oradea – pentru candidații din județele Arad, Bihor, Caraș-Severin, Satu Mare, Timiș;

– Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Grigore Alexandru Ghica” Drăgășani – pentru candidații din județele Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt, Vâlcea;

– Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Petru Rareș” Fălticeni – pentru candidații din județele Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava, Vaslui;

– Atenție! Candidații pentru Școala de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldești susțin proba de evaluare a performanței fizice exclusiv la sediul acestei instituții de învățământ.

De menționat este că repartizarea în vederea susținerii probei se realizează de către unitatea de învățământ pentru care a optat candidatul, iar planificarea pentru susținerea probei se va realiza prin centrul zonal de selecție la care este arondat acesta.

Repartizarea, planificarea și rezultatele obținute vor fi postate pe site-urile oficiale ale unităților de învățământ pentru care au optat candidații, precum și pe site-urile centrelor zonale de selecție.

Această probă nu va putea fi contestată, repetată sau reexaminată. În același timp, traseul practic-aplicativ se va realiza în prezența a trei reprezentanți ai părinților, aleși prin tragere la sorți, din rândul celor care își exprimă acordul, zilnic, înainte de începerea probei, pentru fiecare serie în parte.

Proba de evaluare a cunoștințelor va avea loc în data 15 iunie 2024, la unitățile de învățământ pentru care au optat, de către candidații care au promovat proba de evaluare a performanței fizice.

Pentru candidații la concursul de admitere în unitățile de învățământ postliceal, proba de evaluare a cunoștințelor constă într-un test grilă, care va cuprinde, subiecte de limba română – în proporție de 40%, subiecte de limbă străină – în proporție de 15%, subiecte din legislația specifică MAI, precum și a instituțiilor politice ale statului – în proporție de 20%, subiecte de educaţie civică şi cetăţenească, exerciţii de evaluare a capacităţii de analiză şi sinteză, precum şi exerciţii privind deprinderea raționamentului logic –  în proporție de 15%, iar punctajul din oficiu reprezintă 10 % din nota maximă.

Pentru limba străină candidatul are posibilitatea să opteze, prin cererea-tip de înscriere, pentru una din următoarele disciplinele: limba engleză sau limba franceză.

Eventualele contestații cu privire la această probă de concurs se transmit de către candidați online la adresa de e-mail a unității de învățământ pentru care candidează și se soluționează la sediul acesteia, în termen de 48 de ore de la depunere.

Examinarea medicală se realizează în perioada 19 iunie – 12 iulie 2024, pentru candidații care se încadrează în numărul de locuri scoase la concursul de admitere, în funcție de instituția de învățământ vizată, în ordinea descrescătoare a notelor finale.

Unitățile de învățământ postează pe site-urile oficiale, la finalul fiecărei zile, situația candidaților care au finalizat examinarea medicală, succesiv, până la completarea numărului de locuri scoase la concursul de admitere.

Rezultatele finale ale admiterii vor fi aduse la cunoștința candidaților prin afișare la sediul unităților de învățământ și prin postare pe site-urile oficiale ale acestora, până la data de 19 iulie 2024, mai transmite sursa citata. (Paul D.).

Citeste in continuare

Administratie

Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.64/Răspunderea materială a militarilor

Publicat

pe

De

Personalul MApN care înde­plinește funcții de gestionar răspunde integral pentru pagubele pe care le-a produs în gestiunea proprie. De asemenea, răspunde și pentru lipsurile din gestiune atunci când, la primirea acesteia nu a făcut verificările necesare cu privire la starea calitativă și cantitativă a bunurilor primite, a sumelor de bani și celorlalte valori, iar ulterior se constată diferențe între existentul scriptic și cel faptic.

Gestionarul are obligația de a solicita, în scris, comandantului/șefului unității militare asigurarea asistenței tehnice de specialitate, atunci când primește bunuri ce au caracteristici pentru a căror verificare nu posedă cunoștințele necesare. În caz contrar, se consideră că nu are dubii în privința bunurilor respective și răspunde material pentru pagubele rezultate din operațiunea efectuată.

