Actualitate
Un avion nepalez a dispărut cu 22 de persoane la bord, potrivit oficialilor companiei aeriene
Un avion operat de o companie aeriană privată din Nepal a dispărut duminică, cu 22 de persoane la bord, au declarat pentru Reuters oficiali ai companiei aeriene și ai guvernului, informează mediafax.
Avionul de mici dimensiuni zbura din orașul turistic Pokhara, la aproximativ 200 km nord-vest de capitala Kathmandu, spre Jomsom, la aproximativ 80 km spre nord-vest, au precizat aceștia.
Avionul este operat de compania Tara Air, care zboară în principal cu avioane Twin Otter construite în Canada.
Un oficial al companiei aeriene a declarat că avionul transporta patru indieni și alți doi străini, naționalitatea acestora nefiind cunoscută.
Nepalul deține recordul de accidente pe rețeaua sa aeriană internă extinsă, cu vreme schimbătoare și piste de aterizare în locuri dificile din munți.
Actualitate
Primii pași către standardizarea partajării datelor de monitorizare a spațiului în cadrul Operațiunii Olympic Defender
Statele Unite și câțiva dintre cei mai apropiați aliați în cadrul Operațiunii Olympic Defender (OOD) au lansat săptămâna aceasta eforturi „inițiale” pentru a crea noi standarde de partajare a datelor de monitorizare a spațiului — o fundație necesară pentru dezvoltarea unei viziuni comune asupra câmpului de luptă în spațiu, conform Comandamentului Spațial al SUA (SPACECOM).
În această săptămână, Delta 5 a Forței Spațiale și Centrul Operațional Comun pentru Spațiu (CSpOC) au găzduit un grup de lucru pe durata a trei zile, dedicat creării unei Imagine Operaționale Comune (COP) pentru Operațiunea Olympic Defender, care a inclus reprezentanți din cadrul Centrului pentru Operațiuni Spațiale din Australia, Centrului pentru Operațiuni Spațiale din Canada și Centrului Național pentru Operațiuni Spațiale al Regatului Unit, a anunțat SPACECOM într-un comunicat de presă.
Operațiunea Olympic Defender reprezintă planul militar al SUA pentru războiul în spațiu, alături de un grup select de aliați cheie.
„Este esențial ca aliații și partenerii [Olympic Defender] să aibă o înțelegere comună a câmpului de luptă, pentru a asigura că deciziile cu impact asupra misiunii se bazează pe percepții comune cu privire la ceea ce se întâmplă și ceea ce este probabil să se întâmple în Zona de Responsabilitate,” a declarat căpitanul grupului din Royal Australian Air Force, Julien Greening, director adjunct al CSpOC.
Misiunea Delta 5 a Forței Spațiale este de a „pregăti, prezenta și lupta” cu forțele pentru SPACECOM în scopul „comandamentului și controlului operațional”, conform site-ului web al SPACECOM. CSpOC aduce împreună SUA, Australia, Canada, Franța, Germania, Noua Zeelandă și Regatul Unit pentru a colabora în materie de comandament și control spațial. Ambele organizații sunt situate la Vandenberg SFB, California. Din luna iulie, colonelul Justin Sorice îndeplinește funcția de comandant al ambelor structuri.
Începând din luna trecută, aceeași grupare de state face parte și din Operațiunea Olympic Defender.
În cadrul unei întâlniri de anul trecut, aliații Operațiunii Olympic Defender au fost de acord cu necesitatea pentru comandanți de a putea vedea colectiv ce se întâmplă în spațiu în același timp. La întâlnirea de săptămâna aceasta, grupul de lucru a revizuit „riscurile și măsurile de atenuare, a rafinat conceptul de operațiune și a actualizat planul pentru a dezvolta o Imagine Operațională Comună în Spațiu,” conform comunicatului de presă al SPACECOM.
De asemenea, grupul a „revizuit și a contribuit cu cerințe inițiale și a identificat standardele necesare pentru a produce cooperativ o înțelegere comună a situației în mediu spațial,” se mai arată în comunicat.
„Echipa va construi pe baza datelor furnizate de rețeaua de supraveghere spațială a SUA și va utiliza Sistemul Global de Comandă și Control – Comun, ca mijloc inițial de generare și afișare a informațiilor de urmărire spațială integrate cu informații de inteligență și mediu disponibile, pentru a oferi utilizatorului o imagine fuziune a câmpului de luptă,” se adaugă în comunicat.
