Administratie
Kaufland și Lidl nu mai oferă încărcarea gratis pentru șoferii vehiculelor pe baterii
Lanțurile de magazine Lidl și Kaufland renunță la încărcarea gratuită a mașinilor electrice ale clienților. Serviciul va fi taxat chiar de ieri, anunță româniatv.
Marţi 13, zi cu ghinion pentru şoferii de maşini electrice care încărcau bateriile gratuit la Kaufland şi Lidl. Mulți clienți ai magazinelor Lidl și Kaufland, cât timp mergeau la cumpărături, aveau posibilitatea de a-și încărca gratuit mașinie electrice, însă, din păcate pentru aceștia, serviciul nu va mai fi disponibil gratuit.
Încărcarea gratuită a mașinilor electrice în parcările supermarketurilor va deveni istorie începând cu data de 13 septembrie, în Germania.
Odată cu intrarea în vigoare a noilor măsuri, clienții vor trebui să plătească o sumă cuprinsă între 29 și 65 de cenți kW/h, după cum a informat Spiegel.
Magazinele preferate atât de către români cât și de către nemți, Lidl și Kaufland care fac parte din grupul Schwarz, urmează să introducă această taxă de electricitate începând cu data de 13 septembrie, potrivit ultimului anunț al grupului.
Anul trecut, Kaufland a încercat sa introducă un cupon pentru cei care cumpără din magazin, soluţie irelevantă pentru că aceste staţii au fost tot timpul ocupate de mașinile de ridesharing.
Lidl oferă începând de astăzi încărcare cu 1.49 euro, sau 2.41 lei pentru fiecare kw încărcat, preţ normal pentru luna septembrie 2022.
În Germania și supermarket-urile Aldi Süd au renunțat la încărcare gratis a mașinilor electrice pentru că prețul energiei era plătit de toți clienții care în proporție de 95% veneau la cumpărături cu mașini diesel și pe benzină.
ANRE a realizat un calcul mediu al facturii, și anume 1.500 lei pe lună
În ceea ce privește locațiile individuale, mașina electrică ar putea fi încărcată cu 150 de kilowați pe oră sau mai mult contra sumei de 0,65 de euro.
Acestă măsură de a înceta gratuitatea încărcării mașinilor electrice are drept scop extinderea și întreținerea stației de încărcare.
Șoferii au la dispoziție un configurator online, oferit de ANRE, prin care aceștia pot afla consumul casnic de kwh pe lună, care va determina costul facturilor.
Ofertele nu sunt tocmai accesibile, cea mai ieftină fiind cea de la Hidroelectrica, care are un preț de 0.69 kwh, ceea ce înseamnă un preț de 344 lei.
ANRE a realizat un calcul mediu al facturii, și anume 1.500 lei pe lună, care este echivalentul a 160 litri de motorină, pe care o mașină Logan 1.5 dCI parcurge peste 2.500 km în fecare lună.
Tot ANRE a transmis faptul că un consum casnic mediu lunar în România, fără mașina electrică, ajunge până la 73 lei lunar, după ce intră în Ordonanța de Urgență.
Costurile în creştere ale energiei ar putea ameninţa viitorul maşinilor electrice
O creştere a preţurilor la electricitate, precum şi a costurilor şi disponibilităţii materiilor prime, o penurie cronică de piese şi o reducere generalizată a venitului disponibil au un impact considerabil asupra producţiei şi vânzărilor de automobile.
Dacă tendinţa va continua, există, de asemenea, îngrijorarea că va exista un efect în lanţ asupra investitorilor, care nu vor avea stimulente pentru a construi instalaţii de încărcare, ceea ce va face ca maşinile electrice să fie mai puţin atractive, pentru că ar fi mai puţin practice, de rulat.
Dar de la recentele creşteri ale preţurilor la electricitate, în Germania, de aproximativ o treime faţă de anul trecut, diferenţa de preţ s-a redus, potrivit The Guardian.
Proprietarii de maşini electrice, fie că îşi încarcă maşinile acasă, fie că au încheiat contracte cu operatorii de încărcare, au înregistrat creşteri de preţ de 10% sau mai mult.
Sunt aşteptate şi alte creşteri de preţuri, din cauza faptului că preţul energiei electrice este legat de cel al gazului, care a devenit tot mai rar de când Rusia a oprit livrările de gaz către Germania, în urmă cu aproape două săptămâni.