Când atribuțiile ce îi revin gestionarului au fost exercitate de către delegați sau comisii și nu se poate stabili, în urma cercetării administrative, că prejudiciul s-a produs în perioada în care gestionarul a lipsit, acesta răspunde material în limita prejudiciului.

Persoanele care predau gestiunea și care, cu rea-credință, cu ocazia predării, ascund existența unor lipsuri răspund material pentru respectivele lipsuri, cu încadrarea în termenul general de prescripție.

Dacă paguba nu poate fi determinată cu exactitate pe perioadele de gestionare, răspunderea materială a predătorului și cea a primitorului se stabilesc până la ultima inventariere dacă bunurile respective au făcut obiectul acestei activități, iar după această perioadă, răspunderea materială se stabilește în sarcina predătorului, a primitorului și a membrilor comisiei de inventariere care au participat la operațiunea de predare-primire a gestiunii.

Personalul care nu îndepli­nește funcții de gestionar, dar este împuternicit să primească sau să aducă de la depozite sau de la furnizori diferite materiale pe care urmează să le predea unității, răspunde material pentru pagubele produse când primește, transportă, păstrează sau eliberează bunuri, sume de bani sau alte valori.

Comandanții/Șefii unităților militare răspund material de paguba produsă, dacă:

♦ nu au asigurat gestionarilor asistența tehnică de specialitate, deși au primit o solicitare scrisă sau atunci când această obligație era prevăzută în mod expres de lege;

♦ s-au produs pagube ca urmare a numirii unor persoane care nu au pregătirea profesională necesară în diferite comisii constituite în unitate, precum cele de evaluare a ofertelor în cadrul procedurilor de achiziții publice, valorificare, închiriere, tehnice, de predare-primire, inventariere, recepție, scoatere din funcțiune/declasare și casare, iar aceste persoane au raportat, în scris, comandantului/șefului unității militare care a numit comisia că nu dispun de cunoștințele necesare îndeplinirii atribuțiilor în comisiile respective;

♦ nu au asigurat prezența delegaților stabiliți prin dispozițiile legale în vigoare, la predarea-primirea gestiunii;

♦ nu au asigurat condițiile necesare păstrării, în unitate, a numerarului și cele de transport de la și la unitatea bancară.

Comandantul/Șeful unității militare răspunde material şi pentru pagubele produse ca urmare a faptului că nu a urmărit și nu a dispus măsuri pentru recuperarea creanțelor cuvenite din despăgubiri acordate MApN.

Astfel de pagube sunt considerate sumele reprezentând despăgubiri acordate prin hotărâri judecătorești ca urmare a cauzării unor prejudicii patrimoniului MApN, care nu mai pot fi recuperate întrucât s-a depășit termenul de prescripție.

Persoanele care participă în calitate de delegați la operațiunea de predare-primire a gestiunii, cele implicate în procesul de achiziție publică, cele numite în comisii tehnice, de inventariere, stabilire și aplicare a normelor de perisabilități, recepție, scoatere din funcțiune/declasare și casare răspund material, integral, pentru lipsurile sau viciile aparente descoperite ulterior sau când se constată că nu și-au îndeplinit obligațiile stabilite în mod expres prin lege.

Orice persoană numită să acorde asistență tehnică de specialitate pentru verificarea calitativă a bunurilor răspunde material în cazul în care a produs o pagubă ca urmare a prestării unei asistențe necorespunzătoare.

Comandantul/Șeful unității militare, precum și orice alt militar care execută în locul gestionarului, fără consimțământul acestuia, operațiuni de primire, păstrare, transport sau eliberare de bunuri materiale și valori se consideră că s-a substituit gestionarului în exercitarea atribuțiilor lui și răspunde material, integral, pentru pagubele produse în aceste situații.

