Connect with us

Actualitate

Peste 10-20 de ani, în ipoteza în care mașinile cu motor termic nu vor fi interzise TOTAL, mașinile „de epocă” (adică cele fără foarte multă electronică în ele) vor ajunge mai valoroase decât aurul

Publicat

pe

DISTRIBUIE Articolul....
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Când cumperi o mașină, speri să te bucuri de 2 lucruri:
– Senzația de libertate pe care o ai, pentru a te putea deplasa dintr-un punct în altul
– Posibilitatea de a efectua călătoria în condiții de confort și siguranță.

Problema apare în primul caz, pentru că se vorbește despre „LIBERTATE”. Din totdeauna, cei care au fost la putere, ne-au dorit libertatea, motiv pentru care, au făcut tot ce le-a stat în putere să ne-o ia. Din acest motiv s-au străduit să găsească metode prin care mașina să poată fi transformată într-un al „n”-lea gardian al populației, alături de celelalte „organe” și „metode” de control.

Primul pas a fost cel al impunerii automobilelor electrice ca unic mijloc de deplasare, prin interzicerea comercializării autoturismelor cu motoare cu ardere internă, chiar cu riscul aruncării în șomaj a milioane de oameni care lucrează în fabricile producătoare de motoare termice, injectoare, pompe combustibil, curele, turbine, sisteme de exhaustare etc. Ce legătură au mașinile electrice cu libertatea?

În primul rând autonomia. Faptul că la o autonomie de 4-500 km nu te poți deplasa pe o rază mai mare de 200-250 de kilometri în jurul locuinței fără riscul de a pierde ore întregi la reincarcare, este o metodă „discretă” de control. Dar mai există și alte metode mai directe. De exemplu, în SUA, autoturismele Tesla, nu pot pătrunde în anumite zone „rezidențiale” pentru că motorul mașinii este oprit automat, prin satelit, la intrarea în zona respectivă.

Tehnologia existând, nu m-ar mira ca în foarte scurt timp, mașina să nu îți permită decât să te deplasezi pe anumite trasee, să nu poți pleca de acasă dacă „așa vrea șefii” sau să se oprească automat în trafic în cazul în care, de exemplu, constată că ai comis o abatere de la regulile de circulație (depășire de viteză, depășirea liniei continue, etc) și să „te rețină” acolo până la sosirea primului echipaj de poliție. Aceste caracteristici „de control” au apărut deja și la mașinile cu motoare cu ardere internă, prin intermediul funcțiilor oferite prin intermediul „computerului de bord”, așa cum vom vedea în continuare.

Pentru al doilea caz, s-au gândit băieții cum pot să determine clienții să plătească în mod continuu pentru utilizarea autoturismului deja achiziționat, așa că au introdus „funcțiile cu abonament”. Astfel BMW a anunțat deja că multe funcții ale modelelor din noile generații vor fi disponibile doar pe bază de „abonament lunar”, astfel: funcția de încălzire în scaune va fi disponibilă contra unui abonament de 18 USD/lună sau 180 USD/an, volan încălzit (între 10 și 12 dolari pe lună), faza lungă automată a farurilor (12 dolari pe lună) și pilot automat adaptiv (cruise control) cu centrare pe bandă – 42 de dolari pe lună.

Practica este folosită și de alți mari producători auto, printre care Lexus, Toyota și Subaru, care permit șoferilor să pornească sau să oprească mașinile prin intermediul unei aplicații, contra cost. Astfel, așa cum „de la distanță” se poate comanda activarea funcției de încălzire în scaune, tot așa se poate activa blocarea motorului în orice situație dorită de cei care dețin controlul asupra mașinii personale (producătorul mașinii, autorități etc.) Să mai vorbesc de modulele GPS instalate la bordul autoturismelor, care transmit celor interesați în orice moment traseul vehiculului, durata de staționare, parametri de deplasare etc.