Allego, unul dintre cei mai mari operatori de staţii de încărcare din Germania, şi-a majorat preţurile la începutul acestei luni, de la 43 de cenţi pe kilowatt-oră la 47 de cenţi.
Încărcarea rapidă, prin intermediul unui curent continuu, a crescut de la 65 la 70 de cenţi pe kilowatt-oră, în timp ce cea mai rapidă, aşa-numita încărcare ultra-rapidă, a crescut de la 68 la 75 de cenţi pe kilowatt-oră.
Potrivit economistului în domeniul auto Stefan Bratzel, această evoluţie reprezintă o ameninţare imediată pentru industrie.
„Explozia preţurilor la electricitate ar putea sfârşi prin a fi un pericol acut pentru tranziţia vehiculelor şi trebuie să fim al naibii de atenţi în această privinţă”, a declarat acesta pentru presa germană.
„Maşinile electrice îşi pierd din farmec”, a scris și Helena Wisbert, directorul Centrului de cercetare auto din Duisburg, într-un comentariu recent pentru cotidianul economic Handelsblatt.
Observatorii din industrie spun că nu cred că o reformă a UE, care ar urma să decupleze preţul energiei electrice de cel al gazului, se va realiza suficient de repede.
O sugestie care ar putea fi implementată relativ rapid ar fi creşterea taxei pe autovehicule pentru maşinile diesel şi pe benzină. În prezent, maşinile electrice nu sunt eligibile pentru taxa pe vehicule. De asemenea, acestea pot utiliza benzile de autobuz şi locurile de parcare indisponibile pentru maşinile neelectrice. (Irinel I.).
Administratie
Federația Polițiștilor de Penitenciare continuă protestele
Ieri, Federația Polițiștilor de Penitenciare împreună cu Federația Sindicatelor din Sistemul Penitenciar au pichetat sediile Penitenciarelor Giurgiu, Deva și Codlea ca formă de protest pentru neaplicarea integrală a Legii salarizării pentru polițiștii de penitenciare.
„În timp ce altor categorii de bugetari legea salarizării s-a aplicat, așa cum era planificat, la sfârșitul anului 2022, și, în plus, altor bugetari li s-au oferit și 20% la salariu, peste ceea ce Guvernele României și-au asumat prin legea salarizării, în cazul angajaților din structurile de apărare, ordine publică și siguranță națională această legea încă nu este aplicată în integralitate, păgubind financiar angajații din aceste structuri.
Cu toate că protestele celor două federații se desfășoară de aproape două săptămâni, debutând cu pichetarea Penitenciarelor Botoșani și Târgu Jiu, ministra justiției, Alina Gorghiu, nu iși găsește timp să se intereseze de soarta sistemului penitenciar, fiind preocupată mai mult de imaginea proprie, în campania politică deja declanșată, decât prezentă în viață ministerului pe care il conduce.
Aceași abordare o are și șeful sistemului penitenciar, chestor de poliție penitenciară Dan Halchin, director general al Administrației Naționale a Penitenciarelor, care se arată mai mult interesat de vizite prin țări exotice, care nu au nimic în comun cu sistemul penitenciar românesc, decât de preocupările și ingrijorările angajaților din penitenciare.
Așadar, continuăm seria protestelor, revendicând aplicarea integrală a legii salarizării, pichetând săptămânal sediile penitenciarelor, urmat de blocarea activității in penitenciare, prin refuzul de ore suplimentare.”, precizează federațiile sindicale. (Paul D.).
Administratie
Pe teritoriul Ungariei va fi restricţionată, temporar, circulaţia autovehiculelor cu o capacitate mai mare de 7,5 tone
Având în vedere că, la sfârşitul acestei săptămâni credincioşii catolici sărbătoresc Învierea Domnului, pe teritoriul Ungariei va fi restricţionată, temporar, circulaţia autovehiculelor cu o capacitate mai mare de 7,5 tone. Astfel, autorităţile de frontieră din Ungaria au comunicat că circulaţia pentru acest tip de vehicule se va derula după următorul program:
Intervalul orar (ora României) | Trafic autovehicule cu o capacitate mai mare de 7,5 tone |
28.03.-29.03.2024, intervalul orar 23.00 – ora 23.00 | Restricţionat |
29.03.-30.03.2024, ora 23.00 – ora 23.00 | Se circulă |
30.03.-31.03.2024, intervalul orar 23.00 – ora 24.00 | Restricţionat |
31.03.2024, ora 24.00-01.04.2024, ora 00.00 | Se circulă |
01.04.2024, intervalul orar 00.00 – ora 23.00 | Restricţionat |
01.04.2024, începând cu ora 23.00 | Se circulă |
În perioada menționată, șoferii automarfarelor vor avea obligaţia să staţioneze în parcările special amenajate, până la finalizarea intervalului pentru care au fost stabilite restricţii de circulaţie pe drumurile publice din Ungaria.