De asemenea, comandantul/şeful unității militare răspunde material, pentru recuperarea pagubelor, în cazul în care a dat ordine ilegale gestionarului ori altei persoane subordonate, din a căror executare s-au produs pagube materiale.

Gestionarul sau persoana care sesizează, în scris, despre primirea unui ordin ilegal este exonerată de răspundere, dacă sesizarea este făcută înainte de executare, iar pagubele materiale produse din executarea unor asemenea ordine se recuperează integral de la persoanele vinovate de ordinele păgubitoare.

Pentru prejudiciile produse în procesul instruirii, personalul MApN răspunde individual, în limita a trei solde lunare nete sau salarii lunare nete, după caz, venitul respectiv fiind cel corespunzător lunii în care s-a constatat paguba.

Pentru personalul care, la data constatării pagubei, nu mai are raporturi de muncă sau de serviciu cu MApN, venitul se determină de către structura financiar-contabilă a unității la care a fost ultima dată încadrat, la nivel similar în plată pentru funcția îndeplinită la data schimbării poziției de activitate.

În situația în care paguba a fost cauzată în procesul instruirii, de mai multe persoane, neputându-se stabili cu certitudine măsura în care fiecare a contribuit la producerea ei, cuantumul imputabil se determină conform modelului de calcul prevăzut în anexa nr. 1 a instrucţiunilor.

Când într-o gestiune manipularea bunurilor se face de mai mulți gestionari, concomitent sau în schimburi succesive, dacă nu se face predarea gestiunii între schimburi, răspunderea materială a gestionarilor se stabilește proporțional cu timpul lucrat efectiv de fiecare, de la ultima inventariere a bunurilor. În toate celelalte situații, fiecare dintre gestionari răspunde material pentru prejudiciile produse pe perioada cât gestiunea bunurilor respective a fost în sarcina sa.

Pentru a fi angajată răspunderea materială în sarcina altor persoane decât autorul direct al pagubei sau a debitorului este necesară îndeplinirea cumulativă a următoarelor condiții:

♦ debitorul sau autorul direct al pagubei să fie declarat insolvabil, înainte sau după obținerea titlului executoriu;

♦ prejudiciul sau debitul rămas de recuperat să fie consecința faptelor prevăzute la art. 17 din ordonanță.
Răspund material în limita valorii pagubei rămase de recuperat de la gestionarul autor direct al pagubei:

♦ comandanții/șefii unităților militare și șefii structurilor resurse umane și financiar-contabile, după caz, vinovați de numirea, încadrarea, trecerea sau menținerea unei persoane în funcția de gestionar, fără respectarea prevederilor legale și neconstituirea garanțiilor prevăzute de lege;

♦ comandanții/șefii unităților militare, șefii structurilor de logistică, financiar-contabile, comandanții de subunități/similar, după caz, pentru pagubele cauzate unității de personalul din subordine, când se dovedește că nu au executat controale potrivit obligațiilor stabilite prin actele normative incidente în domeniu.

Comandanții/Șefii unităților militare răspund material și atunci când:

♦ nu au luat măsuri de organizare și pregătire a comisiilor de inventariere, de scoatere din funcțiune/declasare și casare a bunurilor materiale;

♦ nu au asigurat timpul necesar și nu au urmărit ca persoanele numite în comisiile constituite să participe efectiv la executarea activităților specifice, conform programului stabilit;

♦ au admis înscrierea în documentele de inventariere și de scoatere din funcțiune/declasare a unor date din contabilitate, fără ca aceste activități să fi fost executate în realitate;

♦ operațiunile de casare a bunurilor materiale nu s-au efectuat în condițiile prevăzute de dispozițiile legale în vigoare;

♦ nu au verificat dacă predarea-primirea gestiunii s-a făcut în condițiile prevăzute de lege.