Atât Regatul Unit, cât și Australia sunt în proces de înființare a două dintre cele trei site-uri planificate pentru Radarul Avansat de Spațiu Adânc al SUA (DARC), destinat urmăririi sateliților și a deșeurilor spațiale periculoase în orbite îndepărtate, cu precizie mai mare. (Al treilea site va fi situat în SUA.) Primul radar din Australia de Vest va deveni operațional în 2026; se preconizează că toate cele trei site-uri vor fi funcționale până în 2030.
Actualitate
Iata 5 avantaje nestiute ale asigurarii de viata: de la investitie inteligenta, la protectie financiara
Fotografie creată de Kampus Production, de pe platforma Pexels
O asigurare de viata este adesea perceputa doar ca o masura de precautie pentru evenimente neprevazute, dar aceasta poate oferi mult mai mult decat simpla protectie. In realitate, o polita de asigurare de viata este o investitie inteligenta, un instrument versatil care aduce multiple avantaje pentru planificarea financiara si protectia personala.
Afla care sunt principalele motive pentru care ar trebui sa inchei o asigurare de viata:
- Beneficiile suplimentare
Unul dintre avantajele majore ale unei asigurari de viata este faptul ca aceasta poate include beneficii suplimentare care depasesc protectia in caz de deces. Multe polite de asigurare ofera optiuni de acoperire suplimentara pentru cazuri precum accidentele grave sau invaliditatea. Aceste beneficii suplimentare ofera o plasa de siguranta in cazul unor evenimente neprevazute, permitandu-ti sa te concentrezi pe recuperare, fara sa te ingrijorezi de aspectele financiare. Daca vrei sa ai acces rapid la lichiditati si sa acoperi riscurile de interventii chirurgicale rezultate in urma unui accident, si nu numai, opteaza pentru asigurarea de viata Easy Life de la Asirom.ro si personalizeaza-ti polita de asigurare in functie de nevoile tale specifice.
- Acoperirea datoriilor
O asigurare de viata poate juca un rol esential in gestionarea datoriilor, mai ales in cazurile in care esti responsabil pentru imprumuturi importante, cum ar fi un credit ipotecar sau alte datorii personale. In cazul decesului, beneficiarii politei de asigurare pot utiliza suma asigurata pentru a acoperi aceste datorii, protejand astfel membrii familiei de o povara financiara. In acest fel, planurile financiare ale familiei nu vor fi perturbate in mod semnificativ, iar cei dragi vor fi protejati de povara datoriilor restante.
- Planificare succesorala
O polita de asigurare de viata poate fi un instrument puternic de planificare succesorala, oferind o metoda eficienta de a transfera avutia catre urmatoarea generatie. Beneficiarii primesc suma asigurata, avand acces rapid la fonduri in momentul in care acestea sunt necesare. Aceasta este o modalitate eficienta de a te asigura ca averea ta este gestionata conform dorintelor tale si ca cei dragi sunt protejati financiar.
- Grad excelent de acoperire pentru cheltuieli finale
Asigurarea de viata nu se limiteaza doar la plata datoriilor, ci poate acoperi si cheltuielile finale, cum ar fi costurile funerare si alte cheltuieli asociate. Aceste costuri pot fi semnificative si pot pune o povara financiara suplimentara pe umerii familiei. O polita de asigurare de viata poate oferi o solutie practica pentru acoperirea acestor costuri, asigurand linistea sufleteasca atat pentru tine, cat si pentru cei dragi.
- Instrument eficient de economisire
O asigurare de viata cu componenta de economisire sau investitie iti permite sa acumulezi un capital pe termen lung. Aceasta poate servi drept fond de economii pentru diverse obiective financiare, cum ar fi educatia copiilor sau o pensie suplimentara, oferindu-ti un randament garantat al investitiei.
Fie ca te gandesti la planificarea succesorala sau la protejarea bunurilor si a familiei tale, o asigurare de viata poate fi un instrument esential pentru o viata financiara lipsita de griji si bine planificata.
Actualitate
Lockheed Martin Canada obține un contract de 1.85 miliarde CAD pentru sprijinul Frigatei Halifax-Class
Guvernul canadian a atribuit recent un contract Lockheed Martin Canada, în valoare de până la 1.85 miliarde dolari canadieni (1.33 miliarde dolari USD), pentru continuarea integrării sistemului de luptă și sprijinul în serviciu al fregatelor de tip Halifax pe durata vieții lor operaționale rămase.
Glenn Copeland, directorul general al sistemelor rotative și de misiune pentru filiala Lockheed din Canada, a declarat pentru Breaking Defense că contractul original pe termen lung a început în 2008 și a expirat recent. Acest nou acord, a adăugat el, include opțiuni care se extind până în 2045, an în care se preconizează că ultima fregată va ieși din serviciu din flota Marinei Regale Canadiene (RCN). Ca integrator de sisteme, Lockheed se va concentra pe actualizarea continuă a software-ului care rulează sistemul de gestionare a luptelor al flotei.
Bill Blair, ministrul canadian al apărării naționale, a afirmat în anunțul din 31 octombrie al guvernului: „Flota de fregate de tip Halifax a Marinei Regale Canadiene este coloana vertebrală a operațiunilor maritime atât în țară, cât și în străinătate. Acest contract de sprijin în serviciu va asigura că fregatele noastre rămân operațional eficiente până la sosirea noii noastre flote de distrugătoare de tip River.”
Sistemul de management al luptelor de la Lockheed, denumit CMS330, este utilizat pe întreaga flotă a Canadei, însă noul contract subliniază și provocările cu care se confruntă flota RCN, pe care amiralul său de vârf le-a recunoscut deschis.
Clasa Halifax este considerată un pilon esențial al operațiunilor RCN. Cu prima fregată din această clasă intrată în flotă în anii 1990 și ultima care trebuie să rămână operațională în anii 2040, Ottawa se străduiește să mențină această clasă activă mult peste perioada de serviciu inițială, cu pensionarea preconizată în anii 2030.
Aceasta este o măsură necesară până când Canada va aduce în serviciu noul Combatant Superficial Canadian, noul său vas militar recent denumit distrugător de tip River. Această nouă clasă de nave este construită de Irving Shipbuilding din Canada, care a subcontractat Lockheed Martin pentru design, derivat din nava de luptă globală de tip 26 a BAE Systems. Copeland a menționat că primele trei nave sunt sub contract, iar un al doilea contract pentru alte șase este anticipat după o decizie de producție full-rate mai târziu în acest an. Prima navă este programată să devină operațională la începutul anilor 2030.
Sistemul CMS330 de la Lockheed va fi de asemenea instalat pe clasa River, iar Copeland speră că acest lucru va contribui la creșterea reputației sale, facilitând vânzările în străinătate, în special în Europa.
„Există multe țări care dețin fie nave de tip MEKO, fie ceva similar, care doresc să se modernizeze, plus multe alte țări care construiesc noi nave de război care nu necesită sistemul Aegis — un sistem CMS concurent, de asemenea fabricat de Lockheed, preferat de Marina SUA, dar care este o capacitate mai scumpă și de nișă comparativ cu CMS330,” a subliniat el. Clasa „MEKO” se referă la un grup de nave multipurpose, creat de firma germană Blohm+Voss, axate pe ușurința întreținerii și costuri reduse.
„În prezent, suntem pe 42 de platforme și cred că în 10 ani vom fi pe mult peste 75,” a adăugat Copeland.
-
Exclusivacum 2 zile
Pensia medie în sistemul militar: Sumarul informațiilor de la Casa de Pensii Sectorială a M.A.I.
-
Exclusivacum o zi
Pensionarii militari în pericol: Acuzații de colaborare politică în contextul modificărilor legii pensiilor
-
Exclusivacum o zi
Riscuri mari pentru sporul Bayraktar din cauza reputatiei controversate a Directorului ANP
-
Exclusivacum 3 zile
Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor acuză ANP de corupție și mușamalizare
-
Exclusivacum 4 zile
OUG 26/2024: Actualizarea salariilor și soldei de grad profesional
-
Exclusivacum o zi
Trădarea lui Mirițescu: O rețea de corupție și politică în interiorul Poliției Române
-
Exclusivacum 4 zile
Corupția la vârf: Eduard Mirițescu și structura criminală din Poliție
-
Exclusivacum 3 zile
Sindicatul Diamantul critică modul în care IGPR a gestionat majorările salariale