O altă trăznaie pe care au născocit-o „băieții”  este Sistemul ISA (Intelligent Speed Assistance) care devine OBLIGATORIU pe toate mașinile noi fabricate din 2024 și care, în funcție de cum sunt configurate, pot atenționa șoferul, pot reduce automat viteza conform indicatoarelor sau pot chiar să taie direct puterea motorului. Pe scurt… Daca sunteți într-o depășire, cel pe care îl depășiți decide și el să accelereze în timp ce este depășit, vine o mașină din față, încercați să accelerați peste limita de viteză de pe acel tronson (50 km/h de exemplu) pentru a reuși depășirea… GHINION! Vi se „taie” puterea motorului cu risc mare de a vă „săruta frontal” cu cel din față…

E bine? E rău? Eu unul, personal, cred că este foarte rău. Ce ne garantează că în viitor, în cazul unei eventuale noi „pandemii” (că tot s-au învățat cu ele) mașinile personale să fie „sechestrate la domiciliu”? Sau o persoană din Iași, de exemplu, nu se va putea deplasa cu mașina personală în Vaslui? Iar pentru a ajunge la Vaslui, va trebui să iei un mijloc de transport în comun, în care nu poți intra dacă, de exemplu, nu ai „Certificat Verde” (metodă de acces folosită deja în multe țări din Vestul Europei).

Am fost, sunt și voi fi întotdeauna un suporter al progresului și al noilor tehnologii. Numai că, în aceste cazuri, parcă deja se exagerează. Tehnologia trebuie să fie în interesul oamenilor nu împotriva lor. Acum apare însă o altă problemă: Care va fi rolul nostru în această situație? Un banc vechi ne spune că de la Războiul de 100 de ani, ne-au rămas 2 lucruri: Centura de Castitate și meseria de Lăcătuș Mecanic…

Am un feeling că în viitor, va trebui să învățăm să „hack-uim” mașini pentru a le „debloca” funcții precum: imposibilitatea de a fi oprit motorul de la distanță, anularea limitării vitezei în depășiri sau „lane assist”… Tocmai am citit o știre prin care eram informați că statul Texas „recomanda” posesorilor de mașini electrice să nu le mai încarce, pentru a nu suprasolicita rețeaua de alimentare cu energie…

Extrapolând… Cât credeți că va mai trece până când mașinile vor avea funcția de „blocare a încărcării” de la distanță, astfel încât „cei care o controlează” să poată (ca explicație oficială) stabili orele de încărcare astfel încât să se nu producă „supraîncărcarea rețelei de current”… Iar de aici până la a stabili cine are voie să își încarce mașina și cine nu… este doar un pas.

Poate par teorii SF sau teorii ale conspirației, însă, din păcate, realitatea ne-a arătat că poate depăși cele mai negre distopii… Își imagina cineva acum 2 ani că în țări fanion ale libertății și democrației, precum Franța sau Italia, nu vei mai putea urca în autobuz fără un „Green Pass”? Vă imaginați acum 2 ani că nu veți putea intra într-un magazin pentru a cumpăra o jucărie pentru copii fără acel „Green Pass”?

Vă imaginați acum 1 an că, dacă veți încerca să intrați cu mașina pe o anumită stradă, motorul mașinii se va opri automat, pentru că acea zonă este „restricționată doar pentru riverani”? Ne așteaptă vremuri grele, în care LIBERTATEA pentru care am luptat, pe care am visat-o si la care am sperat in 89 a dispărut total.

CENZURA a fost înlocuită cu „Nu respectă Standardele Comunității”, Libertatea de circulație a fost înlocuită cu „Protecție sanitară”… Iar lucrurile vor merge din rău în mai rău. Iar mașina este o parte a acestei „închisori”, a devenit un „gardian” care transmite „supraveghetorilor” unde te duci, cât stai acolo, cum conduci, îți restricționează dreptul la deplasare, astfel încât să nu te poți deplasa pe o distanță mai mare de „n” kilometri în jurul „bazei” și nu în ultimul rând îți va permite sau nu să părăsești domiciliul…

Peste 10-20 de ani, în ipoteza în care mașinile cu motor termic nu vor fi interzise TOTAL, mașinile „de epocă” (adică cele fără foarte multă electronică în ele) vor ajunge mai valoroase decât aurul, tocmai din cauza problemelor legate de „libertatea de mișcare”. Iar în încheiere, o întrebare: dacă pe „șefii la lume”, cum spune un cunoscut personaj public, îi freacă așa mult grija de „ecologie” și „mediu”… de ce nu se concentrează pe tehnologii alternative de propulsie, gen metanol sau hidrogen și ne tot forțează să trecem pe „electric”? Noapte bună Europa!…

