Anchete
Lunea neagra pentru procurorul „Portocala” si a „trâmbiței – trompetei” sale/De la ”probe nelegal obținute”, la ”nulitatea absolută a actelor”

Dupa mult trambitata „Mafia din Poliție și Justiție!” iata ca saptamana a inceput cu o lovitura naprasnica primita de Directia Nationala Anticoruptie – Serviciul Teritorial Ploiesti, intr-un dosar de presupuse fapte de luare de mita, trafic de influenta, cercetare abuziva, divulgarea secretelor de stat si sustragerea sau distrugerea de inscrisuri. Si vorbim chiar despre „generatia de aur” a DNA Ploiesti, formata, printre altii, din procurorii Mircea Negulescu, Cerasela Raileanu si seful „Unitatii Haules” de la acea vreme, Lucian Onea.
Acest dosar sonor al DNA Ploiești si intens „trambitat si trompetat” a fost desființat de instanță după șase ani de analiză în Camera Preliminară, subiect dezbatut pe larg de Incisiv de Prahova.
Instanța a confirmat dezvaluirile noastre in exclusivitate si anulează aproape toate acuzațiile aduse celor trei polițiști, Constantin Ispas, șef DGA Prahova la momentul reținerii, Mihail Saghel, ofițer al Direcției și Adrian Rădulescu, adjunct al IPJ Prahova, desființând o mare parte a probelor care stăteau la baza acestora.
Revenind la ziua de luni, 14 noiembrie 2022, judecatoarea Nusa a constatat sapte nereguli in rechizitoriu si tot atatea nulitati (cinci absolute si doua relative). Subliniem ca lovite de nulitate sunt nu doar procesele-verbale de redare a interceptarilor (stenogramele), ci si mai multe ordonante, dintre care una de extindere a actiunii penale.
Constata neregularitatea rechizitoriului nr. 150/P/2014 din data de 16.12.2016 emis de Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie – Directia Nationala Anticoruptie – Serviciul Teritorial Ploiesti, constand in:
– neindicarea unui interval de timp precis determinat in care s-a desfasurat pretinsa activitate infractionala retinuta in sarcina inculpatului Ristea Constantin Sebastian;
– neindicarea unui interval de timp precis determinat in care s-a desfasurat pretinsa activitate infractionala retinuta in sarcina inculpatului Ispas Constantin;
– neindicarea unui interval de timp precis determinat in care s-a desfasurat pretinsa activitate infractionala retinuta in sarcina inculpatului Saghel Mihail Emanuel;
– neindicarea calitatii procesuale a persoanelor fata de care s-ar fi exercitat promisiuni sau amenintari de catre Ispas si Radulescu;
– neconcordanta intre baza factuala a acuzatiei aduse inculpatilor Ispas Constantin si Radulescu Ionut Adrian privind savarsirea infractiunilor de cercetare abuziva in forma continuata si elementele de continut legal ale infractiunii;
– neindicarea perioadei de timp in care se presupune ca s-ar fi savarsit infractiunea de divulgarea informatiilor secrete de stat pentru care au fost trimisi in judecata Ispas si Saghel;
– omisiunea descrierii actelor materiale ale infractiunii de cercetare abuziva in forma continuata pentru care au fost trimisi in judecata Ispas si Radulescu;
– neindicarea perioadei de timp in care se presupune ca s-ar fi savarsit infractiunea de divulgarea informatiilor secrete de stat, prev de art 303 alin 2 C pen pentru care au fost trimisi in judecata inculpatii Ispas Constantin si Saghel Mihail Emanuel;
– omisiunea descrierii actelor materiale ale infractiunii de cercetare abuziva in forma continuata, prev de art 280 alin 1 si 2 C pen, cu aplic art 35 alin 1 C pen si aplic art 5 C pen pentru care au fost trimisi in judecata inculpatii Ispas Constantin si Radulescu Ionut Adrian.