La ridicarea restricţiilor, vor fi dispuse măsuri pentru folosirea la maxim a capacităţii punctelor de trecere a frontierei deschise pentru astfel de mijloace de transport, în limita configuraţiei acestora şi, în funcţie de trafic, vor fi suplimentate arterele de control pe sensul de intrare sau ieşire în/din ţară, astfel încât formalitățile de frontieră să se efectueze cu operativitate.
Precizăm faptul că în intervalul orar menţionat, traficul de călători şi autoturisme se va desfăşura în condiţii normale.
De asemenea, au fost dispuse măsurile necesare pentru o supraveghere sporită a frontierei de stat, respectiv prevenirea şi combaterea migraţiei ilegale şi a contrabandei cu bunuri de larg consum, în punctele de trecere a frontierei şi în zona de competenţă.
Poliţia de Frontieră Română va depune toate eforturile în vederea asigurării unui echilibru între securitatea cetăţenilor şi fluenţa traficului de călători, mai precizeaza sursa citata.
Recomandări:
Poliţia de Frontieră recomandă în toată această perioadă participanţilor la trafic tranzitarea tuturor punctelor de trecere a frontieră deschise tranzitului de mărfuri, astfel încât să se preîntâmpine apariţia suprasolicitărilor doar a unora dintre acestea, într-un timp foarte scurt.
În acest sens, Poliţia de Frontieră Română a dezvoltat aplicaţia on-line si pentru autovehiculele de mare tonaj care este disponibilă pe pagina de internet www.politiadefrontiera.ro. Această aplicaţie on-line prezintă o medie a timpilor de aşteptare în punctele rutiere de trecere a frontierei pentru anumite intervale de timp. Timpii de aşteptare sunt actualizaţi în timp real, fapt ce ajută utilizatorul să-şi reconfigureze traseul către un punct de frontieră ce înregistrează valori de trafic scăzute. (Paul D.).
Administratie
Stabilirea unor drepturi specifice personalului Ministerului Apărării Naționale
În Monitorul Oficial nr. 254, din 25 martie 2024, a fost publicată OUG nr. 26 privind stabilirea unor drepturi specifice personalului Ministerului Apărării Naționale și a unor cheltuieli determinate de pregătirea și executarea unor misiuni în afara teritoriului național, în vederea realizării și menținerii capabilității aferente achiziției sistemelor de aeronave fără echipaj uman la bord Bayraktar TB2 și a altor programe de înzestrare, pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul apărării, ordinii publice și securității naționale, precum și pentru adoptarea unor măsuri privind retenția și atragerea personalului în aceste domenii.
În primul articol al OUG se precizează că, în vederea realizării și menținerii capabilității aferente achiziției sistemelor de avioane fără pilot la bord Bayraktar TB2, MApN trimite personal militar pentru îndeplinirea unor misiuni în afara teritoriului național pentru executarea activităților de instruire pentru operare și mentenanță și activităților de sprijin în derularea programului de înzestrare, în conformitate cu prevederile contractului de achiziție încheiat.
Personalul participant la misiunile menționate beneficiază de: solda de funcție, prevăzută prin ordinul de numire/detașare sau avută anterior, dacă este mai mare, solda de grad, gradațiile la care are dreptul și solda de comandă, după caz; compensațiile, indemnizațiile, primele, sporurile prevăzute de reglementările în vigoare, în condițiile prevăzute prin ordin al ordonatorului principal de credite; o compensație lunară specifică în cuantum de 100% aplicat la solda de funcție; o primă de campanie, care se acordă o singură dată pentru toată perioada desfășurării misiunii și se plătește la plecarea în misiune, egală cu solda de funcție prevăzută prin ordinul de numire/detașare sau avută anterior, dacă este mai mare; diurnă în valută (ofițerii – 70 de euro/zi/persoană; maiștrii militari, subofițerii – 65 de euro/zi/persoană; alte categorii de personal – 60 de euro/zi/persoană); cazare, transport și hrană asigurate, în mod gratuit, conform contractului de achiziție încheiat. În situația în care nu i se poate asigura dreptul de cazare, personalul beneficiază de decontarea cheltuielilor de cazare, pe bază de documente justificative, în limita cuantumurilor prevăzute în anexa la HG nr. 46/2020, care cuprinde Lista cu țările și cuantumurile stabilite în vederea decontării cheltuielilor de cazare.