Editorial AutoTehnica August 2022

Citeste in continuare

Actualitate

Directorul adjunct al TCE Ploieşti, Raul Petrescu, îşi prezintă raportul de activitate, la doi ani de mandat

Publicat

pe

De

DISTRIBUIE Articolul....
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Raul Petrescu ocupă postul de director adjunct al Societăţii Transport Călători Expres Ploieşti de la începutul anului 2021.
La doi ani de la preluarea mandatului de director adjunct al SC TCE Ploieşti, Raul Petrescu a prezentat un raport de activitate, un instrument cardinal al procesului de transparenţă decizională. În raportul actual, regăsim principalele sale realizări.
Vorbim despre achiziţionarea, prin finanţare europeană, a nu mai puţin de douăzeci de troleibuze, de ultimă generaţie, valoarea totală a acestora fiind de zece milioane de euro, investiţie care a marcat, în totalitate, substituirea vechiului parc auto (troleibuze).
Totodată, societatea, la conducerea căreia se află, a dobândit, tot cu sprijinul fondurilor europene, nouă autobuze electrice, acestea urmând a fi introduse zilele următoare în circulaţie, aceasta fiind o gură de oxigen binevenită pnetru ceea ce înseamnă calitatea transportului urban. În lista reuşitelor sale se numără, de asemenea şi  substituirea, pe cale de consecinţă, a parcului auto – categoria tramvaie, pâna la finele anului curent urmând a fi livrate douăzeci de tramvaie ultra moderne, din actualul parc doar o treime urmând a mai rămâne in circulaţie.
Înnoirea şi dezvoltarea parcului auto al TCE Ploieşti nu se opreşte aici.
Raul Petrescu s-a implicat şi în elaborarea, respectiv aprobarea, de dată recentă, în cadrul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, a unui proiect de achiziţionare a douăzeci de autobuze electrice, menit să genereze un plus valoare pentru parcul auto şi o creştere considerabilă a confortului pasagerilor.
Totodată, acesta se ocupă şi de demararea procesului de elaborare a unui proiect sustenabil din fonduri europene/norvegiene pentru amenajarea unor staţii ultramoderne pe raza municipiului Ploieşti, care să marcheze înlocuirea celor vechi, generatoare a unui disconfort sporit ; dar şi de construirea unei autobaze noi aferente transportului public local de călători, inclusiv infrastructura tehnică aferentă,  în zona de vest a oraşului, la terminalul de pe strada Podul Înalt, ca urmare a semnării unui contract de finanţare europeană.
Toate aceste acţiuni au ca scop final confortul călătorilor ploieşteni.
Conducerea TCE Ploieşti îşi propune să le ofere cetăţenilor servicii de calitate atunci când aleg să se deplaseze cu mijloacele de transport în comun.
Citeste in continuare

Actualitate

PSD ridică zi după zi ștacheta pretențiilor legate de formarea prezumtivului guvern Ciolacu:

Publicat

pe

De

DISTRIBUIE Articolul....
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

(Preluare Inpolitics):

PSD ridică zi după zi ștacheta pretențiilor legate de formarea prezumtivului guvern Ciolacu: într-un interviu pentru ”Adevărul”, PSD anunță, prin deputatul Gabriel Zetea că miniștrii cu probleme de integritate – nu penali, atenție! – nu se vor mai regăsi în noul cabinet. Membrii guvernului cu asemenea probleme sunt Nicolae Ciucă și Lucian Bode, ambii acuzați de plagiat și Virgil Popescu, acuzat de conflict de interese. Cum Ciucă oricum pleacă, înseamnă că victimele anunțului pesedist rămîn ministrul de Interne și cel al Energiei.

Zetea a vorbit în interviu despre renunțarea la cota unică de impozitare și introducerea unei taxe de solidaritate pentru marile companii, despre faptul că nu e momentul comasării alegerilor ori despre nevoia tergiversării legilor educației pînă la forma optimă. Cu toate, subiecte extrem de delicate pentru liberali și care provoacă tensiuni maxime în coaliție.