Constata nelegalitatea administrarii unor mijloace de proba si a efectuarii unor acte de urmarire penala, astfel:
– nulitatea absoluta a actelor intocmite la data de 02.02.2015 in dosar nr. 54/P/2015 al Parchetului de pe langa Curtea de Apel Ploiesti si a declaratiei martorului cu identitate protejata „Dauna Costel” (nume real Schiopulescu Valentin) din data de 24.04.2015, pentru nerespectarea disp. art 58 C pr pen si art 50 alin 2 C pr pen.;
– nulitatea absoluta a punerii in executare a masurilor de supraveghere tehnica incuviintate, dupa caz, prelungite prin: – incheierea nr. 346 din a 28.09.2015 a Tribunalului Prahova; – incheierea nr. 76 din 20.02.2015 a Tribunalului Prahova; – incheierea nr. 32 din 23.01.2015 a Tribunalului Prahova; – incheierea nr. 389 din 22.12.2014 a Tribunalului Prahova – incheierea nr. 359 din 24.11.2014 a Tribunalui Prahova; – incheierea nr. 311 din 24.10.2014 a Tribunalului Prahova; – incheierea nr. 283 din 26.09.2014 a Tribunalului Prahova si efectuate in baza mandatelor emise in baza incheierilor prin care s-a autorizat supravegherea tehnica. In temeiul art. 102 alin. (2)-(4) C. proc. pen., exclude din materialul probator toate procesele-verbale de consemnare a rezultatelor activitatilor de supraveghere tehnica sus-mentionate. In conformitate cu Decizia nr. 22 din 18 ianuarie 2018 a Curtii Constitutionale, dispune indepartarea de la dosarul cauzei a acestor mijloace de proba si a suportilor care contin rezultatul masurilor de supraveghere tehnica mentionate, precum si eliminarea referirilor la aceste mijloace de proba si eliminarea redarii continutului acestor mijloace de proba din rechizitoriul nr.150./P/2014 din 16 decembrie 2016 (excludere fizica). Dispune ca masura sa fie dusa la indeplinire de catre Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie – Directia Nationala Anticoruptie – Serviciul Teritorial Ploiesti;
– nulitatea relativa a Ordonantei de extindere a actiunii penale nr 150/P/2014 din data de 07.10.2015 si a actelor subsecvente si in directa legatura cu aceasta, pentru nerespectarea disp. art 311 C pr pen, art 78 si art 83 C pr pen.;
– nulitatea absoluta a proceselor verbale din datele de 09.08.2015 si 10.08.2015 intocmite de comisar-sef Iordache Mihai, precum si a Ordonantei nr 150/P/2015 din data de 09.08.2015;
– nulitatea absoluta a procesului verbal din data de 23.09.2014 intocmit de ofiter de politie judiciara Necula Sorin, precum si a Ordonantei nr 150/P/2015 din data de 24.09.2014 de autorizare provizorie a unor masuri de supraveghere tehnica. Dispune excluderea probei digitale. Dispune ca masura sa fie dusa la indeplinire de catre Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie – Directia Nationala Anticoruptie – Serviciul Teritorial Ploiesti;
– nulitatea absoluta a declaratiilor date cu identitatea atribuita de martorii Mihai Alexandru (identitate atribuita Tudose Viorel), Schiopulescu Valentin (identitate atribuita Dauna Costel), Capra Daniel (identitate atribuita Dobre Cosmin) si Capra Nicolae (identitate atribuita Radulescu Adita) pentru incalcarea prevederilor art. 101 alin. (1) C.pr.pen.;
– nulitatea relativa a ordonantelor emise in conditiile art. 126 C.pr.pen. cu privire la toti martorii cu identitate atribuita indicati in Rechizitoriul nr 150/P/2014 al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie – Directia Nationala Anticoruptie – Serviciul Teritorial Ploiesti, pentru nerespectarea disp art. 126 alin 4, art 125 C pr pen, cu consecinta constatarii nulitatii relative a tuturor declaratiilor martorilor cu identitate protejata, conform art 280 alin 2 C pr pen. Dispune excluderea probelor testimoniale nelegal obtinute si administrate prin audierea martorilor cu identitate atribuita Mihai Alexandru, Schiopulescu Valentin, Capra Daniel si Capra Nicolae, potrivit dispozitiilor art. 102 alin. (3) C.pr.pen., si excluderea materiala a acestor mijloace de proba din dosarul procedurii, potrivit Deciziei Curtii Constitutionale nr. 22/2018. In conformitate cu Decizia nr. 22 din 18 ianuarie 2018 a Curtii Constitutionale, dispune eliminarea redarii continutului acestor mijloace de proba din rechizitoriul nr.150./P/2014 din 16 decembrie 2016 (excludere fizica). Dispune ca masura sa fie dusa la indeplinire de catre Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie – Directia Nationala Anticoruptie – Serviciul Teritorial Ploiesti.