De asemenea, în zilele când nu i se asigură hrana, personalul beneficiază de alocație valorică de hrană în cuantum de 20 de euro/zi/persoană.
Participarea la misiunile prevăzute la art. I din OUG este condiționată de semnarea în prealabil a unui angajament, prin care personalul se obligă ca, după încheierea misiunii în afara teritoriului național, în vederea realizării și menținerii capabilității aferente achiziției sistemelor de avioane fără pilot la bord Bayraktar TB2, să își desfășoare activitatea în cadrul MApN pe o perioadă de 5 ani, în specializarea/calificarea dobândită pe timpul misiunii de instruire, și să nu divulge, potrivit legii și regulamentelor interne, date sau informații de care a luat la cunoștință pe perioada executării misiunii.
Tot prin angajament, se obligă să restituie cheltuielile individuale de instruire pe timpul misiunii, proporțional cu perioada de angajament rămasă neexecutată, în situația în care, înainte de expirarea duratei stabilite, va trece în rezervă sau nu va finaliza activitatea de instruire din motive ce îi sunt imputabile.
Cheltuielile individuale de instruire se compun din: cheltuielile de instruire rezultate din contracte; cheltuielile de diurnă aferente perioadei de participare la misiuni; cheltuielile determinate de alocația valorică de hrană; cheltuielile de transport internațional. Personalul participant la misiune nu este obligat să restituie cheltuielile în situația încetării activității din motive neimputabile acestuia.
Prin noul act normativ au fost modificate și completate și prevederi din Anexa nr. VI la Legea-cadru nr. 153/2017. Personalul militar și personalul civil, trimiși în interesul serviciului în delegare sau detașați la aplicații, trageri, instrucție în tabără sau în alte misiuni în alte localități decât cele în care se află sediul unității din care fac parte, au dreptul la indemnizația de delegare sau de detașare, precum și la decontarea cheltuielilor de cazare.
Prin excepție de la prevederile menționate, indemnizația de delegare sau de detașare se acordă în cuantum dublu față de cel stabilit potrivit HG nr. 714/2018 (23 de lei/zi) pe durata participării la misiuni de instrucție, exerciții militare și aplicații, în tabere sau în poligoane, cu participare internațională, cu o durată mai mare de 48 de ore, la o distanță mai mare de 5 km de localitatea în care își au locul permanent de muncă, pentru care specificul activităților nu permite înapoierea la sfârșitul zilei de lucru în localitatea în care își au locul permanent de muncă.
Referitor la primele pentru asigurarea activităților aeronautice, noile reglementări prevăd că personalul tehnic-ingineresc de aviație care execută activități de pregătire pentru zbor, exploatează la sol și în zbor sisteme de aeronave fără pilot la bord, exploatează și întreține mijloace tehnice de aerodrom, echipamente de altitudine și de prevenire a evenimentelor de zbor prin mijloace tehnice de control obiectiv, operatorii de aeronave fără pilot la bord și operatorii la distanță, beneficiază de prima de aterizare/lansare care reprezintă un cuantum în limitele a 5-40% din solda de funcție, pentru fiecare lansare, diferențiat pe categorii și tipuri de aeronave fără pilot la bord.
Prima orară de zbor se acordă pilotului la distanță, diferențiat în funcție de categoria de aeronave și de condițiile de zbor, în procente cuprinse între 2 și 10% din 1/4 a soldei de funcție prevăzute în statul de organizare pentru comandantul de escadrilă/similar.
Pentru operatorii sarcină utilă aeronave fără pilot la bord cu masa maximă la decolare mai mare sau egală cu 150 kg, se acordă prima orară de zbor calculată în limitele a 50-85% din prima orară de zbor a pilotului la distanță, în raport cu categoriile și tipurile de aeronave fără pilot la bord, iar pentru operatorii sarcină utilă aeronave fără pilot la bord cu masa maximă la decolare mai mică de 150 kg, se acordă prima de aterizare/lansare calculată în limitele a 50-85% din prima de aterizare/lansare a operatorului de aeronave fără pilot la bord/operatorului la distanță, în raport cu categoriile și tipurile de aeronave fără pilot la bord.