De data asta, PSD vine cu o nouă teză, și mai incandescentă:

”Nu cred că putem să ne ascundem după deget și să spunem în acest moment că nu există probleme la nivelul vizibilității sau percepției guvernului în ochii românilor. Există probleme de integritate în ceea ce îi privește pe anumiți miniștri. În Guvernul în care premier va fi președintele PSD, Marcel Ciolacu, nu se vor accepta asttfel de probleme de integritate la niciun ministru, fie el PSD, fie el PNL. Aceste probleme sunt în ceea ce îi privește acum pe miniștri PNL. Dacă ar fi fost membri ai PSD, niciunul nu ar mai fi fost membru al Guvernului. Asta a vrut să spună Marcel Ciolacu” mai transmite Zetea.

PSD a mai indicat un ministru cu probleme de integritate: recent, în cadrul unei emisiuni, același Gabriel Zetea l-a acuzat pe ministrul Virgil Popescu de conflict de interese pentru afacerile pe care familia sa le are cu mai multe benzinării. L-a indicat astfel vinovat pentru scăparea pe care ar putea să o aibă OMV Petrom de la plata taxei de solidaritate.

Citeste in continuare

Actualitate

Sfaturi pentru cei care își cumpără mașină nouă – De ce ar trebui să ții cont?

Publicat

pe

DISTRIBUIE Articolul....
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Cumpărarea unei mașini noi este unul dintre cele mai importante momente din viața oricui. Nu încape îndoială că o mașină este un element absolut esențial pentru oricine și atunci când vine momentul să faci o achiziție nouă, vrei să te asiguri că nu ai luat decizia greșită.

 

Însă înainte de orice, cel mai bun sfat pe care îl poți primi este să te documentezi serios cu privire la ceea ce urmează să faci. Ar trebui să fii conștient că un cumpărător informat este întotdeauna unul mai înțelept și asta va aduce și achiziții mai bune.

 

Mașinile au devenit extrem de importante în stilul nostru de viață, iar deplasarea cu mașina personală, fie că vorbim de banalul drum la muncă sau de o excursie cu mașina, trebuie să fie o experiență cât mai plăcută și sigur. De aceea, vei dori să achiziționezi cea mai bună mașină pentru nevoile tale.

 

Ca să fii informat, citește în continuare pentru a afla care sunt lucrurile de bază pe care nu ar trebui să le ignori când vine vorba de cumpărarea unei mașini.

 

La ce să te uiți când îți cumperi o mașină nouă? Nu rata aceste trei elemente

1. Fă-ți un plan bine stabilit dinainte

Înainte să te uiți concret de o mașină, ar fi bine să iei o foaie de hârtie și să scrii niște criterii. Ideea este să îți faci în mare parte o imagine în cap cu ceea ce îți dorești tu de la noua ta mașină, fără să ai deja niște variante în fața. Ideal, aici ar trebui să stabilești niște criterii clare de la care nu te abați sub nicio formă (cum ar fi să fie în patru uși sau să aibă aer condiționat) și alte criterii la care mai este loc de compromis (pentru că va fi nevoie de un compromis, ca la orice achiziție, aici nu este loc de îndoială). O variantă excelentă dacă vrei cât mai puține compromisuri sunt mașinile noi de pe dibas.ro, de exemplu.

2. Consultă-te cu cei apropiați

Asta este cu atât mai important dacă mașina va fi una de familie. Gândește-te că un autoturism de familie trebuie să răspundă nevoilor tuturor, nu doar ale tale. Tocmai de aceea, este indicat să iei în calcul opiniile tuturor. Chiar dacă e o mașină personală în care vei urca doar tu în cea mai mare parte a timpului, este bine să apelezi la sfaturi de la prieteni pentru că ei vor privi problema din alt unghi și ar putea să vină cu idei la care tu nu te-ai fi gândit.

3.Culoarea

Poate să pară cel mai neimportant aspect, însă gândește-te că nu vei mai putea (sau nu foarte ușor) să o schimbi apoi. În plus, poate că nu e o idee rea să te gândești și la cât de mult vrei să se vadă praful pe mașina ta, deci poate să alegi o culoare mai prietenoasă din acest punct de vedere.

Drept urmare, când alegi o mașină nouă, ține cont de criteriile de mai sus.

 

sursa foto: unsplash.com

Citeste in continuare

TOP KINETO MEDICAL Ploiesti

Știri calde

Exclusiv17 ore ago

De la „Bomba ecologica de la Pleasa” la pacura si …dosarul penal de la Parchetul General

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinIeri, peste 60 de percheziții au fost desfășurate de polițiștii economici de la sectorul 2 al Capitalei în București...