In baza art. 345 alin.2 Cod proc. penala, dispune comunicarea prezentei incheieri Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie – Directia Nationala Anticoruptie – Serviciul Teritorial Ploiesti, in vederea remedierii neregularitatilor constatate in actul de sesizare, in termen de 5 zile de la comunicare, procurorul urmand a comunica judecatorului de camera preliminara daca mentine dispozitia de trimitere in judecata ori solicita restituirea cauzei.
Cu drept de contestatie pentru inculpati si procuror, in privinta solutionarii cererilor si exceptiilor altele decat neregularitatea actului de sesizare, odata cu incheierea ce se va pronunta potrivit art. 346 C.p.p. In baza art 275 alin 3 C pr pen, cheltuielile judiciare avansate de stat raman in sarcina acestuia, onorariul aparatorului din oficiu al inculpatului Ristea Constantin Sebastian in cuantum de 942 lei urmand sa fie avansat din fondurile Ministerului Justitiei in contul Baroului Prahova Pronuntata in camera de consiliu, astazi, 14.11.2022”. Vom reveni. (Ec Adrian Radu).
Anchete
Recalcularea drepturilor salariale pentru personalul din structurile de apărare

Plafonarea ilegală a majorărilor
Prin Decizia nr. 75 din 18.11.2024, Înalta Curte de Casație și Justiție (ÎCCJ) a stabilit că plafonarea „majorării pentru lucrări de excepție și misiuni speciale” la valoarea salariului de funcție din anul 2018, conform OUG 114/2018, este ilegală. Aceasta trebuie să se raporteze la salariul de funcție aflat în plată.
Contextul deciziei
Decizia a venit ca urmare a sutelor de procese în instanță, după ce structurile de apărare au început, la 01.01.2024, să raporteze brusc drepturile salariale la salariul/solda de funcție aflat în plată, fără nicio intervenție legislativă.
Acțiunile Ministerului Apărării Naționale
Pentru a se conforma cu Decizia ÎCCJ, Ministerul Apărării Naționale (MApN) a publicat pe site-un proiect de ordonanță de urgență care vizează plata unor diferențe de drepturi salariale pentru personalul din structurile de apărare, ordine publică și siguranță națională.
I. Recalcularea drepturilor pentru personalul aflaat în activitate:
- Se va realiza pentru toți beneficiarii acestui drept din perioada 01.01.2019 – 31.12.2023.
- Recalcularea se va face la salariul de funcție aflat în plată în perioada respectivă.
- Termenul pentru recalculare este de 120 de zile de la intrarea în vigoare a ordonanței.
- Sumele rezultate se vor plăti eșalonat pe o perioadă de 5 ani:
- 5% în primul an, până la 04.12.2025
- 10% în al doilea an, până la 04.12.2026
- 25% în al treilea an, până la 04.12.2027
- 25% în al patrulea an, până la 04.12.2028
- 35% în al cincilea an, până la 04.12.2029
- Diferențele vor fi actualizate cu rata inflației.
II. Recalcularea drepturilor pentru personalul care a incetat raporturile de serviciu (Pensionarii militari):
- Vor beneficia de o dublă recalculare, atât de fostul angajator, cât și de Casa de Pensii.
- Recalcularea de către fostul angajator se va realiza pentru toți beneficiarii acestui drept din perioada 01.01.2019 – 31.12.2023.