Personalul MApN are obligația să restituie:

♦ sumele nedatorate, încasate fără drept;

♦ contravaloarea bunurilor ce nu i se datorau și care nu mai pot fi restituite în natură;

♦ contravaloarea serviciilor prestate, la care nu era îndreptățit.

Obligația de restituire a sumelor nedatorate, încasate fără drept:

♦ privește toate categoriile de sume primite de la unitate, dar nedatorate de aceasta, precum: salariu/soldă, compensații, sporuri și indemnizații, premii, diurnă de delegare, cheltuieli de transport și cazare;

♦ este integrală, adică privește întregul cuantum al sumei, încasate de beneficiar, indiferent dacă este vorba de o singură plată sau de plăți succesive;

♦ există pentru toate sumele, indiferent de natura fondurilor din care sunt plătite.

Obligația de restituire a contravalorii serviciilor la care nu erau îndreptățiți poate viza: cazarea gratuită, cazarea calculată la tarife mai mici decât cele legale într-o clădire aparținând unității sau aflată în folosința acesteia, neplata în total sau în parte a cheltuielilor de întreținere (apă, energie electrică, încălzit etc.) în aceleași clădiri, transport gratuit ori achitat sub nivelul tarifelor legale, efectuat cu autovehicule aparținând unității ori închiriate de aceasta, costul meselor servite plătit parțial etc.

Militarii care au suferit din culpa unității un prejudiciu material în timpul îndeplinirii obligațiilor militare și în legătură cu acestea au dreptul la despăgubiri. La fel şi urmaşii legali, în cazul decesului militarului căruia i se cuvin despăgubiri.

În vederea stabilirii cuantumului despăgubirilor, comandantul/șeful unității militare care a constatat personal, a luat cunoștință în orice mod sau care a fost informat cu privire la producerea unui astfel de prejudiciu sau căruia i s-a înaintat o cerere de despăgubire dispune efectuarea unei cercetări administrative.

Dacă nu are calitatea de ordonator de credite, acesta informează, de îndată, pe comandantul/șeful eșalonului superior, în vederea dispunerii măsurilor necesare pentru efectuarea cercetării administrative.

Pe baza dosarului cercetării, dispune măsuri pentru plata despăgubirilor către personalul căruia i se cuvin și măsurile necesare pentru recuperarea respectivelor sume de la cei care se fac vinovați de producerea prejudiciului sau pentru scăderea din evidența contabilă a prejudiciului, după caz.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

ARTEHNIS

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România.
Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național?
Garantăm confidențialitatea!

Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503
Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com
Departament Investigații - Secția Anticorupție

TOP KINETO MEDICAL Ploiesti

Știri calde

Exclusiv23 de ore ago

Coruptie la Prefectura Prahova/Un nou dosar penal/Vizat chiar Virgiliu Nanu – fost șef la OCPI, fost prefect de Prahova din partea PSD și candidat la postul de șef al Consiliului Județean Prahova (I)

In data de 09.05.2024, sub nr R33/459 a fost inregistrata plangerea penala la Parchetul de pe Langa Inalta Curte de...

Exclusiv23 de ore ago

După ce a fost deconspirat ca „marioneta secreta” a „Clanului Cosma”, domnul candidat a fost surprins cum „mângâia” afisul de campanie a lui Bogdan Cristian Nica, candidatul PNL la Primăria Ploiești.

După ce a fost deconspirat ca „marioneta secreta” a „Clanului Cosma”, domnul candidat a fost surprins cum „mângâia” afisul de...

Exclusiv24 de ore ago

Noile condiții introduse pentru transportul săptămânal și bilunar, nu fac decât să limiteze accesarea acestui drept de către personalul care momentan beneficiază

Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru modificarea HG  nr. 1198/2022 privind drepturile de transport, pe teritoriul național, ale personalului din instituțiile...