Exclusiv1 zi ago

O dovada de tampenie institutionala este secretizarea ROF-urilor unitatilor de politie

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedin Potrivit, art.5 (1) litera a) din Legea 544/2001 (1) Fiecare autoritate sau instituţie publică are obligaţia să comunice...

Exclusiv1 zi ago

E posibil MODIFICARE RSLD ( OMJ 4800/2018)?

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinZilele acestea ne aflăm la finalul unui alt demers, acela de modificare a RSLD-ului, fapt ce va putea face...

Exclusiv1 zi ago

După ce contrabandiștii cu țigări au constatat că folosirea dronelor sau a elicopterelor nu este una eficienta pe timp de iarnă, au trecut la un nivel rudimentar – low level

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedin Pe principiul „di, di, di murgule, di”, aceștia au legat mai multe crengi de brad în spatele unui...

Exclusiv2 zile ago

Inregistrari audio – video/stenograme senzationale cu si despre un ales “local” (II)/”Bai vino maine cand esti treaz ca deja ai venit beat si esti prost”

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinIn acest serial, asa cum am precizat ca vom publica inregistrari audio urmate de documente pentru ca opinia publica sa...

Actualitate3 zile ago

Noi inregistrari audio – video/stenograme senzationale cu si despre un ales “local” (II)/ Maine, 03.02.2023, orele 12.00

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinIncisiv de Prahova demasca fata hadra a unui ales local si a unei grupari de criminalitate economico-financiara organizata, intr-un serial, în ...

Exclusiv3 zile ago

Inregistrari audio – video/stenograme senzationale cu si despre un ales “local” (I)/”Am vorbit cu asta care-i sef la Politia Locala, cu Albu…”

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinIncisiv de Prahova demasca fata hadra a unui ales local si a unei grupari de criminalitate economico-financiara organizata, intr-un...

Exclusiv3 zile ago

Inregistrari audio – video/stenograme senzationale cu si despre un ales “local”/Azi, orele 12.00

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedin  Incisiv de Prahova demasca fata hadra a unui ales local si a unei grupari de criminalitate economico-financiara organizata,...

Exclusiv3 zile ago

Ce fel de morala sa fie, atunci cand in comisie, pe functia de lei au fost instalati magari?

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinIntr-o padure ursul lucra pe functie de iepure. Cum s-a intamplat asta: padurea avea nevoie de urs dar era...

Exclusiv4 zile ago

PROMO/In curand, inregistrari audio – video/stenograme senzationale cu si despre un ales “local”

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinIn curand, Incisiv de Prahova demasca fata hadra a unui ales local si a unei grupari de criminalitate economico-financiara...

Exclusiv4 zile ago

“SECRETUL LUI POLICHINELLE” si gasca de criminalitate economico-financiara organizata din Prahova

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinDefilarea pe care o face DNA de trei zile in dosarul mastilor achizitionate pe vremea Covid in care sunt...

Exclusiv4 zile ago

Acest mod de repartizare specific ”roții țigănești” ce are la bază principiul ”cine împarte, parte-și face” nu reprezintă decât o vulnerabilitate a MAI

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinÎn modul caracteristic discreționar, Ministerul Afacerilor Interne are mari lapsusuri când vine vorba de echitate și recompensarea personalului pe...

Exclusiv4 zile ago

Ati auzit ca se face serviciul de zi pe unitate, de acasa?

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedin Ca sa va poata pacali cu permanenta la domiciliu, au secretizat ordinul S/108/2011 si dispozitia IGPR S/51/2011, dezvaluie...

Exclusiv5 zile ago

Comandamentul de iarna, bachus, zapada si termia

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinNinsoarea de vineri a dat peste cap circulația auto din Ploiești, ploieștenii remarcând lipsa implicării autorităților locale în activitatea...

Exclusiv5 zile ago

Valentin Stefan si combinatiile cu iz penal de la conducerea Postei Romane

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinMinunile  reformei in Posta Romana!!! Valentin Stefan a trimis notificari de incetare a contractelor de munca pe motiv de…reorganizare...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv

error: Articolele nu se pot copia!