- Sumele rezultate se vor plăti eșalonat de fostul angajator pe o perioadă de 5 ani, similar cu cei activi:
- 5% în primul an, până la 04.12.2025
- 10% în al doilea an, până la 04.12.2026
- 25% în al treilea an, până la 04.12.2027
- 25% în al patrulea an, până la 04.12.2028
- 35% în al cincilea an, până la 04.12.2029
- Diferențele plătite de fostul angajator se vor actualiza cu rata inflației.
- Revizuirea pensiilor se va face din oficiu în termen de 240 de zile de la intrarea în vigoare a ordonanței de urgență, iar restanțele vor fi achitate eșalonat de Casa de Pensii pe o perioadă de 5 ani, similar cu calitatea celor activi.
Concluzie
Această reformă vizează asigurarea unor drepturi salariale corecte pentru personalul din structurile de apărare și este un pas important în remedierea situațiilor generate de aplicarea defectuoasă a legii. Deciziile luate de MApN vor avea un impact semnificativ asupra veniturilor și stabilității financiare a acestui sector esențial. (Irinel I.).
Anchete
Judecătorul Alin Benone Raduinea rămâne la CSM pentru încă trei ani
Anchete
Poziția primarului Mihai Polițeanu privind criza salubrității în Ploiești/Primarul Mihai Polițeanu anunță un nou contract de salubritate și acuză o „mafie a deșeurilor”

Ieșirea din ADI Deșeuri și colaborarea cu Brantner
Ieri, primarul Ploieștiului, Mihai Polițeanu, a anunțat semnarea unui nou contract de salubritate și a adus acuzații grave referitoare la o „mafie a deșeurilor”, confirmând dezvăluirile realizate de ziarul nostru, Incisiv de Prahova (aici), (aici), (aici), (aici), etc.
Poziția primarului Mihai Polițeanu privind criza salubrității în Ploiești
Angajamentul de a reforma serviciile de salubritate
Poziția mea referitoare la criza continuă a salubrității în Ploiești este constantă și publică de ani de zile, devenind un angajament ferm în campania electorală. Am spus clar: „Sistemic, soluția este următoarea: ieșirea din ADI Deșeuri Prahova, procedură de achiziție pentru un nou operator și un contract direct între municipiu și prestatorul de servicii. Asta asigură restabilirea controlului asupra serviciilor de salubritate în Ploiești.” Această poziție a fost întărită prin votul ploieștenilor, care m-au mandat să îndeplinesc acest obiectiv.
La trei luni de la preluarea mandatului, îmi respect promisiunea: am reușit să ieșim dintr-un sistem de salubritate marcat de corupție și interese personale, și nu de binele public. O comunitate nu trebuie să accepte corupția ca pe un dat; unde există voință și curaj, există și soluții. Astăzi, ploieștenii sunt liberați de mafia gunoaielor, iar Ploieștiul a devenit o republică independentă de feuda gunoaielor din Prahova.
Progresul și realizările recente
Realitatea curentă este următoarea:
- Ploieștiul a părăsit ADI Deșeuri pe 12 decembrie 2024, prin votul Consiliului Local. Nicio firmă de salubritate sau ADI Deșeuri nu poate decide destinul acestei comunități.
- Am semnat un contract direct cu compania Brantner pentru servicii de colectare și transport a deșeurilor. Acest contract, valabil pentru doi ani, a fost obținut printr-o procedură de achiziție legală.
- Brantner va opera 28 de utilaje, dintre care 19 sunt noi și îndeplinesc norma de poluare Euro 6, asigurând o capacitate mai mare comparativ cu fostul operator.
Dintre utilajele Brantner se numără:
- 18 autogunoiere Ford, 2 Mitsubishi, 2 Renault, 1 Mercedes-Benz, 1 autocontainer și 1 hack, plus utilitare pentru întreținerea containerelor.
Mobilizarea pentru noul serviciu de salubritate
- În următoarele 10 zile, ne pregătim pentru începerea serviciilor de colectare și transport, programate să înceapă pe 17 februarie.
- Începând cu acea dată, autorizațiile de acces pentru autospecialele Rosal vor fi ridicate.
Provocările iminente și reacția mafiei gunoaielor
În această perioadă, se anticipează probleme:
- Compania Bin Go Solutions (fostă UWS/Rosal) și ADI Deșeuri au început o campanie agresivă de intimidare și dezinformare.
- Există riscul ca Rosal să saboteze serviciul de salubritate, dar suntem pregătiți și avem nevoie de sprijinul cetățenilor pentru a depăși provocările.
- Este posibil ca Bin Go Solutions să refuze să părăsească Ploieștiul după 17 februarie. De atunci, nu vor mai avea autorizații de acces, iar Poliția Locală va interveni.
Lupta împotriva corupției
Mafia gunoaielor încearcă să mențină Ploieștiul într-o criză a deșeurilor:
- Oponenții ieșirii din ADI Deșeuri susțin fals că Ploieștiul rămâne în această asociație până când le permitem.
- Tentative de dezinformare a UAT-urilor și a instituțiilor prin intermediul unor funcționari publici, inclusiv afirmații nefondate cu privire la penalități.
- Bin Go Solutions amenință cu procese și publică informații false, deoarece pierd accesul la sume considerabile.
Primarul a explicat că, în urma votului consilierilor locali, municipalitatea a ieșit din Asociația de Dezvoltare Intercomunitară „ADI Deșeuri” și a semnat un contract pe o perioadă de doi ani cu compania austriacă Brantner.
„Ploieștiul a părăsit ADI Deșeuri pe 12 decembrie 2024 printr-un act unilateral de voință, exprimat prin votul reprezentanților ploieștenilor din Consiliul Local. Nicio firmă de salubritate, nicio groapă de gunoi, nici ADI Deșeuri, și nici măcar cei care susțin mafia gunoaielor de la ADI Deșeuri nu pot decide destinul Ploieștiului. Avem o nouă firmă de salubritate, selectată printr-o procedură de achiziție legală, și cu un contract semnat direct între orașul nostru și compania Brantner,” a declarat Mihai Polițeanu.
Servicii ecologice și eficientizare
Potrivit primarului, firma Brantner va asigura servicii de colectare și transport a deșeurilor menajere, folosind 28 de utilaje cu normă de poluare Euro 6. Colectarea și transportul deșeurilor în municipiul Ploiești vor începe pe 17 februarie, iar autorizațiile de acces pentru autospecialele Rosal vor fi ridicate începând cu aceeași dată.
Destructurarea mafiei deșeurilor
Primarul a subliniat că acțiunile primăriei sunt menite să destructureze rețelele ilegale implicate în gestionarea deșeurilor din Ploiești. „Există posibilitatea ca Bin Go Solutions (fostă UWS/Rosal) să refuze să părăsească Ploieștiul după 17 februarie. De la acea dată, nu vor mai avea autorizații de acces pentru utilaje, iar Poliția Locală își va face datoria,” a concluzionat Mihai Polițeanu. (Sava N.).
-
Exclusivacum 3 zile
Poliția sau mafia? Războiul politic care distruge afaceri in Cerasu/Rețeaua corupției de la Vălenii de Munte: între putere și abuz
-
Exclusivacum 22 de ore
Aroganta și ipocrizia în conducerea ANP: Întâlnire cu realitatea
-
Exclusivacum 3 zile
Corupție și intimidare: Adevărul din umbră al gestionării deșeurilor în Prahova
-
Exclusivacum 2 zile
Scandalul White Tower: Abuzuri imobiliare și corupție în România
-
Exclusivacum 2 zile
Critici dure la adresa lui Dan Halchin în urma bilanțului de la Penitenciarul Iași
-
Exclusivacum o zi
A apărut proiectul de OUG pentru recalcularea salariilor și pensiilor militare
-
Exclusivacum 4 zile
FSANP propune amendament pentru acordarea drepturilor salariale polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 4 zile
Proteste ale polițiștilor din Mehedinți impotriva tăierilor salariale