Cadrele militare în activitate, pe timpul cât urmează cursuri de zi în cadrul instituțiilor de învățământ superior, cu acordul și în interesul MApN, beneficiază de solda de funcție și, după caz, solda de comandă avută la data începerii cursurilor, de solda de grad și de gradații, precum și de celelalte drepturi aplicabile personalului din instituția de învățământ, în condițiile stabilite prin ordin al ministrului apărării naționale.
O altă nouă prevedere se referă la personalul din MApN care participă la realizarea și menținerea capacității operaționale a structurilor/unităților, stabilite prin hotărâre a Consiliului Suprem de Apărare a Țării, pentru îndeplinirea misiunilor specifice.
Acesta beneficiază de o majorare salarială în cuantum de până la 30% din solda
de funcție/salariul de bază. Perioada, categoriile de personal și mărimea majorării salariale se stabilesc prin ordin al ministrului apărării naționale.
Prin OUG nr. 26 a fost actualizat cuantumul brut al soldei de grad pentru personalul militar, astfel:
♦ Ofițeri: general, amiral – 3.135 lei; general-locotenent, viceamiral – 3.069 lei; general-maior, contraamiral – 3.003 lei; general de brigadă, general de flotilă aeriană, contraamiral de flotilă – 2.937 lei; colonel, comandor – 2.838 lei; locotenent-colonel, căpitan-comandor – 2.706 lei; maior, locotenent-comandor – 2.607 lei; căpitan – 2.508 lei; locotenent – 2.409 lei; sublocotenent – 2.310 lei;
♦ Maiștri militari: maistru militar principal – 2.277 lei; maistru militar clasa I – 2.211 lei; maistru militar clasa a II-a – 2.145 lei; maistru militar clasa a III-a – 2.079 lei; maistru militar clasa a IV-a – 1.980 lei; maistru militar clasa a V-a – 1.881 lei;
♦ Subofițeri: plutonier adjutant principal/șef – 2.277 lei; plutonier adjutant – 2.211 lei; plutonier major – 2.145 lei; plutonier – 2.079 lei; sergent major – 1.980 lei; sergent – 1.881 lei;
♦ Soldați și gradați profesioniști: caporal clasa I – 1.848 lei; caporal clasa a II-a – 1.782 lei; caporal clasa a III-a – 1.716 lei; fruntaș – 1.650 lei; soldat – 1.584 lei.
Noile prevederi se vor aplica începând cu data intrării în vigoare a ordonanței de urgență, dată de la care se actualizează și valoarea financiară anuală a normei de echipare și valoarea financiară a drepturilor de echipament. (I. Nedelcu).
-
Exclusivacum 3 zile
WHITE TOWER (XXV)/Virgiliu Nanu, implicat direct în intabularea Fermei Dacilor și escrocheria White Tower
-
Exclusivacum 2 zile
Dosarul „Tetra” fabricat de procurorul, pe atunci, Negulescu Mircea, zis „Portocală, zis „Zdreanță” și autointitulat „distrugătorul de destine”
-
Exclusivacum 4 zile
WHITE TOWER (XXIV)/Realitățile scandalului WHITE TOWER: copii care și-au băgat mamele octagenare în pușcărie!
-
Ancheteacum 3 zile
INTOARCEREA “RABINULUI”
-
Exclusivacum 3 zile
Ameninţări drastice din partea poliţiştilor şi agenţilor din penitenciare/Sindicaliştii ameninţă că măsurile pe care le vor lua, vor fi şi mai drastice in data de 9 Mai 2024
-
Exclusivacum o zi
Macar o data la doi ani, apare cel putin o informatie importanta despre un nou furtisag al Directiei Generale Financiare din cadrul M.A.I.
-
Ancheteacum o zi
Judecatoarea Mirela Anton de la Tribunalul Iasi a murit la mai putin de un an si jumatate dupa pensionare (1 decembrie 2022).
-
Exclusivacum 4 zile
Sindicatul Politistilor din Romania „Diamantul” Oficial a intocmit un ÎNDRUMAR ELECTORAL PENTRU POLIȚIȘTI ȘI MILITARI