Exclusiv2 zile ago

Cu obraznicia și tupeul marca PSD, Andrei Volosevici se filmează pozând în salvatorul cetății

Consilierul local Cristian Ganea, despre comportamentul primarului Volosevici care descopera…apa calda si se lauda cu proiecte incepute în mandatul trecut:...

Exclusiv2 zile ago

Jaful din bugetul public pare a fi un sport național la Aricestii Rahtivani/Primarul din Aricestii Rahtivani a trecut in barca baronului judetean Mircea Cosma si candideaza din partea PSD

Aricestii Rahtivani, cea mai bogata comuna a judetului nostru-vaca de muls pentru apropiatii primarului Gheorghe Orbu Jaful din bugetul public...

Exclusiv2 zile ago

CUM SE ACOPERA GAFELE DE MANAGEMENT IN POLITIA ROMANA?

Cam tot asa cum pisica isi ascunde fecalele, dezvaluie Vitalie Josanu. „Doar ca, spre deosebire de feline, sefii nostri au...

Diverse2 zile ago

Ghidul Complet pentru Alegerea Cabinei Foto Perfecte la Evenimentul Tău

Alegerea unei cabine foto adecvate poate transforma orice eveniment, fie că este o nuntă, o petrecere de burlac sau o...

Exclusiv3 zile ago

Pseudojurnalista si „Clanul Cosma – PSD Prahova” care inseamna fake news, intoxicare, dezinformare, agresivitate fara margini si violenta gratuita

Vineri, 10 mai 2024, cu ocazia lansării candidaţilor Partidului Naţional Liberal Ploiești pentru alegerile locale din 9 iunie, printr-un comunicat...

Exclusiv3 zile ago

EXCLUSIV: SONDAJ ELECTORAL Alegeri Locale iunie 2024 pentru județele Prahova si Constanța – Grupul de presă INCISIV

Probabil toată lumea a văzut deja sondaje de opinie pentru alegerile locale aruncate în spațiul public de diverse partide politice,...

Exclusiv3 zile ago

Orasul cu stalpi in drum/Un exemplu de proasta administratie a PSD-istului Andrei Volosevici/Vous nous dérangez pas du tout, mon cher Andrei Volosevici

In urma cu ceva timp a facut turul internetului un filmulet cu un stalp uitat in mijlocul unui drum de...

Exclusiv3 zile ago

Luni 13 mai 2024, începând cu ora 10,00, mii de polițiști vor protesta în fața Guvernului, MAI și Parlament

Luni 13 mai 2024, începând cu ora 10,00, Sindicatul EUROPOL, afiliat Federației PUBLISIND participă la un protest organizat de către...

Exclusiv6 zile ago

Lumea s-a saturat de atatea „suzete” conectate de Andrei Volosevici la prejudicierea bugetului

Idila primarului Andrei Volosevici cu fiica unui SRI-ist, tânăra Andrada Necșulescu, era cunoscuta de mult timp dar, era doar imorala....

Exclusiv6 zile ago

Nu e banc, dar asa s-au nascut bancurile cu militieni!

Doi pensionari cer la IGPR, copie de fisa de pensie, dezvaluie Emil Pascut de la sindicatul Diamantul.. Solicitarea petentului nr.1,...

Exclusiv6 zile ago

Federația Sindicatelor din Administratia Nationala a Penitenciarelor ( FSANP) a participat la protestul rezerviștilor militari, fiind singura federație din sistemul penitenciar care s-a alăturat protestului

Protestul a început la ora 12.00, iar la final o delegație a protestatarilor a fost prezenta la discuțiile din sediul...

Exclusivo săptămână ago

Pentru calvarul de pe străzile din Ploiesti – PSD-istul Andrei Volosevici – a fost agresat verbal si fizic de catre un cetatean al urbei lui Caragiale

Merită oraşul Ploiești titulatura de oraş european? Poate fi numit Ploiești oraş? La cum arată localitatea, ea nu se poate...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv